abonnement Unibet Coolblue
pi_92646709

de buitenkant vanaf het plein waar op zaterdag altijd de grote markt is


Gelegen aan de Binnenrotte 140-148 in hartje Rotterdam,de Meent om precies te zijn,ligt restaurant Vapiano dat naar Duits concept in Nederland haar deuren heeft geopend als het derde restaurant van de keten onder de naam Vapiano. Het restaurant biedt plaats aan 270 personen met een ruime en moderne keuken voorzien van een houten interieur
en grote ramen waardoor het restaurant erg ruim en doorschijnend aandoet.


het restaurant van binnenuit gezien


Het meest kenmerkende voor restaurant Vapiano is wel dat het een laagdrempelig restaurant is waar je voor vriendelijke prijzen Italiaanse pasta`s en pizza`s kunt eten die,ter plekke vers worden bereidt. Het personeel wat er rondloopt is veelal erg jong en weinig bedreven in het aannemen van verschillende bestellingen waardoor sommige gasten die alleen maar een biertje of een kop koffie willen bestellen soms lang moeten wachten eer zij dat krijgen omdat men eerst de bestelling waarmee men bezig is in alle rust wilt afmaken alvorens een tussendoor bestelling aan te nemen.


de toiletten zijn wel fraai en modern ingericht


Tijdens het bezoek werd een simpel gerecht als een spaghetti Bolognese bestelt met een groot biertje erbij en met een totaalprijs van 11 euro.


De open lange keuken waar alles bereidt wordt


Allereerst moet men weten dat men maar 180 gram spaghetti krijgt en de Bolgonese saus vantevoren is bereidt met miniscule stukjes gehakt. Ten tweede wordt alles in een wok gegooid en samengevoegd en daarna uitgeserveerd op een schaal met een stuk brood erbij.
In mijn geval werd gezien de geringe hoeveelheid een portie spaghetti van 250 gram genomen.


Het gerecht op een dienblad en je pasje waarmee je alles bestelt


De spaghetti Bolgonese is een lachertje ondanks de prijs.
De saus stelt niks voor en men moet het gehakt met een vergrootglas zoeken want anders mis je het nog. Als gerecht voelt het aan als een grote klomp stijfsel.
Flauwe smaak,pastaslierten die mi niet goed gekookt zijn en een saus die letterlijk als stroop smaakt. Alleen het brood voldeed eigenlijk.


Het gerecht van dichtbij


Ondanks de totale prijs van 11,- euro en de fraaie ambiance is duidelijk dat dit restaurant teveel op zijn trendy uitstraling teert en minder op de kwaliteit van zijn eten want als je zo een simpel standaard Italiaans gerecht weet te verkwanselen dan hoef je als klant niet eens de rest van de gerechten uit te proberen.

4
/ 10

[ Bericht 3% gewijzigd door rubje op 13-02-2011 14:34:01 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92653587
Mijn hemel... Mocht je een baan in de journalistiek ambiëren, laat die droom varen. :')
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:47:51 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92654168
Ik vind het er niet bepaald aantrekkelijk uit zien, dat gerecht.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_92676545
Dank voor je review maar ik heb liever een stevig bord snert met brood als ik dit zo zie.
pi_92677217
En je hebt het steeds over 'ondanks de prijs' maar 11 euro voor een simpel bord spaghetti vind ik niet zo enorm goedkoop hoor. Je biertje zal een eurootje of 2 zijn, blijft er 9 euro over voor een doodeenvoudige spaghetti. Niet super duur, maar ook niks goedkoops.
pi_92701910
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:38 schreef bear87 het volgende:
En je hebt het steeds over 'ondanks de prijs' maar 11 euro voor een simpel bord spaghetti vind ik niet zo enorm goedkoop hoor. Je biertje zal een eurootje of 2 zijn, blijft er 9 euro over voor een doodeenvoudige spaghetti. Niet super duur, maar ook niks goedkoops.
Hij bedoelt geloof ik dat het gerecht wel erg slecht is voor 9 euro. (Dus duur).

Goede review.
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_92702404
Hm, heb tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve verhalen gehoord over Vapiano, dus dit vind ik wel interessant. Die spaghetti ziet er niet echt lekker uit en dat voor ¤11.

Tip: lees je tekst eens hardop voor om te horen hoe het klinkt en haal 'm door de spellingscontrole.
pi_92716911
Ja,was in alle haast toen vergeten het even rustig terug te lezen. :{ Heb nu eea aangepast zodat het wat beter oogt. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 13 februari 2011 @ 14:38:25 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92716988
Mooie review. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 13 februari 2011 @ 14:44:11 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_92717172
Ik vermoed dat de prijs van de spaghetti laag is, maar het 'grote' biertje relatief duur (en het brood zou goed een betaalde optie kunnen zijn). Je moet bij Vapiano het concept kennen om slim te bestellen. Alles zit afgewogen in bakjes, als je dan een bord spaghetti bestelt met saus als enige ingredient krijg je inderdaad een saai bord.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_92724313
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:23 schreef Dropdown het volgende:

[..]

Hij bedoelt geloof ik dat het gerecht wel erg slecht is voor 9 euro. (Dus duur).

Goede review.
Ah, oke:)

Inderdaad wel een leuke review verder met al die foto's!
pi_92763665
180 gram ongekookt of gekookt?

Wij eten hier met z'n tweeën 150 gram ongekookt gewogen :')

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 14-02-2011 13:15:16 ]
Ja doei.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:14:23 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_92764854
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
180 gram ongekookt of gekookt?

Wij eten hier met z'n tweeën 150 gram ongekookt :')
Ik zou het voortaan eerst koken, smaakt veel beter!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_92764878
bedankt voor de tip :')
Ja doei.
pi_92767096
quote:
99s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:14 schreef XL het volgende:

Ik zou het voortaan eerst koken, smaakt veel beter!
spaghetti moet je altijd koken wat ook gebeurd en wat je ook ziet als je voor die lange open keuken staat waar ze het afgemeten plastic bakje met inhoud in een metalen bak gooien,vervolgens in kokend water doen voor ?-/+2 min oid,en dan eruit halen en dan in de wok mieteren waar ze de saus al in hebben gedaan. :{ Alles is idd erg afgemeten en daarom denk ik ook die 'lage'prijs. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:52:11 #16
336528 Abilaldidarf
Dont be dead before you die
pi_93326305
Spagetti is sowieso niet lekker, helemaal niet deze variant. De pizza's zijn er top, vanaf 4 euro geloof ik en voor een fles wijn werd ik erg goed geholpen. Mocht netjes verschillende soorten proeven en de voorgerechtjes zijn super!
pi_93683317
Goed om te lezen want jouw ervaringen waren. Misschien voor de volgende keer ook wat foto's maken ter illustratie? :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:48:47 #18
337906 DvT1987
Better than cookies
pi_94132699
Ik ben in Vapiano in Stuttgart geweest, vond het daar wel heel erg lekker.

Ik had een pasta genomen en alles was echt heel vers. Vond het wel meevallen qua saai want je kon er ook nog het een en ander extra in kiezen. Daarnaast vind ik het wel chill als een pasta vrij simpel is met verse producten. Er zat ook ciabatta brood bij (gratis) en op elke tafel azijnen en olie, peper en zout en kruidenplantjes. Zo kon je zelf een dressing maken, wat ook erg lekker is met dat brood.

Was ook een stukje goedkoper nog, geloof ik.
I hope you guys are ready for some pie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')