Helaas, het staat ook in de OP:quote:Op maandag 7 februari 2011 11:32 schreef Blik het volgende:
Egyptair is inclusief overstap in Egypte. Niet ideaal natuurlijk maar wel goedkoop. Voor 200 euro p.p. kan ik in Maleisië aardig wat doen.
via KLM.de wordt het 980 euro, alleen dan moet ik vertrekken vanaf Dusseldorf (richting Amsterdam). Die vlucht kan ik niet skippen neem ik aan.
Malaysia is 1035 p.p., wel direct
Singapore wordt 1200+ p.p.
vluchten zijn redelijk prijzig omdat ik kijk naar de vakantieperiode, ben helaas daaraan gebonden wegens vriendin die werkt in het onderwijs
quote:Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.
Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.
Vanaf Antwerpen 930 euro, dus inderdaad 270 euro verschil. Maar goed, dan moet ik wel eerst naar Antwerpen reizen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En KLM vanaf Antwerpen?
Was bij mij pas ruim 200 euro goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol en dan mag je nog met de trein naar Schiphol ook.
Dus het zal ofwel Emirates worden vanaf Dusseldorf of KLM via Antwerpen (alleen op de heenreis)quote:Op maandag 7 februari 2011 12:04 schreef Blik het volgende:
675 euro via Egyptair (vanaf Amsterdam)
850 euro via Emirates (vanaf Dusseldorf)
930 euro met KLM (vanaf Antwerpen)
980 euro met KLM (vanaf Dusseldorf)
1030 euro met Malaysia Airlines, direct vanaf Amsterdam
1200 euro met KLM, direct vanaf Amsterdam
1294 euro met Singapore Airlines, direct vanaf Amsterdam
Malaisia Airlines en KLM : dat is toch codeshare? Delfde vliegtuig dus.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:53 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin heeft gesproken, Egyptair en de dure directe opties vallen af
[..]
Dus het zal ofwel Emirates worden vanaf Dusseldorf of KLM via Antwerpen (alleen op de heenreis)
Ja, zo'n 14 jaar geleden. Economy class.quote:
Alleen voor werk, dus BC. Volgens mij niet de meest nieuwe vliegtuigen van binnen, maar BA vind ik zelf altijd wel comfortabel verder.quote:
Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En KLM vanaf Antwerpen?
Was bij mij pas ruim 200 euro goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol en dan mag je nog met de trein naar Schiphol ook.
Of 't een beetje te proppen is binnen. Krijg elke keer de slechtste stoelen in de 747.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, zo'n 14 jaar geleden. Economy class.
Er zal vast het een en ander veranderd zijn, maar wat wil je weten?
Tickets ophalen? Heb je papieren tickets besteld dan? Kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar nog papieren tickets gehad heb.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?
Ik moet eerst naar Antwerpen om daar met de trein naar Schiphol te gaan. Je moet blijkbaar de (trein)tickets ophalen op het station.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Tickets ophalen? Heb je papieren tickets besteld dan? Kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar nog papieren tickets gehad heb.
dan is er schijnbaar geen workaroundquote:
Ik ben de 8e vertrokken vanaf Antwerpen (in de avond) en de 9e vanaf Schiphol.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?
Ik heb het 1 keer geprobeerd? Ik moet de incheckcode gebruiken, maar er staat weer eens niks. Heb in 2 dagen veel problemen en contact gehad met Budgetair.. voorheen altijd bij D-reizen, nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:06 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet helemaal wat het probleem is.
Als het goed is kan je met BA via manage your booking bekijken hoe e.e.a. staat ingesteld.
https://www.britishairway(...)lic/en_nl?eId=104001
NOSYNC kan natuurlijk ook N (NUL) SYNC zijn.
Voorlopig kan je even niet inloggen aangezien het al teveel keer geprobeerd is vandaag.
Kan dit nog veranderd worden? Ik neem aan dat ik geen andere code doorkrijg, aangezien een PDF bestand dood is en niet geüpdatet kan worden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:10 schreef Thetallguy het volgende:
Of het is de default PNR die weergegeven wordt op de boekingsbevestiging wanneer er geen goede sync is tussen het systeem van Budgetair en de boekingsbevestigingen van BA (je hebt wel pech met Budgetair overigens!)
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:19 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Kan dit nog veranderd worden? Ik neem aan dat ik geen andere code doorkrijg, aangezien een PDF bestand dood is en niet geüpdatet kan worden.
Schijnt 'normaal' te zijn bij BA vluchten, dit was dus de boekingscode van je factuur/invoice, heb je niet ook nog een echt eticket?quote:>> British Airways Record Locator
The Record Locator for British Airways (BA) segments show as the word NOSYNC on the Amadeus PNR. This same word also prints at the bottom of the invoice display representing the airline’s record locator.
A traveler can not use this text from the Amadeus Invoice to display their travel itinerary online since it is not a correct PNR reservation number. The Amadeus PNR record locator must be used for BA itineraries booked in Amadeus. Therefore, the word NOSYNC has been removed from the invoice display. This encourages customers to use the correct Amadeus reservation number located at the top of the invoice to display or call about their reservations.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
[..]
Schijnt 'normaal' te zijn bij BA vluchten, dit was dus de boekingscode van je factuur/invoice, heb je niet ook nog een echt eticket?
Ik ga morgen weer eens bellen...quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Vind het iig maar een apart verhaaltje Hier staat nog meer uitleg: http://www.speedbirdclub.(...)ce/olcitips/?print=1
Komt erop neer dat Budgetair via Amadeus (reserveringssysteem) jouw boeking gemaakt heeft, bij BA wordt daar de boekingscode (PNR) niet goed weergegeven, ipv. de correcte code komt hier NOSYNC te staan. Denk dat je toch Budgetair weer even moet bellen hiervoor
Ze zeggen dat het zo hoort en ik binnen 24 uur dat de vlucht ga vertrekken pas kan inchecken met die 'code'.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Vind het iig maar een apart verhaaltje Hier staat nog meer uitleg: http://www.speedbirdclub.(...)ce/olcitips/?print=1
Komt erop neer dat Budgetair via Amadeus (reserveringssysteem) jouw boeking gemaakt heeft, bij BA wordt daar de boekingscode (PNR) niet goed weergegeven, ipv. de correcte code komt hier NOSYNC te staan. Denk dat je toch Budgetair weer even moet bellen hiervoor
Heb al wat opgezocht over BA, maar ik kan hun customer care telefoonnummer in Nederland niet vinden.. of kan ik ook gewoon die in de UK bellen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:24 schreef Thetallguy het volgende:
Sowieso geen normale code over het algemeen zouden deze ook niet worden hergebruikt en zijn ze redelijk uniek. Anders BA even bellen?
dit zou goed moeten gaan, maar je kunt het beste op Schiphol dit nog ff checken als je je bagage afgooit.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:32 schreef copyfile het volgende:
Heb nog even twee korte vraagjes,
Ik heb via klm een vlucht geboekt en stap in de vs over op een vlucht van delta (Beide als 1 pakket bij klm geboekt) Worden bij koffers nu automatisch doorgelabelt als ik straks online incheck en mijn koffers bij zo'n drop-off point afgeef ? En moet ik eigenlijk alleen voor mijn 1e vlucht via de klm site inchecken en is dit dan gelijk voor mijn delta vlucht ook zo ? Als ik aankom dus gewoon naar de volgende gate lopen en wachten ?!
Niet altijd, toen ik overstap had in Atlanta (ook Delta) werden de koffers doorgelabeld en hoefden we ze niet tussentijds op te halenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 04:58 schreef Essebes het volgende:
[..]
Verder bij aankomst in de VS zul je altijd je bagage zelf van de band moeten halen, door de immigratie en douane moeten, bagage op vervolgband zetten en dan pas naar je volgende gate toelopen
Waar stap je over?
Je kunt op vliegvelden USA-friendly slotjes kopen. Die kunnen zij openmaken, maar vreemden niet. Gewoon te koop bij die bagagesealing punten. En wat ik persoonlijk altijd doe is zo'n ring waar sleutels aanhangen (heeft dat een naam ) gebruiken als locker voor mn koffer.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je naar de VS vliegt, mag je koffer niet op slot, toch?
Nou hebben wij koffers met een cijferslot en twee van die sleutelsloten. Daarnaast hebben we ook een losse band, mèt een TSA slot.
Dan moeten het cijferslot en de sleutelsloten open, en mogen we dus alleen het TSA slot van die band gebruiken?
Wij hebben al van deze dingetjes:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:47 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Je kunt op vliegvelden USA-friendly slotjes kopen. Die kunnen zij openmaken, maar vreemden niet. Gewoon te koop bij die bagagesealing punten. En wat ik persoonlijk altijd doe is zo'n ring waar sleutels aanhangen (heeft dat een naam ) gebruiken als locker voor mn koffer.
Nee, je mag inderdaad alleen maar usa friendly dingen gebruiken. Het gaat erom dat zij bij controle jouw koffer altijd open kunnen maken, mocht de jouwe er helaas uitgepikt worden. Heb je je koffer dusdanig hermetisch afgesloten, slopen zij gewoon je koffer. En je wilt ook geen slapende honden wakker maken. Vreemden, zoals drugsdealers, kunnen dus niet in jouw koffer en daarvoor gebruik je die slotjes ook.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wij hebben al van deze dingetjes:
[ afbeelding ]
Da's ook USA-friendly, zeggen ze. Maar meer dan dat slot mogen we niet gebruiken dus?
* Guppy ziet horrorbeelden van opengeklapte koffers op de band voor zich
Dat vertellen ze je wel bij het inchecken, gewoon even navragen daarquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:41 schreef copyfile het volgende:
Ik stap ook over op Atlanta. Hoe kom je erachter of je ze zelf tussendoor moet ophalen ? Bij mijn vorige vlucht naar de VS hoefde dat niet, toen ging het automatisch
Dat is prima, je moet voor Amerika een TSA-slot hebbenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wij hebben al van deze dingetjes:
[ afbeelding ]
Da's ook USA-friendly, zeggen ze. Maar meer dan dat slot mogen we niet gebruiken dus?
* Guppy ziet horrorbeelden van opengeklapte koffers op de band voor zich
Zou geen probleem moeten zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef Piles het volgende:
Hoe moeilijk zou Easyjet doen als alleen de eerste voornaam op je ticket staat in plaats van allebei
Als je je roepnaam en officiële voornaam door elkaar haalt kan ik begrijpen dat het moet veranderen, maar nu toch niet?
Nee, zou geen probleem moeten zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef Piles het volgende:
Hoe moeilijk zou Easyjet doen als alleen de eerste voornaam op je ticket staat in plaats van allebei
Als je je roepnaam en officiële voornaam door elkaar haalt kan ik begrijpen dat het moet veranderen, maar nu toch niet?
okequote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb er wel eens vandaan gevloge,n ben er naar toe gegaan met de auto. Dit was prima te doen en parkeren was ook niet duur, openbaar/ groeps vervoer weet ik niet. Denk niet dat als je bij Brussel bent dat je er al bent wan dit is typisch een Ryanair vliegveld; een uur van de bestemming.
zo met de parkeerkosten en toeslagen van ryanair wordt het wel dure grap zoquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
toen nog niet, net even de tarieven opgezocht en ze zijn wat hoger tegenwoordig.
http://www.qpark-charleroiairport.be/default.asp?lang=fr
en AirBerlin vanaf Dusseldorfquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:28 schreef Fargo het volgende:
Wordt er vanaf Brussel/Amsterdam/Dusseldorf nooit rechtstreeks op Miami gevlogen?
Klopt, maar is ingeruild voor Orlando en ook die is inmiddels stopgezet. Uiteindelijk verdwijnt het huidige passagiers Martinair helemaal (ik geloof najaar 2011), ze gaan zich namelijk puur richten op vracht.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
MartinAir vloog toch ook op Miami ?
En Lufthansa natuurlijk.quote:
Arke Fly vliegt rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Miami.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:28 schreef Fargo het volgende:
Wordt er vanaf Brussel/Amsterdam/Dusseldorf nooit rechtstreeks op Miami gevlogen?
De IFE is inderdaad niet zo boeiend, hoewel ik bij AirBerlin wel IFE had op dezelfde afstand. Het gaat meer om de ruimte, ik ben vrij lang... 2m.quote:Op zondag 13 februari 2011 10:59 schreef Drive-r het volgende:
Da's een vlucht van nog geen 3 uur? Ik weet niet of comfort dan enorm boeit, maar een IFE krijg je niet. Maar goed, dat is normaal op zo'n afstand, niemand doet dat op korte vluchten.
Ik vlieg ook altijd AirBerlin, meestal heb ik al tickets voor rond de ¤200,- vanaf Dusseldorf, waar KLM meestal minimaal het dubbele kost. Met de werelddeal weken heb ik echter een ticket voor ¤250,- kunnen bij KLM en dat scheelt dus vrijwel niets. Als ik er dan bij vertel dat ik op 30 minuutjes van Schiphol woon, dan bespaart KLM me nu zelfs geld.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:47 schreef ozzietukker het volgende:
Ik raad aan om een IPOD mee te nemen met KLM in de 737 toestellen. De beenruimte is opzich te doen, hoewel de 31 inch beenruimte natuurlijk niet overhoud.
KLM zal nieuwe toestellen in de 737 serie wel laten leveren met TV schermen aan boord, maar op dit moment zijn er volgens mij pas 5 toestellen met TV schermen aan boord, en doordat KLM flexibel omgaat met het inzetten van toestellen op routes, (als de vraag hoger is zal het toestel worden omgewisseld) is het uitermate onzeker of deze op de Moskou route wordt gebruikt.
Wat dat aangaande is op een vlucht van 3 uur en 15 minuten KLM best een beetje kansloos... een reden temeer om niet meer te betalen voor KLM. Air Berlin voldoet ook prima.
"U ontvangt alleen Miles voor vluchten die door u persoonlijk zijn gemaakt."quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:02 schreef copyfile het volgende:
Ik heb zelf al een vlucht naar de vs geboekt maar nu wil er toch nog iemand mee. Als deze boekt met mijn Flying Blue nummer krijg ik die miles dan ook ? Of kan dit echt alleen voor jezelf ?
Bij het (online) inchecken kan je je FB nummer in (laten) vullen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 05:19 schreef Essebes het volgende:
Voor een conferentie zijn er voor mij KLM tickets AMS-KUL en terug geboekt. Bij deze boeking is echter mijn FB nummer niet meegegeven. Kan ik op de een of andere manier de toekomstige boeking alvast aan mijn FB nummer koppelen, of kan dat pas nadat ik heb gevlogen?
ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 07:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij het (online) inchecken kan je je FB nummer in (laten) vullen.
Gevonden!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:11 schreef Essebes het volgende:
[..]
ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.
Dan hoop ik voor je dat je de juiste boekingsklasse hebt, anders kan je een upgrade met punten simpelweg vergeten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:11 schreef Essebes het volgende:
[..]
ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.
Vlieg met Siberian vanaf Düsseldorf.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:09 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Ik vlieg ook altijd AirBerlin, meestal heb ik al tickets voor rond de ¤200,- vanaf Dusseldorf, waar KLM meestal minimaal het dubbele kost. Met de werelddeal weken heb ik echter een ticket voor ¤250,- kunnen bij KLM en dat scheelt dus vrijwel niets. Als ik er dan bij vertel dat ik op 30 minuutjes van Schiphol woon, dan bespaart KLM me nu zelfs geld.
jazeker heb ik de juiste boekingsklasse! Full flexibel tickets, gelukkig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je de juiste boekingsklasse hebt, anders kan je een upgrade met punten simpelweg vergeten.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:59 schreef dRobje het volgende:
Ik heb bij Ryanair tickets besteld en 1 persoon heet Bart, maar op zn paspoort staat Albertus terwijl ik Bart heb opgegeven.. Gaat dit een probleem worden en moet ik bellen om het te wijzigen of maakt het niet uit?
.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:07 schreef zeebeschuit het volgende:
Ryanair loopt binnen zeg dankzij al die domme Europeanen die niet eens een voornaam normaal kunnen invullen.
Atlanta - Tampa is idd. DL 9 en wordt ook als gecodeshared met KL 5110. Makkelijkste checken is gewoon op delta.com even een vlucht zoeken op de data/tijden dat jij zelf vliegt, dan zie je het vanzelf staanquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:30 schreef copyfile het volgende:
Een vriend van me die toch meegaat heeft zijn vlucht geboekt en heeft als vluchtnummer voor het 2e stuk de Klm KL5110. Door een fout van klm bij mijn ticket was mijn vlucht ineens weg maar hebben ze zojuist weer toegevoegd. Alleen deze staat onder het Delta vluchtnummer (KL vlucht wordt ook door Delta gedaan) Nu vroeg ik me dus af of het, het zelfde vliegtuig is. Lijkt me wel aangezien de tijden op de minuut precies het zelfde zijn. Maar kan ik dit ergens controleren ? Mijn vluchtnummer is nu Delta Air Lines DL0009
Ik ga zelf altijd zoveel mogelijk naar voren, maar ik heb een hekel aan wachten en wil zo snel mogelijk dat vliegtuig uit. Helemaal als me nog wat douane en visaperikelen te wachten staan, dan wil je niet 400 man voor je hebben staan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand wat de beste 'normale' plek is in een 747?
Heb al op die site gekeken, maar ik kan er niet uit afleiden welke van de normale seats de beste zijn.
Is dat voor de vleugels, bij de vleugels, net achter, helemaal achter?
Ik vind achterin(niet de laatste rij, deze heeft weer vaak restricties met achterover leunen) altijd wel ideaal, op mijn meeste (lange) vluchten was het daar minder vol dan verder naar voren. Maar zoals Blik zegt, als je haast hebt of om andere redenen snel naar buiten wilt is voorin wel weer handiger.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand wat de beste 'normale' plek is in een 747?
Heb al op die site gekeken, maar ik kan er niet uit afleiden welke van de normale seats de beste zijn.
Is dat voor de vleugels, bij de vleugels, net achter, helemaal achter?
- Hangt ook nog een beetje van je eigen voorkeuren af, wil raam/ gangpad?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand wat de beste 'normale' plek is in een 747?
Heb al op die site gekeken, maar ik kan er niet uit afleiden welke van de normale seats de beste zijn.
Is dat voor de vleugels, bij de vleugels, net achter, helemaal achter?
Dat dus. Heb laatst zelfs nog voor een stoel gekozen waar ik tussen twee mensen in zat, maar wel voorin (in het economy deel), in plaats van een raamplek achterin. Het bleek uiteindelijk mijn "redding" te zijn, want anders had ik de aansluitende vlucht nooit gehaald.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga zelf altijd zoveel mogelijk naar voren, maar ik heb een hekel aan wachten en wil zo snel mogelijk dat vliegtuig uit. Helemaal als me nog wat douane en visaperikelen te wachten staan, dan wil je niet 400 man voor je hebben staan.
Een handige website vind ik http://www.flightstats.com . Hier kun je Delta 9 opgeven en krijg je er allerlei informatie over. Daar zie ik trouwens dat de KLM codeshare KLM 9087 is. Hoe Thetallguy ziet dat het KL 5110 is, weet ik dus niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:15 schreef copyfile het volgende:
@Thetallguy : Hoe zie jij precies dat het de zelfde is ? Gewoon aan de hand van de tijden van beide vluchtnummers ?
quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:07 schreef trabant88 het volgende:
Altijd nooduitgangplekken, lekker veel beenruimte. Alleen altijd irritant dat je geen losse voorwerpen naast je op de stoel mag slingeren.
Bij de KLM moet je tegenwoordig extra betalen voor de "goede stoelen", kan zijn dat het daardoor lijkt dat ze al gereserveerd zijn, terwijl je bij de check-in misschien nog wel de mogelijkheid hebt om wat extra euros te betalen om toch op zo'n plek te zitten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:12 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welke plekken zijn dat? Die groene zijn allemaal al gereserveerd.
Vlieg met BA, had al op manage by booking gekeken.Ik kon ze niet meer selecteren, de vetzakstoelen kon ik nog wel krijgen voor 35 pondjes extra.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij de KLM moet je tegenwoordig extra betalen voor de "goede stoelen", kan zijn dat het daardoor lijkt dat ze al gereserveerd zijn, terwijl je bij de check-in misschien nog wel de mogelijkheid hebt om wat extra euros te betalen om toch op zo'n plek te zitten.
Wat is een "vetzakstoel"?quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Vlieg met BA, had al op manage by booking gekeken.Ik kon ze niet meer selecteren, de vetzakstoelen kon ik nog wel krijgen voor 35 pondjes extra.
Een extra brede stoel, voor de gezette medemens?quote:
40Min voor vertrek sluit de incheck en drop off, dus het is echt hard aan te raden dan je koffer echt uiterlijk afgegeven te hebben, anders is de kans bijzonder groot dat hij niet meer geaccepteerd wordt. Houd rekening met drukte en wachtrijen. Je hoeft heus niet per se 2u van te voren aanwezig te zijn, maar een uur zou ik minimaal doen. Dan heb je sowieso nog 20min voor je vlucht sluit. Mocht het zo druk zijn en je aanvoelen dat je die 40min voor vertrek misschien niet meer gaat halen, trek aan de bel en ga vooraan in de rij staan! Al zal dat op eindhoven wel meevallen .quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:04 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg binnenkort met wat vrienden met WizzAir vanaf Eindhoven Airport. We hebben ervoor gekozen online in te checken, maar we hebben wel één stuk ruimbagage. Het is me niet helemaal duidelijk wanneer we die bagage nou precies in kunnen/moeten checken - ergens tussen de 2 uur en 40 minuten lijkt het, maar wat is aan te raden? De tijd nemen of de meute vermijden? Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee?
Okee. Als ik thuis online heb ingecheckt, dan moet ik dus nogmaals op het vliegveld bij zo'n paal inchecken/mn boarding pass printen en mn baggage droppen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:23 schreef Fogel het volgende:
Zelf uitprinten, en als je geen printer hebt, ga je naar zo'n check-in paal, typt daar je boekingscode in en drukt op de printknop.
Als je nog een koffer in wil checken, kan je vaak ook alvast zo'n sticker uit laten printen en die zelf om je koffer doen en op een band leggen. Maargoed, dan kan je eigenlijk niet zo goed bij een balie inchecken en de dames/heren van BA het werk laten doen.
Ja, dan loop je gewoon naar een "luggage drop-off" balie, waar meestal een kortere rij staat. Bij BA kun je tegenwoordig ook je ticket gewoon op je iPhone/Blackberry krijgen, ik heb nooit meer printouts bij me.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:27 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Okee. Als ik thuis online heb ingecheckt, dan moet ik dus nogmaals op het vliegveld bij zo'n paal inchecken/mn boarding pass printen en mn baggage droppen.
Maar ik kan dus ook thuis online inchecken en dan nogmaals naar de incheckbalie lopen toch?
klinkt goed hoe kan ik daarvoor zorgen?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, dan loop je gewoon naar een "luggage drop-off" balie, waar meestal een kortere rij staat. Bij BA kun je tegenwoordig ook je ticket gewoon op je iPhone/Blackberry krijgen, ik heb nooit meer printouts bij me.
Kreeg laatst bij KLM een link in een sms. Als je daar met je browser van de telefoon heen gaat, krijg je een 2D barcode te zien die je kan (laten) scannen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:07 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon BA app downloaden en klaar is kees, te vinden in Appstore of Blackberry store dinges. Bij KLM kan het ook steeds vaker, maar die werken nog met kneusige emails...
Ja, dat dacht ik ook maar omdat er niet letterlijk stond begon ik te twijfelen. Dank je wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:03 schreef Piles het volgende:
Bedoelen ze niet 1 stuks handbagage + één van de volgende voorwerpen: handtas, laptop(tas), camera(tas)?
Weet het niet zeker hoor, maar lijkt me logisch. Mag zo'n beetje bij elke maatschappij op die manier (behalve de lowcosts waarschijnlijk)quote:Op zondag 20 februari 2011 14:32 schreef janjanzzen het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook maar omdat er niet letterlijk stond begon ik te twijfelen. Dank je wel.
ik zag zondag internet delta airlines maart 418 euro all inclusive A MS>JFK>AMSquote:Op zondag 20 februari 2011 23:55 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb het idee dat de vliegprijzen een stukje hoger liggen dan een jaar geleden. Voorbeeld: jaar geleden boekte ik een ticket BRU - NYC - BRU voor half oktober, voor 370 euro. Als ik daar nu op zoek kom ik rond de 500 euro uit. Sowieso lukt het nauwelijks om onder de 450 uit te komen. Hebben jullie die ervaring ook, en zo ja, hoe komt dat?
Ik zal vast scheel zijn, maar ik kom in vergelijking met afgelopen jaar overal minstens 80 euro duurder uit. Ik snap er geen kont van.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:20 schreef Drive-r het volgende:
Nee, die ervaring heb ik eigenlijk niet. En ik vlieg op zich vrij vaak (voor werk en prive meerdere keren per week gemiddeld). Ik heb juist het idee dat veel routes bij de "normale" airlines steeds betaalbaarder worden, BA blijft bijvoorbeeld constant langzaam zakken met hun prijzen. Sommige routes zullen zich natuurlijk anders gedragen, maar over NYC hoor ik nog steeds mensen met tickets van onder de 400 euro, dus het zal net aan de data enzo liggen.
http://www.klm.com/travel(...)fore_28march2010.htmquote:Uw ruimbagage
Als uw ticket vóór 28 maart 2010 is uitgegeven, dan berekenen we uw bagagevrijstelling aan de hand van het aantal stuks bagage of van het gewicht van uw bagage afhankelijk van uw bestemming. Op uw e-ticket staat dit in het vakje Baggage.
Staat er een gewicht in kilos op uw e-ticket? Dan is dat het maximale gewicht dat u gratis mee kunt nemen (gewichtsconcept).
Staat er PC op uw e-ticket? Dan staat daar het aantal stuks bagage dat u gratis mee kunt nemen (stuksconcept).
Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren meequote:Op woensdag 23 februari 2011 14:07 schreef Drive-r het volgende:
Ga er maar vanuit dat je gewoon 20kg mag inchecken, wat genoeg is voor een normale vakantie ganger. Het andere concept van stuks bagage zie je bijna nooit meer. Ik zou trouwens geen enorme koffers aan gaan schaffen, die reizen altijd onhandig. Liever (als je echt 20kg mee wilt nemen) een gewone trolley (die je eventueel later nog als handbagage kan gebruiken) en een simpele weekend tas.
Er is wel voor 28 maart geboekt, en vanaf dan zijn die nieuwe regels geloof ik... Ohnee dat is 2010 het is nu al 2011quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:13 schreef Fogel het volgende:
Er is nog maar 1 concept: http://www.klm.com/travel(...)lowance/index.htm#p3
1 koffer van max 23kg.
Ik neem aan dat je je ticket niet een heel jaar vantevoren geboekt hebt...
Zo'n 20 kilo aan kleding is vrij fors, maar ze doen er sowieso niet snel moeilijk over als het een kilo meer is. En anders neem je meer handbagage mee, ook zo opgelost...quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef alors het volgende:
[..]
Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren mee
Ze hebben daar ook kleding, ik vul in de VS mijn garderobe aan ipv alles vanuit Europa mee te nemenquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef alors het volgende:
[..]
Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren mee
[..]
Er is wel voor 28 maart geboekt, en vanaf dan zijn die nieuwe regels geloof ik... Ohnee dat is 2010 het is nu al 2011
Ja maar ik heb slechts zeer beperkt de mogelijkheid om te gaan winkelen, en dan nog zullen het wel supermarkten zijn En het is geen reis door de hipste steden van de VSquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook kleding, ik vul in de VS mijn garderobe aan ipv alles vanuit Europa mee te nemen
En qua gewicht: zelfs met een volle koffer met kleding voor 1 volwassene en 3 kinderen voor een week kom ik niet boven de 20kg uit.
dankje voor de tipquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, en bij de KLM doen ze niet moeilijk over handbagage. Mocht je dus echt teveel hebben, stop dan alle zware items (camera, laptop, opladers, boeken, etc...) gewoon in je handbagage.
Bij KLM/Delta krijg je wat te eten en drinken, en dat is "gratis" (zit natuurlijk bij je ticketprijs inbegrepen).quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef alors het volgende:
[..]
dankje voor de tip
En nog iets, hoe zit het met eten/drinken in het vliegtuig, moet je dat apart betalen of zit dat er bij in?
En mag je gewoon eten (ja geen vlees of zuivel) meenemen in je hand en/of ruimbagage?
In het vliegtuig is eten/drinken gratis. Eigenlijk is het bij de meeste maatschappijen zo, en zeker o lange afstand. Bij Air Asia X boek je het er bij. Je hoeft eigenlijk alleen te betalen bij (semi-)low-cost airlines (Ryanair, Aer Lingus, Easyjet, Wizzair, etc.).quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef alors het volgende:
[..]
dankje voor de tip
En nog iets, hoe zit het met eten/drinken in het vliegtuig, moet je dat apart betalen of zit dat er bij in?
En mag je gewoon eten (ja geen vlees of zuivel) meenemen in je hand en/of ruimbagage?
Je kunt het beste uitzoeken welke maatschappijen er aktief zijn op de specifieke routes die je wilt vliegen. En dan via de webpage van die maatschappij de prijzen opvragen van de dagen waarop je wilt vliegen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:35 schreef Easy_genius het volgende:
Mijn vriend en ik gaan in april richting USA en willen in het binnenland ook een aantal plaatsen bezoeken (denk aan Vegas/ NY / Miami)
Nu vroegen we ons af wat de ideale sites zijn om binnenlandse vluchten te boeken? Cheaptickets.nl is een optie, maar ik kan me voorstellen dat er andere (Amerikaanse) sites zijn waar het nog goedkoper is?
Officieel naar de normale balie maar je kunt het altijd proberenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:48 schreef Platina het volgende:
Ik heb zojuist online ingecheckt, maar ik kreeg een foutmelding voor het 2de gedeelte van de reis. En ik krijg een foutmelding op de site als ik het proces nog eens doorloop.
Kunnen ze bij de zelf bagage check in mij helpen of moet ik naar de normale balie voor mijn 2de boarding pass?
dat noemen we marketingquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef LDS het volgende:
Hoe kan het toch dat ik voor DEZELFDE vlucht bij de Lufthansa 180 euro betaal en bij de SAS bijna 100 euro meer?
Dat is geen marketing.quote:
Definitie marketing (wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketing)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:02 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Dat is geen marketing.
Dat is vraag/aanbod beinvloeden.
We gaan Wikipedia niet als bron gebruiken hequote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Definitie marketing (wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketing)
Traditioneel werd marketing gezien als het geheel van alle activiteiten die erop gericht zijn de ruil van producten of diensten te bevorderen.
De tabel toont 2 mogelijkheden. In principe mag je bij Qatar Airways maximaal 23 kg meenemen (verspreid over zoveel koffers/tassen als je wilt).quote:Op zondag 20 maart 2011 21:23 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zit even de bagage voorwaarden van Qatar Airways te checken en zie nu dit staan:
Transatlantic Flights operated by Qatar Airways (Economy Class/All Flights/23 kg): 2 pieces, each not exceeding 23 kg with maximum dimension of 158 cm.
Betekent dit dat ik twee koffers van elk 23 kg mag meenemen, of twee koffers en in totaal 23 kg?
Bron
Nee. QA zegt 'all flights' , dus de bagageregel in de 'all flights' tabel van QA geldt ook voor een vlucht die door een andere maatschappij wordt uitgevoerd. Zolang het ticket maar van QA is. De regel van KLM is trouwens ook 23 kg, dus in dit voorbeeld maakt het niets uit.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:23 schreef poepeneesje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je een ticket boekt, maar je vliegt met het ticket van QA eerst van Amsterdam naar bijvoorbeeld Geneve met KLM. Dan mag je zeker alleen het maximale van KLM meenemen voor je gehele vlucht?
Super duidelijk uitgelegd, bedankt. De laatste alinea was inderdaad de hypothetische situatie waarover ik zelf ook zat te denken .quote:Op zondag 20 maart 2011 23:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. QA zegt 'all flights' , dus de bagageregel in de 'all flights' tabel van QA geldt ook voor een vlucht die door een andere maatschappij wordt uitgevoerd. Zolang het ticket maar van QA is. De regel van KLM is trouwens ook 23 kg, dus in dit voorbeeld maakt het niets uit.
Stel nu dat je in Geneve zou overstappen op een transatlantische vlucht van QA dan wordt de situatie onduidelijk. Strikt genomen volgens die tabel mag je dan 23 kg op het KLM deel meenemen en 46 kg op het QA deel. Normaalgesproken, mag je echter de ruimere vrijstelling van een transatlantische vlucht ook meenemen op de vlucht naar je overstap plaats. In dat geval zou ik dus even bellen met QA over hoe ze daarmee omgaan. Maar goed, je gaat naar azie, dus het is toch niet ter sprake.
Nope. Arbowet NL is 32kg. Dus als je met zn tweeen 1 koffer mee wilt nemen, moet je zorgen dat ie niet boven de 32kg uitkomt, want dan wordt ie niet geaccepteerd. Maar als maatschappijen het 'piece concept' handhaven, mag 1 koffer niet meer wegen dan het aantal toegestane kilo's (bijv 23), is dat wel zo, betaal je een giga prijs (100euro skyteam) en voor de tweede, of derde betaal je een vast bedrag van 55euro. (Piece Concept doet niet aan overbagage tarieven per kilo, maar aan vaste bedragen)quote:Op zondag 20 maart 2011 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik denk dat het 23 kilo is (wat vaak voorkomt) maar dat als je meer meeneemt en je daarvoor wilt betalen de koffers per stuk nog niet meer dan 23 kilo mogen wegen
In Nederland is het bijvoorbeeld zo dat de Arbowet voorschrijft dat je niet meer dan 23 kilo mag tillen.
Jij valt onder het stuksconcept en je mag dan maximaal 1 stuk van max 23kg kostenloos meenemen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:03 schreef alors het volgende:
Heeft iemand een beetje verstand van wat je mee mag nemen? Ik heb nog nooit gevlogen en ik ga binnenkort naar de VS. Nu moet ik nog even de grootst en lichtst mogelijke koffer aanschaffen Maar ik heb (nog) niet duidelijkheid over wat precies mee mag... Van de KLM site (daar vlieg ik mee)
[..]
http://www.klm.com/travel(...)fore_28march2010.htm
Ik heb het ticket nog niet, dat krijg ik pas een paar dagen van tevoren en ik heb ook niet zelf geboekt dus geen mogelijkheid om die eerder te zien. Maar er zijn dus 2 concepten, alleen zijn ze beide even gebruikelijk of komt dat stuksconcept bijna nooit voor en is het vrijwel altijd 20 kg...?
Achter op je ID kaart staat naar welke landen je kunt reizen en als het een Europese ID kaart is zullen daar alle Schengen landen op staan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:43 schreef Rookert het volgende:
Ik weet het voor 99% zeker, maar je kan toch gewoon je ID kaart (geldig tot 2014) gebruiken als ik van Amsterdam naar Lyon vlieg?
Ze praten namelijk alleen maar over paspoorten op KLM site en als ik kijk wat geldig is staat er bij National ID Card dat het als 'exemption' (vrijstelling) geldt voor paspoort. Dus dat zit helemaal prima toch?
Als puntje bij paaltje komt wil ik het toch 100% zeker weten, paspoort heb ik namelijk niet meer
Merci
Dat had ik dus nog niet eens gezien, überhaupt niet de afgelopen jarenquote:Op donderdag 24 maart 2011 00:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Achter op je ID kaart staat naar welke landen je kunt reizen en als het een Europese ID kaart is zullen daar alle Schengen landen op staan.
Mijn vader is met zijn ID kaart naar Venetië meegegaan en dat ging prima, zowel hier als daar... Dus Lyon (ervan uitgaande dat je Lyon in Frankrijk bedoelt) moet geen probleem zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:43 schreef Rookert het volgende:
Ik weet het voor 99% zeker, maar je kan toch gewoon je ID kaart (geldig tot 2014) gebruiken als ik van Amsterdam naar Lyon vlieg?
Ze praten namelijk alleen maar over paspoorten op KLM site en als ik kijk wat geldig is staat er bij National ID Card dat het als 'exemption' (vrijstelling) geldt voor paspoort. Dus dat zit helemaal prima toch?
Als puntje bij paaltje komt wil ik het toch 100% zeker weten, paspoort heb ik namelijk niet meer
Merci
dat zal absoluut dezelfde vlucht zijn. Als je geluk hebt kun je met online inchecken vast 2 stoelen naast elkaar regelen. Dan moet je wel vroeg online inchecken, anders kun je pech hebben dat de enige plekken beschikbaar nog maar 'enkele' plaatsen zijn...quote:Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef Rookert het volgende:
Nog een vraagje; ik had later geboekt dan vriendin (onzekerheid) en vlieg op zelfde dag terug vanaf Lyon op zelfde tijdstip, alleen ik heb via KLM geboekt (uitgevoerd door Air France) en zij direct via Air France. Ik heb vluchtnummers nog niet gezien (zouden deze moeten corresponderen?), maar ik mag er toch vanuit gaan dat om 12 uur niet nog een vliegtuig van Air France/KLM naar Amsterdam vliegt vanuit Lyon?
Hiervan uitgaande zitten we dus in hetzelfde vliegtuig, maar zouden we dan via online inchecken stoelen naast/dicht bij elkaar kunnen regelen? Zij dan via Air France site en ik via KLM?
Merci
Gewoon de twee sites tegelijk open hebben zogauw je online kan inchecken, geen probleem. Eventueel op het vliegveld nog aangeven dat jullie samen reizen mocht het online niet lukken.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef Rookert het volgende:
Nog een vraagje; ik had later geboekt dan vriendin (onzekerheid) en vlieg op zelfde dag terug vanaf Lyon op zelfde tijdstip, alleen ik heb via KLM geboekt (uitgevoerd door Air France) en zij direct via Air France. Ik heb vluchtnummers nog niet gezien (zouden deze moeten corresponderen?), maar ik mag er toch vanuit gaan dat om 12 uur niet nog een vliegtuig van Air France/KLM naar Amsterdam vliegt vanuit Lyon?
Hiervan uitgaande zitten we dus in hetzelfde vliegtuig, maar zouden we dan via online inchecken stoelen naast/dicht bij elkaar kunnen regelen? Zij dan via Air France site en ik via KLM?
Merci
30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:38 schreef Blik het volgende:
Korte vraag:
Tickets geboekt bij KLM naar Kuala Lumpur. Vlucht gaat op 5 juli. Ik kan nog geen stoelen reserveren. Kan dit pas een bepaald aantal dagen voor de vlucht vertrekt?
Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
Klopt, hangt er een beetje vanaf. Ik weet eigenlijk niet of het ook met status te maken heeft. Bij BA kan ik dankzij m'n gold card altijd direct na boeken een stoel kiezen, tot de dag van de vlucht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
quote:Zodra u heeft geboekt, kunt u inloggen op ‘Manage mijn Boeking’. Daar kunt u vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek van uw intercontinentale vlucht uw voorkeur voor een bepaalde stoel aangeven of wijzigen.
Wilt u extra comfort? U kunt een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of een stoel in een rij van 2 reserveren.
Vanaf 30 uur voor vertrek
Ook tijdens het online inchecken of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven kunt u uw stoel bekijken en veranderen, of een extra comfortabele zitplaats reserveren.
Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Baliquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:18 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:26 schreef Blik het volgende:
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
Ik vind economy comfort niet goedkoop voor een intercontinentale vlucht. Volgens mij betaal je er 120 euro per stoel extra voor (voor een enkeltje!).quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
Lekker boeiend.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class)
Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijnquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor.
Daarom ook het liefst voorin, zie ook mijn post hierbovenquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:
Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.
Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Ah zo dan is het wel nuttig. Mijn excuses.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.quote:Op vrijdag 1 april 2011 07:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
Als je zoveel foutmeldingen en problemen had, dan lijkt de conclusie dat de website met technische problemen kampte. Aangezien zulke problemen tijdelijk zijn, zou je het opnieuw kunnen proberen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.
Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
KLM vliegt overigens rechtstreeks op Chicagoquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:
Continental.com is een bizar slechte website. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Tja, het feit dat de prijs omhoog schoot kon ik op zich nog wel begrijpen. Ik vermoed dan ook dat mijn eerste fout in feite kwam doordat de prijs waar ik voor wilde kopen niet meer beschikbaar was. Echter, een fout als: "There was a problem with your booking. Please try again" kan ik echt helemaal niets mee. Wat is er fout dan? Waarom? Ligt de website eruit, heb ik iets verkeerd gedaan, is de prijsklasse vol, what's up? Zonder terugkoppeling frustreert dat alleen maar, grote maatschappij of niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
Dat het ticket duurder wordt is trouwens wellicht van tijdelijke aard.
Het yieldmanagementsysteem van Continental houdt natuurlijk geen rekening met problemen op de website. Deze registreert alleen dat er in een bepaalde tijdsperiode (tussen 22:00 en 00:00 uur) relatief veel vraag is naar een bepaalde vlucht.
Het (automatische) yieldmanagementsysteem reageert hierop door de prijs van dit vliegticket omhoog te gooien omdat er kennelijk veel belangstelling voor is.
Vaak wordt dit (handmatig) weer reset als blijkt dat er geen daadwerkelijke boekingen zijn gemaakt.
Al kan ik geen waardeoordeel geven over de website van Continental, het lijkt mij toch dat een Amerikaanse maatschappij die het toch ook met verkoop via de website moet hebben toch wel goed ingericht moet zijn.
Hoe dan? Zie op de KLM site alleen vanaf Amsterdam/Bremen/nog een paar.quote:Op maandag 4 april 2011 19:47 schreef Thetallguy het volgende:
1) nee en 2) ja
of 3) een retour naar Amsterdam boeken en dáárvan de terugvlucht niet nemen
Rechts bovenin op de KLM site even change country & language (of NL equivalent daarvan) naar land van vertrek.quote:Op maandag 4 april 2011 19:49 schreef jakkop het volgende:
[..]
Hoe dan? Zie op de KLM site alleen vanaf Amsterdam/Bremen/nog een paar.
Ik vrees dat jij ook een Rabocard hebt? Want die hebben een eigen verificatiesysteem bedacht anders dan de standaard Master Securcode.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:26 schreef Pinterman het volgende:
[..]
En de tweede fout, later op de avond, komt schijnbaar door het MasterCard security verificatie-systeem (stuurt je naar de website van je bank voor een wachtwoord, en dan weer terug). Ik heb via Google gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben gehad. Het advies van Continental luidt: "gebruik een andere creditcard". Ja, dag, alsof ik een knip vol creditcards heb...
Ja ik daar vlieg ik meestal mee op deze route. Maar met bagage en een vlucht op een enigszins normaal tijdstip ga je vaak al snel richting de 100, vandaar dat ik zat te kijken of KLM het waard zou zijn. Maar alsnog bedankt.quote:Op maandag 4 april 2011 20:15 schreef Thetallguy het volgende:
In dat geval; BMIbaby vliegt ook van/naar Birmingham, als ik even in mei rondkijk zie ik ze al voor 21 pond (excl. fees - BHX-AMS)
afgelopen feb nog voor 450 p.p naar NY geweest via Delta & KLM.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:31 schreef polariteit het volgende:
zo goeiedag zeg, zijn vliegtickets zo veel duurder geworden sinds 1,5 jaar geleden? Ik ging net ff zoeken vor tickets naar de VS in julli (LAX, SFO, NY; maakt niet uit) allen > 1000 euro pp en dat terwijl ik in december 2009 650 euro pp betaalde naar LAX...
Is er nog kans dat het stukkies goedkoper gaat worden, of ligt het gewoon aan het seizoen?
Ik heb ING, maar het klinkt verdacht bekend. Matig hoor van die banken. Lekker internationaal.quote:Op maandag 4 april 2011 19:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij ook een Rabocard hebt? Want die hebben een eigen verificatiesysteem bedacht anders dan de standaard Master Securcode.
Leuk bedacht, goed plan, het is alleen jammer dat dit in de Rabobank Internetbankierenomgeving moest worden geintergreerd...
Ik heb hierdoor nu wel meerdere credit cards, het is namelijk bijzonder vervelend in Azie en VS vluchten te boeken met een Rabocard, dit is bijna altijd onmogelijk.
Volgens seatgure.com is dat een 767.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:03 schreef tesjebesje23 het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn vlucht naar Newark, ik vlieg 15 april met KLM naar Newark, en heb nog niet de papieren van t reisbureau. Kan ik toch al ergens zien met wat voor type vliegtuig ik vlieg? Want dan kan ik opzoeken wat voor entertainment er aan boord is
Ik had t inmiddels zelf gevonden maar thnx voor t zoeken! Heb op internet gevonden dat de 767 "In-flight entertainment consists of overhead screens in First Class and Economy Class" heeft.quote:
Dat eerste helaas.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:13 schreef tesjebesje23 het volgende:
[..]
Ik had t inmiddels zelf gevonden maar thnx voor t zoeken! Heb op internet gevonden dat de 767 "In-flight entertainment consists of overhead screens in First Class and Economy Class" heeft.
Is dat zo"n schermpje dat om de paar stoelen hangt en dat je maar net op de goede plek moet zitten zodat je nog een beetje wat ziet zonder zere nek of spiegelend beeld? Of een eigen schermpje in de stoel voor je?!
Ik vlieg niet zoveel dus heb er geen idee..
Yup. Maar het is een vlucht van 8 uur ofzo, daar lees je vrij snel doorheen, vind ik.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:21 schreef tesjebesje23 het volgende:
daar was ik al bang voor haha.. dat wordt een stapel boeken inslaan op schiphol!
Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...
Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Als je de route in één keer boekt, dan zou ik me geen zorgen maken over de overstaptijd. Je bagage wordt dan sowieso getransferred naar het volgende vliegtuig. Jij hoeft je dus alleen maar te zorgen dat je op het volgende vliegtuig komt. Mocht je een aansluitende vlucht missen, kan je altijd op de volgende mee. Bovendien houden de boekingssystemen wel rekening met wat overstaptijd. 1,5 uur is wel het minimum vind ik zelf altijd. Hoef je niet zo te haasten.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...
Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).quote:Op donderdag 7 april 2011 10:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.
Wat is dan onzin?quote:Op donderdag 7 april 2011 10:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).
quote:De vliegtickets waren in maart 4,5 procent duurder dan een jaar geleden. ''Dat heeft vooral te maken met de hoge brandstofprijzen die worden doorberekend'', zei hoofdeconoom Michiel Vergeer van het CBS. De voedselprijzen waren vorige maand 1,8 procent hoger dan een jaar geleden.
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigenquote:Zo'n ramp is het niet om te moeten overstappen in Amerika.
Dan hebben ze wel erg veel pech gehad. Ik heb ook meerdere keren moeten overstappen in Amerika, maar het duurde nooit langer als anderhalf uur voordat ik weer bij de vertrekgate was.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:
[..]
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur
Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef Piles het volgende:
@Blik: het is onzin dat je je ruimbagage altijd eerst op moet halen voor je overstapt. Dat hangt van de maatschappij en reis af Als je van buitenlandse vlucht naar binnenlandse gaat kan ik me voorstellen dat je je bagage moet ophalen, maar daar heb ik geen ervaring mee in de VS (binnenlands vliegen).
In Houston had ik 2 jaar geleden ook een paar uur gestaan, als ik niet was voorgedrongen (je moet wat als je maar een uurtje hebt ( ). Nu hebben ze een speciale transfer-rij, en doe je het veel sneller
Ik ben een keer in Toronto overgestapt naar de VS en toen ging het als volgt. Je krijgt je bagage terug, maar de Canadese douane hoeft die niet te zien. Je blijft binnen de terminal en loopt via een route 'US connections'. Je komt daar de Amerikaanse douane en immigration tegen, die je bagage incheckt en je visum (waiver) kontroleert.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:
Overstap in Canada is trouwens vanaf Brussel. Iemand die nog antwoord kan geven over de gang van zaken in Canada? Het zelfde als in Amerika, of gaat het gewoon automatisch?
Ik heb zelf een paar jaar in de VS gewoond en ben op zeer veel verschillende tijden en luchthavens gearriveerd. 2 tot 3 uur heb ik nog nooit meegemaakt. Het maximum was ooit 1 uur in Newark. Het wachten is zeer irritant, vooral na een vermoeiende reis. Ik denk dat ze de wachttijd verkeerd hebben ingeschat of ze zijn net na 3 toestellen uit Afrika oid gearriveerd.quote:3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigen
Als je een ticket met een overstap boekt, dan biedt de website je een overstap tijd aan die realistisch is in vrijwel alle gevallen voor die luchthaven. De maatschappijen hebben er niets aan om te pronken met een snelle overstaptijd om vervolgens tientallen reizigers te zien stranden, aangezien ze die dan allemaal moeten opvangen en overboeken.quote:ik boek de tickets truowens sowieso in 1x, dus niet eerst met ryan air oid
Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.
Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.
quote:Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:
[..]
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Al bestaat de kans dat de koffer wel open moet, aangezien het drop off punt van de bagage na de douane in de VS is.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:
[..]
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:02 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik wil naar Jamaica vliegen, via Brussel of Dusseldorf (vanwege het prijsverschil, en omdat het dan rechtstreekse vluchten zijn).
Weet iemand of het veel verschil maakt of ik via Brussel of Dusseldorf ga?
Dusseldorf en Brussel zijn maar iets verder dan Schiphol, het maakt niet zo gek veel uit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.
Hun 74's hebben geen stroomvoorziening, een 3-4-3 configuratie en geen avod. Verder niet specifiek Delta,maar de 76 en A330 zijn redelijk om het even, maar de Boeings zijn natuurlijk wel wat luidruchtiger (recentelijk nog met de 767 gevlogen en ook daar kan ik dat beamen).quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:54 schreef Fogel het volgende:
Iemand ervaring met de verschillen tussen de boeing 747-400, 767 of de airbus 330-300 van Delta? Ik kan kiezen uit alle 3 opties. De 330-300 heb ik nu 4x gevlogen en dat was OK, iedere stoel met eigen entertainment, maar zonder power port (zoals wel bij seatguru stond aangegeven). Hoe zijn de boeings tov de airbus bij Delta? Economy helaas (tenzij ik een upgrade krijg).
heb je geboekt met je creditcard of anders? Met je creditcard betaal je natuurlijk pas op het einde van de maand.quote:Op maandag 18 april 2011 16:07 schreef Corkscrew het volgende:
Vorige week donderdag heb ik vier vliegtickets naar Barcelona geboekt bij Vueling. De bevestigingsmail kwam direct binnen, waarin o.a. de boeking als 'bevestigd' staat aangemerkt, er een bevestigingsnummer is opgegeven en onze namen e.d. ook juist vermeld staan. Ook de link naar het online inchecken (hoewel dat nog niet kan) lijkt te werken.
De vlucht lijkt dus zonder problemen te zijn geboekt, maar er is nog altijd geen geld van mijn rekening afgeschreven. Ik twijfel of ik blij moet zijn met een gratis vlucht of dat ik me zorgen moet maken of de boeking wel goed is doorgekomen. Wat raden jullie aan?
Paypal.quote:Op maandag 18 april 2011 16:13 schreef Blik het volgende:
[..]
heb je geboekt met je creditcard of anders? Met je creditcard betaal je natuurlijk pas op het einde van de maand.
Ik neem aan dat je de velden zelf juist hebt ingevuld? Dan is het geen probleem. Ik had zelf een keer letterlijk JANSSEN / PIETMR bij traveler staan (Continental Airlines). Dat vond ik toen zelf ook een beetje raar, maar bleek geen probleem.quote:Op maandag 18 april 2011 19:20 schreef RacerDKB het volgende:
Heb tickets naar Berlijn besteld via tix.nl, en ze hebben als naam van ''Geslacht: man'' en ''Voornaam Achternaam'' het volgende gemaakt: ''VoornaamMr Achternaam''.
Dus als je meneer Piet Janssen hebt staat er nu letterlijk ''Pietmr Janssen''.
Gaat dit nog problemen opleveren?
Ja uiteraard, gewoon alles kloppend, en dus als geslacht moest je ''Man'' kiezen.quote:Op maandag 18 april 2011 19:30 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de velden zelf juist hebt ingevuld? Dan is het geen probleem. Ik had zelf een keer letterlijk JANSSEN / PIETMR bij traveler staan (Continental Airlines). Dat vond ik toen zelf ook een beetje raar, maar bleek geen probleem.
Orbitz vaak gedaan, is echt prima! Betalen met CC is zo gedaan en niet anders dan bij een NL bedrijf.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef jenb2002 het volgende:
tijdens mijn zoektocht naar mooi geprijsde tickets, zie ik voordeligere tarieven via Orbits en expedia.com, dit zijn sites waarbij je in $ betaald, dus buitenlandse boekingsites.
Heeft iemand ervaring met boeken via deze sites? soms scheelt het enkele honderde euries.
Zelfs voor de zelfde tickets als via de NED versies.
Lijkt me juist dat je je ruimbagage pas af kan geven 150 min. voor vertrek. Komt namelijk niet overeen met het "2 uur vantevoren inchecken beleid"quote:Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef Rookert het volgende:
Ik moet om 14.20u vliegen naar Lyon en zit nu in trein naar schiphol, waar ik om 12.25 ong aankom. Maar zie nu tot schrik dat ik ruimbagage max 150min voor vertrek kan afgeven Vlieg met Klm, wat moet ik doen?
Zou een trein eerder nemen maar last minute dingen pakken enzo, ben zo'n mongool
Dit inderdaadquote:Op donderdag 21 april 2011 12:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me juist dat je je ruimbagage pas af kan geven 150 min. voor vertrek. Komt namelijk niet overeen met het "2 uur vantevoren inchecken beleid"
30 minuten voor vertrek klopt. Je kunt na 30 minuten voor vertrek ook niet meer inchecken namelijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:23 schreef Rookert het volgende:
Ik zie net ook staat op klm site dat bagage afgifte 30min voor vertrek sluit voor Europese vlucht! kan iemand dit bevestigen. Is denk ik idd vanaf 150min, maar er staat 'ruimbagage uiterlijk 150min voor vertrek inchecken' op mn boardingpass, vind ik best wel misleidend...
Moskou ligt op hetzelfde continent als Amsterdam en is dus niet intercontinentaal.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:48 schreef Alec690 het volgende:
Domme vraag wellicht, maar ben even in de war van de verschillende informatie van KLM.
Ik vlieg morgen om 20:45 vanaf Schiphol naar Moskou. Ik heb reeds online ingecheckt, boarding pass geprint. Nu staat er op mijn boarding pas: 'Bagage-afgifte tenminste 180 minuten voor vertrek. Voor intercontinentale vluchten dient u uw bagage uiterlijk 180 minuten voor vertrek in te checken'.
Op de website van KLM staat tot 60 minuten voor intercontinentale vluchten.
Moet ik nu serieus mijn bagage eerder dan 3 uur van te voren afgeven?
Hey, bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:59 schreef jaco het volgende:
[..]
Moskou ligt op hetzelfde continent als Amsterdam en is dus niet intercontinentaal.
KLM vermeldt dit niet in termen van intercontinentaal ...
http://www.klm.com/travel(...)_drop_off_points.htm
30 minuten voor de departure tijd sluit de bagage-afgifte.
Ja, eerlijk gezegd vind ik 30 minuten ook wel erg krap. Ik zou persoonlijk plannen om 2 uur van tevoren op Schiphol NS te arriveren. Dan heb je voldoende marge.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:13 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Hey, bedankt voor je antwoord.
Leek mij ook, alleen raar dat dit het enige is wat op het e-ticket vermeld staat.
En aangezien Rusland non-shengen is dacht ik dat het best kon kloppen.
Hangt af vanwaar je komt natuurlijk. Ik ben er echt nooit meer dan 60 minuten van tevoren, en heb dan nog speling van 30 minuten vanuit A'dam. Meer dan genoeg ruimte.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, eerlijk gezegd vind ik 30 minuten ook wel erg krap. Ik zou persoonlijk plannen om 2 uur van tevoren op Schiphol NS te arriveren. Dan heb je voldoende marge.
Voor een vlucht binnen Europa durf ik gerust te plannen dat ik 30-45 minuten voor vertrek aanwezig ben, zeker als ik geen bagage hoef in te checken.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hangt af vanwaar je komt natuurlijk. Ik ben er echt nooit meer dan 60 minuten van tevoren, en heb dan nog speling van 30 minuten vanuit A'dam. Meer dan genoeg ruimte.
Ik maak eigenlijk weinig onderscheid tussen de bestemming en heb zelden iets in te checken. Heb van m'n werk zo'n Privium, dus nooit last van rijen gelukkig. Kan ook 30-45 minuten van tevoren aanwezig zijn, maar ik koop toch nog altijd even een krantje enzo.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor een vlucht binnen Europa durf ik gerust te plannen dat ik 30-45 minuten voor vertrek aanwezig ben, zeker als ik geen bagage hoef in te checken.
Bij langere vluchten buiten Europa, of vluchten met een connectie in Europa naar een verdere bestemming, of vakantievluchten in eht algemeen ben ik toch liever 2 uur voor vertrek aanwezig, zeker bij vertrek van de B en C gates kan het rond 18:00 uur belachelijk druk zijn en lange rijen bij de veiligheidscontrole veroorzaken, tel daarbij op eventuele rijen bij de check in en je zou je zomaar zorgen kunnen gaan maken.
Absoluut, het is voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb een vriendin (die ook veel reist) en ook altijd van de 30-45 minuten is. Maar die mist dus 2x per jaar nog een vlucht, dat vind ik net irritant. Met 60 minuten gaat het schijnbaar bij mij altijd ok (zo'n 4x per week).quote:Op donderdag 21 april 2011 21:06 schreef jaco het volgende:
Het hangt er ook een beetje mee samen of je ervaring hebt met reizen en hoe goed je bent in planning. Een bepaald percentage reizigers kan slecht plannen. Ik denk dat die 3 uur vooral bedoeld is als richtlijn voor deze categorie. Die komen dan een uur te laat op Schiphol aan en kunnen dan gewoon mee.
Als je reiservaring hebt, je kunt goed plannen en je woont ook nog redelijk dichtbij de luchthaven dan is 3 uur veel te ruim.
Ik denk dat de richtlijn van 2 uur cq 3 uur er meer is voor de airline. Immers, als iedereen 30 minuten van te voren komt aankakken is er geen tijd meer voor de afhandeling van bagage, ID bewijs check etc.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:06 schreef jaco het volgende:
Het hangt er ook een beetje mee samen of je ervaring hebt met reizen en hoe goed je bent in planning. Een bepaald percentage reizigers kan slecht plannen. Ik denk dat die 3 uur vooral bedoeld is als richtlijn voor deze categorie. Die komen dan een uur te laat op Schiphol aan en kunnen dan gewoon mee.
Als je reiservaring hebt, je kunt goed plannen en je woont ook nog redelijk dichtbij de luchthaven dan is 3 uur veel te ruim.
Plus als de airline zegt: 1 uur en het is een keer druk (om wat voor reden dan ook), dan regent het klachten bij de airline. 3 uur is in 99% van de gevallen voldoende, dus men kan niet zeggen dat ze verkeerd voorgelicht zijn door de maatschappij...quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat de richtlijn van 2 uur cq 3 uur er meer is voor de airline. Immers, als iedereen 30 minuten van te voren komt aankakken is er geen tijd meer voor de afhandeling van bagage, ID bewijs check etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |