abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:30:20 #1
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_91988989
Lees voordat je een vraag gaat stellen aub goed de OP, deze is er niet voor niets!

Met piercen wordt bedoeld: een doorboring maken in de huid met de bedoeling er een sieraad in te hangen.

Ben je er van overtuigd dat een bepaalde piercing bij jou past wees er dan zeker van dat je je piercing laat zetten bij een betrouwbare zaak die hygienisch werkt.
Ga nooit alleen maar naar een goedkopere piercingshop omdat het 10 euro in de kosten scheelt.
Laat je van tevoren goed informeren over hoe ze te werk gaan met het steken en schat alvast in hoe jou omgeving op jouw nieuwe piercing gaat reageren (dit hoeft nl. lang niet altijd positief tezijn).
Als je piercing ontstoken is schroom dan niet terug te gaan naar de winkel waar je gepierced bent of ga naar je huisarts. Haal je piercing er niet uit. Laat het zitten totdat iemand die er meer verstand van heeft naar gekeken heeft.

De prijzen per piercingshop willen nog wel eens verschillen. De prijzen bedragen gemiddeld tussen de 25 euro (bijv. oorlel) en 70 euro (bijv. intiem). Deze prijzen kunnen dus best lager of hoger liggen in de zaak waar jij heen gaat.

Indien je je piercingsieraad wilt verwisselen dien je er zeker van te zijn dat de piercing geheeld is.
Hou er rekening mee dat als je op vakantie (bv. Turkije) een nieuw sieraad koop de metaalwaarden anders kunnen liggen (denk aan bv. Nederlands goud en Turks goud, totaal verschillende kwaliteit) en je piercing kan gaan irriteren indien het nog niet genezen is.

***Let op!***- Een piercingshop mag geen (plaatselijke) verdoving toedienen. Geen zalf en ook geen spuitje. Dit is bij de wet verboden.

Het dragen van piercings is een grondrecht volgens de vakcentrale FNV.

Voor een piercing ga je nooit naar een juwelier maar naar een piercingshop. Laat nooit een gaatje in je bovenoor schieten als je een misvormd oor wilt voorkomen. De kans op infecties is een stuk groter omdat deze apparaatjes niet gesteriliseerd kunnen worden. Tevens kan je gaatje nooit exact geplaatst worden en doet het meer pijn.

De tijd dat een piercing nodig heeft om te helen of om dicht te groeien is verschillend per persoon.

Gebruik nooit producten met alcohol om je piercing tijdens het helen schoon te maken (tenzij aanbevolen door de piercer of arts).

Maak je sieraden regelmatig schoon.

De meeste piercingshops hanteren een minimale leeftijd van 16 jaar voor een navel- of gezichts- of oorpiercing. Voor genitale piercings is dit meestal 18 jaar. In sommige gemeenten (zoals Amsterdam) is vastgesteld dat je minimaal 18 jaar moet zijn voor een tattoo of een piercing.

Links met informatie over piercing guns:
bmeworld.com
encyc.bmezine.com

Enkele links naar websites waar je piercingsieraden kunt bestellen:
alloverpiercings.nl
alpha art jewelry
coldsteel.co.uk
crazy-factory.com
jewelsoffantasy.nl
mariebelle.nl
mypiercing.nl (favoriet: niet duur, snelle levering, mooi en netjes verpakt)
piercingworld.nl
roxy-shop.be
wildcat.de (favoriet: professioneel)
bodyartforms

Voorgaande delen:
Piercings #1
Piercings #2
Piercings #3
Piercings #4
Piercings #5
Piercings #6
Piercings #7
Piercings #8
Piercings #9
Piercings #10
Piercings #11
Piercings #12
Piercings #13
Piercings #14
Piercings #15
Piercings #16
Piercings #17
Piercings #18
Piercings #19
Piercings #20
Piercings #21
Piercings #22
Piercings #23
Piercings #24 Bijna Jubileum
Piercings #25 *O* Jubileum *O*
Piercings #26
Piercings #27
Piercings #28
Piercings #29
Piercings #30
Piercings #31
Piercingtopic # 32
Piercingtopic #33
Piercingtopic #34
Piercings #35
Piercings ende zo #36
Piercings & Zo #37
Piercings enzo #38
Piercings enzo! deeltje 39
Piercings enzo # 40
Piercings enzo #41
Piercings enzo #42
Piercings enzo #44
Piercings enzo #45
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:30:49 #2
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_91989010
Oh... nu staat er weer 45, da's niet de bedoeling, halp! :')
pi_91989572
Vanochtend voor het eerst sinds 4 jaar is mijn tongpiercing losgeraakt. Nam een slok drinken en voelde iets hard mee gaan, ik hoesten als een gek en hij kwam weer omhoog! :D Was het balletje losgeraakt.

Heb vorige week overigens mijn helix na 3 jaar weer doorgeprikt, ging makkelijker dan gedacht. :o
All good things are wild and free.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:09:42 #4
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_91990738
Wat is dat hier toch met die bolletjes van die tongpiercing.. :P

Die van mij is nadat ik hem net gezet had een keer lost geraakt, maar kon t balletje er toen niet direct weer terug in doen. Heb um toen opnieuw moeten laten zetten. Nu heb ik hier thuis altijd een hele lading balletje liggen (en die gaan ook altijd mee op vakantie ed) en ik hou nogal van afwisseling. Ik draai de bolletjes ook altijd goed aan door een zakdoekje te gebruiken....

Heb trouwens ook een keer gehad dat ik een plastic bolletje kapot gebeten heb, had ik nog maar een half bolletje erin :S

En heb t zetten van een conch maar ff uitgesteld tot waarschijnlijk na de zomer...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:23:45 #5
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_91994144
Ik raakte in het begin bijna elke week wel het bolletje van mijn lip piercing kwijt, nu blijft hij *afkloppen* al maandenlang gewoon op zijn plek. Weet echt niet wat ik nou anders heb gedaan dan in het begin. :P
pi_91994251
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:23 schreef Alerion het volgende:
Ik raakte in het begin bijna elke week wel het bolletje van mijn lip piercing kwijt, nu blijft hij *afkloppen* al maandenlang gewoon op zijn plek. Weet echt niet wat ik nou anders heb gedaan dan in het begin. :P
Van mijn eskimo bleef ook altijd alles zitten, tot vorige week toen ik naar de bus liep, toen kwam ik er opeens achter dat het bovenste bolletje foetsie was. :(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hč :(
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:10:16 #7
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_91996513
Wow, dit is echt toevallig met die balletjes, ik had vandaag dat een balletje van mijn septum in mijn labjas viel (gelukkig niet in de bak met mijn cavia-pups..)
Mijn septum gaat steeds los doordat ik hem verstop en dan dus in mijn neus duw waarbij soms mijn balletjes draaien..
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:11:44 #8
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_91999312
Ik raak alleen altijd neuspiercings kwijt. De hele piercing.
Hopen dat het straks met de septum beter gaat.
pi_91999408
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:10 schreef luciferist het volgende:
Wow, dit is echt toevallig met die balletjes, ik had vandaag dat een balletje van mijn septum in mijn labjas viel (gelukkig niet in de bak met mijn cavia-pups..)
Mijn septum gaat steeds los doordat ik hem verstop en dan dus in mijn neus duw waarbij soms mijn balletjes draaien..
Labjas? Cavia's? ;(
All good things are wild and free.
pi_91999635
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:13 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Labjas? Cavia's? ;(
Nederland is dierproefvrij :*
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hč :(
pi_91999734
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:18 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Nederland is dierproefvrij :*
Nee toch? Tenminste van wat ik lees op google worden er gewoon testen op gedaan. :+
All good things are wild and free.
pi_92000049
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:20 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Nee toch? Tenminste van wat ik lees op google worden er gewoon testen op gedaan. :+
qua cosmetica wel, toxicologie mag wel. Hoeveel mensen ken je die zich aan zouden melden voor een ld50 test? ;)
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hč :(
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:39:58 #13
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_92010930
Er mag nog zoveel wetenschappelijk onderzoek hoor, enige reden dat de cosmetica niet meer getest mag worden is omdat het allemaal allang bekent is en omdat ze die activisjes blij willen houden... En als je het toch wel doen geef je gewoon bij het DEC aan dat je denkt dat het een mogelijk geneesmiddel is tegen een huidziekte oid of je laat het in een ander (denk china en japan) land testen... Daarnaast mag je het alsnog op een ongewervelde smeren :') die worden niet beschermd onder de wet dierproeven.

Ik doe angst onderzoek, en test dus onder andere mogelijke antidepressiva, niet voor de Lethal Dosis 50, maar voor het effect, is er een significant verschil etc.

Maar om het gezeur over proefdieren maar gelijk met deze post te laten ophouden; De dieren in onze stallen hebben een veel betere huisvesting dan de doorsnee huisdieren, de pijn moet zo minimaal mogelijk gehouden worden, en je moet alles volgens een soort van contract doen van het Dierexperimentencommissie (voor elk experiment met gewervelden moet je daar wat aanvragen.)

edit: En nog steeds vertel ik als ik een meisje versier dat "ik met dieren werk" :') komt wat beter over :')

[ Bericht 5% gewijzigd door luciferist op 28-01-2011 21:52:12 ]
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:25:20 #14
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_92013988
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:39 schreef luciferist het volgende:
En nog steeds vertel ik als ik een meisje versier dat "ik met dieren werk" :') komt wat beter over :')
Hahaha dat klinkt al veel beter ja. :P

Ik. wil. ook. een. septum. :X
  vrijdag 28 januari 2011 @ 23:32:08 #15
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_92018265
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:25 schreef Alerion het volgende:

[..]

Hahaha dat klinkt al veel beter ja. :P

Ik. wil. ook. een. septum. :X
waarom dan niet? je kan hem zo wegstoppen en het doet nauwelijks pijn..
  vrijdag 28 januari 2011 @ 23:36:55 #16
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_92018565
Omdat het dan stiekem moet omdat ik nog bij mijn ouders thuis woon. En die vermoorden me als ze erachter komen. (Ik weet het, als ik er goed op let komen ze er niet achter, maar ik vind dat stiekeme gedoe gewoon... tja. Moeilijk.)
pi_92019559
tvp volgende week lippiercing :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92019609
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:54 schreef beatrijs het volgende:
tvp volgende week lippiercing :P
Ah, de knoop doorgehakt? :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_92021793
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ah, de knoop doorgehakt? :9
jazeker :P best spannend
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zaterdag 29 januari 2011 @ 00:31:50 #20
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_92021821
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef Alerion het volgende:
Omdat het dan stiekem moet omdat ik nog bij mijn ouders thuis woon. En die vermoorden me als ze erachter komen. (Ik weet het, als ik er goed op let komen ze er niet achter, maar ik vind dat stiekeme gedoe gewoon... tja. Moeilijk.)
Ik zit op kamers en hoor sinds mijn 14de al:
-ALS JE 16 BENT!
-ALS JE 18 BENT!
-DAT HEB IK NOOIT GEZEGT, IK ZEI 21!
-ZOLANG JE HIER ONDER ONS DAK WOONT BEPALEN WIJ WAT GOED VOOR JE IS!
-- Ik ging op kamers en had de eerste dag al een tepelpiercing genomen--
-ALS JE GETROUWD BENT KUN JE DOEN EN LATEN WAT JE WILT!

Mijn moeder vind het echt heel erg, dus kun je nagaan toen ze er achterkwam dat ik een tepelpiercing had, geluk dat er net visite was anders had ze hem eruit getrokken, toen ik zei dat ik last van mijn tong had omdat er een bobbel op zat en mijn tongpiercing liet zien dacht ik er goed vanaf bleek te komen, geen gezeur enzo, na een half jaar bleek dat ze mij de stille behandeling gaf :')

Bij mijn dermalls zei ze alleen dat ik waarschijnlijk verkeerde vrienden had wanneer ik piercings nodig had...

Mijn septum had ik in, maar er scheen 1 klein zonnestraaltje van 2 cm breed in het hele huis welke precies de septum verlichte toen ik net omhoog keek naar de klok, terwijl mijn pa met zijn hoofd op de vuist op de tafel ruste... Maar die viel nog mee omdat ik hem kon verstoppen :') ze willen hem niet zien...

kortom, gewoon doen dus, zo erg als mijn moeder zal het wel niet worden :')
  zaterdag 29 januari 2011 @ 00:43:10 #21
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_92022472
Nou van mijn moeder is het niet een gevalletje autoritair willen wezen, maar echt gewoon verdriet. In ieder geval wat betreft piercings in mijn gezicht. Heb ook wat dingen in mijn oren zitten en dat maakt d'r lang niet zo veel uit, maar toen mijn lip piercing er eenmaal kwam (ze kon roepen wat ze wilde, ik wilde het al 2 jaar) moest ze huilen en huilen en schreeuwen, van verdriet. Ze vond het zo erg en zo lelijk dat er dingen uitkwamen van "je bent mijn dochter niet meer" en "waarom vermink je jezelf zo, je was zo mooi", en gaaa zooo maaaar doooor. Dus met een piercing in mijn gezicht ben ik wel voorzichtiger geworden. :') De volgende keer sterft ze denk ik.
pi_92026119
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:43 schreef Alerion het volgende:
Nou van mijn moeder is het niet een gevalletje autoritair willen wezen, maar echt gewoon verdriet. In ieder geval wat betreft piercings in mijn gezicht. Heb ook wat dingen in mijn oren zitten en dat maakt d'r lang niet zo veel uit, maar toen mijn lip piercing er eenmaal kwam (ze kon roepen wat ze wilde, ik wilde het al 2 jaar) moest ze huilen en huilen en schreeuwen, van verdriet. Ze vond het zo erg en zo lelijk dat er dingen uitkwamen van "je bent mijn dochter niet meer" en "waarom vermink je jezelf zo, je was zo mooi", en gaaa zooo maaaar doooor. Dus met een piercing in mijn gezicht ben ik wel voorzichtiger geworden. :') De volgende keer sterft ze denk ik.
emotionele chantage :r
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92026482
Haha, ik heb precies hetzelfde. Mijn ouders vinden mijn tragus wel oke, maar een septum moet drie maanden voordat ik ze ga zien gezet worden, want dan kan ie tenminste even uit. Dat heb ik hier toen gepost, en toen kreeg ik hele bakken kritiek over me heen van fokkers die het belachelijk vonden dat mijn ouders mij "niet nemen zoals ik ben." Maar zo'n "koeienring" vinden ze gewoon achterlijk en doet hen ook veel verdriet. (Jij moet ook altijd apart doen..doh)

En ik heb geen zin in dat drama, dus zal ik hem altijd uitdoen als ik hen ga zien, dat vind ik niet erg. Ik kleed me ook altijd wat gangbaarder als ik naar di papa & di mama ga.

Trouwens, mijn neusbijholteontsteking en middenoorontsteking zijn bijna over, dus die septum gaat er snel van komen nu...jee!

En Luciferist; weet je moeder ook van je ampallang? :X
En nogwat, je hebt toch ook van die hoefijzertjes zonder bolletjes? Die klap je veel makkelijker naar binnen volgens mij, niet?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 02:57:31 #24
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_92027636
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 02:16 schreef Luna3 het volgende:
En Luciferist; weet je moeder ook van je ampallang? :X
En nogwat, je hebt toch ook van die hoefijzertjes zonder bolletjes? Die klap je veel makkelijker naar binnen volgens mij, niet?
Ooh mijn broertje is een echte NSB-er, dus hij had het gehoord en zegt hij iets tijdens het eten van "Ooh, wat hoorde ik nu dan weer? heb jij een eikelpiercing?!" (Hij gaat met mijn oude vriendengroep om.) Dus toen heb ik naar alle waarheid geantwoord dat ik er twee had.. Hoewel een frenum niet officieel een eikelpiercing is, of dat ik hem nog ooit in heb, maar toch het gat zit er...

Mijn moeder geloofde het niet, mijn stiefvader weet het volgens mij wel omdat hij een verhaal had gehoord dat ik hem ergens had laten zien op een feestje ofzo :').. hopelijk geloofde die het niet..

Om op die hoefijzertjes zonder bolletjes te komen, ik heb een piercingtang waarmee ik die hoefijzertjes een klein beetje meer open buig, nu kan ik ze met ring en al verstoppen terwijl de bolletjes erop zitten. Een staafje viel helaas nog wel op ("Je hebt een snotterbel zitten...." enzo) maar het ringetje ziet niemand als je hem echt omhoog drukt..

Het is trouwens hier ook het geval dat mijn moeder het gewoon allemaal heel erg vind, ik wou als bijbaantje graag gaan piercen; hele preken gehad over hoe ik dan in de onderwereld zal belanden etc :')
pi_92028654
quote:
14s.gif[b] Op zaterdag 29 januari 2011 02:57 schreef luciferist het volgende:[/b
Ooh mijn broertje is een echte NSB-er, dus hij had het gehoord en zegt hij iets tijdens het eten van "Ooh, wat hoorde ik nu dan weer? heb jij een eikelpiercing?!" (Hij gaat met mijn oude vriendengroep om.) Dus toen heb ik naar alle waarheid geantwoord dat ik er twee had.. Hoewel een frenum niet officieel een eikelpiercing is, of dat ik hem nog ooit in heb, maar toch het gat zit er...

Mijn moeder geloofde het niet, mijn stiefvader weet het volgens mij wel omdat hij een verhaal had gehoord dat ik hem ergens had laten zien op een feestje ofzo :').. hopelijk geloofde die het niet..

Om op die hoefijzertjes zonder bolletjes te komen, ik heb een piercingtang waarmee ik die hoefijzertjes een klein beetje meer open buig, nu kan ik ze met ring en al verstoppen terwijl de bolletjes erop zitten. Een staafje viel helaas nog wel op ("Je hebt een snotterbel zitten...." enzo) maar het ringetje ziet niemand als je hem echt omhoog drukt..

Het is trouwens hier ook het geval dat mijn moeder het gewoon allemaal heel erg vind, ik wou als bijbaantje graag gaan piercen; hele preken gehad over hoe ik dan in de onderwereld zal belanden etc :')
Oja, die snotterbel, dat had je 'gezegd' ja, dat je een zakdoek aangeboden kreeg in het ziekenhuis, haha, lol.
Ja en zelf gaan piercen is natuurlijk ook hetzelfde dealen with the devil, hehehe, moeders. Ach, waarschijnlijk is het een goed teken dat moeders zo reageren, want dan zullen ze wel heeeel veeeeel van hun kinders houden!! :Y (Als je zou mededelen dat je een piercing in je gezicht gaat nemen en ze zouden antwoorden: "'s goed jongen, ge hebt toch al zo'n rotkop." zou ook nie goed zijn heh. -O-

Verder, een jonger broertje...lastig. Maja, ik heb een oudere zus, die dus noooooit iets naars, geks, vervelends, dwars, rebels, onaardigs of vreemds wilde of deed. Met andere woorden; ik was de grote shock voor de familie, omdat ik alles open moest breken. Liever een jonger broertje die doorvertelde wat ik allemaal uitspookte. Hoefde ik het zelf niet meer te vertellen, haha!

Tot slot, moest erg lachen om je zin:"ik werk met dieren." als je een meisje versiert, maar je hebt toch al een super leuk vriendinnetje?! (Of was zij er ook zo ingetrapt, hehehe)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')