abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:38:00 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_94768706
Korte vraag:

Tickets geboekt bij KLM naar Kuala Lumpur. Vlucht gaat op 5 juli. Ik kan nog geen stoelen reserveren. Kan dit pas een bepaald aantal dagen voor de vlucht vertrekt?
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 17:53:35 #202
45833 crew  Fogel
pi_94769206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:38 schreef Blik het volgende:
Korte vraag:

Tickets geboekt bij KLM naar Kuala Lumpur. Vlucht gaat op 5 juli. Ik kan nog geen stoelen reserveren. Kan dit pas een bepaald aantal dagen voor de vlucht vertrekt?
30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_94769281
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94769324
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
Klopt, hangt er een beetje vanaf. Ik weet eigenlijk niet of het ook met status te maken heeft. Bij BA kan ik dankzij m'n gold card altijd direct na boeken een stoel kiezen, tot de dag van de vlucht.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:21:31 #205
45833 crew  Fogel
pi_94770242
Als ik via een reisbureau intercontinentaal boek bij de klmkan ik al bij het boeken kiezen, maar als ik direct bij klm boek niet (in ieder geval niet toen ik nog maar silver had).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:26:07 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_94770468
Vreemd, want vorig jaar toen ik ook bij KLM had geboekt kon ik al wel ruim vantevoren mijn stoelen vastleggen. Toch maar even op onderzoek uit waar dat mee te maken heeft
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:31:10 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_94770700
Ik heb het gevonden, 90 dagen voor vertrek kun je je stoel aangeven via "Manage my booking"

KLM-website:

quote:
Zodra u heeft geboekt, kunt u inloggen op ‘Manage mijn Boeking’. Daar kunt u vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek van uw intercontinentale vlucht uw voorkeur voor een bepaalde stoel aangeven of wijzigen.

Wilt u extra comfort? U kunt een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of een stoel in een rij van 2 reserveren.

Vanaf 30 uur voor vertrek
Ook tijdens het online inchecken of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven kunt u uw stoel bekijken en veranderen, of een extra comfortabele zitplaats reserveren.

  woensdag 30 maart 2011 @ 03:34:28 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94795117
:) Precies. Dat is wel het mooie van maatschappijen als Lufthansa, KLM welke ruim van te voren dergelijke opties hebben om een stoel vast te leggen.

Let wel, dit geldt alleen voor vluchten buiten Europa, aangezien binnen Europa relatief veel met type toestel wordt gewisseld dat je daar slechts 24/30 uur voor vertrek een zitplaats kan selecteren.

Over het algemeen wordt je stoelkeus aangehouden, om operationele redenen kan de stoel natuurlijk altijd weer vergeven worden. In de regel is het wel zo dat wanneer je via Manage je booking de stoel vastlegt en dan ook ruim van te voren online inchecked deze ook zo blijft, mensen die op het laatste moment komen bij de incheckbalie hebben grotere kans op wijzigingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:37:43 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_94802074
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
pi_94828472
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:26:20 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_94828963
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:18 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
pi_94829801
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 21:26 schreef Blik het volgende:
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:10:31 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_94832009
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
Ik vind economy comfort niet goedkoop voor een intercontinentale vlucht. Volgens mij betaal je er 120 euro per stoel extra voor (voor een enkeltje!).

Maar als ik op rij 15 t/m 20 zit vind ik het ook prima hoor.
pi_94875824
Hoi Allemaal,

begin maart (voor de aardbeving, tsunami en stralingsgedoe) heb ik een ticket geboekt naar Japan (Tokyo) , 6 april zou ik vliegen met Alitalia. Aangezien ik van mijn 50 vakanties nooit heb moeten annuleren heb ik geen annuleringsverzekering genomen. Dat is nu echter niet van toepassing omdat als ik die optie genomen had bij mijn doorlopende reisverzekering problemen met een kerncentrale er toch niet wordt uitgekeerd. Afijn...Al Italia die gaven reizigers de kans hun reis kosteloos te annuleren, dat tijdstip verlengen ze telkens, dit is allemaal heel leuk een aardig, ware het niet dat ik pas maandag mijn reis naar Japan kan annuleren terwijl ik woensdag dus wegga..en voor iemand als ik die ERG planmatig is, is dit dus om GEK van te worden.... kan je nu al aanspraak maken op het calimiteitenfonds zodat ik die reis nu al annuleer, mijn geld terugkrijg en vervolgens een andere bestemming kies? Of zit er niets anders op dan te wachten tot maandag? (afgelopen maandag had ik gebeld en toen zeiden ze dat ik vandaag kon annuleren, nu belde ik weer en kan ik pas maandag annuleren..grrrrr)
pi_94876546
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class)
Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:14:41 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94877389
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:19:49 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_94877731
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor. :')
Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:21:07 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_94877822
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
Daarom ook het liefst voorin, zie ook mijn post hierboven ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:57:02 #219
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94883649
Even een waarschuwing:

Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.

Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:33:29 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_94890195
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:

Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.

Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
pi_94890280
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
Ah zo dan is het wel nuttig. Mijn excuses.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:34:23 #222
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94893743
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 07:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.

Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_94894021
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.

Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
Als je zoveel foutmeldingen en problemen had, dan lijkt de conclusie dat de website met technische problemen kampte. Aangezien zulke problemen tijdelijk zijn, zou je het opnieuw kunnen proberen.

Ik kan de frustratie voorstellen, maar nu heb je misschien een duurder ticket wat ook zonde is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:47:38 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94917518
:) Dat het ticket duurder wordt is trouwens wellicht van tijdelijke aard.

Het yieldmanagementsysteem van Continental houdt natuurlijk geen rekening met problemen op de website. Deze registreert alleen dat er in een bepaalde tijdsperiode (tussen 22:00 en 00:00 uur) relatief veel vraag is naar een bepaalde vlucht.
Het (automatische) yieldmanagementsysteem reageert hierop door de prijs van dit vliegticket omhoog te gooien omdat er kennelijk veel belangstelling voor is.
Vaak wordt dit (handmatig) weer reset als blijkt dat er geen daadwerkelijke boekingen zijn gemaakt.

Al kan ik geen waardeoordeel geven over de website van Continental, het lijkt mij toch dat een Amerikaanse maatschappij die het toch ook met verkoop via de website moet hebben toch wel goed ingericht moet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94917824
Continental _O_
Boek meestal niet via de website zelf, maar het inchecken en vliegen is prima en behoorlijk goedkoop intercontinentaal :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')