abonnement Unibet Coolblue
pi_91976251
* Voorlopig niet meer ;(
Elke maandag t/m donderdag om omstreeks 22:00.

Vervolg van De Slimste Mens Ter Wereld #7 We komen dichter bij de finale.
pi_91976252
Laatste post vorig topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 03:09 schreef wimderon het volgende:
Bert ^O^

Ik dacht ook dat Stany hem had toen hij U2 zei, dat viel gelukkig mee. Eerder dacht ik al dat Bert blunderde toen hij meteen stopte toen hij op 42 stond bij de vraag over Jan Hoed. Daar had nog een antwoord kunnen geven en dan zou hij nog onder Stany staan. Ik weet niet of hij daadwerkelijk geen trefwoord wist, maar het leek toch sterk op een tactische stop.

Duidelijk is trouwens wel dat het finalespel niet goed werkt met mensen die heel veel weten.
pi_91976771
wie is de slimste mens dan???
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 06:53:29 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91976872
In vorige reeksen zaten er nog eesn echt slechte kandidaten in, meer nog, toen was goedele bij de beteren. Toen kon je nog gewoon "beter" zijn in het finalespel, nu is iedereen die aan zet is er wel goed in en is het 50% taktiek, 50% geluk.

Nu ben ik wel blij dat Bert won, slim ook van op 1 te zetten, in 7 seconden was stany zeker op meer gekomen bij Paul vandendriesche.

Jammer voor Eva, ze was zeker aan stany gewaag, maar de filmpjesronde lag haar niet gisteren (mij ook niet trouwens, nooit gezien)...
pi_91979554
Toch blijft het apart dat dit programma in Vlaanderen een succes is, terwijl het hier in Nederland zo hard faalde.
Heb de NL versie ook niet zo vaak bekeken weet dus ook niet waar dat aan lag.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:11:55 #6
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_91981601
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:08 schreef tha_one het volgende:
Toch blijft het apart dat dit programma in Vlaanderen een succes is, terwijl het hier in Nederland zo hard faalde.
Heb de NL versie ook niet zo vaak bekeken weet dus ook niet waar dat aan lag.
Het was gewoon niet zo leuk :)
pi_91988395
De reclame op RTL helpt natuurlijk ook niet echt mee.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:16:15 #8
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_91988448
De Belgische versie 'klopt' gewoon. Sympathieke presentator, goede kandidaten, leuke jury, wordt uitgezonden op een degelijke zender en op een duidelijk tijdstip. De Nederlandse versie heeft dit allemaal niet en is een flauw zouteloos programma.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:20:17 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91988606
Ik snap niet waarom er een Nederlandse versie van zou moeten komen, dat ze zelfs iets bedenken.

Ik vind het qua toon en insteek typisch Vlaams, logisch dat het daar dan ook veel beter werkt. Programma's als DWDD of de dingen die Paul De Leeuw maakt, zijn typisch Nederlands, daar zouden ongeïnspireerde Vlaamse rip-offs ook niet van aanslaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:26:37 #10
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_91988832
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap niet waarom er een Nederlandse versie van zou moeten komen, dat ze zelfs iets bedenken.

Ik vind het qua toon en insteek typisch Vlaams, logisch dat het daar dan ook veel beter werkt. Programma's als DWDD of de dingen die Paul De Leeuw maakt, zijn typisch Nederlands, daar zouden ongeïnspireerde Vlaamse rip-offs ook niet van aanslaan.
Inderdaad. Je hoort ook al mensen die een Nederlandse Basta! willen, terwijl dat nergens op slaat. Wie moeten dat in godsnaam gaan doen? De Lama's? :N
pi_91989334
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:26 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Inderdaad. Je hoort ook al mensen die een Nederlandse Basta! willen, terwijl dat nergens op slaat. Wie moeten dat in godsnaam gaan doen? De Lama's? :N
De Nederlandse Benidorm Bastards is ook enorm matig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:04:18 #12
197394 tha_one
podjandikkie
pi_91998981
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap niet waarom er een Nederlandse versie van zou moeten komen, dat ze zelfs iets bedenken.
Ik vind de vlaamse versie erg leuk, maar de helft van de vragen zijn voor een Nederlander gewoon niet te beantwoorden (Bekende belgen en politiek). Dat is het enige minpunt van het programma.
pi_92000379
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:04 schreef tha_one het volgende:

[..]

Ik vind de vlaamse versie erg leuk, maar de helft van de vragen zijn voor een Nederlander gewoon niet te beantwoorden (Bekende belgen en politiek). Dat is het enige minpunt van het programma.
Als ik kijk naar de Nederlandse versie van Man Bijt Hond dan versta ikd aar ook geen bal van hoor. Allemaal kanslozen die erin komen 'medicijnvrouw' ...
pi_92075077
De Nederlandse versie van de slimste werd gepresenteerd door Martijn Krabbé. Dat werkt ook niet echt in het voordeel van een quizprogramma. :')
pi_92078588
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:54 schreef Envoi het volgende:
De Nederlandse versie van de slimste werd gepresenteerd door Martijn Krabbé. Dat werkt ook niet echt in het voordeel van een quizprogramma. :')
Linda de Mol toch ook?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92081267
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap niet waarom er een Nederlandse versie van zou moeten komen, dat ze zelfs iets bedenken.

Ik vind het qua toon en insteek typisch Vlaams, logisch dat het daar dan ook veel beter werkt. Programma's als DWDD of de dingen die Paul De Leeuw maakt, zijn typisch Nederlands, daar zouden ongeïnspireerde Vlaamse rip-offs ook niet van aanslaan.
Vergeet kopspijkers niet.
Hier een succes in Vlaanderen na vier uitzendingen van de buis.
  zondag 30 januari 2011 @ 16:15:41 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92082110
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:59 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Vergeet kopspijkers niet.
Hier een succes in Vlaanderen na vier uitzendingen van de buis.
Het enige wat redelijk succesvol is overgezet, is De Mol (of Wie is de mol), al vind ik daar de Vlaamse versie ook nog steeds beter, maar daar is de kopie ook wel acceptabel. Ik denk vooral dat men daar bij Woestijnvis op tijd is gestopt, daar waar het bij de AVRO nogal wordt uitgemolken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 30 januari 2011 @ 17:30:28 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92085792
quote:
2s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het enige wat redelijk succesvol is overgezet, is De Mol (of Wie is de mol), al vind ik daar de Vlaamse versie ook nog steeds beter, maar daar is de kopie ook wel acceptabel. Ik denk vooral dat men daar bij Woestijnvis op tijd is gestopt, daar waar het bij de AVRO nogal wordt uitgemolken.
Ik vind net van niet, in Nederland ligt de nadruk veel te erg op het vragen naar de mol, vrijstellingen, jokers, ... waardoor de essentie van het spel helemaal zoek blijft.

Man bijt hond ook, de lichte ironie en satire, de lach en de traan, zonder respect te verliezen, snapten ze in Nederland totaal niet.

Nu ja, omgekeerd is het ook zo natuurlijk. Met studio 1 dachten ze ook Nederland te kunnen imiteren, maar het lijkt ook gewoon op een slechte kopie.
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2011 @ 18:53:29 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_92089708
Nederlandse TV is superieur. De Belgische programma's die zijn genoemd zijn uitzonderingen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:51:27 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93346407
Eind dit jaar komt er dus geen nieuwe reeks.

Waarschijnlijk beginnen ze er volgend jaar toch nog eens aan, maar de kans lijkt steeds realistischer dat het dan op een commerciële zender zal zijn. Dat geldt dan ook meteen voor Basta en al de rest van de Woestijnvis-programma's, er lijkt steeds meer bitterheid te komen tussen de VRT en Woestijnvis.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2011 @ 14:49:57 #21
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_93348404
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:53 schreef tong80 het volgende:
Nederlandse TV is superieur. De Belgische programma's die zijn genoemd zijn uitzonderingen.

:P
Dream on :')
Are you fokking to me?
pi_93355955
De slimste mens ter wereld is gisteren voor de zoveelste keer genomineerd voor het beste entertainment programma tijdens de nacht van de Vlaamse televisiesterren.
De andere genomineerden waren:
* De Jaren Stillekes (één)
* De Pappen- heimers (één)
* Sterren op de Dansvloer (vtm)

De slimste mens won ook de prijs voor het populairste televisieprogramma.
De andere genomineerden:
* Dagelijkse kost (één)
* De Pappen- heimers (één)
* Dubbelleven (één)
  dinsdag 13 december 2011 @ 07:54:15 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105524499
In het najaar van 2012 komt er een nieuwe reeks, met een grondig herwerkte, opgefriste formule. Nadeel (voor de Nederlandse kijkers) is dat het dus verhuist naar zender VT4.

Woestijnvis-figuren Erik Van Looy, Tom Lenaerts, Steven Van Herreweghe, Mark Uytterhoeven en Jan Eelen maken mee de overstap (net als Philippe Geubels).

Lijkt me een bijzonder harde klap voor de VRT.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105524568
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

Lijkt me een bijzonder harde klap voor de VRT.
Dit nieuws was eigenlijk al langer bekend sinds alle programma's van Woestijnvis verhuizen naar VT4.
Het goede nieuws is wel dat er toch een vervolg komt!
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 09:00:35 #25
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_105525208
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:03 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Dit nieuws was eigenlijk al langer bekend sinds alle programma's van Woestijnvis verhuizen naar VT4.
Het goede nieuws is wel dat er toch een vervolg komt!
Klopt.

Ik vraag me wel af of het gaat lopen op vt4. Veel van ons Vlamingen zijn best snobistisch op dat gebied. Ik kijk alleszins.
Are you fokking to me?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')