abonnement Unibet Coolblue
pi_99023188
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hij is goedkoop, dat voornamelijk. Een stuk goedkoper dan mijn bebook neo iig. Maar mijn bebook kan ik gewoon als externe harde schijf benaderen en hij leest alle formaten. Met de kindle heb je een pakket als calibre nodig om boeken erop te zetten die niet via de amazon store komen. En sommige formaten moet je dan ook nog eerst converteren.
Het converteren is inderdaad een extra tussenstap. Maar kost niet veel tijd en Calibre wijst zich vanzelf. Zelfs ik als diginoob snapte het. _O-
En ik heb die tussenstap er graag voor over als ik kijk naar prijs, kwaliteit en gebruiksgemak van de Kindle. Maar dat is persoonlijke smaak en ik kan me voorstellen dat anderen juist de vrijheid van het rechtstreeks boeken erop zetten prettiger vinden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99024910
blijft de layout wel intact eigenlijk? :@
Heb wel eens een epub gratis van het net gehaald en toen waren alle alinea's weg wat heel lastig lezen is.
pi_99025523
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:06 schreef computergirl het volgende:
blijft de layout wel intact eigenlijk? :@
Heb wel eens een epub gratis van het net gehaald en toen waren alle alinea's weg wat heel lastig lezen is.
De boeken die ik heb zijn prima te lezen. Er staan niet veel alinea's in, maar de hoofdstukindeling blijft intact en ik heb er geen last van. Soms heb je een pagina met maar één zin erop (einde hoofdstuk, heeft ook weer te maken met de lettergrootte die je instelt natuurlijk) en je ziet soms dat een i voor een l wordt verward of zo. Maar ik ben een grammar nazi en heb er nauwelijks last van. En dan is het écht niet hinderlijk. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99027104
dat boek dat ik had werd steeds vanuit verschillend perspectief/personage het verhaal vertelt. Normaliter is er dan een stuk wit waardoor je de overgang snapt, maar nu was het echt 'he, wat ?'

maar ook vaak de i en de l gewisseld dus dat zal zo'n conversie geval geweest zijn. hmm jammer
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:54:56 #180
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_99132668
Heb nu sinds een tijdje een Oyo van Selexyz (op de laatste dag van de aanbiedingsperiode voor 100 euro gekocht) en ik moet zeggen dat hij erg prettig is.

Ben er ook achter gekomen dat de Oyo dus gewoon Linux met QT draait. De ingebouwde webbrowser (die overigens erg prettig is) lijkt Safari te zijn, alhoewel ik daar niet helemaal zeker van ben. 99/100 op ACID3, 126/400 o.i.d. op een HTML5 test, en bijna volledige CSS3-ondersteuning... ik heb eigenlijk nog geen site kunnen vinden die niet goed werkt, dus... erg indrukwekkend. Touchscreen is goed, erg responsief (is een capacitief touchscreen), en alhoewel de contrast van het scherm iets minder is dan bij veel andere readers (dit i.v.m. een andere fabrikant voor het scherm dan de meeste readers) is het nog steeds erg prettig om te lezen. Heb ook een beetje lopen met een paar andere readers bij de Selexyz en het viel me op dat de Oyo een iets snellere refresh lijkt te hebben.... en vooral ook goed omgaat met het refreshen van delen van het scherm. Animaties op websites (animated GIF en Javascript-gebaseerde animatie) werken allemaal vrij vloeiend voor een ereader met, het intypen van dingen gaat erg netjes (zonder al te veel geflikker van het scherm). Het enige probleem met het on-screen keyboard is dat er dus geen Enter-toets is, waardoor dingen als Mibbit en qwebirc niet bruikbaar zijn (toch wel jammer, is toch best leuk als je zou kunnen IRCen vanaf je ereader).

Accu gaat verrassend lang mee, zelfs met constant wifi aan en het browsen van websites, gaat hij uren mee, ik zou toch zeker zo'n 20 uur zeggen, misschien nog wel meer (heb er niet heel erg op gelet). Je kunt overigens ook direct vanuit de browser epubs downloaden... als je ergens een directe download vandaan kunt halen van een .epub bestand wordt hij gedownload en automatisch aan je bibliotheek toegevoegd.

Wel wat kritiekpuntjes: schermrotatie is soms wat buggy als je hem op handmatig instelt (als hij op landscape ingesteld staat wil hij nog wel eens in portrait mode vastgezet worden, geen idee waarom), als je te snel typt op het on-screen keyboard herkent hij de toetsen die je aantikt niet goed, en af en toe wordt hij ineens even heel traag (meestal met het laden van een pagina of een .epub) waar de hele reader een paar seconden hangt. Het gebeurt niet heel vaak, dus niet echt een probleem. Updaten van de firmware (heb het nog maar 1 keer hoeven doen, direct na aankoop) duurt even, enkele tientallen minuten.

Voor de mensen die het leuk vinden rond te spelen met hun elektronica, het is mogelijk om dropbear te installeren op een Oyo om zo SSH-toegang te krijgen. Er is een website ergens die het uitlegt voor de Thalia ebook reader, dat zou ook moeten werken voor de Selexyz Oyo.

EDIT: Heb je vragen, stel ze gerust :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:47 schreef Bleie het volgende:
Ik heb vorige maand een Oyo gekocht (van Selexyz). Prima ding, tot nu toe. Heb alleen al een paar keer gehad dat hij volledig vast zat, en alleen wilde herstarten door hem aan stroom te leggen (en dat gebeurde dan natuurlijk altijd als ik in de trein zat en lekker wilde gaan lezen :( ). Maar verder vind ik het heerlijk lezen, en veeeeel lichter dan dat gesjouw met papier.

Heeft iemand ervaring met het lezen van kranten op ereaders, en als het even kan specifiek de digitale nrc.next?
De Oyo heeft gewoon een resetknop op de achterkant hoor :)
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:06 schreef computergirl het volgende:
blijft de layout wel intact eigenlijk? :@
Heb wel eens een epub gratis van het net gehaald en toen waren alle alinea's weg wat heel lastig lezen is.
Layout is prima mogelijk in een epub. Een epub is niet meer dan een zip-bestand met HTML, CSS, eventueel afbeeldingen, en metadata. Als de layout niet goed in elkaar zat, heeft dat te maken met de persoon die de epub in elkaar heeft gezet :)
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_99141389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:54 schreef joepie91 het volgende:

Layout is prima mogelijk in een epub. Een epub is niet meer dan een zip-bestand met HTML, CSS, eventueel afbeeldingen, en metadata. Als de layout niet goed in elkaar zat, heeft dat te maken met de persoon die de epub in elkaar heeft gezet :)
quote ging over het overzetten van epub naar mobi formaat met een tooltje. Ik snapr ook echt wel dat in epub een layout mogelijk is, ik lees in epub
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 juli 2011 @ 21:38:41 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99477612
Iemand ervaring met stripboeken op de Kindle? Op dit moment lopen er Asterixen mijn Kindle binnen, in crb-formaat. Moet ik die nu omzetten naar mobi of hoeft dat niet?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 juli 2011 @ 21:52:05 #183
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99478491
Aanvulling: je moet ze inderdaad omzetten naar mobi. Alleen krijg je dan een hele pagina in beeld en de letters zijn wel heel erg klein. Inzoomen kan, dan krijg ik de pagina nog net op het scherm maar zelfs met bril moet ik erg goed licht hebben. Maar je kunt vast nog meer inzoomen en dan het beeld dwars zetten, dan denk ik dat je wel een halve pagina in één keer moet kunnen lezen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99514793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:54 schreef joepie91 het volgende:

De Oyo heeft gewoon een resetknop op de achterkant hoor :)

Dat weet ik, maar die werkt dan dus niet. Er zou gewoon een vergrendelknopje op moeten zitten (zoals bij elke telefoon, iPod e.d. het geval is) zodat hij niet zo makkelijk aan gaat. Vind het erop zetten van boeken ook niet heel makkelijk, maar dat kan gewenning zijn (doe het via Calibre).
pi_99515143
Hmm, kan iemand me helpen met technische dingen? Ik heb van een vriendin een bestand met boeken doorgestuurd gekregen (gecomprimeerd natuurlijk), via WeTransfer. Dat is gedownload op mijn computer als ZIP-bestand, die kan ik uitpakken tot RAR-bestanden, maar vervolgens kan ik er niets mee. Hoe krijg ik die als epubjes op mijn Oyo?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 juli 2011 @ 20:33:28 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99515155
Ereader test in de consumentengids :P. Kwam geloof ik een sony uit het beste merk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 juli 2011 @ 20:46:04 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99515812
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:33 schreef Bleie het volgende:
Hmm, kan iemand me helpen met technische dingen? Ik heb van een vriendin een bestand met boeken doorgestuurd gekregen (gecomprimeerd natuurlijk), via WeTransfer. Dat is gedownload op mijn computer als ZIP-bestand, die kan ik uitpakken tot RAR-bestanden, maar vervolgens kan ik er niets mee. Hoe krijg ik die als epubjes op mijn Oyo?
Heb je al geprobeerd om die rar-bestanden uit te pakken met winrar? Daarna kun je ze dan uitgepakt en wel in een map zetten. Je zou dan dus een formaat moeten hebben dat je kunt lezen of anders omzetten met Calibre. Een rarbestand moet nog uitgepakt worden in elk geval (is ook een soort zipbestand).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99516365
Winrar was ik inmiddels achter, en die pakt het ook wel uit, maar dan krijg ik ze nog niet in Calibre. Krijg de uitgepakte bestanden niet in één map (zal wel aan mij liggen hoor, ben niet enorm technisch onderlegd).
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 juli 2011 @ 20:58:28 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99516542
Een map aanmaken waar je ze wilt zetten, en dan in Winrar kiezen voor: uitpakken in een bepaalde map (en dan die map kiezen).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99517142
Maar dan blijft het één bestand, en worden het niet losse bestanden voor alle losse boeken...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 juli 2011 @ 22:03:33 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99520311
Dat is vreemd :? En lastig op te lossen van afstand, helaas.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 02:30:30 #192
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99531074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 21:08 schreef Bleie het volgende:
Maar dan blijft het één bestand, en worden het niet losse bestanden voor alle losse boeken...
wat voor bestand is het dan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_99532816
Hmm, het lijkt nu te lukken, maar op volgens mij een vreemde manier: bestanden naar de doelmap uitpakken, maar dan lijken het nog steeds rar-bestanden, en die dan openen, alle epubs selecteren en verplaatsen naar de doelmap.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 juli 2011 @ 08:56:45 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99533080
Als het maar lukt toch? Ook al is het met een omweg. Het zou zonde zijn als je ze niet kunt lezen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99566275
Ah oke,nu snap ik waarom er voor de kindle gekozen word (al zou ik het zelf niet doen denk ik)

Ben nog steeds ontzettend blij met mijn e-reader,vind het ook nog steeds de beste keus voor al mijn eisen.

Net weer even lekker zitten lezen O+
pi_99654604
Ik heb de Kindle 3 en ben er heel tevreden mee. Helaas ging hij tijdens mijn vakantie stuk (het scherm stopte er gewoon mee). Ik was zo kwaad en teleurgesteld; ik heb hem juist gekocht om ook mee te nemen op reis zodat ik zware boeken thuis kan laten! Enfin, thuisgekomen snel het euvel aangemeld bij Kindle en binnen 1 week had ik alweer een vervangend exemplaar.
De oude moest ik terugsturen. De financiele afhandeling is wat vreemd: direct na de schademelding sturen ze een nieuwe Kindle en boeken ze meteen een bedrag af van je creditcard: kosten nieuwe Kindle + shipping en handling. Zodra zij het kapotte exemplaar dan van mij hebben gekregen, boeken ze dat bedrag weer terug. Ik hoop dat dat goed gaat straks...

Buiten dat akkefietje is het een perfect apparaat. Het contrast is erg goed; hoe feller het licht, hoe scherper de tekst zich aftekent tegen de achtergrond. Het lijkt net een echte bedrukte pagina! Betekent wel dat je 's avonds in bed een beste nachtlamp nodig hebt! Verder is het apparaat heel licht, past het goed in mijn handen en gaat het bladeren supersnel. De tekstgrootte kan je aanpassen en je kan de tekst ook laten voorlezen (al is dat wel erg monotoon).
Ik gebruik hem icm Calibre. Ik heb ruim 5.000 e-books (wie zoekt die vindt ;). Dat zijn vrijwel allemaal epubs. Bij het syncen naar de reader moet dit formaat worden geconverteerd naar mobi, maar dat gaat supersnel! Je beperken tot de aanschaf van ebooks in mobi-formaat is dus zeker niet nodig. Je bent dus ook niet slechts op Engelstalige boeken aangewezen, want Nederlandstalige boeken zijn dus prima via Calibre te converteren en op de Kindle te plaatsen.
Qua layout zit dat wel goed: een epub-boek met een goede layout is in mobi ook gewoon prima weergegeven!
Het is wel jammer dat niet alle metadata van de boeken in Calibre meegaat naar de Kindle bij het syncen. Bij boeken die onderdeel zijn van een serie is dat zeer onhandig. Ook heb ik graag de 'flaptekst' bij de hand.
Ook jammer is dat de Kindle niet werkt op een netwerk dat de 802.11n standaard gebruikt (werkt alleen met 802.11b/g. Ik kan dus geen gebruik maken van de wifi-functionaliteit van de Kindle maar erg is het niet; ik gebruik daarvoor de kabel.

[ Bericht 6% gewijzigd door cinnamongirl op 19-07-2011 10:42:27 ]
pi_99655045
Hij kostte trouwens $ 139,-, dat was afgerond 113 euro. Daar kwam bij 19 euro verzendkosten en 23 euro 'import fee deposit'. Totaal 149 euro, geen geld dus.
En een evt. douanetoeslag is dus al afgedekt, dus geen bijkomende kosten! Mochten de invoerrechten hoger uitvallen (die 23 euro zijn een schatting) dan betaalt Amazon het verschil bij.
Ik zie dus geen reden om het ding niet te bestellen uit de VS!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:07:08 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99675772
Moet zeggen dat het lezen via mijn iPad gaat, maar het is niet echt geweldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:12:53 #199
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99676021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Moet zeggen dat het lezen via mijn iPad gaat, maar het is niet echt geweldig
een kindle is véél relaxter om mee te lezen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:14:50 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99676090
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:12 schreef Mirjam het volgende:

[..]

een kindle is véél relaxter om mee te lezen.
Dan mag Amazon mij er eentje cadeau doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')