abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:20:15 #101
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_93665187


Het is misschien niet goed te lezen, maar de bron van de "review" onder aan de titel is dus uit de review hier op FOK gehaald :D
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:32:38 #102
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_93679580
Momenteel


Net in begonnen, maar het verhaal blijft je boeien.. goed teken..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_93693337
Ik vond Twilight een erg leuke boekenreeks, heeft iemand hier toevallig tips voor een ander boek / andere reeks over vampieren/weerwolven?
pi_93695532
The Sookie Stackhouse serie

is de boekenserie waar de tv-serie 'True Blood' op is gebaseerd...
Vampieren maar dan beter dan die glitter-vampiers van Twilight ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_93734483

Maar tot nu toe kan het me niet echt boeien...
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 maart 2011 @ 20:09:10 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_93738584
Net uit
The world according to Garp van John Irving en Tirza van Grunberg.

Nu ff opzoek naar wat luchtigers :)
  zondag 6 maart 2011 @ 20:13:50 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_93738810
Of je gaat gewoon alle andere boeken van Irving lezen, dat is toch geen zware kost?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 maart 2011 @ 20:20:00 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_93739158
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:13 schreef oh-oh het volgende:
Of je gaat gewoon alle andere boeken van Irving lezen, dat is toch geen zware kost?
Tis ook geen Dan Brown he.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:05:48 #109
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_93798576

Deze twee (allebei in de originele taal). :)
Wie dit leest is alfabeet.
pi_93800968
Ik heb een leesmoment gehad:

Elvis Peeters : Wij (je moet een sterk hart hebben en een goede maag)

Bernlef : de een zijn dood (na hersenschimmen is niet alles meer goed van bernlef)

koch : zomerhuis met zwembad (nog slechter dan het diner (mijn mening) )

Mel wallis de vries: vals (leuk kinder/young adults boek)

naima el bezaz : vinexvrouwen (grappig en enigzins herkenbaar)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_93803954
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:13 schreef oh-oh het volgende:
Of je gaat gewoon alle andere boeken van Irving lezen, dat is toch geen zware kost?
^O^

Ik heb onlangs het enige boek van hem dat ik nog niet had gelezen uitgelezen. Nu maar wachten op een nieuwe :9
pi_93810622
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 18:16 schreef _Joy_ het volgende:
Ik vond Twilight een erg leuke boekenreeks, heeft iemand hier toevallig tips voor een ander boek / andere reeks over vampieren/weerwolven?
Als je in het Engels leest kan je helemaal los in dit genre, daar zijn zoveel boeken van, echt niet normaal hoeveel keuze je dan hebt. Vertaald is er helaas nog niet zoveel.

Zelf begonnen in http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Tiers , boeken van Philip José Farmer (science fiction, volgens mij nooit vertaald). Heb eindelijk the passage (de overgang meen ik in het Nederlands) uit, saai saai middenstuk, je kan zo 300 pagina's overslaan. Van een spannend zombiefverhaal opeens een kneuterige boerderijroman en daarna na vele honderden pagina's weer een goed stuk spanning. Afschuwelijk middenstuk , maar we zijn er doorheen.
pi_93811269
Ben nog steeds bezig in ; "Tranen over Kashmir" van George Mastras, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om ook te beginnen in "Leven na Hailey" van Jonathan Tropper. Dit boek heb ik ondertussen wel uit en ik moet zeggen dat ik het een leuk boek vond. Heb best wel een aantal keer kunnen lachen. Dat is trouwens op zich wel lekker, zo tussen de, soms in detail beschreven, slachtpartijen door, die in "Tranen over Kashmir" voorkomen.
pi_93814280
.

Tot nu toe erg vermakelijk, maar het gaat nog niet echt ergens heen. Wel apart hoe hij zijn vrouw, met wie hij al 9 jaar in Japan woont, neerzet als een enorme chagrijnige bitch. Benieuwd of dat nog verandert gedurende het boek, :).
pi_93819918
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:20 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik lees nu de trilogie van Thea Beckman over de 'toekomst'. In deze trilogie is er een Derde Wereldoorlog geweest, waarna de aarde zo verstoord was dat er een gigantische lading aan overstromingen, aardbevingen en andere natuurrampen ontstond. Hierdoor kantelde de aarde en ontstond er een nieuwe verdeling op de wereld. In voormalig Groenland is daardoor een heerlijk klimaat ontstaan en een beschaving waar vrouwen de macht hebben (het land wordt nu 'Thule' genoemd). Erg mooi! (het zijn eigenlijk jeugdboeken, maar ook prima te lezen voor volwassenen).

Deel 1 ('Kinderen van Moeder Aarde') heb ik inmiddels uit, nu bezig in deel 2:

[ afbeelding ]
En inmiddels begonnen in deel 3. :)

  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:52:26 #116
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_93819946
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:29 schreef picodealion het volgende:
[ afbeelding ].

Tot nu toe erg vermakelijk, maar het gaat nog niet echt ergens heen. Wel apart hoe hij zijn vrouw, met wie hij al 9 jaar in Japan woont, neerzet als een enorme chagrijnige bitch. Benieuwd of dat nog verandert gedurende het boek, :).
O ja, die wil ik ook nog altijd 'ns lezen. Hou je ons op de hoogte of het vermakelijk blijft?
pi_93819961
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

En inmiddels begonnen in deel 3. :)

[ afbeelding ]
Die leken me altijd heel saai als kind, terwijl ik de rest van haar boeken (met name Hasse Simonsdochter) echt heb verslonden. Misschien toch nog maar eens lezen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

O ja, die wil ik ook nog altijd 'ns lezen. Hou ons op de hoogte!
Doe ik. Ik kreeg van een vriend ook nog een andere van Van Heest die juist enorm depri schijnt te zijn. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:00:16 #118
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_93820302
Ik heb dit boek (dat ik op Fok! gewonnen heb) nu bijna uit


Ik bewaar de laatste 20 blz voor vanavond 8-)
Nog iemand die hem gelezen heeft?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_93826556
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:52 schreef picodealion het volgende:

[..]

Die leken me altijd heel saai als kind, terwijl ik de rest van haar boeken (met name Hasse Simonsdochter) echt heb verslonden. Misschien toch nog maar eens lezen.
Ik vind ze erg goed. Moest bij deel 1 wel even inkomen, maar deel 2 leest heerlijk weg en is echt spannend. Deel 3 ben ik pas net aan begonnen, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. Het is vooral leuk hoe ze een hele nieuwe beschaving heeft verzonnen, met eigen wetten, gewoonten en gebruiken enzo.

Bij mij is overigens de trilogie over de honderdjarige oorlog (Geef me de Ruimte, Triomf van de Verschroeide Aarde en Rad van Fortuin) favoriet, en uiteraard Kruistocht in Spijkerbroek. Oh en haar laatste boek, Vrijgevochten, vond ik ook erg goed.
pi_93832877
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:00 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb dit boek (dat ik op Fok! gewonnen heb) nu bijna uit
[ afbeelding ]

Ik bewaar de laatste 20 blz voor vanavond 8-)
Nog iemand die hem gelezen heeft?
nog niet, hoorde wel een interview met de auteur en als je hem op twitter toevoegt kan je rechtstreeks bij hem het boek kopen en betaal je geen verzendkosten en dergelijke.
pi_93908656
Vanmorgen begonnen in Vals Profiel van Proper & van den Eijnden
#geen
pi_93909086

Gisteravond in begonnen :)
Tap tap tap
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:18:10 #123
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_93915304


Ik ben eindelijk Tirza eens aan het uitlezen. Ik was er op vakantie in India begonnen. Toen het vliegtuig landde zat ik bij bladzijde 180. Ent toen ik in de bagagehal was, bedacht ik dat het boek nog in het vliegtuig lag. Na drie maanden zat ik meteen weer in het verhaal.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_93916058


Prima boek tot nu toe. ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_93916143
La Chute van Albert Camus en Hersenschimmen van Bernlef. Bevallen beiden erg goed tot nu toe.
No resentment ever evened out a weaker hand
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')