Het enige lichtpuntje van Hamme-Zogge was dat er geen enkele Belg gewonnen heeft vandaag!quote:Op zondag 13 november 2011 17:57 schreef Sasman het volgende:
Baggerwedstrijd. En niet in de positieve zin van het veldrijden.
Nys liet zich wel van zijn kleinste kant zien tov Pauwels, zowel op voorhand als achteraf. Slechte verliezer toch vaak.quote:Op zondag 13 november 2011 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik krijg de indruk dat Nys en Albert zich dermate stoorden aan het flagrant voor Pauwels gebouwde parcours dat ze die eerst in het verlies wilden rijden alvorens ze aan hun eigen kansen gingen denken.
Zou je er niet beter aan doen om deze sport niet te volgen? Want je commentaren slaan kant nog wal en je haat voor belgen is offensief en belachelijk ... voor het land dat de cross maakt...quote:Op zondag 13 november 2011 21:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het enige lichtpuntje van Hamme-Zogge was dat er geen enkele Belg gewonnen heeft vandaag!
+1quote:Op maandag 14 november 2011 00:23 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Zou je er niet beter aan doen om deze sport niet te volgen? Want je commentaren slaan kant nog wal en je haat voor belgen is offensief en belachelijk ... voor het land dat de cross maakt...
Die haat werd geboren toen tokkie Belgische supporters met name Nederlandse, maar die niet alleen, renners in het na Van der Poel tijdperk, toen er dus geen patron meer rondreed, gingen bespuwen, met bier overgieten en zelfs tot aan shirtjes trekken aan toe. De enige juiste reaktie daarop, van Groenendaal in Diegem, die supporter een klap voor z'n kanis te verkopen werd bestraft met een uitsluiting.quote:Op maandag 14 november 2011 00:23 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Zou je er niet beter aan doen om deze sport niet te volgen? Want je commentaren slaan kant nog wal en je haat voor belgen is offensief en belachelijk ... voor het land dat de cross maakt...
Mettepenningenquote:Mettepenningen: 'Nys kan niet toegeven dat hij niet meer de beste is'
Zdenek Stybar was gisteren in de Superprestigecross in Hamme-Zogge zielsgelukkig met zijn eerste vette kluif van het seizoen. Eentje waar hij als derde hond handig mee ging lopen. Twee andere blaffers van dienst: Sven Nys en Jurgen Mettepenningen.
'Kijk, het is simpel. Sven Nys is gefrustreerd. Hij is niet langer de beste, maar hij kan dat niet toegeven. Dus zoekt hij ergens anders redenen voor het feit dat hij verliest.'
Jurgen Mettepenningen, sowieso al niet op het mondje gevallen, was op dreef. De organisator van Hamme-Zogge was op zijn jaarlijkse hoogdag op de teen getrapt, en dus trapte hij stevig terug. Aanleiding was een voetzoekertje dat Sven Nys net voor de cross had doen ontploffen. Nys zag bij de parcoursverkenning enige belangenvermenging tussen de jobs die Mettepenningen in het veldrijden combineert: organisator in Hamme-Zogge én manager van Sunweb-Revor. 'Het is duidelijk wie hier moet winnen', zei de Kannibaal vooraf. 'Dit parcours is op maat van Kevin Pauwels gemaakt.'
Daarmee bedoelde hij: razendsnel en weinig technisch. Dat eerste lag vooral aan het weer, dat tweede was volgens Nys gemanipuleerd. 'De materiaalpost was verlegd, de zandbak was eruit gehaald, geen enkele bocht was zo scherp dat je nadien vanuit stilstand moest optrekken. Kortom: vooral vóór de finish was het moeilijk om nog een kloof te slaan. En dat speelt in de kaart van de spurt van Kevin.'
Mettepenningen zelf ontkende in alle toonaarden: 'Ten opzichte van vorig jaar is geen millimeter parcours verlegd. Dat kán hier trouwens niet op deze weide.'
Maar Nys hield voet bij stuk: 'Ik zit al lang genoeg in de sport, ik zie goed genoeg hoe een parcours ineen zit. Ik ben geen dommerik, hé.'
Systeem-De Clercq
Het leuke was dat het akkefietje zich verder zette tijdens de cross. Die was inderdaad razendsnel, maar halfkoers stoof wereldkampioen Stybar als een bezetene uit de kopgroep. Achter hem draaiden alle kopjes naar opzij of naar achteren. Aernouts keek naar Nys, Nys keek naar Albert, Albert probeerde heel even maar hield dan ook de benen stil. En Stybar kreeg zomaar 20" cadeau. Toen Paul Van Den Bosch, coach van Nys, op tv om een reactie gevraagd werd, reageerde die als volgt: 'De koers is gereden. Maar ik denk dat Sven, gezien dat parcours, liever Stybar ziet wegrijden dan Pauwels.'
De Kannibaal - al zes keer winnaar in Hamme-Zogge nochtans - gaf dat achteraf ook toe. 'Toen Zdenek ging, heb ik naar Kevin gekeken. Híj is de man in vorm, hij reed hier ook een thuiswedstrijd. Dus was het aan hem en Vantornout (zijn ploegmaat bij Sunweb-Revor, nvdr.) om de verantwoordelijkheid te nemen. Ik zei hem dat ook, maar er kwam weinig reactie. Bij Sunweb pasten ze blijkbaar het systeem van ploegleider Mario de Clercq toe: zo weinig mogelijk kopwerk doen, dan win je wel. (haalt schouders op) We hebben twee ronden niet getrapt, en Stybar was gaan vliegen.'
Waarom Sven niet?
Alé hopla, het spel zat op de wagen. Want De Clercq ontkende in alle toonaarden dat hij zijn renners had opgedragen om zich te verstoppen. 'Integendeel. Als het aan mij lag, moesten ze al in de eerste ronde vertrekken. Maar toen Stybar ging, zaten Klaas en Kevin gewoon te ver om direct te reageren. Maar Sven en Niels konden dat toch ook?'
Dat vond ook Kevin Pauwels. De ster van de voorbije weken bleef in het geanimeerde perstentje de rust zelve, en herhaalde steeds hetzelfde mantra: 'Ja, ik heb misschien een foutje gemaakt. Ik moest iets dichter zitten, dan kon ik mee met Stybar. Maar ik zie niet in waarom die verantwoordelijkheid enkel bij mij lag. Want Sven en Niels konden even goed met Stybar mee.'
Nys zelf vond daarentegen dat hij wel moest bluffen om zijn eigen kans gaaf te houden. 'Als ík achter Stybar ging, verspilde ik energie die ik op het eind tekort zou komen. Dan bracht ik Kevin zo naar de laatste ronde. Mijn enige optie was dus: pokeren, die mannen het werk laten doen. Anders kon ik hier nooit winnen. Dat Kevin me uiteindelijk versloeg in de spurt voor de tweede plaats, bewijst mijn gelijk. Ik denk dat Mettepenningen al in zijn achterhoofd zeker was dat Pauwels op een gelijkaardige manier ook zou winnen. Als dat uiteindelijk niet gebeurt, begrijp ik best dat hij gefrustreerd is.'
Thetten, wat ik hier neerschrijf zijn persoonlijke meningen en anekdotes uit de eerste hand. Als ik Nys een lulletje noem, is dat niet omdat alleen ik dat vind, maar vind zijn oorsprong in de tijd dat hij nog als een heel onzeker knaapje bij Rabo rondreed en helemaal niet door de ploegmaats gepruimd werd. Dat begon al met die camper, en dat hij in Portugal op trainingskamp in het hotel eens zo ongelofelijk in z'n nakie te kijk is gezet en bekant een hele nacht heeft liggen janken, daar lees je geen letter van in de krant, en zo kan ik nog even doorgaan.quote:Op maandag 14 november 2011 15:34 schreef thettes het volgende:
En dan niet doorhebben dat je hier online precies hetzelfde doet en ook voor anderen de lol van hier posten verpest. Over autisme gesproken...
Beetje spijtig die hetse erond... Als je kijkt naar stybar zijn ronde tijd toen hij aanging en wegreed... dan weet ik niet of er iemand in staat was hem te volgen. Er is niemand anders in de buurt gekomen van zijn rondetijden. Ook pauwels/nys/albert niet toen die vol doortrokken. En in al die hetse wordt de prestatie van stybar geminimaliseerd alsof de rest hem gewoon heeft laten winnen.quote:Op maandag 14 november 2011 16:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mettepenningen
Niet echt nodig van Nys om zijn kritiek op het parcours zo uit te spreken, maar Nys heeft ook gewoon al lang en breed aangegeven dat hij, zolang er geen regen komt, een superdag moet hebben om te winnen, helemaal op zulke parcoursen.
quote:Knoeit Stybar met fiets van Merckx?
Geroddel in het veldritwereldje: wereldkampioen Zdenek Stybar zou crossen op een Ridley-fiets die overplakt is met stickers van Eddy Merckx. Dat gerucht werd al aan het begin van het seizoen gelanceerd door Hans van Kasteren, manager van Telenet-Fidea waar de Tsjech jarenlang met Ridley reed. Maar Eddy Merckx Cycles ontkende dat destijds en pareerde de uitspraken met de lancering van hun eerste crossmodel: de CMX. Een model dat, zo klonk het in het persbericht, 'ontwikkeld werd in samenwerking met de wereldkampioen en zijn mecaniciens'.
En inderdaad, op de eerste klassementscross in Ruddervoorde, stond Stybar aan de start met een kader die duidelijk verschilde van de Ridley X-Night. Meest opvallend is dat in de hoek van de bovenbuis met de stuurpen. Bij de CMX is die 90 graden, bij de X-Night zit daar een buiging op.
Sinds de cross in Ronse rijdt Stybar echter weer met een model dat erg veel weg heeft van de Ridley. Mét boogje aan de bovenbuis dus. Stybar zelf sprak dat na de cross echter tegen. 'Dit is een model van Merckx, niets anders.' Ook ploegleider Wilfried Peeters ontkende de geruchten in alle toonaarden. Ook al zwellen die op wielerfora stevig aan.
De wegen van Quick Step en Merckx Cycles gaan op het einde van het jaar uit elkaar. Het vernieuwde Omega Pharma-Quick Step rijdt vanaf 2012 op het Amerikaanse Specialized, hoewel er eigenlijk nog een eenjarig contract was met Merckx. Maar grote namen als Tony Martin en Levi Leipheimer werden binnengehaald via een deal met Specialized.
Op welk model Stybar vanaf 1 januari 2012 rijdt, is nog niet duidelijk. Maar tot 31 december 2011 heeft Quick Step nog het oude contract, en rijdt Stybar dus - officieel althans - op een Merckx.
Of Rabo op die overgeplakte Colnago's.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Is er iets nieuws onder de zon? Hoeveel toppers koersten jarenlang niet op overgeplakte Alan-kaders, overgeplakt met de naam van hun gebruikelijke sponsor?
Ja, totdat de lijm van de onderbuis uit de onderste balhoofdlug losliet. Daar waren die frames nogal berucht om.quote:
Iemand een 'lulletje' vinden blijft een mening. En die van jou kennen we ondertussen wel. Heb er al veel te veel letters van gelezen, het is gewoon zeer vermoeiend.quote:Op maandag 14 november 2011 23:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Thetten, wat ik hier neerschrijf zijn persoonlijke meningen en anekdotes uit de eerste hand. Als ik Nys een lulletje noem, is dat niet omdat alleen ik dat vind, maar vind zijn oorsprong in de tijd dat hij nog als een heel onzeker knaapje bij Rabo rondreed en helemaal niet door de ploegmaats gepruimd werd. Dat begon al met die camper, en dat hij in Portugal op trainingskamp in het hotel eens zo ongelofelijk in z'n nakie te kijk is gezet en bekant een hele nacht heeft liggen janken, daar lees je geen letter van in de krant, en zo kan ik nog even doorgaan.
Om nog maar te zwijgen over de flitsende interviews van een autist, ja, Pauwels dus en de hardverscheurende uitspraken van Wellens waar je toch een dag lang schuddebuikend van het lachen mee door de kamer loopt (ik heb om de ploeg geweend en moeder masseert mijn benen na de koers, om eens wat te noemen).
Zieltje te zwak? Voor iemand die zn meningen over mensen zo onderbouwd denkt te hebben oordeel je toch wat te gauw. Stop gewoon eens met die herhaling élke keer en vooral met dat aanvallende toontje. Want een toontje is misschien niet fysiek (moest je eens proberen ) maar dodelijk voor mijn lol in dit topic. Niet voor niks dat ik hier al tijden niet meer heb gepost en dat vroeger wel graag deed.quote:Maar als je zieltje te zwak is om deze prietpraat te lezen, of dat je van slag raakt van een van mijn reakties zonder fisiek geweld naar welke renner dan ook, tjsa dan kan ik het echt niet helpen. Ik verander niet.
Ik las ergens dat hij 4 weken out is.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:31 schreef Szura het volgende:
Albert is aangereden op de training.
Volgens Twitter-André heeft ie z'n middenhandsbeentje gebroken.
2 weken gips voorlopig
Dat van die Rabobank Colnago's was toendertijd algemeen bekend. Giant had nog geen carbon crossframe met de juiste geometrie ed. ontwikkeld. Absoluut geen kul.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:43 schreef buzz1291 het volgende:
Goh dat gebeurt toch niet alleen met frames. Wat te denken van schoenen. wel eens gehoord van het italiaanse merk Diamant-DMT. Die maken voor iedere topper die dan wenst of nodig heeft, de perfecte schoen op maat met het bovenwerk ik exact dezelfde layout als de originele sponsor schoenen.
Maar wat betreft met Colnago overgeplakte frames bij Rabo, dat is echt kul. Dat is naar mijn weten nog nooit vertoond, en degene die het tegendeel beweert mag dat hier met een foto aantonen.
[..]
Ja, totdat de lijm van de onderbuis uit de onderste balhoofdlug losliet. Daar waren die frames nogal berucht om.
Die BMC's schijnen ook allemaal overgeplakte frames te zijn. Ze zijn zó slecht dat je er nog niet eens mee naar de bakker kunt rijden. Een en al marketing.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat van die Rabobank Colnago's was toendertijd algemeen bekend. Giant had nog geen carbon crossframe met de juiste geometrie ed. ontwikkeld. Absoluut geen kul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |