abonnement Unibet Coolblue
pi_91971750


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:


United States Citizenship & Immigration Services


Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30
Verenigde Staten van Amerika - Deel 31
Verenigde Staten van Amerika - Deel 32

De OP vind je hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door popolon op 17-03-2011 01:32:05 ]
pi_91972051
Gaan nog ff door, interessant topic. Heb es gekeken op real estate Hudson river valley, dat is ten noordan van NYC langs de rivier. Erg mooi, en idd., in vergelijking met NL of Engeland, is het i.h.a. minder duur voor hetzelfde soort wonen.
Zoals ik zei, ik ken iemand die in NYC heeft gekocht ( 650,000 dollar voor 70 m2, upper east, niet een dure buurt), ze moest wel i.v.m. werk, 40th Manhattan).
Een weekend hideout ergens boven de Hudson river is dan intressant : escape from NYC. Ook iets op uiterste oost-tip van Long Island (hoewel duur) is mooi.
pi_91973731
Ik weet niet hoe oud jij bent of hoe lang je de euro-dollar koers volgt maar een paar jaar geleden was een dollar nog meer waard dan de euro. En de afgelopen vijf jaar is de koers voor EUR1 meerdere keren onder de $1,20 geweest. $1,37 is gezien de koers van de afgelopen paar jaar gewoon erg gunstig (vanuit EUR standpunt bekeken).
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:06:20 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91973911
Twee delen 32? :P

Popo, verander de titel eens..... ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:27:39 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91974513
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:00 schreef Shivo het volgende:
Ik weet niet hoe oud jij bent of hoe lang je de euro-dollar koers volgt maar een paar jaar geleden was een dollar nog meer waard dan de euro.
De laatste keer dat de Dollar meer waard was dan de Euro was in Jan-2003, sindsdien is de Euro 8 jaar lang meer waard geweest.

Ik heb ook twee keer aan de verkeerde kant gezeten. Toen mijn vrouw in 1998 naar Nederland kwam was de Gulden sterker, en verloor ze e.e.a. toen ze haar Dollars verhuisde, en toen we onze spaarcenten in 2002 naar de VS verhuisden was de Dollar sterker.

Het is ook niet heel vreemd natuurlijk..... de waarde van de Euro werd in 1999 vast gezet op ong. Hfl 2,20, terwijl in de voorgaande jaren de dollar zelden echt lang boven de 2 Gulden uit kwam. In de jaren 80 ergens hadden we een keer dat hij 3 gulden waard was, maar meestal schommelde die tussen de 1 gulden 50, en de 1 gulden 90 ongeveer, zeker in de jaren 90.

In een economie waar beide continenten ongeveer gelijk op gaan (in de afgelopen jaren zaten zowel de EU als de VS in crisis) is het niet gek dat de Euro hoger staat dan de Dollar. Je moet ook niet denken aan 1 euro = 1 dollar vergelijkingen, want dat deed je vroeger ook niet met Franse Franken. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_91974768
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:00 schreef Shivo het volgende:
Ik weet niet hoe oud jij bent of hoe lang je de euro-dollar koers volgt maar een paar jaar geleden was een dollar nog meer waard dan de euro. En de afgelopen vijf jaar is de koers voor EUR1 meerdere keren onder de $1,20 geweest. $1,37 is gezien de koers van de afgelopen paar jaar gewoon erg gunstig (vanuit EUR standpunt bekeken).
Ja ik ken de historische grafiek/grafieken van euro/dollar goed, ook over lange termijn, je hebt gelijk over de fluctuaties. Mijn mening : op 1.50 wordt t intressant, op 1.33 heb ik meer een neutraal gevoel bij de dollar. Maar, het gaat niet over gevoel, het gaat over wat de koers is op enig moment van handelen (kopen, verkopen) en transfer - dat bepaalt immers hoe duur het is.
pi_91975085
quote:
12s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:49 schreef popolon het volgende:

3.gifWEET WAAR JE AAN BEGINT!!11 4.gif
Had iemand me dat niet 6 maanden geleden kunnen vertellen :(
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:58:59 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91975303
Oh oh. Daar ga je dev. :P

tt aangepast: 33.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 02:36:13 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91975960
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:58 schreef popolon het volgende:
Oh oh. Daar ga je dev. :P

tt aangepast: 33.
Je had hem natuurlijk zelf moeten openen... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 28 januari 2011 @ 02:46:37 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91976086
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef wonderer het volgende:
Je had hem natuurlijk zelf moeten openen... ;)
Ik wou al niet gaan klagen inderdaad, maar als je topicsluiter bent is dat wel de ongeschreven regel idd. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_91976138
Regels zijn er om gebroken te worden, zeurpieten!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 03:21:57 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91976283
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 02:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je had hem natuurlijk zelf moeten openen... ;)
Ja, ik had 't weer eens niet door.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 04:33:08 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91976466
quote:
18s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 03:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, ik had 't weer eens niet door.
Ik had je nog een DM gestuurd maar je was al weg denk ik.

Oh well, shit happens ;) Voeg je het vorige topic nog even toe aan de OP ook?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 08:41:15 #14
45833 crew  Fogel
pi_91977794
Quir, woon je eigenlijk al in de VS of ben je je alleen aan het orienteren?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_91985496
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:41 schreef Fogel het volgende:
Quir, woon je eigenlijk al in de VS of ben je je alleen aan het orienteren?
Ouders wonen er, en mij interesseert het (maar dan op lange termijn :s) ) ; vind t uitzicht beter dan dat in de polder- - - - -rrr.

[ Bericht 2% gewijzigd door quirigua op 28-01-2011 13:09:27 ]
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:29:52 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91986578
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 04:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik had je nog een DM gestuurd maar je was al weg denk ik.

Oh well, shit happens ;) Voeg je het vorige topic nog even toe aan de OP ook?
Je houdt me wel bezig he? O-)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_91989031
O, hier was het topic.

Vanavond, of in ieder geval dit weekend, de realtor waar we nu contact mee hebben eens een lijstje van wensen sturen wat betreft een huis.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_91995150
ik kreeg dit met email, geeft n idee van wat t kosten kan, nation wide :

CHICAGO (MarketWatch) Foreclosure activity showed signs of easing in some of the hardest-hit markets last year, even though filings rose on a nationwide basis as the country dealt with high unemployment rates, according to a report released by RealtyTrac on Thursday.

Nationwide, one in every 45 homes received a foreclosure filing in 2010, according to RealtyTrac. Foreclosure activity increased in 149 of the nations 206 areas with a population of 200,000 or more.

Recovery in 2011? Not likely. Even if the housing market picks up steam this year, that will prompt the "closet" inventory to enter the market -- thus pushing prices lower, says veteran real-estate writer Lew Sichelman. He talks with Amy Hoak about his real-estate outlook.

More real estate and mortgage advice
'Robo-sign' mess is not going away
Double-digit rent hikes are on the way
5 states where housing will recover first
Resolutions for home sellers
Top tricks to sell your home if all else fails
Refinance in less than year? Maybe
What the foreclosure mess means for you
Top 10 places to (fill in the blank)
Houses that make their own energy
Bedbugs are biting in more American homes
A 15-year mortgage isn't for everyone
More homeowners opt to quit paying mortgage
Refinancing mistakes to avoid
A cash-in refinance can cut mortgage costs
Dream kitchen on a budget
Say goodbye to McMansions
Let the home savings flow
The latest technology for your home
Five red flags when buying short-sale homes
The retirement houses of tomorrow
See the entire MarketWatch Guide to Real Estate
/conga/personal-finance/real_estate_seo.html 123359

Foreclosures became more widespread as high unemployment drove activity up in 72% of the nations metro areas many of which were relatively insulated from the initial foreclosure tsunami, said James J. Saccacio, chief executive officer of RealtyTrac, in a news release.

Houston, Seattle and Atlanta saw the biggest increases among the 20 largest metro areas. Foreclosures jumped 26% in the Houston area in 2010, compared with 2009, according to RealtyTrac. In Seattle, foreclosures rose 23% and in Atlanta, they were up 21%. View the full list at RealtyTrac.

But fewer homes in hard-hit areas including Las Vegas, California, Arizona and Florida received foreclosure filings in 2010, compared with the year before. Even though the areas are improving, however, they remain some of the most problematic.

Case in point: 88,198 properties, or one out of every nine homes in Las Vegas, received a foreclosure filing in 2010, putting the metropolitan area at the top of the list for highest foreclosure rates. Last years activity is down 7% from 2009, yet still up 31% compared with 2008.

Foreclosure filings include documents filed in all three phases of foreclosure default, auction and real-estate owned, or when homes have been foreclosed on and repurchased by a bank, according to RealtyTrac. If more than one foreclosure document is filed for a property during the year, the most recent filing is the one counted in the report.

Foreclosure floodwaters receded somewhat in 2010 in the nations hardest-hit housing markets, Saccacio said. Even so, foreclosure levels remained five to 10 times higher than historic norms in most of those hard-hit markets, where deep fault-lines of risk remain and could potentially trigger more waves of foreclosure activity in 2011 and beyond.

Here are the markets with the highest rates of foreclosure filings for 2010, beginning with the highest:
Las Vegas-Paradise, Nev.
Cape Coral-Fort Myers, Fla.
Modesto, Calif.
Phoenix-Mesa-Scottsdale, Ariz.
Miami-Fort Lauderdale-Pompano Beach, Fla.
Riverside-San Bernardino-Ontario, Calif.
Stockton, Calif.
Merced, Calif.
Orlando-Kissimmee, Fla.
Vallejo-Fairfield, Calif.

Here are the markets with the lowest rates of foreclosure filings for 2010 :
Utica-Rome, N.Y.
Burlington-South Burlington, Vt.
Charleston, W.V.
College Station-Bryan, Texas
Syracuse, N.Y.
Tuscaloosa, Ala.
Lincoln, Neb.
Albany-Schenectady-Troy, N.Y.
Buffalo-Niagara Falls, N.Y.
Lubbock, Texas
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:50:04 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91995504
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:57 schreef quirigua het volgende:
Ouders wonen er, en mij interesseert het (maar dan op lange termijn :s) ) ; vind t uitzicht beter dan dat in de polder- - - - -rrr.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar hou er wel rekening mee dat als je onder de 21 bent dat het allemaal een stuk makkelijker gaat, dan als je over 21 bent.

Als je ouder bent dan 21, EN je ouders (of in ieder geval 1) zijn geen Amerikaanse staatsburgers, dan kan het zo 2 a 3 jaar duren voordat je naar de VS mag/kan.

Is 1 van je ouders wel Amerikaans staatsburger, dan gaat het allemaal wat sneller. Onder de 21 is het beste, dan kun je in principe als familielid nog "mee" immigreren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:55:00 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91995745
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:43 schreef quirigua het volgende:
ik kreeg dit met email, geeft n idee van wat t kosten kan, nation wide
Wat ook een belangrijke factor kan zijn is de interest rate (hypotheek rente). Ik heb kunnen instappen op 4,375% vast voor 30 jaar omdat ik net op het juiste moment kocht EN een vrij goede credit history heb. Nu, als je krediet goed zit, betaal je 4,8%, en als je "gemiddeld" krediet hebt zit je zo over de 5%. En dat kan nogal wat schelen in hoeveel huis je kunt kopen.... de rente is aan het stijgen momenteel met weinig verwachting dat die naar beneden gaat. De huizenmarkt mag dan nog wel problemen hebben, de hypothekenmarkt is aan de beterende hand.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_91998285
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent - -
Ik heb wel permanence status in US (ouders + gezin), maar doe nu univ studie hier, bach, 20 nu,
plan is voor univ. ph.d. naar Amerika, seems to be no problem, studiebeurs ook niet problem ;
en dan zie ik wel, later, vrij als n vogeltje, twit-twit.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 06:48:53 #22
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_92160499
Anderen net als ik in Illinois, wat nu één van de grootste blizzards uit de geschiedenis verwacht?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_92181092
Ik ontloop hem net. Een aantal vrienden uit de Mid-West zijn wel eerder vertrokken naar de college (we hebben een weekje vakantie) om zo aan de sneeuwstorm te ontkomen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:29:28 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92181703
Ik geloof dat wij een staartje gaan meekrijgen morgen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92184140
Waarom zou je aan een sneeuwstorm proberen te ontkomen? Wees blij dat jullie sneeuw krijgen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:24:57 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92184201
't Is een beetje gevaarlijk op de weg anders :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:40:58 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92185036
Chicago gaat klappen krijgen hoor.

Ik blijf morgen lekker thuis, beetje telewerken. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:44:30 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92185220
Ik ben blij dat ik pas in MEI naar Chicago ga. ;)

Even wat offtopics: Ik moet helaas toegeven dat SOMMIGE Amerikanen inderdaad niet echt geografisch aangelegd zijn.....



Maar dan alleen de Fox News soort van Amerikanen. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92185501
De muslim brotherhood heeft egypte verplaatst :o
pi_92185612
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:24 schreef wonderer het volgende:
't Is een beetje gevaarlijk op de weg anders :')
Een kleine opoffering voor 'wat' sneeuw. Gewoon een hoop hout opslaan en dan met je laptopje bij de open haard zitten bikkeren.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:58:26 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92185951
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:44 schreef maartena het volgende:

[ afbeelding ]

Maar dan alleen de Fox News soort van Amerikanen. ;)
Check m'n FaceB, drie dagen geleden. 8-)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:59:27 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92186000
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:51 schreef devzero het volgende:

[..]

Een kleine opoffering voor 'wat' sneeuw. Gewoon een hoop hout opslaan en dan met je laptopje bij de open haard zitten bikkeren.
Je bent welkom hier om een weekje van de sneeuw te genieten hoor ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:40:55 #33
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92188103
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je bent welkom hier om een weekje van de sneeuw te genieten hoor ;)
It's SnowprahWinfrey!!!

"YOU get a blizzard and YOU get a blizzard and YOU get a blizzard! EVERYBODY GETS A BLIZZAAAAAAAAARD!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92188200
Houston is in rep en roer want het schijnt dat we vrijdag ook sneeuw krijgen. Ik ga de plantjes in de tuin maar eens binnen halen.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:58:52 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92189027
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:40 schreef popolon het volgende:

[..]

It's SnowprahWinfrey!!!

"YOU get a blizzard and YOU get a blizzard and YOU get a blizzard! EVERYBODY GETS A BLIZZAAAAAAAAARD!
_O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:44:28 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92191767
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:58 schreef popolon het volgende:
Check m'n FaceB, drie dagen geleden. 8-)
Ik mis wel eens wat op FB.... als ik er een dag niet naar kijk zit het weer vol met nieuwe berichten. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92208125
Het is echt genadeloos losgebarsten hier. College is gesloten. We worden ernstig verzocht binnen te blijven. Het is best een beetje eng buiten haha
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  woensdag 2 februari 2011 @ 02:53:22 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92208690
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 01:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Het is echt genadeloos losgebarsten hier. College is gesloten. We worden ernstig verzocht binnen te blijven. Het is best een beetje eng buiten haha
Haha, hier ook, je ziet geen sneeuw vallen maar gewoon een witte sneeuwlaag die zich horizontaal veplaatst. Wel indrukwekkend maar zeker geen weer om buiten te zijn.

Zeg Maarten, heb je nog een weer-update? :D :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 2 februari 2011 @ 03:48:02 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92208842
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 02:53 schreef popolon het volgende:
Zeg Maarten, heb je nog een weer-update? :D :P
:z

Het word SLECHTS 16 graden celcius morgen, met wind! :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:15:53 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92209766
Vanochtend voor het werk wat kiekjes genomen, ik heb allerlei levensvormen in de tuin....

Papagaaien in de boom in de voortuin - daar lijken ze minstens 1 keer per week massaal te ontbijten.



En een kolibri nestje..... heel klein vogeltje, heel klein nestje..... je kunt het wel zien in vergelijking met die bessen.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:56:00 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92217881
Kolibries zie je hier ook, in de zomer dan. :+ Ik kan m'n huis niet uit, ik blijf thuis vandaag, wachtend op de reddingstroepen. Twee buren zitten al vast met hun auto op de weg hier. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92224151
Gisteren mezelf voor het eerst in m'n leven ziekgemeld, want ik werd wakker met een koorts van 102F die ook nog eens langzaam omhoog ging.

Koorts is bijna over, maar nu werden we verzocht vanaf thuis te werken, dus dat doe ik dan maar.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_92229517
Voor het werk maak jij foto's van vogels? Mooie foto's!
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:44:04 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92230425
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:30 schreef Shivo het volgende:
Voor het werk maak jij foto's van vogels? Mooie foto's!
De camera lag nog in de woonkamer met de zoomlens erop, en ik hoorde het gekwetter van de papagaaien weer. Ze komen toch minstens 2 keer per maand zo heb ik het idee, en de boom in mijn tuin is een vaste voederplek zo lijkt het.

Toch leuk om te zien, stuk of 40 a 50 papegaaien in je voortuin ineens. :D

Het kolibrietje zit eigenlijk net niet in onze tuin, maar in de struik die bij de buren staat... maar we kunnen haar in de gaten houden vanaf onze bank. Ze zoekt wel altijd naar voer in onze tuin bij alle bloemen etc.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92239322
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:44 schreef maartena het volgende:
Ik ben blij dat ik pas in MEI naar Chicago ga. ;)

Even wat offtopics: Ik moet helaas toegeven dat SOMMIGE Amerikanen inderdaad niet echt geografisch aangelegd zijn.....



Maar dan haal je ook een voorbeeld aan met Fox News.
pi_92241328
Waarom haal je een gedeelte weg uit de quote van Maarten om vervolgens zelf hem erop te wijzen dat het Fox News is? :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:05:38 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92255747
Dat snappen we hier wel. :P FOX is entertainment, geen nieuws.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92260888
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_92260969
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:15 schreef maartena het volgende:
En een kolibri nestje..... heel klein vogeltje, heel klein nestje..... je kunt het wel zien in vergelijking met die bessen.
Ik heb bijna ieder jaar wel een kolibri koppeltje wat nest in mij tuin, maar ik heb nog nooit het nest gezien; niet zoals de kardinels die vlak voor mijn keuken raam een nest hadden. Ik had vanmorgen overigens een valkje in een van mijn bomen, maar helaas geen camera bij de hand :(
  donderdag 3 februari 2011 @ 05:03:52 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92260977
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 04:24 schreef truepositive het volgende:
http://notalemming.wordpr(...)s-are-being-scanned/

Merken jullie hier al wat van?
Ik heb werkelijk nog nooit een open weigh station gezien. Maar ik ben dan ook nooit op de weg rond spitsuur dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 februari 2011 @ 06:19:38 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92261102
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 04:24 schreef truepositive het volgende:
http://notalemming.wordpr(...)s-are-being-scanned/

Merken jullie hier al wat van?
Ik rij wel eens voorbij een weigh station, maar ik let nou niet echt op wat er allemaal gebeurd..... ik heb 5 banen aan snelweg verkeer om op te letten.

Aangezien ik geen vrachtwagen bestuurder ben zal ik er ook niets van merken denk ik. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:28:21 #52
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92320975
Ik weet niet of deze vraag hier is toegestaan maar ik kan me zo voorstellen dat ik hier een beter antwoord krijg dan in TRV.

Ik ga in oktober een week in LA verblijven, en ik zie door de bomen het bos niet meer, zo groot is LA :) Ik begreep dat downtown LA niet echt de place to be is omdat dat vooral zakelijk is. Wat is nou leuk om voor een eerste keer te verblijven? Santa Monica? Hollywood? Beverly Hills?

Ik vind het vooral belangrijk dat er in de buurt wel het een en ander te doen en te zien is, dat het veilig is (dat lijkt volgens diverse reviewsites nogal een issue te zijn) maar met het OV naar het strand of bezienswaardigheden is daarnaast ook geen probleem.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:57:36 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92325235
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet of deze vraag hier is toegestaan maar ik kan me zo voorstellen dat ik hier een beter antwoord krijg dan in TRV.

Kan best hoor, echt geen problemen mee. We hebben er een paar die daar in de buurt wonen ,mischien dat die je verder kunnen helpen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:41:07 #54
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92327509
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Kan best hoor, echt geen problemen mee. We hebben er een paar die daar in de buurt wonen ,mischien dat die je verder kunnen helpen.
OK, dat is fijn. Iemand die er in de buurt woont weet waarschijnlijk meer over diverse buurten. Ik wacht even af ^O^
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:00:45 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92328543
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet of deze vraag hier is toegestaan maar ik kan me zo voorstellen dat ik hier een beter antwoord krijg dan in TRV.

Ik ga in oktober een week in LA verblijven, en ik zie door de bomen het bos niet meer, zo groot is LA :) Ik begreep dat downtown LA niet echt de place to be is omdat dat vooral zakelijk is. Wat is nou leuk om voor een eerste keer te verblijven? Santa Monica? Hollywood? Beverly Hills?

Ik vind het vooral belangrijk dat er in de buurt wel het een en ander te doen en te zien is, dat het veilig is (dat lijkt volgens diverse reviewsites nogal een issue te zijn) maar met het OV naar het strand of bezienswaardigheden is daarnaast ook geen probleem.
Beverly Hills en Hollywood kun je in 1 dag zien. Ik zou daar ook geen hotel zoeken, want dan betaal je je de pleuris. :P

Santa Monica en Venice Beach kun je ook in 1 dag zien. Toch altijd even leuk om daar rond te lopen, er zijn ontichelijk veel TV series en films opgenomen. Aan de oostkant van Santa Monica, kun je waarschijnlijk wel goedkoop een hotel scoren.

Eventueel zou je naar 1 van de studio's in Burbank kunnen gaan, om een TV show opname bij te wonen. Moet je wel even ruim van te voren bedenken welke show je graag wil zien, en wat er tegen die tijd wordt opgenomen. Comedy series zijn altijd enorm populair, erg moeilijk om daar tickets voor te versieren. Je zou ook Jay Leno's tonight show kunnen proberen.

Je kunt binnen Los Angeles redelijk met bussen rondkomen, maar ik zou toch overwegen een auto te huren, anders ben je gewoon elke dag drie uur bezig met verschillende bussen en wachten op bussen, terwijl het met de auto in een 1 uur kan. Tijd is geld inderdaad ;)

Verder: Tja, wat is precies het doel van je reis? Kan wel wat specifiekere tips geven als ik weet wat je nu eigenlijk wil. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:51:58 #56
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92330952
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Beverly Hills en Hollywood kun je in 1 dag zien. Ik zou daar ook geen hotel zoeken, want dan betaal je je de pleuris. :P

Santa Monica en Venice Beach kun je ook in 1 dag zien. Toch altijd even leuk om daar rond te lopen, er zijn ontichelijk veel TV series en films opgenomen. Aan de oostkant van Santa Monica, kun je waarschijnlijk wel goedkoop een hotel scoren.

Eventueel zou je naar 1 van de studio's in Burbank kunnen gaan, om een TV show opname bij te wonen. Moet je wel even ruim van te voren bedenken welke show je graag wil zien, en wat er tegen die tijd wordt opgenomen. Comedy series zijn altijd enorm populair, erg moeilijk om daar tickets voor te versieren. Je zou ook Jay Leno's tonight show kunnen proberen.

Je kunt binnen Los Angeles redelijk met bussen rondkomen, maar ik zou toch overwegen een auto te huren, anders ben je gewoon elke dag drie uur bezig met verschillende bussen en wachten op bussen, terwijl het met de auto in een 1 uur kan. Tijd is geld inderdaad ;)

Verder: Tja, wat is precies het doel van je reis? Kan wel wat specifiekere tips geven als ik weet wat je nu eigenlijk wil. :P
Super! Bedankt voor je uitgebreide reactie ^O^ Het lijkt me inderdaad erg leuk om daar eens een televisieopname bij te wonen, daar ga ik me eens in verdiepen!

Ik moet zelf ook nog een beetje het doel van ons verblijf in LA uitstippelen, het was namelijk niet helemaal gepland, we gaan een vierweekse reis door de USA maken en LA bleek ineens qua route en vliegtickets heel gunstig te zijn als eindstation en daarbij zijn we allebei best nieuwsgierig naar deze stad.

Ik denk dat we graag een combinatie willen doen van film(museum), hollywood, downtown, we hebben ook gekeken naar honkbaltickets maar voor zover wij de website konden interpreteren spelen de Dodgers dan niet meer (10-15 okt). Zoals je ziet duurt het nog wel een tijdje voordat we gaan, dus ik ga die tijd zeker gebruiken om me te verdiepen in wat LA te bieden heeft. Fijn dat ik hier voor advies terecht kan bij "locals"! :-)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:49:28 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92336034
In Oktober zijn de playoffs, dus tenzij ze de playoffs halen is het reguliere seizoen inderdaad al voorbij. Ook zijn kaartjes voor de playoffs ook meteen 3 keer zo duur, en vrij snel uitverkocht, dus als toerist die de dag van te voren nog eens een kaartje wil scoren kan dat inderdaad vies tegenvallen, zowel qua beschikbaarheid als in de portemonee....

Echter, Basketball seizoen begint weer in Oktober..... je zou tegen die tijd eens kunnen kijken of de L.A. Lakers thuis spelen. (Of de L.A. Clippers).

Andere aanraders: Disneyland, Universal Studios, Laguna Beach, Malibu, zoals al gezegd kun je naar Beverly Hills en Hollywood, Santa Monica pier, Venice Beach, en naar TV studio's. Als toerist moet je natuurlijk ook Sunset Boulevard, vereeuwigd in duizenden films en TV series, en dan met name het Sunset Strip deel afgaan.... en eens stoppen in een improv comedy tent, of een blues barretje waar een bandje speelt. Wel opletten dat er in West-Hollywood aardig wat gay bars te vinden zijn. :P

Het J.P Getty Museum is 1 van de beste musea van het land, dus ook een aanrader. Als je van sterrenkunde houdt is Griffith Observatory een aanrader.... onlangs geheel gerestaureerd.

[ Bericht 24% gewijzigd door maartena op 04-02-2011 18:56:44 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92340694
Ik was een paar maanden geleden nog in de huntington botanical gardens en vond het best indrukwekkend. Goed, ik zat in Pasadena dus het was op loop afstand, maar Pasadena/San Marino is praktisch om de hoek van LA (met de auto)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:23:10 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92340996
Maartena: Een basketballwedstrijd is ook best een spektakel daar he? Ik geef zelf niet zo heel veel om basketball maar als de sfeer goed is vind het leuk om mee te maken (en daarnaast vindt mijn vriend basketball wel erg leuk dus sowieso een goeie tip ^O^ ) Ook bedankt voor al je andere tips, ik noteer ze allemaal in mijn documentje :)

Devzero: ook een leuke tip, heb even op de site gekeken. Je kan er leuk high tea-en zo te zien, als we de tijd hebben en een auto, zet ik deze ook op de to-do list!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:27:00 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92341197
Huntington Library/Gardens zijn inderdaad ook best heel leuk inderdaad, ben er zelf ook al eens geweest. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92430125

Godklere zeg.. :O

Zijn zulk soort wijken onbetaalbaar om in te wonen of valt dat nog mee? Kan ik het een beetje met Wassenaar in Nederland vergelijken?
  zondag 6 februari 2011 @ 21:18:02 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92430661
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:10 schreef LeNick het volgende:

Godklere zeg.. :O

Zijn zulk soort wijken onbetaalbaar om in te wonen of valt dat nog mee? Kan ik het een beetje met Wassenaar in Nederland vergelijken?
Wij hebben ook wel voor een huis in zo'n wijk gekeken. $350k geloof ik, in die richting.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92430720
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wij hebben ook wel voor een huis in zo'n wijk gekeken. $350k geloof ik, in die richting.
Dat is echt niks.. (zeker vergeleken met in NL)
  zondag 6 februari 2011 @ 21:23:22 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92431074
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:18 schreef LeNick het volgende:

[..]

Dat is echt niks.. (zeker vergeleken met in NL)
Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras moet maaien zodat het allemaal even lang is :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92431324
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras moet maaien zodat het allemaal even lang is :r
_O- Je hebt wel gelijk, al moet je natuurlijk niet te veel generaliseren.. :P
  zondag 6 februari 2011 @ 21:29:32 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92431484
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras moet maaien zodat het allemaal even lan, die heb je hier vlakbijg is :r
Haha, dat soort wijken zitten hier om de hoek, prive golfbaan, country club enzo :') Voor 200k heb je hier wel zoiets.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 6 februari 2011 @ 21:30:54 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92431588
Voor twee halve autisten zijn dat soort wijken echt een hel :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 6 februari 2011 @ 21:32:55 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92431719
't Is mij allemaal wat te netjes, teveel regeltjes etc.

Dit is mijn wijk, rechts op de map heb je dus die 'communities'. Ik zit ergens in het midden. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 6 februari 2011 @ 21:35:20 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92431886
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:32 schreef popolon het volgende:
't Is mij allemaal wat te netjes, teveel regeltjes etc.
Ja, precies. Wij zouden binnen een week al buitengesloten worden, waarschijnlijk :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92433575
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:32 schreef popolon het volgende:
't Is mij allemaal wat te netjes, teveel regeltjes etc.

Dit is mijn wijk, rechts op de map heb je dus die 'communities'. Ik zit ergens in het midden. :P
Ziet er ook leuk uit. En al die zwembaden daar in Amerika :( Maar dat je zulke huizen al voor 200k hebt man.. Ik moet toch echt eens aan emigreren gaan denken hoor :7
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, precies. Wij zouden binnen een week al buitengesloten worden, waarschijnlijk :')
Ik snap het, maar je hoeft toch niet per se contact te hebben met je buren en je aan regeltjes gaan houden (zoals het gras elke vrijdag maaien ;))..

Ik persoonlijk woon liever in zo'n geile wijk met een super huis dan leuk contact met de buren, denk ik..
  zondag 6 februari 2011 @ 22:17:24 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92434920
Mijn punt is meer dat je als je daar woont verplicht bent om "mee te doen". En als je dat niet doet, maken ze je leven erg onaangenaam zodat je vanzelf verhuist.

Dat gevoel heb ik tenminste.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 22:45:52 #72
45833 crew  Fogel
pi_92436726
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:17 schreef wonderer het volgende:
Mijn punt is meer dat je als je daar woont verplicht bent om "mee te doen". En als je dat niet doet, maken ze je leven erg onaangenaam zodat je vanzelf verhuist.

Dat gevoel heb ik tenminste.
Ik heb in Tacoma overnacht in een huis waar de buren belden als er een bloem half-verlept (of afgebroken door wat wind ofzo) bijstond... en waar ik werd gevraagd om de auto van mijn vriendin een paar straten verderop te parkeren zodat de buren in ieder geval geen indruk zouden krijgen dat ze schorrie morrie over de vloer hadden daar (het ding zag er niet uit, daar niet van, maar toch).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 6 februari 2011 @ 23:29:17 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92439174
Wij hadden van te voren al besloten: GEEN wijk waar je HOA's moet betalen om er te mogen wonen.... ze mogen dan wel gazonnetjes aan kant houden, maar je mag inderdaad ook niet beslissen wat voor kleur verf je op de deur gooit, en dat soort geneuzel.....

En ook: Je HOA fees gaan elk jaar omhoog, je hypotheek niet. Nee, wij hebben dus echt in een klassieke wijk gekocht, beetje vergelijkbaar met die van popolon. Huizen uit de jaren 50 en 60.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92445328
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
Ik zou er eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Zo'n "community" waar je allemaal op dezelfde dag je gras laat moet maaien zodat het allemaal even lang is :r
Kleine lots overigens. $350 lijkt me overigens wat aan de lage kant, ook tegenwoordig (maar misschien is het wel een stuk goedkoper daar in het noorden) Maar goed, niet echt mijn type buurt. Ik zit hier wel lekker in mijn mijn suburban jaren 60 buurt ook al houdt dat in dat de huizen iets kleiner zijn vergeleken met de nieuwere vinex-achtige wijken
  maandag 7 februari 2011 @ 03:39:34 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92446064
Ja, natuurlijk scheelt het echt enorm waar je wil gaan wonen :D Hier in de buurt valt het best mee.

Overigens is ons huidige huis al bijna te groot voor ons tweeen (met kamers waar je in geen weken komt etc) dus nog groter zou alleen maar onhandig zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92465592
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 03:39 schreef wonderer het volgende:
Ja, natuurlijk scheelt het echt enorm waar je wil gaan wonen :D Hier in de buurt valt het best mee.

Overigens is ons huidige huis al bijna te groot voor ons tweeen (met kamers waar je in geen weken komt etc) dus nog groter zou alleen maar onhandig zijn.
:D staat er op jouw blog ergens een bericht met pics van jullie huis?
  maandag 7 februari 2011 @ 17:16:27 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92466075
Ik heb wel eens een foto van z'n huis gezien, wel mooi plekje.

Waarom sta je hier niet tussen wonderererer? }:|

Foto's van je mooie buitenlandse optrekje
Foto's van je mooie buitenlandse optrekje deeltje 2

quote:
9s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:35 schreef devzero het volgende:

Ik zit hier wel lekker in mijn mijn suburban jaren 60 buurt ook al houdt dat in dat de huizen iets kleiner zijn vergeleken met de nieuwere vinex-achtige wijken
Nice.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:13:18 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92470421
quote:
12s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef popolon het volgende:
Ik heb wel eens een foto van z'n huis gezien, wel mooi plekje.

Waarom sta je hier niet tussen wonderererer? }:|

Foto's van je mooie buitenlandse optrekje
Foto's van je mooie buitenlandse optrekje deeltje 2

[..]

Nice.
Beter zoeken, popo: Foto's van je mooie buitenlandse optrekje

;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92481941
Mooi idd! Maar kan niet tippen aan die wijk waarbij je gras niet te lang mag zijn hoor ;) :P
  maandag 7 februari 2011 @ 22:54:43 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92482402
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Beter zoeken, popo: Foto's van je mooie buitenlandse optrekje

;)
Oeps.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:15:24 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92483499
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:45 schreef LeNick het volgende:
Mooi idd! Maar kan niet tippen aan die wijk waarbij je gras niet te lang mag zijn hoor ;) :P
We hebben pas na twee jaar een grasmaaier gekocht. Sowieso ziet het grasveld er niet uit :') Bruine plekken, meer onkruid dan gras etc. En de struiken zijn ook niet meer mooi in vorm, die gaan er dit voorjaar allemaal uit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92578145
*O* Green Card *O*
pi_92578170
Hoera! *O*
Jesus saves but death prevails.
pi_92578203
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 04:24 schreef Shivo het volgende:
Hoera! *O*
Na 6 jaar wachten mag dat wel vind ik.

*O* *O* *O* *O*
pi_92578211
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 04:07 schreef EnochRoot het volgende:
*O* Green Card *O*
Gefeliciteerd! *O* Wat word de bestemming? O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_92578233
quote:
17s.gif Op donderdag 10 februari 2011 05:04 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* Wat word de bestemming? O+
Ik ben er al. Nog geen plannen om direct ergens anders heen te gaan.
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:50:30 #87
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_92589146
Hey, Ik ben van plan over een paar jaar te verhuizen naar LA. Nu heb ik eigenlijk een paar open vragen.

Wat kan ik het beste ter voorbereiding in Nederland doen?
Hoeveel geld is verstandig om als buffer te hebben voordat ik ga verhuizen?
Is er makkelijk werk te vinden daar?
Is een Nederlands rijbewijs geldig in LA voor als je daar wilt gaan wonen?
Natuurlijk verloopt een Nederlands rijbewijs ook na zoveel jaar, is het mogelijk om dat Nederlandse rijbewijs dan om te zetten naar een Amerikaans?
Waar kan ik het beste voor huizen zoeken vanuit Nederland?
Waar kan ik het beste werk zoeken vanuit Nederland?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Op het moment dat ik Naar LA vertrek ben ik namelijk een jaar of 22 / 23 dus dan wil ik wel alle zaakjes op orde hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Snaavel op 10-02-2011 15:01:02 ]
pi_92594979
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 04:49 schreef EnochRoot het volgende:
Na 6 jaar wachten mag dat wel vind ik.

*O* *O* *O* *O*
Wat voor rare omweg heb je genomen dan? Of had je in de tussentijd allerlei andere werk vergunningen? Ik had em na iets minder dan 4.5 jaar, maar de werkelijke aanvraag was amper 2 jaar.

Verder: gefeliciteerd. Ga je nu hard studeren om over 5 jaar citizenship aan te vragen ;)
pi_92595333
Ik neem aan de je geen amerikaans familie hebt die je sponsoren, dat je al de amerikaanse nationaliteit hebt of dat je een green card loterij hebt gewonnen en dat je dus een werkgever nodig hebt die jouw werkvergunning sponsort.

quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:50 schreef Snaavel het volgende:
Wat kan ik het beste ter voorbereiding in Nederland doen?
Zorgen dat je een baan hebt in de US of verlooft/getrouwd bent met een amerikaanse. Met een touristen visum naar de US gaan, daar een baan vinden en dan een werkvergunning aanvragen is wat lastiger. Ik neem aan dat je niet over voldoende geld bezit om voor een investor visum te gaan.

quote:
Is een Nederlands rijbewijs geldig in LA voor als je daar wilt gaan wonen?
Natuurlijk verloopt een Nederlands rijbewijs ook na zoveel jaar, is het mogelijk om dat Nederlandse rijbewijs dan om te zetten naar een Amerikaans?
Je rijbewijs is vast voor een tijdje geldig, maar je kunt zonder moeite redelijk eenvouding een amerikaans rijbewijs aanvragen. Omzetten is zover ik weet niet mogelijk (en als het al kan is het waarschijnlijk omslachtiger dan die 20 meter op een parkeerplaats rijden en 10 vraagjes beantwoorden).

Werk zoeken: hangt er van af wat voor sector. Wat voor academische achtergrond heb je?
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:33:13 #90
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_92596180
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:12 schreef devzero het volgende:
Ik neem aan de je geen amerikaans familie hebt die je sponsoren, dat je al de amerikaanse nationaliteit hebt of dat je een green card loterij hebt gewonnen en dat je dus een werkgever nodig hebt die jouw werkvergunning sponsort.

[..]

Zorgen dat je een baan hebt in de US of verlooft/getrouwd bent met een amerikaanse. Met een touristen visum naar de US gaan, daar een baan vinden en dan een werkvergunning aanvragen is wat lastiger. Ik neem aan dat je niet over voldoende geld bezit om voor een investor visum te gaan.

[..]

Je rijbewijs is vast voor een tijdje geldig, maar je kunt zonder moeite redelijk eenvouding een amerikaans rijbewijs aanvragen. Omzetten is zover ik weet niet mogelijk (en als het al kan is het waarschijnlijk omslachtiger dan die 20 meter op een parkeerplaats rijden en 10 vraagjes beantwoorden).

Werk zoeken: hangt er van af wat voor sector. Wat voor academische achtergrond heb je?
Ten eerste bedankt voor de informatie, maar het is toch mogelijk om zonder visum in Amerika te wonen / werken ? Ook is het misschien verstandiger om opnieuw mijn rijbewijs te halen dan? omdat dit makkelijk is?
Mijn academische achtergrond is:
Heb een Horeca diploma en ik ben nu bezig met mijn artiesten opleiding voor drama / theater.
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:03:20 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92597386
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef Snaavel het volgende:
Ten eerste bedankt voor de informatie, maar het is toch mogelijk om zonder visum in Amerika te wonen / werken ?
Waarom denk je dat het zo makkelijk is? In Nederland moeten immigranten toch ook een verblijfsvergunning en/of MVV aanvragen voordat ze in Nederland mogen verblijven (langer dan 3 maanden) of mogen werken?

Ik krijg toch het idee dat je echt totaal geen onderzoek hebt gedaan.... Of je een visum nodig hebt om te werken en of je rijbewijs geldig is, zijn zaken die je met enkele minuten Googlen namelijk kan vinden.

quote:
Ook is het misschien verstandiger om opnieuw mijn rijbewijs te halen dan? omdat dit makkelijk is?
Je zal wel moeten. Het stelt allemaal niet zoveel voor hoor, de eisen zijn minder streng dan in Nederland, en als je al een rijbewijs en enige rij-ervaring hebt, is het een peulenschilletje.

quote:
Mijn academische achtergrond is:
Heb een Horeca diploma en ik ben nu bezig met mijn artiesten opleiding voor drama / theater.
Niet om het een of ander maarre..... daar krijg je niet zomaar een visum voor. Voor de horeca is er voldoende lokaal geschoold personeel te vinden, en een restaurant, zelfs niet een 5-sterren restaurant, gaat niet zomaar betalen voor een H1B, tenzij je in de categorie Wolfgang Puck zit.

Om een visum voor drama/theater te bemachtigen, moet je ook van goede huize komen, en eigenlijk al een gevestigde carrière hebben in de Engelse taal. Verder is Los Angeles dan de verkeerde bestemming..... Los Angeles is film en televisie, maar voor drama en theater is New York nog steeds DE bestemming. (Okay, Los Angeles is een goede tweede, net zoals New York een goede tweede is voor film een tv..... maar toch).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:05:26 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92597473
Ik denk overigens dat je over een paar jaar niet eens meer naar Amerika WIL... maar goed ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92597915
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:33 schreef Snaavel het volgende:
maar het is toch mogelijk om zonder visum in Amerika te wonen / werken ?
Ja hoor, is redelijk populair in staten als California. Dat wordt hier 'illegal immigrant' genoemd ;)

quote:
Mijn academische achtergrond is:
Heb een Horeca diploma en ik ben nu bezig met mijn artiesten opleiding voor drama / theater.
De makkelijkste manier lijkt me dan om een (drama/theater) opleiding hier te gaan volgen en dan een studenten visum aan te vragen. De mogelijkheden om te werken zijn met zo'n visum erg beperkt, maar als je eenmaal binnen bent is het makkelijker om door te stromen van een F-1 (student) naar OPT en/of O or P (heb totaal geen ervaring met de laatste 2, dus google!)
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:20:42 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92598216
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:14 schreef devzero het volgende:
Ja hoor, is redelijk populair in staten als California. Dat wordt hier 'illegal immigrant' genoemd ;)
:D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92598256
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:05 schreef wonderer het volgende:
Ik denk overigens dat je over een paar jaar niet eens meer naar Amerika WIL... maar goed ;)
Want.....? :P
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:38:52 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92599059
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:21 schreef LeNick het volgende:

[..]

Want.....? :P
De toekomst van dit land ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit en CA zit al zowat aan de grond.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:42:55 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92599244
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:05 schreef wonderer het volgende:
Ik denk overigens dat je over een paar jaar niet eens meer naar Amerika WIL... maar goed ;)
Ik hou m'n NL paspoort mooi achter de hand. Ben zo pleite als 't moet. ;(
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92602550
Ik denk dat ik uit voorzorg ook al vast maar een lapje grond ga kopen op Cuba en dat mijn bootje vaarklaar ligt.
pi_92602741
Is het zo erg dan?
pi_92606233
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

De toekomst van dit land ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit en CA zit al zowat aan de grond.
Niet zoveel Glenn Beck kijken ;)
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:24:34 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92608846
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:44 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Niet zoveel Glenn Beck kijken ;)
Glenn wie? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:46:56 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92610524
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:46 schreef LeNick het volgende:
Is het zo erg dan?
Welnee!

Want:



We have Chuck Norris!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_92614152
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Glenn wie? :?
Ik geloof gewoon niet dat je niet weet wie dat is...
pi_92614507
Is dat niet die gast die ook hard roept dat Obama een moslim is?
pi_92614671
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:36 schreef LeNick het volgende:
Is dat niet die gast die ook hard roept dat Obama een moslim is?
Misschien sommige van zijn kijkers, maar dat heeft hij zelf nooit beweerd volgens mij.
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:51:13 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_92615572
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:38 schreef apple_pie het volgende:
Misschien sommige van zijn kijkers, maar dat heeft hij zelf nooit beweerd volgens mij.
Hoe dan ook, het blijft een echte idioot.

Maar dat is meer voor POL denk ik, politiek hoort hier niet thuis.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:55:08 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92615845
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:31 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon niet dat je niet weet wie dat is...
Ik heb de naam wel eens gehoord, maar wat mij betreft kan ie een presentator of een politicus zijn, ik weet het echt niet. Noch wat ie voor rare denkbeelden heeft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92615973
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Hoe dan ook, het blijft een echte idioot.

Maar dat is meer voor POL denk ik, politiek hoort hier niet thuis.
Het gat een beetje voor bij politiek, maar je snapt hoe ik bij de naam kwam. Hij is ook van het alarmistische, de VS staat altijd op de rand van de afgrond met mensen als hij.
pi_92616883
Ej, devzro, wat is een 'illegal immigrant'?



:D
pi_92616884
Zijn show is net weer begonnen overigens :D

De term 'nieuwe wereld orde' is al gevallen.
pi_92623638
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:04 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat voor rare omweg heb je genomen dan? Of had je in de tussentijd allerlei andere werk vergunningen? Ik had em na iets minder dan 4.5 jaar, maar de werkelijke aanvraag was amper 2 jaar.
Ik zit er al 10 jaar :). Eerst een jaar J1, toen H1B. De eb3 categorie is vrij traag...

quote:
Verder: gefeliciteerd. Ga je nu hard studeren om over 5 jaar citizenship aan te vragen ;)
Dat zien we tegen die tijd wel :)
pi_92623852
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 04:29 schreef EnochRoot het volgende:
De eb3 categorie is vrij traag...
Maar hoe lang duurde het van het moment dat je werkgever je labor certification aanvroeg tot het moment dat je de 'welcome to america' brief kreeg? Dat was iets minder dan 2 jaar bij mij. Ik heb begrepen dat dat redelijk snel is, maar niet echt een uitzondering (ken 2 anderen die even lang hebben gewacht).
pi_92623887
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 05:39 schreef devzero het volgende:

[..]

Maar hoe lang duurde het van het moment dat je werkgever je labor certification aanvroeg tot het moment dat je de 'welcome to america' brief kreeg? Dat was iets minder dan 2 jaar bij mij. Ik heb begrepen dat dat redelijk snel is, maar niet echt een uitzondering (ken 2 anderen die even lang hebben gewacht).
6 jaar. Ik geloof het nieuwe systeem van PERM ietsje sneller is. De I-140 was al een tijd geapproved, maar ja dan zit je nog steed te wachten op je priority date.
pi_92646135
Ik ga dus in mei trouwen met mijn Amerikaanse vriendin. Weten jullie hoe ik mijn nieuwe status in Nederland door moet geven? Ik betaal nog steeds belasting in Nederland (heb een huis in de verhuur) en ik neem aan dat mijn burgerlijke status daar enig effect op heeft.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:48:31 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92646207
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:46 schreef Shivo het volgende:
Ik ga dus in mei trouwen met mijn Amerikaanse vriendin. Weten jullie hoe ik mijn nieuwe status in Nederland door moet geven? Ik betaal nog steeds belasting in Nederland (heb een huis in de verhuur) en ik neem aan dat mijn burgerlijke status daar enig effect op heeft.
Moet in Den Haag bij de burgerlijke stand geloof ik. Ik heb nooit de moeite genomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:10:30 #116
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92878967
Wat zegt het consulaat eigenlijk? ff bellen Shivo. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92896766
Morgen roadtrip naar San Francisco *O* Heb er zin an. Blijven daar tot maandag.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:19:24 #118
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_93075487
Lekker weer geweest hier deze week, vandaag krijgen we denk ik een beetje regen, hele goede week geweest! We krijgen een meisje!!!! begin july uitgerekend :) weet nog steeds niet of we tweetalig gaan. ik weet niet of ik dat vol kan houden alleen maar nederlands praten
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_93075715
Gefeliciteerd!

Toevallig vroeg ik me laatst nog af hoe je nou eigenlijk een kind tweetalig opvoedt..
  zondag 20 februari 2011 @ 21:46:19 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93077208
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:19 schreef compier het volgende:
Lekker weer geweest hier deze week, vandaag krijgen we denk ik een beetje regen, hele goede week geweest! We krijgen een meisje!!!! begin july uitgerekend :) weet nog steeds niet of we tweetalig gaan. ik weet niet of ik dat vol kan houden alleen maar nederlands praten
Grats. ^O^

Dat hou je niet vol, niet constant tenminste, ik spreek uit ervaring. Maar je kunt het wel gewoon bijhouden zeg maar. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:32:39 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93080646
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:19 schreef compier het volgende:
Lekker weer geweest hier deze week, vandaag krijgen we denk ik een beetje regen, hele goede week geweest! We krijgen een meisje!!!! begin july uitgerekend :) weet nog steeds niet of we tweetalig gaan. ik weet niet of ik dat vol kan houden alleen maar nederlands praten
Nou ja joh :D Wat tof. Geniet ervan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 22:36:21 #122
45833 crew  Fogel
pi_93080882
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:19 schreef compier het volgende:
Lekker weer geweest hier deze week, vandaag krijgen we denk ik een beetje regen, hele goede week geweest! We krijgen een meisje!!!! begin july uitgerekend :) weet nog steeds niet of we tweetalig gaan. ik weet niet of ik dat vol kan houden alleen maar nederlands praten
Proficiat!

Ik faal al 5 jaar in het tweetalig opvoeden :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93081750
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:19 schreef compier het volgende:
Lekker weer geweest hier deze week, vandaag krijgen we denk ik een beetje regen, hele goede week geweest! We krijgen een meisje!!!! begin july uitgerekend :) weet nog steeds niet of we tweetalig gaan. ik weet niet of ik dat vol kan houden alleen maar nederlands praten
Gefeliciteerd. Ik spreek continue nederlands met mijn dochter (0.5jr) en het ba ba ba ba klinkt behoorlijk nederlands!
pi_93084078
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:19 schreef compier het volgende:
Lekker weer geweest hier deze week, vandaag krijgen we denk ik een beetje regen, hele goede week geweest! We krijgen een meisje!!!! begin july uitgerekend :) weet nog steeds niet of we tweetalig gaan. ik weet niet of ik dat vol kan houden alleen maar nederlands praten
Congratuliere! Ik wist niet eens dat je een vriendin had.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 20 februari 2011 @ 23:40:19 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93084480
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:48 schreef devzero het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Ik spreek continue nederlands met mijn dochter (0.5jr) en het ba ba ba ba klinkt behoorlijk nederlands!
:D

t/m een jaar gaat het prima.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 21 februari 2011 @ 01:59:19 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93089341
Bij een Nederlands/Amerikaans koppel wat ik ken hebben ze het anders gedaan: Moeder spreekt alleen Engels tegen het kind, Vader alleen Nederlands.

Lijkt redelijk te werken, het zoontje is nu 6 en kan woordjes Nederlands spreken, alhoewel het wel minder goed is dan Engels, omdat ie daar nu ook op school constant aan wordt blootgesteld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 21 februari 2011 @ 10:52:28 #127
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_93093728
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 01:59 schreef maartena het volgende:
Bij een Nederlands/Amerikaans koppel wat ik ken hebben ze het anders gedaan: Moeder spreekt alleen Engels tegen het kind, Vader alleen Nederlands.

Lijkt redelijk te werken, het zoontje is nu 6 en kan woordjes Nederlands spreken, alhoewel het wel minder goed is dan Engels, omdat ie daar nu ook op school constant aan wordt blootgesteld.
Hi maartena, how are you? ik heb ook nog een vraagje openstaan in je PM ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 18:03:02 #128
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_93111555
mijn vriendin (verloofde) spreekt geen Nederlands, daarom wordt het helemaal moeilijk, en ik denk niet dat ik het kan volhouden, maar mijn vader en stiefmoeder hebben al besloten dat ze OPA en OMA worden :) niet grandma en grandpa.

Ik moet hier toch vaker posten ipv lurken!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_93116706
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:03 schreef compier het volgende:
mijn vriendin (verloofde) spreekt geen Nederlands, daarom wordt het helemaal moeilijk, en ik denk niet dat ik het kan volhouden, maar mijn vader en stiefmoeder hebben al besloten dat ze OPA en OMA worden :) niet grandma en grandpa.

Ik moet hier toch vaker posten ipv lurken!
Houdt er rekening mee dat als je niet getrouwd bent als je dochter geboren wordt, dat het dan in de papieren kan gaan lopen als je voor haar ook een nederlandse passpoort wil aanvragen. Daarnaast is het een stuk handiger om getrouwd te zijn in de VS als je een baby hebt (maar niet onmogelijk). Voor mij was het een jaar geleden een mooi zetje.

En wat taal betreft: mijn vrouw steekt aardig wat op van de nederlandse kinderliedjes cd die ik gekregen had van mijn ouders :D
  maandag 21 februari 2011 @ 19:50:40 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93116960
De bassie en adriaanboxen zijn in NL hartstikke goedkoop. Leuk voor de kleine (en de partners die geen Nederlands spreken) 8-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:41:49 #131
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_93144056
Whoho, ben ingeloot voor een exchange naar Washburn University (Topeka, Kansas) :).

Nu kan al het regelwerk gaan beginnen :(.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:42:03 #132
67174 Dos37
Come on Twente
pi_93144068
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:41 schreef Mr_Mojo het volgende:
Whoho, ben ingeloot voor een exchange naar Washburn University (Topeka, Kansas) :).

Nu kan al het regelwerk gaan beginnen :(.
Veel succes dan maar.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:55:40 #133
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93144615
Hoe is het in het Amerikaanse leven? Ik ben nu alweer een tijdje in Europa aan het werk maar ik ben toch in mijn gedachte aan het plannen hoe ik weer terug kan naar de US. Zal niet dit jaar zijn en wss ook niet volgend jaar maar er zijn mogelijkheden. Ik blijf de topics hier meelezen iig :+
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:51:20 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93154242
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:50 schreef wonderer het volgende:
De bassie en adriaanboxen zijn in NL hartstikke goedkoop. Leuk voor de kleine (en de partners die geen Nederlands spreken) 8-)
Die kennissen hier toveren elke dag gewoon Sesamstraat op de buis.... net zoals in Nederland, na het avondeten, en dan naar bed. :D - Die kids nemen dat als een spons op, dus zelfs als ze later het Nederlands laten verwateren..... als ze ooit besluiten uit interesse het te gaan leren, komt dat allemaal weer boven drijven, en pakken ze het snel op.

Ik heb zelf geen kids, maar het lijkt me best belangrijk in ieder geval een poging te doen tot tweetalig op te voeden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:55:43 #135
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93154440
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:55 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe is het in het Amerikaanse leven?
We wachten de tweede recessie en hyperinflatie even af.

Weet je zeker dat je nog hierheen wilt?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93158950
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Die kennissen hier toveren elke dag gewoon Sesamstraat op de buis.... net zoals in Nederland, na het avondeten, en dan naar bed. :D - Die kids nemen dat als een spons op, dus zelfs als ze later het Nederlands laten verwateren..... als ze ooit besluiten uit interesse het te gaan leren, komt dat allemaal weer boven drijven, en pakken ze het snel op.

Ik heb zelf geen kids, maar het lijkt me best belangrijk in ieder geval een poging te doen tot tweetalig op te voeden.
Ik ken ook verhalen van kids die van 3 jaar tot 6 jaar in de VS woonden, vloeiend Engels praatten, maar daar op de middelbare school niks maar aan hadden omdat het helemaal verwaterd was.

Ik probeer mijn egaa Nederlands te leren maar dat schiet nog niet erg hard op. Er is voor haar ook weinig motivatie zolang we niet serieuze plannen hebben om naar Nederland te verhuizen (wat uiteindelijk wel zal gebeuren, gok ik).
Jesus saves but death prevails.
pi_93162272
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:51 schreef maartena het volgende:
Ik heb zelf geen kids, maar het lijkt me best belangrijk in ieder geval een poging te doen tot tweetalig op te voeden.
quote:
Does being bilingual help children learn to prioritize information, provide a defense against some effects of Alzheimer's or just provide a great workout for the brain? All of the above, according to studies discussed Friday at the ....
latimes
pi_93162347
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:55 schreef popolon het volgende:
We wachten de tweede recessie en hyperinflatie even af.
Nog iets minder dan 2 jaar en dan is alles over. Vergeet inflatie and party like it's 2012.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:12:49 #139
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_93213941
Kreeg gisteren mijn 10-year green card in de bus en P_P jr kreeg vorige week zijn Amerikaanse paspoort thuisgestuurd, dus we kunnen deze zomer helemaal legitiem naar NL reizen ^O^
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_93216292
mssch. een domme vraag : wat is/zijn de voordelen van een green card, als je in europa woont ?
pi_93219092
Tsja, wat zijn de voordelen van een nederlandse permanente verblijfsvergunning als je in de US woont ;) (je weet dat P_P in de US woont?)

In de zomer ga ik met de famillie een paar weekjes naar Europa, dus ik moet ook binnenkort een passpoort aanvragen voor Ms. dz: een passpoort voor een 6.5 maand oude baby :{
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:14:38 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93221767
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:38 schreef devzero het volgende:
Tsja, wat zijn de voordelen van een nederlandse permanente verblijfsvergunning als je in de US woont ;) (je weet dat P_P in de US woont?)

In de zomer ga ik met de famillie een paar weekjes naar Europa, dus ik moet ook binnenkort een passpoort aanvragen voor Ms. dz: een passpoort voor een 6.5 maand oude baby :{
Vlug vlug:

quote:
Vanaf 26 juni 2012 is het bijschrijven van uw kind in uw paspoort niet meer mogelijk. Alle kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschikken.
Ik weet niet meer hoeveel het nu kost, ik heb die zoon van mij ook in m'n NL paspoort gepropt een paar jaar geleden. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:20:18 #143
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_93222230
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Vlug vlug:

[..]

Ik weet niet meer hoeveel het nu kost, ik heb die zoon van mij ook in m'n NL paspoort gepropt een paar jaar geleden. :P
Valt een dubbele nationaliteit nog een beetje makkelijk te regelen voor een in de VS geboren kind van 1 Nederlandse en 1 niet-Nederlandse ouder?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_93229450
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Vlug vlug:

[..]

Ik weet niet meer hoeveel het nu kost, ik heb die zoon van mij ook in m'n NL paspoort gepropt een paar jaar geleden. :P
Voor dat ene jaar?
quote:
Bijschrijvingen van kinderen in het paspoort van ouder(s) blijven geldig tot 26 juni 2012. Daarna moeten kinderen een eigen reisdocument hebben. Dit is het gevolg van een wijziging van de Europese verordening die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen.
bron oa hier
pi_93229681
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:20 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Valt een dubbele nationaliteit nog een beetje makkelijk te regelen voor een in de VS geboren kind van 1 Nederlandse en 1 niet-Nederlandse ouder?
Ik heb mijn US paspoort afgelopen augustus weer gehaald, na hem 15 jaar niet te hebben gehad. Was geen probleem, had m'n geboortecertificaat als bewijs dat ik hier in de US was geboren en binnen 1 week had ik hem binnen. :)

Heb nu dus een dubbele nationaliteit, wel handig vind ik.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_93229819
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:20 schreef Plastic_Power het volgende:
Valt een dubbele nationaliteit nog een beetje makkelijk te regelen voor een in de VS geboren kind van 1 Nederlandse en 1 niet-Nederlandse ouder?
Nederlandse vader, dus automatisch nederlandse nationaliteit.
Amerikaanse moeder/geboren in US, dus automatisch amerikaanse nationaliteit. Tot zover de theorie.

Als ik in 2013 mijn paspoort moet verlengen, dan zal ik er een voor haar proberen te krijgen. En een amerikaans paspoort zal er deze zomer moeten komen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 01:27:24 #147
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_93237698
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:05 schreef devzero het volgende:

[..]

Nederlandse vader, dus automatisch nederlandse nationaliteit.
Amerikaanse moeder/geboren in US, dus automatisch amerikaanse nationaliteit. Tot zover de theorie.

Als ik in 2013 mijn paspoort moet verlengen, dan zal ik er een voor haar proberen te krijgen. En een amerikaans paspoort zal er deze zomer moeten komen.
Mooi, hij kan dus zonder problemen voor Oranje spelen over een jaar of 18 ^O^
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  donderdag 24 februari 2011 @ 01:46:47 #148
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93238375
Yep devzero is right. Geboren met een Nederlandse pa of ma is automatisch Nederlander.

Geert. :W
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 24 februari 2011 @ 05:05:33 #149
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_93241412
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 01:46 schreef popolon het volgende:
Geert. :W
:) dat is alleen als je marokkaan ofzo bent :')
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:41:39 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93255404
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 05:05 schreef compier het volgende:

[..]

:) dat is alleen als je marokkaan ofzo bent :')
Oh ja!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93255411
Koreaanse vriendin - binnenkort vrouw, Nederlandse vader, over ~ 1 jaar terug naar de VS. Kind wordt geboren in de VS. Hoe veel paspoorten kunnen we voor de kleine aanvragen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:46:51 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93255675
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:41 schreef Lyrebird het volgende:
Koreaanse vriendin - binnenkort vrouw, Nederlandse vader, over ~ 1 jaar terug naar de VS. Kind wordt geboren in de VS. Hoe veel paspoorten kunnen we voor de kleine aanvragen?
Dat gaat wat duur worden zo. ;) Al een aanbod uit de VS binnen?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93255719
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat gaat wat duur worden zo. ;) Al een aanbod uit de VS binnen?
Nee, nog niet, alhoewel de eerste stappen met een Amerikaanse start-up zijn gezet.

BTW, over duur gesproken - hebben jullie je belastingaangifte al gedaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:48:43 #154
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93255775
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 05:05 schreef compier het volgende:

[..]

:) dat is alleen als je marokkaan ofzo bent :')
Gaat het in de VS anders dan? Bij ons in de kantine op het werk ging het ook altijd "Those damn Mexicans here, I got a cousin that can't get no job and they're taking all of them here. Well, I mean no offence to you..."

Is het omdat ik Nederlander ben? ;(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:59:40 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93256309
Aangifte al gedaan, althans, m'n vrouw. :+ We krijgen weer een mooi bedrag terug. Maar goed, da's een sigaar uit eigen doos.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:32:30 #156
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_93272242
Software developer baan nummer 1 in de U.S. volgens Wall Street Journal.

Hoe zit dat? Is het dan verstandig om als developer naar de U.S. te vertrekken?
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:33:23 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93272287
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:32 schreef Illiberal het volgende:
Software developer baan nummer 1 in de U.S. volgens Wall Street Journal.

Hoe zit dat? Is het dan verstandig om als developer naar de U.S. te vertrekken?
Je komt pas binnen als je een baan hebt... Dus het ligt aan die baan of het verstandig is, lijkt me.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93274816
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:48 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Gaat het in de VS anders dan? Bij ons in de kantine op het werk ging het ook altijd "Those damn Mexicans here, I got a cousin that can't get no job and they're taking all of them here. Well, I mean no offence to you..."

Is het omdat ik Nederlander ben? ;(
Herkenbaar dit _O- . In mijn studievereniging hadden we het over diversity en toen begon een vriend alle "diversity students" op te noemen. Na alle half Koreanen, 2e generatie latino's en één Vietnamees was hij klaar met zijn rijtje. Ik dus "And what about me?". Reactie: "But you're white".

Ik wil ook divers zijn :{
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:12:33 #159
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93274942
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:10 schreef Greci het volgende:

[..]

Herkenbaar dit _O- . In mijn studievereniging hadden we het over diversity en toen begon een vriend alle "diversity students" op te noemen. Na alle half Koreanen, 2e generatie latino's en één Vietnamees was hij klaar met zijn rijtje. Ik dus "And what about me?". Reactie: "But you're white".

Ik wil ook divers zijn :{
Precies ja. Als iedereen afgezeken wordt omdat het immigranten zijn wil ik ook afgezeken worden :(
Maargoed, het punt is natuurlijk dat net als Geertje in NL ook in de US een groot verschil is tussen allochtonen en allochtonen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:16:04 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93275186
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:10 schreef Greci het volgende:

[..]

Herkenbaar dit _O- . In mijn studievereniging hadden we het over diversity en toen begon een vriend alle "diversity students" op te noemen. Na alle half Koreanen, 2e generatie latino's en één Vietnamees was hij klaar met zijn rijtje. Ik dus "And what about me?". Reactie: "But you're white".

Ik wil ook divers zijn :{
En toch heeft hij wel een punt. Het is vooral het verschil in cultuur dat iemand anders maakt en een blanke is niet altijd zo heel anders dan een andere blanke.

Beetje stom om te zeggen dat het aan de huidskleur ligt natuurlijk, maar dat is nu eenmaal zichtbaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:17:38 #161
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93275302
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

En toch heeft hij wel een punt. Het is vooral het verschil in cultuur dat iemand anders maakt en een blanke is niet altijd zo heel anders dan een andere blanke.

Beetje stom om te zeggen dat het aan de huidskleur ligt natuurlijk, maar dat is nu eenmaal zichtbaar.
Heb je wel gelijk in hoor. Er zijn grote verschillen maar het is grappig hoe daar af en toe mee omgegaan wordt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93275468
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

En toch heeft hij wel een punt. Het is vooral het verschil in cultuur dat iemand anders maakt en een blanke is niet altijd zo heel anders dan een andere blanke.

Beetje stom om te zeggen dat het aan de huidskleur ligt natuurlijk, maar dat is nu eenmaal zichtbaar.
Nu ben ik dus de enige in die groep die cultureel wel degelijk anders is. De Koreanen, latino's en Vietnamees zijn allemaal in de VS geboren. Toch worden zij dus wel als "diverse" gezien en ik niet.
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:25:26 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93275879
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:19 schreef Greci het volgende:

[..]

Nu ben ik dus de enige in die groep die cultureel wel degelijk anders is. De Koreanen, latino's en Vietnamees zijn allemaal in de VS geboren. Toch worden zij dus wel als "diverse" gezien en ik niet.
Dan is het inderdaad best stom (hoewel het geboren worden in een bepaald land nog niet betekent dat ze niet divers zijn; zie de kutmarokkaantjes).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93275933
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:32 schreef Illiberal het volgende:
Software developer baan nummer 1 in de U.S. volgens Wall Street Journal.

Hoe zit dat? Is het dan verstandig om als developer naar de U.S. te vertrekken?
Ik vraag me altijd af waar ze die salarissen vandaan toveren. Ik val momenteel in de categorie "web developer" en die $83.000 haal ik bij lange na niet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:45:17 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93277482
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:26 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waar ze die salarissen vandaan toveren. Ik val momenteel in de categorie "web developer" en die $83.000 haal ik bij lange na niet.
Mijn vent is software developer en er is een reden dat ik niet hoef te werken :@
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:45:40 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93277515
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:26 schreef OMG het volgende:
Ik vraag me altijd af waar ze die salarissen vandaan toveren. Ik val momenteel in de categorie "web developer" en die $83.000 haal ik bij lange na niet.
Tis ook een beetje afhankelijk van waar je woont. Een developer in California of New York verdient een stuk meer dan eentje in Alabama of Montana, maar daar staat tegenover dat het dagelijks levensonderhoud ook een stuk hoger is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_93278348
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Tis ook een beetje afhankelijk van waar je woont. Een developer in California of New York verdient een stuk meer dan eentje in Alabama of Montana, maar daar staat tegenover dat het dagelijks levensonderhoud ook een stuk hoger is.
Klopt, maar ook hier zou ik $60.000 moeten kunnen verdienen als je de career websites erop naslaat. Ik geloof dat ik vaak als gemiddelde $65.000 tegenkwam voor iemand dezelfde ervaring en kennis als ik.

Bij 1 van de bedrijven waar ik tijdens mijn sollicitaties op gesprek ben geweest werd me zelfs verteld "dat ik niet voor minder dan $60.000 ergens aan de slag zou moeten gaan". Van dat bedrijf heb ik toen nooit meer wat gehoord en bij alle andere potentiële werkgevers werd op dat moment toch een lager aanbod gedaan, want crisis.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:57:59 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93278608
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:12 schreef Barcaconia het volgende:
Precies ja. Als iedereen afgezeken wordt omdat het immigranten zijn wil ik ook afgezeken worden :(
Maargoed, het punt is natuurlijk dat net als Geertje in NL ook in de US een groot verschil is tussen allochtonen en allochtonen
Tja.... er is in Nederland een bepaalde groep mensen die denkt dat het allemaal te maken heeft met de Islam. Het is de Islam die zorgt voor criminaliteit, dus moet de Koran verboden worden etc, want men haalt allemaal slechte dingen uit dat boek, etc, etc.

De Latino-gemeenschap bewijst natuurlijk dat ook onder Zuid-Amerikanen een hoge werkeloosheid, een hoog uitkerings/staatssteun gehalte, een hoge criminaliteit, en een zeer lage mate van wat men in Nederland "integratie" noemt bestaat.

Kijk, een gemiddelde Katholieke Mexicaan spreekt net zo goed alleen Spaans thuis, wil typische Mexicaanse feestdagen vieren, staan bovenaan de lijst (althans hier in California) van meest criminele bewoners van de VS, en staan heel veel in de rij om hun welfare-check op te halen.

Maar toch zijn er mensen die blijven geloven dat het toch echt aan de Islam ligt. Tja, ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet eigenlijk...... Maar ik denk toch dat Wilders met zijn "tuigdorpen" en "stadscommando's", samengaand met Koran en Moskeeverboden toch niet de juiste weg is ingeslagen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:59:34 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93278772
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:55 schreef OMG het volgende:
want crisis.
Ja precies.... bedrijven maken daar ook gretig misbruik van, want er zijn de afgelopen 2 jaar aardig wat developers uitgemikt, en die staan nu gretig te springen om een baan, ook als ze $10, $15k minder verdienen dan voorheen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 8 maart 2011 @ 05:23:38 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
  dinsdag 8 maart 2011 @ 05:28:25 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93803356
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 05:23 schreef Gaoxing het volgende:
Uhooohhhh:
unilever-haalt-skippy-pindakaas-terug
Dat krijg je met 'over processing'. ;)

De broccoli, bonen en squash staan allemaal alweer in de plantenbakken, ik doe het allemaal zelf wel.
:Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 05:38:48 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93803363
Volgens mij doen pinda's het helemaal niet goed in jouw soort klimaat popo :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 05:44:15 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93803367
Daar heb je wel gelijk in. In maak dan ook brocolikaas. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 06:15:56 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93803401
Ik eet alleen de pindakaas met de bruine deksel. Daar zit alleen pinda, suiker, zout en palmolie in :Y :9

Met jam erop, ja. Ik ben geintegreerd :Y)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93803409
Ik vond die Skippy of Jif pindakaas vaak net iets te cremig en te zoet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 8 maart 2011 @ 06:23:55 #176
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_93803415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 06:20 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vond die Skippy of Jif pindakaas vaak net iets te cremig en te zoet.
Creamy pindakaas :9
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_93803437
http://motherjones.com/po(...)-america-chart-graph

Interessant stuk over tax cuts for the rich.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 06:59:13 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93803523
Ik vind die zoete pindakaas juist wel lekker. In nederland at ik het bijna nooit, en als ik het wel op brood deed, smeerde ik er zoveel sambal op dat ik het toch niet proefde.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:13:07 #179
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93811689
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 06:34 schreef Shivo het volgende:
http://motherjones.com/po(...)-america-chart-graph

Interessant stuk over tax cuts for the rich.
Yep. Mother Jones zal door velen wel weer worden afgedaan als hippies of weet-ik-wat maar ik weet wel beter. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:19:48 #180
45833 crew  Fogel
pi_93811916
1 op de 22 is miljonair, niet slecht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93812578
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:19 schreef Fogel het volgende:
1 op de 22 is miljonair, niet slecht.
En daar gaan wij ook toe behoren Fogel. Vroeger of later.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:47:59 #182
45833 crew  Fogel
pi_93812872
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En daar gaan wij ook toe behoren Fogel. Vroeger of later.
Ben eigenlijk al erg tevreden met wat ik nu heb, maar inderdaad, ik ga er domweg vanuit dat ik (ook in USD1)) miljonair kan en ga worden.

1)Ik ben sneller miljonair zolang ik in Noorwegen blijf (~5.6 NOK = 1USD) ;)

"Op papier" ben ik het al, heb ca 1 miljoen NOK overwaarde op mijn huis, maargoed, ik ga mijn huis niet verkopen en dus is dat niet nuttig.

.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93814211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 06:20 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vond die Skippy of Jif pindakaas vaak net iets te cremig en te zoet.
Inderdaad, het plakt ook ontzettend aan je gehemelte.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:15:41 #184
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93816067
Streven om rijk te worden en veel geld te verdienen, ik heb 't gelukkig totaal niet. Ken er wel een paar die 80 uur in de week maken, puur om maar meer geld te hebben. Het jammere is dat, in de gevallen die ik ken, ze verder geen leven hebben en de problemen in de sociale- en familiekring zich opstapelen.

Ik zit in het verkeerde land denk ik soms wel eens.

Oh, en deze eten wij:

:Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93817478
Is dat dan dezelfde cremige zoete versie die in Jif zit, maar dan met stukjes noot? Want die heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat is ook drie keer niks. Als je met Calve pindakaas bent opgegroeid, is het toch lastig om aan iets anders te wennen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:31:01 #186
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93819033
Ik geef er zelf niet zoveel om, heb die Jif ook nog nooit gehad, maar die kleine vindt 't helemaal geweldig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 17:10:23 #187
45833 crew  Fogel
pi_93820754
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 15:15 schreef popolon het volgende:
Streven om rijk te worden en veel geld te verdienen, ik heb 't gelukkig totaal niet. Ken er wel een paar die 80 uur in de week maken, puur om maar meer geld te hebben. Het jammere is dat, in de gevallen die ik ken, ze verder geen leven hebben en de problemen in de sociale- en familiekring zich opstapelen.

Ik zit in het verkeerde land denk ik soms wel eens.

Oh, en deze eten wij:
[ afbeelding ]
:Y)

Ik streef er niet naar (misschien kwam het wel zo over) en werk gemiddeld ca 40u in de week. Heb belangrijkere dingen te doen dan werken :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:12:14 #188
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93820854
Het was ook niet persoonlijk naar jou toe F, jij hebt gewoon een goed betaalde baan. Gewoon in het algemeen zie je hier meer strevers dan in NL, alhoewel ik het erger had verwacht.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93820858
Ik moet toch toegeven dat geen enkele Amerikaanse pindakaas de Calvé heeft weten te overtreffen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:39:38 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93822051
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:12 schreef popolon het volgende:
...alhoewel ik het erger had verwacht.
Ligt dat misschien aan het gebied waar je woont? Was het niet Lyrebird die een tijd terug schreef hoe erg het juist in Boston was?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:56:20 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93832320
Klopt ook, Boston, NYC, LA zal allemaal wat haastiger, drukker, prestigegerichter etc. zijn.

Daar blijf ik dus mooi uit de buurt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 22:02:54 #192
45833 crew  Fogel
pi_93836795
Wat wil je ook met MIT en Harvard...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93847467
Pinda's groeien hier prima, maar ik heb nog nooit van pindakaas gehouden, dus iedereen mag het van mij in zijn haar smeren.

En de boiled peanuts die hier verkocht worden in stands langs de weg zijn ook niet erg good eats.
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:08:07 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93871167
Qua Amerikaanse pindakaas heb ik de Jif met bruin deksel en Omega 3. Volgens mij zit daar echt 10 x zo weinig suiker in.

Ik heb ook standaard een pot Calve Pindakaas in huis. Met nootjes. :9
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 12 maart 2011 @ 06:12:15 #195
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_93993578
Is er een winterstop qua Late Night shows? Zijn herhalingen op het moment.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_94002261
Daily show gaat gewoon door.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:23:45 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94004152
Er zijn er zoveel, welke bedoel je?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:03:25 #198
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_94014086
Vanmiddag vriendin en medefokster ophalen van het vliegveld, die komt een weekje hier bivakkeren *O*
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:54:18 #199
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_94024706
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:23 schreef popolon het volgende:
Er zijn er zoveel, welke bedoel je?
Letterman, Ferguson & Kimmel. Leno moeten ze van de televisie trappen, die man is zo níet grappig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 13 maart 2011 @ 00:22:16 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94026184
Oh die kijk ik allemaal niet. ;) The Daily Show en the Colbert Report eigenlijk alleen.

Kimmel heeft soms ook wel leuke sketches. SNL (Saturday Night Live) kan soms ook grappig zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:05:47 #201
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_94092412
Hai,

Ik wil misschien een semester in de US studeren, en Fontys heeft een lijst met een aantal universiteiten, deze namelijk:

Bowling Green State University, Bowling Green, Ohio
Central Washington University, Washington
Fisher College, Boston
Sam Houston State University, Houston
Southern Utah University, Cedar City
University of Central Oklahoma, Edmond

Zijn er hier mensen die mij universiteiten/plaatsen kunnen aan/afraden? Mijn eerste ingeving was Houston, maar misschien zit ik daar wel compleet mis mee :P.

Ik studeer overigens Sportmarketing, Gewoon CE + Sporttheorie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Messenga op 14-03-2011 14:12:45 ]
pi_94103736
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:05 schreef Messenga het volgende:
Hai,

Ik wil misschien een semester in de US studeren, en Fontys heeft een lijst met een aantal universiteiten, deze namelijk:

[...]

Zijn er hier mensen die mij universiteiten/plaatsen kunnen aan/afraden? Mijn eerste ingeving was Houston, maar misschien zit ik daar wel compleet mis mee :P.

Het ligt er dus compleet aan wat jouw voorkeur is. Wil je een grote universiteit of een kleine? Grote steden dichtbij of platteland? Wil je een echte Amerikaanse campus? Moet het academisch niveau hoog liggen? Speelt het nachtleven (greek life, bars, etc) een grote rol in je keuze?

Er zijn waarschijnlijk nog wel tientallen andere vragen die ik jou zou kunnen vragen voordat ik je iets kan aanbevelen. Als je bijvoorbeeld meer een stadsmens bent dan een plattelands liefhebber zou ik Southern Utah University in Cedar City afraden. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je juist het 'echte Amerika' wil ontdekken en dan is Southern Utah University weer wel een goede keuze.
pi_94113626
Het klinken allemaal als kleine onbekende universiteiten en om eerlijk te zijn, voor 1 semester denk ik dat het weinig uitmaakt waar je naar toe gaat. Tuurlijk, Fisher College is in Boston vlakbij de 'grote' broers MIT en Harvard, en als je dat als pluspunt ziet, dan moet je daar naar toe. Anders gewoon even op hun websites kijken en als het aantrekkelijk lijkt die kiezen.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:34:10 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94115904
Sportmarketing? Dan zou ik voor Boston kiezen. Daar zitten namelijk nogal wat pro-sports teams, en als de universiteit daar contacten mee heeft voor een of ander.... dan zou dat wellicht best leuk kunnen zijn.

Sowieso is Boston een mooie stad.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:35:13 #205
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_94132386
Bowling Green staat best goed bekend, maar is wel in de middle of nowhere. De dichtstbijzijnde stad is Toledo en daar word je niet vrolijk van. Het is geen kleine school, trouwens. Volgens mij zeker zo'n 20,000 studenten. Sam Houston State is in Huntsville, TX, niet in Houston zelf.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:23:11 #206
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_94135441
Ah, bedankt voor de antwoorden!
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:26 schreef Greci het volgende:

[..]

Het ligt er dus compleet aan wat jouw voorkeur is. Wil je een grote universiteit of een kleine? Grote steden dichtbij of platteland? Wil je een echte Amerikaanse campus? Moet het academisch niveau hoog liggen? Speelt het nachtleven (greek life, bars, etc) een grote rol in je keuze?

Er zijn waarschijnlijk nog wel tientallen andere vragen die ik jou zou kunnen vragen voordat ik je iets kan aanbevelen. Als je bijvoorbeeld meer een stadsmens bent dan een plattelands liefhebber zou ik Southern Utah University in Cedar City afraden. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je juist het 'echte Amerika' wil ontdekken en dan is Southern Utah University weer wel een goede keuze.
Ik heb echt meer een typisch stadsmens, dus dan lijkt me Utah en Sam Houston inderdaad af te vallen (Raar dat ze Houston in de universiteitsnaam hebben terwijl dat op Google Maps 700 Mijl van elkaar af ligt :?)

Een grotere universiteit trekt mij meer, maar ik denk ook dat de kans om het 1 en ander te kunnen zien wel een grote invloed heeft op mijn keus. In dat geval lijkt me Central Washington een goede keus, maar misschien zit ik daar compleet mis mee?
pi_94146739
CWU zit volgens Wiki nog 180 km van Seattle vandaan. De enige twee die in een redelijke grote stad zitten zijn Fisher en Bowling Green. UCO zit ook nog redelijk dicht bij Oklahoma City, maar het blijft nog steeds Oklahoma.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 17:00:43 #208
45833 crew  Fogel
pi_94148609
WA is een prachtige staat en 180km is nu ook weer niet zo ver.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_94151612
180km is inderdaad niet veel en het lijkt er op dat je "redelijk" dicht bij Portland (OR) en "een lekker rit" van Vancouver, canada zit. Lijkt me een makkelijke keuze.
pi_94151976
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:23 schreef Messenga het volgende:
Ah, bedankt voor de antwoorden!

[..]

Ik heb echt meer een typisch stadsmens, dus dan lijkt me Utah en Sam Houston inderdaad af te vallen (Raar dat ze Houston in de universiteitsnaam hebben terwijl dat op Google Maps 700 Mijl van elkaar af ligt :?)

Nee hoor, dat college is gewoon naar de persoon Sam Houston vernoemd (zoals wel meer dingen in Tejas).

Ik zou voor Boston kiezen, omdat je daar de meest internationale gemeenschap aantreft. Hoewel je hetzelfde voor Washington kunt zeggen.
Jesus saves but death prevails.
pi_94152006
Wyoming, een leuke staat of niet?(;
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:21:51 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94152043
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:20 schreef Fafinette het volgende:
Wyoming, een leuke staat of niet?(;
Yogi Bear heeft het er naar het schijnt aardig naar zijn zin in het Yellowstone Park ^O^
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:19:12 #213
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_94154575
Hier wat trivia over CWU :X :
quote:
On April 17, 1974 serial killer Ted Bundy abducted Susan Rancourt from the campus by asking her to help him load books into his Volkswagen Beetle. Two other students reported seeing him around campus in the days leading up to her disappearance.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_94157213
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:41:52 #215
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94160179
quote:
Een stel van die ReaguurderNederlanders die meteen in de verdediging springen. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:06:58 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94162199
En niemand die weet dat die vinger in de dijk een Amerikaans verzinsel is :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:38:21 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94176735
quote:
Geweldig :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:52:15 #218
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94177099
Geweldig, ik lach me rot :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:01:56 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94177333
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:41 schreef popolon het volgende:
Een stel van die ReaguurderNederlanders die meteen in de verdediging springen. :')
En er valt toch niets te verdedigen verder.... :D

Okay, de boerenkool stampot met worst was misschien niet zoals je moeder die maakte, en die vinger in de dijk is, zoals wonderer al aangeeft, een verhaal wat geschreven is door een New Yorker..... maar een beetje spot moet toch kunnen lijkt me? :Y

Ik bedoel, we tekenen een Duitser ook altijd met lederhosen en een pot bier, en Fransen met een stokbrood onder de arm en een baret op. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:24:12 #220
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94177794
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:06 schreef wonderer het volgende:
En niemand die weet dat die vinger in de dijk een Amerikaans verzinsel is :')
Lol, serieus? :o
  woensdag 16 maart 2011 @ 02:11:35 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94178397
De gedachte die bij mij de overhand had, was "waar heeft ie die haring vandaan, ik wil oooook" :')

@Omni, yeah, kinderboek van een vrouw uit de jaren dertig, geloof ik. Weet niet meer waar ik het vandaan heb, QI geloof ik.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Brinker,_or_The_Silver_Skates

Oh, beetje eerder :') Maar goed. Dat dus.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 16 maart 2011 @ 03:00:05 #222
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94178750
HAhahaha, nooit geweten!
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:24:43 #223
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94184955
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:01 schreef maartena het volgende:

[..]

En er valt toch niets te verdedigen verder.... :D

Okay, de boerenkool stampot met worst was misschien niet zoals je moeder die maakte, en die vinger in de dijk is, zoals wonderer al aangeeft, een verhaal wat geschreven is door een New Yorker..... maar een beetje spot moet toch kunnen lijkt me? :Y

Ik bedoel, we tekenen een Duitser ook altijd met lederhosen en een pot bier, en Fransen met een stokbrood onder de arm en een baret op. :P
Sowieso die reacties:
"Hahaha die stomme Amerikanen met hun vooroordelen en zonder kennis over Nederland, ga maar weer lekker terug naar de McDonalds..."

Iets met pot en ketel. :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:52:53 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94194792
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:24 schreef Barcaconia het volgende:
Sowieso die reacties:
"Hahaha die stomme Amerikanen met hun vooroordelen en zonder kennis over Nederland, ga maar weer lekker terug naar de McDonalds..."

Iets met pot en ketel. :D
_O- :')

Ik heb ze niet eens echt doorgenomen.... de video was grappig genoeg. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94199993
De OP klopt niet. Er staat dat de volgende verkiezingen op 2 november 2010 zijn, maar dat is al geweest. *)
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:31:37 #226
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94224639
En weg!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:01:29 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94249784
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:35 schreef Sisiorange94 het volgende:
De OP klopt niet. Er staat dat de volgende verkiezingen op 2 november 2010 zijn, maar dat is al geweest. *)
Dat kun je aanpassen in de wiki van de OP. :) Ik zal straks de verkiezingen van 2012 er wel even ingooien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94253676
Is dit topic trouwens alleen voor kaaskoppen in Amerika of ook voor Amerikanen in het land van de kaaskoppen? :P
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:33:55 #229
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94255495
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:08 schreef Sisiorange94 het volgende:
Is dit topic trouwens alleen voor kaaskoppen in Amerika of ook voor Amerikanen in het land van de kaaskoppen? :P
Iedereen is welcome. :Y
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 04:33:15 #230
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94277373
:W

Zit nu voor 3 weken in Fairbanks, Alaska en het is hier koud :P 's Ochtends toch nog dik in de -20, brrrr. Echt een behoorlijk trieste en verpauperde staat tov andere staten waar ik tot nu toe geweest ben in Amerika, het enige wat hier te doen is, is Anchorage. Voor de rest wel erg mooie natuur hoor, daar niet van maar leuke stadjes heb je hier niet.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 18 maart 2011 @ 04:34:48 #231
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94277377
Je zoekt de plek ook wel uit. :D Alaska kom je voor je rust en de kou. And to see Russia!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 04:42:35 #232
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94277386
Mja, zit hier voor werk dus ik had niet veel te kiezen :P Ach, het is een plek waar ik niet snel uit mezelf naar toe zou gaan dus ik vind het wel leuk om het 'af te kunnen vinken'. Dit weekend willen we iig gaan sneeuwscooteren op een bevroren meer (+/- 60 mijl p/h :9), dus op zich is er nog wel wat vermaak. De natuur hier is sowieso prachtig, nog nooit zoveel leegte gezien in m'n leven.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 18 maart 2011 @ 04:47:21 #233
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94277390
Alaski is erg mooi, als de sneeuw weg is heb je zeker een eindeloze natuur. :Y
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 04:50:28 #234
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94277395
Ja dat geloof ik, alleen heb ik het idee dat er nog wel ff wat sneeuw ligt. Ook in het plaatsje North Pole geweest trouwens, daar ligt het officiele huis van Santa Claus



uiteraard verkopen ze alleen maar souvenirs binnen :') Het Noorderlicht is hier trouwens bi-zar mooi :Y
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 18 maart 2011 @ 05:01:39 #235
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94277404
Maarre HAL, zijn de Amerikanen echt zo arrogant? Over het algemeen zijn ze wel dikker. :P

Ik denk dat je op veel plekken een warm welkom hebt gekregen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 05:10:28 #236
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94277410
Ik vind Amerikanen juist helemaal niet arrogant. Ze zijn tot op een bepaald niveau stukken toegankelijker dan de gemiddelde Nederlander vind ik, en hun bereidheid om een ander te helpen vind ik ook vele malen groter dan dat je in Nederland meemaakt. Vooral als het op smalltalk aankomt met een volstrekt vreemde, dan vind ik dat veel makkelijker en plezieriger dan in Nederland. Het is allemaal wel erg oppervlakkig enzo maar het is veel soepeler in de omgang.

En dik zijn ze idd :P Niet alleen heb je hier veel meer dikke mensen rondlopen, de echte dikzakken hier hebben een formaat dat je no way in NL zal tegenkomen, echt bizar soms. En dan vrolijk vette shit blijven vreten met zo'n lichaam, echt dat je denkt "doe dat nou niet!!" :P
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 18 maart 2011 @ 05:14:34 #237
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94277415
Ik probeerde ook even een vooroordeel aan te halen. Dat arrogante dan. ;) Amerikanen, over het algemeen, zijn zeer behulpzaam, sociaal en vriendelijk.

Dat dikke klopt wel trouwens. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 05:23:30 #238
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94277427
Het probleem is ook dat de eetcultuur hier gericht is op buiten de deur eten, minstens 5 keer per week. Als je ziet hoe enorm veel fastfood dingetjes er hier zijn die dagelijks stampensvol zitten..... als je tv kijkt zie je continu reclames die 9 van de 10 keer over eten gaan, en de rest over methodes om af te vallen met een of andere methode die je geen moeite kost :P

Ik weet nog dat ik voor de eerste keer door Utah reed en op iedere bord bij iedere afslag de logo's zag staan van wendy's, BK, etc. om aan te geven welke fastfood restaurants zich daar bij de snelweg bevonden :') Nu ff sporten, normaal gesproken speel ik altijd squash maar hier hebben ze helaas alleen racketball. Uiteraard verplicht een bril op ter bescherming, zo zijn ze ook wel weer hier :P
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_94277435
Het probleem is niet het buiten de deur eten maar wat ze eten.


quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 05:23 schreef HAL9000S het volgende:
Het probleem is ook dat de eetcultuur hier gericht is op buiten de deur eten, minstens 5 keer per week. Als je ziet hoe enorm veel fastfood dingetjes er hier zijn die dagelijks stampensvol zitten..... als je tv kijkt zie je continu reclames die 9 van de 10 keer over eten gaan, en de rest over methodes om af te vallen met een of andere methode die je geen moeite kost :P

Ik weet nog dat ik voor de eerste keer door Utah reed en op iedere bord bij iedere afslag de logo's zag staan van wendy's, BK, etc. om aan te geven welke fastfood restaurants zich daar bij de snelweg bevonden :') Nu ff sporten, normaal gesproken speel ik altijd squash maar hier hebben ze helaas alleen racketball. Uiteraard verplicht een bril op ter bescherming, zo zijn ze ook wel weer hier :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 05:50:02 #240
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_94277453
Wat is er nou eigenlijk met de NFL aan de hand? Misschien geen seizoen? Waarom?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_94284258
Dit ga ik ook eventjes volgen. Ik was van plan om naar Australië te gaan voor stage van 10 maanden, maar nu denk ik dat ik m'n zoekgebied maar ga verbreden. De USA lijkt me nog steeds geweldig. :D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:52:19 #242
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94284382
Ik kreeg vandaag een mailtje van mijn ouwe baas in Amerika of hij mijn license plate moest vernieuwen. Als ik dan mijzelf bedacht en toch terug naar de US ging had ik in ieder geval een actief kenteken. :D
Weet iemand of ik dat ding gewoon niet kan betalen en laten vervallen of moet ik er zelf achterheen (state of MI)? De auto zelf staat in Nederland inmiddels...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_94290416
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:27 schreef Godtje het volgende:
Het probleem is niet het buiten de deur eten maar wat ze eten.
Klopt, elke dag ergens in een geweldig restaurant goed en gezond eten is iets anders dan elke dag naar McDonald's :')
pi_94292851
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 05:50 schreef static het volgende:
Wat is er nou eigenlijk met de NFL aan de hand? Misschien geen seizoen? Waarom?
Geld.
Get it and Bet it
pi_94293933
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:18 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Klopt, elke dag ergens in een geweldig restaurant goed en gezond eten is iets anders dan elke dag naar McDonald's :')
En ook daar kun je enigszins gezond eten. Dat veel mensen voor de standaard burgers gaan en de boel supersizen... tja.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:56:10 #246
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94294267
Klopt, er zijn enorm veel goede restaurants en eettenten. 't Ligt eigenlijk aan de keuze van de mensen zelf.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94294968
Vanavond naar Celtics - Rockets *O* Heeft er hier nog iemand een March Madness bracket ingevuld?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:13:27 #248
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94295038
De tv staat aan op 't werk. Vanaf 12 uur ET zijn er weer games.



Normaal een netwerkmonitoring systeem maar niet altijd ...

w/

[ Bericht 24% gewijzigd door popolon op 18-03-2011 16:18:53 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:02:32 #249
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94299825
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:18 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Klopt, elke dag ergens in een geweldig restaurant goed en gezond eten is iets anders dan elke dag naar McDonald's :')
Goede en gezonde restaurants vind ik hier niet snel (misschien zoek ik verkeerd hoor), en ze zijn ook vaak een stuk duurder en daardoor minder gericht op het 'bijna elke dag buiten de deur eten' cultuurtje wat hier heerst.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 19 maart 2011 @ 02:02:45 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94323337
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:52 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van mijn ouwe baas in Amerika of hij mijn license plate moest vernieuwen. Als ik dan mijzelf bedacht en toch terug naar de US ging had ik in ieder geval een actief kenteken. :D
Weet iemand of ik dat ding gewoon niet kan betalen en laten vervallen of moet ik er zelf achterheen (state of MI)? De auto zelf staat in Nederland inmiddels...
Heb je je Jeep over laten komen? :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94327595
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:20 schreef Fafinette het volgende:
Wyoming, een leuke staat of niet?(;
Als je van natuur houdt :Y
pi_94333814
Wat is nou een leuke staat om 10 maanden te verblijven?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 16:22:30 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94336535
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94344620
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:52 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van mijn ouwe baas in Amerika of hij mijn license plate moest vernieuwen. Als ik dan mijzelf bedacht en toch terug naar de US ging had ik in ieder geval een actief kenteken. :D
Weet iemand of ik dat ding gewoon niet kan betalen en laten vervallen of moet ik er zelf achterheen (state of MI)? De auto zelf staat in Nederland inmiddels...
De vraag is of je nu niet als onverzekerd wordt beschouwd omdat je (neem ik aan) geen Amerikaanse autoverzekering hebt.

En ook al ga je terug, dan ben je tegen die tijd toch wel toe aan een nieuwe jeep. Of ben je zou verkocht met dat ding dat je hem ook weer terug laat verschepen.
  zondag 20 maart 2011 @ 02:52:25 #255
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94362817
Voor iedereen die ooit nog in Alaska terecht komt... ga daar niet weg voordat je op een sneeuwscooter gezeten hebt, met 70 mijl per uur over een bevroren meer scheuren is echt geweldig!

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 20 maart 2011 @ 02:57:17 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94362952
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 02:52 schreef HAL9000S het volgende:
Voor iedereen die ooit nog in Alaska terecht komt... ga daar niet weg voordat je op een sneeuwscooter gezeten hebt, met 70 mijl per uur over een bevroren meer scheuren is echt geweldig!

[ afbeelding ]
Haha, die rijden hier op de weg als er flink sneeuw is gevallen. Totaal illegaal maar goed, probeer ze maar eens bij te houden met je politieauto. :')

Da's een beste trouwens, double seat. Nice.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 20 maart 2011 @ 03:34:15 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94363771
ESPN3 zendt nu ook eredivisie uit. ^O^ Op de laptop of via de XBOX. Geen Ajax morgen maar wel PSV - Utrecht. ;(
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94363805
NOFI maar dat doen ze al een tijdje. Ik kijk vaak via rojadirecta.es, en soms via espn360.com.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 20 maart 2011 @ 04:39:13 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94364799
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 03:36 schreef Shivo het volgende:
NOFI maar dat doen ze al een tijdje. Ik kijk vaak via rojadirecta.es, en soms via espn360.com.
Ik hoorde 't pas vorige week. :')

xbox staat morgen toch wel aan dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 07:35:36 #260
45833 crew  Fogel
pi_94365571
Over een niet bevroren meer ziet er zelfs nog toffer uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 20 maart 2011 @ 11:27:54 #261
187510 IrCute
Americunt
pi_94368151
Heeft er hier iemand enig idee of je je ECTS die in Nederland zijn behaald ook kunt ''transferen'' naar een Amerikaanse universiteit? Kan er eigenlijk niks over vinden online.. Dus als ik hier 2 jaar lang heb gestudeerd is het dan een optie om de laatste 2 jaar in Amerika te doen en dan mijn diploma daar te halen of niet?
pi_94369452
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 03:34 schreef popolon het volgende:
ESPN3 zendt nu ook eredivisie uit. ^O^ Op de laptop of via de XBOX. Geen Ajax morgen maar wel PSV - Utrecht. ;(
Ben je eindelijk van dat voetbal af... :')
  zondag 20 maart 2011 @ 12:13:30 #263
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94369522
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:53 schreef devzero het volgende:

[..]

De vraag is of je nu niet als onverzekerd wordt beschouwd omdat je (neem ik aan) geen Amerikaanse autoverzekering hebt.

En ook al ga je terug, dan ben je tegen die tijd toch wel toe aan een nieuwe jeep. Of ben je zou verkocht met dat ding dat je hem ook weer terug laat verschepen.
Hij is al sinds eind Oktober uit de verzekering met actief kenteken, dat zal dus zo'n vaart wel niet lopen. En deze Jeep verschepen is goedkoper dan een nieuwe kopen :D Ik zou dat dus wel doen ja.
Maargoed, allemaal makkelijk lullen want voorlopig gebeurd er niks. Ik vond het alleen wel een grappig mailtje :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 20 maart 2011 @ 17:06:36 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94381251
Vraagje aan Maartena of een andere LA bewoner:

Weten jullie of er nog een waterpark/aquapark geopend is in/om LA in oktober? (ik bedoel zo'n park met extreme glijbanen enzo) Wij verblijven ws. 10-15 oktober in LA en ik zou het erg leuk vinden om een dagje naar zo'n park te gaan. Op google kan ik wel wat parken vinden maar die lijken gesloten te zijn vanaf 1 oktober. Misschien kennen jullie er een die wel geopend is in die tijd?

Volgens de gegevens die ik vind over het klimaat in LA lijkt het halverwege oktober nog wel warm genoeg om een aquapark te bezoeken?
pi_94382103
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:27 schreef IrCute het volgende:
Heeft er hier iemand enig idee of je je ECTS die in Nederland zijn behaald ook kunt ''transferen'' naar een Amerikaanse universiteit? Kan er eigenlijk niks over vinden online.. Dus als ik hier 2 jaar lang heb gestudeerd is het dan een optie om de laatste 2 jaar in Amerika te doen en dan mijn diploma daar te halen of niet?
Je krijgt mogelijk wat vrijstellingen,dat hagnt van de coulance van de universiteit af. De overlapn in de aangeboden vakken is vaak beperkt doordat het systeem erg verschilt tussen VS en Nederland.
Jesus saves but death prevails.
pi_94389378
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:27 schreef IrCute het volgende:
Heeft er hier iemand enig idee of je je ECTS die in Nederland zijn behaald ook kunt ''transferen'' naar een Amerikaanse universiteit? Kan er eigenlijk niks over vinden online.. Dus als ik hier 2 jaar lang heb gestudeerd is het dan een optie om de laatste 2 jaar in Amerika te doen en dan mijn diploma daar te halen of niet?
Ga er maar vanuit dat je minimaal de helft moet overdoen. Maar zoals Shivo al schreef, het hangt er sterk van de universiteit af waar je naar toe gaat, dus het makkelijkst is om een paar undergrad studie adviseurs te emailen.

Wat je ook kan doen is om je 3 jarige bachelor in nederland te halen (dat geven ze tegenwoordig toch?) en dan proberen om een masters in de US.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:15:44 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94468530
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Vraagje aan Maartena of een andere LA bewoner:

Weten jullie of er nog een waterpark/aquapark geopend is in/om LA in oktober? (ik bedoel zo'n park met extreme glijbanen enzo) Wij verblijven ws. 10-15 oktober in LA en ik zou het erg leuk vinden om een dagje naar zo'n park te gaan. Op google kan ik wel wat parken vinden maar die lijken gesloten te zijn vanaf 1 oktober. Misschien kennen jullie er een die wel geopend is in die tijd?

Volgens de gegevens die ik vind over het klimaat in LA lijkt het halverwege oktober nog wel warm genoeg om een aquapark te bezoeken?
Het klimaat is dan zeker nog wel aangenaam..... maar inderdaad: De parken die ik ken zijn zo tegen eind september weer dicht. Reden: Alle kinderen in de VS zijn weer naar school, en zo'n waterpark is nou niet iets waar volwassen toeristen echt op af komen. Althans, niet genoeg om het open te laten.....

Heeft dus weinig met klimaat te maken, maar meer met economie en of het rendabel is om zo'n park open te gooien met weinig verwachte bezoekers.

Alle "gewone" pretparken (Disneyland, LEGOland, SeaWorld, Universal Studio's, Knott's, Six Flags, etc....) in de gehele regio zijn wel open, maar daar vind je geen uit de kluiten gewassen glijbanen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:30:57 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94546073
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Het klimaat is dan zeker nog wel aangenaam..... maar inderdaad: De parken die ik ken zijn zo tegen eind september weer dicht. Reden: Alle kinderen in de VS zijn weer naar school, en zo'n waterpark is nou niet iets waar volwassen toeristen echt op af komen. Althans, niet genoeg om het open te laten.....

Heeft dus weinig met klimaat te maken, maar meer met economie en of het rendabel is om zo'n park open te gooien met weinig verwachte bezoekers.

Alle "gewone" pretparken (Disneyland, LEGOland, SeaWorld, Universal Studio's, Knott's, Six Flags, etc....) in de gehele regio zijn wel open, maar daar vind je geen uit de kluiten gewassen glijbanen.
Oh, dat is de reden. Begrijpelijk maar jammer :)
Bedankt voor de info!
pi_94563155
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef maartena het volgende:

[..]
Alle "gewone" pretparken (Disneyland, LEGOland, SeaWorld, Universal Studio's, Knott's, Six Flags, etc....) in de gehele regio zijn wel open, maar daar vind je geen uit de kluiten gewassen glijbanen.
En die rijen in die parken... 8)7
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:59:26 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94591162
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:12 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

En die rijen in die parken... 8)7
Ja is ook niet heel erg mijn afdeling. Zag bij een aantal al dat die alleen in het weekend open zijn na 1 oktober dus dan zal het wel megadruk zijn idd! Eens even over nadenken. We hebben nu 5 of 6 dagen gepland in LA van onze reis, misschien kan er wel een dagje af dan.
pi_94601865
Of twee.. LA is niet zo boeiend IMHO.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:56:51 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94603022
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:31 schreef Shivo het volgende:
Of twee.. LA is niet zo boeiend IMHO.
Ja ik twijfel daar ook over omdat de meningen zo verdeeld zijn, van de één hoor ik dat je het in een paar dagen wel gezien hebt en van de ander weer dat je je er wel weken kan vermaken... Heb nu de lonely planet LA, misschien kunnen we het beste aan de hand van dat boekje kijken wat we willen zien en doen en dan een planning maken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:03:59 #273
57586 Bananenman
-----------
pi_94603380
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Vraagje aan Maartena of een andere LA bewoner:

Weten jullie of er nog een waterpark/aquapark geopend is in/om LA in oktober? (ik bedoel zo'n park met extreme glijbanen enzo) Wij verblijven ws. 10-15 oktober in LA en ik zou het erg leuk vinden om een dagje naar zo'n park te gaan. Op google kan ik wel wat parken vinden maar die lijken gesloten te zijn vanaf 1 oktober. Misschien kennen jullie er een die wel geopend is in die tijd?

Volgens de gegevens die ik vind over het klimaat in LA lijkt het halverwege oktober nog wel warm genoeg om een aquapark te bezoeken?
Je hebt net pech, Hurricane Harbor (hoort bij Six Flags Magic Mountain) is tot eind september open. Ben ik zelf ook geweest paar jaar terug, heel vet waterpark. Maar daar heb je weinig aan dus :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja ik twijfel daar ook over omdat de meningen zo verdeeld zijn, van de één hoor ik dat je het in een paar dagen wel gezien hebt en van de ander weer dat je je er wel weken kan vermaken... Heb nu de lonely planet LA, misschien kunnen we het beste aan de hand van dat boekje kijken wat we willen zien en doen en dan een planning maken.
LA is een hele aparte stad. Ik vind het een van de fijnste steden ter wereld om te verblijven maar ik hoor veel verhalen van vrienden en familie die het ruk vonden. Wat ik dan ook wel weer snap trouwens. Als toerist zijnde is LA namelijk best wel kut. Je móet een auto huren want alles ligt heel ver uit elkaar, en eigenlijk is ook niet zoveel te doen als toerist. Hollywood stelt geen reet voor namelijk, die Walk of Fame en het Chinese Theater heb je in tien minuten gezien.

Als je er echter langere tijd verblijft is er geen fijnere plek om te zijn imo. Je hebt prachtige stranden vlakbij, hele mooie natuur en er zitten echt ontiegelijk veel fantastische restaurants en uitgaansgelegenheden _O_
pi_94605639
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja is ook niet heel erg mijn afdeling. Zag bij een aantal al dat die alleen in het weekend open zijn na 1 oktober dus dan zal het wel megadruk zijn idd! Eens even over nadenken. We hebben nu 5 of 6 dagen gepland in LA van onze reis, misschien kan er wel een dagje af dan.
Als je van Harry Potter houdt (of het misschien alleen al een klein beetje leuk vindt) moet je in elk geval naar Whimsic Alley aan de Wilshire Boulevard.
Al die dingen die je altijd over LA op TV ziet zijn in elk geval geen aanraders.
En als je niet van rijen houdt, ook geen Santa Monica pier.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:02:04 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94615311
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:12 schreef Sisiorange94 het volgende:
En die rijen in die parken... 8)7
Dan moet je maar niet tijdens het hoogseizoen gaan. Als je in September of Oktober op vakantie gaat richting California, heb 1) nog steeds goed weer. 2) rustigere pretparken 3) goedkopere vluchten en hotels.

Kijk, als je schoolgaande kinderen hebt.... dan begrijp ik het wel. Maar waarom een stelletje in de 20 of 30 zonder kinderen alsnog in JULI of AUGUSTUS op vakantie gaan..... daar snap ik helemaal niets van.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:18:50 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94616208
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan moet je maar niet tijdens het hoogseizoen gaan. Als je in September of Oktober op vakantie gaat richting California, heb 1) nog steeds goed weer. 2) rustigere pretparken 3) goedkopere vluchten en hotels.

Kijk, als je schoolgaande kinderen hebt.... dan begrijp ik het wel. Maar waarom een stelletje in de 20 of 30 zonder kinderen alsnog in JULI of AUGUSTUS op vakantie gaan..... daar snap ik helemaal niets van.
Tenzij ze door werk (in het onderwijs) ook gebonden zijn aan schoolvakanties.
Maar zo niet dan ben je inderdaad gek of op zijn minst niet zo goed voorbereid ;) Vanaf 14 sept of zoiets schieten de vliegtickets etc omlaag.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:29:47 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94616696
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Tenzij ze door werk (in het onderwijs) ook gebonden zijn aan schoolvakanties.
Maar zo niet dan ben je inderdaad gek of op zijn minst niet zo goed voorbereid ;) Vanaf 14 sept of zoiets schieten de vliegtickets etc omlaag.
En September/Oktober zijn voor California doorgaans de beste dagen qua weer. Niet meer zo ziedend heet, maar het kan zeker nog warm zijn. En 's avonds koelt het lekker af..... en vooral: Droog. Pas eind November, begin December komt de eerste regen weer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:30:53 #278
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94616754
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:29 schreef maartena het volgende:

[..]

En September/Oktober zijn voor California doorgaans de beste dagen qua weer. Niet meer zo ziedend heet, maar het kan zeker nog warm zijn. En 's avonds koelt het lekker af..... en vooral: Droog. Pas eind November, begin December komt de eerste regen weer.
Goed om te weten, dan hebben we precies de goede tijd uitgekozen. Heb er zin in!
  zondag 27 maart 2011 @ 04:02:37 #279
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94665206
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 27 maart 2011 @ 08:55:45 #280
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94666495
Vanavond aurora :s)

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 27 maart 2011 @ 08:57:55 #281
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94666507
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan moet je maar niet tijdens het hoogseizoen gaan. Als je in September of Oktober op vakantie gaat richting California, heb 1) nog steeds goed weer. 2) rustigere pretparken 3) goedkopere vluchten en hotels.

Kijk, als je schoolgaande kinderen hebt.... dan begrijp ik het wel. Maar waarom een stelletje in de 20 of 30 zonder kinderen alsnog in JULI of AUGUSTUS op vakantie gaan..... daar snap ik helemaal niets van.
Ik wil volgend jaar ook een trip naar de west-side plannen, helaas moet ik ook in het hoogseizoen omdat m'n vriendin lerares is. Ik begin mooi in Tucson, aangezien daar een collega van me woont, en dan mooi naar het noorden.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_94681111
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2011 08:55 schreef HAL9000S het volgende:
Vanavond aurora :s)

[ afbeelding ]
Komt inbreken: woon jij in Alaska, Hal?

Waar precies, en wat doe je daar? Ik heb daar ook een jaar gewoond!
pi_94682520
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 04:02 schreef popolon het volgende:

Ook zoiets. :')
En dan is 80% van de Amerikanen er ook nog van overtuigd dat het Imperial System beter is dan het Metrische :')
pi_94684058
Een systeem waar je om bouten van 7/16de inch kunt vragen en niet uitgelachen wordt is toch best wel goed.
  zondag 27 maart 2011 @ 22:16:43 #285
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94691777
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Komt inbreken: woon jij in Alaska, Hal?

Waar precies, en wat doe je daar? Ik heb daar ook een jaar gewoond!
Ik zit nu voor voor 2,5 week in Fairbanks (Eielson Air Force Base ), vlakbij het plaatsje North Pole, en ik vertrek aankomende woensdag weer. Zit er momenteel voor mijn werk. Waar heb jij gewoond in Alaska?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_94691981
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:16 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik zit nu voor voor 2,5 week in Fairbanks (Eielson Air Force Base ), vlakbij het plaatsje North Pole, en ik vertrek aankomende woensdag weer. Zit er momenteel voor mijn werk. Waar heb jij gewoond in Alaska?
Ik geloof dat North Pole bij Fairbanks ligt, en niet vice versa! Fairbanks lijkt me redelijk wat groter. Nooit geweest, helaas!

Ik heb in een heel klein dorpje op de Kenai Peninsula gewoond. Kasilof. 200 mensen en een postkantoor, zo ongeveer. Ligt tussen Soldotna en Homer in.

Ik neem aan dat jij militair bent? Wat doe je er precies?
  zondag 27 maart 2011 @ 22:23:45 #287
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94692264
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:17 schreef Greci het volgende:

[..]

En dan is 80% van de Amerikanen er ook nog van overtuigd dat het Imperial System beter is dan het Metrische :')
quote:
9s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:55 schreef devzero het volgende:
Een systeem waar je om bouten van 7/16de inch kunt vragen en niet uitgelachen wordt is toch best wel goed.
Ik snap het probleem niet. Ik heb een half jaar in een machinefabriek gewerkt in Amerika en ik was de Standard maten al meer gewend dan metrische maten. In sommige gevallen zelfs veel handiger omdat de breuken zo makkelijk optellen en vermenigvuldigen.

Je moet het even leren maar dan werkt het ook goed.

Ik claim overigens niet dat het beter is dan metrisch, ik claim alleen dat het geen probleem is.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_94692489
Ik heb er ook geen problemen mee, maar ik vind het metrisch system een stuk logischer en gemakkelijker.
  zondag 27 maart 2011 @ 22:29:23 #289
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_94692677
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik geloof dat North Pole bij Fairbanks ligt, en niet vice versa! Fairbanks lijkt me redelijk wat groter. Nooit geweest, helaas!

Ik heb in een heel klein dorpje op de Kenai Peninsula gewoond. Kasilof. 200 mensen en een postkantoor, zo ongeveer. Ligt tussen Soldotna en Homer in.

Ik neem aan dat jij militair bent? Wat doe je er precies?
Ja klopt, Nort Pole ligt bij Fairbanks idd... je hebt daar ook het huis van Santa Claus liggen...



uiteraard kun je binnen alleen maar souvernirs krijgen :') Fairbanks is inderdaad relatief groot (35.000 man) maar er is vrij weinig te doen. In heel Alaska eigenlijk, op Anchorage na maar dat is gelijk 6 uur rijden. Heb vooral m'n tijd hier doorgebracht op de sneeuwscooter en dat is echt geweldig! Gisteren ook nog in de chena hot springs geweest, ook wel leuk als je ooit in de buurt bent.

http://www.chenahotsprings.com/

Ik werk inderdaad voor defensie en ik doe wat met F16's die hier momenteel zijn voor training.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_94701338
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:23 schreef Barcaconia het volgende:
Ik snap het probleem niet. Ik heb een half jaar in een machinefabriek gewerkt in Amerika en ik was de Standard maten al meer gewend dan metrische maten. In sommige gevallen zelfs veel handiger omdat de breuken zo makkelijk optellen en vermenigvuldigen.
Als je doorhebt dat heel veel met 16den gaat, dan krijg je het ook wel snel door (1pint is 16 fl ounces, 1 lb is 16 ounce, jammer dat er maar 8 pints in een gallon gaan). Toch vind ik een 10-tallig stelsel nog steeds iets makkelijker, vrnl omdat ik er mee opgegroeid ben :)

quote:
Je moet het even leren maar dan werkt het ook goed.
Mee eens, het is tenslotte geen rocket science ;)
  maandag 28 maart 2011 @ 04:59:20 #291
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_94701570
Weet iemand hier of er ergens kroketten in So-Cal te koop zijn? IK WIL EEN KROKET!! :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  maandag 28 maart 2011 @ 06:01:32 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94701637
Zelf maken :Y ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 28 maart 2011 @ 07:42:52 #293
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_94702032
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 06:01 schreef wonderer het volgende:
Zelf maken :Y ;)
Ervaring mee?
it's the map in my mind that sends me on my way.
  maandag 28 maart 2011 @ 07:53:25 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94702101
:D

ik wil het nog steeds een keer proberen, maar nee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 28 maart 2011 @ 08:29:34 #295
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_94702406
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 07:53 schreef wonderer het volgende:
:D

ik wil het nog steeds een keer proberen, maar nee.
;(
Ik zou geheid een rotzooi maken als ik zelf kroketten moest maken denk ik. Ik ga maar eens op zoek naar een recept :9
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_94702915
quote:
Op maandag 28 maart 2011 04:59 schreef Diconnected het volgende:
Weet iemand hier of er ergens kroketten in So-Cal te koop zijn? IK WIL EEN KROKET!! :')
De Dutch bakery in Chino (Philadelphia, naast de 10) heeft kroketten in de vriezer (en krentebollen)! We hebben een goedkope vetpan gehaald bij de Target en het is goed te doen *kwijl*
  maandag 28 maart 2011 @ 11:21:37 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94706465
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2011 07:42 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ervaring mee?
Kroketten is erg makkelijk. Zou zeer tijdrovend zijn ware het niet dat de draadjesvlees-in-blik-met-bouillon van de supermarkt ook zeer goede kroketten maakt! Wel wat extra kruiden toevoegen.
Die zal in socal ook wel ergens in blik te koop zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 28 maart 2011 @ 16:08:22 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94717814
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2011 04:59 schreef Diconnected het volgende:
Weet iemand hier of er ergens kroketten in So-Cal te koop zijn? IK WIL EEN KROKET!! :')
Je zult in de gehele VS geen geïmporteerde kroketten tegenkomen.... omdat dergelijke vleeswaren van de USDA niet geïmporteerd mogen worden. (Alleen geconserveerde producten in blik, potten, vacuüm, etc mogen). Wel zijn er Nederlandse winkels die ze zelf maken.

Vroeger verkocht de Holland-American market in Bellflower, CA ingevroren, zelfgemaakte kroketten, maar tegenwoordig hebben ze die niet meer.

Dus inderdaad zoals anderen al zeggen: Zelf maken.

Je moet dan wel een frituurpan kopen (of lenen) natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 maart 2011 @ 16:10:22 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94717933
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:05 schreef Ainnir het volgende:
De Dutch bakery in Chino (Philadelphia, naast de 10) heeft kroketten in de vriezer (en krentebollen)! We hebben een goedkope vetpan gehaald bij de Target en het is goed te doen *kwijl*
Daar moet ik ook eens een keer kijken. :)

We hebben trouwens wel een Nederlandse bakker hier die..... overheerlijke SAUCIJZENBROODJES maakt. Heerlijk! :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 maart 2011 @ 17:02:39 #300
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94720626
Ik heb pas nog boerenkoolkroketten gemaakt, die waren me toch lekker. :9
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94720833
Vol!
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')