abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92397081
Ik heb ondertussen al wat rond gezocht, maar zelfs op websites waarop een lijstje met kleuterprogramma's staan blijkt dat bijna alles voor peuters is gemaakt.

Ik heb ondertussen al het één en ander verzamelt over kijkgedrag van kleuters (o.a. van kijkwijzer.nl)
maar ik kan die favoriete tv-programma's maar niet vinden.

Ik heb naar Z@ppelin gekeken en heb via pedagogische boeken vernomen dat naast tv-programma's voor kleuters ook muziekclips en reclames (door de makkelijke structuur en de tijd, het duurt niet te lang qua concentratie) populair zijn. En dat het kind ook al graag naar tv-programma's voor volwassenen kijkt, zolang je maar met het kind praat, het één en ander uitlegt. Ondanks dat het soms de helft niet snapt. Maar wat zijn nou echt de tv-programma's die een kleuter leuk vindt?
Qua programmering (neem aan dat alles voor half 9 in aanmerking komt) naar Z@ppelin gekeken, maar elke keer als ik kijkblijkt dat 3/4 voor peuters is bedoeld.

Dus mijn vraag is:
Waar kijken ze naar en wat is echt favoriet?
Het moet allemaal niet van één kant komen, dus mijn doelgroepanalyse wil ik eventueel wel vrij geven, mocht daar belangstelling voor zijn. Deze gaat niet alleen over tv overigens.

Mijn lijstje, waar al een paar af zijn gevallen:
- Piet Piraat
- Barbapapa rond de wereld Barbapapa rond de wereld
- Bob de Bouwer
- De WaWa's De WaWa's
- Bibbeltje Big Bibbeltje Big
- Engie Benjy
- Sesamstraat Sesamstraat
- KRO Kindertijd
- Kikker Kikker
- De wereld is mooi
- mrs bean (de tekenfilm)
- Spongebob

[ Bericht 1% gewijzigd door Kabolter op 06-02-2011 01:36:52 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 01:31:02 #2
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_92397168
1. de wereld is mooi
2. mrs bean (de tekenfilm)
3. spongebob

dat is wat m'n dochtertje van 4 nonstop kan kijken.
pi_92397493
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 01:31 schreef SacreCoeur het volgende:
1. de wereld is mooi
2. mrs bean (de tekenfilm)
3. spongebob

dat is wat m'n dochtertje van 4 nonstop kan kijken.
Ik heb hem aangevuld in de OP. Dank je wel.
Is nog wel het makkelijkste van alles en het irritantste, je kan ze eindeloos herhalen. :)

Kan ze langer dan 45 minuten kijken?
Ik had in een onderzoek gelezen dat kinderen, mocht je ze onbeperkt toegang geven tot de tv, vaak maar 45 minuten tv kijken qua 'gebrek' aan lange concentratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')