abonnement Unibet Coolblue
pi_92241337
Hallo gelovigen. Kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie almachtige God of Allah dit soort dingen toestaat?



Oh, "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk" is geen antwoord, dus jullie zullen met iets beters moeten komen.

Dit is geen bash-topic, ik ben serieus benieuwd naar hoe jullie de situatie op de foto goedpraten. Hoe kan iets of iemand die de schepper is van het universum, een onschuldig kind zo laten lijden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 02-02-2011 20:23:35 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_92241474
Geloof me, er zijn altijd nog mensen die dit goed praten :') Ik denk dat het een goed idee is dat je dit topic ook gaat posten op een forum van een kerk.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:24:11 #3
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92241769
De gier heeft honger, je kunt zo'n gier toch niet laten verhongeren.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:39:23 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_92242764
Omdat zwarte mensen geen ziel hebben.
Long live music.
pi_92242840
Ik zie alleen een aapje en een grote vogel op die foto? :{w

Kutfotograaf trouwens oO<
pi_92246289
Omdat hij niet bestaat.
Of het is een klootzak.
pi_92246933
Omdat er maar weinig christenen zijn als Heidi Baker die zich erover ontfermen. En veel mensen die er geen cent voor over hebben, dit gecombineerd met slechte hulporganisaties.
pi_92251929
Op wie kan dit kind zijn hoop vestigen, behalve God? De fotograaf?
The view from nowhere.
pi_92252882
Het zijn menselijke handelingen die ertoe geleid hebben dat Afrikanen in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen, niet door Gods handelingen. Ergo: de mens is zelf verantwoordelijk voor deze situatie.

Niet dat ik christen ben, maar de gemiddelde verdediging zal er zo uitzien.
pi_92253299
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:04 schreef Friek_ het volgende:
Het zijn menselijke handelingen die ertoe geleid hebben dat Afrikanen in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen, niet door Gods handelingen. Ergo: de mens is zelf verantwoordelijk voor deze situatie.

Niet dat ik christen ben, maar de gemiddelde verdediging zal er zo uitzien.
Goed argument, lijkt op die van ouders met kutkinderen.

Tuurlijk is dat niet mijn verantwoording, de straat en verkeerde vrienden hebben ze zo gemaakt.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:13:07 #11
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_92253338
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:20 schreef FruitenCo het volgende:
Geloof me, er zijn altijd nog mensen die dit goed praten :') Ik denk dat het een goed idee is dat je dit topic ook gaat posten op een forum van een kerk.
En dan mij sowieso een link van dat topic pm'en :').
I never workout
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:35:44 #12
165512 MASD
Music is dead.
pi_92257363
Net even wat websites bekeken. Er zijn meerdere antwoorden:
De politiek-correcte religieuzen: God haat niemand, God houdt van iedereen, het staat in de Bijbel.

Blanke mensen: God haat zwarten omdat ze zondes plegen(stelen, verkrachten...)/God haat zwarten omdat ze geen ziel hebben (duivelsaanbidders)

Zwarte mensen: God houdt juist méér van ons omdat er veel meer religieuze mensen in onze samenleving zitten.

Samenvatting: Ik weet niet wat de fuck.
Long live music.
pi_92259283
Om een zinnig antwoord op deze vraag te kunnen krijgen moet je eerst even definiëren wat je precies met "God" bedoelt.

Dit komt door onze identificatie met ons lichaam, onze geest, en onze individualiteit, kortom ons ego. Sinds "in den beginne" met de big bang onze schijnwerkelijkheid van dualiteit ons referentiekader is geworden, zijn het de illusies van afgezonderdheid, individualiteit, leven en dood die de ervaring van dit onbeschrijfelijke leed faciliteren.

God kan dit overigens niet niet-toestaan: dat zou impliceren dat hij (ver)oordeelt, en dat is een contradictie. Dus ook de vraag uit de topictitel is onzinnig: God haat Afrikaanse kinderen evenmin als de paus, Hitler, of Justin Bieber (nou ja, die laatste een beetje dan).
pi_92259917
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hallo gelovigen. Kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie almachtige God of Allah dit soort dingen toestaat?

[ afbeelding ]

Oh, "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk" is geen antwoord, dus jullie zullen met iets beters moeten komen.

Dit is geen bash-topic, ik ben serieus benieuwd naar hoe jullie de situatie op de foto goedpraten. Hoe kan iets of iemand die de schepper is van het universum, een onschuldig kind zo laten lijden?
God is lid van de Partij voor de Dieren en houdt met name van gieren. Die moeten ook eten.

Sorry, dat was even afreageren.

Ik geloof dat je je eigenlijke vraag maskeert. Ik denk dat jij de situatie op de foto niet voor jezelf kunt verantwoorden en nu naar argumenten zoekt om die foto voor jezelf draaglijk te maken. Zoals iedereen die zo'n foto ziet.
Er zijn zo verschrikkelijk veel antwoorden mogelijk op jouw vraag, dat er geen beginnen aan is.
Een paar pogingen.
1) De god of allah is niet echt almachtig, dus kan niet ingrijpen.
2) Er valt niks goed te praten, want het kind is niet onschuldig:het zou anders een kindsoldaat zijn geworden.
3) De wereld is nou eenmaal niet rechtvaardig. Verreweg de meeste vliegen worden opgegeten, vrijwel alle eikels worden opgegegeten, de meeste rupsen worden gevoerd aan kleine vogeltjes die weer opgegegeten worden door roofvogels. Dus waarom zouden de meeste kinderen niet overlijden?
4) God of Allah staat zo mijlenver boven ons, zoals internet boven een mier staat, dat Zijn wegen inderdaad ondoorgrondelijk zijn. Proberen Zijn wegen te begrijpen staat gelijk aan godslastering.
5) Hij heeft de mensen een vrije wil gegeven, dus het is niet god die dit soort situaties toelaat, het zijn de mensen. En hier kun je dan nog wel 100 redenen/oorzaken aan koppelen.
6) Aangezien het kind gewoon een gereïncarneerde ziel is, is dit ook gewoon een noodzakelijke ervaring voor zijn ontwikkeling.
7) Het kind voelt helemaal geen lijden. Bij een dergelijke staat van verhongering dooft alle gevoel en het kind is dus helemaal niet zielig.
8) Bij een dergelijke staat van verhongering word zo veel endorfine aangemaakt, dat het kind zich zelfs gelukkig voelt.
9) De ouders zijn ontaard, hebben meer kinderen geproduceerd dan verantwoord was en het kind betaalt de prijs voor hun fouten.
10) Verzin zelf maar wat.
11) God haat Afrikaanse kinderen niet, hij heeft ze lief en laat ze dus zo snel mogelijk tot zich komen. Waar Europese kinderen moeten puberen, volwassen worden en een heel leven werken, mogen Afrikaanse kinderen vrijwel meteen al weer tot Hem komen.

Zie maar of bedenk zelf nog wat redenen of oorzaken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:03:12 #15
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_92269480
God heeft een fantastisch mooi plan met ons. Dat is zo verschrikkelijk ingewikkeld, dat je niet eens zou moeten proberen om het te begrijpen, omdat jij daar als nietig mens, alleen maar ongelukkig zou worden. In de bijbel staat wel dat je de mensen die honger hebt te eten moet geven. Geef daarom aan organisaties die de arme mensen helpen. Liefst nog aan de organisaties die de liefde van de HEER kennnen

God houdt heel veel van ons. Daar moet je in blijven geloven.
Non possumus non loqui
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:33:35 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_92270661
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zie alleen een aapje en een grote vogel op die foto? :{w

Kutfotograaf trouwens oO<
Die 'kut-fotograaf' heeft zelfmoord gepleegd wegens deze foto. Hij wilde het jochie helpen, maar dat mocht niet van de hulporganisaties. Hij heeft daar zoveel spijt van gehad, dat hij zichzelf om zeep heeft geholpen.
pi_92270773
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hallo gelovigen. Kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie almachtige God of Allah dit soort dingen toestaat?
Nee.

Tevens denk ik dat dit geen rationele discussie kan worden; alleen al vanwege de foto. Iedere uitspraak die dat probeert goed te praten, moet wel als wreed worden ervaren. Als je werkelijk in een rationele analyse van het probleem van het lijden bent geïnteresseerd zou ik iets van Richard Swinburne of Alvin Plantinga lezen. Op een website als Fok! wordt een topic als dit toch een bash topic.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_92271752
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die 'kut-fotograaf' heeft zelfmoord gepleegd wegens deze foto. Hij wilde het jochie helpen, maar dat mocht niet van de hulporganisaties. Hij heeft daar zoveel spijt van gehad, dat hij zichzelf om zeep heeft geholpen.
Hoe kom je hier bij? Op Wikipedia staan twee verhalen over deze foto, maar die van jou niet. Just curious.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:05:23 #19
165512 MASD
Music is dead.
pi_92272154
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Hoe kom je hier bij? Op Wikipedia staan twee verhalen over deze foto, maar die van jou niet. Just curious.
quote:
Portions of Carter's suicide note read:

"I am depressed ... without phone ... money for rent ... money for child support ... money for debts ... money!!! ... I am haunted by the vivid memories of killings and corpses and anger and pain ... of starving or wounded children, of trigger-happy madmen, often police, of killer executioners...I have gone to join Ken [recently deceased colleague Ken Oosterbroek] if I am that lucky."[8]
Niet specifiek die foto, meer de wereld in zijn algemeenheid.
Long live music.
pi_92274788
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef Dwerfion het volgende:
Tevens denk ik dat dit geen rationele discussie kan worden; alleen al vanwege de foto. Iedere uitspraak die dat probeert goed te praten, moet wel als wreed worden ervaren. Als je werkelijk in een rationele analyse van het probleem van het lijden bent geïnteresseerd zou ik iets van Richard Swinburne of Alvin Plantinga lezen. Op een website als Fok! wordt een topic als dit toch een bash topic.
Wat zeggen beide heren daarover dan?

Denk je dat het verschil maakt voor degenen die het lezen of ze het nou uit jouw mond horen of van iemand anders op een andere site?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')