abonnement Unibet Coolblue
pi_92324471
Beste mensen, Ik heb een aantal vragen. Om het wat te verduidelijken leg ik eerst even mijn situatie uit.

Ik zelf zoek een huurwoning in Utrecht. Dit het liefst in een 3 kamer appartement, omdat ik samen met iemand een periode van vrijwilligers werk ga verrichten in Utrecht. Zelf ben ik net klaar met mijn Havo. Vanwege de hoge inkomens eisen van dergelijke appartementen in Utrecht heb ik me geïnformeerd en lijkt het tenzij je geluk hebt niet mogelijk om je ouders gerant te stellen voor je huur woning/appartement.

Vandaar mijn volgende idee:

Mijn ouders bezitten een koopwoning deze woning is afgesloten met een hypotheek die geen aflossing vereist. Hierdoor hebben ze geen Hypotheek subsidie. (HSU) Mijn ouders zijn eventueel bereid om een woning te huren op de naam van mijn vader, die wel voldoet aan de meeste inkomenseisen voor een dergelijk appartement. Waarna ik en de 2e persoon "zwart" onderhuur van mijn ouders.

Zover ik heb begrepen moet mijn vader verplicht zich laten inschrijven op het adres van de betreffende woning, ten eerste klopt dit? ten tweede wat zijn hiervan de gevolgen? voor hem en voor het koophuis?

Is het mogelijk om als iemand een 3 of 4 kamer appartement huurt er random mensen zich kunnen inschrijven op dat adres om studie financiering te ontvangen?
"Laat daden, niet woorden u sieren" Baha'u'llah
pi_92324578
hahahahaha
Wat denk je zelf TS???
Alsjeblieft ga me niet vertellen dat dit idee van je ouders afkomstig is???

-edit- account net aangemaakt.. kutzooi, ik trap er nog in ook...
Wat ben ik ook een kutnewbie
pi_92348968
Als je een koophuis bezit mag je best een huis huren en daar gaan wonen, dit gebeurt vaak bij stellen die uit elkaar zijn. Dit heeft geen gevolgen

Maar wat jullie willen gaan doen mag niet, als je ergens ingeschreven staat moet je er ook wonen. En jullie mogen daar weer niet wonen als je daar niet ingeschreven staat.
pi_92349423
Dit probleem wat jij schetst is herkenbaar voor de grote steden. Het is onmogelijk om per direct iets te kunnen en MOGEN huren voor praktisch iedereen. Tenzij je een huis kunt kopen, dan mag je wel huren.

Wat jij voorstelt mag niet. Ik neem aan dat je ouders HRA hebben? Dan moeten je ouders hun koopwoning als 1ste huis hebben en moeten ze daar ingeschreven staan in het GBA. Dus je vaders kan niet in Utrecht zich inschrijven als hij nog HRA wilt ontvangen.

Verder is dit onderverhuren en deze inkomenseis is er niet voor niks. Die woning is te duur voor je. Waarom wil je trouwens als je zo jong bent al direct op een zeer gewilde lokatie wonen waar 90% van de nederlanders nog niet eens kan wonen.
Beetje verwend?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_92354886
Bij de HSU haakte ik af :)
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_92357128
zo doe maar luxe. een studentenkamer op max een uur reizen vanaf utrecht is niet goed genoeg?
die hoge inkomenseis is er niet voor niets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')