pi_92401268
registreer om deze reclame te verbergen
Had de serie al voor een groot deel gezien op National Geographic en heb vannacht alle 6 delen op een rij gezien. Het is gewoon met geen woord te beschrijven hoe verschrikkelijk de Tweede Wereld oorlog was, dat is de gedachte waarmee je blijft zitten na het zien van deze serie.

Veel indringender dan dit wordt het niet. Videobeelden van de oorlog, geschoten door burgers en door het leger, zijn de afgelopen decennia verzameld en samengebracht in deze serie. De zwart-wit beelden zijn ingekleurd met digitale technieken en brengen je zo nog dichterbij de ziekelijke en confronterende werkelijkheid van WO II.

Voor wie dit nog niet gezien heeft, is het een must-see. Het is een serie die door elke wereldburger bekeken zou moeten worden. Het zou verplicht materiaal moeten zijn in de geschiedenislessen op alle scholen ter wereld...

Hij is trouwens te koop op dvd en bluray.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apocalypse:_The_Second_World_War

1002004008186197.jpg
"Whatever your main struggle is, it is insignificant in the face of your death; it is petty and unimportant and has no meaning at all. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing."
pi_92401552
Van de week gezien op NGC . Ging over de invasie van Frankrijk. Dat kleur-element maakt het inderdaad opeens een stuk intrigerender en eigentijdser.
Zeker de moeite waard ja :Y
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92402749
De beelden waren inderdaad wel indrukwekkend. Zeker ook delen gezien die nog niet bij andere docu's langs waren gekomen (die overgave van frankrijk bvb).

Echter was het geheel wel een beetje on samenhangend qua tijdslijn, daarvoor was de andere docu op NGC een stuk beter.
Built for Speed
  zondag 6 februari 2011 @ 12:11:17 #4
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_92404725
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 09:40 schreef Stokstaart het volgende:
Van de week gezien op NGC . Ging over de invasie van Frankrijk. Dat kleur-element maakt het inderdaad opeens een stuk intrigerender en eigentijdser.
Zeker de moeite waard ja :Y
Het is idd een gave docu maar veel beelden zijn later ingekleurd. Kleurenbeelden zijn er nauwelijks en degene die er zijn zijn uit het laatste oorlogsjaar.
De enige docu met audentieke kleuren beelden die ik ken is "d-day to berlin van George Stevens" wat tevens dus ook een aanrader is. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 6 februari 2011 @ 13:11:37 #5
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_92407255
Het zal best een goede documentaire zijn, maar waarom moet het nu weer ingekleurd worden? Het ziet er niet uit, en het is onnodig.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_92428087
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef DrDurden het volgende:
Het zal best een goede documentaire zijn, maar waarom moet het nu weer ingekleurd worden? Het ziet er niet uit, en het is onnodig.
Als het ingekleurd is, komt het allemaal veel dichterbij. Zwart-wit lijkt nu eenmaal uit een ander tijdperk te komen, het lijkt een andere wereld te zijn.

Toen ik voor het eerst deze ingekleurde beelden zag, toen merkte ik gelijk al op dat ik me veel beter in de situatie kon verplaatsen. Het heeft dus een enorme toegevoegde waarde.
"Whatever your main struggle is, it is insignificant in the face of your death; it is petty and unimportant and has no meaning at all. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing."
  maandag 14 mei 2012 @ 00:16:19 #7
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_111519187
Was net op NL2 :)
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_111519289
Staat integraal op YouTube, in het Nederlands. Geweldige serie ja. Een van de betere docu's over dit onderwerp.

Ben overigens nu de docuserie World at War aan het binnenhengelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')