abonnement Unibet Coolblue
pi_92459697
35 dieren doodgevroren in een dierentuin van Mexico

In het noorden van de staat Chihuahua, wat gelegen is in Mexico zijn in een dierentuin 35 dieren doodgevroren. De koude die er momenteel heerst is een van de koudste in de afgelopen zestig jaar. De eigenaar van het Serengeti Zoo, Alberto Hernandez zei dat er 14 papegaaien, 13 slangen, vijf leguanen, twee krokodillen en een kapucijnaap zijn omgekomen.

De temperatuur daalde naar 13 graden onder het vriespunt in het noorden van Mexico, zo koud is het in de afgelopen zestig jaar niet geweest. De situatie werd ook nog bemoeilijkt door stroomstoringen. Bedrijven en scholen moesten sluiten en veel mensen waren genoodzaakt hun toevlucht zoeken in opvangcentra's. De scholen blijven in ieders geval tot en met dinsdag dicht, in de loop van de week wordt er weer warmer weer verwacht.

Bron onweer-online
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  maandag 7 februari 2011 @ 14:48:48 #2
326442 Grunge.
Corvus corax.
  maandag 7 februari 2011 @ 14:54:12 #3
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_92459901
Diepvriesexoten! ^O^
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_92460331
-13 in Mexico.
Mexico, dan denk ik meer aan woestijn en hitte.
pi_92468874
De ijstijd komt eraan! :o
pi_92468974
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:07 schreef aloa het volgende:
-13 in Mexico.
Mexico, dan denk ik meer aan woestijn en hitte.
Inderdaad, denk ik aan Mexico dan denk komt schaatsen ook niet bij me op :) Maar toch verkijk je je erop denk ik. Mexico City ligt bijvoorbeeld behoorlijk hoog en in woestijnen is het ook heel normaal dat het 's nachts vriest.
pi_92469610
quote:
Dat Mexico een groot land is met een grote verscheidenheid aan klimaten wordt ook duidelijk door het feit dat er naast tropische regenwouden ook delen van het land te maken krijgen met sneeuw. Het centrale gedeelte van het noorden, dat grenst aan de Verenigde Staten, krijgt regelmatig te maken met sneeuwval. Dit is te wijten aan koude lucht die vanuit de Rocky Mountains in zuidelijke richting verplaatst wordt en zorgt voor kou en eventueel sneeuw. Ook de hoogstgelegen bergtoppen die meer zuidwaarts liggen kan het sneeuwen.
Zelfs in tropische gebieden kan onder extreme omstandigheden sneeuw voorkomen. De stad Tampico die toch echt in een tropische zone ligt krijgt gemiddeld eens per eeuw te maken met witte vlokken.
http://www.klimaatinfo.nl/mexico/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')