abonnement Unibet Coolblue
pi_92099156

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP
Ja doei.
pi_92099192
met de laatste post:

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:23 schreef williamvv het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om in het buitenland te studeren. In 2008 heb ik m'n MBO-4 (Marketing/Communicatie) afgerond. Begin 2009 ben ik naar Australie/Nieuw-Zeeland geweest voor een half jaar, backpacken. Het idee was om daarna te beginnen met een HBO opleiding, hier in Nederland. Dat heb ik maar een half jaar volgehouden en ben gestopt. Nu werk ik alweer een jaartje en wil z.s.m. terug naar school! Alleen niet in Nederland...

Nu heb ik zitten kijken voor studies in Australie/Nieuw-Zeeland, maar het collegegeld is daar veel te hoog. In Amerika heb je een aantal scholen die redelijke betaalbaar zijn (vanaf 6000 USD per jaar).

Nu is mijn vraag, is dit allemaal te financieren met studiefinanciering, collegekrediet, lening e.d.?
En kan je er ook nog een beetje van leven daar? Plus is het (nog steeds) noodzakelijk dat je rijke ouders hebt die kunnen financieren, of is het mogelijk om het allemaal zelf te doen?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
William
Ja doei.
pi_92099392
Lang leve vrienden met contacten :D
Een goede vriend van m'n ouders reist de hele wereld rond en heeft contacten in ziekenhuizen in Australië, wat voor mij een perfecte werkplek zou zijn. Hopelijk kan hij me helpen!
pi_92112312
hey Motorbloempje, misschien een idee om die OP ook een keer aan te passen? aangezien ik van meerdere users weet dat die niet meer in het buitenland vertoeven...

Ik zelf zit niet meer en Berlijn, ben in Zweden geweest en ben nu bezig om een Master te fixen in Zweden
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_92112323
OP kun je zelf aanpassen, zie de link onderin de OP :)
als meer mensen dat nou even doen dan zet ik de OP er even opnieuw in daarna
Ja doei.
pi_92113088
@ motorbloempje..
bedankt, had hem niet gezien.

[ Bericht 100% gewijzigd door williamvv op 31-01-2011 10:12:44 ]
pi_92113122
ja, die post had ik dus hier al gezet... even lezen is wel handig in plaats van gewoon je informatie weer neerplempen...
Ja doei.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:36:21 #8
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_92113264
Ik ben gister aangekomen in Granada, Spanje. Gelukkig 3 jaar geleden ook al in een spaanstalig continent gereisd: Ecuador, Peru en Bolivia toen gezien. Wel erg wennen aan de lispel-s en de snelheid van spreken. Wennen aan het lekkere eten (tapas!!) gaat me wel lukken denk ik ;)
Zometeen maar eens richting stageadres om kennis te maken met iedereen, spannend wel!
pi_92114163
Ik ga proberen donderdag zoveel mogelijk te regelen.

heb vrijdag antwoord van York gehad op al mijn vragen en ga daarmee hier aan de slag... 8-)

en ik ga gewoon zorgen dat ze me 'n Erasmusovereenkomst geven *)
Ja doei.
pi_92125135
Iemand die wat meer weten over een minor doen op curacao? Zit volgend jaar in het 4e jaar van de opleiding Personeel & Arbeid
pi_92267986
Is dit topic altijd zo gezellig?:p
pi_92268196
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:24 schreef Bryan181 het volgende:
Is dit topic altijd zo gezellig?:p
het vorige topic heeft er meer dan 2 jaar over gedaan om eindelijk een keer vol te zijn! Dus verwacht niet te veel! :D zal zo ook even jou vraag bekijken... :D had de verkeerde post gepakt om je "vraag" te beantwoorden

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:23 schreef williamvv het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om in het buitenland te studeren. In 2008 heb ik m'n MBO-4 (Marketing/Communicatie) afgerond. Begin 2009 ben ik naar Australie/Nieuw-Zeeland geweest voor een half jaar, backpacken. Het idee was om daarna te beginnen met een HBO opleiding, hier in Nederland. Dat heb ik maar een half jaar volgehouden en ben gestopt. Nu werk ik alweer een jaartje en wil z.s.m. terug naar school! Alleen niet in Nederland...

Nu heb ik zitten kijken voor studies in Australie/Nieuw-Zeeland, maar het collegegeld is daar veel te hoog. In Amerika heb je een aantal scholen die redelijke betaalbaar zijn (vanaf 6000 USD per jaar).

Nu is mijn vraag, is dit allemaal te financieren met studiefinanciering, collegekrediet, lening e.d.?
En kan je er ook nog een beetje van leven daar? Plus is het (nog steeds) noodzakelijk dat je rijke ouders hebt die kunnen financieren, of is het mogelijk om het allemaal zelf te doen?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
William
qua financieringen kan ik alleen maar vertellen over hoe ik het momenteel zelf doe. Ik heb me ingeschreven voor een Master in Zweden. Om rond te komen, aangezien ik geen stufie enzovoorts meer krijg ben ik nu een jaar aan het werk om tussen de 8 en 9000 euro te hebben.

Voor australie lijkt me dat je zou moeten gaan kijken of je beurzen kan krijgen, daarnaast maak gewoon een berekening wat je denkt per maand binnen te krijgen aan geld en daarnaast maak en een lijstje met kosten die je maandelijks zal hebben. Dan kom je er snel genoeg achter of het haalbaar is of niet.

Vaak is het wel handig dat je wat rijkere ouders hebt als je voor een bachelor die kant opgaat, omdat je niet voor een jaartje gaat maar gelijk voor 3-4 jaar!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_92268324
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:41 schreef Bryan181 het volgende:
Iemand die wat meer weten over een minor doen op curacao? Zit volgend jaar in het 4e jaar van de opleiding Personeel & Arbeid
De internationale afdeling van je hogeschool heeft geen informatie daarover? Als zij geen info hebben denk ik dat je het beste hogescholen op Curacao kan aanschrijven met de vraag of je informatie kan ontvangen over minors of dat je daar een halfjaar kan vrijstuderen.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_92274979
Op google is niet bijster veel te vinden, maar ik heb wel een universiteit gevonden in Willemstad. Het gaat echter maar om 1 blok dus een maandje of 2.5 denk ik. Ik moet sowieso een gesprek op school aangaan inderdaad..
pi_92275534
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:04 schreef Bryan181 het volgende:
Op google is niet bijster veel te vinden, maar ik heb wel een universiteit gevonden in Willemstad. Het gaat echter maar om 1 blok dus een maandje of 2.5 denk ik. Ik moet sowieso een gesprek op school aangaan inderdaad..
Ik heb even gekeken voor je:
quote:
Doorstuderen
Na de opleiding Bachelor Social Work is het mogelijk door te studeren voor een masters opleiding. Bijvoorbeeld in de sociale wetenschappen of in Social Work. Voorlopig kent de UNA nog geen dergelijke masters opleiding, maar in Nederland en elders in het buitenland zijn er verschillende mogelijkheden. De UNA staat de studenten Bachelor Social Work graag bij om de verschillende mogelijkheden te verkennen.
Personeel en Arbeid valt onder Social work, waar dus nog geen masters in zijn. Ik denk dat je pech hebt..
pi_92276314
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:17 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken voor je:

[..]

Personeel en Arbeid valt onder Social work, waar dus nog geen masters in zijn. Ik denk dat je pech hebt..
Ik denk dat jij pech hebt Loki! Aangezien het hier om een Minor gaat en niet om een master! ;-)
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_92277291
Dat is de enige vorm van hoger onderwijs dat ik kan vinden op Curacao.
pi_92277453
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:52 schreef _Loki het volgende:
Dat is de enige vorm van hoger onderwijs dat ik kan vinden op Curacao.
Dus Bryan181 kan gaan kijken naar de UNA of die een minor aanbieden binnen de bachelor Social Work op curacao ;-)
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_92277536
Juist.
pi_92278551
Sowieso allemaal bedankt voor de info!:)
pi_92633554
iemand die tijdens zijn/haar bedrijfskundige informatica opleiding het buitenland is in geweest?
pi_93072286
Aangezien de OP verouderd is...

WIe is er op dit moment bezig om een Bachelor (fulltime) of Master (fulltime) te regelen in het buitenland?

Ik ben zelf bezig met een Master in Zweden, en wel aan de Universiteit van Lund. Richting van International Marketing and Brand Management... Afgelopen maand al mn spul die kant opgestuurd en nu maar afwachten...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_93074604
ik :) maar dan een deel van de bachelor :P morgen maar weer 's langs de mevrouw van Internationalisering hobbelen :)
Ja doei.
pi_93083412
Goeienavond allemaal. Ik zit met een vraag en ik denk dat het het beste is hem hier te stellen..
Ik ben van plan aankomend jaar vanaf 1 september tot 31 januari stage te gaan lopen in Australie. Ik heb gehoord dat zelf huisvesting en stageplekken regelen best moeilijk is. Daarom wil ik het lekker makkelijk doen de eerste keer en via stagehuis.nl mijn stage gaan regelen.

Alleen voordat ik echt wil beginnen met me aan te melden bij stagehuis, vraag ik me af wat nu het totaalplaatje is qua kosten van deze 5 maanden. En hiermee bedoel ik dus alles bij elkaar, vliegticket, kosten daar, visum, verzekeringen e.d. De totaalkosten van bemiddeling van stagehuis.nl is +- 800 euro.

Ik snap dat het natuurlijk heel erg afhangt van de situatie, maar met een ruim genomen schatting zou je me ook al helpen.

Even nog wat info : Ik ben HBO student en volg een studie digitale communicatie. Ik kom voor zover ik weet niet in aanmerking voor een beurs. Ik ben 19 jaar oud en 3e jaars.

Alvast bedankt voor jullie reactie ^O^

patrick
pi_93328636
Ligt het aan mij of is het echt f*cking belachelijk dat wanneer ik mij wil aanmelden op een 'buitenlandse' universiteit dat ik moet laten zien dat ik kundig ben in Engels? Door middel van een IELTS terwijl ik van een Engelse(!) Universiteit afkom nadat ik 3 jaar in Engeland gewoond heb en ook nog eens een IELTS heb gedaan voordat(!) ik naar Engeland kwam die ik ver boven gemiddeld afronde. Maar die IELTS is dus 3 jaar geleden en de master waar ik me voor inschreef wil een IELTS van max. 2 jaar oud. Ik heb m'n oude IELTS kopie mee gestuurd maar dat was niet voldoende. Want .. 3 jaar oud. Zeikerds :r

|:( |:( |:(

@Patrick, ik heb geen idee sorry. Ik zou het in een Australie topic vragen hier op FOK!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93328900
da's wel raar, van mij hebben ze slechts een bewijs van een docent nodig die bevestigt dat ik mijn Engels prima beheers :)
Ja doei.
pi_93328958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
da's wel raar, van mij hebben ze slechts een bewijs van een docent nodig die bevestigt dat ik mijn Engels prima beheers :)
Dan verbaas ik me erover dat ze dat zo gemakkelijk accepteren. Dan lijkt het meer op dat of je referentie erg goed is, of dat het niveau van Engels nou ook weer niet zo belangrijk is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93328983
nou ja, ik studeer natuurlijk wel expliciet Engelse Taal en Cultuur, andere studenten moeten wel met een IELTS/TOEFL op de proppen komen :)

maar als je al zo lang onderwijs in de UK volgt vind ik 't wel raar -O-
Ja doei.
pi_93368522
quote:
99s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:29 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Aangezien de OP verouderd is...

WIe is er op dit moment bezig om een Bachelor (fulltime) of Master (fulltime) te regelen in het buitenland?
Deels. Ben aan het kijken/regelen om mijn keuzevakken in Canada (Queen's University) te gaan doen! Erg spannend, en ik moet nog even de moed bij elkaar rapen om ook echt te gaan, maar ik heb nog een paar maanden om aan het idee te wennen ;)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:22:47 #30
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93657714
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Patrick23 het volgende:
Goeienavond allemaal. Ik zit met een vraag en ik denk dat het het beste is hem hier te stellen..
[...]
Alvast bedankt voor jullie reactie ^O^

patrick
Dit stond destijds op hun oude forum. Ik had het nog ergens in een kladblokje bewaart. Ik wilde vanaf afgelopen september namelijk ook mijn stage in Australië/Nieuw Zeeland doen, alleen voor Elektrotechniek konden ze niks vinden. Het scheen nogal moeilijk te zijn voor technische studies, omdat stages niet gebruikelijk zijn daar. Voor communicatie e.d. was eigenlijk altijd wel plek. Het is een antwoord van één van de lui van stagehuis op de vraag van iemand anders.
quote:
Hey Sven,

Om nog even een goed beeld te geven op je begrotting wil ik graag de volgende comments geven:

Zijn de bedragen in mijn begroting reeel?
Zie hieronder een toelichting per kosten post

Ben ik een kostensoort vergeten?
Je bent geen kosten post vergeten voor je verblijf en reis naar Australie!

Vliegticket ¤ 1500,-
(Dit kan vaak wel iets goedkoper, je zult de meeste tickets vinden tussen de ¤ 1100,- en ¤ 1400,-)

visum ¤ 450,-
De kosten van het visum zijn exact $ 195,- AUD wat neer komt op ongeveer ¤ 100,- dit is een beetje afhankelijk van de wisselkoers.

ziektekosten ¤ 630,-
Je extra verzekering is afhankelijk of je in Nederland al verzekerd bent en voor hoelang je in het buitenland verblijfd. Voor de meest uitegbreide verzekering via de Stagehuis JOHO special ISIS verzekring ben je per maand maximaal ¤52,50 kwijt. Dit is voor 6 maanden ¤ 315,-

Levensonderhoud ¤ 3000,-
Je levens onderhoud is te vergelijken met je uitgaven in Nederland, alleen zien we vaak dat mensen meer weekendjes weg gaan en wat meer opstap gaan! Houd hier dus rekening mee met je begroting.

Verblijf ¤ 3200,-
Dit is inderdaad je verblijf inclusief stagebemiddeling en hulp en service. Dit is voor een periode van 6 maanden dus mocht je korter of langer verblijven dan veranderd de prijs natuurlijk mee!

Money – you should bring enough Australian currency in cash for your first few days and have access to $1,500 to $3,500 in bank draft/travellers’ cheques (in your own name) to establish yourself.

Moet ik dit nog bij mijn begroting stoppen of niet?

Nee dit hoef je niet in je begrotting te stoppen. Dit is een bedrag waar enkel om gevraagd kan worden bij je aanvraag van je visum. Je moet dan aantonnen dat je hierover op je bankrekening beschikt. (Mocht je dit niet hebben dan kun je het altijd tijdelijk door familie of vrieden even op je rekening laten zetten zodat je het toch kunt bewijzen Wink )

Naast dat je altijd de kans hebt dat je bedrijf je gaat sponsoren laten visums zoals het Working Holiday Visum het ook toe dat je een bijbaantje in Australie hebt!

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt!

Groetjes,

Dolf
pi_93812126
Hey hallo. Ik ben op zoek naar een stage plaats in het buitenland. Ik ben 4de jaars HBO International Management en ik zoek een bedrijf in het buitenland waar ik mijn scriptie kan doen en tegelijkertijd ervaring op kan doen. Zonder internationale ervaring is in mijn ogen deze diploma waardeloos.
Nu heb ik een vraag gestuurd naar AIESEC om mij te helpen, maar die zeggen dat zij alleen met universiteitsstudenten werken. Weet iemand anders van jullie een gerenommeerd bedrijf dat kan helpen met bemiddelen zonder dat ze mijn bankrekening plunderen. (Ik heb bureaus gezien die 6000 tot 7500 euro vragen wtf?)

Alvast bedankt.
pi_93925223
Hey allemaal,

Ik wil een deel van mijn studie in het buitenland doen. Komend halfjaar is het.
Nu kan/wil ik naar Amerika, Canada, Australie of Londen.
In Amerika kan ik naar een onbekende universiteit in twee kleine steden, visa aanvragen etc zal niet zo gemakkelijk zijn. In Canada naar een onbekende universiteit in een gemiddelde stad. Londen is natuurlijk groot en het is daar aan een bekende universiteit, al is het worden toegelaten er wel moeilijk denk ik. In Australië is het een gemiddelde universiteit in een gemiddelde stad.

Ik ga erheen voor het avontuur, om mijn engels te verbeteren en omdat het ook goed op mijn cv staat. (dit zijn mijn persoonlijke redenen, als je ze raar zou vinden hoef je dat hier niet te melden)

Fokkers weten alles altijd (beter), dus wat zouden jullie doen? Canada, Australie, Amerika of Londen?
pi_93930462
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:05 schreef abcyzycba het volgende:

In Amerika kan ik naar een onbekende universiteit in twee kleine steden, visa aanvragen etc zal niet zo gemakkelijk zijn.
J-1 visa voor gedeeltelijke studie in de VS is helemaal niet moeilijk aan te vragen. Zolang jij geaccepteert bent bij de Amerikaanse uni en jij al je documenten in orde hebt, kan je zonder problemen een visum verkrijgen.
pi_93966083
O+ beurs gekregen voor University of Hull in het Verenigd Koninkrijk O+
Ja doei.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:08:40 #35
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93968828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:00 schreef motorbloempje het volgende:
O+ beurs gekregen voor University of Hull in het Verenigd Koninkrijk O+
Welke beurs?
:-)
pi_93970110
Harting :)
Ja doei.
pi_94065941
oef... ik ben druk bezig met uitzoeken waar ik vanaf september vakken wil gaan volgen.
Ik heb een lijstje gekregen van de Exchange Coordinator waar ik heen zou kunnen. Nu valt er al veel af omdat het niet bij mijn studie past, of omdat er niet in het Engels lesgegeven wordt.
MIjn eerste keuze, Schotland, viel af omdat er geen contracten met Wageningen zijn. Ergens anders in de UK werd me afgeraden vanwege slechte ervaringen. Nu heb ik dus eigenlijk niet echt een voorkeur meer... Het moet in ieder geval Europa zijn. Ik wil wel graag ergens heen waar het niveau Engels van de studenten redelijk hoog is, zodat er in ieder geval te communiceren is. Als ik sommige exchange students in Wageningen zie...
Nu zijn de meeste sites van universiteiten erg onoverzichtelijk, en is het erg moeilijk om een overzicht van vakken die ik eventueel zou kunnen volgen te krijgen. Word er een beetje moedeloos van :( als die sites al onduidelijk en vaak niet in het Engels zijn, hoe moet het dan met de vakken en de overige organisatie zijn?
Hebben jullie nog tips? Waar moet ik op letten etc?
Hebben jullie ervaring met bepaalde landen/universiteiten, maar moet ik absoluut wel/niet heen gaan? het gaat om vakken in de richting management/marketing, maar dan nog breder :P

Een heleboel vragen, maar ik ben de weg ff kwijt en dit lucht op ;)
pi_94078422
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:07 schreef maen het volgende:
oef... ik ben druk bezig met uitzoeken waar ik vanaf september vakken wil gaan volgen.
Ik heb een lijstje gekregen van de Exchange Coordinator waar ik heen zou kunnen. Nu valt er al veel af omdat het niet bij mijn studie past, of omdat er niet in het Engels lesgegeven wordt.
MIjn eerste keuze, Schotland, viel af omdat er geen contracten met Wageningen zijn. Ergens anders in de UK werd me afgeraden vanwege slechte ervaringen. Nu heb ik dus eigenlijk niet echt een voorkeur meer... Het moet in ieder geval Europa zijn. Ik wil wel graag ergens heen waar het niveau Engels van de studenten redelijk hoog is, zodat er in ieder geval te communiceren is. Als ik sommige exchange students in Wageningen zie...
Nu zijn de meeste sites van universiteiten erg onoverzichtelijk, en is het erg moeilijk om een overzicht van vakken die ik eventueel zou kunnen volgen te krijgen. Word er een beetje moedeloos van :( als die sites al onduidelijk en vaak niet in het Engels zijn, hoe moet het dan met de vakken en de overige organisatie zijn?
Hebben jullie nog tips? Waar moet ik op letten etc?
Hebben jullie ervaring met bepaalde landen/universiteiten, maar moet ik absoluut wel/niet heen gaan? het gaat om vakken in de richting management/marketing, maar dan nog breder :P

Een heleboel vragen, maar ik ben de weg ff kwijt en dit lucht op ;)
Ik zou eerst een kijken met welke universiteiten Wageningen allemaal contracten heeft, dat maakt het wel een stuk makkelijk. Verder is het Engels in de noordelijke landen vaak goed, dus Denemarken en Scandinavie. Sites van universiteiten zijn idd niet duidelijk, maar mss kan de buitenland coordinator je daarmee op weg helpen.

Zelf ben ik dus nog steeds de moed bij elkaar aan het rapen om ook daadwerkelijk naar Canada te gaan, maar ik zie dus echt enorm op tegen het vertrek zelf (ook al is het nog ver weg). Ik kan me echt voorstellen dat ik een week van te voren enorm depri wordt en op weg naar Schiphol of als een zombie in de auto zit, of als een huilend mensje. Hoe hebben jullie je vertrek ervaren/hoe zien jullie je vertrek voor je?
pi_94083881
Wat bedoelen ze met slechte ervaringen? Dat kan natuurlijk ook heel persoonlijk zijn. Misschien bevalt de UK jou wél heel goed.
pi_94084084
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:01 schreef _Loki het volgende:
Wat bedoelen ze met slechte ervaringen? Dat kan natuurlijk ook heel persoonlijk zijn. Misschien bevalt de UK jou wél heel goed.
Ik denk dat ze bedoelen dat contct slecht is, dingen niet goed geregeld zijn enzovoorts, dus dat als Mean daar heen zou gaan ze veel problemen zou krijgen op dat gebied, waar ze haar dus voor willen behoeden!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_94085177
Ah, dat kan ook inderdaad.
pi_94087168
quote:
Op maandag 14 maart 2011 10:08 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelen dat contct slecht is, dingen niet goed geregeld zijn enzovoorts, dus dat als Mean daar heen zou gaan ze veel problemen zou krijgen op dat gebied, waar ze haar dus voor willen behoeden!
Dat inderdaad. Heb je daar ervaring mee?
pi_94087225
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef maen het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Heb je daar ervaring mee?
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, ik weet wel van mede studenten die in het buitenland waren geweest en achteraf hun vakken niet geaccepteerd kregen bij de hogeschool utrecht, waardoor ze dus "voor niets" in het buitenland waren geweest...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_94087498
quote:
Op maandag 14 maart 2011 00:46 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik zou eerst een kijken met welke universiteiten Wageningen allemaal contracten heeft, dat maakt het wel een stuk makkelijk. Verder is het Engels in de noordelijke landen vaak goed, dus Denemarken en Scandinavie. Sites van universiteiten zijn idd niet duidelijk, maar mss kan de buitenland coordinator je daarmee op weg helpen.
Ja, ik heb ook wel een lijstje gekregen met wat mogelijk is. Maar daar staan ook heel veel opties op waar geen Engels gesproken lijkt te worden. Het is echt heel onoverzichtelijk :s
Her morgen een afspraak met de coordinator, maar zij wou eigenlijk niet afspreken voor ik duidelijk had waar ik heen wil en welke vakken ik daar wil gaan doen...
pi_94089085
Ook altijd leuk, zulke mensen. Die je moeten helpen bij keuzes maar die je niet willen helpen voor je keuzes hebt gemaakt :')
pi_94089957
ja heel fijn... dan vraag je om informatie, wordt je naar de standaard website gestuurd. Waar ik dus al gekeken heb, maar ik wil meer details!
Nu dus maar gezegd dat ik wel al wat opties heb, en dan zien we morgen wel verder.
pi_94090177
Dat heb ik ook, altijd verwezen naar de handleiding op internet en zo, want "daar staat al heel erg veel informatie in". Vreselijk irritant.
pi_94101606
TVP. In de voorbereidingsfase voor een 10 maanden durende stage in Brussel binnen de Social Work sector. Momenteel Culturele en Maatschappelijke Vorming studerende aan Hogeschool Leiden.
pi_94151489
goedenavond allen :W

Ik kom hier ook eens even langs, met mijn vragen uiteraard.
Het zit namelijk zo, ik wil ergens in augustus mischien in het buitenland (zuid-amerika) een volledige studie gaan volgen op ongeveer HBO niveau.
Nu ben ik volledig afhankelijk van stufie(de DUO), maar nu wil ik dus voor mijn vertrek weten of ik wel of geen stufie krijg.
Aangezien ik anders maar hier in nederland blijf en geen zin heb om nog een jaar te verliezen en een hele reis erheen te betalen om weer terug te komen.

Dus wil ik alvast de aanvraag tot het beoordelen van de mogelijkheid om stufie te ontvangen voor de studie. Maar het punt is dat er bij het aanvraag formulier gevraagd wordt om bewijs van inschrijving maar ik kan me niet inschrijven tot eind Juli. Kan ik nu dan toch de aanvraag doen, en laten beoordelen of ik wel of geen stufie krijg voor die oppleiding, zonder bewijs dat ik daar ingeschreven sta en of wordt?

Ik heb de vraag al bij de DUO zelf, maar ik krijg geen duidelijk en of geschikt antwoord op mijn vraag. Dus ik hoop(te) dat iemand hier mij kan helpen?
pi_94164623
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:31 schreef -er1k het volgende:
TVP. In de voorbereidingsfase voor een 10 maanden durende stage in Brussel binnen de Social Work sector. Momenteel Culturele en Maatschappelijke Vorming studerende aan Hogeschool Leiden.
LEIDEN!!

Ahum, sorry. Gaaf! Mag ik vragen waarom Brussel? Lijkt mij altijd zo gek om naar Belgie als buitenland te gaan ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:08 schreef cafpow het volgende:
goedenavond allen :W

Ik kom hier ook eens even langs, met mijn vragen uiteraard.
Het zit namelijk zo, ik wil ergens in augustus mischien in het buitenland (zuid-amerika) een volledige studie gaan volgen op ongeveer HBO niveau.
Nu ben ik volledig afhankelijk van stufie(de DUO), maar nu wil ik dus voor mijn vertrek weten of ik wel of geen stufie krijg.
Aangezien ik anders maar hier in nederland blijf en geen zin heb om nog een jaar te verliezen en een hele reis erheen te betalen om weer terug te komen.

Dus wil ik alvast de aanvraag tot het beoordelen van de mogelijkheid om stufie te ontvangen voor de studie. Maar het punt is dat er bij het aanvraag formulier gevraagd wordt om bewijs van inschrijving maar ik kan me niet inschrijven tot eind Juli. Kan ik nu dan toch de aanvraag doen, en laten beoordelen of ik wel of geen stufie krijg voor die oppleiding, zonder bewijs dat ik daar ingeschreven sta en of wordt?

Ik heb de vraag al bij de DUO zelf, maar ik krijg geen duidelijk en of geschikt antwoord op mijn vraag. Dus ik hoop(te) dat iemand hier mij kan helpen?
Volgens mij ontvang je dan gewoon uitwonende stufi. Maar houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk een paar duizend euro meer collegegeld betaald... dus of het nut heeft? Maar mss zijn er mensen die je hier meer over kunnen vertellen ;)
pi_94170670
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:36 schreef fh101 het volgende:

[..]

LEIDEN!!

Ahum, sorry. Gaaf! Mag ik vragen waarom Brussel? Lijkt mij altijd zo gek om naar Belgie als buitenland te gaan ;)

[..]

Volgens mij ontvang je dan gewoon uitwonende stufi. Maar houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk een paar duizend euro meer collegegeld betaald... dus of het nut heeft? Maar mss zijn er mensen die je hier meer over kunnen vertellen ;)
Op zich is het collegeld wel wat meer, maar goed, met de uitwonen stufi kan ik het makkelijk betalen. Want mijn stufi is dan bijna gelijk aan het loon van anderen. En vanwege inwonen bij familie heb ik zowieso iets minder kosten.
Maar het draait mij meer om de aanvraag of daar perse de bewijzen bij moeten want die kan ik niet geven tot ik me inschrijf en dat kan pas eind juli...maar 1 week later beginnen daar de lessen en de duo doet er ruim 8 weken over om te beoordelen, dus zit ik 2 maanden zonder een rooie cent...dat schiet niet op.
pi_94174881
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:36 schreef fh101 het volgende:

[..]

LEIDEN!!

Ahum, sorry. Gaaf! Mag ik vragen waarom Brussel? Lijkt mij altijd zo gek om naar Belgie als buitenland te gaan ;)

Ehm, een beetje samenloop van omstandigheden.

België als land zijnde heeft mij altijd aangetrokken. Geboren in de omgeving van Maastricht (desalniettemin al jarenlang wonend in Noord-Holland), veel familie in België, maar bovenal dat ik België altijd een fascinerend land heb gevonden wat betreft sociaal maatschappelijk klimaat.

Wat betreft Brussel; Het gekutkloot altijd met de taalbarrière. De prachtige natuur en tegelijkertijd een doorgeleefd aanzicht wat betreft gebouwen, etc. De relaxte mentaliteit van de Belg en tegelijkertijd de opgefoktheid van de criminaliteit die in sommige wijken schuil gaat. Het centrum van Europa. Het lekkere eten en het goede uitgaansleven.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is een totaalpakket van verschillende facetten die Brussel voor mij persoonlijk tot een aantrekkelijke stad maken. Je moet het zelf gewoonweg ervaren hebben, denk ik. Het is totaal anders dan Amsterdam.

Ik haal voldoende, persoonlijke, leerdoelen uit een jaar Brussel. De Franse taal beter onder controle krijgen, omgang met verschillende soorten mensen uit diverse culturen (wat ook een belangrijk aspect is voor mijn beroepsleven later), eerste emigratie ervaring, even weg van Nederlandse zeurkousen (dat zijn we tenslotte allemaal!) en mijzelf gewoonweg op algemeen en beroepsmatig vlak ontwikkelen.

Ik ken geen één stad die zo verschilt van de onze en tegelijkertijd zo dichtbij is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:57:06 #53
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94175084
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:52 schreef -er1k het volgende:
Wat betreft Brussel; Het gekutkloot altijd met de taalbarrière. De prachtige natuur en tegelijkertijd een doorgeleefd aanzicht wat betreft gebouwen, etc. De relaxte mentaliteit van de Belg en tegelijkertijd de opgefoktheid van de criminaliteit die in sommige wijken schuil gaat. Het centrum van Europa. Het lekkere eten en het goede uitgaansleven.

Wat een gekke reden om als pro-argument voor Brussel te noemen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94175229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:57 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wat een gekke reden om als pro-argument voor Brussel te noemen. :P
Hahaha :P, ik heb het misschien wat ongelukkig verwoord. Ik vind de discussie en problematiek rondom Wallonië en Vlaanderen interessant en ben benieuwd hoe, en of, dit ooit opgelost gaat worden. In mijn toekomstige werkveld zou je wellicht gevraagd kunnen worden om hiermee aan de slag te gaan onder de plaatselijke bevolking en wat je er tegen (of voor, in dat geval) kunt doen.
pi_94192945
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:52 schreef -er1k het volgende:

[..]

Ehm, een beetje samenloop van omstandigheden.

België als land zijnde heeft mij altijd aangetrokken. Geboren in de omgeving van Maastricht (desalniettemin al jarenlang wonend in Noord-Holland), veel familie in België, maar bovenal dat ik België altijd een fascinerend land heb gevonden wat betreft sociaal maatschappelijk klimaat.

Wat betreft Brussel; Het gekutkloot altijd met de taalbarrière. De prachtige natuur en tegelijkertijd een doorgeleefd aanzicht wat betreft gebouwen, etc. De relaxte mentaliteit van de Belg en tegelijkertijd de opgefoktheid van de criminaliteit die in sommige wijken schuil gaat. Het centrum van Europa. Het lekkere eten en het goede uitgaansleven.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is een totaalpakket van verschillende facetten die Brussel voor mij persoonlijk tot een aantrekkelijke stad maken. Je moet het zelf gewoonweg ervaren hebben, denk ik. Het is totaal anders dan Amsterdam.

Ik haal voldoende, persoonlijke, leerdoelen uit een jaar Brussel. De Franse taal beter onder controle krijgen, omgang met verschillende soorten mensen uit diverse culturen (wat ook een belangrijk aspect is voor mijn beroepsleven later), eerste emigratie ervaring, even weg van Nederlandse zeurkousen (dat zijn we tenslotte allemaal!) en mijzelf gewoonweg op algemeen en beroepsmatig vlak ontwikkelen.

Ik ken geen één stad die zo verschilt van de onze en tegelijkertijd zo dichtbij is.
Je laat het een stuk aantrekkelijker klinken dan ik altijd heb gedacht dat het was ;) Veel plezier/succes met de voorbereidingen!
pi_94198118
Ik wil graag Frans en/of Engels gaan studeren in Amerika en/of Canada op zeer korte termijn. Welke organisatie of universiteit raden jullie mij aan en in welke stad ? Ik ben 24 en heb zelf tot nu toe alleen gehoord van EF.

Greetz
pi_94198630
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef tucktucktuck het volgende:
Ik wil graag Frans en/of Engels gaan studeren in Amerika en/of Canada op zeer korte termijn. Welke organisatie of universiteit raden jullie mij aan en in welke stad ? Ik ben 24 en heb zelf tot nu toe alleen gehoord van EF.

Greetz
http://www.travelactive.nl/ ?
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:27:23 #58
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94209370
Travel Active naaien je er vaak nogal bij, hoewel ik niet veel weet van hun language courses dus misschien is dat de uitzondering.

Beter kijk je naar de opties bij universiteiten zelf, maar welke universiteiten aan te raden zijn kan ik je niet vertellen. Een vriendin van me is Canadese, zal haar vragen of ze er het een en ander over weet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94211133
Alvast bedankt daarvoor ..... Iemand anders nog suggesties ?
pi_94251173
Een vriendin van me is naar Kaplan in Washington DC geweest en heeft daar echt een geweldige tijd gehad.

http://www.kaplaninternat(...)rses-washington.aspx

edit: en als je een beetje meer op die site rondneust kom je erachter dat ze ook in andere steden die courses aanbieden en ook in andere landen.
pi_94311013
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef fh101 het volgende:

[..]

Je laat het een stuk aantrekkelijker klinken dan ik altijd heb gedacht dat het was ;) Veel plezier/succes met de voorbereidingen!
Ik blijf er desondanks wel realistisch onder. Ik ben degene die mijzelf straks zal moeten aanpassen en ook weet dat ik m'n neus nog een aantal keer ga stoten. Toch heb ik er een goed gevoel bij en het idee dat ik na die 10 maanden met een fantastische ervaring terugkeer ;).
pi_94320888
Hallo allemaal!

Ik wil graag stage lopen in Hongkong, imo heb ik geluk aangezien ik daar familie heb en dus een verblijfplek heb. Ook kan ik de taal (kantonees) al spreken (niet al te goed hoor).
Stage is officieel van September tot december als ik me niet vergis, eerder beginnen mag, als je een maadn eerder begint, dan ben je in principe een maand eerder klaar.

Nu moet ik alleen nog een stageplek vinden in Hongkong. Nu woont en werkt mijn zus al 4 jaar in Hongkong en weet dat ze in HK erg weinig stages (internships) hebben omdat het meestal meteen werken is na studie en de scholen daar niet zoveel aan stages doen.

Nu ben ik een CV aan het maken en is mijn zus aan het netwerken om zo een stage te kunnen vinden, maar hoe kan ik zelf actie ondernemen?

Het liefst wil ik bij een Nederlands bedrijf in Hongkong aangezien zij weten wat een "stage" is en ik daarover een verslag kan schrijven, maar dat kan betekenen dat ik stront en 3 knikkers krijg omdat ik een stagiair ben. Maar hoe kom ik überhaupt in contact met dit soort bedrijven? Is het op te zoeken welk bedrijven Nederlands zijn?

Wat mijn zus mij adviseert mij om in Hongkong 5 maanden full time te werken maar niet vertellen dat ik van plan ben om weg te gaan of überhaupt dat ik "op stage ben". Als ik ontslag neem, zijn zij verplicht om een evaluatiebrief te schrijven die ik in mijn verslag kan stoppen.
Nadeel ervan is dat ik met een vakantiebaantje zit opgescheept en totaal niet opleidinggerelateerd, stoppen en iets anders zoeken kan dan ook niet 1,2,3.

Heeft iemand tips en tricks voor mij en mijn situatie?

Alvast bedankt!

PS: Ik doe Digitale Communicatie aan de Hogeschool Utrecht 2de jaar (in de 3de jaar moet ik stage lopen).
  maandag 21 maart 2011 @ 11:05:05 #63
331715 WilWeg
Studie/stage in het buitenland
pi_94412216
-neen dus-

[ Bericht 93% gewijzigd door motorbloempje op 21-03-2011 12:39:23 ]
pi_94412386
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:05 schreef WilWeg het volgende:
-
ruikt naar spam, daarnaast ben je al vaker op je vingers getikt voor dezelfde website

[ Bericht 11% gewijzigd door motorbloempje op 21-03-2011 12:39:40 ]
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_94565211
Inmiddels heb ik al de aanvraag verstuurd, en ik zie wel wat het wordt met de IB-groep. Tot nu toe helemaal niks gehoord. Dus heb maar even een mailtje gestuurd om te vragen of ze ze ontvangne hebben :)
  zondag 27 maart 2011 @ 18:18:01 #66
340450 Poefboem
Poef deed de auto en toen BOEM
pi_94680345
Weet iemand ook iets om een volledige Bachelor te volgen in Amerika?
BOEM, BOEM, BOEM, BOEM.
I want you in my room!
pi_94682631
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:18 schreef Poefboem het volgende:
Weet iemand ook iets om een volledige Bachelor te volgen in Amerika?
voor zover ik weet moet je een bewijs van inschrijving hebben en die samen met het formulier aanvraag studiefinanciering buitenland invullen en opsturen 3 maanden van te voren.

Maar je kan ook hier meer lezen specifiek over de VS
http://www.ib-groep.nl/Images/Studiegigds_VS_2010_tcm7-10198.pdf
pi_94682778
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:18 schreef Poefboem het volgende:
Weet iemand ook iets om een volledige Bachelor te volgen in Amerika?
.

Vraag maar raak. Ik zit momenteel in mijn tweede jaar aan een Liberal Arts College in de VS.
pi_94722644
Pff, aanmelden voor mn universiteit in Canada gaat niet echt soepel..

de buitenlandcoordinator doet dit voor me, maar de universiteit heeft een nieuw systeem en blijkbaar is er iets mis gegaan. Weeeer afwachten dus, want dat is het tot nu toe de hele tijd: wachten. Ik kan niks gaan regelen tot ik officieel ingeschreven sta.
pi_94725566
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:24 schreef Greci het volgende:

[..]

.

Vraag maar raak. Ik zit momenteel in mijn tweede jaar aan een Liberal Arts College in de VS.
mischien niet helemaal relevant, maar ik zit met een vraag ook voor andere fokkers die studiefinanciering voor een opleiding in het buitenland aanvroegen:
Hoe lang duurde het ongeveer tot je bericht kreeg dat de aanvraag in behandeling was?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:38:24 #71
340450 Poefboem
Poef deed de auto en toen BOEM
pi_94727985
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:24 schreef Greci het volgende:

[..]

.

Vraag maar raak. Ik zit momenteel in mijn tweede jaar aan een Liberal Arts College in de VS.
op welke college zit je dan?
BOEM, BOEM, BOEM, BOEM.
I want you in my room!
pi_94739719
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:55 schreef cafpow het volgende:

[..]

mischien niet helemaal relevant, maar ik zit met een vraag ook voor andere fokkers die studiefinanciering voor een opleiding in het buitenland aanvroegen:
Hoe lang duurde het ongeveer tot je bericht kreeg dat de aanvraag in behandeling was?
Ik geloof dat het twee maanden duurde voordat ik een brief van de IB-Groep kreeg waarin een bevestiging stond dat ze mijn aanvrag hadden ontvangen. Verder heb ik nooit een brief gekregen dat mijn aanvraag echt goedgekeurd was, maar wel een brief dat ik stufi zou krijgen vanaf oktober.
pi_94743062
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:25 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik geloof dat het twee maanden duurde voordat ik een brief van de IB-Groep kreeg waarin een bevestiging stond dat ze mijn aanvrag hadden ontvangen. Verder heb ik nooit een brief gekregen dat mijn aanvraag echt goedgekeurd was, maar wel een brief dat ik stufi zou krijgen vanaf oktober.
Dat is balen, ik hoop toch dat het vrij snel zal gaan, want als ik stufi krijg en ga, dan wil toch het ticket zo snel mogelijk kopen, want anders dan ga ik de reis gewoon niet kunnen betalen :{ Want de opleiding zou begin augustus beginnen en ik moet eind juli dan alles daar gaan regelen
pi_94769358
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:18 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dat is balen, ik hoop toch dat het vrij snel zal gaan, want als ik stufi krijg en ga, dan wil toch het ticket zo snel mogelijk kopen, want anders dan ga ik de reis gewoon niet kunnen betalen :{ Want de opleiding zou begin augustus beginnen en ik moet eind juli dan alles daar gaan regelen
Maar als je nu voor het eerst gaat studeren krijg je je stufi pas vanaf september...

of sla ik nu onzin uit?? volgens mij was dat zo.
pi_94769498
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:58 schreef fh101 het volgende:

[..]

Maar als je nu voor het eerst gaat studeren krijg je je stufi pas vanaf september...

of sla ik nu onzin uit?? volgens mij was dat zo.
dit is voor mij de 2e keer dat ik stufie aanvraag. Heb al een mbo afgerond en zou nu dus aan hbo beginnen, dus ik krijg gewoon stufie vanaf de maand waarin de lessen beginnen :)
pi_94769965
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:02 schreef cafpow het volgende:

[..]

dit is voor mij de 2e keer dat ik stufie aanvraag. Heb al een mbo afgerond en zou nu dus aan hbo beginnen, dus ik krijg gewoon stufie vanaf de maand waarin de lessen beginnen :)
Jup, klopt. En meestal is dat toch september ;) Maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd begrepen, ik dacht dat je je ticket met je stufi wou betalen.
pi_94770206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:15 schreef fh101 het volgende:

[..]

Jup, klopt. En meestal is dat toch september ;) Maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd begrepen, ik dacht dat je je ticket met je stufi wou betalen.
Bij mij begint de opleiding als ik naar het buitenland ga de eerste dagen van augustis, dus heb ik er dan gewoon recht op.

En nee, wat ik bedoelde is dat ik mijn ticket pas wil kopen van eigen spaarcenten op het moment dat ik ook echt ga en dat is als ik stufi krijg, want als ik geen stufi krijg dan ga ik gewoon niet en ik heb geen zin om dan met een ticket van 1300 eurotjes opgescheept te zitten :)
pi_94770515
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:20 schreef cafpow het volgende:

[..]
En nee, wat ik bedoelde is dat ik mijn ticket pas wil kopen van eigen spaarcenten op het moment dat ik ook echt ga en dat is als ik stufi krijg, want als ik geen stufi krijg dan ga ik gewoon niet en ik heb geen zin om dan met een ticket van 1300 eurotjes opgescheept te zitten :)
Aaaah, nu snap ik het! En ja, begrijpelijk! Ik wil ook dingen gaan regelen, maar niet voordat ik zwart op wit heb staan dat ik ingeschreven ben aan de universiteit.
pi_94793160
Is het mogelijk om nu nog een studie voor het eind van het jaar in het buitenland te vinden ?
Ik heb wel enig idee wat voor studie ik zou willen en waar ik hem zou willen doen ( Amerika/Australie) Ga strax even alles hier doorlezen maar ben benieuwd of het in ieder geval nog mogelijk is.
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:08:36 #80
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94793201
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:06 schreef Nachtboy het volgende:
Is het mogelijk om nu nog een studie voor het eind van het jaar in het buitenland te vinden ?
Ik heb wel enig idee wat voor studie ik zou willen en waar ik hem zou willen doen ( Amerika/Australie) Ga strax even alles hier doorlezen maar ben benieuwd of het in ieder geval nog mogelijk is.
Dat moet nog wel lukken, hoewel de landen die je noemt wel erg veel regelwerk vergen, want je gaat de EU uit. Je bedoelt academisch jaar?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94794425
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:08 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Dat moet nog wel lukken, hoewel de landen die je noemt wel erg veel regelwerk vergen, want je gaat de EU uit. Je bedoelt academisch jaar?
Ja, net zelf een beetje onderzoek gedaan en zag dat er ook studies in februari beginnen in NZ, kan ik mooi nog even geld apart zetten enzo. die site van Nuffic is handig.
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_94841974
Zijn er hier ook mensen die een hele opleiding in het buiteland volgen ?
Want heb nu een beetje gekeken voor een studie in New Zeeland en daar ben ik de studie tegen gekomen die ik wil gaan doen. Wat mij is opgevallen is dat de kosten hoog zijn uiteraard.
Maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om meer dan 25000 dollar voor een jaar te regelen ?
Lenen jullie bij de bank bij ? ( DUO kan je maar tot 800 per maand lenen toch?) ouders?
Want als je een volle studie in het buiteland volgt heb je geen recht op een beurs van een universisteit. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het betalen
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_94958483
al een tijdje ben ik bezig met het rondneuzen naar een afstudeerstage. Ik ben momenteel derde jaars International Real Estate & Facility Management, maar wil graag het vastgoed in.

Het liefst zou ik in mijn vierde jaar stage willen lopen bij een project ontwikkelaar, bij voorkeur in Londen. Heb al contact met grotere bedrijven maar merk daarbij dat ik daar alleen in gezet zal worden om voor hun goedkoop uren te maken en kei hard te presteren.
Wie heeft er nog tips voor kleinere bedrijven in het vastgoed in Londen? Ik denk dat ik bij hen meer kan leren en betere begeleiding zal krijgen.

Ervaringen in project ontwikkeling ook welkom natuurlijk!
pi_94996031
En wat moet ik me bij die Engelse toelatingstoets voorstellen ?
VWO 6 Engels niveau moet lukken of hoe zit dat ?
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_94996083
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:14 schreef Nachtboy het volgende:
En wat moet ik me bij die Engelse toelatingstoets voorstellen ?
VWO 6 Engels niveau moet lukken of hoe zit dat ?
IELTS of TOEFL (google maar even ;) )
Ja doei.
pi_94996401
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

IELTS of TOEFL (google maar even ;) )
Ja al gedaan, maar wordt er niet wijzer van wat voor niveau ze van je verwachten.
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_94996626
http://www.ets.org/toefl/ibt/scores/

en per instelling kunnen ze bijvoorbeeld een andere minimum totaalscore vragen.

Zie onder andere http://www.ets.org/Media/Tests/TOEFL/pdf/Speaking_Rubrics.pdf voor hoe ze bijvoorbeeld je score voor een spraakoefening raten.
Ja doei.
pi_94997475
Thanksss, postte hier omdat ik eigenlijk een beetje op zoek ben naar ervaringen van mensen ( Dus of ze makkelijk punten kregen enz.)
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_94997575
Ik hoef 't niet te doen :P want ik studeer al Engels en al mijn colleges zijn in het Engels *)
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 21:36:56 #90
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94997884
Ik vond IELTS een eitje, als je al een beetje met Engels bezig bent (series/films kijken zonder ondertiteling, engelse boeken lezen etc) dan lijkt me toch wel dat je het met twee vingers in je neus moet halen.

Hangt ook van het niveau af dat ze op je universiteit vragen trouwens, maar dan nog.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_95006939
Ik hoef als het goed is ook geen toets te doen, omdat mn cijfer voor Engels op t vwo hoger was dan een 8.
pi_95007574
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:00 schreef fh101 het volgende:
Ik hoef als het goed is ook geen toets te doen, omdat mn cijfer voor Engels op t vwo hoger was dan een 8.
Ik moest 3 jaar geleden ook een IELTS toets doen. Mede omdat ik slechts een 5.6 had op mijn Engels op VWO. IELTS 3 jaar geleden met een 7 gehaald. Heb hem destijds op de UU gedaan. Was wel gezellig :P

Het stelt echt geen druif voor.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95017862
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:05 schreef abcyzycba het volgende:
Hey allemaal,

Ik wil een deel van mijn studie in het buitenland doen. Komend halfjaar is het.
Nu kan/wil ik naar Amerika, Canada, Australie of Londen.
In Amerika kan ik naar een onbekende universiteit in twee kleine steden, visa aanvragen etc zal niet zo gemakkelijk zijn. In Canada naar een onbekende universiteit in een gemiddelde stad. Londen is natuurlijk groot en het is daar aan een bekende universiteit, al is het worden toegelaten er wel moeilijk denk ik. In Australië is het een gemiddelde universiteit in een gemiddelde stad.

Ik ga erheen voor het avontuur, om mijn engels te verbeteren en omdat het ook goed op mijn cv staat. (dit zijn mijn persoonlijke redenen, als je ze raar zou vinden hoef je dat hier niet te melden)

Fokkers weten alles altijd (beter), dus wat zouden jullie doen? Canada, Australie, Amerika of Londen?
Hee abcyzycba,

Als je er uit bent, en je gaat naar Londen, let me know! Ik vertrek in september naar Londen om een semester internationaal recht te studeren aan de London Metropolitan University, misschien kunnen we wat aan elkaar hebben voor tips en/of ervaringen.
Lata,

Theo
I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogany
pi_95055260
Heeft iemand enig idee of er ook een BA marketing bestaat ?
Zit een beetje rond te kijken maar zie tot nu toe alleen maar MA in marketing.
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_95055471
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 00:36 schreef Nachtboy het volgende:
Heeft iemand enig idee of er ook een BA marketing bestaat ?
Zit een beetje rond te kijken maar zie tot nu toe alleen maar MA in marketing.
in NL of in het buitenland?
pi_95057095
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:44 schreef maen het volgende:

[..]

in NL of in het buitenland?
Liefst buitenland, maar NL mag ook.
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_95114003
Ga vanaf eind Augustus naar de Universiteit van Kopenhagen, moet hiervoor ook een Toefl test halen 79 of hoger heb me ingeschreven voor vrijdag de 15e. Net links en rechts wat oefenstof gevonden, maar als ik het goed begrijp is die test niet echt iets om je druk om te maken als je altijd met Engels bezig bent. Toch maar keer voorbereiden want het is een duur grapje zo'n test (160 eu).
You are a fugitive but you don't know what you're runnin away from..
pi_95115790
yeey, mijn aanvraag voor stufi is ontvangen en verwerkt, dat staat tenminste online, maar ruim een maand en nu nog minimaal 8 weken wachten op het antwoord...
  woensdag 6 april 2011 @ 13:55:53 #99
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95118056
Ik vraag me af..

ik studeeer momenteel, en moet nog 2 jaar

stel ik schrijf me in in het buitenland, kan ik dan nog gewoon door studeren aan mn huidige studie?
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_95213107
Ik kijk net via mijn digid op de site van de ibgroep, en er staat al dat ik studifinanciering heb aangevraagd vanaf 1 September 2011 recht op zou hebben, maar de opleiding begint de eerste week van augustus, dus dan zou ik toch vanaf augustus recht op stufi hebben? Of vergis ik me nu?
pi_95232116
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:35 schreef cafpow het volgende:
Ik kijk net via mijn digid op de site van de ibgroep, en er staat al dat ik studifinanciering heb aangevraagd vanaf 1 September 2011 recht op zou hebben, maar de opleiding begint de eerste week van augustus, dus dan zou ik toch vanaf augustus recht op stufi hebben? Of vergis ik me nu?
Volgens mij is het dan idd per 1 september, omdat ze er van uitgaan dat de meeste HO instellingen dan pas weer beginnen.
pi_95232446
het gaat toch ook per kwartaal?
pi_95232566
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:07 schreef fh101 het volgende:

[..]

Volgens mij is het dan idd per 1 september, omdat ze er van uitgaan dat de meeste HO instellingen dan pas weer beginnen.
Maar ik heb aangegeven dat dit om een instelling in het buitenland is waar het schooljaar van maart t/m december loopt.
En probeer nu overal te zoeken of de stufi gewoon net als hier loopt en onafhankelijk van wanneer het schooljaar begint.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:13 schreef maen het volgende:
het gaat toch ook per kwartaal?
Dat is als je nog geen 18 bent als je begint met je opleiding, als ik me niet vergis
pi_95241812
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:16 schreef cafpow het volgende:

[..]

Maar ik heb aangegeven dat dit om een instelling in het buitenland is waar het schooljaar van maart t/m december loopt.
En probeer nu overal te zoeken of de stufi gewoon net als hier loopt en onafhankelijk van wanneer het schooljaar begint.

Als ik het goed heb vraag je nu voor de eerste keer stufi voor deze nieuwe opleiding? Dan krijg je het idd per 1 september, omdat ze gewoon van de Nederlandse situatie uitgaan. Als je eenmaal stufi krijgt betalen ze de zomermaanden immers ook gewoon door (hier van juli tot september, daar dan van december tot maart). Die eerste keer dat je het krijgt is altijd kut, want het komt nooit uit. Die eerste maand zul je op een andere manier moeten overbruggen.

Overigens is dit allemaal uit mn hoofd, bron heb ik niet.
pi_95253303
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:57 schreef fh101 het volgende:

[..]

Als ik het goed heb vraag je nu voor de eerste keer stufi voor deze nieuwe opleiding? Dan krijg je het idd per 1 september, omdat ze gewoon van de Nederlandse situatie uitgaan. Als je eenmaal stufi krijgt betalen ze de zomermaanden immers ook gewoon door (hier van juli tot september, daar dan van december tot maart). Die eerste keer dat je het krijgt is altijd kut, want het komt nooit uit. Die eerste maand zul je op een andere manier moeten overbruggen.

Overigens is dit allemaal uit mn hoofd, bron heb ik niet.
Ik kom er net achter dat ik het verkeerd gelezen had. want er stond inwonend en er onder per 1-09-2011 en een aantal regels eronder uitwonend, dus dat heeft niet te maken met de stufi zelf.
Hoewel ze het dan toch fout gedaan hebben omdat ik heb aangegeven dat ik per 01-08-2011 uitwonend zou zijn :{ _O-
pi_95314750
Sjezus, heb nog steeds niks gehoord van de uni in Canada en van mn contactpersoon hier.. Een ander meisjes dat naar dezelfde uni gaat heeft ondertussen al haar vliegticket kunnen boeken...
(ik ga niets boeken/regelen tot ik 100% zeker weet dat ik daar terecht kan).

Morgen maar weer eens langsgaan dan, mailen werkt kennelijk niet :(
pi_95314780
owh, erg is dat hè? :o onzekerheid zuigt!
Ja doei.
pi_95327573
Het is gewoon k#t.

Ik was in december namelijk 90 % zeker dat ik naar Manchester zou gaan, was ook al bezig met regelwerk enzo maar toen kreeg ik opeens (totaal onverwacht) een mailtje dat de uni van Manchester het contract met mijn uni heeft stop gezet en dat het dus niet door zou gaan. Lekker dan.

Dus nu wil ik het gewoon echt zeker weten. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om eens in de zoveel tijd een mailtje te sturen met de stand van zaken?!
pi_95327884
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:29 schreef fh101 het volgende:
Morgen maar weer eens langsgaan dan, mailen werkt kennelijk niet :(
Een goede levensles is dat je eigenlijk gewoon moet bellen of langsgaan ipv mailen.

Wat betreft de TT. Ik studeer nog steeds in het buitenland en de kans zit er nog steeds in dat ik volgend jaar voor mn 4e achtereenvolgende jaar in het buitenland zit voor studie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95335398
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een goede levensles is dat je eigenlijk gewoon moet bellen of langsgaan ipv mailen.
.
Pff ja ik weet het. Maar langsgaan is niet zo handig als je 80 km verderop woont.. ;) Bellen zijn ze niet zo happig op hier.

Welk land zit je eigenlijk?
pi_95335459
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:08 schreef fh101 het volgende:

[..]

Pff ja ik weet het. Maar langsgaan is niet zo handig als je 80 km verderop woont.. ;) Bellen zijn ze niet zo happig op hier.

Welk land zit je eigenlijk?
Hoezo zijn ze niet zo happig op bellen? Moet jij toch geen probleem vinden?

Ik zit in de UK, Londen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95336010
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo zijn ze niet zo happig op bellen? Moet jij toch geen probleem vinden?

Ik zit in de UK, Londen.
Sowieso kan je alleen op bepaalde uren bellen, meestal net tijden dat ik moet werken of andere verplichtingen heb. En als je belt, zeggen ze dat je beter even langs kunt komen of dat ze je wel een mail zullen sturen (wat ze vervolgens niet doen). Inderdaad, langsgaan is gewoon veel beter, maar voor mij niet altijd haalbaar.

Londen, gaaf! Als je er al zo lang zit, denk je dan dat je na je studie ook blijft hangen?
pi_95352605
Yeey, mijn verzoek is nu in onderzoek door het nuffic :) nu nog 8 weekjes, en ik weet of ik kan gaan of niet *O*
pi_95382988
Oke, het probleem ligt dus bij de uni in Canada, wat betekend dat mijn contactpersoon op dit moment ook weinig kan doen behalve dan nog een keertje mailen, wat ze ook gaat doen.

Zou wel heel fijn zijn als ik straks eindelijk een keertje zekerheid heb!
pi_95384954


[ Bericht 100% gewijzigd door cafpow op 12-04-2011 11:55:08 (verkeerde topic) ]
pi_95394908
Leuk topic :P

"CONGRATULATIONS, YOU HAVE BEEN ACCEPTED!"
Eindelijk door de selectieprocedure *) 2jarige research master in Helsinki (European Studies) Heb dr zin in!!

Maar ik moet nog zoveel regelen, dit is pas het begin...
- DUO: 2jarige master, dus ik krijg weer een jaartje stufi *) Ik heb al 4 jaar verbruikt. Aangezien studeren in Finland gratis is vraag ik me af of ze wel stufi geven eigenlijk, iemand een idee? Zweden/Denemarken/Noorwegen en Oostenrijk zijn ook gratis toch? iemand ervaring?
- Huisvesting: Echt kneiterduur in Helsinki, maar met subsidie van HOAS (Finse wooncorporatie/studentenvereniging) wel te doen.
- Beurs: Ik krijg het gevoel (na het lezen van de OP) dat ik een beetje te laat ben met het aanvragen van een beurs. M'n cijfers zijn ook niet denderend te noemen, dus misschien kan ik een beurs aanvragen in het tweede jaar van mijn master (met natuurlijk allemaal 8's en 9's op mijn cijferlijst;), iemand ervaring daarmee?
- Studeert iemand anders in het mooie Helsinki? of is iemand anders ook van plan om te gaan studeren in Helsinki komend schooljaar? Misschien leuk om in contact te komen?
- Bijbaantje: iemand ervaring met bijbaantjes in de Scandinavische landen?

pfff twordt nog een hele klus :)

Moi moi
pi_95395245
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:23 schreef jumala het volgende:
Leuk topic :P

"CONGRATULATIONS, YOU HAVE BEEN ACCEPTED!"
Eindelijk door de selectieprocedure *) 2jarige research master in Helsinki (European Studies) Heb dr zin in!!

Maar ik moet nog zoveel regelen, dit is pas het begin...
- DUO: 2jarige master, dus ik krijg weer een jaartje stufi *) Ik heb al 4 jaar verbruikt. Aangezien studeren in Finland gratis is vraag ik me af of ze wel stufi geven eigenlijk, iemand een idee? Zweden/Denemarken/Noorwegen en Oostenrijk zijn ook gratis toch? iemand ervaring?
- Huisvesting: Echt kneiterduur in Helsinki, maar met subsidie van HOAS (Finse wooncorporatie/studentenvereniging) wel te doen.
- Beurs: Ik krijg het gevoel (na het lezen van de OP) dat ik een beetje te laat ben met het aanvragen van een beurs. M'n cijfers zijn ook niet denderend te noemen, dus misschien kan ik een beurs aanvragen in het tweede jaar van mijn master (met natuurlijk allemaal 8's en 9's op mijn cijferlijst;), iemand ervaring daarmee?
- Studeert iemand anders in het mooie Helsinki? of is iemand anders ook van plan om te gaan studeren in Helsinki komend schooljaar? Misschien leuk om in contact te komen?
- Bijbaantje: iemand ervaring met bijbaantjes in de Scandinavische landen?

pfff twordt nog een hele klus :)

Moi moi
gefeliciteerd ^O^ *O*

Tja, het is wel veel regelwerk wat je nog te doen hebt, dus zou lekker zsm beginnen ermee :)
pi_95395345
gefeliciteerd jumala! *O*
Ja doei.
pi_95396279
Paljon Kiitoksia!! (dankjewel)

Kben momenteel de studie-coördinator aan het mailen: 'welke boeken ze in het eerste semester gebruiken zodat ik ze alvast een beetje door kan spitten'. Die zal ook wel denken, wat een übernerd. Maja ik wil mijn Engels een beetje verbeteren en dan sla ik gelijk twee vliegen in één klap :7

(heb dan wel een 8,5 uit 9 gehaald bij m'n Ielts test, maar dat zegt ook niet veel)
pi_95396515
Hoe is je Engels? Heb nog wel wat tips voor Engels-verbeter-boeken :P
Ja doei.
pi_95396887
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:23 schreef jumala het volgende:
- DUO: 2jarige master, dus ik krijg weer een jaartje stufi *) Ik heb al 4 jaar verbruikt. Aangezien studeren in Finland gratis is vraag ik me af of ze wel stufi geven eigenlijk, iemand een idee? Zweden/Denemarken/Noorwegen en Oostenrijk zijn ook gratis toch? iemand ervaring?
Basisbeurs en aanvullende beurs hangen i.i.g. niet af van de hoogte van het collegegeld. :)
pi_95397199
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe is je Engels? Heb nog wel wat tips voor Engels-verbeter-boeken :P
Haha, wat zijn 'engels-verbeter-boeken'? Staan er leuke plaatjes in? :P

Nee, mijn Engels is 'goed', goed genoeg om slap te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en goed genoeg om wetenschappelijke artikelen te lezen. Alleen wil ik graag slap ouwehoeren over wetenschappelijke artikelen in het Engels... oftewel het echte 'business' Engels heb ik voor mijn gevoel niet echt onder de knie en het lijkt mij 'leuk' om alvast mijn toekomstige studieboeken (in het engels) in handen te krijgen.

Maar tips zijn altijd welkom natuurlijk :)
pi_95397409
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Basisbeurs en aanvullende beurs hangen i.i.g. niet af van de hoogte van het collegegeld. :)

ka-ching *) :s) >:)
pi_95397720
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:06 schreef jumala het volgende:

[..]

Haha, wat zijn 'engels-verbeter-boeken'? Staan er leuke plaatjes in? :P

Nee, mijn Engels is 'goed', goed genoeg om slap te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en goed genoeg om wetenschappelijke artikelen te lezen. Alleen wil ik graag slap ouwehoeren over wetenschappelijke artikelen in het Engels... oftewel het echte 'business' Engels heb ik voor mijn gevoel niet echt onder de knie en het lijkt mij 'leuk' om alvast mijn toekomstige studieboeken (in het engels) in handen te krijgen.

Maar tips zijn altijd welkom natuurlijk :)
ik heb het dan ook vooral over academisch Engels.. :) zeker voor het schrijven van papers, essays zijn er veel boeken te vinden die je op een duidelijke manier structuur aanleren en je rustig uitleggen welk soort taalgebruik je waar het beste kunt gebruiken.

Zie bijvoorbeeld The Wadsworth Handbook ^O^
Ja doei.
pi_95398021
Thnx!!

Staat ook een gedeelte op google books, binnenkort maar ff doorpluizen!

http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
pi_95398703
Gefeliciteerd jumala! :D
pi_95440043
Welke talenschool in Montpellier of Nice kunnen jullie aanraden. En welke stad heeft jullie voorkeur ? Waarom ?

Groet
pi_95450763
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:23 schreef tucktucktuck het volgende:
Welke talenschool in Montpellier of Nice kunnen jullie aanraden. En welke stad heeft jullie voorkeur ? Waarom ?

Groet

Mijn gevoel zegt dat Nice wel een tikkie duurder is...
kwam dit trouwens tegen: http://blog.lisa-travel.c(...)ontpellier-for-2011/

Even terugkomend op de selectie voor mijn master in Finland. 11% van de aanvragen gehonoreerd in 2010 :o, blijkbaar heeft mijn motivatiebrief een belangrijke rol gespeeld :+
pi_95461549
Ik heb deze vrijdag mijn Toefl test, ben nu aan het oefenen vanaf een Kaplan cd-rom.. is dit ook het niveau wat je kan verwachten?
You are a fugitive but you don't know what you're runnin away from..
pi_95502599
ik hoop in mijn 4e jaar naar Los Angeles te gaan, daar ga ik voor :)
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_95542922
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:58 schreef ntm het volgende:
ik hoop in mijn 4e jaar naar Los Angeles te gaan, daar ga ik voor :)
succes! welk jaar zit je nu dan? ;)
pi_95542959
yesss, net goed nieuws gehad! Naast mijn beurs die dus het collegegeld vergoedt krijg ik ook een Erasmusbeurs van 200 euro in de maand! O+ *O*
Ja doei.
pi_95543187
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
yesss, net goed nieuws gehad! Naast mijn beurs die dus het collegegeld vergoedt krijg ik ook een Erasmusbeurs van 200 euro in de maand! O+ *O*
Lekkur!!

Ik zou eerst naar Manchester gaan, dan zou ik die ook aanvragen/krijgen. Dat ging niet door, nu ga ik dan naar Canada, dan krijg je slechts eenmalig 300 euro. Staat heel erg in verhouding, not ;)
pi_95579169
Waar kun je SAT's en de TOEFL afnemen in Nederland?
pi_95587786
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:34 schreef Jeroentk het volgende:
Waar kun je SAT's en de TOEFL afnemen in Nederland?
Google?

binnen 10 sec gevonden
http://www.ets.org/Media/Tests/TOEFL/tclists/IBT_a.html

Maar je kan beter de IELTS test doen is volgens mij goedkoper

Waar? o.a Utrecht :)
pi_95595810
Nuja, het ging vooral om de SAT. Maar ik heb al ondekt dat je die gewoon via CollegeBoard in Amsterdam kan afnemen. Bedankt.
pi_95607615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:28 schreef Jeroentk het volgende:
Nuja, het ging vooral om de SAT. Maar ik heb al ondekt dat je die gewoon via CollegeBoard in Amsterdam kan afnemen. Bedankt.
International School of Amsterdam. Het begint wel alleen achterlijk vroeg.
pi_95782270
Praag of Warschau? Ik weet het echt niet...
pi_95782319


[ Bericht 100% gewijzigd door motorbloempje op 20-04-2011 22:11:25 ]
Ja doei.
pi_95784276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:07 schreef maen het volgende:
Praag of Warschau? Ik weet het echt niet...
Als ik in jou schoenen stond zou ik kiezen voor plek welke je het leukst vin en je het meest thuisvoelt en de beste kansen hebt.
pi_95784468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:42 schreef cafpow het volgende:

[..]

Als ik in jou schoenen stond zou ik kiezen voor plek welke je het leukst vin en je het meest thuisvoelt en de beste kansen hebt.
Praag trekt me op zich meer, maar qua vakken kan ik in Warschau veel meer. En dat is nou net het dilemma...
pi_95784568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:45 schreef maen het volgende:

[..]

Praag trekt me op zich meer, maar qua vakken kan ik in Warschau veel meer. En dat is nou net het dilemma...
Dan zou ik persoonlijk toch voor Warschau kiezen. Ken je Praag beter en lijkt het je daarom leuker? Want uiteindelijk moet je je vakken ook leuk vinden, die stad ga je vanzelf wel van houden denk ik zo ;)
pi_95784787
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:47 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dan zou ik persoonlijk toch voor Warschau kiezen. Ken je Praag beter en lijkt het je daarom leuker? Want uiteindelijk moet je je vakken ook leuk vinden, die stad ga je vanzelf wel van houden denk ik zo ;)
Ik ken beiden niet, maar Polen blijft toch Polen... dat idee trekt me minder. De vakken in Praag zijn algemener, en Warschau juist heel gericht. Ik vind het maar lastig...
pi_95785576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:51 schreef maen het volgende:

[..]

Ik ken beiden niet, maar Polen blijft toch Polen... dat idee trekt me minder. De vakken in Praag zijn algemener, en Warschau juist heel gericht. Ik vind het maar lastig...
je blijft er dus tijdelijk? En kan je anders niet een bepaalde tijd in de een en de rest in de ander? Of moet het perse een plek zijn?
pi_95785997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:05 schreef cafpow het volgende:

[..]

je blijft er dus tijdelijk? En kan je anders niet een bepaalde tijd in de een en de rest in de ander? Of moet het perse een plek zijn?
Ik ga een half jaar vakken volgen daar. Omdat ze beiden 1 semester die vakken aanbieden kan het inderdaad niet beide. En een half jaar weg vind ik wel lang genoeg ;)
pi_95786320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:51 schreef maen het volgende:

[..]

Ik ken beiden niet, maar Polen blijft toch Polen... dat idee trekt me minder. De vakken in Praag zijn algemener, en Warschau juist heel gericht. Ik vind het maar lastig...
Kan ik me voorstellen. Praag is in ieder geval een onwijs mooie stad en de Tsjechen zijn i.i.g. absoluut niet van die typische Oostblokmensen. Maar Praag is wel echt enorm toeristisch, veel erger nog dan Amsterdam denk ik, en ik weet niet of je daar echt tussen wil wonen of het liever wil bewaren voor een weekendje weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2011 23:17:08 ]
pi_95786602
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Praag is in ieder geval een onwijs mooie stad en de Tsjechen zijn i.i.g. absoluut niet van die typische Oostblokmensen. Maar Praag is wel echt enorm toeristisch, veel erger nog dan Amsterdam denk ik, en ik weet niet of je daar echt tussen wil wonen of het liever wil bewaren voor een weekendje weg.
hmm dat is wel handige informatie inderdaad. Iedereen die ik het vraag zegt Praag, omdat het zo'n mooie stad is. Maar dat boeit me niet zoveel ;)
pi_95859431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:45 schreef maen het volgende:

[..]

Praag trekt me op zich meer, maar qua vakken kan ik in Warschau veel meer. En dat is nou net het dilemma...

woensdag 20 april 2011 23:21
Iedereen die ik het vraag zegt Praag, omdat het zo'n mooie stad is. Maar dat boeit me niet zoveel ;)
Oftewel de stad boeit je niet? snelle conclusie: Warschau want betere mogelijkheden.

Maar het zijn altijd de mensen die een stad 'maken', dus misschien moet je andere criteria gebruiken:

'Iedereen die ik het vraag zegt Praag' oftwel vrienden/vriendinnen zijn eerder geneigd om je daar op te zoeken ;)
Waar is het leven goedkoper? (kamer/eten)
Welke cultuur lijkt je leuker? (denk ook aan uitstapjes, Auswitch, Wenen etc)
Welke school staat beter aangeschreven (ook qua Engels)
etc etc
pi_95859884
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:00 schreef jumala het volgende:

[..]

Oftewel de stad boeit je niet? snelle conclusie: Warschau want betere mogelijkheden.

Maar het zijn altijd de mensen die een stad 'maken', dus misschien moet je andere criteria gebruiken:

'Iedereen die ik het vraag zegt Praag' oftwel vrienden/vriendinnen zijn eerder geneigd om je daar op te zoeken ;)
Waar is het leven goedkoper? (kamer/eten)
Welke cultuur lijkt je leuker? (denk ook aan uitstapjes, Auswitch, Wenen etc)
Welke school staat beter aangeschreven (ook qua Engels)
etc etc
inderdaad en als je er vooral heen gaat voor je studie en het een belangerijk onderdeel ervan is, zou ik toch kiezen voor degene welke het beste voor je studie is..en ondertussen kan je waarschijnlik ook wel wat weekendjes weg plannen :)
pi_95863582
Duss... mijn contactpersoon beantwoordt nog steeds geen enkele email die ik stuur :( Ik wil ondertussen gewoon een aantal dingen zeker weten: ben ik ingeschreven/kan ik ook echt gaan (vrij cruciaal ;) ), welke beurzen kan ik aanvragen en wat is de uiterlijke datum daarvoor etc. Vrij belangrijke dingen dus. En ze reageert gewoon niet! :( Langsgaan is op dit moment even geen optie, en je zou toch zeggen dat het niet zoveel moeite kost om ff die mail te beantwoorden.

Okee, genoeg frustraties geuit ;) Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om mijn vragen beantwoord te krijgen? Ik weet dat ik eventueel zelf contact met de uni in het buitenland op kan nemen, maar ik mis info die mijn contactpersoon wel heeft omdat het over een exchange gaat. Waarschijnlijk komt het toch neer op langsgaan, maar dat kan dus pas weer over een paar weken..
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:06:48 #151
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_95865505
Dan zou ik toch maar eens gaan bellen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_95865948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Dan zou ik toch maar eens gaan bellen.
Heb even gekeken, maar ik kan dus echt nergens een telefoonnummer vinden..

Bedankt voor het meedenken iig!
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:48:04 #153
331715 WilWeg
Studie/stage in het buitenland
pi_95983219
- HOE VAAAAAAAAAAAAAAK MOET IK JULLIE NOG ZEGGEN DAT DIT SPAM IS EN DAT JULLE CONTACT OP MOETEN NEMEN MET PR@FOK.NL ? -

[ Bericht 86% gewijzigd door motorbloempje op 26-04-2011 07:49:59 ]
pi_95983247
Overigens ga ik volgende week maandag persoonlijk mijn application pack inleveren in Hull *O*

Zin in!
Ja doei.
pi_95988500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:50 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens ga ik volgende week maandag persoonlijk mijn application pack inleveren in Hull *O*

Zin in!
spannend en leuk :)
pi_95988775
yup! Al zit het wel goed, als het goed is :+

Vorige week nog met de buitenlandcoördinator gepraat en laatste bewijzen opgehaald enzo, en hij zei ook dat alles wel helemaal in orde zou komen met de dingen die ik zo op m'n stapeltje had! Hij heeft zelfs blind (moest de vakken nog op de lijst inschrijven) mijn vakkenlijst ondertekend :') :P
Ja doei.
pi_95988915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
yup! Al zit het wel goed, als het goed is :+

Vorige week nog met de buitenlandcoördinator gepraat en laatste bewijzen opgehaald enzo, en hij zei ook dat alles wel helemaal in orde zou komen met de dingen die ik zo op m'n stapeltje had! Hij heeft zelfs blind (moest de vakken nog op de lijst inschrijven) mijn vakkenlijst ondertekend :') :P
Is dat niet een beetje "gevaarlijk" dat hij zonder te tekenen de vakkenlijkst heeft ondertekend? Want stel je voor dat je straks een vak mist ofzo..

Hier net even op de site van de IB-groep gekeken en ingelogd en als het goed is krijg ik stufi voor de complete studie in het buitenland *O* *O*
Maar nu is de grootste vraag of ik wel wil gaan of niet? :') en dat is het lastigste ik heb er nog heel veel twijfels over :{
pi_95988972
Het werkt daar sowieso anders :)

Ik geef 10 vakken op die me wel leuk lijken en uiteindelijk hoor ik in september pas welke vakken ik daadwerkelijk voor ben ingeloot/ingeroosterd :) Dus zowel hij als ik kunnen geen garantie geven voor de vakken die ik daadwerkelijk ga volgen.

Wel heeft hij mijn opzet van vakken die ik op wil geven al gezien en dat was een goed setje volgens hem :)
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 12:16:55 #159
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_95989743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:50 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens ga ik volgende week maandag persoonlijk mijn application pack inleveren in Hull *O*

Zin in!
2 mei of een week later? Want 2 mei is een Bank Holiday...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_95989770
3 mei dan :P

oh, en shit, helemaal de Bank holiday vergeten :o
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:59:56 #161
187510 IrCute
Americunt
pi_95997816
Ik ga volgend jaar permanent emigreren naar Amerika. Nu vraag ik mij af of ik dan ook stufi krijg? Ik woon al mijn hele leven in Nederland en ik zie nergens in de voorwaarden staan dat je alleen stufi krijgt als je tijdelijk naar het buitenland gaat ofzo. Dus ik mag wel aannemen dat ik dan 4 jaar stufi kan krijgen? :P
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:37:38 #162
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_95999382
Zolang je de Nederlandse nationaliteit hebt moet dat lukken lijkt me. Er zijn zat internationale studenten die na afloop niet terugkeren. Bovendien, hoe kunnen ze controleren of je nu de intentie hebt om terug te keren of niet? Moet wel goed komen dus. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_96002936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:59 schreef IrCute het volgende:
Ik ga volgend jaar permanent emigreren naar Amerika. Nu vraag ik mij af of ik dan ook stufi krijg? Ik woon al mijn hele leven in Nederland en ik zie nergens in de voorwaarden staan dat je alleen stufi krijgt als je tijdelijk naar het buitenland gaat ofzo. Dus ik mag wel aannemen dat ik dan 4 jaar stufi kan krijgen? :P
Ik ga ervanuit van wel. Ik zelf heb ook dat idee als ik vertrek , dan wil ik graag daar blijven uiteindelijk. En se kunnen nooit vantevoren al controleren of je terugkeerd of niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:37 schreef Jabberwocky het volgende:
Zolang je de Nederlandse nationaliteit hebt moet dat lukken lijkt me. Er zijn zat internationale studenten die na afloop niet terugkeren. Bovendien, hoe kunnen ze controleren of je nu de intentie hebt om terug te keren of niet? Moet wel goed komen dus. :)
Dit dus, hier ben ik het mee eens.

Zelf heb ik basisbeurd, Aanvullende en ov vergoeding aangevraagd voor studie in het buitenland, maar volgens de site krijg ik maar 240 euro ofzo, welke gelijk is aan de basisbeurs voor uitwonenden, maar ik heb aangegeven dat ik bij het begin van de studie al uitwonend ben en dus ongeveer 400 aan aanvullende en basis beurd kan krijgen.

Maar er klopt dus iets niet. eerst even afwachten op de brief van het duo :) en er daarna achteraan gaan.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:38:29 #164
343496 Abroad-internships
Stage in het buitenland
pi_96099152
Als je stage loopt in het buitenland is het ook altijd leuk om een waarbenjij bij te houden voor je familie!

Dan kunnen ze alles volgen over wat je doet tijdens je stage. Kan je goed contact houden.
Groetjes,
Susanne
pi_96175767
ja, zoveel mensen die daar aan beginnen en dan vervolgens na 3 blogs stoppen om bij vertrek weer ineens alles in te halen :')

beetje jammer.

*O* morgen naar Hull om de spullen in te leveren *O*
Ook al weer lekker naar huisjes zitten kijken, wat makelaars genoteerd en goed weer besteld 8-)
Ja doei.
  zaterdag 30 april 2011 @ 15:50:23 #166
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96176650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:38 schreef Abroad-internships het volgende:
Als je stage loopt in het buitenland is het ook altijd leuk om een waarbenjij bij te houden voor je familie!

Dan kunnen ze alles volgen over wat je doet tijdens je stage. Kan je goed contact houden.
Ik heb dat een keer gedaan toen ik vrijwilligerswerk ging doen in het buitenland, maar uiteindelijk vindt de familie thuis dat leuker dan jij en kun je als je thuiskomt alsnog alles gaan vertellen.

Ik ben er met mijn studie maar niet aan begonnen, ook al werd er wel weer naar gevraagd. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 2 mei 2011 @ 08:40:53 #167
255490 _Loki
Jahoi.
pi_96237331
Ah man, dit is echt frustrerend. Ik studeer toegepaste psychologie en wil graag naar de USA of Australië. Tot nu toe heb ik alleen nog maar contact met bedrijven in Australië maar ik krijg alleen maar e-mails terug met het bericht dat ze alleen stageplaatsen hebben voor post-masterstudenten uit hun eigen land, via de uni. ;(
  maandag 2 mei 2011 @ 09:15:44 #168
187510 IrCute
Americunt
pi_96237927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:37 schreef Jabberwocky het volgende:
Zolang je de Nederlandse nationaliteit hebt moet dat lukken lijkt me. Er zijn zat internationale studenten die na afloop niet terugkeren. Bovendien, hoe kunnen ze controleren of je nu de intentie hebt om terug te keren of niet? Moet wel goed komen dus. :)
Nouja ik ben van plan om met mijn vriend te trouwen daar om een verblijfsvergunning te hebben, het is niet zo dat ik op een studentenvisum daarheen ga ofzo :P
pi_96238831
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:15 schreef IrCute het volgende:

[..]

Nouja ik ben van plan om met mijn vriend te trouwen daar om een verblijfsvergunning te hebben, het is niet zo dat ik op een studentenvisum daarheen ga ofzo :P
Maakt niks uit.

Het criterium is dat je, op het moment dat de studiefinanciering begint, minstens X van de Y afgelopen jaren in Nederland moet hebben gewoond. (Precieze aantal jaren staat wel op de website als het goed is.)
pi_96240999
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Maakt niks uit.

Het criterium is dat je, op het moment dat de studiefinanciering begint, minstens X van de Y afgelopen jaren in Nederland moet hebben gewoond. (Precieze aantal jaren staat wel op de website als het goed is.)
ter aanvulling is het 3 van de 6.

Ik heb net duidelijkheid gekregen en het blijkt dat ik pas vanaf september stufi krijg, tenzij ik op 1 augustus al ingeschreven sta. Dus als ik vertrek wil ik mij graag eind juli nog inschrijven. En het blijkt dus dat het bedrag dat aangegeven staat op de website(in mijn duo), welke 360 ofzo bedraagd zo laag is omdat ze het inkomen van mijn moeder nog niet hebben van 2009 :)
Dus dat word nog even afwachten :)
pi_96243152
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:13 schreef cafpow het volgende:

[..]

ter aanvulling is het 3 van de 6.

Ik heb net duidelijkheid gekregen en het blijkt dat ik pas vanaf september stufi krijg, tenzij ik op 1 augustus al ingeschreven sta. Dus als ik vertrek wil ik mij graag eind juli nog inschrijven. En het blijkt dus dat het bedrag dat aangegeven staat op de website(in mijn duo), welke 360 ofzo bedraagd zo laag is omdat ze het inkomen van mijn moeder nog niet hebben van 2009 :)
Dus dat word nog even afwachten :)
Klinkt allemaal wel positief opzich! :)

Ik ga als het goed is vandaag mn ticket boeken, ook al ben ik nog niet ingeschreven. Ik hoop zo die grote prijsstijgingen een beetje voor te blijven, en het is natuurlijk geen ramp als ik wat langer in Canada 'moet' blijven ;)

edit: zie nu dat ik daar volgens mij al te laat mee ben, bummer...
pi_96247633
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:08 schreef fh101 het volgende:

[..]

Klinkt allemaal wel positief opzich! :)

Ik ga als het goed is vandaag mn ticket boeken, ook al ben ik nog niet ingeschreven. Ik hoop zo die grote prijsstijgingen een beetje voor te blijven, en het is natuurlijk geen ramp als ik wat langer in Canada 'moet' blijven ;)

edit: zie nu dat ik daar volgens mij al te laat mee ben, bummer...
Inderdaad het klinkt wel positief, ik twijfel alleen toch nog of ik wel wil gaan.

En tja, de prijsstijgingen met tickets zijn echt te groot. Ik ben al 4 maanden aan het sparen voor de reis, en de goedkoopste reis is momenteel 1500, terwijl ik meestal voor 1100 max helemaal toto de eindbestemming kwam.

En precies vandaag kwam de brief binnen :Y

O en voor iedereen die de post met gigantische vertraging ontvang, het ligt aan de duo. Zij verzamelen een hele hoop brieven en doen die dan tegelijk op de bus bij de tnt. Dus ze kunnen makkelijk 1 a 2 weken daar op kantoor liggen bij het duo ;)
  maandag 2 mei 2011 @ 14:05:06 #173
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_96247800
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:01 schreef cafpow het volgende:
En precies vandaag kwam de brief binnen :Y

O en voor iedereen die de post met gigantische vertraging ontvang, het ligt aan de duo. Zij verzamelen een hele hoop brieven en doen die dan tegelijk op de bus bij de tnt. Dus ze kunnen makkelijk 1 a 2 weken daar op kantoor liggen bij het duo ;)
Je kunt ook ergens aangeven (ik geloof bij mijn gegevens) dat je je post (ook) digitaal ontvangt ;).
pi_96251479
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:05 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Je kunt ook ergens aangeven (ik geloof bij mijn gegevens) dat je je post (ook) digitaal ontvangt ;).
precies, alleen gaat alles momenteel via papier. Omdat het digitaal inkijken van de brieven niet werkt.
pi_96304887
Hmm even een vraag over een beurs/beursopener. Ik ga dus vanaf september een 2jarige research master volgen in Helsinki.

Mijn cijfers in Nederland waren niet echt top (6jes cultuur, lekker veel werken en reizen :o ;) ) Op de universiteit maken ze je bang dat je zonder een 8 of hoger niet in het buitenland kan en mag studeren, dit is mij toentertijd serieus verteld. Ik neem aan dat ze hiermee ook doelen op het feit dat je zonder een 8 of hoger geen beurs krijgt? de zogenaamde 'talentvolle studenten.'

Nu vind ik dat persoonlijk 'Bullsh*t'. Ik ga naar het buitenland voor een studie, ik ga emigreren, hoe gemotiveerd moet je zijn! En natuurlijk ga ik nu niet voor de zesjes, ik ben nu zelfs de boeken voor het eerste semester al aan het lezen, de docent in Helsinki is al in d'r nopjes haha *)

Een kans op een beurs in het eerste jaar heb ik dus niet, bij elke beurs voor het buitenland worden de eisen 'talentvolle/cum laude afgestudeerde studenten' genoemd.

Nu mijn vragen:
- Zijn er beurzen voor '6jes-cultuur-studenten' die tot op het bot gemotiveerd zijn om in het buitenland te floreren?
- Kan je ook een beurs aanvragen voor het 2e jaar van de research master? Mochten mijn cijfers over enige talentheid :P beschikken.
- Studenten die oh zo talentvol zijn en die hard falen in het buitenland, wat zijn de sancties mbt de beurs?

Natuurlijk kan ik niet klagen, ik heb qua cijfers gefaald in Nederland. Echter wel qua cijfers een stijgende lijn in het laatste jaar met als hoogtepunt een 8,5 voor m'n scriptie (mede door de propaganda vanuit de uni - lage cijfers geen buitenland)
pi_96306201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:33 schreef jumala het volgende:
Op de universiteit maken ze je bang dat je zonder een 8 of hoger niet in het buitenland kan en mag studeren, dit is mij toentertijd serieus verteld. Ik neem aan dat ze hiermee ook doelen op het feit dat je zonder een 8 of hoger geen beurs krijgt? de zogenaamde 'talentvolle studenten.'
Lijkt mij wel ja. Of ze doelden op toelatingseisen voor uitwisselingsprogramma's. Maar als jij in Helsinki wordt toegelaten en je van plan bent om daar ook te gaan afstuderen, dan heb je natuurlijk in principe niks meer met je oude Nederlandse universiteit te maken.

quote:
- Zijn er beurzen voor '6jes-cultuur-studenten' die tot op het bot gemotiveerd zijn om in het buitenland te floreren?
- Kan je ook een beurs aanvragen voor het 2e jaar van de research master? Mochten mijn cijfers over enige talentheid :P beschikken.
- Studenten die oh zo talentvol zijn en die hard falen in het buitenland, wat zijn de sancties mbt de beurs?
Ben ik ook wel benieuwd naar, vooral wbt. die laatste vraag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2011 18:59:05 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:11:50 #177
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96306883
Hmm, de meeste beurzen die ik ben tegengekomen stellen toch allemaal wel eisen aan je cijfers. VSB fonds zou je beste gok kunnen zijn, die letten naast cijfers ook op je 'bijdrage aan de Nederlandse samenleving', als je daar iets op kunt verzinnen heb je nog kans. Hoewel cijfers wel ook een rol spelen bij die beurs (al verschilt het per commissie hoeveel ze daar naar vragen schijnt), zijn er voor dat fonds belangrijker zaken.

Sancties verschillen per beurs. Sommigen geven de helft van de beurs vooraf, en de andere helft als je afgestudeerd bent. Anderen zijn een lening tot je afgestudeerd bent. Bij weer anderen zijn ze gewoon blind van vertrouwen. Er zit niet echt een vaste lijn in.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_96315956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Lijkt mij wel ja. Of ze doelden op toelatingseisen voor uitwisselingsprogramma's. Maar als jij in Helsinki wordt toegelaten en je van plan bent om daar ook te gaan afstuderen, dan heb je natuurlijk in principe niks meer met je oude Nederlandse universiteit te maken.

Inderdaad, ik heb niks meer met mijn oude Nederlandse universiteit te maken en ik ben blij toe.

(natuurlijk een andere discussie, maar met 500 man in een collegezaal zitten, beetje feitjes in je kop stampen en geen enkel contact-uur met hoogleraren... ...nee dan mijn toekomstige Finse hooglerares/contactpersoon: ik stuur mailtjes en binnen een half uur een reactie, vriendelijk, enthousiast, 'I look forward meeting you in person in September!'... jeetje dan krijg je toch gwn zin... :) sorry moest er ff uit)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Hmm, de meeste beurzen die ik ben tegengekomen stellen toch allemaal wel eisen aan je cijfers. VSB fonds zou je beste gok kunnen zijn, die letten naast cijfers ook op je 'bijdrage aan de Nederlandse samenleving', als je daar iets op kunt verzinnen heb je nog kans. Hoewel cijfers wel ook een rol spelen bij die beurs (al verschilt het per commissie hoeveel ze daar naar vragen schijnt), zijn er voor dat fonds belangrijker zaken.

Sancties verschillen per beurs. Sommigen geven de helft van de beurs vooraf, en de andere helft als je afgestudeerd bent. Anderen zijn een lening tot je afgestudeerd bent. Bij weer anderen zijn ze gewoon blind van vertrouwen. Er zit niet echt een vaste lijn in.
Om maar ff een lekker cliché uit de kast te halen: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. >:O

Natuurlijk, ik moet niet klagen, ik krijg de kans om in het buitenland te studeren. maja even mijn frustratie uiten, ook al is het mijn eigen schuld.
pi_96316667
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:01 schreef cafpow het volgende:

[..]

Inderdaad het klinkt wel positief, ik twijfel alleen toch nog of ik wel wil gaan.

Zoooo herkenbaar op dit moment. Ik heb mn ticket nu in optie staan, tot aanstaande vrijdag. Als ik dan besluit om het ticket ook daadwerkelijk te kopen 'moet' ik wel gaan, anders gooi ik zo 1000 euro weg. Het komt wel dichtbij zo. Aan de ene kant goed, kan ik weer verder met regelen en aan het idee wennen, aan de andere kant ook zo definitief.
Vooral ook omdat er nog zoveel onzekerheden zijn. Ik heb nog steeds niks gehoord van de uni in Canada, hoewel mn contactpersoon me verzekerde dat dat wel goed komt. Ik weet nog niet hoe ik daar ga wonen en op welke datum ik daar dan in kan. Op zich niet onoverkomelijk, maar ik wil dit soort dingen gewoon zeker weten ;)

Dus twijfels, maar eigenlijk ook weer niet. Ik wil dit gewoon doen. Punt. (maar dan toch die kriebels he :P )
pi_96320056
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:57 schreef fh101 het volgende:

[..]

Zoooo herkenbaar op dit moment. Ik heb mn ticket nu in optie staan, tot aanstaande vrijdag. Als ik dan besluit om het ticket ook daadwerkelijk te kopen 'moet' ik wel gaan, anders gooi ik zo 1000 euro weg. Het komt wel dichtbij zo. Aan de ene kant goed, kan ik weer verder met regelen en aan het idee wennen, aan de andere kant ook zo definitief.
Vooral ook omdat er nog zoveel onzekerheden zijn. Ik heb nog steeds niks gehoord van de uni in Canada, hoewel mn contactpersoon me verzekerde dat dat wel goed komt. Ik weet nog niet hoe ik daar ga wonen en op welke datum ik daar dan in kan. Op zich niet onoverkomelijk, maar ik wil dit soort dingen gewoon zeker weten ;)

Dus twijfels, maar eigenlijk ook weer niet. Ik wil dit gewoon doen. Punt. (maar dan toch die kriebels he :P )
hahaha..hier is het ongeveer hetzelfde. Alleen ik weet dondersgoed waar ik heen ga en waar ik toe ben. Heb daar zelf een semester gestudeerd.
Maar heb dus toch twijfels, oa. door persoonlijke omstandigheden en omdat het daar echt super hard blokken is, lang niet zo als hier.. :{
Dus nog maar even doorsparen en als ik het geld heb zie ik wel verder :)
pi_96322118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:46 schreef cafpow het volgende:

[..]

hahaha..hier is het ongeveer hetzelfde. Alleen ik weet dondersgoed waar ik heen ga en waar ik toe ben. Heb daar zelf een semester gestudeerd.
Maar heb dus toch twijfels, oa. door persoonlijke omstandigheden en omdat het daar echt super hard blokken is, lang niet zo als hier.. :{
Dus nog maar even doorsparen en als ik het geld heb zie ik wel verder :)
haha zo doe ik het dus ook de hele tijd; alles voor me uitschuiven. Onder het mom van 'september is toch nog ver weg'. Het komt alleen zo ontzettend snel dichterbij :')

Die persoonlijke omstandigheden lijken me vooral heel lastig, daar heb ik hier gelukkig niet zo heel veel last van. Maar nu ik dit zo typ bedenk ik me dat ik die toch eigenlijk ook wel heb. Dat harde studeren schijn je in Canada ook te moeten, maar dat lijkt me juist leuk en uitdagend! Hoewel het natuurlijk scheelt dat ik maar voor een semester ga, en hele studie hard blokken is weer heel wat anders.

Ik ben echt een beetje bang dat de verandering TE groot is. Ik heb daar al eens eeder last van gehad, en dat was geen pretje. Maar het lijkt me ook weer zo onzettend gaaf om eens een hele andere cultuur mee te maken. Vraag me dus echt af of ik het wel kan.

Voor elk positief argument dat ik bedenk kan ik ook weer een tegenargument bedenken. Gevolgt door weer een positieve met daar achteraan een negatieve.

Maar over een uurtje vind ik het weer ontzetten leuk en heb ik er helemaal zin in. Volgens mij ben ik bipolar ;)
pi_96322637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:21 schreef fh101 het volgende:

[..]

haha zo doe ik het dus ook de hele tijd; alles voor me uitschuiven. Onder het mom van 'september is toch nog ver weg'. Het komt alleen zo ontzettend snel dichterbij :')

Die persoonlijke omstandigheden lijken me vooral heel lastig, daar heb ik hier gelukkig niet zo heel veel last van. Maar nu ik dit zo typ bedenk ik me dat ik die toch eigenlijk ook wel heb. Dat harde studeren schijn je in Canada ook te moeten, maar dat lijkt me juist leuk en uitdagend! Hoewel het natuurlijk scheelt dat ik maar voor een semester ga, en hele studie hard blokken is weer heel wat anders.

Ik ben echt een beetje bang dat de verandering TE groot is. Ik heb daar al eens eeder last van gehad, en dat was geen pretje. Maar het lijkt me ook weer zo onzettend gaaf om eens een hele andere cultuur mee te maken. Vraag me dus echt af of ik het wel kan.

Voor elk positief argument dat ik bedenk kan ik ook weer een tegenargument bedenken. Gevolgt door weer een positieve met daar achteraan een negatieve.

Maar over een uurtje vind ik het weer ontzetten leuk en heb ik er helemaal zin in. Volgens mij ben ik bipolar ;)
volgens mij hebben alle studenten die naar het buitenland gaan er wel last van :)
pi_96330447
mijn man gaat mee, dus heb eigenlijk helemaal nergens twijfel over :@ zolang we samen zijn zit het wel goed :P

Gisteren mijn papieren live ingeleverd , deze waren helemaal in orde en verder maandag en dinsdag door de wijken heen gewandeld! Super! *O* Jammer dat we nu weer op 't vaste land zijn :P
Ja doei.
pi_96334822
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
mijn man gaat mee, dus heb eigenlijk helemaal nergens twijfel over :@ zolang we samen zijn zit het wel goed :P

Gisteren mijn papieren live ingeleverd , deze waren helemaal in orde en verder maandag en dinsdag door de wijken heen gewandeld! Super! *O* Jammer dat we nu weer op 't vaste land zijn :P
Nice *O* ^O^ Voor jou is het nu vooral afwachten of niet?
pi_96334862
yup, en woonruimte zoeken :o zou het liefst nu al een huis huren, jammer dat 't dan alleen wat duur wordt om ook voor juni en juli te betalen :P

1 augustus is de richtdatum voor ingang huur daar :)
Ja doei.
pi_96348809
Lijkt me een heerlijk gevoel motorbloempje! Ook heel leuk dat je man meegaat, kun je daar samen alles ontdekken.

Hier zit er wat vooruitgang in! Vandaag een mailtje gehad dat ik al iets had moeten horen van de uni in Canada. Teruggemailt dat dat nog steeds niet zo is (en erachter gekomen dat een andere studente hetzelfde probleem heeft) en nu dus maar rechtstreeks met de contactpersoon in Canada contact opgenomen.
Voelt goed om nu zelf eens wat te kunnen doen!

Leuk detail, onder aan de mail stond: applications should be received by April 30th. :')
(maar daar wist ik al dat ze daar soepeler mee om zouden gaan)
pi_96804133
hier begin ik langzamerhand steeds zenuwachtiger en ongeduldiger te worden. aangezien ik voor eind juli moet vertrekken en tickets dan super duur zijn en ik nog steeds wacht op het officiele bericht van de DUO. Omdat ze nog het inkomen van mijn ma bij de belastingdienst moet ontvangen van 2009 en daar wach ik al meerdan 4 weken op :{

Hoe gaat het trouwens met de rest hier?
pi_96805975
Heb je al eens gebeld cafpow? En hoe gaat het met de twijfels?

Mijn vlucht is geboekt! :D Vanaf 29 augustus ben ik in Canada te vinden! Verder dus contact gehad met de Canadese uni, helaas niet veel verder gekomen met de inschrijving aangezien het systeem nog steeds problemen oplevert.. Dus ik ga naar Canada, ben alleen nog niet ingeschreven bij de uni ;)
pi_96830644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:22 schreef fh101 het volgende:
Heb je al eens gebeld cafpow? En hoe gaat het met de twijfels?

Mijn vlucht is geboekt! :D Vanaf 29 augustus ben ik in Canada te vinden! Verder dus contact gehad met de Canadese uni, helaas niet veel verder gekomen met de inschrijving aangezien het systeem nog steeds problemen oplevert.. Dus ik ga naar Canada, ben alleen nog niet ingeschreven bij de uni ;)
bellen heb ik nog niet gedaan. Wacht ermee tot ongeveer eind mei/begin juni. En tja de twijfels die blijven, maar momenteel probeer ik die twijfels gewoon even te verstoppen, want alles hangt af van de ib-groep, want pas als ik het zeker weet dat alles goed zit kwa bedragen enzo wil ik pas de knoop doorhakken...dus ik kijk gewoon of tegen die tijd de twijfels mischien verdwenen zijn ;)
pi_96834177
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:30 schreef cafpow het volgende:

[..]

bellen heb ik nog niet gedaan. Wacht ermee tot ongeveer eind mei/begin juni. En tja de twijfels die blijven, maar momenteel probeer ik die twijfels gewoon even te verstoppen, want alles hangt af van de ib-groep, want pas als ik het zeker weet dat alles goed zit kwa bedragen enzo wil ik pas de knoop doorhakken...dus ik kijk gewoon of tegen die tijd de twijfels mischien verdwenen zijn ;)
Je kan nu iig met het idee rondlopen en er aan wennen. Ik heb op een gegeven moment ook tegen mezelf gezegd: ik ga. Daarna geen paniekaanvallen gehad of iets, alleen licht zoiets van 'oh jee, straks zit ik helemaal daar in mn eentje, wat als..' maar dat blijf je altijd wel houden denk ik.
Plus dat ik eerst van plan was om naar Engeland te gaan, en dat ging heel plots niet door. Dat vond ik toen zo ontzettend jammer, dat ik toen eigenlijk ook wel wist dat ik dit toch wel heel graag wou ;)
pi_96850978
trouwens, iemand enig idee hoe lang het opvragen van inkomens van ouders duurt tussen de duo en belastingdienst?
pi_96890392
"Congratulations on your recent nomination to attend Queen’s University on student exchange in the Faculty of Arts and Science."

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_96890443
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:17 schreef fh101 het volgende:
"Congratulations on your recent nomination to attend Queen’s University on student exchange in the Faculty of Arts and Science."

*O* *O* *O* *O* *O*
gefeliciteerd ^O^
pi_96891657
Nice! Gefeliciteerd :)

Bij mij is vorige week de aanvraag voor Warschau eruit gegaan, dus nu even afwachten... spannend wel!
pi_96894334
Ik meld me hier ook even. Ga in augustus in Guadalajara (Mexico) studeren. Hopelijk deze week de inschrijving compleet maken, zodat ik een visum kan gaan aanvragen en andere dingen kan gaan regelen.
pi_96897172
Dank! :D

quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:43 schreef maen het volgende:
Nice! Gefeliciteerd :)

Bij mij is vorige week de aanvraag voor Warschau eruit gegaan, dus nu even afwachten... spannend wel!
Het is toch Polen geworden? Wat gaf nou de doorslag? En idd spannend, bestaat er nog een kans dat het niet doorgaat?

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:39 schreef Rnnz het volgende:
Ik meld me hier ook even. Ga in augustus in Guadalajara (Mexico) studeren. Hopelijk deze week de inschrijving compleet maken, zodat ik een visum kan gaan aanvragen en andere dingen kan gaan regelen.
Welkom! ;)
Een lekker gevoel als je gewoon dingen kunt gaan regelen zonder onzekerheid.
pi_96899895
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:39 schreef Rnnz het volgende:
Ik meld me hier ook even. Ga in augustus in Guadalajara (Mexico) studeren. Hopelijk deze week de inschrijving compleet maken, zodat ik een visum kan gaan aanvragen en andere dingen kan gaan regelen.
Gaaf! En voor een stage of volledige studie?
pi_96900918
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:17 schreef fh101 het volgende:
"Congratulations on your recent nomination to attend Queen’s University on student exchange in the Faculty of Arts and Science."

*O* *O* *O* *O* *O*
yay *O*
Ja doei.
pi_96901102
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:43 schreef maen het volgende:
Nice! Gefeliciteerd :)

Bij mij is vorige week de aanvraag voor Warschau eruit gegaan, dus nu even afwachten... spannend wel!
Nee, niet Nice :+ Canada! :+
Ja doei.
pi_96902148
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, niet Nice :+ Canada! :+
Ik moest lachen!
pi_96904062
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:57 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik moest lachen!
ik ook :) had het ook wel kunnen verwachten natuurlijk :P
pi_96904387
* motorbloempje is in een flauwe bui :P
Ja doei.
pi_96904424
en Warschau! Spannend! Vanwaar die keus?
Ja doei.
pi_96906676
Niks mis met een beetje flauwekul :)

maare, Warschau. Waarom? Ik kreeg een lijst met mogelijke universiteiten, en ben toen gaan kijken waar ze interessante vakken aanbieden en wat verbonden was met Wageningen. En daar kwam onder andere Warschau uit, en iemand die vorig jaar is geweest was erg enthousiast dus ik dacht laat ik dat ook eens proberen :)
pi_96906782
super hoor! O+ en heel tof dat je ook gewoon naar de vakken kijkt en niet puur naar de stad :Y

Ben overigens alweer aan het kijken naar een Master en hoop dat ik in Edinburgh aangenomen word VOLGEND jaar :+ is èn betaalbaar, en een super mooie stad + omgeving!
Ja doei.
pi_96907224
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
super hoor! O+ en heel tof dat je ook gewoon naar de vakken kijkt en niet puur naar de stad :Y

Ben overigens alweer aan het kijken naar een Master en hoop dat ik in Edinburgh aangenomen word VOLGEND jaar :+ is èn betaalbaar, en een super mooie stad + omgeving!
ok, en nu heb je me jaloers! :( ik wou heeeeeel graag naar Schotland, maar daar was niets te vinden. heel UK niet trouwens. Ofja, Cork wel, maar daar gaat mn halve jaar al naar toe dus dat trok me dan weer niet.
Ik heb ook nog getwijfeld over Praag, maar dat trok me qua vakken toch niet echt. De stad wel, maar Warschau is vast ook mooi.
pi_96907428
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:02 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.ed.ac.uk/schoo(...)ra-migration/details

:o deze moet ik O+
ik snap je O+ , lijkt me erg interessant! het is dat het totaal niet mijn richting is, anders had ik het overwogen ;)
pi_96912269
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

Gaaf! En voor een stage of volledige studie?
Het is een onderdeel van m'n studie hier zo, ik studeer International Business and Languages. :) Ik moet dus een half jaartje verplicht studeren in het buitenland, daarnaast volgend jaar ook nog een half jaar verplicht stage lopen in het buitenland.

Ik zeg expres 'verplicht', want ik vind het toch zo erg... ;)
pi_96918639
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:01 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Het is een onderdeel van m'n studie hier zo, ik studeer International Business and Languages. :) Ik moet dus een half jaartje verplicht studeren in het buitenland, daarnaast volgend jaar ook nog een half jaar verplicht stage lopen in het buitenland.

Ik zeg expres 'verplicht', want ik vind het toch zo erg... ;)
hahaha..kan ik me voorstellen dat je het zo vervelend vind om naar het buitenland te moeten.
Maar mag ik vragen wat je heeft doen kiezen voor mexico?
pi_96920561
Ik kon kiezen uit een boel Europese landen en Mexico. Eerst kon je ook nog kiezen voor Costa Rica, maar die was weggehaald. M'n school heeft contacten met die universiteiten dus het is de bedoeling dat je in ieder geval naar een van die uni's gaat.

En tja, Europa is heel mooi, maar ik wilde toch liever naar ´het buitenland´. Iets verder weg dus, vandaar Mexico. :) Daarnaast is het gewoon een prachtig land, de taal, cultuur, klimaat enz. Ik ga daar ook helpen bij een vrijwilligersorganisatie (Un Techo Para Mi Pais, zoek het maar eens op), wat me ook een hele mooie ervaring lijkt en voor m'n eigen ontwikkeling ook heel goed is. :)
pi_97088507
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:47 schreef Rnnz het volgende:
Ik kon kiezen uit een boel Europese landen en Mexico. Eerst kon je ook nog kiezen voor Costa Rica, maar die was weggehaald. M'n school heeft contacten met die universiteiten dus het is de bedoeling dat je in ieder geval naar een van die uni's gaat.

En tja, Europa is heel mooi, maar ik wilde toch liever naar ´het buitenland´. Iets verder weg dus, vandaar Mexico. :) Daarnaast is het gewoon een prachtig land, de taal, cultuur, klimaat enz. Ik ga daar ook helpen bij een vrijwilligersorganisatie (Un Techo Para Mi Pais, zoek het maar eens op), wat me ook een hele mooie ervaring lijkt en voor m'n eigen ontwikkeling ook heel goed is. :)
Dappere keus wel! Ik heb zelf bewust voor een land (= Canada) gekozen dat niet 'totaal' ander is qua cultuur. Of eigenlijk heb ik gekozen op de taal, en toen bleef Canada over ;) Spreek je al Spaans of niet? Heel gaaf dat je daar ook vrijwilligerswerk gaat doen!

Ik wou zelf heeeel graag naar een land waar ik dus gewoon alles zou kunnen begrijpen, ook in bv de winkel. Vandaar dat Engelstalige landen mijn voorkeur hebben.
pi_97091422
Canada is natuurlijk ook een prachtig land. Lijkt me een hele mooie plek om stage te lopen, maar ik heb meerdere 'mooie plekken' daarvoor, haha. ;)

Ik spreek wel een beetje Spaans, maar dat is toch vooral basisniveau. Wordt flink aanpoten in Mexico, aangezien ik ook alles in het Spaans ga volgen op de uni. :) Maar ja, moet wel goed komen,, anders had ik niet zo'n studie als de mijne moeten kiezen. ;)
pi_97093557
Je leert ook wel het snelste door totale 'onderdompeling' natuurlijk, aangezien je dan wel moet ;)

En ook al komt het niet snel genoeg goed, dan kun je daar denk ik ook nog wel een snelcursus doen lijkt me.
pi_97094671
Ja, ik was sowieso van plan na aankomst direct een spoedcursus te nemen.. zodat ik tenminste iets begrijp tijdens de lessen. ;)
pi_97095412
Strak plan idd! Universitair Spaans is toch wat anders dan basis Spaans ;)
pi_97101782
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:33 schreef Rnnz het volgende:
Ja, ik was sowieso van plan na aankomst direct een spoedcursus te nemen.. zodat ik tenminste iets begrijp tijdens de lessen. ;)
goed idee, en ik heb een algemene tip, probeer je te verdiepen in het mexicaans ipv. alleen het spaans.
Aangezien ieder zuid-amerikaans land net anders spreekt, en neem dit aan van iemand die zelf met een zuid-amerikaans(spaans) dialect is opgevoed :)
pi_97134026
Gisteren, na een lange application procedure, mijn J1-visum toegezegd gekregen op het US consulate in Amsterdam. Dat betekent dus dat ik mijn stage mag gaan doen in de US.
Dus vanaf 8 augustus 2011 tot en met 15 januari 2012 zal ik mijn stage doen in Grand Rapids, MI :D
Echt heel veel zin in! Is een mooi vervolg nadat ik van augustus 2010 tot en met december 2010 mijn studie buitenland in Noorwegen heb gedaan :)

[ Bericht 0% gewijzigd door larry91 op 23-05-2011 16:29:15 ]
pi_97134446
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:31 schreef cafpow het volgende:

[..]

goed idee, en ik heb een algemene tip, probeer je te verdiepen in het mexicaans ipv. alleen het spaans.
Aangezien ieder zuid-amerikaans land net anders spreekt, en neem dit aan van iemand die zelf met een zuid-amerikaans(spaans) dialect is opgevoed :)
Thanks. :) Ja, ik geloof best dat er nogal verschil in zit. Ik zie ter plekke wel hoever ik kom met m'n huidige niveau, die spoedcursus komt toch wel. :)

Welke studie doe je trouwens, Larry91?
pi_97134660
Engelstalige Logistiek en economie (in Engels heet het overigens Business Logistics management).
Nu ben ik ook wel geïnteresseerd in jouw studie?

Edit; Al gevonden, IBL dus. Al eerder naar het buitenland geweest voor studie of stage?
pi_97135921
Nee, nog niet eerder naar het buitenland geweest, dit wordt de eerste keer. :)

Ik dacht even dat je hetzelfde deed als ik, omdat je zowel een studie als een stage in het buitenland doet. Er zijn volgens mij maar weinig studies die het verplicht stellen dat je twee keer naar het buitenland gaat. Mensen in m'n omgeving snappen vaak ook niet dat ik in Mexico ga studeren, en geen stage ga lopen. ;)

Hoe beviel je studie in Noorwegen? Ik heb Noorwegen altijd al een prachtig land gevonden en het staat dan ook op de shortlist voor mogelijke stageplekken. :P
pi_97136770
Bij mij is het verplicht omdat het een 'internationale' opleiding is. Zit ook met een hoop 'buitenlanders' Om in aanmerking te komen voor je diploma moet je 3 culturen ervaren hebben (je eigen en twee andere), dat zal bij IBL niet veel anders zijn neem ik aan.

Nou ik vind het anders wel vrij slim om te gaan studeren in Mexico, Mexico is een prachtig land en tijdens je studie buitenland krijg je veel meer de kans om het land echt te bezichtigen.
Dat is dan ook wat de insteek was van studeren in Noorwegen. Echt een prachtig land en kan je echt aanraden om daar heen te gaan voor stage (zeker als je een stagevergoeding krijgt naar Noorse standaard ;) ). Mijn studie in Noorwegen was dan ook geweldig, school was prima, mensen ontzettend aardig (ook de andere internationale) en zat in een prachtige omgeving. Helemaal top.
pi_97137039
Bij ons is het inderdaad precies hetzelfde. Aangezien ik naast Spaans ook nog Frans en Engels als talen heb, is het de bedoeling dat ik in ieder geval in een Engelstalig of Franstalig land ga stage lopen. Volgens mij tellen ze een land als Noorwegen echter ook mee als Engelstalig, zo lang je maar genoeg Engels spreekt (in het bedrijf).

Maar ik kan dus ook nog een minor volgen in het buitenland. Wordt een dure bedoeling allemaal. ;)
pi_97147149
Nou je hebt in ieder geval nog genoeg de kans om wat mooie landen te zien. Al loopt het inderdaad vrij snel in de papieren :P
pi_97190978
Oei, ik moet toch eens gaan kiezen welke vakken ik nu daadwerkelijk wil gaan volgen.. toch tamelijk moeilijk...
pi_97203929
Larry, gefeliciteerd!!

Maen, moet je dat nu al beslissen? Succes!
pi_97204068
Ja, ik moet nu al mijn voorkeuren aangeven, want de vakken voor exchange students worden alleen bij voldoende animo gegeven. Dus pas als ik daar ben is het definitief.. ook maar even afwachten dus!
pi_97205008
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:11 schreef fh101 het volgende:
Larry, gefeliciteerd!!

Thanks ^O^
pi_97205056
Dus je zit alleen maar bij andere exchange students en niet bij de andere Polen? Dat is ook wel apart eigenlijk, maar ook leuk!
pi_97206379
Nee, dat niet. Maar ik wil alleen maar vakken in het Engels volgen, en dat is alleen bij voldoende animo. Dus als Polen ook in het Engels willen volgen zitten die er gewoon bij! Althans, dat is hoe ik het begreep van de website...
pi_97207135
Ah, dat klinkt eigenlijk wel heel logisch ook! Was even de taalbarriere vergeten, zit zelf zo met Canada in mn hoofd ;)

Ga je nog wel proberen Pools te leren?
pi_97212354
Een beetje, om me te kunnen redden. Maar meer niet, heb pittige vakken gekozendus. Heb mn tijd wel nodig. Maar een beetje taal hoort er wel bij natuurlijk :)
pi_97531322
Nou! Wij hebben een huis gevonden (zie sig) en eind juni gaan we verhuizen O+
Ja doei.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 10:26:39 #234
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97531485
Tof. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97531524
Heb er echt mega veel zin in :o
Ja doei.
pi_97532040
klinkt goed, spannend! :)
pi_97537253
Super! Gefeliciteerd!! :)
pi_97539859
Succes motorbloem!

Hier heb ik via internet gezien dat ik dus bijna 600 per maand krijgen nu is het alleen nog even goed nadenken of ik het doe of niet.. Want er spelen toch aardig wat twijfels en de tickets kan ik pas ergens eind juli betalen en dan zou ik ook gelijk moeten vertekken.
Nu eerst wachten tot de brief binnen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door cafpow op 31-05-2011 18:48:52 ]
pi_97550012
Wat zijn je twijfels dan precies cafpow? Probeer ze eens te benoemen (hoeft niet hier natuurlijk!) voor jezelf, dan kun je ook kijken of ze reeel zijn.
pi_97551016
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:21 schreef fh101 het volgende:
Wat zijn je twijfels dan precies cafpow? Probeer ze eens te benoemen (hoeft niet hier natuurlijk!) voor jezelf, dan kun je ook kijken of ze reeel zijn.
ik ga hier niet uitgebreid op de twijfels in, want het heeft meer te maken met persoonljke factoren..die invloed hebben op oa. mijn stress en leergedrag..waardoor ik toch wat twijfels heb of ik de opleiding en vooral het studieritme aankan. En ik heb nog lichte twijfels over of de studie me wel echt leuk lijkt...want het toch iets anders dan wat ik hier zou willen doen :)
pi_97551265
tja, studiekeuze blijft lastig. Je was van plan om je hele studie daar te doen, toch? Anders hoeft niet per definitie slecht te zijn natuurlijk, misschien vind je dit uiteindelijk veel leuker dan wat je hier op het oog had. ;)

Succes met beslissen iig!

[ Bericht 54% gewijzigd door fh101 op 02-06-2011 17:43:12 (genoeg gelezen nu ;)) ]
pi_97609182
ik vind het nu wel lang duren voor ik hoor of ik mag gaan of niet..

even een praktische vraag trouwens, hoe doen jullie het bv met je telefoonabonnement als je in het buitenland zit? gewoon door laten lopen, iemand anders gebruik van laten.. dit kwam ineens in me op, dacht ff vragen :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:28:50 #243
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97613843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:17 schreef maen het volgende:
ik vind het nu wel lang duren voor ik hoor of ik mag gaan of niet..

even een praktische vraag trouwens, hoe doen jullie het bv met je telefoonabonnement als je in het buitenland zit? gewoon door laten lopen, iemand anders gebruik van laten.. dit kwam ineens in me op, dacht ff vragen :)
Ik heb 'm omgezet naar het goedkoopste sim-only abonnement omdat ik nog wel eens in NL kom, en mijn nummer wilde behouden. Bovendien vond ik het handig om dat nummer nog te hebben als ik weer terug zou gaan naar NL, al begint het steeds minder zeker te worden of dat nog wel gaat gebeuren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97615041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik heb 'm omgezet naar het goedkoopste sim-only abonnement omdat ik nog wel eens in NL kom, en mijn nummer wilde behouden. Bovendien vond ik het handig om dat nummer nog te hebben als ik weer terug zou gaan naar NL, al begint het steeds minder zeker te worden of dat nog wel gaat gebeuren.
Hmm nouja ik had net een nieuw "duur" abonnement afgeloten, toen alle plannen voor het buitenland beetje opkwamen. Dus ik zit er nog bijna 2jaar aan vast, en vind het zonde om eigenlijk om er een half jaar geen gebruuik van te maken. Maar om het nu door iemand andders te laten gebruiken is ook weer zo iets...
pi_97615809
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:17 schreef maen het volgende:
ik vind het nu wel lang duren voor ik hoor of ik mag gaan of niet..

even een praktische vraag trouwens, hoe doen jullie het bv met je telefoonabonnement als je in het buitenland zit? gewoon door laten lopen, iemand anders gebruik van laten.. dit kwam ineens in me op, dacht ff vragen :)
Aangezien ik vaak genoeg in het buitenland zit en daar niet al te veel vandaan naar nl bel heb ik gewoon prepaid en dat nummer blijft dus in gebruik zolang ik soms opwaardeer en de kosten die hangen van het gebruik af :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:49:56 #246
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97617449
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:22 schreef maen het volgende:

[..]

Hmm nouja ik had net een nieuw "duur" abonnement afgeloten, toen alle plannen voor het buitenland beetje opkwamen. Dus ik zit er nog bijna 2jaar aan vast, en vind het zonde om eigenlijk om er een half jaar geen gebruuik van te maken. Maar om het nu door iemand andders te laten gebruiken is ook weer zo iets...
Zit buitenland in je bundel inbegrepen? Waarschijnlijk wel duurder en heb je alsnog een prepaid in je nieuwe land nodig, maar dan zou je het nog gewoon kunnen gebruiken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97617591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:49 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zit buitenland in je bundel inbegrepen? Waarschijnlijk wel duurder en heb je alsnog een prepaid in je nieuwe land nodig, maar dan zou je het nog gewoon kunnen gebruiken.
hmm ja maar heb ook internet enzo, en dat kan dan dus niet. zal wel eens klantenservice contacten of er een oplossing is.
pi_97658253
Hallo mensen,

Met interesse deel 11 van dit topic doorgelezen. Ik studeer HBO informatica aan de HAN in Arnhem. Sta nu op het punt op te kiezen voor een minor. Graag wil ik deze volgen in London.

Mijn interesses liggen bij OO programmeren en databases. Hier heb ik in mijn opleiding ook semesters voor gevolgd.

Na wat zoeken voor een geschikte minor kwam ik uit op 3 universiteiten:
- University of East London
- Kingston University London
- London Metropolitan University

De volgende minoren spreken mij wel aan:

Op University of East London (3 modules voor een semester):
- Advanced Database Development, Advanced Information Systems Development en Programming Paradigms

Kingston University London (geen minoren?):
- CI2240 Database Systems - http://extranet.kingston.(...)p?module_code=CI2240

London Metropolitan University:
- CC2006 Data Modelling and Database Systems - https://intranet.londonme(...)ogue/2/cc/cc2006.cfm
of
- CC3005 Advanced Database Systems - https://intranet.londonme(...)ogue/3/cc/cc3005.cfm
- CCP114 Object-oriented Software Design and Development - https://intranet.londonme(...)odules/cc/ccp114.cfm

Zijn er nog andere universiteiten waar ik terecht kan/ik naar kan kijken?

Vanuit de HAN in Arnhem zijn er geen connecties met scholen in Engeland, kan ik op een manier een beurs aanvragen?
pi_97658527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:58 schreef ruudvandebeeten het volgende:
Vanuit de HAN in Arnhem zijn er geen connecties met scholen in Engeland, kan ik op een manier een beurs aanvragen?
Welkom!

Ik moet zeggen, over informatica en HBO weet ik vrij weinig, dus met die vragen kan ik je helaas niet helpen.

Heeft de HAN wel connecties met andere scholen in andere landen? Want wat ik altijd te horen heb gekregen is dat het enorm veel regelwerk is als je alles zelf moet regelen en je instelling je hier niet bij kan helpen. Wellicht iets om over na te denken ;) Tenzij je natuurlijk per se naar Engeland wil.
Overigens zou je volgens mij wel gewoon de erasmusbeurs kunnen aanvragen. http://www.erasmusbeurs.nl/
pi_97729605
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:17 schreef maen het volgende:
ik vind het nu wel lang duren voor ik hoor of ik mag gaan of niet..

even een praktische vraag trouwens, hoe doen jullie het bv met je telefoonabonnement als je in het buitenland zit? gewoon door laten lopen, iemand anders gebruik van laten.. dit kwam ineens in me op, dacht ff vragen :)
Bij Vodafone kan je je abonnement stopzetten zodra je in het buitenland gaat studeren.
Wil je meer weten over wodka, cocktails en alle andere zaken die met wodka te maken hebben dan? Bekijk dan http://wodkaboys.nl/
pi_97731590
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:31 schreef tbear het volgende:

[..]

Bij Vodafone kan je je abonnement stopzetten zodra je in het buitenland gaat studeren.
_O_ Thanks voor de tip, dat scheelt me weer 6 x 32 euro :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_97731625
ah, dat ga ik ook eens bij KPN navragen1
Ja doei.
pi_97734489
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:31 schreef tbear het volgende:

[..]

Bij Vodafone kan je je abonnement stopzetten zodra je in het buitenland gaat studeren.
Ik ben net bij vodafone weg :s maar heb hi nu zover dat mijn bestelling geannuleerd wordt en ik dan een nieuw studentenabonnement kan afsluiten waarbij ik het dus ook tijdelijk stop kan zetten. Nu alleen even afwachten of hi zn belofte ook daadwerkelijk nakomt, de mail blijft angstvallig stil....
pi_97767021
Morgen kan ik weer aan de slag! :) Vandaag de online application ingevuld voor een kamer op de campus (tering wat is dat duur!) en voorkeursplekken aangegeven. Morgen naar de bank om de deposit daarvoor te betalen. Ik hoop echt dat ik op de campus terecht kan, dat wordt duimen dus!

Verder stond er op die site dat ik gelijk daarna online het geld over kon maken, maar dat wil ik dus liever via de bank doen hier, weet ik iig zeker dat het goed gaat. Dus ik wou ze daar even kort een mailtje over sturen. Zo van: nu aangemeld, morgen geld overmaken, komt goed (toch?). Loopt die site vast :( Maar goed, morgen nog maar een keer proberen dan.

Verder morgen ook mn creditcard ophalen, en daarna gelijk een plekkie in een hostel in Toronto boeken! :)
pi_97788080
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef fh101 het volgende:
Morgen kan ik weer aan de slag! :) Vandaag de online application ingevuld voor een kamer op de campus (tering wat is dat duur!) en voorkeursplekken aangegeven. Morgen naar de bank om de deposit daarvoor te betalen. Ik hoop echt dat ik op de campus terecht kan, dat wordt duimen dus!

Verder morgen ook mn creditcard ophalen, en daarna gelijk een plekkie in een hostel in Toronto boeken! :)
Over welke bedragen praten we voor een plekje op campus?
pi_97789066
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:38 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Over welke bedragen praten we voor een plekje op campus?
Ongeveer 3000 dollar = 2100 euro voor 4 maanden. Best heel veel dus als je bedenkt dat je een vrij kleine kamer krijgt en de voorzieningen met veel anderen moet delen, maar het lijkt me geweldig om zoiets ook een keertje mee te maken. Hier in NL bestaat die hele campus cultuur natuurlijk helemaal niet.

Overigens kreeg ik net een mailtje dat het acceptatiepakket binnen is en ik het nu dus op kan halen! :D
pi_97791770
Wat is het toch ongelooflijk handig dat de uni facebook heeft! Nu kan ik gewoon al mn kleine onbenullige dingen vragen en ik krijg ubersnel een reactie! :)
pi_97796158
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ongeveer 3000 dollar = 2100 euro voor 4 maanden. Best heel veel dus als je bedenkt dat je een vrij kleine kamer krijgt en de voorzieningen met veel anderen moet delen, maar het lijkt me geweldig om zoiets ook een keertje mee te maken. Hier in NL bestaat die hele campus cultuur natuurlijk helemaal niet.

Overigens kreeg ik net een mailtje dat het acceptatiepakket binnen is en ik het nu dus op kan halen! :D
Ok. Inderdaad niet erg goedkoop. Waar ga je precies heen in Canada? (En voor welke opleiding?)

Gefeli met het acceptatiepakket!
pi_97799174
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:22 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Ok. Inderdaad niet erg goedkoop. Waar ga je precies heen in Canada? (En voor welke opleiding?)

Gefeli met het acceptatiepakket!
Bedankt! :)

Ik ga naar Queen's University in Kingston. Ik studeer Pedagogiek, maar ik ga daar mn keuzevakken doen. Waarschijnlijk wordt dat iets psychologischs, maar dat zie ik daar wel.
pi_97805720
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:15 schreef fh101 het volgende:

[..]

Bedankt! :)

Ik ga naar Queen's University in Kingston. Ik studeer Pedagogiek, maar ik ga daar mn keuzevakken doen. Waarschijnlijk wordt dat iets psychologischs, maar dat zie ik daar wel.
Ok leuk:D. Ik ben zelf nog aan het kijken wat ik ga doen. Ik zit een beetje met stijldansen, dat doe ik 2 maal in de week en heb beloofd om te helpen aan 2 van mijn danspartners. (Dacht ik vanavond pas aan) Ik heb al goede gesprekken gehad met mijn vriendin. Zij is vorig jaar een half jaar naar Japan (Tokyo) geweest en ze staat helemaal achter me. Tips?
pi_97830626
Vanmiddag om half 4 een gesprek met internationaal bureau op school. Als het mee zit kan ik in september naar Canada of de VS :D.
pi_97836986
Spannend! Laat even weten hoe het ging!
pi_97876441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:53 schreef fh101 het volgende:
Spannend! Laat even weten hoe het ging!
Het was zeker spannend. Ik kreeg 3 universiteiten waar ik mijn minor kan volgen. De 2 die het interessants zijn:

Minnesota State University, Mankato (VS) - http://www.mnsu.edu
Grant MacEwan University, Edmonton (Canada) - http://macewan.ca

Mijn voorkeur ligt bij MNSU door het aanbod van courses. Heb voor die universiteit al de courses uitgeprint meegekregen. Voor donderdag moet ik een lijst met courses die ik wil volgen opgeven. Dan wordt gekeken of ik die kan volgen en wordt mijn programma gemaakt.:)

De plaats Edmonton vind ik dan weer aantrekkelijker. Mankato is echt een klein (bijna dorp) waar ik waarschijnlijk snel ben uitgekeken.

Choices....choices...

[ Bericht 9% gewijzigd door ruudvandebeeten op 08-06-2011 09:46:50 ]
pi_97929144
I'm so exited.. and I just can't hide it:D.

Vandaag heeft mijn docent een e-mail gestuurd naar MSU (MNSU) met de vraag of er een programma kan worden gemaakt voor me voor Augustus - December :D.

I'll keep you posted.
pi_97935881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef ruudvandebeeten het volgende:
I'm so exited.. and I just can't hide it:D.

Vandaag heeft mijn docent een e-mail gestuurd naar MSU (MNSU) met de vraag of er een programma kan worden gemaakt voor me voor Augustus - December :D.

I'll keep you posted.
And I'll keep my fingers crossed for you ;)

Heerlijk, van die voortvarende docenten! Hier zei mn contactpersoon een week geleden dat ze een mail zou rondsturen, ik heb nog niets gehad :') En ja, ik ga er zelf wel achteraan, maar toch ;)
pi_97940489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:08 schreef fh101 het volgende:

[..]

And I'll keep my fingers crossed for you ;)

Heerlijk, van die voortvarende docenten! Hier zei mn contactpersoon een week geleden dat ze een mail zou rondsturen, ik heb nog niets gehad :') En ja, ik ga er zelf wel achteraan, maar toch ;)
:'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97944351
Dat is behoorlijk kut.
Wil/is je enige mogelijkheid dit fall semester? Of zou je ook nog later kunnen?

Ik kreeg net een email van een housing organisation; ze hebben op dit moment alle 4 month leases gevuld en ik ben 66e op de wachtlijst. Niet hoopgevend dus... The search goes on!
pi_97944608
Ben nu ook bezig met appartement te zoeken in de omgeving van mijn stage. Ik ga gelukkig erg goed verdienen dus ik kan me best wel wat veroorloven. Nu heb ik een appartement gevonden en die is nu ook gereserveerd voor mij (ik heb het nog niet bevestigt) alleen zijn de kosten nogal hoog: $600 per maand zonder meubilair en electriciteit. Als meubilair erbij had gezeten dan had ik het zeker gedaan, maar zonder vind ik het toch wel een redelijk hoge huurprijs.
Meubilair wil ik er wel graag bij hebben want ik vind het nogal onpraktisch om daar nog te gaan zoeken naar al die zooi :P.

Dus ook mijn zoektocht gaat voort.
pi_97944935
Vandaag m'n eerste inentingen gekregen voor Mexico.. nog vele te gaan. :P
pi_97950490
Ik ben nu bezig met het schrijven van een bijlage voor het aanvragen van een beurs. Er wordt gevraagd naar een samenvattting: vat het project samen en geef daarbij project, motivatie en inbedding aan.

De eerste twee zijn makkelijk, maar heeft iemand enig idee wat er bedoelt word met inbedding? Ik stuur ook nog wel een mailtje naar mn contactpersoon, maar die kan op dit moment natuurlijk geen antwoord geven (als ze dat uberhaupt al doet) ;)

Inbedding in de studie? Maar dat beschrijf ik al in het project? *is confused*
pi_97959762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:58 schreef ruudvandebeeten het volgende:
Hallo mensen,

Met interesse deel 11 van dit topic doorgelezen. Ik studeer HBO informatica aan de HAN in Arnhem. Sta nu op het punt op te kiezen voor een minor. Graag wil ik deze volgen in London.

Mijn interesses liggen bij OO programmeren en databases. Hier heb ik in mijn opleiding ook semesters voor gevolgd.

Na wat zoeken voor een geschikte minor kwam ik uit op 3 universiteiten:
- University of East London
- Kingston University London
- London Metropolitan University

Zijn er nog andere universiteiten waar ik terecht kan/ik naar kan kijken?

Ik ben ook via de HAN op studie buitenland gegaan (ook Arnhem) weliswaar naar Noorwegen maar twee van mijn opleiding zijn naar Huddersfield gegaan. Ze hebben dan wel iets met logistiek gedaan maar ik weet van hun dat je daar ook iets met software engineering in logistics kon doen (opzetten van ERP systemen (navision software) CPFR systemen etc.) misschien dat je daar naar kan kijken. Maar dit is wel alles wat ik er van af weet :P
pi_97970037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:15 schreef fh101 het volgende:
Dat is behoorlijk kut.
Wil/is je enige mogelijkheid dit fall semester? Of zou je ook nog later kunnen?

Ik kreeg net een email van een housing organisation; ze hebben op dit moment alle 4 month leases gevuld en ik ben 66e op de wachtlijst. Niet hoopgevend dus... The search goes on!
Officieel is het fall semester het enige semester waarin in mijn minor kan volgen. Naast mijn minor hoef ik alleen een half jaar af te studeren. Ik heb al, zo bijdehand dat ik ben, gevraagd of ik niet eerst kon afstuderen(A). Dat ging niet.

Het plan is nu voor mij iets veranderd. Ik heb gevraagd hoe ik een half jaar kan wachten, lees werken (en een beetje sparen), en in januari alsnog me minor kan volgen. Ik heb dan een studievertraging, lekker boeiend. Kan heel me leven nog werken:D.

Kan je niet op de campus terecht?

[ Bericht 4% gewijzigd door ruudvandebeeten op 10-06-2011 08:56:30 ]
pi_97970464
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:49 schreef fh101 het volgende:
Ik ben nu bezig met het schrijven van een bijlage voor het aanvragen van een beurs. Er wordt gevraagd naar een samenvattting: vat het project samen en geef daarbij project, motivatie en inbedding aan.

De eerste twee zijn makkelijk, maar heeft iemand enig idee wat er bedoelt word met inbedding? Ik stuur ook nog wel een mailtje naar mn contactpersoon, maar die kan op dit moment natuurlijk geen antwoord geven (als ze dat uberhaupt al doet) ;)

Inbedding in de studie? Maar dat beschrijf ik al in het project? *is confused*
Google geeft mij ook niet veel meer duidelijkheid. Ik zou gokken dat het een beschrijving is van het verloop van het project. Dus welke onderdelen je gaat behandelen/opleveren en wanneer. De rode draad van het project.

Laat je, wanneer je antwoord van je contactpersoon hebt, even weten wat er met inbedding wordt bedoeld? :)
pi_97972060
pff 2,5 week nadat de aanvraag de deur uit is gegaan heb ik eindelijk bericht gehad! helaas is het alleen een bevestiging dat het aangekomen is -O-

oh jongens waarom duurt dat toch allemaal zo lang! zo kan ik toch niets regelen, of me voorbereiden.
pi_97973330
Is er een manier om berichten van een persoon in een topic te zien?

Ik wil graag weten waar @maen heen gaat maar kan niet zo snel zien.

Ik heb wat dat betreft een ideale situatie. De mensen waar ik tot nu toe contact mee heb gezocht hebben binnen 2 dagen geantwoord. :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:59:55 #276
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97973528
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:49 schreef fh101 het volgende:
Ik ben nu bezig met het schrijven van een bijlage voor het aanvragen van een beurs. Er wordt gevraagd naar een samenvattting: vat het project samen en geef daarbij project, motivatie en inbedding aan.

De eerste twee zijn makkelijk, maar heeft iemand enig idee wat er bedoelt word met inbedding? Ik stuur ook nog wel een mailtje naar mn contactpersoon, maar die kan op dit moment natuurlijk geen antwoord geven (als ze dat uberhaupt al doet) ;)

Inbedding in de studie? Maar dat beschrijf ik al in het project? *is confused*
Inbedding is meestal hoe het onderdeel uitmaakt van het totale programma, dus inderdaad je studie. En wat je er mee wilt bereiken door dit in je studie te passen. Zoiets. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97974075
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:55 schreef ruudvandebeeten het volgende:
Is er een manier om berichten van een persoon in een topic te zien?

Ik wil graag weten waar @maen heen gaat maar kan niet zo snel zien.

Ik heb wat dat betreft een ideale situatie. De mensen waar ik tot nu toe contact mee heb gezocht hebben binnen 2 dagen geantwoord. :)
ik wil graag naar Warschau. :)
pi_97974299
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:14 schreef maen het volgende:

[..]

ik wil graag naar Warschau. :)
Ok, ik heb daar wel al wat over gelezen in dit Topic:). Lijkt me wel een hele ervaring.
pi_97974491
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:21 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Ok, ik heb daar wel al wat over gelezen in dit Topic:). Lijkt me wel een hele ervaring.
ja, mij ook :) maar kijk er nog maar niet te veel naar uit, ben nog steeds bang dat het allemaal niet doorgaat...
pi_97974566
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:26 schreef maen het volgende:

[..]

ja, mij ook :) maar kijk er nog maar niet te veel naar uit, ben nog steeds bang dat het allemaal niet doorgaat...
Waarom zou het niet door kunnen gaan? (En heb je andere opties om in het buitenland te studeren?)

Bij mij zou het niet door kunnen gaan omdat ik te laat was met inschrijven bij de universiteit.
pi_97974738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:28 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Waarom zou het niet door kunnen gaan? (En heb je andere opties om in het buitenland te studeren?)

Bij mij zou het niet door kunnen gaan omdat ik te laat was met inschrijven bij de universiteit.
officieel moet je je eerste jaar afgerond hebben, maar door omstandigheden mis ik 1 vak. ik ken wel een hoop uitzonderingen, dus ik hoop dat het toch mag! en ik heb nog 2 herkansingsmogelijkheden voor ik zou gaan, maar ik vraag me af of ze naar de behaalde vakken op dit moment kijken (dus de lijst die ik heb ingeleverd) of naar de vakken als ik daar aankom. dat laatste zou wel zo eerlijk zijn eigenlijk, maarja.
pi_97974956
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:33 schreef maen het volgende:

[..]

officieel moet je je eerste jaar afgerond hebben, maar door omstandigheden mis ik 1 vak. ik ken wel een hoop uitzonderingen, dus ik hoop dat het toch mag! en ik heb nog 2 herkansingsmogelijkheden voor ik zou gaan, maar ik vraag me af of ze naar de behaalde vakken op dit moment kijken (dus de lijst die ik heb ingeleverd) of naar de vakken als ik daar aankom. dat laatste zou wel zo eerlijk zijn eigenlijk, maarja.
Dat is inderdaad een lastig verhaal. Het is nu voor minder dat je niet weet of het zin heeft dingen als huisvesting te regelen. Ik werd een beetje lekker gemaakt. Ben met het idee dat ik in september kon beginnen aan me minor de courses, huisvesting etc. aan het uitzoeken geweest.

Ps. kan je niet iemand bellen die je direct antwoord kan geven? Ik ben zelf niet zo geduldig en bel vaak. E-mailen duurt vaak langer dan nodig.
pi_97975606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:38 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een lastig verhaal. Het is nu voor minder dat je niet weet of het zin heeft dingen als huisvesting te regelen. Ik werd een beetje lekker gemaakt. Ben met het idee dat ik in september kon beginnen aan me minor de courses, huisvesting etc. aan het uitzoeken geweest.

Ps. kan je niet iemand bellen die je direct antwoord kan geven? Ik ben zelf niet zo geduldig en bel vaak. E-mailen duurt vaak langer dan nodig.
oh, de exchange coordinator reageert vrijwel altijd snel, dat is best prima. het probleem zit m in Polen (goh), het mailsysteem blijkt er 2 weken uitgelegen te hebben ofzo. maar nu dus bevestiging dat het aangekomen is en dat de aanvraag in orde is. klinkt hoopgevend! :) nu moet alleen mijn studiebegeleider nog even bevestigen dat mijn niveau Engels goed genoeg is. weer een stapje verder, het tempo van vandaag mag wel doorgezet worden ;)
pi_97975769
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:56 schreef maen het volgende:

[..]

oh, de exchange coordinator reageert vrijwel altijd snel, dat is best prima. het probleem zit m in Polen (goh), het mailsysteem blijkt er 2 weken uitgelegen te hebben ofzo. maar nu dus bevestiging dat het aangekomen is en dat de aanvraag in orde is. klinkt hoopgevend! :) nu moet alleen mijn studiebegeleider nog even bevestigen dat mijn niveau Engels goed genoeg is. weer een stapje verder, het tempo van vandaag mag wel doorgezet worden ;)
Succes! Omdat alles zo mee zit verwacht ik vanavond wel een berichtje dat alles is geluk ;).

Moet jij toevallig een cursus/certificering halen op het gebied van Engels?
pi_97976088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:00 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Succes! Omdat alles zo mee zit verwacht ik vanavond wel een berichtje dat alles is geluk ;).

Moet jij toevallig een cursus/certificering halen op het gebied van Engels?
bedankt voor je vertrouwen! :) haha komt goed hoop ik.

officieel zou ik ook een certificaat moeten halen, dat stond op hun site. maar hoef nu alleen een bevestiging van de studiebegeleider te hebben dat mijn niveau goed genoeg is. scheelt weer een boel geld!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:57:38 #286
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_97987429
Frustrerend, ik ben reeds op uitwisseling geweest tijdens mijn bachelor, nu wil ik graag voor een tweede keer, alleen doet de studieadviseur moeilijk. Ik zou niet een tweede keer mogen, maar ik kan geen enkele regel vinden die zegt dat dit niet mag. Aargh.
:-)
pi_97987856
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:57 schreef T.O.P het volgende:
Frustrerend, ik ben reeds op uitwisseling geweest tijdens mijn bachelor, nu wil ik graag voor een tweede keer, alleen doet de studieadviseur moeilijk. Ik zou niet een tweede keer mogen, maar ik kan geen enkele regel vinden die zegt dat dit niet mag. Aargh.
Wat zegt de beste meneer/mevrouw?

Ik zou me ook geen reden kunnen verzinnen waarom je niet weg zou mogen. (misschien dat je niet een tweede keer een beurs kan aanvragen ofzo)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:39:54 #288
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_97989188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:07 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Wat zegt de beste meneer/mevrouw?

Ik zou me ook geen reden kunnen verzinnen waarom je niet weg zou mogen. (misschien dat je niet een tweede keer een beurs kan aanvragen ofzo)
Heb de vorige keer sowieso geen beurs gekregen. Ik denk dat ze gewoon niet wil dat ik te laat afstudeer (een nominale student is voor de uni meer waard dan iemand met studievertraging)..
:-)
pi_97991645
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:59 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Inbedding is meestal hoe het onderdeel uitmaakt van het totale programma, dus inderdaad je studie. En wat je er mee wilt bereiken door dit in je studie te passen. Zoiets. :)
Thank you! Ik had al zo'n vermoeden. Ik wacht nog even op bevestiging van mn contactpersoon, en dan laat ik het resultaat wel weten :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:47 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Kan je niet op de campus terecht?
Ik hoop het. Heb me er iig wel voor aangemeld en de deposit ervoor overgemaakt. Maar de kans is klein, helaas. Ze reserveren wel een aantal kamers voor exchange students, maar in de fall komen er meer dan dat er kamers zijn, dus worden de kamers toegewezen met een computer lottery process. Volgens mij heb ik meer kans om de echte loterij te winnen ;)
pi_98068575
Even een vraag voor de mensen die al geweest zijn:

Hoe deden jullie het met een scriptiebegeleider als je je Bachelorthesis 'officieel' in Nederland deed? :)
Ja doei.
  maandag 13 juni 2011 @ 14:06:46 #291
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98110864
Ik zou aankomend jaar ook wel op een stage willen naar Azië, ik heb dan waarschijnlijk mijn universitaire bachelor Informatiekunde binnen. Land maakt me niet zoveel uit.. China, Korea, Taiwan, Japan, Vietnam, Singapore, Hong Kong is allemaal prima.

Heeft iemand misschien een enorm goede tip om in een van die landen een leuke leerzame stage te vinden? En is het realistisch om ook een stagevergoeding te krijgen?
:-)
pi_98195313
Een update van mijn kant.

Gisterochtend nogmaals met mijn begeleider van school een gesprek gehad. Daar heb ik aangegeven dat ik in januari 2012 wil starten met mijn minor aan de Minnesota State University, Mankato. In de tussentijd (september tot januari) ga ik werken bij mijn werkgever. Om dit door te geven aan school ben ik gistermiddag van het kastje naar de muur gestuurd. Na ongeveer 10 Ikea kasten heb ik eindelijk kunnen doorgeven dat ik mijn minor in januari ga starten.

[ Bericht 0% gewijzigd door ruudvandebeeten op 15-06-2011 11:53:39 (Spelfoutje) ]
pi_98196067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:53 schreef ruudvandebeeten het volgende:
Een update van mijn kant.

Gisterochtend nogmaals met mijn begeleider van school een gesprek gehad. Daar heb ik aangegeven dat ik in januari 2012 wil starten met mijn minor aan de Minnesota State University, Mankato. In de tussentijd (september tot januari) ga ik werken bij mijn werkgever. Om dit door te geven aan school ben ik gistermiddag van het kastje naar de muur gestuurd. Na ongeveer 10 Ikea kasten heb ik eindelijk kunnen doorgeven dat ik mijn minor in januari ga starten.
Zo raar dat universiteiten en hogescholen zo moeilijk doen over buitenland dingen. Tijdens mijn opleiding bij de HU werd eerst verteld je MOET voor een studie naar het buitenland en je MOET een stage in het buitenland doen. Toen aan het eind bleek dat het niet voor iedereen lukte om een stage in het buitenland te regelen werd daar ook wel eens gewoon de touwen wat losgelaten...

Ik zit nu zelf in het process om geaccepteerd te worden voor een Master aan de University of Karlstad in Zweden. Druk aan het heen en weer emailen over accommodatie, en maar wachten... Pas 14-15 Juli weet ik of ik toegelaten word (Zweedse inschrijfronde) en dan moet ik daar rond 23 augustus al aanwezig zijn...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_98199039
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:16 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Zo raar dat universiteiten en hogescholen zo moeilijk doen over buitenland dingen. Tijdens mijn opleiding bij de HU werd eerst verteld je MOET voor een studie naar het buitenland en je MOET een stage in het buitenland doen. Toen aan het eind bleek dat het niet voor iedereen lukte om een stage in het buitenland te regelen werd daar ook wel eens gewoon de touwen wat losgelaten...

Ik zit nu zelf in het process om geaccepteerd te worden voor een Master aan de University of Karlstad in Zweden. Druk aan het heen en weer emailen over accommodatie, en maar wachten... Pas 14-15 Juli weet ik of ik toegelaten word (Zweedse inschrijfronde) en dan moet ik daar rond 23 augustus al aanwezig zijn...!
Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo moeilijk voor een school is om alles te regelen. Op mijn school is het gewoon niet duidelijk wie wat moet regelen.

Het is wel kort om pas vanaf 14-15 juli een accommodatie te regelen. Dat is gewoon niet handig.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:35:59 #295
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98199159
Op mijn uni is het vrij makkelijk (international office regelt alles, ik moet alleen wel zelf toestemming regelen vanuit opleiding). Alleen die toestemming is deze keer opeens lastig...
:-)
pi_98199405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:35 schreef T.O.P het volgende:
Op mijn uni is het vrij makkelijk (international office regelt alles, ik moet alleen wel zelf toestemming regelen vanuit opleiding). Alleen die toestemming is deze keer opeens lastig...
dat is hier inderdaad ook. En het werd me afgeraden zelf contact te zoeken met de uni daar. Dus nu steeds maar afwachten... ik weet nog steeds niets zeker! pff
pi_98199410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:32 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo moeilijk voor een school is om alles te regelen. Op mijn school is het gewoon niet duidelijk wie wat moet regelen.

Het is wel kort om pas vanaf 14-15 juli een accommodatie te regelen. Dat is gewoon niet handig.
dat pas rond 14-15 juli is mn eigen schuld had ook gewoon de internationale ronde mee kunnen doen. Alleen had ik daar wat fouten gemaakt en daardoor zit ik dus nu in de Zweedse ronde... Maar gelukkig nu contact met de dame die de accommodatie voor internationale studenten regelt. Gelukkig helpt deze zweedse me aardig.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:35 schreef T.O.P het volgende:
Op mijn uni is het vrij makkelijk (international office regelt alles, ik moet alleen wel zelf toestemming regelen vanuit opleiding). Alleen die toestemming is deze keer opeens lastig...
Opzich werkt het ook zo voor een deel van de studie bij de opleiding die ik deed. Alleen het stage in het buitenland doen is lastig. Voornamelijk omdat de studenten het zelf moeten regelen en de HU hier helemaal niets aan doen. Enige wat ze regelen is dat als je niets kan vinden je dan wel een stage adres kan krijgen van hun, alleen dat is eigenlijk 99 van de 100 x in Nederland...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_98213507
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:32 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo moeilijk voor een school is om alles te regelen. Op mijn school is het gewoon niet duidelijk wie wat moet regelen.

Het is wel kort om pas vanaf 14-15 juli een accommodatie te regelen. Dat is gewoon niet handig.
Hier heb ik dus ook last van, heel frustrerend. 15 juli weet ik pas of ik ben ingeloot voor een kamer op de campus. Dan heb ik nog maar tot 29 augustus om op een andere manier iets te regelen... Veel internationale studenten gaan dus ook gewoon naar Canada zonder een kamer geregeld te hebben. Het schijnt dat ze je daar ter plekke wel goed kunnen helpen. Maar toch wil ik het liever gewoon van te voren geregeld hebben, dat mag duidelijk zijn ;)
pi_98248889
Hebben jullie tips over wie ik kan vragen om een aanbevelingsbrief te schrijven voor een beurs? Ik moet een docent vinden, maar zij weten natuurlijk niets over mij... Ik heb enkel hoorcolleges met 150 andere studenten en 1 werkgroep. Die docent van de werkgroep heb ik gevraagd, maar zij is zelf masterstudent dus ik weet niet of dat goed genoeg is... Verder ook de studieadviseur gevraagd, maar zij geeft aan dat ze geen docent is en dus niets voor me kan doen...

Pfff, wat blijft er dan nog over??
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:58:34 #300
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98249623
Toch gewoon een docent vragen? Zeker als je al eens goede resultaten bij die persoon hebt gehaald, al kijken ze daar niet eens altijd naar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:02:33 #301
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98255415
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:36 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

_O_ Thanks voor de tip, dat scheelt me weer 6 x 32 euro :)
Stopzetten kost je ¤20,50, en je moet dus wel weer een half jaar langer met je telefoon doen.

http://www.vodafone.nl/Vo(...)rmulier_time_out.pdf
:-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')