abonnement Unibet Coolblue
pi_92327052
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

Everthing you can imagine is real.
pi_92327203
Waarom hebben die lui bij PsyQ zo'n vol agenda? ;( Ik wou een afspraak verzetten omdat ik eigenlijk les heb, maar toen ik pas een maand later weer terecht, dan maar de eerste les van het nieuwe blok missen :{

Ach ja, wel mijn hele kamer opgeruimd vandaag *O* En eindelijk begin ik een beetje te leren hoe ik het beste kan plannen :D Wat een productieve dag vandaag!
Everthing you can imagine is real.
pi_92327689
Dacht ik vorige week iets totaal verkloot te hebben komt mijn teamleider na de lunch met zijn mailbox ter inzage.
En wat blijkt de klant maakte ons een compliment ;)

Eergisteren liep ik helemaal vast liep te stuiteren mijn huis was 1 grote zooi }:| niet normaal.
Ik wist echt niet wat ik eerst zou kunnen doen en heb er dan ook dankbaar gebruik van gemaakt om met mijn SPV er te overleggen.

Komt mijn begeleider later die middag het eerste wat hij doet is de kleine tafel opruimen.
Hij vond het een zooitje.
Tja het hele huis superschoon lukt gewoon niet daar mis ik het overzicht voor.
pi_92329909
tvp
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92332001
Ik eet niet meer, ik slaap niet meer, en ik voel me kut. Zoloft is op het moment geen pretje.

Ik voel me zielig. Steun mij. :'(
pi_92332079
Nou ik heb ook wat moois staan in een boek voor mijn studie (Rechten, socialezekerheid): blablabla.. lijdt aan PPD-NOS, dat is een vorm van ADHD, blablabla...
Check je bronnen ofzo o|O
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:31:28 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92332589
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:17 schreef Crapbag het volgende:
Nou ik heb ook wat moois staan in een boek voor mijn studie (Rechten, socialezekerheid): blablabla.. lijdt aan PPD-NOS, dat is een vorm van ADHD, blablabla...
Check je bronnen ofzo o|O
wut? die zijn gek!!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:15 schreef useraccount het volgende:
Ik eet niet meer, ik slaap niet meer, en ik voel me kut. Zoloft is op het moment geen pretje.

Ik voel me zielig. Steun mij. :'(
sterkte :*
is er iemand die een beetje op je kan letten? of bij je kan zijn om gewoon er een beetje voor je te zijn?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92333001
Niet echt. Ik ben overigens niet suïcidaal of iets in die richting, ik voel me alleen lichamelijk gesloopt. Er zijn wel vrienden/vriendinnen waar ik mee kan praten mocht het mentaal fout gaan, maar dat is nu niet nodig, en ik zadel ze daar ook liever niet mee op. :P

Het vervelende is dat Dextro op een lege maag écht gigantisch overweldigend is. En stoppen totdat de Zoloft is ingewerkt is ook geen optie, want dan moet ik daar ook nog eens van detoxen. :')
pi_92333476
Over dat artikeltje wat werd geplaatst eind vorige topic over dat dieet:

Ik eet sowieso 95% van de tijd heel gezond (brood, fruit, groente, zuivel, havermout, etc) en vind dat ook wel nodig als je last hebt van ADHD. Het is maar dom als je al druk bent en ook nog eens een liter cola naar binnen gaat werken en allemaal koeken met suikers e.d.

De mensen die dat doen moeten ze gewoon medicatie verbieden oid totdat ze hun eetgewoontes hebben aangepast, want daar is misschien al veel mee op te lossen denk ik. Ik weet iig dat ik geen cola moet drinken en dat soort dingen, want dan is het einde zoek.

Medicatie slikken en tegelijkertijd voeding nuttigen die tegenovergestelde effect heeft 8)7
pi_92335280
Een AD(H)D dieet. :') Heel simpel: 'professionals' overdiagnosticeren de aandoening AD(H)D. Het blijkt ook dat één op de vijf mensen geen baat hebben bij zo'n dieet. Rara, hoe kan dat. Mocht het nog niet duidelijk zijn: dat zijn mensen die wel écht AD(H)D hebben. Op zich is het begrijpelijk. DSM-IV is veel te vaag betreft de criteria voor psychische (en neurologische waarschijnlijk) aandoeningen.

Je bent druk in de klas EN je praat voor je beurt? Een druk kind? Nee, natuurlijk niet. Want elke ouder denkt dat zijn of haar kind een regelrechte gift van God is, een nieuwe messias. Een druk kind, dat gemiddeld is? Ga toch weg, die heeft natuurlijk ADHD of een andere aandoening. Zolang er maar een label ter excuus op kan worden geplakt. Misselijkmakend.

En wat McGilles zegt. Het is toch meer dan logisch dat een kind (<17) fatsoenlijk voedsel krijgt, met de juiste vitaminen en zulks. Rocket science? I think not!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:58:44 #11
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92336591
pfff.... denk niet dat die penicilline & dextro lekker werkt samen.... ben echt moe of is dat normaal bij dextro....?
pi_92336822
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:58 schreef Wickyleaks het volgende:
pfff.... denk niet dat die penicilline & dextro lekker werkt samen.... ben echt moe of is dat normaal bij dextro....?
Is geen universele regel voor helaas. :( Ik word er in ieder geval niet slaperig van. Waar ik met Ritalin als een klein meisje in slaap viel heb ik met Dextro juist moeite om in slaap te komen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:07:47 #13
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92337087
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:02 schreef useraccount het volgende:

[..]

Is geen universele regel voor helaas. :( Ik word er in ieder geval niet slaperig van. Waar ik met Ritalin als een klein meisje in slaap viel heb ik met Dextro juist moeite om in slaap te komen.
Nja ik ben zo duf als een knijntje.. maar misschien kan ik beter wachten met slikken tot ik weer van de penicilline af ben en van de pijn in me strot... werkt waarschijnlijk ook niet voor
mijn energievoorziening

[ Bericht 0% gewijzigd door Wickyleaks op 04-02-2011 19:12:07 (goedste nederlands) ]
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:50:09 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92342598
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 19:07 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Nja ik ben zo duf als een knijntje.. maar misschien kan ik beter wachten met slikken tot ik weer van de penicilline af ben en van de pijn in me strot... werkt waarschijnlijk ook niet voor
mijn energievoorziening
Mja, of ff paar dagen geen dex en kijken hoe je je dan voelt?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92345914
Heuj

Ik ben gestopt met m'n adhd-meds, maar ik heb er citalopram en mirtazapine voor terug gekregen. Loop de hele dag te gapen, slap gevoel en van die grote ogen. Oh, en honger. :')
pi_92346183
Ik gebruik sinds een aantal weken concerta. Het wachten op mijn onderzoek duurde wel erg lang en omdat ik crazy werd van het idee dat er een pil bestond die wellicht de drukte in mijn hoofd weg kon nemen maar ik moest wachten, heeft mij HA besloten dit medicijn voorgeschreven in afwachting van mijn onderzoek. Maar toen ging het allemaal in sneltreinvaart en ik heb nu inmiddels mijn AD(H)D onderzoek gehad en wacht nog op de uitslag. Echter, is er een kleine kans dat ik het heb, en dit heeft grotendeels te maken met het feit dat ik in mijn kinderjaren echt nergens last van heb gehad en ik gewoon een normaal rustig kind welke goed kon functioneren (volgens zeggen).

Maar;

Hoe kan het dan toch dat ik:

- vogels weer hoor fluiten,
- muziek beter versta,
- prioriteiten kan stellen,
- mijn aandacht vast kan houden,
- rust in mijn hoofd heb, (ipv soms wel 8 gedachten tegelijk),
- nu eerst na kan denken alvorens ik iets doe
- me over het algemeen sowieso stukken beter in mijn vel voel zitten?

Deze dingen zijn namelijk allemaal nieuw voor mij, ik was zo één bonk stress, altijd chaotisch, altijd in de weer, snel afgeleid, impulsief niet normaal meer, geen rust kunnen vinden (nergens), en van de vogels wist ik dat ze bestonden maar dat ze konden fluiten? Muziek dat ik denk: OO daar gáát dat nummer dus over..

Natuurlijk weet ik dat ik niet ga stoppen met concerta. Diagnose of niet, dit is mijn wondermiddel maar ik hoor dat concerta bij mensen zonder AD(H)D een andere werking heeft.. wáárom verdwijnen bij mij dan de typische AD(H)D kenmerken maar heb ik waarschijnlijk geen AD(H)D?

Ik vind het vreemd. Uiteraard dit ook voorgelegd aan de proffs maar die komen er over 2 weken op terug including de uitslag. In de tussentijd ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met dit medicijn/ de diagnose..

(tijdens het onderzoek ben ik niet gestopt met mijn concerta maar wel heel duidelijk aangegeven welke klachten ik had voor ik het gebruikte en hier is rekening mee gehouden.) Athans; dat dacht ik..
pi_92347515
De huisarts heeft je Concerta voorgeschreven? Wauw, dat meen je niet. Nog een paar jaar en dan heb je een amfetamine afdeling bij de Etos. :{

Waarom je nu meer aandacht, beter kan denken, en je beter voelt. Nou, dat komt omdat het een stimulantia is, een stimulerend middel. Dit middel stimuleert indirect zekere receptoren (dopamine en norepinephrine). Deze receptoren vervullen neurochemisch o.a. de taak van 'euforie'', 'concentratie' en zo voort (simplificatie). Voorts heeft een 'normaal' mens ook baat bij dit soort medicijnen, omdat ze stimulerend werken in de hersenen (ook wel eens studie-drug genoemd). Zie het maar als een kraan die open wordt gedraaid; het stroomt allemaal sneller.

De reden waarom AD(H)D'ers (waarschijnlijk) deze middelen nodig hebben; omdat er een dopamine en norepinephrine tekort is, derhalve compenseert men dit met stimulerende middelen zoals Methylfenidaat (Ritalin, Concerta) en Dextroamfetamine (reuptake-inhibitors.

Voor de rest ben ik Godsmacked dat je huisarts zomaar zo'n middel voorschrijft. Dat is echt ziek. Helemaal omdat je niet meer (legaal) aan dit middel kan komen, mocht je de diagnose AD(H)D niet krijgen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:19:00 #18
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92348302
WHOEHOE eindelijk sinds een week weer een studie piek gehad.... een uur lang bezig geweest (moet elk jaar een soort examen afleggen om mijn werk te mogen blijven doen en het is ****** veel werk wat je er in moet stampen) Heb het echt nodig aangezien het feit dat ik een jaar lang niet met mijn eigen functie bezig ben geweest
pi_92348343
Met Dextro? O-)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:22:09 #20
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92348534
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:19 schreef useraccount het volgende:
Met Dextro? O-)
Die ben ik vergeten in te nemen rond 5 uur :@ denk dat het dubbel op met penicilline (word ik ook altijd erg moe van) iets te veel rust geeft ;)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:22:22 #21
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92348548
en penicilline ook bijna uitgewerkt... zo innemen
pi_92353533
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:22 schreef Wickyleaks het volgende:
en penicilline ook bijna uitgewerkt... zo innemen
Heb je SOA ofzo? :X
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zaterdag 5 februari 2011 @ 08:50:04 #23
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92361540
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 23:47 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Heb je SOA ofzo? :X
Niet dat ik weet :')


Ze wilde me broxil geven das een anti biotica maar daar word ik stront misselijk van.... nu heb ik dit gekregen. Deze hou ik tenminste binnen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92362256
Zo nu slapen. :P over 5 uurtjes lippiercing :{
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92365588
@yup.yup is de enige reden dat je het misschien niet heb omdat je als kind niet zo was?
Ik heb ook nog geen officiële diagnose, maar bij mij kwamen de verschijnselen ook pas op de middelbare school, en op de hogeschool werd het steeds erger.
Als kind was ik gewoon heel intelligent, nog steeds, maar ik heb er zo lang niks mee gedaan dat ik nu gewoon HBO-denkniveau heb en niet denk dat ik WO aankam. Maar ik liep altijd voor met lezen, rekenen, alles. Ik vond het ook echt leuk, maar op de middelbare school heb ik nooit echt goed geleerd voor een toets of examen, dus uiteindelijk mijn HAVO-diploma gehaald. En niet omdat ik niet wilde, ik vergat dat gewoon.

Ik was trouwens wel een dromerig en verlegen kind, schreef ook vaak hele verzonnen verhalen en zat meer in mijn hoofd dan daarbuiten (nog steeds eigenlijk).
pi_92371005
Iemand hier ervaring met SSRI's en 'vivid dreams'? De laatste paar dagen zijn mijn dromen eng realistisch. Als ik wakker word duurt het soms een paar minuten voordat ik realiseer dat het een droom was, en geen realiteit. Soms is dat aardig beangstigend. Het grappige is dat ik hiervoor, voor de SSRI, haast niet droomde, of in ieder geval herinnerde ik mij niets meer van deze (eventuele) dromen.

Overweldigend. :P
pi_92373469
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:27 schreef frame-saw het volgende:
@yup.yup is de enige reden dat je het misschien niet heb omdat je als kind niet zo was?
Ik heb ook nog geen officiële diagnose, maar bij mij kwamen de verschijnselen ook pas op de middelbare school, en op de hogeschool werd het steeds erger.
Als kind was ik gewoon heel intelligent, nog steeds, maar ik heb er zo lang niks mee gedaan dat ik nu gewoon HBO-denkniveau heb en niet denk dat ik WO aankam. Maar ik liep altijd voor met lezen, rekenen, alles. Ik vond het ook echt leuk, maar op de middelbare school heb ik nooit echt goed geleerd voor een toets of examen, dus uiteindelijk mijn HAVO-diploma gehaald. En niet omdat ik niet wilde, ik vergat dat gewoon.

Ik was trouwens wel een dromerig en verlegen kind, schreef ook vaak hele verzonnen verhalen en zat meer in mijn hoofd dan daarbuiten (nog steeds eigenlijk).
Ik herken he hier behoorlijk in, ik heb wel een officiële diagnose ADHD. Uiteindelijk verschilt de manier waarop het zich uit denk ik heel erg per persoon.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:17:42 #28
294141 tarantism
hups in die kont
pi_92375672
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:05 schreef djdg het volgende:
http://www.ru.nl/actueel/(...)@797678/adhd-sterke/

ADHD: sterke verbetering na RED-dieet

Maar geldt het ook voor volwassenen? En weet iemand al wat je dan niet mag eten?
Voor zover ik het begrijp gaat het om een eliminatiedieet. Dus je begint met heel weinig voedingsmiddelen, en voegt dan steeds iets toe. Als je weer symptomen krijgt na het toevoegen van een voedingsmiddel(bijv. aardbeien) dan weet je dat het daarom gaat.

En er is dus niet iets algemeens aan te geven, omdat verschillende patiënten reageren op verschillende voedingsmiddelen.

Lijkt me een zeer interessante ontwikkeling. Ipv symptoombestrijding met ritalin gewoon de oorzaak aanpakken, en zo te zien is het zeer effectief
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:20:01 #29
294141 tarantism
hups in die kont
pi_92375745
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:34 schreef useraccount het volgende:
Een AD(H)D dieet. :') HMeel simpel: 'professionals' overdiagnosticeren de aandoening AD(H)D. Het blijkt ook dat één op de vijf mensen geen baat hebben bij zo'n dieet. Rara, hoe kan dat.
Ik las vandaag in de krant(nrc of volkskrant, welke weet ik niet meer) dat er procentueel meer patiënten reageren op het dieet dan op medicatie. (80% tegen 70-75%) Dan ga ik toch maar voor het dieet lijkt me
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:47:57 #30
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_92378840
quote:
Lijkt me een zeer interessante ontwikkeling. Ipv symptoombestrijding met ritalin gewoon de oorzaak aanpakken, en zo te zien is het zeer effectief
Qua oorzaak weten ze trouwens nog steeds niet wat het nou precies is.

Het dieet liet alleen aan afname zien in het (hyperactieve) probleem gedrag. Of de mate van concentratie (Attention) ook verbeterde is niet onderzocht.

En laat AD(H)D medicatie nou juist daarvoor bedoeld zijn.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_92379052
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:20 schreef tarantism het volgende:

[..]

Ik las vandaag in de krant(nrc of volkskrant, welke weet ik niet meer) dat er procentueel meer patiënten reageren op het dieet dan op medicatie. (80% tegen 70-75%) Dan ga ik toch maar voor het dieet lijkt me
Ik ook. Niettemin is mijn punt dat het label AD(H)D te snel wordt gegeven, en dat een goed dieet (ik ben benieuwd naar het onderzoek, placebo-effect is goed mogelijk) derhalve niet veel zegt over het succes hiervan.

Het is al tijden bekend dat verschillende mensen verschillend reageren op voedsel, houdt dit dan in dat de aandoening AD(H)D weg, of onder controle is? Misschien de hyperactiviteit, maar dat is maar één van de vele problemen waar een ADHD'er mee kampt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:47 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Qua oorzaak weten ze trouwens nog steeds niet wat het nou precies is.

Het dieet liet alleen aan afname zien in het (hyperactieve) probleem gedrag. Of de mate van concentratie (Attention) ook verbeterde is niet onderzocht.

En laat AD(H)D medicatie nou juist daarvoor bedoeld zijn.
Inderdaad. Een neurochemisch dopamine/norepinephrine tekort los je niet op met een gezond dieet.

[ Bericht 0% gewijzigd door useraccount op 05-02-2011 18:59:51 ]
pi_92379883
Het klopt wel wat wordt gezegd over dat het dopamine tekort niet wordt opgelost met een gezond dieet, maar wat ik wel regelmatig hoor en lees is dat mensen zo opgefokt voelen en tot niks komen.

Nu spreek ik wel even voor mijzelf, want kan niet voor anderen spreken, maar als ik even 3 glazen cola drink en 2 koeken naar binnen prop dan voel ik mij zo 'opgefokt' en energierijk dat ik echt totaal niet meer kan concentreren en wil dan alleen nog maar actieve dingen doen en veel praten.

Lijkt mij dat ik heus niet de enige ben en daarom vind ik het dom als iemand wel medicatie slikt maar geen verandering wil aanbrengen in ongezond eetgedrag.

Ik ben heel blij met mijn gezonde eetgedrag, omdat dat mij, samen met mijn medicatie, goed helpt. Kan ik iedereen aanraden, voel je je veel beter door! :)
pi_92380082
McGilles, wat jij zegt kan ik beamen. Echter valt het gezond eten, en vooral het niet eten van voorgefabriceerde-shit met ontelbare conserveringsmiddelen en zoetstoffen, bij mij onder het kopje common sense. Dat het echt iets oplost, dat geloof ik niet. In ieder geval niet in de zin waar dit dieet op mikt: het opheffen van AD(H)D.

Gezond eten is gezond. Goh. :{

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:22 schreef tarantism het volgende:
voor jw-ole-ole en useraccount:

dit is de link naar het artikel: adhd en voeding

Het artikel is gepubliceerd in The Lancet, het belangrijkste en beste medische tijdschrift. Dat het onderzoek een simpele placebo meting heeft gedaan is (vrijwel) uitgesloten als het in de Lancet wordt gepubliceerd.

Zoals je kunt lezen wordt de ADHD gescoord m.b.v de abbreviated Conners' scale (ACS) en de ADHD rating scale(ARS). Dit zijn dezelfde scales die altijd! worden gebruikt bij onderzoeken naar het effect van de medicatie.

Dus de meting van de mate van ADHD is op dezelfde manier gedaan als met de medicatie-effect studies!
Zolang er nog geen controle onderzoek is geweest blijf ik uiterst kritisch. Sowieso zijn veel officiële publicaties biased, ook met de hantering van sommige controle maatregelen.

Even lezen. :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:22:20 #34
294141 tarantism
hups in die kont
pi_92380101
voor jw-ole-ole en useraccount:

dit is de link naar het artikel: adhd en voeding

Het artikel is gepubliceerd in The Lancet, het belangrijkste en beste medische tijdschrift. Dat het onderzoek een simpele placebo meting heeft gedaan is (vrijwel) uitgesloten als het in de Lancet wordt gepubliceerd.

Zoals je kunt lezen wordt de ADHD gescoord m.b.v de abbreviated Conners' scale (ACS) en de ADHD rating scale(ARS). Dit zijn dezelfde scales die altijd! worden gebruikt bij onderzoeken naar het effect van de medicatie.

Dus de meting van de mate van ADHD is op dezelfde manier gedaan als met de medicatie-effect studies!
pi_92380330
:W
pi_92380598
Im not convinced. Sowieso blijf ik vasthouden aan mijn mening dat het al fout gaat bij de diagnose AD(H)D.

Het verschilt dus per kind, waar hij of zij baat bij heeft en daarnaast is er totaal geen hypothese over het achterliggende mechanisme. Empirische wetenschap is goed, dit is té vaag, zonder enige verklaring over hoe en wat.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:04:20 #37
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92387700
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:01 schreef useraccount het volgende:
Iemand hier ervaring met SSRI's en 'vivid dreams'? De laatste paar dagen zijn mijn dromen eng realistisch. Als ik wakker word duurt het soms een paar minuten voordat ik realiseer dat het een droom was, en geen realiteit. Soms is dat aardig beangstigend. Het grappige is dat ik hiervoor, voor de SSRI, haast niet droomde, of in ieder geval herinnerde ik mij niets meer van deze (eventuele) dromen.

Overweldigend. :P
Toen ik Citalopram nam werd ik gek van de dromen... voornamelijk de ruzies die ik maakte in mijn dromen putte me uit..... Nu ik efexor slik heb ik er een stuk minder last van :D
pi_92398904
Hoi :)

Bij mij is als kind al ADD vast gesteld, waar ik m'n moeder erg dankbaar voor ben. Ze wou me geen stempel op plakken ofzo (zoals veel ouders wel doen) maar me helpen. Weten waarom d'r kind op bepaalde gebieden heel snel leerde (zoals praten en lezen) en op bepaalde gebieden soms de meest simpele dingen (op tijd zijn, afspraken nakomen) niet kon onthouden of herhalen.
Als uit het onderzoek iets anders kwam maakte dat d'r niets uit, als er maar wat aan m'n problemen gedaan kon worden. Want het leverde mij veel frustratie op, en ik werd er soms zelf aggresief van als iets makkelijks me wederom niet lukte.

Daarna heb ik een tijd medicatie gehad tot de brugklas, maar ik werd daar heel moe van. Na een jaartje zijn we daar mee gestopt, de dokter vond dat ik het echt niet nodig had en het teveel nadelen had.

Is nu alweer zo 10 jaar geleden, daarna heb ik met veel vallen en opstaan m'n weggetje wel gevonden en hoop ik volgend jaar af te studeren op het Hbo (eerst alle vertragingen wegwerken). Toch heb ik er soms nog best last van. Vaak moe, op het randje gaan zitten qua afspraken, altijd geldproblemen, stemmingswisselingen, geen overzicht over grote projecten etc. voor m'n studie (wat nou af moet enzo) Afijn, iedereen kent het wel hier denk ik ;)

Toch valt dit veel mensen niet echt op, ik word als gewoon chaotisch gezien en zelfs m'n beste vrienden hebben me nooit gevraagd of er iets mis is. Dat vind ik opvallend, heb ik een milde vorm van de stoornis of verberg ik het voor de buitenwereld?

Nu vroeg ik me enkele dingetjes af:

- Wat zou mediciatie kunnen betekenen voor deze klachten die ik hierboven beschrijf?
- Zit je daar dan normaal gesproken als het aanslaat je hele leven aan vast of kun je op den duur (weer) stoppen?
- Hebben jullie hier een rijbewijs? Hoe gaat rijden? (met of zonder meds)
- Hoe 'normaal' kun je je leven krijgen als ADD'er? Ik heb altijd wel een beetje het gevoel dat m'n leven best een rommeltje is en kan me niet voorstellen dat ik ooit echt 'volwassen' word. Kan mezelf niet altijd serieus nemen door m'n onhandigheid/rommeligheid (heb nogal wat zelfspot ;) ) en ik zie dat niet veranderen.

Bedankt alvast :)-

[ Bericht 2% gewijzigd door john-x op 06-02-2011 03:00:47 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 10:00:31 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92401764
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:24 schreef john-x het volgende:
Hoi :)

Bij mij is als kind al ADD vast gesteld, waar ik m'n moeder erg dankbaar voor ben. Ze wou me geen stempel op plakken ofzo (zoals veel ouders wel doen) maar me helpen. Weten waarom d'r kind op bepaalde gebieden heel snel leerde (zoals praten en lezen) en op bepaalde gebieden soms de meest simpele dingen (op tijd zijn, afspraken nakomen) niet kon onthouden of herhalen.
Als uit het onderzoek iets anders kwam maakte dat d'r niets uit, als er maar wat aan m'n problemen gedaan kon worden. Want het leverde mij veel frustratie op, en ik werd er soms zelf aggresief van als iets makkelijks me wederom niet lukte.

Daarna heb ik een tijd medicatie gehad tot de brugklas, maar ik werd daar heel moe van. Na een jaartje zijn we daar mee gestopt, de dokter vond dat ik het echt niet nodig had en het teveel nadelen had.

Is nu alweer zo 10 jaar geleden, daarna heb ik met veel vallen en opstaan m'n weggetje wel gevonden en hoop ik volgend jaar af te studeren op het Hbo (eerst alle vertragingen wegwerken). Toch heb ik er soms nog best last van. Vaak moe, op het randje gaan zitten qua afspraken, altijd geldproblemen, stemmingswisselingen, geen overzicht over grote projecten etc. voor m'n studie (wat nou af moet enzo) Afijn, iedereen kent het wel hier denk ik ;)

Toch valt dit veel mensen niet echt op, ik word als gewoon chaotisch gezien en zelfs m'n beste vrienden hebben me nooit gevraagd of er iets mis is. Dat vind ik opvallend, heb ik een milde vorm van de stoornis of verberg ik het voor de buitenwereld?

Nu vroeg ik me enkele dingetjes af:

- Wat zou mediciatie kunnen betekenen voor deze klachten die ik hierboven beschrijf?
- Zit je daar dan normaal gesproken als het aanslaat je hele leven aan vast of kun je op den duur (weer) stoppen?
- Hebben jullie hier een rijbewijs? Hoe gaat rijden? (met of zonder meds)
- Hoe 'normaal' kun je je leven krijgen als ADD'er? Ik heb altijd wel een beetje het gevoel dat m'n leven best een rommeltje is en kan me niet voorstellen dat ik ooit echt 'volwassen' word. Kan mezelf niet altijd serieus nemen door m'n onhandigheid/rommeligheid (heb nogal wat zelfspot ;) ) en ik zie dat niet veranderen.

Bedankt alvast :)-
ff mijn visie op jouw vragen (een eenduidig antwoord is er niet op te geven, is allemaal subjectief)
- medicatie kan helpen om bijv dingen wat beter op een rijtje te krijgen/houden. het werkt bij iedereen anders, maar dat is oa wat het bij mij doet. Het helpt erin, maar lost het niet helemaal op ofzo. feit blijft dat ik mn aandacht slecht bij dingen kan houden. stemmingsproblemen is wat lastiger, dat wordt bij de ene beter door de meds (vanwege het verbeteren van je leven/structuur) en bij de ander wordt het slechter, omdat depressie vaak veroorzaakt/verergerd wordt door sommige adhd medicatie. geldproblemen is vaak een kwestie van je administratie goed bijhouden en dan helpt wat beter overzicht wel, bijv mbv meds. maar je kan ook iemand anders vragen om je bijv 2x per maand een middag te helpen om alles netjes bij te werken, rekeningen betalen en een opbergsysteem op te zetten zodat je je papieren kan terugvinden. of ik heb bijv een app op mijn mobiel waar ik mijn banksaldo kan zien, en ook mijn belbundel. dat soort dingen zijn handig (ook als je geen adhd hebt trouwens)
- je zit er niet verplicht heel je leven aan vast, maar als je ze niet slikt dan is natuurlijk de werking ook weg. Maar ik zou me bijv kunnen voorstellen dat je mbt meds je leven wat beter kan inrichten en als je daarvoor genoeg trucjes hebt opgebouwd en genoeg ervaring in hebt én je leven zo hebt weten in te richten dat een beetje chaotisch zijn niet tot enorme problemen lijdt, kan het mischien wel zijn dat je ermee stopt maar wel gewoon beter ermee kan leven dan voor de meds
- ik heb mn rijbewijs gehaald voordat ik wist dat ik adhd heb. heb er wel lang over gedaan om het te halen maar weet niet of dat door de adhd komt. ik heb pas 1 keer gereden sinds ik aan de meds zit en dat ging heel goed. zonder meds ging het ook wel ok geloof ik. ben/was alleen nogal opgefokt achter het stuur.
- sja wat is normaal? misschien doe je er goed aan te besluiten dat je nu ook normaal bent. hoe is er is om wat chaotisch te zijn (ik vind het wel gezellig als ik zo chaotisch ben)? je doet een hbo opleiding ook nog (hoewel je ook zonder hbo opleiding ook normaal bent...). Ik denk in ieder geval dat je als add-er of adhd-er gewoon kan leven en gelukkig kan zijn. werken kan gewoon, het is niet iets waar je per definitie door bent afgekeurd voor werk oid.

Maar als ik zo lees wat je schrijft, zou ik eerder denken aan een stukje hulp om je leven te structureren door iemand die met je meedenkt/meekijkt en die verstand heeft van add, dan te beginnen met medicijnen. je lijkt het wel redelijk onder controle te hebben (hoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet adhv je post), en meds kunnen dus bijwerkingen hebben (stemming). Als dat dan toch niet voor je werkt kan je altijd weer meds proberen.

sterkte iig!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92401987
goedemorgen :*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92402051
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 10:15 schreef beatrijs het volgende:
goedemorgen :*
Hai! Gepierced?!
pi_92402107
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 10:19 schreef useraccount het volgende:

[..]

Hai! Gepierced?!
Ja! leuk dat je het onthouden hebt... pff was ff zweten, maar uiteindelijk viel de pijn reuze mee.. ben er blij mee en het was geen impulsieve beslissing :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zondag 6 februari 2011 @ 10:42:19 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92402436
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 10:22 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Ja! leuk dat je het onthouden hebt... pff was ff zweten, maar uiteindelijk viel de pijn reuze mee.. ben er blij mee en het was geen impulsieve beslissing :)
ik vroeg het me ook al af ja.
waar zittie? foto???
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92402504
Mogguh :W
pi_92414612
Ha iedereen! :*

Ik heb de laatste tijd nogal wat concentratieproblemen enzo, kan me ook helemaal nergens toe zetten (leren) enzo, dus ik dacht aan motivatieproblemen en dus had ik besloten om te gaan praten met mn mentor. Heb het altijd wel gehad, maar toen ik op VMBO zat ondervond ik hier geen last van, want ik haalde het toch wel. Nu op HAVO dalen mn cijfers n beetje.. Maar goed, zij allemaal vragen stellen, en toen kwam ze erbij dat het wel eens n concentratiestoornis zou kunnen zijn. Ben gaan googlen en kwam toen uit op ADD, en kwam erachter dat ik echt veel kenmerken ervan heb. Ik ga geen diagnose voor mezelf stellen maar vind het wel apart. Maar hoe kan ik dit testen?

xxx
Striving to be more than average.
pi_92414708
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:12 schreef Daniane het volgende:
Ha iedereen! :*

Ik heb de laatste tijd nogal wat concentratieproblemen enzo, kan me ook helemaal nergens toe zetten (leren) enzo, dus ik dacht aan motivatieproblemen en dus had ik besloten om te gaan praten met mn mentor. Heb het altijd wel gehad, maar toen ik op VMBO zat ondervond ik hier geen last van, want ik haalde het toch wel. Nu op HAVO dalen mn cijfers n beetje.. Maar goed, zij allemaal vragen stellen, en toen kwam ze erbij dat het wel eens n concentratiestoornis zou kunnen zijn. Ben gaan googlen en kwam toen uit op ADD, en kwam erachter dat ik echt veel kenmerken ervan heb. Ik ga geen diagnose voor mezelf stellen maar vind het wel apart. Maar hoe kan ik dit testen?

xxx
Psychiater
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92416194
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:12 schreef Daniane het volgende:
Ha iedereen! :*

Ik heb de laatste tijd nogal wat concentratieproblemen enzo, kan me ook helemaal nergens toe zetten (leren) enzo, dus ik dacht aan motivatieproblemen en dus had ik besloten om te gaan praten met mn mentor. Heb het altijd wel gehad, maar toen ik op VMBO zat ondervond ik hier geen last van, want ik haalde het toch wel. Nu op HAVO dalen mn cijfers n beetje.. Maar goed, zij allemaal vragen stellen, en toen kwam ze erbij dat het wel eens n concentratiestoornis zou kunnen zijn. Ben gaan googlen en kwam toen uit op ADD, en kwam erachter dat ik echt veel kenmerken ervan heb. Ik ga geen diagnose voor mezelf stellen maar vind het wel apart. Maar hoe kan ik dit testen?

xxx
Wat Beatrijs zegt.
Maak een afspraak met je huisarts om een doorverwijzing te krijgen of meld je aan bij Psych ofzo. Testen kan nooit kwaad, gewoon doen :D
  zondag 6 februari 2011 @ 19:05:34 #48
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_92422241
.

[ Bericht 99% gewijzigd door gr4v1ty op 06-02-2011 23:57:49 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 19:23:34 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92423082
Bij mijn dochter (8) is kortgeleden ADD gediagnosticeerd. Het was bij haar wel overduidelijk moet ik zeggen. Zelfs zonder uitgebreide testen kan je er eigenlijk niet om heen. Wat dat betreft verandert er dus niets.

De grote vraag is nu: hoe helpen wij haar verder op weg? Medicatie is niet het eerste waar we aan denken. Wel eventueel aan aanpassing van het dagritme. Mijn man gaat minder werken zodat er iedere middag iemand thuis is en haar kan helpen met haar huiswerk (we wonen in Duitsland, waar kinderen vanaf hun 6e huiswerk hebben). We proberen duidelijkheid en structuur te bieden (lastig, want we zijn zelf ook chaoten :') ) en er gewoon voor haar te zijn.

Maar hoe help ik haar het beste bij zo iets simpels als 's morgens op tijd op school komen? Aankleden en harenkammen? Wat kan ik doen om haar zelfvertrouwen te vergroten? Hoe vermijden we dat ze gepest wordt (wat helaas het geval is) omdat ze net iets anders reageert dan de rest van de klas? Zo veel vragen...
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:37:02 #50
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92423708
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:23 schreef Tinkepink het volgende:
Bij mijn dochter (8) is kortgeleden ADD gediagnosticeerd. Het was bij haar wel overduidelijk moet ik zeggen. Zelfs zonder uitgebreide testen kan je er eigenlijk niet om heen. Wat dat betreft verandert er dus niets.

De grote vraag is nu: hoe helpen wij haar verder op weg? Medicatie is niet het eerste waar we aan denken. Wel eventueel aan aanpassing van het dagritme. Mijn man gaat minder werken zodat er iedere middag iemand thuis is en haar kan helpen met haar huiswerk (we wonen in Duitsland, waar kinderen vanaf hun 6e huiswerk hebben). We proberen duidelijkheid en structuur te bieden (lastig, want we zijn zelf ook chaoten :') ) en er gewoon voor haar te zijn.

Maar hoe help ik haar het beste bij zo iets simpels als 's morgens op tijd op school komen? Aankleden en harenkammen? Wat kan ik doen om haar zelfvertrouwen te vergroten? Hoe vermijden we dat ze gepest wordt (wat helaas het geval is) omdat ze net iets anders reageert dan de rest van de klas? Zo veel vragen...
Wat zijn je bezwaren tegen medicatie?

Gepest worden kan je misschien niet vermijden maar ga in ieder geval met de schoolleiding praten over de situatie van ADD/gepest worden.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:41:44 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92423959
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:37 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Wat zijn je bezwaren tegen medicatie?

Gepest worden kan je misschien niet vermijden maar ga in ieder geval met de schoolleiding praten over de situatie van ADD/gepest worden.
Ik vind medicatie (nog) niet nodig. Ze is nog steeds de beste van de klas (concentreren lukt wel als ze een test moet doen), maar heeft alleen bizar veel tijd nodig voor haar huiswerk en ze droomt heel veel weg tijdens de les. Ook thuis gaat niet alles zo snel als zou kunnen.
Maar zo hebben we allemaal wel wat. Van mij mag ze zijn zoals ze is.

Als ze er echt last van krijgt en andere aanpassingen werken niet (meer), dan valt medicatie misschien wel te overwegen. Maar nu niet.

Praten met de schoolleiding hebben we natuurlijk al gedaan voordat ze 'een labeltje opgeplakt' kreeg. En dat zullen we zeker vaker doen. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik zou haar graag willen helpen om pesten te voorkomen. Met de tips die ik haar geef (adrem weerwoord geven, haar vriendinnen erbij halen) kan ze niet veel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_92424900
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:05 schreef gr4v1ty het volgende:
Gisteravond in een kroeg een hash joint gedeeld met een oude bekende. Voor het eerst in weken heb ik geslapen!
kort geslapen omdat de telefoon ging , 4 uurtjes, maar zo vast geslapen dat ik me prima voel eigenlijk.

Daar maar eens een 1x per maand ritueel van maken voorlopig :p
vanwege de prachtige eigenschap om snel in te haken op "verslavingen" maar even goed opletten dat het echt 1x per maand is in de kroeg met 1 biertje ( vanwege medicijnen drink ik dus enkel met uitzondering en maximaal 1 glas )

meer mensen goede ervaring met wat blowen en adhd/concerta?
Ik gebruik regelmatig spacecake, maar als ik het neem dan zorg ik ervoor dat ik die dag geen medicatie heb ingenomen.

quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:23 schreef Tinkepink het volgende:
Bij mijn dochter (8) is kortgeleden ADD gediagnosticeerd. Het was bij haar wel overduidelijk moet ik zeggen. Zelfs zonder uitgebreide testen kan je er eigenlijk niet om heen. Wat dat betreft verandert er dus niets.

De grote vraag is nu: hoe helpen wij haar verder op weg? Medicatie is niet het eerste waar we aan denken. Wel eventueel aan aanpassing van het dagritme. Mijn man gaat minder werken zodat er iedere middag iemand thuis is en haar kan helpen met haar huiswerk (we wonen in Duitsland, waar kinderen vanaf hun 6e huiswerk hebben). We proberen duidelijkheid en structuur te bieden (lastig, want we zijn zelf ook chaoten :') ) en er gewoon voor haar te zijn.

Maar hoe help ik haar het beste bij zo iets simpels als 's morgens op tijd op school komen? Aankleden en harenkammen? Wat kan ik doen om haar zelfvertrouwen te vergroten? Hoe vermijden we dat ze gepest wordt (wat helaas het geval is) omdat ze net iets anders reageert dan de rest van de klas? Zo veel vragen...
kinderpsycholoog kan je het beste verder helpen. Verder kan ik alleen aanraden om zoveel mogelijk structuur te bieden. (Kijk eens in het autisme topic) AD(H)D en autisme zijn wat dat betreft erg gelijk.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zondag 6 februari 2011 @ 20:04:54 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92425321
Kinderpsycholoog hebben we al. Die heeft de diagnose gesteld. Ik zal eens een kijkje nemen in het autismetopic. Dank je.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_92428733
net even in het autisme topic gekeken iig staan er in dit deel geen structuurtips in.
ergens wel jammer.
pi_92446589
kutzooi.

Ik was zooo moe dat ik rond 20:30 ging slapen. Toch werd ik rond 03:00 weer wakker wegens een nachtmerrie.

Dit gebeurd de afgelopen tijd wel erg vaak... denk dat ik te warm lig maar toch :(
Hoe krijg ik ooit een normaal ritme :( :'(
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  maandag 7 februari 2011 @ 08:39:17 #56
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92447869
quote:
Op maandag 7 februari 2011 05:11 schreef beatrijs het volgende:
kutzooi.

Ik was zooo moe dat ik rond 20:30 ging slapen. Toch werd ik rond 03:00 weer wakker wegens een nachtmerrie.

Dit gebeurd de afgelopen tijd wel erg vaak... denk dat ik te warm lig maar toch :(
Hoe krijg ik ooit een normaal ritme :( :'(
Ik ga ook onrustig dromen als het te warm is. Optie om voor het slapen gaan ff raam open te zetten?
pi_92447892
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind medicatie (nog) niet nodig. Ze is nog steeds de beste van de klas (concentreren lukt wel als ze een test moet doen), maar heeft alleen bizar veel tijd nodig voor haar huiswerk en ze droomt heel veel weg tijdens de les. Ook thuis gaat niet alles zo snel als zou kunnen.
Maar zo hebben we allemaal wel wat. Van mij mag ze zijn zoals ze is.

Als ze er echt last van krijgt en andere aanpassingen werken niet (meer), dan valt medicatie misschien wel te overwegen. Maar nu niet.

Praten met de schoolleiding hebben we natuurlijk al gedaan voordat ze 'een labeltje opgeplakt' kreeg. En dat zullen we zeker vaker doen. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik zou haar graag willen helpen om pesten te voorkomen. Met de tips die ik haar geef (adrem weerwoord geven, haar vriendinnen erbij halen) kan ze niet veel.
Een weerbaarheidscursus voor kinderen wil best wel eens helpen en ze zijn in ieder geval in nederland ook erg leuk.
Ook judo is wel goed voor wat zelfvertrouwen, en ga je niet meteen in het psychische hoekje zitten.
En wat thuis betreft, heb je haar wel eens gevraagd hoe ze het thuis anders wil hebben?
Hier thuis zijn een aantal regeltjes.
Bv de afwasmachine uitruimen. Dat ze er een half uur over doet en de pollepel gebruikt als microfoon, en met een vergiet op haar hoofd gaat lopen, maakt dan maar niet uit. Alleen als ze erg druk wordt hebben we de afspraak dat ze naar haar kamer gaat als ik dat zeg. Voordat ik kwaad wordt, en dan niet als straf, maar om haar en mij te te ontlasten.
Met school afgesproken dat er niet te veel huiswerk meekomt omdat dat alleen maar extra druk, spanning en stress oplevert (ze heeft ook discalculie)
Verder stuiteren wij samen de dag door, en lachen er vooral veel om dat wij een andere opruimmethode hebben als de gemiddelde mens( alles uit je handen laten vallen en een keer in de week als een witte tornado door het huis heen)Accepteren dat het is zoals het is
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92447926
Overigens goeiemorgen op deze stralende morgen! ( Volgens mijn smartphone die dus helemaal niet zo smart is ;( )
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92453386
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:04 schreef Tinkepink het volgende:
Kinderpsycholoog hebben we al. Die heeft de diagnose gesteld. Ik zal eens een kijkje nemen in het autismetopic. Dank je.
Wat zorgt er precies voor dat ze zo lang doet over haar huiswerk? Dat kan namelijk verschillende oorzaken hebben. Ik geef zelf les en wil best meedenken over een oplossing, stuur gerust een berichtje :).

Verder, goedemorgen (net middag zie ik) allemaal!
pi_92460701
Ik en mijn ADHD worden heel blij van dit weer, ben weer een stuk productiever (afwas gedaan, opgeruimd, vuilnis weggebracht, boodschappen gedaan en al 2 uur gestudeerd). Heb ook het idee dat mijn meds beter werken dan met dat koude, donkere winterweer *O*
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_92464503
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:17 schreef Crapbag het volgende:
Ik en mijn ADHD worden heel blij van dit weer, ben weer een stuk productiever (afwas gedaan, opgeruimd, vuilnis weggebracht, boodschappen gedaan en al 2 uur gestudeerd). Heb ook het idee dat mijn meds beter werken dan met dat koude, donkere winterweer *O*
Pffff. Ik heb precies het tegenovergestelde. :D
  maandag 7 februari 2011 @ 21:14:59 #62
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92477224
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:39 schreef useraccount het volgende:

[..]

Pffff. Ik heb precies het tegenovergestelde. :D
dat dus ;(
pi_92490141
Hiep hoi! Goeiemorgen *O*

Mijn 2 wekelijks rondje hulpverleners ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:00:25 #64
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92494002
Nou,

Zit nu een paar dagen aan Wellbutrin, het word eerst erger zeiden ze, nou dat klopt wel, damn wat een emo wordt je daar van! Maar wel goed aan de andere kant, kan ik wat meer de chaos in mijn hoofd uiten..

Zit nu ook al een par dagen zonder methylfenidaat, merk er weinig lichamelijk van, alleen weer koude voeten en handen, die had ik eerst ook :') Hyperactief blijft wel, maar ik merk dat ik het gedoseerder kan uiten nu ik niet alles meer opkrop. Ook werkte de rmethylfenidaat me tegen hierin, ik werd 1 brok hyperfocus. Pluspuntjes tot nu toe dus!

En idd het lenteweer + zonnetje werkt ook goed op mn gestel, hopelijk blijft het zo!

[ Bericht 6% gewijzigd door Swiffer op 08-02-2011 11:15:42 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:31:52 #65
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_92495151
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:35 schreef Carmw het volgende:

Ach ja, wel mijn hele kamer opgeruimd vandaag *O* En eindelijk begin ik een beetje te leren hoe ik het beste kan plannen :D Wat een productieve dag vandaag!
Tips? ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:37:39 #66
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92495346
@DuracellPower

meteen DOEN, niks uitstellen..

Klinkt makkelijk toch? :')
pi_92495736
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:37 schreef Swiffer het volgende:
@DuracellPower

meteen DOEN, niks uitstellen..

Klinkt makkelijk toch? :')
:P
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:52:21 #68
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92495827
Soms lukt het, en dan ben ik niet te stoppen, meestal is wijzen naar de puinhoop al een enorme demotivatie :')
pi_92496388
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:52 schreef Swiffer het volgende:
Soms lukt het, en dan ben ik niet te stoppen, meestal is wijzen naar de puinhoop al een enorme demotivatie :')
Herkenbaar, dan weet ik niet waar ik moet beginnen en doe ik maar helemaal niets, of de puinhoop erger maken....
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:19:02 #70
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92496647
Maar wel chaos in je hoofd om dat al die gedachtes als een razende over elkaar heenvallen.. moet opruimen, nee geen zin, jamaar moet opruimen anders wordt het erger neee geeen ziiihiinn enz ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:31:22 #71
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92497057
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind medicatie (nog) niet nodig. Ze is nog steeds de beste van de klas (concentreren lukt wel als ze een test moet doen), maar heeft alleen bizar veel tijd nodig voor haar huiswerk en ze droomt heel veel weg tijdens de les. Ook thuis gaat niet alles zo snel als zou kunnen.
Maar zo hebben we allemaal wel wat. Van mij mag ze zijn zoals ze is.

Als ze er echt last van krijgt en andere aanpassingen werken niet (meer), dan valt medicatie misschien wel te overwegen. Maar nu niet.

Praten met de schoolleiding hebben we natuurlijk al gedaan voordat ze 'een labeltje opgeplakt' kreeg. En dat zullen we zeker vaker doen. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik zou haar graag willen helpen om pesten te voorkomen. Met de tips die ik haar geef (adrem weerwoord geven, haar vriendinnen erbij halen) kan ze niet veel.
en naast de dingen die zeesushi zegt, ook zorgen dat ze thuis voldoende waardering krijgt. Dat je haar als ouders serieus neemt en voor vol aanziet. Zodat ze een zo stevig mogelijke basis heeft. Maar ik geloof dat je dat al doet.
Sterkte iig, ik kan niet zoveel zinnigs toevoegen vrees ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:33:55 #72
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92497152
Inderdaad, voldoende waardering, goed dat jullie niet en sticker opplakken en haar zichzelf laten zijn.
pi_92498935
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:19 schreef Swiffer het volgende:
Maar wel chaos in je hoofd om dat al die gedachtes als een razende over elkaar heenvallen.. moet opruimen, nee geen zin, jamaar moet opruimen anders wordt het erger neee geeen ziiihiinn enz ;)
:Y
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:31:22 #74
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92498982
ik heb gewoon een duiveltje en een engeltje op mn schouders, zo cartoonachtig denk ik soms iig :P
pi_92499359
Heerlijk weer een vrije dag en dan van alles en nogwat bakken en klaarmaken in de keuken :)

Dat is echt mijn ontspanning :P

Wie heeft er zin in zelfgemaakt brood en gemberkoekjes? ;) :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:44:34 #76
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92499501
Nou dat brood lust ik wel! Gember vind ik Yak! :p
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:46:18 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92499584
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:41 schreef McGilles het volgende:
Heerlijk weer een vrije dag en dan van alles en nogwat bakken en klaarmaken in de keuken :)

Dat is echt mijn ontspanning :P

Wie heeft er zin in zelfgemaakt brood en gemberkoekjes? ;) :D
en lekkere verse boterham gaat er bij mij wel in hoor!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:46:44 #78
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92499599
Waar af te halen? ;)
pi_92499643
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:46 schreef Swiffer het volgende:
Waar af te halen? ;)
Tiel :)

Gelderland dus! :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:49:09 #80
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92499712
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:47 schreef McGilles het volgende:

[..]

Tiel :)

Gelderland dus! :P
kan je het niet komen brengen? met een lekker warm soepje erbij
* Murmeli is ziek (en lui)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92499793
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

kan je het niet komen brengen? met een lekker warm soepje erbij
* Murmeli is ziek (en lui)
De tweede batch koekjes zit er nu in en een 3e en 4e zit te wachten op het aanrecht :P
Ik maak wel wat foto's om jullie lekker te maken :)

Beterschap trouwens
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:52:30 #82
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92499850
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:47 schreef McGilles het volgende:

[..]

Tiel :)

Gelderland dus! :P
Das te ver! Maar als je toch langs Murmeli gaat .... (A) :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:53:43 #83
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92499888
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

De tweede batch koekjes zit er nu in en een 3e en 4e zit te wachten op het aanrecht :P
Ik maak wel wat foto's om jullie lekker te maken :)

Beterschap trouwens
dank!

ik ga zelf dan maar wat te vreten scoren ergens. zucht.
* Murmeli zingt: *ik voel me zo verdomd alleen....
grinzzz
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92499902
Bah, eten. Ik ben al 7kg kwijt door de Zoloft. :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:56:31 #85
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92500000
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:52 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Das te ver! Maar als je toch langs Murmeli gaat .... (A) :)
jij woont heul niet op de route!!!

ik wil tomatensoep met ballen!
ga zo kijken of ze dat toevallig verkopen bij de groenteboer :9 en dan ga ik daarna maar douchen want ik vermoed maar zo dat ik buiten zweetaanvallen ga krijgen van hier tot tokio
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:58:10 #86
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92500061
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:53 schreef useraccount het volgende:
Bah, eten. Ik ben al 7kg kwijt door de Zoloft. :')
dat is kut zeg!
ben je nu te dun? of kon je ze missen?

tip: eerst wat eten smorgens, dan de zoloft erin, kan soms helpen :)
ik heb trouwens gisteren en vandaag mijn concerta niet genomen. oja gisteravond wel en straks neem ik hem ook weer (om 4 uur) maar overdag maar even niet. ik heb eigenlijk geen idee of ik me anders voel dan anders ofzo
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92500149


pi_92500253
Niet echt. :')

Als het goed is stabiliseert het op een zeker moment. Hopelijk is dat snel. :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dat is kut zeg!
ben je nu te dun? of kon je ze missen?

tip: eerst wat eten smorgens, dan de zoloft erin, kan soms helpen :)
ik heb trouwens gisteren en vandaag mijn concerta niet genomen. oja gisteravond wel en straks neem ik hem ook weer (om 4 uur) maar overdag maar even niet. ik heb eigenlijk geen idee of ik me anders voel dan anders ofzo
Nice McGilles. You've got some skills.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:10:36 #89
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92500513
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

jij woont heul niet op de route!!!

ik wil tomatensoep met ballen!
ga zo kijken of ze dat toevallig verkopen bij de groenteboer :9 en dan ga ik daarna maar douchen want ik vermoed maar zo dat ik buiten zweetaanvallen ga krijgen van hier tot tokio
Waar woont mijn huis dan??
Ik heb overigens vanavond heerlijke broccoli-room soep met zalm! PUH! :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:10:47 #90
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92500521
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:02 schreef useraccount het volgende:
Niet echt. :')

Als het goed is stabiliseert het op een zeker moment. Hopelijk is dat snel. :P

[..]

Nice McGilles. You've got some skills.
Hrmzzz indd hopen dat t snel klaar is met afvallen ja :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:11:13 #91
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92500539
Wieeeeeeeeh dat brood ziet er lekker uiT!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:11:47 #92
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92500566
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:10 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Waar woont mijn huis dan??
Ik heb overigens vanavond heerlijke broccoli-room soep met zalm! PUH! :P
ehm ik zag iets over breda in je fobo dus ging er voor t gemak maar vanuit dat je iig ergens in brabant woont :)
en jij bent gemeen! mij lekker maken met jouw soep -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92500573
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:10 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Waar woont mijn huis dan??
Ik heb overigens vanavond heerlijke broccoli-room soep met zalm! PUH! :P
Heerlijk ja, broccolisoep :)

Vorige week ook nog gemaakt maar dan zonder zalm, puur met beetje crème freche :P
Vanavond weer mexicaanse schotel maken, mijn lievelingsgerecht
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:12:46 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92500613
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef McGilles het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
dat brood he, dat ga jij dus echt ff bij mij langsbrengen!
en ik heb zin om kokosmakronen te gaan halen bij de bakker.
maar mag niet want ik was aan de lijn, more or less.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:13:17 #95
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92500637
oei ik denk dat we een apart topic hiervoor gaan maken ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:15:53 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92500747
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:13 schreef Swiffer het volgende:
oei ik denk dat we een apart topic hiervoor gaan maken ;)
over eten? O-)
maar we gaan idd wel errug offtopic ja :@
ik ga ff kleren aantrekken :Y
laterzzzzzz :W
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:18:03 #97
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92500818
oh was je naakt dan? (rotwoord, naakt) Bloot? :P

ieeh

Idd ontopic maar weer, mag geen slow-chat worden..
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:20:30 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92500918
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:18 schreef Swiffer het volgende:
oh was je naakt dan? (rotwoord, naakt) Bloot? :P

ieeh

Idd ontopic maar weer, mag geen slow-chat worden..
nee, maar pyamabroek en buiten slecht plan is ;)

on topic: uhhhhh wat? wat was ik aan het doen dan?
(ik ben nog steeds niet buiten :@ )
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:22:51 #99
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92500992
Kijk,das ontopic :P

Je ging naar buiten (waarom weet geen mens) en als je ons niet meer verteld kunnen we je er ook niet aan herinneren :P
pi_92501084
Ik heb een vraagje tussen het brood eten door..

Ik heb denk ik een vorm van ADD, alle testen die ik invul op alle mogelijke sites geven dit aan. Ik kan me ook echt totaal nergens op concentreren en ik ben altijd in gedachten. Daarnaast ben ik super rustig en droom ik altijd weg in colleges enzo.

Nu is het geval dat ik in April een zware toets heb die ik MOET halen. Nu wil ik graag eens ritalin oid uitproberen, maar ik vroeg mij af, hoe snel kun je daar aan komen? Hoelang duurt gemiddeld het proces: docter > Psych > Apotheek? Of is er een snellere manier om eraan te komen?

Thanx en eetsmakelijk
pi_92501308
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:25 schreef Je_moeder1 het volgende:
Ik heb een vraagje tussen het brood eten door..

Ik heb denk ik een vorm van ADD, alle testen die ik invul op alle mogelijke sites geven dit aan. Ik kan me ook echt totaal nergens op concentreren en ik ben altijd in gedachten. Daarnaast ben ik super rustig en droom ik altijd weg in colleges enzo.

Nu is het geval dat ik in April een zware toets heb die ik MOET halen. Nu wil ik graag eens ritalin oid uitproberen, maar ik vroeg mij af, hoe snel kun je daar aan komen? Hoelang duurt gemiddeld het proces: docter > Psych > Apotheek? Of is er een snellere manier om eraan te komen?

Thanx en eetsmakelijk
Ritalin even uitproberen? Het is geen paracetamolletje oid.
Beetje raar verhaal maar ik snap je wel, maar je krijgt heus niet zomaar even Ritalin mee, als je echt ADD/ADHD blijkt te hebben dan krijg je het wellicht wel voorgeschreven en dan is het nog maar de vraag of je er gelijk baat bij hebt.

Als je echt iets met je probleem wilt gaan doen ga even langs je huisarts en bewandel de weg. Je bent sowieso wel even bezig dan, verwijzing naar psych, intake daar, onderzoek, verwijzing psychiater, dan ben je er, mocht je dus ADHD/ADD hebben.
pi_92501330
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dat brood he, dat ga jij dus echt ff bij mij langsbrengen!
en ik heb zin om kokosmakronen te gaan halen bij de bakker.
maar mag niet want ik was aan de lijn, more or less.
:) Wil je een half brood dan, want er zijn al wat sneetjes van op!

Die koekjes gaan ook hard, dus maar even wegleggen anders heb ik niks meer voor morgen :)
pi_92501476
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:31 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ritalin even uitproberen? Het is geen paracetamolletje oid.
Tegenwoordig wel. Iemand anders in dit topic kreeg al Concerta mee, van de huisarts. :') Belachelijk natuurlijk, echter is dit geen uitzondering meer.
pi_92501550
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:35 schreef useraccount het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel. Iemand anders in dit topic kreeg al Concerta mee, van de huisarts. :') Belachelijk natuurlijk, echter is dit geen uitzondering meer.
Je moet het maar willen...
pi_92501613
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je moet het maar willen...
Nuff said...
pi_92501885
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je moet het maar willen...
Dat lijkt mij dus ook wel wat, waarom zou ik het niet willen? Extreme bijwerkingen bedoel je?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:48:20 #107
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92501999
Als je geen adhd hebt dan werkt het als speed, en is schadelijk voor je omdat je dan een teveel aan stoffen ineens krijgt.
pi_92502004
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:45 schreef Je_moeder1 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook wel wat, waarom zou ik het niet willen? Extreme bijwerkingen bedoel je?
Ligt dan aan de persoon. Ik zou het liefst helemaal niks gebruiken. Neem ook zelden tot nooit een paracetamol of welk medicijn dan ook, liefst alles zonder medicatie.

Extreme bijwerkingen lijkt mij zwaar overdreven, maar beetje zelfmedicatie bepalen lijkt mij nooit verstandig.
pi_92502248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:48 schreef McGilles het volgende:

[..]

Extreme bijwerkingen lijkt mij zwaar overdreven, maar beetje zelfmedicatie bepalen lijkt mij nooit verstandig.
Dit. Er zijn meer dan genoeg cases waar Ritalin, of een andere stimulantia, voor een hartstilstand zorgt. Ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten? (niet spontaan, maar aangeboren defecten aan het lichaam komen vaak naar boven als het gestrest wordt, door bijvoorbeeld een middel als Ritalin.)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:48 schreef Swiffer het volgende:
Als je geen adhd hebt dan werkt het als speed, en is schadelijk voor je omdat je dan een teveel aan stoffen ineens krijgt.
Dat is niet juist. In ieder geval niet met de kwantiteit die een gemiddelde (medische-) gebruiker slikt. Een avondje dronken zijn doet meer schade aan het lichaam.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:57:42 #110
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92502384
Het werkt wel degelijk als speed, omdat mensen die er geen medische baat bij hebben veel langer wakker blijven. en je er een bad-trip aan kan overhouden.
Ik bedoel dus niet dat je ineens korter leeft ofzo.. Het kan schade toebrengen aan je eigen stofwisseling. maar dat is ook met alcohol inderdaad. Maar dat ga je dan ook niet ineens liters drinken om een tentamen te halen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:00:12 #111
238488 Crapbag
I love crap
pi_92502488
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:25 schreef Je_moeder1 het volgende:
Ik heb een vraagje tussen het brood eten door..

Ik heb denk ik een vorm van ADD, alle testen die ik invul op alle mogelijke sites geven dit aan. Ik kan me ook echt totaal nergens op concentreren en ik ben altijd in gedachten. Daarnaast ben ik super rustig en droom ik altijd weg in colleges enzo.

Nu is het geval dat ik in April een zware toets heb die ik MOET halen. Nu wil ik graag eens ritalin oid uitproberen, maar ik vroeg mij af, hoe snel kun je daar aan komen? Hoelang duurt gemiddeld het proces: docter > Psych > Apotheek? Of is er een snellere manier om eraan te komen?

Thanx en eetsmakelijk
Ik kreeg van de psychiater de meds pas toen mijn tentamenweek voorbij was, juist omdat je er heel erg aan moet wennen dat je een lichaamsvreemde stof binnenkrijgt en de eerste maanden heb ik me niet bepaald lekker gevoeld (gelukkig was het toen net zomervakantie toen ik er mee begon).
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_92502716
In welke zin brengt het dan schade toe aan de stofwisseling?

Methylfenidaat (Ritalin, Concerta) stimuleert (indirect) de dopamine en norepinephrine receptoren. Speed, een amphetamine, stimuleert daarnaast ook nog de sertonine receptoren. Beide middelen zijn relatief veilig, mits deze worden gebruikt in kleine (medische-) kwantiteiten.

Het brengt geen fysieke schade toe, behalve als de medische dosering meerderen malen qua kwantiteit wordt overschreden Het enige wat er feitelijk gebeurd is meer opname van de (in dit geval) dopamine, norepinephrine neurotransmitters (let op: meer == niet té veel). Derhalve beschadigt dit in geen enkele zin de receptoren, synapse, brein.

Wat wel kan gebeuren is dat men een tolerantie opbouwt voor het middel, maar dit is niet afhankelijk van initiële neurotransmitter-levels/opname.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef Swiffer het volgende:
Het werkt wel degelijk als speed, omdat mensen die er geen medische baat bij hebben veel langer wakker blijven. en je er een bad-trip aan kan overhouden.
Ik bedoel dus niet dat je ineens korter leeft ofzo.. Het kan schade toebrengen aan je eigen stofwisseling. maar dat is ook met alcohol inderdaad. Maar dat ga je dan ook niet ineens liters drinken om een tentamen te halen.


[ Bericht 0% gewijzigd door useraccount op 08-02-2011 15:11:45 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:32:41 #113
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92503931
[/quote]
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:05 schreef useraccount het volgende:
In welke zin brengt het dan schade toe aan de stofwisseling?

Methylfenidaat (Ritalin, Concerta) stimuleert (indirect) de dopamine en norepinephrine receptoren. Speed, een amphetamine, stimuleert daarnaast ook nog de sertonine receptoren. Beide middelen zijn relatief veilig, mits deze worden gebruikt in kleine (medische-) kwantiteiten.

Het brengt geen fysieke schade toe, behalve als de medische dosering meerderen malen qua kwantiteit wordt overschreden Het enige wat er feitelijk gebeurd is meer opname van de (in dit geval) dopamine, norepinephrine neurotransmitters (let op: meer == niet té veel). Derhalve beschadigt dit in geen enkele zin de receptoren, synapse, brein.

Wat wel kan gebeuren is dat men een tolerantie opbouwt voor het middel, maar dit is niet afhankelijk van initiële neurotransmitter-levels/opname.



[..]

Het brengt geen fysieke schade toe, behalve als de medische dosering meerderen malen qua kwantiteit wordt overschreden

is dat dan niet een teveel bij mensen die niets tekort komen, en dus eigenlijk al overdoseren bij 1 dosis? Misschien zie ik het dan verkeerd...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:34:15 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92504011
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:22 schreef Swiffer het volgende:
Kijk,das ontopic :P

Je ging naar buiten (waarom weet geen mens) en als je ons niet meer verteld kunnen we je er ook niet aan herinneren :P
jawel jawel, ik wist het nog! thermometer kopen (kon het snoepgoed bij de etos niet weerstaan), brood bij de bakker, en nog wat schapjes bij appie h. oh en nog kijken bij de kruidvat voor potjes/flesjes voor mn lush-zooi. *O* *O* ik wist het nog *O* *O* tralalalalala *O*

en ik heb maar 37,6 dus zo ziek ben ik niet *O* tralalalala *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:37:37 #115
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92504176
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:31 schreef McGilles het volgende:

[..]

:) Wil je een half brood dan, want er zijn al wat sneetjes van op!

Die koekjes gaan ook hard, dus maar even wegleggen anders heb ik niks meer voor morgen :)
ja hoor! voor een kwart doe ik het ook, dan heb jij ook nog wat :)
ik ga hier in huis op strooptocht :9 ik vond nog wat lekkere salade van de groenteboer en heb net soep gehaald en heb nog 2 bammetjes, dus die gaat straks allemaal murmeli's buikje in :9
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:42:43 #116
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92504377
Ik ga lekker naar buiten, mag naar huis jippieee
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:20:29 #117
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92508949
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja hoor! voor een kwart doe ik het ook, dan heb jij ook nog wat :)
ik ga hier in huis op strooptocht :9 ik vond nog wat lekkere salade van de groenteboer en heb net soep gehaald en heb nog 2 bammetjes, dus die gaat straks allemaal murmeli's buikje in :9
zo alles op, appeltje erachteraan, en nu snoepjes O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92510441
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

jawel jawel, ik wist het nog! thermometer kopen (kon het snoepgoed bij de etos niet weerstaan), brood bij de bakker, en nog wat schapjes bij appie h. oh en nog kijken bij de kruidvat voor potjes/flesjes voor mn lush-zooi. *O* *O* ik wist het nog *O* *O* tralalalalala *O*

en ik heb maar 37,6 dus zo ziek ben ik niet *O* tralalalala *O*
Erg vrolijk :)
beterschap.
pi_92511046
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

jawel jawel, ik wist het nog! thermometer kopen (kon het snoepgoed bij de etos niet weerstaan), brood bij de bakker, en nog wat schapjes bij appie h. oh en nog kijken bij de kruidvat voor potjes/flesjes voor mn lush-zooi. *O* *O* ik wist het nog *O* *O* tralalalalala *O*

en ik heb maar 37,6 dus zo ziek ben ik niet *O* tralalalala *O*
Zo wil ik ook ziek zijn! :Y
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:18:08 #120
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92511530
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:06 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zo wil ik ook ziek zijn! :Y
je mag het hebben hoor :Y
ik spring niet echt zo. als ik dat doe sta ik meteen een half uur na te hijgen ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92513806
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:06 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zo wil ik ook ziek zijn! :Y
Wat is dan het voordeel van ziek zijn, ik meld mezelf alleen ziek als ik echt volledig verrot ben. Laatst ook nog 39,7 graden koorts en gewoon naar werk toe, haat namelijk om thuis te zitten dan.
pi_92514528

vond ik wel een leuke cover.
ben echt van de vage muziek vandaag en van het stuiteren.
pi_92520604
Omg, ik heb weer honger. Joepie! Wat gaat het worden? Mijn eerste echte maaltijd sinds twee weken? =D De keuzes zijn: pannenkoeken, verse pasta met (diepvries) zalm of diepvries hamburgers.

Pannenkoeken. Met spek, en kaas. Ja? Ja!
pi_92532839
Ik ben ook blij dat mijn eetlust eindelijk weer normaal is. Dat klooien met zuiveldrink met fruit en fruitsapjes en alles wat ik maar op kon eten (bijna niets dus).. Irritant. Nu kan ik eindelijk weer koken met de gedachte: dit gaat op. En ik ben ook weer wat aangekomen geloof ik!

Ander probleem nu: ik heb constant zin om lekker te gaan koken, zoals op dit moment :') ik wil ook pannenkoeken met kaas!
pi_92534568
:O
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:15:16 #126
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92534781
Mogge.. Aardig duf uit bed gekomen, slaap slecht op de Wellbutrin.. Elk uur wel een keer wakker, totaal gedesoriënteerd ook..

Verder gaat het wel, aardig aan het flipperen, maar wel heel erg moe.
pi_92534797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:15 schreef Swiffer het volgende:
Mogge.. Aardig duf uit bed gekomen, slaap slecht op de Wellbutrin.. Elk uur wel een keer wakker, totaal gedesoriënteerd ook..

Verder gaat het wel, aardig aan het flipperen, maar wel heel erg moe.
Same here.
pi_92536206
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 02:47 schreef frame-saw het volgende:
Ik ben ook blij dat mijn eetlust eindelijk weer normaal is. Dat klooien met zuiveldrink met fruit en fruitsapjes en alles wat ik maar op kon eten (bijna niets dus).. Irritant. Nu kan ik eindelijk weer koken met de gedachte: dit gaat op. En ik ben ook weer wat aangekomen geloof ik!

Ander probleem nu: ik heb constant zin om lekker te gaan koken, zoals op dit moment :') ik wil ook pannenkoeken met kaas!
Goed om te horen! Ze waren trouwens verrukkelijk! Ik hoop alleen dat ik nu niet een soort van swing krijg en mezelf ga volproppen. :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:23:54 #129
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92536605
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 09:04 schreef Michhas het volgende:
:O
Eensch
pi_92537214
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

zo alles op, appeltje erachteraan, en nu snoepjes O+
Gister heel mn tong verrot gemaakt aan van die frisse / zure flesjes... Dat suiker schuurt gewoon heel mn mond verrot (ik weet ook dat ik niet dat hele zakje achter elkaar op moet eten..)
pi_92538437
Wie heeft er zelf ervaring met het Restricted Elimination Diet?

Ik lees overal hoopgevende berichten, maar nergens wordt er verdiepende inhoud meegegeven. Iemand die me literatuur kan aanraden? Of personen/instellingen waar ik info kan krijgen?
pi_92539730
ook lekker wordt ik wakker gebeld door de woonbegeleider.
dus ik je belt me wakker!
zij o zal ik dan zo terug bellen?
ik boos ja dat maakt toch niet uit nu ben ik toch al wakker!

en toen kwam het hele verhaal helft niet begrepen natuurlijk :Z
pi_92541784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:19 schreef djdg het volgende:
Wie heeft er zelf ervaring met het Restricted Elimination Diet?

Ik lees overal hoopgevende berichten, maar nergens wordt er verdiepende inhoud meegegeven. Iemand die me literatuur kan aanraden? Of personen/instellingen waar ik info kan krijgen?
Ik weet dat het een vrij zwaar dieet is waarbij je in het begin vrijwel niks mag eten. Alle voedingsmiddelen die een mogelijke allergische reactie op kunnen wekken (bijv. gluten, lactose, pinda, enz) worden weggelaten en dan een voor een opnieuw aan het eetpatroon toegevoegd om de reactie daarop te testen. Het is hetzelfde proces als bij voedselallergiën wordt gebruikt. Voor zover ik weet is dit vooral onderzocht bij kinderen met ADHD en nog niet bij volwassenen. Literatuur e.d kan ik je niet geven, maar er is vast wel wat over te vinden als je even zoekt?

Inmiddels zit ik een paar dagen aan de concerta, eerst 18mg en vanaf vandaag 36mg. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, het ene moment heb ik het idee dat het werkt het andere moment totaal niet.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:00:54 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92542161
In de wachtkamer bij psyQ
Druk hiero
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:06:28 #135
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92542365
Pfff veel succes, blij toe dat ik r niet meer heenga iig :D

Is een goed weergesprekje/afspraak, of iets anders?
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:56:40 #136
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92544400
Ok... ene moment word ik druk van dex en andere moment zo suf als een knijn.... :s straks telefonisch gesprek met de psych over hoe de eerste week is gegaan...
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:57:25 #137
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92544417
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 13:00 schreef Murmeli het volgende:
In de wachtkamer bij psyQ
Druk hiero
Met wie heb je een afspraak?
pi_92544722
ik verveel me rot.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:27:29 #139
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92545599
ik ook.. :(
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:35:40 #140
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92545878
Ging over behandelplan. 1e date na intake.
Gesprekspartner pm ik je wel wicky
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92549262
Over dat dieet:

mijn vader begon erover dat het maandag op tv kwam, ik neem aan bij EénVandaag, maar weet het niet zeker. Weet niet precies waar het over ging trouwens.

edit:
http://www.eenvandaag.nl/(...)ding_en_adhd_bewezen
Geen idee of er zinnige informatie wordt gegeven trouwens :P
pi_92552444
Het artikel in The Lancet is te vinden op de site van de onderzoekster.
Het is onderzocht bij kinderen met ADHD met storende hyperactiviteit en bij kinderen met ODD, oftewel een forse gedragsstoornis (vergelijkbaar waarschijnlijk met sommige gevallen van ADHD-kinderen).
Uit het onderzoek blijkt dat de hyperactiviteit verminderde bij die kinderen die het dieet volhielden.
Er wordt nu echter overal geroepen dat "ADHD te genezen met dieet" en dergelijke, maar dat is weer een enorm klok-en-klepel verhaal: slechts één symptoom vermindert door dat dieet. ADHD an sich is natuurlijk veel complexer dan alleen de hyperactiviteit. Daar wordt echter totaal geen aandacht aan besteed. ADHD is niet te genezen. Je kan hoogstens (een deel van) de symptomen verminderen. En natuurlijk voelen kind en ouders zich dan beter, dat is logisch, maar om dan te zeggen dat ze genezen zijn, nee. Heel tendentieus.

Overigens is dit onderzoek dus gericht geweest op een beperkte groep kinderen met een beperkt spectrum aan ADHD-heftigheid (namelijk: alleen heftige gevallen). Volwassenen, en kinderen die redelijk normaal functioneren maar vooral psychisch last hebben, daar is totaal niet naar gekeken.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92553392
Hee,
Een kennis van mij heeft ADD, dus ik dacht laat ik even op internet kijken wat de kenmerken hiervan zijn. Nu is het zo dat ik mij enorm herken in de beschrijving van ADD. Van kinds af aan heel dromerig, heel chaotisch, altijd wel iets vergeten, supergevoelig voor geluiden, korte concentratieboog tenzij ik me ergens voor interesseer, alleen-momentjes nodige hebben. Het is niet zo dat dit mij enorm belemmerd in het dagelijks leven, zo ben ik het gewoon gewend. Raden jullie mij aan mij alsnog te laten testen op ADD of niet..? En hoe is het bij jullie geconstateerd?
Alvast Bedank!
pi_92554273
Echt gisteren bestond mijn dag uit 1 grote hyperfocus.
raar.

vandaag voel ik me ronduit slecht en heb last van uitstelgedrag.
pi_92554771
Wie van de mensen hier met ADHD wonen eigenlijk alleen?
pi_92554791
Ik.
pi_92554828
Hoe gaat dat?
pi_92555000
ik.
hoe dat gaat, wel goed alleen stel je soms noodzakelijke dingen uit.
of er blijven rekeningen te lang liggen.
1x per week komt er iemand kijken hoe het gaat en me helpen met structuur en met mijn agenda.
pi_92555017
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:15 schreef Dropkogel het volgende:
ik.
hoe dat gaat, wel goed alleen stel je soms noodzakelijke dingen uit.
of er blijven rekeningen te lang liggen.
1x per week komt er iemand kijken hoe het gaat en me helpen met structuur en met mijn agenda.
Maar geen zwijnenstal ofzo? :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:15:56 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92555018
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:10 schreef Vlakte het volgende:
Hoe gaat dat?
ik woonde alleen, eerst 8 jaar op kamers, daarna 10 jaar op mezelf. nu woon ik samen
gaat allemaal prima. soms een beetje een teringzooi in huis, en paar keer terugmoeten naar de super voor de boodschappen, maar verder goed te doen.
alleen kost alles 10x zoveel moeite/energie dus heb ik verder nooit veel energie over voor andere dingen. spreek dus doordeweeks ook niet zoveel af met mensen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92555070
Dat gaat prima. Ik ben geen klein kind, hoor. Discipline, in het huishouden, is goed aan te leren door routine.
pi_92555108
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:17 schreef useraccount het volgende:
Dat gaat prima. Ik ben geen klein kind, hoor. Discipline, in het huishouden, is goed aan te leren door routine.
Heeft niet zoveel te maken met een klein kind zijn of niet.

Ik ben ook geen klein kind, maar ik maak er een puinzooi van. Het lukt allemaal wel hoor, maar het is al snel een bende (maar dan ook echt), er is nooit wat in huis, de rekeningen stapelen zich op... En ga zo maar door.

Was benieuwd of meer mensen hier last van hadden.
pi_92555228
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:15 schreef Vlakte het volgende:

[..]

Maar geen zwijnenstal ofzo? :D
volgens de mensen rondom me heen valt dat mee.
Zelf vind ik het idd een zwijnenstal.
pi_92558333
Ik woon ook alleen, op kamers. Gaat redelijk, ik gooi geen dingen op de grond enzo, maar wel op m'n bureau. Die ligt altijd vol met papieren, rekeningen, spulletjes, geld, enz. Rekeningen betaal ik vaak te laat, omdat ze onderop de papierstapel belanden. Afwas doe ik eigenlijk pas wanneer ik geen schone kopjes/borden meer heb. Stofzuigen, dweilen, opruimen, afwassen en rekeningen betalen doe ik eigenlijk allemaal op zondag, dan ga ik als een razende door m'n kamer en dan is het netjes. Alleen ik doe dat dus niet elke zondag en dan word het wel een bende :@

En ik heb ook nooit wat in huis, als ik boodschappen ga doen voor het eten, dan vergeet ik het hoofdingrediënt. Ik moet bijna altijd wel terug naar de super. :')
pi_92560789
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:18 schreef Vlakte het volgende:

[..]

Heeft niet zoveel te maken met een klein kind zijn of niet.

Ik ben ook geen klein kind, maar ik maak er een puinzooi van. Het lukt allemaal wel hoor, maar het is al snel een bende (maar dan ook echt), er is nooit wat in huis, de rekeningen stapelen zich op... En ga zo maar door.

Was benieuwd of meer mensen hier last van hadden.
Nogal een verkeerde keuze van woorden. :P
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:30:32 #157
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92561078
Ik woon alleen, regelmatig een puinhoop (vind ik) vooral mijn eettafel is een zooi van papier. Rekeningen gaan bijna allemaal automatisch dus geen achterstallige betaleningen. Soms een herinnering maar dat heeft iedereen. Ik heb wel een grote moeite met het stofzuigen enzo terwijl dat wel nodig is! (3katten 1 hond). Als ik mijzelf echt niet kan motiveren om het bij te houden dan nodig ik iemand uit endan moet het gewoon aan kant zijn.... dwang door gezelschap ;)

Vanmiddag met psych gesproken, voorlopig maar op laagste dosering dex blijven omdat het moeilijk te zeggen is hoe het gaat omdat ik en penicilline slik maar er is misschien ook een wisselwerking met mijn pijnstiller als het gaat qua vermoeidheid (slik zaldiar, chronisch auw patient) dus moet het ff in de gaten houden met mijn goede pijndagen dat ik geen pijnstillers neem of ik dan anders reageer
pi_92571809
Ik woon zelfstandig (gewoon op kamers).

Ik heb al m'n rekeningen geautomatiseerd en probeer zo min mogelijk op internet te kopen (tenzij het met iDeal is) anders vergeet ik achteraf te betalen. Verder is m'n kamer soms netjes soms chaos, meestal ergens er tussenin, gelukkig kan ik zelf meestal alles wel vinden.
Boodschappen doen doe ik gewoon om de dag, omdat ik niet verder vooruit kan denken (om een of andere reden vind ik bedenken wat ik morgen eet al een opgave :')).

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:31 schreef oddeyed het volgende:als ik boodschappen ga doen voor het eten, dan vergeet ik het hoofdingrediënt. Ik moet bijna altijd wel terug naar de super. :')
En dat ja. Of ik controleer niet of ik bepaalde dingen al in huis heb, waardoor ik op een gegeven moment 5 kilo rijst in huis had omdat ik het maar bleef kopen omdat ik dacht dat het op was :').
pi_92576248
Ik woon ook zelfstandig, eigen klein appartementje. Teringzooi, mwah. Zooi, ja. Ik vind het wel meevallen. Maar inderdaad, als er iemand langskomt ruim ik wel altijd even op (of op zijn minst een beetje). Rekening gaan ook automatisch.
Ik heb er eigenlijk niet echt problemen mee, gaat gewoon prima. Stel wel veel dingen uit in het huishouden, maar soms heb ik een dag (of voornamelijk een avond) dat ik alles in één keer doe, kan ik weer twee weekjes vooruit :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 01:38:30 #160
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_92577353
Aah er zit een rijtje in mn hoofd maar het rijtje kan ik niet afmaken dus nu blijf ik denken wat de ontbrekende naam is :/ hatelijk. Ga me nu maar focussen op mn ademhaling, hoop dat het werkt :(
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92577531
Ik wil slapen en ben echt doodmoe, allleen het blijft echt een enorme herrie in m'n hoofd. Alsof m'n dag in de remix zit :'). Plus heb ik ook nog eens ontzettende honger omdat ik door de concerta de hele dag bijna geen trek had. Kutzooi.
pi_92578673
Ik woon alleen met dochter. Sommige kamers zijn een puinhoop. Ik concentreer me op de woonkamer en de keuken en die zijn naar mijn standaard meestal schoon genoeg.
Mijn administratie was altijd een nachtmerrie , maar sinds kort is er een zeer vriendelijke mijnheer die alles geordend heeft en waar ik eens in de maand naar toe ga om te kijken of alles goed is gegaan en wat ik vergeten ben. Dit klinkt kinderachtig, maar o wat levert deze man een rust op in mijn hoofd.
Ik probeer eens in de maand een lijst met boodschappen te maken, maar mijn systeem om te ordenen is elke keer anders dus dat werkt niet zo goed.
Net als geniale ideeen om het huis netjes te houden. Elke keer een nieuw idee, wat ik niet vast houd.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92578905
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:31 schreef oddeyed het volgende:
Afwas doe ik eigenlijk pas wanneer ik geen schone kopjes/borden meer heb.
_O-

Herkenbaar. Ben zelf via de psycholoog bij een psychiater terecht gekomen voor ADHD diagnostiek. Als ik kijk naar wat er te vinden valt over ADHD bij volwassenen dan kan het haast niet missen.

Maar ik blijf me erover verbazen hoe ik al een leven lang niet in staat ben de boel op orde te krijgen. Ieder nieuw schooljaar, iedere nieuwe baan... Altijd vol goede moed beginnen... Nou kan ik goed leren dus op school ging het allemaal nog wel (behalve grote werkstukken, dat was ook altijd drama), maar vanaf het moment dat ik het "zelf" moest gaan doen werd m'n leven een puinbak.

Ben benieuwd. Het zou een hoop zaken verklaren. Helaas ben je er daar nog niet mee natuurlijk :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:54:34 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92579294
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 08:23 schreef Vlakte het volgende:

[..]

_O-

Herkenbaar. Ben zelf via de psycholoog bij een psychiater terecht gekomen voor ADHD diagnostiek. Als ik kijk naar wat er te vinden valt over ADHD bij volwassenen dan kan het haast niet missen.

Maar ik blijf me erover verbazen hoe ik al een leven lang niet in staat ben de boel op orde te krijgen. Ieder nieuw schooljaar, iedere nieuwe baan... Altijd vol goede moed beginnen... Nou kan ik goed leren dus op school ging het allemaal nog wel (behalve grote werkstukken, dat was ook altijd drama), maar vanaf het moment dat ik het "zelf" moest gaan doen werd m'n leven een puinbak.

Ben benieuwd. Het zou een hoop zaken verklaren. Helaas ben je er daar nog niet mee natuurlijk :)
You are me O+
Drama! 16 jaar met mezelf lopen vechten hierover, blijk ik "gewoon" adhd te hebben.
Hadden ze beter ff in de gebruiksaanwijzing kunnen vermelden. Of waren ze die nou bij mijn geboorte vergeten erbij te leveren?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92579426
Ik heb vannacht voor het eerst sinds ik aan de Citalopram zit heerlijk geslapen *O* Ik was gelijk weg toen ik ging liggen, en verbazingwekkend heb ik aan een stuk doorgeslapen :D
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:11:46 #166
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92579559
Nou ik heb echt de raarste dromen gehad en heel onrustig geslapen.. Denk wel dat het door de AD komt, zou dat nog weggaan?
pi_92579653
Iemand deze lijst al eens ingevuld? --> http://www.lilith.demon.nl/div/ad-test.html

Van de 100 vragen heb ik 56 vragen met ja beantwoord (hoe meer ja, hoe meer ADD), maar ik word dan niet wijzer van de ernst van de zaak. Bij mij zou er namelijk vermoedelijk ADD op de achtergrond kunnen spelen, vandaar dat ik dit testje even heb ingevuld.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:22:19 #168
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92579773
Hier nog een.

http://www.levente.nl/hebikadd.htm

Ik denk dat de meesten hier wel eens 'een testje' hebben gedaan die hierop lijkt ja.

iedereen heeft wel bepaalde trekjes, wil je t zeker weten, laat je dan testen door een psychiater.
pi_92579819
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:16 schreef Apekoek het volgende:
Iemand deze lijst al eens ingevuld? --> http://www.lilith.demon.nl/div/ad-test.html

Van de 100 vragen heb ik 56 vragen met ja beantwoord (hoe meer ja, hoe meer ADD), maar ik word dan niet wijzer van de ernst van de zaak. Bij mij zou er namelijk vermoedelijk ADD op de achtergrond kunnen spelen, vandaar dat ik dit testje even heb ingevuld.
Nooit zo'n moment gehad van HUH dat ben ik?
Ik dacht dat ik rond de 70 scoorde overigens op die test - heb ze allemaal wel gedaan geloof ik. (scoorde nu wat lager! Yes)
pi_92579870
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:16 schreef Apekoek het volgende:
Iemand deze lijst al eens ingevuld? --> http://www.lilith.demon.nl/div/ad-test.html

Van de 100 vragen heb ik 56 vragen met ja beantwoord (hoe meer ja, hoe meer ADD), maar ik word dan niet wijzer van de ernst van de zaak. Bij mij zou er namelijk vermoedelijk ADD op de achtergrond kunnen spelen, vandaar dat ik dit testje even heb ingevuld.
Als je twijfelt over de ernst van de zaak dan zal het ergens wel meevallen denk ik? :P
pi_92580799
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:27 schreef Vlakte het volgende:

[..]

Als je twijfelt over de ernst van de zaak dan zal het ergens wel meevallen denk ik? :P
Lijkt mij ook, waarom zou je er iets aan willen doen als het toch al op de achtergrond speelt?

ps. Had op die test 80, maar m'n psych zei ook binnen een half uur bij ons eerste gesprek dat ze haar schoen ging opeten als ik geen ADHD zou hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door McGilles op 10-02-2011 10:17:20 ]
pi_92580949
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:11 schreef McGilles het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, waarom zou je er iets aan willen doen als het toch al op de achtergrond speelt?

ps. Had op die test 80, maar m'n psych zei ook binnen een half uur bij ons eerste gesprek dat ze haar schoen ging opeten als ik geen ADHD zou hebben.
En is dat met of zonder auto en TV? :P

Heb het testje niet ingevuld verder.
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:32:43 #173
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92582993
Schoenen zijn best lekker, wel marineren met een sokken-sausje! :+
pi_92583151
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:24 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Nooit zo'n moment gehad van HUH dat ben ik?
Ik dacht dat ik rond de 70 scoorde overigens op die test - heb ze allemaal wel gedaan geloof ik. (scoorde nu wat lager! Yes)
Tja misschien ligt het er niet al te dik boven op. Maar op 56 stellingen heb ik zoiets van, HUH dat ben ik! En in het dagelijks leven heb ik er wel last van, zoals moeizaam kunnen concentreren en vaak niet weten wat ik wil in het leven. Maar ik doe wel wat moet, zoals opleiding en dergelijke afronden, maar vandaar mijn checkup.
pi_92584277
Hoi, ik ben vandaag jarig *O*
pi_92584353
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef oddeyed het volgende:
Hoi, ik ben vandaag jarig *O*
Gefeliciteerd *O*
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:49:02 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92585290
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 09:11 schreef Swiffer het volgende:
Nou ik heb echt de raarste dromen gehad en heel onrustig geslapen.. Denk wel dat het door de AD komt, zou dat nog weggaan?
Ja, dat wordt wel minder. Of je went eraan ofzo. Iig vind ik niet meer dat ik teveel droom.

@Oddeyed: gefeliciteerd! Ga je het vieren? Patat met kip en appelmoes eten, vla toe en gebak bij de thee *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92588732
Ugh. Ik werd vanochtend wakker, ik bracht mijn torso omhoog, en ik viel (volgens mij) flauw. In ieder geval werd ik 20 minuten later wéér wakker, zonder een besef wat er precies was gebeurd.

:{
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:01:59 #179
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92589543
KOmt dat dan??
pi_92589561
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, dat wordt wel minder. Of je went eraan ofzo. Iig vind ik niet meer dat ik teveel droom.

@Oddeyed: gefeliciteerd! Ga je het vieren? Patat met kip en appelmoes eten, vla toe en gebak bij de thee *O*
Ja vier het een klein beetje :P. Familie komt vandaag/vanavond, maar met vrienden vier ik het een andere keer *O* Nu heb ik wel zin in patat en alles :D , maar zometeen eerst gebak!

@useraccount, wat vervelend joh! Was je niet hard gevallen? Hoe voel je je nu? Wel in de gaten houden, lijkt me. :{
pi_92590003
Door de Sertraline, vermoed ik. De afgelopen weken haast niets gegeten, dus ik zal wel iets van een vitamine tekort hebben.

Gefeliciteerd trouwens, Oddeyed. :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:15:49 #182
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92590037
Porbeer dan toch multivitaminen te slikken, lijkt me wel eng!
pi_92590119
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:02 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ja vier het een klein beetje :P. Familie komt vandaag/vanavond, maar met vrienden vier ik het een andere keer *O* Nu heb ik wel zin in patat en alles :D , maar zometeen eerst gebak!

@useraccount, wat vervelend joh! Was je niet hard gevallen? Hoe voel je je nu? Wel in de gaten houden, lijkt me. :{
Veel plezier dan en gefeliciteerd!
pi_92592184
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef oddeyed het volgende:
Hoi, ik ben vandaag jarig *O*
gefeliciteerd :)
en is de dag gezellig als je jarig bent of vind je er niks aan?
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:43:05 #185
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92602563
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef oddeyed het volgende:
Hoi, ik ben vandaag jarig *O*
*O*
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:08:42 #186
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92607815
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:02 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ja vier het een klein beetje :P. Familie komt vandaag/vanavond, maar met vrienden vier ik het een andere keer *O* Nu heb ik wel zin in patat en alles :D , maar zometeen eerst gebak!

@useraccount, wat vervelend joh! Was je niet hard gevallen? Hoe voel je je nu? Wel in de gaten houden, lijkt me. :{
gezellig! veel plezier *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:14 schreef useraccount het volgende:
Door de Sertraline, vermoed ik. De afgelopen weken haast niets gegeten, dus ik zal wel iets van een vitamine tekort hebben.

Gefeliciteerd trouwens, Oddeyed. :)
Als je dit serieus vermoedt, maak ik me wel echt zorgen eigenlijk. Ga je het met je arts bespreken?
En voorzichtig zijn met jezelf dan maar. Voel je je vaker slap sinds je die meds slikt?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92613803
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:06 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

gefeliciteerd :)
en is de dag gezellig als je jarig bent of vind je er niks aan?
Vroeger vond ik er niks aan :@ maar nu vind/vond ik het wel leuk! Was heel gezellig.

Nu de rommel opruimen :D
pi_92615925
Hoort er ook bij ;)
En nog gefeliciteerd!

Ik ga morgen m'n shrink opbellen om een tussenstand te geven hoe het gaat met de medicatie, alleen jammer dat ik niet echt weet of ik het nu vind werken of niet :')
pi_92617422
Ik ben blij dat ik vorig jaar hulp heb gezocht
Heb adhd ,maar het is nu een stuk beter.
Heb me boekhouding uit handen gegeven
klein huisje wat overzichtelijk is.
Gewoon vast bedrag per week
dagbesteding waar er gewoon rekening met me gehouden word
en medicijnen
Heb nu echt de rust en mogelijkheid om rustiger te zijn.
Ook kan ik dingen beter relativeren nu en schiet ik amper nog uit me slof
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:14:44 #190
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92625541
Schoot je zo vaak uit je slof? Waarom dat dan?
pi_92630103
Nee, ik heb het er niet over gehad met mijn behandelend psycholoog. Dit omdat ik dan zeker weet dat hij direct stopt met de behandeling, en dat wil ik niet.

Ik forceer mezelf nu om genoeg te eten, dat deed ik voorheen niet. Mocht het slap, duizelig, misselijk and so on aanhouden dan ga ik dit op langere termijn wel met hem bespreken.

Seretonine-syndroom heb ik ook nog overwogen, maar dat is het niet. Het zijn de bijwerking van Sertraline.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

gezellig! veel plezier *O*

[..]

Als je dit serieus vermoedt, maak ik me wel echt zorgen eigenlijk. Ga je het met je arts bespreken?
En voorzichtig zijn met jezelf dan maar. Voel je je vaker slap sinds je die meds slikt?
pi_92645886
@ swiffer
Veel meegemaakt en dan de onmacht van alles en stress door de rest iom me heen
En hier heb ik dat gewoon niet meer
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:33:52 #193
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92650961
zooo nu ik gestopt ben met penicilline word ik minder suf van de dextro en word zelfs een beetje wakker van :) voor de rest nog niet veel effect op me maar 2,5 mg is ook erg laag ;)
pi_92664381
Laat ik hier ook maar weer eens mee gaan posten...
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 12 februari 2011 @ 00:18:04 #195
331896 TrsK
_.-._.'.||./'._.-._
pi_92664926
Bwaah. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met het innemen van Ritalin (heb het zo'n 4 maanden gebruikt). Wat een naar spul is dat zeg! Ik voel me nu ook echt veel en veel beter dan toen ik het slikte. Ik heb me wel 2 dagen ongeconcentreerd en lamlendig gevoeld te hebben.

Het is wel deels aan mijzelf te wijten dat ik de diagnose ADD opgeplakt kreeg door de prutsers bij Psy-Q, toen ik daar kwam was ik zo ten einde raad dat ik alles geloofde dat ze zeiden, als het maar hielp. En ja, de eerste 2 maanden hielpen 6 dagelijkse doses methylphenidaat wel, geen wonder, het is een stimulerend middel en ik kick op intellectuele power.

Helaas begon ik twee maanden geleden te zinken, net toen ik officieel klaar was met de 'behandeling'. En ik ging dieper dan ooit tevoren. Raakte mijn vriendin 3 weken terug kwijt na mijn laatste uitbarsting, heb mijn studie ernstig verwaarloosd de laatste periode.

Als ik erop terug kijk, zie ik een brok spanning, niet in de laatste plaats veroorzaakt door de medicatie. Ik was een wandelende zenuwpees geworden, elke kleine oneffenheid in het leven veroorzaakte grote onprettige schokgolven adrenaline.

Wat er werkelijk met mij aan de hand is, kan ik jullie niet zeggen. De zeer regelmatige op- en neergang van mijn prestaties en gemoedstoestand wijzen mij echter veel meer in de hoek van de depressieve stoornissen. Iets dat ik bij Psy-Q in de eerste gesprekken vaak genoeg aangegeven heb, maar omdat ik mij in een tijd dat ik minder over mijzelf wist me aangemeld had bij het ADHD-behandelpad, moest men mij kennelijk ompraten naar ADD. Zal wel goed zijn geweest voor de cijfertjes en de verkoop van Sandoz Ritalin.

De moraal van dit verhaal: Psy-Q is niet te vertrouwen, bezint eer ge begint, en methylphenidaat zou best wel eens een hel kunnen veroorzaken die je niet ziet voor je erin zit.
"But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads?" - Albert Camus
pi_92670654
Testen zoals op levente scoor ik 71 op (14x nee en de rest 'twijfel') dus zou een reden kunnen zijn om te laten testen. Ook herken ik me in m'n zoon waarbij de diagnose wel gesteld is. Overigens is hij veel drukker ;-).

Ik heb totaal geen behoefte aan medicatie, vanwege de ervaringen van anderen om me heen (en ook zoals hierboven) maar ook bijvoorbeeld ivm verlengen rijbewijzen (ik rijd 20 jaar zonder problemen!) en dergelijke tegen kan gaan staan. Dat zijn ook zaken die me tegenhouden om me te laten onderzoeken.

Toch zijn er dingen die me tegenstaan taken zoals gebrek aan discipline in werk en studie (goede baan, leuke studie maar toch regelmatig geen zin in, veel last van stress op die gebieden enz), projecten starten en niet afmaken (de plinten in de woonkamer zitten er nog niet in, de tegels in de badkamer zijn nog niet gevoegd enz), impulsiviteit en veel dingen willen doen maar dan ook weer het dagen doelloos achter de computer kunnen zitten (gamen, chatten enz) staan me tegen. Er zitten te weinig uren in een dag maar toch gebeurt er ook niet veel, opruimen en klussen in huis schiet er meestal bij in enz.enz.enz.enz. :(

Nu vooral aan het overwegen of de nadelen tegen de voordelen opwegen. Tips anyone?
There are three things that smell like fish!
pi_92671364
Hehehe, hier ook altijd haast en gejaagd terwijl ik effectief uren verspil aan uitstellen en zorgen maken.

Moet zeggen dat het met mij de laatste tijd echt heel slecht gaat. Als ik idd de diagnose ADHD krijg (zit er dik in) dan zal ik daar wss ook een flinke klap van gaan krijgen. Want dat is dan verdomd zonde geweest van de afgelopen 15 jaar.

Ik ben echt heel benieuwd.
pi_92672299
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 00:18 schreef TrsK het volgende:

De moraal van dit verhaal: Psy-Q is niet te vertrouwen, bezint eer ge begint, en methylphenidaat zou best wel eens een hel kunnen veroorzaken die je niet ziet voor je erin zit.
Ik heb juist het tegenovergestelde: een succesvolle behandeling bij PsyQ en meds (concerta/ritalin) die voor mij heel goed werken. Jammer dat het bij jou zo anders dan gelopen is
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:04:55 #199
331896 TrsK
_.-._.'.||./'._.-._
pi_92679680
quote:
maar ook bijvoorbeeld ivm verlengen rijbewijzen
Ja nog zoiets, na een maand ritalin begonnen mijn ogen zwaar achteruit te gaan, anderen hier last van?
"But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads?" - Albert Camus
pi_92681607
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 00:18 schreef TrsK het volgende:
Bwaah. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met het innemen van Ritalin (heb het zo'n 4 maanden gebruikt). Wat een naar spul is dat zeg! Ik voel me nu ook echt veel en veel beter dan toen ik het slikte. Ik heb me wel 2 dagen ongeconcentreerd en lamlendig gevoeld te hebben.

Het is wel deels aan mijzelf te wijten dat ik de diagnose ADD opgeplakt kreeg door de prutsers bij Psy-Q, toen ik daar kwam was ik zo ten einde raad dat ik alles geloofde dat ze zeiden, als het maar hielp. En ja, de eerste 2 maanden hielpen 6 dagelijkse doses methylphenidaat wel, geen wonder, het is een stimulerend middel en ik kick op intellectuele power.

Helaas begon ik twee maanden geleden te zinken, net toen ik officieel klaar was met de 'behandeling'. En ik ging dieper dan ooit tevoren. Raakte mijn vriendin 3 weken terug kwijt na mijn laatste uitbarsting, heb mijn studie ernstig verwaarloosd de laatste periode.

Als ik erop terug kijk, zie ik een brok spanning, niet in de laatste plaats veroorzaakt door de medicatie. Ik was een wandelende zenuwpees geworden, elke kleine oneffenheid in het leven veroorzaakte grote onprettige schokgolven adrenaline.

Wat er werkelijk met mij aan de hand is, kan ik jullie niet zeggen. De zeer regelmatige op- en neergang van mijn prestaties en gemoedstoestand wijzen mij echter veel meer in de hoek van de depressieve stoornissen. Iets dat ik bij Psy-Q in de eerste gesprekken vaak genoeg aangegeven heb, maar omdat ik mij in een tijd dat ik minder over mijzelf wist me aangemeld had bij het ADHD-behandelpad, moest men mij kennelijk ompraten naar ADD. Zal wel goed zijn geweest voor de cijfertjes en de verkoop van Sandoz Ritalin.

De moraal van dit verhaal: Psy-Q is niet te vertrouwen, bezint eer ge begint, en methylphenidaat zou best wel eens een hel kunnen veroorzaken die je niet ziet voor je erin zit.
Kun je niet gewoon een verwijzing naar een psychiater krijgen? Die kunnen diagnoses stellen. Misschien heb je wel iets heel anders dan AD(H)D, dat ook aangepakt moet worden.
En inderdaad, medicatie gebruiken voor iets waar je geen last van hebt is nooit verstandig... Dat werkt meestal alleen maar averechts.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zaterdag 12 februari 2011 @ 17:35:45 #201
331896 TrsK
_.-._.'.||./'._.-._
pi_92684725
quote:
Kun je niet gewoon een verwijzing naar een psychiater krijgen?
Was het maar zo makkelijk dat je 'gewoon' verwezen werd. I'm working on it, maar ik vermoed dat - gezien de communicatie die ik inmiddels gevoerd heb met diverse instellingen - ik gewoon weer achteraan een wachtlijst wordt geplaatst, en dus weer bijna een halfjaar verder zal zijn als er eindelijk plek voor me is. Lang leve de zorg.
"But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads?" - Albert Camus
pi_92685610
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:35 schreef TrsK het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk dat je 'gewoon' verwezen werd. I'm working on it, maar ik vermoed dat - gezien de communicatie die ik inmiddels gevoerd heb met diverse instellingen - ik gewoon weer achteraan een wachtlijst wordt geplaatst, en dus weer bijna een halfjaar verder zal zijn als er eindelijk plek voor me is. Lang leve de zorg.
Een goede huisarts geeft echt wel een verwijzing, als je met duidelijke feiten aankomt. (Ik voel dit en dat, heb zus en zo al geprobeerd, de ADD-medicatie werkte averechts, en bij PsyQ voel ik me niet gehoord, dus ik wil naar een gewone psychiater toe.)
Dat er vervolgens wachtlijsten zijn is inderdaad een ander probleem. Maar een half jaar is wel veel.
Als je zelf een vermoeden hebt wat het kan zijn (misschien iets in de autisme-hoek? Veel typische dingen van ADD-ers en autisten hebben overeenkomsten, dus misschien dat ze dat niet goed genoeg hadden uitgevraagd), kun je alvast gaan zoeken naar en informeren bij specialisten op dat gebied, om te zorgen dat je in ieder geval praat met iemand die er verstand van heeft en je niet een half jaar hebt gewacht op de verkeerde.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92687017
Fijne ervaring. Helemaal omdat je een stap probeert te nemen die op zich al lastig genoeg is. Ik raad je aan om langs de huisarts te gaan, en daar je verhaal te doen.

Jammerlijk genoeg heb ik dit verhaal al meerdere malen voorbij zien komen. Op zijn zwakst gezegd: PsyQ is nogal over gretig als het op de diagnoses AD(H)D aankomt.

Ik ben momenteel onder behandeling bij het Mentrum ter Amsterdam. Tot zover ben ik zeer te spreken over deze instelling, vooral de professionaliteit en behulpzaamheid is superb. Professioneel doch niet lineair of té theoretisch ingesteld. Ik ben hier overigens niet gediagnosticeerd, derhalve heb ik daar geen ervaring mee bij het Mentrum. Misschien een optie?

Succes gewenst.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 00:18 schreef TrsK het volgende:
Bwaah. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met het innemen van Ritalin (heb het zo'n 4 maanden gebruikt). Wat een naar spul is dat zeg! Ik voel me nu ook echt veel en veel beter dan toen ik het slikte. Ik heb me wel 2 dagen ongeconcentreerd en lamlendig gevoeld te hebben.

Het is wel deels aan mijzelf te wijten dat ik de diagnose ADD opgeplakt kreeg door de prutsers bij Psy-Q, toen ik daar kwam was ik zo ten einde raad dat ik alles geloofde dat ze zeiden, als het maar hielp. En ja, de eerste 2 maanden hielpen 6 dagelijkse doses methylphenidaat wel, geen wonder, het is een stimulerend middel en ik kick op intellectuele power.

Helaas begon ik twee maanden geleden te zinken, net toen ik officieel klaar was met de 'behandeling'. En ik ging dieper dan ooit tevoren. Raakte mijn vriendin 3 weken terug kwijt na mijn laatste uitbarsting, heb mijn studie ernstig verwaarloosd de laatste periode.

Als ik erop terug kijk, zie ik een brok spanning, niet in de laatste plaats veroorzaakt door de medicatie. Ik was een wandelende zenuwpees geworden, elke kleine oneffenheid in het leven veroorzaakte grote onprettige schokgolven adrenaline.

Wat er werkelijk met mij aan de hand is, kan ik jullie niet zeggen. De zeer regelmatige op- en neergang van mijn prestaties en gemoedstoestand wijzen mij echter veel meer in de hoek van de depressieve stoornissen. Iets dat ik bij Psy-Q in de eerste gesprekken vaak genoeg aangegeven heb, maar omdat ik mij in een tijd dat ik minder over mijzelf wist me aangemeld had bij het ADHD-behandelpad, moest men mij kennelijk ompraten naar ADD. Zal wel goed zijn geweest voor de cijfertjes en de verkoop van Sandoz Ritalin.

De moraal van dit verhaal: Psy-Q is niet te vertrouwen, bezint eer ge begint, en methylphenidaat zou best wel eens een hel kunnen veroorzaken die je niet ziet voor je erin zit.


[ Bericht 0% gewijzigd door useraccount op 12-02-2011 18:46:53 ]
pi_92688743
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 00:18 schreef TrsK het volgende:

Wat er werkelijk met mij aan de hand is, kan ik jullie niet zeggen. De zeer regelmatige op- en neergang van mijn prestaties en gemoedstoestand wijzen mij echter veel meer in de hoek van de depressieve stoornissen.
Dit klinkt ook veel meer dan een bi-polaire stoornis dan ADHD, met name door de (regelmatige) op- en neergang. Vreemd dat ze dat bij PsyQ niet onderzocht hebben als je dat hebt aangegeven, want het manische van de bi-polaire stoornis kan lijken op het hyperactieve van ADHD.

Wel ontzettend kut dat je door een al dan niet verkeerde diagnose weer ergens anders helemaal achteraan in de rij moet aansluiten. Wat betreft de doorverwijzen zou ik ook zoals al gezegd bij de huisarts aankloppen.
pi_92688848
ik heb meer negatieve verhalen gehoord over methylfenidaat maar ik zie ook positieve dingen als ik kijk naar mijn zoon.

Bij hem werken ze goed en is het een uitkomst waardoor hij normaal mee kan op school (dat ging voor de medicatie niet goed). Overigens geven we tegenwoordig voor schooldagen Concerta en methylfenidaat alleen op niet schooldagen waarbij hij zijn hoofd er wel bij moet houden dus niet iedere vrije dag.
There are three things that smell like fish!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:57:15 #206
331896 TrsK
_.-._.'.||./'._.-._
pi_92689955
quote:
Dit klinkt ook veel meer dan een bi-polaire stoornis dan ADHD, met name door de (regelmatige) op- en neergang. Vreemd dat ze dat bij PsyQ niet onderzocht hebben als je dat hebt aangegeven, want het manische van de bi-polaire stoornis kan lijken op het hyperactieve van ADHD.
Nouja ik heb geen last van manische episodes. Ik heb wel last van een periode van ongeveer 2 a 3 weken uit elke 8 weken dat ik neerslachtig ben. Daarom wijst mijn eigen logica inderdaad naar bi-polaire stoornis type II. Ik ben ook niet hyperactief als het goed gaat en heb ook de diagnose ADD gekregen, niet ADHD.

Maar ik ga zeker via de huisarts kijken wat ik kan lospeuteren, want RIAGG en Psy-Q helpen me momenteel niet echt verder. Mijn huisarts was al zeer moeilijk toen hij me moest doorverwijzen naar een eerstelijns psycholoog.. Dus ik zal voor mijzelf duimen :P
"But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads?" - Albert Camus
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:00:20 #207
331896 TrsK
_.-._.'.||./'._.-._
pi_92690097
Overigens 4e ritalinloze dag vandaag, voel me voor het eerst in weken weer fit, en heb ook zonder dat spul gelukkig nog mijn intellectuele veerkracht waar ik heel blij om ben (want ik was een beetje bang dat dat spul permanente schade aan het veroorzaken was)! Nouja, nu mijn ogen nog laten onderzoeken, want ik zie na 5 meter bar weinig. Dus maandag een dagje met een telefoontje huisarts en een bezoekje opticien.
"But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads?" - Albert Camus
pi_92727331
gvd, heb ik wéér een hersenschudding. Net van de vorige hersteld... :{
pi_92727555
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:30 schreef oddeyed het volgende:
gvd, heb ik wéér een hersenschudding. Net van de vorige hersteld... :{
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?
pi_92740805
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:36 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Nou, de vorige kreeg ik tijdens een ruzie met m'n stiefpa, en deze tijdens een woedeuitbarsting van m'n stiefzus :r .
Mja, het gaat wel weer over gelukkig :P
pi_92743272
quote:
Op zondag 13 februari 2011 21:50 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Nou, de vorige kreeg ik tijdens een ruzie met m'n stiefpa, en deze tijdens een woedeuitbarsting van m'n stiefzus :r .
Mja, het gaat wel weer over gelukkig :P
Dat... klinkt niet gezond :{
pi_92747057
Hoe kun je een hersenschudding krijgen van een ruzie? Dan moet er toch al sprake zijn van lichamelijk geweld, maar dan noem je het toch geen ruzie meer denk ik?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92752765
Iemand ervaring met de combinatie Ritalin en XTC?
Ik denk dat het onverstandig is, heb namelijk soms nog hartkloppingen en ik denk dat dat dan nog VEEL erger wordt, geen zin in dus.
Maar zou ik dan gewoon tijdelijk kunnen stoppen met Ritalin? Bijv. zaterdag niet, zaterdagavond xtc, zondag nog niet en maandag gewoon weer ritalin?
In het weekend heb ik het niet zo nodig namelijk.
pi_92756508
M'n arts zei dat als ik eens een avond flink wou drinken ik beter een dagje niks kon slikken (wel concerta, geen ritalin). In hoeverre dat voor XTC opgaat weet ik niet, ik denk dat het afhangt van hoe lang dat in je bloed blijft zitten.
pi_92762184
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:04 schreef Pandora73 het volgende:
Hoe kun je een hersenschudding krijgen van een ruzie? Dan moet er toch al sprake zijn van lichamelijk geweld, maar dan noem je het toch geen ruzie meer denk ik?
Nja het was dus idd in beide gevallen lichamelijk geweld, maar we hadden wel ruzie.

@framesaw, ik denk hetzelfde als horchata. Mijn psychiater zei dat namelijk ook, gewoon een dagje geen meds slikken. Kan je het niet aan je arts vragen? :)
pi_92772257
Vraagje:

Dit gebeurde er afgelopen vrijdag op het werk.

Ik had een stuiterdag en werd er helemaal gek van dus hield ik me maar rustig voor zover het lukte ( was gewoon aan het werk en heb geen klachten gehad)
Een collega van me deelde het werk uit aan mij 3x zoveel want jij hebt toch ADHD.
Ik begon het werk in eigen tempo te doen.
Diezelfde collega staat plotseling naast me te stuiteren en ik heb haar gevraagd dit niet te doen.
Ze bleef doorgaan dus trok ik me terug en liep naar een leeg kantoor.
Vervolgens komt ze me achterna ik wil dat niet en smijt de deur dicht.
Een paar min later loop ik weer de fabriek in ik moet mijn Ritalin hebben.
Zegt ze: Nou jij kan echt geen ADHD hebben hoor want je smijt geen bitterballen tegen de muur dus het zal wel meevallen.

Vandaag had ik het voorval tegen mijn teamleider verteld en hij zei dat ik die collega erop moest aanspreken.
Wat ik natuurlijk niet gedaan had want ik was opgefokt en impulsief ( ik weet dat dit een combi is waarin ik erg bot uit de hoek kom)

maar goed morgen gaat mijn teamleider dus met haar het gesprek aan.

En ik vind in deze situatie dat ik haar wel genoeg had laten merken dat ik haar gedrag niet kon waarderen.

want zeggen ga nu even weg en je weet niet hoeveel last ik van mijn ADHD heb vind ik genoeg grenzen aangeven.
Of toch niet?

Als ik niet het kantoor opgelopen was had ik haar waarschijnlijk een mep verkocht.
pi_92772397
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:51 schreef frame-saw het volgende:
Iemand ervaring met de combinatie Ritalin en XTC?
Ik denk dat het onverstandig is, heb namelijk soms nog hartkloppingen en ik denk dat dat dan nog VEEL erger wordt, geen zin in dus.
Maar zou ik dan gewoon tijdelijk kunnen stoppen met Ritalin? Bijv. zaterdag niet, zaterdagavond xtc, zondag nog niet en maandag gewoon weer ritalin?
In het weekend heb ik het niet zo nodig namelijk.
kan wel,

ik slik zelf atomoxetine ( strattera) en heb ook gewoon mijn medicijnene geslikt en daarna de XTC genomen, wat ik wel merkte om me heen is dat je echt HEEL, echt HEEL druk word, en ik heb zonder dat ik het weet mijn vriend een bleodneus geslagen ( je drukheid word niet meer geremd)

kan wel, is ook erg tof om te doen, maar je vrienden zijn er niet zo blij mee ..

:)
pi_92775335
ik heb weleens XTC gebruikt in combinatie met Ritalin ( ook zonder Ritalin) het enige wat ik ervan merkte was agressie.
met als gevolg dat ik fietsen in de gracht ging gooien.
Einde verhaal dat ik door de politie mee genomen werd.
Ik snapte niet wat ik daar deed bij de politie want dat ik met fietsen gegooid had weet ik niet eens meer.

Maar goed slecht bevallen dus.
pi_92781287
Maar doe je ook zo zonder medicijnen erbij? Heb het al eens gedaan, maar lang geleden en thuis, dus dit is wel wat anders -op een feestje dus-.

Ik lees echt op internet dat de combinatie dodelijk is, daar heb ik nog niet zo'n zin in :p Zal wel overdreven zijn, ga ook niet grote hoeveelheden omdat het m'n eerste 'echte' keer is. Maar dan stop ik wel gewoon een dagje.

Overigens doe ik altijd wel gewoon ritalin en alcohol, ik slik het dan zelfs 's avonds/'s nachts, al snap ik niet waarom ik dat nog doe haha. Merk er niks van.
pi_92781802
Toen ik XTC ophad deed ik ook zo zonder medicatie erbij ja.
De keer dat ik het met medicatie genomen had heb ik alleen in de ochtend 10mg ritalin genomen.

Tja het verhoogd wel de hartslag maar dodelijk, t zal kunnen geen idee eigenlijk.

Ritalin een drank heb ik maar 1x gedaan gevolg na een half biertje knetterzat dus dat doe ik ook niet meer.
Nu moet ik wel zeggen dat ik naast Ritalin ook Risperdal heb.
Met alleen Risperdal kan ik wel 1.5 liter bier drinken nu dus niet meer.
Iets wat ik ook niet erg vind trouwens.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:26:48 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92782417
quote:
Op maandag 14 februari 2011 12:04 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Nja het was dus idd in beide gevallen lichamelijk geweld, maar we hadden wel ruzie.

Sjezus, fijne familie zeg, dat ze je een hersenschudding slaan. Waarom ga je nog met ze om?

Erg naar om te horen..... En beterschap :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 14 februari 2011 @ 19:31:41 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92782758
Waarom wil je drugs gebruiken als je meds slikt om je leven te verbeteren? Dan werk je jezelf toch tegen?

Van xtc kan je ook niet een heel klein beetje nemen ofzo (zoals bijv met alcohol), en je weet niet precies wat het met je hersenen doet, zeker niet icm de meds.

Ik zou het dus gewoon niet doen. En alcohol heel minimaal (zelfs ik als behoorlijke drugs- en alcoholfan ben ermee gekapt, alcohol nog maar heel weinig), is echt goed te doen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92791909
Nouja, je kunt wel controleren hoeveel je neemt natuurlijk (hoeveel mg dan), ik ga ook niet heel veel nemen.
En ik verknal me leven toch niet meteen met 1 keer xtc ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 07:58:12 #224
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92806913
quote:
Op maandag 14 februari 2011 21:39 schreef frame-saw het volgende:
Nouja, je kunt wel controleren hoeveel je neemt natuurlijk (hoeveel mg dan), ik ga ook niet heel veel nemen.
En ik verknal me leven toch niet meteen met 1 keer xtc ;)
Dat snap ik wel, maar het is gewoon echt moeilijk te voorspellen wat het doet dan. Ook al neem je bijv maar een halfje van niet zo'n heftige pil.
Xtc is ook niet met 2 dagen je lichaam uit, en ritalin ook niet vlg mij.
Als je het dan echt zo graag wil doen, slik dan 2 weken ervoor en 2 weken erna geen ritalin.
Overigens denk ik hetzelfde over xtc en antidepressiva..... Een ex van me had dat een keer gecombineerd, die hing de volgende dag beroerd en depri aan de telefoon (hij was toen ook al ex). Mja, kon daar ook niks mee, heb gezegd dat ie dan maar niet zo stom had moeten doen.
Gewoon niet doen dus, drugs en meds.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92807342
Goedemorgen }:|
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:16:51 #226
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92808100
Morgen.. Dus
pi_92812322
Middag! Jongens, wat is er aan de hand? :D
pi_92812407
Niet zoveel. Ik ben aan het werk =D
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:25:35 #229
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92813806
Te weinig denk ik..
pi_92813826
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:41 schreef oddeyed het volgende:
Middag! Jongens, wat is er aan de hand? :D
Een aardbeving! RED JEZELF! :'(
pi_92814076
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 07:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar het is gewoon echt moeilijk te voorspellen wat het doet dan. Ook al neem je bijv maar een halfje van niet zo'n heftige pil.
Xtc is ook niet met 2 dagen je lichaam uit, en ritalin ook niet vlg mij.
Als je het dan echt zo graag wil doen, slik dan 2 weken ervoor en 2 weken erna geen ritalin.
Overigens denk ik hetzelfde over xtc en antidepressiva..... Een ex van me had dat een keer gecombineerd, die hing de volgende dag beroerd en depri aan de telefoon (hij was toen ook al ex). Mja, kon daar ook niks mee, heb gezegd dat ie dan maar niet zo stom had moeten doen.
Gewoon niet doen dus, drugs en meds.
Antidepressiva zijn natuurlijk wel anders, en logisch dat dat verkeerd gaat want dat heeft ook met serotonine te maken, net als xtc ;)
En ik weet niet of je met meds alleen ritalin bedoelt, maar er zijn er natuurlijk een hoop die wel gewoon kunnen.

Maar goed, we zijn het er niet over eens, en daar is niks mis mee ;) ik ga het alsnog doen, en stop dus een dagje omdat het mij vooral om de hartkloppingen gaat.
pi_92814336
Bah, ik ben echt niet vooruit te branden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:51:34 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92814738
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 12:33 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Antidepressiva zijn natuurlijk wel anders, en logisch dat dat verkeerd gaat want dat heeft ook met serotonine te maken, net als xtc ;)
En ik weet niet of je met meds alleen ritalin bedoelt, maar er zijn er natuurlijk een hoop die wel gewoon kunnen.

Maar goed, we zijn het er niet over eens, en daar is niks mis mee ;) ik ga het alsnog doen, en stop dus een dagje omdat het mij vooral om de hartkloppingen gaat.
Mn de zwaardere meds zoals ritalin ja. Paracetamol zal wel kunnen denk ik.
Idd niet erg, dat we het oneens zijn. Ik hoop dat je geen problemen ermee krijgt. :) (dat bedoel ik positief hoor, niet sarcastisch oid)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92815654
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Murmeli het volgende:
Ik hoop dat je geen problemen ermee krijgt. :) (dat bedoel ik positief hoor, niet sarcastisch oid)
Ik geloof je niet >:)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:36:26 #235
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92816516
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 13:15 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik geloof je niet >:)
Bemoei je met je eigen zaken, kut-ADHD-er!

:6
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92816646
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Bemoei je met je eigen zaken, kut-ADHD-er!

:6
:o !
Hoe durf je! ;(
pi_92819739
Haha ik geloof je wel hoor ;) Maar problemen kan iedereen natuurlijk krijgen, maar zolang ik er maar met vertrouwen in ga komt alles goed. (hoop ik)
pi_92819858
denk dat het wel mee valt, alleen wat ik wel heb nu is dat het zo lekker is dat je het nog een keer wil doen, kortom addict .. ;(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:57:27 #239
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92820034
Als ADHD-er schijn je sowieso verslavingsgevoelig te zijn..
pi_92820078
Het is niet alsof je als je iets lekker vindt je meteen verslaafd raakt, ADHD of niet.
pi_92820252
Is iedereen hier vergeten hoe ze moeten quoten? :')
We moeten het gestructureerd houden peeps :D
pi_92820303
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:01 schreef Michhas het volgende:
Is iedereen hier vergeten hoe ze moeten quoten? :')
We moete het gestructureerd houden peeps :D
juist met adhd'ers :P
pi_92820701
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef Horchata het volgende:
Het is niet alsof je als je iets lekker vindt je meteen verslaafd raakt, ADHD of niet.
Verslaafd: Ja! :P
Een Junk: Zeer zeker niet!
pi_92820746
quoten?? wat is dat.
pi_92820827
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:11 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Verslaafd: Ja! :P
Een Junk: Zeer zeker niet!
Ja, ik experimenteer ook met drugs, xtc, wiet etc alleen zorg ik voor mezelf dat ik het met mate doe ( om zo geen junkie te worden)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:18:54 #246
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92821021
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 13:39 schreef Michhas het volgende:

[..]

:o !
Hoe durf je! ;(
Adhd-ers durven alles, jeweetz!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92821197
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Adhd-ers durven alles, jeweetz!
Ikke niet. Ik ben een fucking watje.
Ik ben zaterdag nog in elkaar geslagen door een meisje ;( Godver, alles komt weer helemaal los nu ;(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:21:22 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92826462
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 15:22 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ikke niet. Ik ben een fucking watje.
Ik ben zaterdag nog in elkaar geslagen door een meisje ;( Godver, alles komt weer helemaal los nu ;(
SM? Ahh :(
* Murmeli knuffelt michas voorzichtig

ik durf ook niks hoor
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:13:45 #249
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92838204
goffer.... ben zielig vandaag ;( rugpijn, keelpijn, hoofdpijn en misselijk kga maar hondje eruit gooien en me bedje :r
pi_92851862
I does not like Zoloft. Mijn korte termijn geheugen echt -compleet- waardeloos. Dat was sowieso al niet geweldig, maar nu is het echt een drama. Moge het een bijwerking zijn die over verloop van tijd weer normaliseert, anders word ik krankjorum. :{
pi_92852628
quote:
Op maandag 14 februari 2011 00:51 schreef frame-saw het volgende:
Iemand ervaring met de combinatie Ritalin en XTC?
Ik denk dat het onverstandig is, heb namelijk soms nog hartkloppingen en ik denk dat dat dan nog VEEL erger wordt, geen zin in dus.
Maar zou ik dan gewoon tijdelijk kunnen stoppen met Ritalin? Bijv. zaterdag niet, zaterdagavond xtc, zondag nog niet en maandag gewoon weer ritalin?
In het weekend heb ik het niet zo nodig namelijk.
Kan prima, gebruik regelmatig XTC op feesten maar slik alleen doordeweeks concerta. Verder ook wel eens XTC gehad doordeweeks maar merkte weinig verschil. Op welk feest ga je het doen?

Concerta, werkt fijn maar slaap er zo laat door:(
pi_92854915
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 00:57 schreef useraccount het volgende:
I does not like Zoloft. Mijn korte termijn geheugen echt -compleet- waardeloos. Dat was sowieso al niet geweldig, maar nu is het echt een drama. Moge het een bijwerking zijn die over verloop van tijd weer normaliseert, anders word ik krankjorum. :{
oeh. Zoloft. Waarom zo'n zombi drug?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92855947
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 01:27 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Kan prima, gebruik regelmatig XTC op feesten maar slik alleen doordeweeks concerta. Verder ook wel eens XTC gehad doordeweeks maar merkte weinig verschil. Op welk feest ga je het doen?

Concerta, werkt fijn maar slaap er zo laat door:(
Ik gebruik nu al 4 jaar strattera en daarvoor 6 jaar Concerta, het fijna aan strattera is dat je er zo lekker van slaapt :) je gaat liggen en bent in een half uurtje in dromenland, als ik mijn meds niet heb gehad dan lig ik echt 2 a 3 uur wakker ...
pi_92857421
Klinkt goed maar na de zomer stop ik toch met medicatie, ben dan klaar met school. Heb gemerkt dat een prikkelbare omgeving weg nemen meer effect heeft dan medicatie in mijn geval.
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:21:09 #255
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92857600
Ben goed depressief en hyper nu. Not nice.
pi_92857657
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:21 schreef Swiffer het volgende:
Ben goed depressief en hyper nu. Not nice.
Ik ben juist het tegenovergestelde...
Fucking vrolijk en hyper, WOOHOO *O* *G* *O*
pi_92857767
Ik zit een beetje ruzie te maken met collega's omdat ze godver niet maar me willen luisteren.
pi_92859978
Heb zojuist mijn intake gehad, volgende week woensdag krijg ik er verdere informatie over.
Hij herkende inderdaad ADD trekjes bij me, maar ook dat ik gewoon veel te veel in mijn hoofd en eigen wereld leef :')
Ben echt heel erg benieuwd. Wel de vraag of ik bereid ben om die tests af te nemen en eventueel nog andere dingen te testen. Ik hoop dat er iets nuttigs uitkomt...
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_92860450
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:21 schreef Swiffer het volgende:
Ben goed depressief en hyper nu. Not nice.
Welvaartsziekte, in Afrika zullen ze er dol blij mee zijn, leven is veels te mooi om depressief te zijn maar zo makkelijk los je het niet op of wel?
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:27:13 #260
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92861774
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:48 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Welvaartsziekte, in Afrika zullen ze er dol blij mee zijn, leven is veels te mooi om depressief te zijn maar zo makkelijk los je het niet op of wel?
Welvaartsziekte? Als het komt door een te snelle en veeleisende maatschappij, vind ik het woord welvaart te positief beladen.
maar nee zo simpel is het niet, blijkbaar ben ik het al jaren..
Ik zou graag in the middle of nowhere mn eigen kostje regelen hoor..
pi_92862286
http://www.radio1.nl/cont(...)-een-welvaartsziekte
http://www.anoiksis.nl/content/depressie-een-welvaartsziekte

Zeg niet dat jij het niet bent maar iets te veel mensen zijn te snel in mijn ogen depressief.
Het komt ook bijna alleen maar voor in landen waar mensen alles hebben maar deze discussie hoort hier niet.
pi_92868727
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:42 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.radio1.nl/cont(...)-een-welvaartsziekte
http://www.anoiksis.nl/content/depressie-een-welvaartsziekte

Zeg niet dat jij het niet bent maar iets te veel mensen zijn te snel in mijn ogen depressief.
Het komt ook bijna alleen maar voor in landen waar mensen alles hebben maar deze discussie hoort hier niet.
Overal ter wereld, onder alle omstandigheden, zijn er mensen depressief. Dat meer mensen depressief raken wil niet zeggen dat ze te snel de diagnose krijgen, maar eerder dat er gewoon veel meer mensen depressief worden.

Hoe is het nu swiffer? :)
pi_92877594
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:29 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Overal ter wereld, onder alle omstandigheden, zijn er mensen depressief. Dat meer mensen depressief raken wil niet zeggen dat ze te snel de diagnose krijgen, maar eerder dat er gewoon veel meer mensen depressief worden.

Maar dat er veel meer mensen de diagnose "depressie" krijgen, of zelf denken depressief te zijn zonder ooit via een psychiater die diagnose te krijgen, kan ook echt wel samenhangen met te snel diagnoses stellen. ADHD is ook iets wat veel artsen onterecht als etiketje op kinderen hangen. En juist daardoor worden de mensen die het wél echt hebben, niet meer serieus genomen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92896462
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:43 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Maar dat er veel meer mensen de diagnose "depressie" krijgen, of zelf denken depressief te zijn zonder ooit via een psychiater die diagnose te krijgen, kan ook echt wel samenhangen met te snel diagnoses stellen. ADHD is ook iets wat veel artsen onterecht als etiketje op kinderen hangen. En juist daardoor worden de mensen die het wél echt hebben, niet meer serieus genomen.
pi_92898604
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:14 schreef useraccount het volgende:
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

[..]

Inderdaad :Y
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:10:54 #266
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92904334
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:29 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Overal ter wereld, onder alle omstandigheden, zijn er mensen depressief. Dat meer mensen depressief raken wil niet zeggen dat ze te snel de diagnose krijgen, maar eerder dat er gewoon veel meer mensen depressief worden.

Hoe is het nu swiffer? :)
Gaat wel weer, heb gisteren echt en nklote dag gehad. maar k ben er nog lang niet in elk geval.

Ik ben wel degelijk depressief, laten we zeggen gerust zo'n 10 jaar. Heb het alleen altijd ontkend.
Dat meer mensen de diagnose krijgen wil zeggen dat er ook meer naar onderzocht wordt. Niet dat er alleen meer mensen ineens last krijgen van een modeverschijnsel, al zal het precentage hoger liggen dan wat jaartjes terug. De maatschappij verandert immers ook.

Wat dat betreft worden alle stoornissen en depressiviteit al gauw onder de mat mode geschoven, maar dat gebeurt toch ook niet met andere ziekten die nu ineens 'meer' voorkomen?

(niet aanvallend bedoeld hoor! Je opmerking deed me denken aan mensen uit mijn omgeving.. Ik snap gewoon niet zo goed waarom mensen met bepaalde vooroordelen beweren dat depressiviteit uit vrije wil ontstaat..)

maar dit is compleet offtopic, dus weer op de ADHD toer graag!!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 07:48:04 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92952822
Inderdaad irritant dat gezeik van mensen! Gisteravond waren mijn vriend en ik ook bij mensen op visite die je maar moeilijk uitgelegd kreeg hoe adhd werkt. Lukte uiteindelijk wel hoor, ik ga altijd met zo lang door met uitleggen tot ze het wel snappen ;) maar voor vriendje was het volgens mij irritant. Die voelt zich ook heel snel aangevallen wbt zijn adhd, dus die gaat een beetje op standje kont tegen de krib dan.

Maar ja, achteraf denk ik soms wel: waarom leg ik het nog uit?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:43:14 #268
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92954623
Ik denk dat dat met rechtvaardigheidsgevoel te maken heeft. Een gebroken been hoef je niet uit te leggen om begrip te krijgen, je krijgt als ADHD-er vaak geen begrip, mensen denken volgens mij vaak van nou je weet het toch, get over it en ga verder met je leven.. Zoiets. En das niet eerlijk.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:54:15 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92954869
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 09:43 schreef Swiffer het volgende:
Ik denk dat dat met rechtvaardigheidsgevoel te maken heeft. Een gebroken been hoef je niet uit te leggen om begrip te krijgen, je krijgt als ADHD-er vaak geen begrip, mensen denken volgens mij vaak van nou je weet het toch, get over it en ga verder met je leven.. Zoiets. En das niet eerlijk.
Ja, zoiets. Domme mensen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:13:19 #270
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92963649
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, zoiets. Domme mensen
Dom en kortzichtig..
pi_92965500
:O en ik heb heel hard gedaan of ik werkte vandaag.
Echt soms wou ik dat ik niet zo snel gek werd van mijn gedachten.
waar vooral veel het woord is.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:57:41 #272
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92965541
Ik ook, vooral gedaan alsof ik veel deed.. Das ook hard werken hoor ;)

zo nog naar de apotheek... Grr weer 15 wachtenden voor me. Geen geduld!
pi_92966447
Swiffer ben je weer uit de apotheek gegaan zonder medicatie dan?
pi_92966545
vandaag is mijn diagnose 1 maand oud trouwens.
niet dat het reden is voor een feestje alhoewel w/ :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:37:24 #275
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92967064
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:22 schreef Dropkogel het volgende:
Swiffer ben je weer uit de apotheek gegaan zonder medicatie dan?
neuh de apotheek weigert na 3/4 jaar mijn medicatie in de vaste bestellijst te zetten. Ik zit er elke maand een keer of 2.
pi_92968243
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef Swiffer het volgende:

[..]

neuh de apotheek weigert na 3/4 jaar mijn medicatie in de vaste bestellijst te zetten. Ik zit er elke maand een keer of 2.
jemig dat is balen.
kan je anders niet je psychiater een keer naar de apotheek laten bellen zodat diegene uitleg kan vragen waarom het blijkbaar niet lukt je medicatie op voorraad te hebben.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:47:42 #277
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92973286
WHOEHOE naast het feit dat ik labeltjes spaar, een rugprobleem heb wat zelde bij jongeren voorkomt heb ik nu ook de voorrecht dat ik 1 van de uitzonderingsgevallen ben waar de amandelen bij terug groeit en er weer uit mogen *O*

/sarcasme
pi_92975104
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:47 schreef Wickyleaks het volgende:
WHOEHOE naast het feit dat ik labeltjes spaar, een rugprobleem heb wat zelde bij jongeren voorkomt heb ik nu ook de voorrecht dat ik 1 van de uitzonderingsgevallen ben waar de amandelen bij terug groeit en er weer uit mogen *O*

/sarcasme
nou lekker dan.
pi_92995527
Hee,
Dit is de eerste keer dat ik hier iets post. Ik ben vandaag naar mijn teamleider geweest. Ik doe nu 4Havo, en het gaat kut, niet eens zozeer school ik sta een 7 gemiddeld. Alleen ik ben er een beetje klaar mee. Een beetje bij de kinderpsycholoog gaan praten werkt niet, want ik ben alleen maar bezig met het sneeuwwitje schilderij achter haar en hoe wit de huid van die sneeuwwitje is en of het nou wel of niet door een kind is geschilderd. & het enige wat de psycholoog doet is mij vertellen dat ik weer eens aan de Ritalin moet.
Ik heb gewoon begeleiding nodig, met iets, weet niet eens waarmee.Op dit moment vind ik het leven niet zo geweldig, en dat is niet eerlijk want 'ik ben 16 en hoor blij en vrolijk te zijn'.De enige reden waarom ik nevernooit zelfmoord zou kunnen plegen is omdat ik christen ben en daar dus gewoon heel tegen ben.
Alles gaat nét niet goed, ben nét te laat, ik sluit mijzelf buiten omdat ik bang ben dat ik mijn vriendinne lastig val, ook zoek ik weer vaker de stilte inplaats bij de rest te blijven, ik val tijdens het leren in slaap, staar dwangmatig voor mij uit in de klas, kan een half uur weg zijn met mijn gedachtes terwijl ik aan het leren ben, ben opeens heel verdrietig en alleen etc.
Sorry voor dit zeikverhaal, maar het was een zware dag en moest dit even kwijt.
pi_92995623
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:43 schreef Swiffer het volgende:
Ik denk dat dat met rechtvaardigheidsgevoel te maken heeft. Een gebroken been hoef je niet uit te leggen om begrip te krijgen, je krijgt als ADHD-er vaak geen begrip, mensen denken volgens mij vaak van nou je weet het toch, get over it en ga verder met je leven.. Zoiets. En das niet eerlijk.
Precies dit dus, maar in mijn geval ADD & IBS(spastische darmen).
pi_93002085
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef Swiffer het volgende:

[..]

neuh de apotheek weigert na 3/4 jaar mijn medicatie in de vaste bestellijst te zetten. Ik zit er elke maand een keer of 2.
Irritant zeg!

Ik heb nu gewoon voor 3 maanden meegekregen, veel te veel trouwens :') nu staat mn hele kastje vol met ritalin, gezellig.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 07:40:37 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93003077
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 23:57 schreef Jowiex het volgende:
Hee,
Dit is de eerste keer dat ik hier iets post. Ik ben vandaag naar mijn teamleider geweest. Ik doe nu 4Havo, en het gaat kut, niet eens zozeer school ik sta een 7 gemiddeld. Alleen ik ben er een beetje klaar mee. Een beetje bij de kinderpsycholoog gaan praten werkt niet, want ik ben alleen maar bezig met het sneeuwwitje schilderij achter haar en hoe wit de huid van die sneeuwwitje is en of het nou wel of niet door een kind is geschilderd. & het enige wat de psycholoog doet is mij vertellen dat ik weer eens aan de Ritalin moet.
Ik heb gewoon begeleiding nodig, met iets, weet niet eens waarmee.Op dit moment vind ik het leven niet zo geweldig, en dat is niet eerlijk want 'ik ben 16 en hoor blij en vrolijk te zijn'.De enige reden waarom ik nevernooit zelfmoord zou kunnen plegen is omdat ik christen ben en daar dus gewoon heel tegen ben.
Alles gaat nét niet goed, ben nét te laat, ik sluit mijzelf buiten omdat ik bang ben dat ik mijn vriendinne lastig val, ook zoek ik weer vaker de stilte inplaats bij de rest te blijven, ik val tijdens het leren in slaap, staar dwangmatig voor mij uit in de klas, kan een half uur weg zijn met mijn gedachtes terwijl ik aan het leren ben, ben opeens heel verdrietig en alleen etc.
Sorry voor dit zeikverhaal, maar het was een zware dag en moest dit even kwijt.
Das niet zo mooi!
En ik vind dat je best wel eens tegen je vriendinnen mag klagen hoor. Misschien zitten zij ook met dingen, en dan kan je elkaar helpen. Of hebben ze al lang gemerkt dat je niet happy bent en willen ze graag horen wat er is.

En de psych, kan je niet zeggen dat je wil dat ze met je praat ipv je aan de pillen zet? En vraag of je ergens kan zitten met uitzicht op een kale muur, zodat je niet kan afdwalen.

Zeg gewoon tegen mensen wat je van ze nodig hebt. Mensen vinden dat vaak best prettig. En het ligt niet aan jou dat je add hebt. Je hebt er niet om gevraagd, dus je mag er best hulp bij vragen en verdient het om dat ook te krijgen.

En het is niet verplicht om blij te zijn op je 16e hoor. Ik heb rond die tijd ook rotjaren gehad. Daarna zijn ook weer mooiere tijden gekomen.
Sterkte, ik hoop dat je iets aan mijn berichtje hebt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 07:42:13 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93003081
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 17:47 schreef Wickyleaks het volgende:
WHOEHOE naast het feit dat ik labeltjes spaar, een rugprobleem heb wat zelde bij jongeren voorkomt heb ik nu ook de voorrecht dat ik 1 van de uitzonderingsgevallen ben waar de amandelen bij terug groeit en er weer uit mogen *O*

/sarcasme
Hoera! Feli *O*
Bagger zeg!

Hoe heet jouw rugprobleem dan?
En niks geen jongere jij, je bent bijna 30 _O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93004093
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef Swiffer het volgende:

[..]

neuh de apotheek weigert na 3/4 jaar mijn medicatie in de vaste bestellijst te zetten. Ik zit er elke maand een keer of 2.
Ik ben deze maand al 2 keer geweest ;(
pi_93005729
Heeft iemand het boek Je bent er een of je kent er een, Remko Iedema gelezen?

Lijkt me een leuk boek
pi_93006659
Welk boek heeft je inzichten gegeven die structurele veranderingen teweeg hebben gebracht? Ik hoor graag wat jullie inspireert.
pi_93006885
Beste boek wat ik heb gelezen is "Hulpgids ADHD / druk 1

de meest actuele en complete gids voor een succesvol leven met ADHD"

Dit boek sprak mij het meeste aan. Goede manier geschreven, positief. Hoe de omgeving er mee om kan/moet gaan. Als je dit uit hebt gelezen ben je zelfs blij met ADHD :)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:46:11 #288
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93018491
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hoera! Feli *O*
Bagger zeg!

Hoe heet jouw rugprobleem dan?
En niks geen jongere jij, je bent bijna 30 _O-
Instabiliteit in de onderste rugspieren met chronisch pijn... weet geen medische naam maar het komt niet vaak voor.. overigens komt het wel regelmatig voor alleen niet in de pijnlijkheid als ik het heb (als in bij acuute pijnaanval 2 wkn niets kunnen flauwvallen van de pijn :') )

[ Bericht 13% gewijzigd door Wickyleaks op 19-02-2011 18:27:44 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 10:26:55 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93046719
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:46 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Instabiliteit in de onderste rugspieren met chronisch pijn... weet geen medische naam maar het komt niet vaak voor.. overigens komt het wel regelmatig voor alleen niet in de pijnlijkheid als ik het heb (als in bij acuute pijnaanval 2 wkn niets kunnen flauwvallen van de pijn :') )
-O- kutzooi!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 20 februari 2011 @ 19:25:12 #290
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93069451
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O- kutzooi!
tja... gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals ut gaat eh?

vandaag voor het eerst mijn 3e pil dex ingenomen..... alleen merk ik niets van die 2,5 mg (eetlust wel ietsjes minder maar ook niet altijd)

Ben ook blij als die kalote amandelen eruit zijn.... geen stem meer :') gelukkig 2dagen vrij maar wel irritant dat ik de avond voor me vrije dagen ziekig ben... als dat zaterdag maar niet gebeurd want tja dan moet ik mijn bday vieren *O*
pi_93089245
Oh god, ik ga morgen naar Rome, en ik moet over 5,5 uur al in de tram zitten. Bedenk ik me ineens dat je wss niet eens kan reizen met ritalin zonder medisch paspoort/verklaring oid :')
Nu twijfel ik tussen het gewoon in mijn koffer stoppen en hopen dat er niks gebeurd, of ze in mijn handbagage doen en ze dan wss toch kwijtraken.

Ik zeg wel niks tegen mijn moeder, die gaat dan helemaal panikeren. Ik doe wel alsof ik er niet eens bij nagedacht heb ALS er iets gebeurd :')

En ik was nog wel zo trots dat ik overal aan had gedacht, ik was de enige van de fam die eraan dacht om wereldstekkers mee te nemen zelfs!
  maandag 21 februari 2011 @ 08:10:05 #292
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93090681
Pff, vriendje is ziek en die doet altijd het meeste in het huishouden. Nu moet ik dus en voor hem, en de katten en het huis zorgen. En dit weekend ook veel tijd aan een vriendin besteed die het moeilijk heeft.

Ben nu dus onwijs hyper, slecht geslapen, moet naar mn werk maar ben gesloopt. Vanmiddag ook nog naar rotterdam naar de psych en een afspraak met 2 meiden, maar dat is kort en dan nog naar muziekles vanavond, in voorburg. En tussendoor nog eten.

Nu zit ik dus in twijfel of ik vrij zal nemen vandaag om tot rust te komen en mezelf in bescherming te nemen, of alle andere dingen te cancelen(die al paar keer niet zijn doorgegaan omdat ik zelf ziek was), of gewoon alles zal gaan doen, met grote kans dat ik in de loop van de dag/week finaal doordraai/instort.

Ik haat dit! Wou dat ik wat meer aankon -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_93090831
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:10 schreef Murmeli het volgende:
Pff, vriendje is ziek en die doet altijd het meeste in het huishouden. Nu moet ik dus en voor hem, en de katten en het huis zorgen. En dit weekend ook veel tijd aan een vriendin besteed die het moeilijk heeft.

Ben nu dus onwijs hyper, slecht geslapen, moet naar mn werk maar ben gesloopt. Vanmiddag ook nog naar rotterdam naar de psych en een afspraak met 2 meiden, maar dat is kort en dan nog naar muziekles vanavond, in voorburg. En tussendoor nog eten.

Nu zit ik dus in twijfel of ik vrij zal nemen vandaag om tot rust te komen en mezelf in bescherming te nemen, of alle andere dingen te cancelen(die al paar keer niet zijn doorgegaan omdat ik zelf ziek was), of gewoon alles zal gaan doen, met grote kans dat ik in de loop van de dag/week finaal doordraai/instort.

Ik haat dit! Wou dat ik wat meer aankon -O-
Als ik het zo lees kun jij meer dan genoeg aan.
Kies even voor de leuke dingen en ga een dagje (of 2) doen waar je zin in hebt.
Volgens mij wat ik zo terug lees ben je best een harde werker, waar de baas vertrouwen in heeft. Dus een dagje vrij moet kunnen. Ook zonder schuldgevoel.
En het is ook niet zo dat je in bed ligt omdat je gewoon een kater hebt omdat je het hele weekend te veel gezopen hebt. (vind ik altijd een zwak excuus om thuis te blijven)
Dus ik zou zeggen: Doen!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 21 februari 2011 @ 08:37:29 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93090901
quote:
Op maandag 21 februari 2011 08:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

Als ik het zo lees kun jij meer dan genoeg aan.
Kies even voor de leuke dingen en ga een dagje (of 2) doen waar je zin in hebt.
Volgens mij wat ik zo terug lees ben je best een harde werker, waar de baas vertrouwen in heeft. Dus een dagje vrij moet kunnen. Ook zonder schuldgevoel.
En het is ook niet zo dat je in bed ligt omdat je gewoon een kater hebt omdat je het hele weekend te veel gezopen hebt. (vind ik altijd een zwak excuus om thuis te blijven)
Dus ik zou zeggen: Doen!
Wat een lief berichtje! Dank je wel! Mijn projectleider zei ook dat ik maar thuis moest blijven, dus heb vrij genomen. Ik ben er helemaal emo van :@ moest keihard huilen toen ik hem gesproken had en met van jouw post weer bijna...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 21 februari 2011 @ 09:10:57 #295
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93091424
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:03 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

jemig dat is balen.
kan je anders niet je psychiater een keer naar de apotheek laten bellen zodat diegene uitleg kan vragen waarom het blijkbaar niet lukt je medicatie op voorraad te hebben.
Neuh ik ken de software waar de apotheek mee werkt, dit kunnen ze gewoon toevoegen aan de vaste bestelllijst. Doen ze niet, zit inmiddels bij een andere apotheek (18 wachtenden voor me, daaaag)
  maandag 21 februari 2011 @ 09:13:54 #296
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_93091478
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 01:53 schreef frame-saw het volgende:
Oh god, ik ga morgen naar Rome, en ik moet over 5,5 uur al in de tram zitten. Bedenk ik me ineens dat je wss niet eens kan reizen met ritalin zonder medisch paspoort/verklaring oid :')
Nu twijfel ik tussen het gewoon in mijn koffer stoppen en hopen dat er niks gebeurd, of ze in mijn handbagage doen en ze dan wss toch kwijtraken.

Ik zeg wel niks tegen mijn moeder, die gaat dan helemaal panikeren. Ik doe wel alsof ik er niet eens bij nagedacht heb ALS er iets gebeurd :')

En ik was nog wel zo trots dat ik overal aan had gedacht, ik was de enige van de fam die eraan dacht om wereldstekkers mee te nemen zelfs!
Ik weet niet hoe ze het in de trein doen, maar de grenscontrole bij italie vanuit zwitserland was nou niet bepaald streng te noemen. Ik zou het risico nemen, en mochten ze je 'betrappen' dan zeg je gewoon dat je het niet wist. Mocht je dan niet zonder kunnen, dan zou ik mn psych bellen en vragen of je het in een apotheek in italie krijgen kan.

Ga wel even langs je apotheek voor een medicatiepaspoort! Die stempelen het in elk geval officieel af, niet dat het volstaat, maar beter dan niks..
  maandag 21 februari 2011 @ 10:17:25 #297
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93092899
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:10 schreef Murmeli het volgende:
Pff, vriendje is ziek en die doet altijd het meeste in het huishouden. Nu moet ik dus en voor hem, en de katten en het huis zorgen. En dit weekend ook veel tijd aan een vriendin besteed die het moeilijk heeft.

Ben nu dus onwijs hyper, slecht geslapen, moet naar mn werk maar ben gesloopt. Vanmiddag ook nog naar rotterdam naar de psych en een afspraak met 2 meiden, maar dat is kort en dan nog naar muziekles vanavond, in voorburg. En tussendoor nog eten.

Nu zit ik dus in twijfel of ik vrij zal nemen vandaag om tot rust te komen en mezelf in bescherming te nemen, of alle andere dingen te cancelen(die al paar keer niet zijn doorgegaan omdat ik zelf ziek was), of gewoon alles zal gaan doen, met grote kans dat ik in de loop van de dag/week finaal doordraai/instort.

Ik haat dit! Wou dat ik wat meer aankon -O-
als ff wilt uit janken dan hoor ik de foon zo wel overgaan ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 11:37:40 #298
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93095069
quote:
Op maandag 21 februari 2011 10:17 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

als ff wilt uit janken dan hoor ik de foon zo wel overgaan ;)
Dank je, lief! Het gaat wel weer, heb ff geslapen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 21 februari 2011 @ 12:07:42 #299
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93096064
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dank je, lief! Het gaat wel weer, heb ff geslapen...
Slapen O+ mijn lievelings hobby ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 12:16:01 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93096310
quote:
Op maandag 21 februari 2011 12:07 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Slapen O+ mijn lievelings hobby ;)
Ja, heerlijk! Had vannacht niet veel geslapen, vriendje was ergens anders gaan liggen en ik snapte niet waar hij was, en hij liep ook te spoken. Beetje vage nacht dus, ik ben altijd zo de weg kwijt als ik half slaap. Dan heb ik echt een IQ van 20 ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 21 februari 2011 @ 12:22:25 #301
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_93096484
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, heerlijk! Had vannacht niet veel geslapen, vriendje was ergens anders gaan liggen en ik snapte niet waar hij was, en hij liep ook te spoken. Beetje vage nacht dus, ik ben altijd zo de weg kwijt als ik half slaap. Dan heb ik echt een IQ van 20 ;)
Nja ik kan redelijk goed werken op automatische piloot na weinig maar ik ben dan wel een zombie lol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')