abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 januari 2011 @ 17:24:14 #1
163650 Greys
pi_91948610


Wij willen wel eens iets meer weten wat er allemaal komt kijken bij het internationaal organiseren van het Eurovisie Songfestival. En wat blijkt? Event Supervisor Eurovision Song Contest is een Nederlander die ook nog eens een fervent FOK! bezoeker is!

Sietse Bakker
De Nederlander Sietse Bakker is Event Supervisor bij de internationale organisatie van het Eurovisie Songfestival.
Op zijn 16e (!) richtte hij het welbekende ESCtoday.com op. Sinds 2006 is hij werkzaam bij de organisatie van het Eurovisie Songfestival bij de European Broadcasting Union (EBU) in Geneve, waar hij wekelijks heen reist vanuit zijn woonplaats Amsterdam.
Hij begon bij de EBU als project manager internet, in 2008 werd hij gepromoveerd tot manager Communications en PR en sinds 2010 is hij Event supervisor Eurovision Song Contest.
Sinds 1 januari 2011 is hij tevens supervisor voor de Junior Eurovision Song Contest.

Hij doet dit vanuit zijn eigen bedrijf, Wow!works. Hij werd in 2009 gekozen tot een van de 25 meest succesvolle jonge ondernemers van Nederland. Recentelijk bereikte hij een gedeelde tweede plaats bij de verkiezing van CommunicatieTalent van het Jaar, een prijs vanuit de Nederlandse communicatie-branch.
In zijn vrije tijd schrijft hij een boek, getiteld How To Live Wow!?, dat in juni wordt uitgegeven door A.W. Bruna en bezoekt hij FOK! dagelijks sinds jaar en dag.

Wat heb jij nou altijd al willen weten?
Dit is je kans om alles te weten te komen over het Eurovisie Songfestival! Plaats hieronder in dit topic de vragen die je zou willen stellen. Sietse Bakker zal zeer binnenkort de beste vragen samen met ons selecteren en hier uitgebreid op antwoorden :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:27:03 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91948732
Hallo, ben je hetero?

Serieus:
Zijn er wel eens hysterische taferelen achter de schermen geweest, een kandidaat die op het laatste moment in huilen uitbarstte voordat hij/zij het podium moest betreden? Of heb je een andere smeuge anekdote?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 januari 2011 @ 17:29:43 #3
163650 Greys
pi_91948852
Ik heb zelf ook wel wat vragen!

Wat is jouw visie op beschuldigingen dat het Eurovisie Songfestival vooral een Oostblok feestje is?

Persoonlijk ben ik van mening dat het terugbrengen van de vakjury naast het televoten een gouden greep is geweest. Denk jij zelf ook dat dit de ommekeer kan zijn, dat landen het weer serieuzer gaan nemen hierdoor en het de kwaliteit dus ten goede komt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_91949029
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:27 schreef Harajuku. het volgende:
Hallo, ben je hetero?
Ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, vrijgezel? O-)
quote:
Serieus:
Is er een land dat je liever niet ziet winnen, puur alleen omdat je daar liever geen groot event zou organiseren?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_91949103
Zijn alle winnende de landen enthousiast als ze horen dat ze het ESF mogen organiseren?

Zo nee.... dan graag een smeuge anekdote over onvermogen en/of tegenwerking van zo'n land. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:01:16 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91950169
Ik ben wel benieuwd wat je functie nou precies inhoudt en of je tijdens de show kan genieten of dan nog steeds druk bent met vanalles?

En tof dat we een kijkje achter de schermen kunnen krijgen! Het is natuurlijk een van de grootste evenementen van het jaar, Europees gezien :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:52:19 #7
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_91955307
Het songfestival heeft de laatste jaren een imago dat het meer een feest is voor de Oostblokkers. Waarom heeft het dat imago met zich mee gekregen en hoe kijk jij hier tegenaan?

Vroeger was het winnen van het ESF een garantie voor een hit. Maar als je nu het ESF wint is het nog altijd maar de vraag of heel Europa twee jaar later naar je muziek luistert. Waarom ligt dat tegenwoordig anders? En zijn er tegenwoordig eigenlijk nog successen geboekt met deelnemers?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_91955984
Wat zijn de belangrijkste dingen (hoofdpunten) die komen kijken bij het organiseren van het ESC?

Wat vindt u van het feit dat er nu jury en televote is? Persoonlijk vind ik dat er sinds het is ingevoerd meer "Top 40-muziek (een afweging tussen populair en goed)" hoog is geindigd.
pi_91956731
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoeveel afzonderlijke landen nou eigenlijk betalen om mee te doen. Is dat bekend?

Zo is er ook het hardnekkige gerucht dat NL qua financiele bijdrage net achter de Grote 5 valt. Is dat zo?

En nog iets anders: is er vanuit de EBU aandacht voor het feit dat een land als Azerbeidzjan heel weinig als reguliere contributie hoeft te betalen, maar dan vervolgens wel een fortuin uitgeeft aan de promotie en uitvoering van hun liedje? Het is namelijk toch wel een beetje krom.

En inderdaad: sappige roddels zijn ook welkom. :D
"Georgia On My Mind"
pi_91971397
Waarom is uitvoerig zo belangrijk als het gaat om een festival met prijzen voor componisten en tekstschrijvers?

Komt een live-orkest ooit nog terug?

Waarom mogen er niet onbeperkt instrumenten live worden bespeeld?

Hoe kijken niet-EBU-landen naar het festival?
dag
pi_91977057
Vraag:

Word het niets eens tijd op het politieke schouwspel genaamd ESF af te schaffen?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_91977383
Waarom doen we nog mee aan deze facade?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 28 januari 2011 @ 08:52:17 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91977932
Vertel eens een scoop over het komende ESF die bijna niemand nog weet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 januari 2011 @ 10:32:37 #14
163650 Greys
pi_91980303
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:03 schreef Beach het volgende:
Waarom doen we nog mee aan deze facade?
Heb je de openingspost wel gelezen?
Kritische vragen zijn hartstikke welkom, maar hoe kan meneer Bakker nou antwoorden op een vraag als deze? Waarom doen 'we' nog mee vraag je, maar hoezo 'we'? Hij gaat niet over de Nederlandse inzending/delegatie, hij heeft juist te maken met het grote geheel.
Vind je het niet wat onrealistisch dan, of denk je echt dat hij gaat zeggen 'Nou vooruit weet je wat? We schaffen heel het Eurovisie Songfestival af, ik zal alle landen even afbellen, want Beach vindt er niets an'. :+

De vraag boven die van jou over het politieke schouwspel, daar kan hij dan vast wel weer iets over zeggen. ^O^

Kortom, hierbij een vriendelijk verzoek wel een beetje gerichte en 'normale' vragen te stellen.
Ik weet dat het verleidelijk is om hier je gal te spuwen over het Eurovisie als je er niets aan vindt, maar open daar dan lekker een apart topic over, deal?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_91986523
Aan welk ESF-jaar heb je de leukste / beste herinneringen? En waarom? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_91992678
Wat is de knapste deelnemer van de afgelopen jaren volgens jou? 8-)
dag
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 januari 2011 @ 15:54:48 #17
163650 Greys
pi_91992769
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:52 schreef Peter het volgende:
Wat is de knapste deelnemer van de afgelopen jaren volgens jou? 8-)
En wie was echt de meest onuitstaanbare achter de schermen?
Diva (m/v) in het kwadraat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_91992867
Eigenlijk willen we Sietse gewoon wat vuige roddels ontlokken. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 januari 2011 @ 16:02:37 #19
163650 Greys
pi_91993149
Wat ik ook nog wel zou willen weten... bij een event waar zoveel mensen aan meewerken in de organisatie gaan er natuurlijk geheid dingen fout. Er is vast een draaiboek vol met Plannen B en noodoplossingen, hebben jullie er wel eens gebruik van moeten maken voor echt iets groots? Kan je een voorbeeld noemen van iets waar bij de medewerkers de vlekken van in de nek sprongen van de stress, maar dat uiteindelijk toch nog net op tijd goed kwam?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_91993213
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:52 schreef Peter het volgende:
Wat is de knapste deelnemer van de afgelopen jaren volgens jou? 8-)
Ik denk dat ik weet wat Sietse daarop gaat zeggen. O-)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 januari 2011 @ 16:10:05 #21
163650 Greys
pi_91993499
Oh en ng een vraag: Televoten!
Hoe zit het met de controle daarop? Bij de semi finals worden alleen de tien enveloppen open gemaakt met daarin de landen die doorgaan. Hoe zit dat nou ook alweer precies met het stemmen? Helft vakjury, helft televoten? En is daar dan driedubbele controle op, wat er die enveloppen in gaat? Gebeurt het wel eens dat men toe is aan het openen van de enveloppen en dat de stemmen van een bepaald land dan nog niet binnen zijn en wat doen jullie dan?

Wie is/zijn die vakjury nou eigenlijk?

En in de finale kan er door de mensen in alle landen getelevote worden. Per land wordt dat dan weer doorgegeven aan 'jullie'. Is er alleen ter plaatse controle op of dat allemaal goed opgeteld wordt na het opnoemen, of is er per land ook nog eens controle of diegene die het in beeld mag opnoemen wel echt noemt wat er gestemd is in dat land?

Ik snap mijn eigen vraag amper nog :@ :') Ik ga vanavond proberen dit duidelijker te formuleren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:20:30 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91993984
Als je mocht kiezen, Dana international of Willeke alberti, op wie zou je het liefste een kunstje doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:35:28 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91994717
quote:
2005 – The beginning (and end) of my carreer as a song writer
Laat eens wat horen/zien?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:36:11 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91994756
quote:
2007 – Lived abroad (Estonia!) for 1,5 years
Wat moet je nou weer in estland? Ivm leuke vrouwen.. of...?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92006892
Waarom worden in de halve finale niet "gewoon" punten gegeven?

Waarom worden na afloop de stemmen van de jury en de stemmen van het publiek niet ook apart bekendgemaakt?

[ Bericht 50% gewijzigd door Maarten-Pieter op 29-01-2011 14:43:34 ]
pi_92032274
Op TV is iedereen sportief, maar zijn er achter de schermen weleens kandidaten door het lint gegaan, omdat ze niet tegen hun verlies konden?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_92032298
Wat vindt je van het idee om de automatisch gekwalificeerde landen voor de finale alvast in de intervalact van de halve finales op te laten treden buiten mededinging zodat ook zij zich alvast een keer aan het publiek hebben kunnen laten zien?

Waar ligt de grens voor het aantal landen dat aan het Songfestival kan deelnemen?

Wat vindt je van het idee om instrumenten die als onderdeel van de act worden gebruikt ook verplicht live gespeeld moeten worden tijdens het liedje?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92036634
Hoe streng zijn de toelatingseisen? Het gerucht ging dat Qatar mee zou willen doen aan het festival maar zij vallen buiten de EBA-grens en zijn geen lid van de Raad van Europa dus zouden ze zijn geweigerd. Maar voor Liechtenstein zouden de toelatingseisen dit jaar wel wat versoepeld zijn. Zou zoiets ook voor een land als Qatar mogelijk zijn?
pi_92037050
Oh ja: wordt er dit jaar op het ESF aandacht besteed aan de mensen die dit jaar overleden zijn, zoals Sigurjon Brink en Martins Freimanis?
pi_92037976
Werken organiserende landen altijd goed mee of proberen ze er wel eens een politiek tintje aan te geven?

Wie bepaalt hoe, dat een nummer te politiek is?
dag
pi_92037999
Heb je een foto van jou in je gekste ESF-outfit? 8-)
dag
pi_92038019
Welk land organiseert de voorrondes ( NSF etc.) het beste in jouw ogen?
dag
pi_92040695
Als veel landen die mogen deelnemen ook gaan deelnemen (ca. 50 deelnemers, of zelfs meer met de Arabische landen), krijgen we dan kwartfinales of drie halve finales? En als landen als Liechtenstein, Kazachstan, Kosovo mee gaan doen en als de Arabische landen minder moeilijk gaan doen over Isral?

Hebben jullie ooit gedacht aan een tussenronde tussen de halve finales en de finale om een slechtere loting voor bepaalde landen te compenseren?

De algemene trend van de laatste jaren is dat de Grote 4 (inmiddels de Grote 5) het in de finale niet heel goed doet. Hebben jullie erover nagedacht om ze wel in de halve finale mee te laten doen, maar om ze slechts een voorsprong te geven om de echt slechte liedjes weg te filteren?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:44:01 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92044342
Wat is uw lievelingskleur?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92044543
Op welk vlak laat Nederland kansen liggen?
dag
pi_92047676
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:48 schreef Peter het volgende:
Op welk vlak laat Nederland kansen liggen?
Die vind ik goed!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:41:35 #37
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92051072
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:10 schreef Greys het volgende:
Oh en ng een vraag: Televoten!
Hoe zit het met de controle daarop? Bij de semi finals worden alleen de tien enveloppen open gemaakt met daarin de landen die doorgaan. Hoe zit dat nou ook alweer precies met het stemmen? Helft vakjury, helft televoten? En is daar dan driedubbele controle op, wat er die enveloppen in gaat? Gebeurt het wel eens dat men toe is aan het openen van de enveloppen en dat de stemmen van een bepaald land dan nog niet binnen zijn en wat doen jullie dan?

Wie is/zijn die vakjury nou eigenlijk?

En in de finale kan er door de mensen in alle landen getelevote worden. Per land wordt dat dan weer doorgegeven aan 'jullie'. Is er alleen ter plaatse controle op of dat allemaal goed opgeteld wordt na het opnoemen, of is er per land ook nog eens controle of diegene die het in beeld mag opnoemen wel echt noemt wat er gestemd is in dat land?

Ik snap mijn eigen vraag amper nog :@ :') Ik ga vanavond proberen dit duidelijker te formuleren.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie vragen so far! Ik ga proberen alle inhoudelijk interessante vragen te beantwoorden en er de komende dagen elke dag een paar te doen. Uiteraard zijn reacties daarop dan weer welkom, maar ik kan niet beloven dat ik dan ook weer individueel kan reageren. Er moet natuurlijk ook nog gewerkt worden ;)

Om de vraag van Greys te beantwoorden: In zowel de halve finales als de finale hebben vakjury en kijkers 50% invloed.

De vakjury bestaat in elk land uit professionals uit de muziekindustrie, die allemaal geen band met de uitvoerende artiesten mogen hebben die hun objectiviteit in het geding zou kunnen brengen. De deelnemende omroepen moeten de namen van die juryleden bij ons aanleveren. Een notaris is aanwezig in elk land om hierop toe te zien. Wij zijn gerechtigd om ook eigen waarnemers te sturen, als we daartoe reden zien. We hebben n keer een jurylid gehad die de eer aan zichzelf hield na vermeende belangenverstrengeling (Philip Kirkorov, juryvoorzitter in Rusland in 2009). De vakjuryleden geven allemaal individueel punten. Het totaal aantal punten wordt dan weer geconverteerd naar 1-8,10 en 12 punten, die de uiteindelijke vakjury-stemming vormen. De vakjurypunten worden gegeven op basis van een tape van de tweede generale repetitie (op maandagavond, woensdagavond en vrijdagavond). Die punten zijn de middag van de liveshow bij ons binnen en worden uiteraard strikt geheim gehouden. Er zijn 4 mensen die dat weten (en ik ben daar niet n van).

De kijker thuis kan per telefoon en/of SMS stemmen. In elk land is een ondergrens; als er te weinig stemmen binnenkomen om een betrouwbaar resultaat te kunnen garanderen, wordt de televoting ongeldig verklaard. Dat gebeurt heel soms in kleine landen. We werken sinds 2004 met een bedrijf dat voor ons internationaal de televoting opzet, Digame. Zij werken in elk land met een telecom-partner. De telecom-partner levert de cijfers direct aan ons aan, de deelnemende omroep heeft daarin geen rol. Daarvoor hebben ze slechts een paar minuten de tijd (jij kijkt dan naar de pauze-act). Als de punten niet op tijd binnen zouden zijn, wordt tevens alleen de stemming van de vakjury gebruikt. De vakjury vervult dus ook de rol van backup-jury. De stemming wordt dan geconverteerd naar 1-8, 10 en 12 punten, die de uiteindelijke televoting vormen.

Die twee lijstjes - vakjury en televoting - worden dan weer bij elkaar opgeteld tot n lijstje van 1-8, 10 en 12 punten. Bij gelijke stemming prevaleert de televoting daarin. Dit hele proces, alsmede het systeem daarachter, wordt gecontroleerd door een toezichthouder van PWC (vroeger PriceWaterhouseCoopers).

Tot zover is de procedure hetzelfde in de halve finales en de finale.

Stel, we zijn zover in de halve finale. De top-10 gaat in enveloppen, of in een computersysteem dat ze in willekeurige volgorde presenteert. Die worden dan aan de kijker gepresenteerd. We hebben er bewust voor gekozen om geen puntentelling te doen of de volgorde bekend te maken. Dat is extra spannend in de finale. Als je al zou weten wie er op 1 stond en wie op 10, is al zo goed als zeker wie er niet gaat winnen en wie grote kans maakt. Voor transparantie-doeleinden maken we na de finale wel de puntentelling bekend.

Stel, we zijn zover in de finale. Onze Executive Supervisor en de mensen van Digame zien de puntentelling per land op hun scherm, de spokesperson die in beeld komt ook. Ze kunnen dus niet 'even' een ander resultaat oplezen, door een fout of met opzet. De assistent van de Executive Supervisor staat in contact met de regie-assistent, en vertelt vlak voor de aankondiging wie de 12 punten gaat krijgen, en de regie zorgt er dan weer voor dat n van de drie cameraploegen in de greenroom klaar staat bij de betreffende artiest.

Mochten we live geen verbinding kunnen maken met een omroep (nooit gebeurt), dan kan onze Executive Supervisor alsnog de punten voorlezen. Voor wie nieuwsgierig is: Terwijl jij zit te kijken naar - zeg - de spokesperson uit Denemarken, staan er tegelijkertijd al 5 andere spokespersons 'in de wacht' op de satelliet. Zo weten we zeker dat alles op tijd klaar staat. Mochten we toch de verbinding kwijtraken, dan communiceren de mensen in de zgn. EBU Switch (een soort regiewagen) dat naar de Executive Supervisor en de regie, die dat dan weer aan de presentatoren melden in hun oortje.

Je ziet... voordat het straks "Hello Dsseldorf, this is Hilversum calling!" klinkt, is er heel wat gebeurd!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 januari 2011 @ 19:53:38 #38
163650 Greys
pi_92051561
Welkom!
En bedankt voor dit uitgebreide antwoord, ik ga het eens even goed lezen ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:54:06 #39
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92051581
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:02 schreef Greys het volgende:
Wat ik ook nog wel zou willen weten... bij een event waar zoveel mensen aan meewerken in de organisatie gaan er natuurlijk geheid dingen fout. Er is vast een draaiboek vol met Plannen B en noodoplossingen, hebben jullie er wel eens gebruik van moeten maken voor echt iets groots? Kan je een voorbeeld noemen van iets waar bij de medewerkers de vlekken van in de nek sprongen van de stress, maar dat uiteindelijk toch nog net op tijd goed kwam?
Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Zeker bij zo'n groot evenement, waarbij zoveel mensen uit zoveel verschillende landen bij betrokken zijn. Uiteraard zijn er allerlei basale draaiboeken voor verschillende situaties. Gelukkig is het, dankzij goede organisatie, een fantastisch team van experts en goede beveiliging, nooit echt mis gegaan. Een paar voorbeelden van desalniettemin spannende situaties:

- In Athene in 2006 begaf tijdens een repetitie n van die grote 'trappen' van het decor het. We hadden een stuk of zes van die trappen die samen een soort theater vormden. Die konden tevens omhoog en omlaag. Eentje begaf het, en kon voor de live-uitzending weer op zijn plek worden gehesen. Als je naar de beelden kijkt, zul je zien dat alle zes van plek veranderen gedurende de show, maar eentje niet ;)

- In 2009 kwam Putin op bezoek tijdens de repetities. Dat werd me slechts een uur van tevoren verteld. Terwijl ik de Russen stond uit te leggen dat we dit absoluut stil moesten houden naar de pers tot het moment supreme, zowel uit veiligheid als om een enorme toeloop te voorkomen, liep een flinke brigade van de politie achter mij langs het perscentrum in met detectoren, speurhonden en meer van dat soort zaken. Binnen een paar seconden ging mijn telefoon. Journalist: "Komt Putin?" ^O^

- In 2010 wist Jimmy Jump het podium op te komen tijdens de uitvoering van Spanje. Ondanks dat het vrij onschuldig was, toch even schrikken. Dat zou niet mogen gebeuren. Hij had het slim aangepakt, maar heeft wel een nachtje mogen brommen op het politiebureau en heeft een flinke geldboete moeten betalen. Uiteraard is daarvan wel geleerd. Een paar weken later kwam 'ie in Zuid-Afrika de wereldbeker oppoetsen, vlak voor de finale
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:59:02 #40
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92051785
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:38 schreef Arth_NL het volgende:
Oh ja: wordt er dit jaar op het ESF aandacht besteed aan de mensen die dit jaar overleden zijn, zoals Sigurjon Brink en Martins Freimanis?
We besteden daar bijna altijd aandacht aan op de website Eurovision.tv en de afgelopen jaren ook in Eurovision Countdown. Dat zijn drie programma's die worden geproduceerd in de weken voor het ESF en door veel omroepen worden uitgezonden. Dat is echter niet verplicht. In de ESF live shows kunnen we daar geen aandacht aan besteden, omdat we het niet gepast vinden om een keuze te maken tussen wie we wl en niet herdenken. Dan zouden we elk jaar alle oud-deelnemers die het leven laten moeten herdenken, en dan zou dat weer behoorlijk wat tijd kosten. Hoewel het idee charmant is en we er ook zeker over hebben nagedacht in het verleden, kun je redelijkerwijs aannemen dat de meeste kijkers daar op de avond zelf niet op zitten te wachten, zeker als ze die mensen van naam niet eens kennen.

Overigens was de onverwachte dood van Sigurjon Brink natuurlijk zeer tragisch. Het overlijden van Martins Freimanis heeft me ook aangegrepen, omdat ik hem persoonlijk heb ontmoet en het altijd een aardige vent vond. Als iemand dan zo onverwacht n zo jong het leven laat ga je toch wel even nadenken...
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:04:35 #41
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92052033
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:20 schreef Fred_B het volgende:
Op TV is iedereen sportief, maar zijn er achter de schermen weleens kandidaten door het lint gegaan, omdat ze niet tegen hun verlies konden?
Achter de schermen zie je vaak een bonte stoet aan emoties voorbij komen. Een greep:

- "We hebben het leuk gehad en feesten nog even door." Die jongen die voor Polen zong, vorig jaar, schaarde zich meteen achter de Ierse delegatie en is nog tot de Finale in Oslo geweest om de Ieren te supporten. Erg sportief!
- "Jammer, maar het was een mooie ervaring." De meest gehoorde reactie!
- "Jammer maar helaas, niet door naar de finale. We gaan naar huis." Persoonlijk heb ik er wel begrip voor, maar vind ik het niet getuigen van sportiviteit...
- "Niet eerlijk, oost-Europa, burenstemmen, etc." Uiteraard nooit onderbouwd, laat staan dat de conclusie terecht is
- Ruzie in de delegatie waarbij mensen elkaar de zwarte piet toespelen (zelden, maar komt voor)
- Huilen. Logisch, want iedereen werkt zo verdomde hard en als het dan niet lukt, dan is dat best weleens emotioneel. Ook omdat het avontuur dan echt voorbij is
- "K*t!" Glennis Grace, direct na de halve finale, voor het oog van een legertje journalisten
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:05:51 #42
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92052079
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 07:33 schreef BasOne het volgende:
Vraag:

Word het niets eens tijd op het politieke schouwspel genaamd ESF af te schaffen?
Kun je de constatering dat het een "politiek schouwspel" is eerst even onderbouwen? Daarna ga ik er graag op in!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:13:27 #43
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92052394
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:02 schreef Peter het volgende:
Werken organiserende landen altijd goed mee of proberen ze er wel eens een politiek tintje aan te geven?

Wie bepaalt hoe, dat een nummer te politiek is?
Organiserende landen werken altijd bijzonder goed mee, dus dat is geen probleem. Als er problemen van dien aard zijn, is dat met deelnemende artiesten.

Voorbeeld: In 2009 probeerde Georgi dat met het nummer We Don't Wanna Put In. Dat was rondom de kortstondige oorlog tussen Rusland en Georgi. De Reference Group van het ESF, zeg maar de Raad van Toezicht die bestaat uit een aantal delegatiehoofden, producers en EBU, luistert dan naar zo'n nummer, leest de tekst door, past hoor- en wederhoor toe en houdt dan een stemming. De Georgirs is toen gevraagd de tekst aan te passen of binnen no-time met een nieuw nummer te komen. Ze besloten zich toen terug te trekken voor dat jaar. Ze zijn dus niet, zoals weleens onterecht wordt gezegd, gediskwalificeerd.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 januari 2011 @ 20:14:00 #44
163650 Greys
pi_92052417
Ontzettend bedankt over je heel uitgebreide uitleg over hoe het stemmen nou precies gaat, hoe het gecontroleerd wordt e.d. Op de een of andere manier kijkt het nog leuker als je een beetje weet hoe dat achter de schermen nou allemaal precies tot stand komt!
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:54 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Zeker bij zo'n groot evenement, waarbij zoveel mensen uit zoveel verschillende landen bij betrokken zijn. Uiteraard zijn er allerlei basale draaiboeken voor verschillende situaties. Gelukkig is het, dankzij goede organisatie, een fantastisch team van experts en goede beveiliging, nooit echt mis gegaan. Een paar voorbeelden van desalniettemin spannende situaties:

- In Athene in 2006 begaf tijdens een repetitie n van die grote 'trappen' van het decor het. We hadden een stuk of zes van die trappen die samen een soort theater vormden. Die konden tevens omhoog en omlaag. Eentje begaf het, en kon voor de live-uitzending weer op zijn plek worden gehesen. Als je naar de beelden kijkt, zul je zien dat alle zes van plek veranderen gedurende de show, maar eentje niet ;)

- In 2009 kwam Putin op bezoek tijdens de repetities. Dat werd me slechts een uur van tevoren verteld. Terwijl ik de Russen stond uit te leggen dat we dit absoluut stil moesten houden naar de pers tot het moment supreme, zowel uit veiligheid als om een enorme toeloop te voorkomen, liep een flinke brigade van de politie achter mij langs het perscentrum in met detectoren, speurhonden en meer van dat soort zaken. Binnen een paar seconden ging mijn telefoon. Journalist: "Komt Putin?" ^O^
_O-

quote:
- In 2010 wist Jimmy Jump het podium op te komen tijdens de uitvoering van Spanje. Ondanks dat het vrij onschuldig was, toch even schrikken. Dat zou niet mogen gebeuren. Hij had het slim aangepakt, maar heeft wel een nachtje mogen brommen op het politiebureau en heeft een flinke geldboete moeten betalen. Uiteraard is daarvan wel geleerd. Een paar weken later kwam 'ie in Zuid-Afrika de wereldbeker oppoetsen, vlak voor de finale
Wat een eikel ja, die Jimmy :') Ik baalde extra, want Diges was mijn favoriet.
Ik luister het nog steeds best vaak, dat nummer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:21:35 #45
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92052691
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat je functie nou precies inhoudt en of je tijdens de show kan genieten of dan nog steeds druk bent met vanalles?

En tof dat we een kijkje achter de schermen kunnen krijgen! Het is natuurlijk een van de grootste evenementen van het jaar, Europees gezien :D.
Tot eind 2010 was ik Manager Communications & PR. Ik was verantwoordelijk voor alles wat met externe communicatie te maken had, waar pers en nieuwe media verreweg de meeste aandacht kregen.

Nu ben ik Event Supervisor. Dat betekent dat ik verantwoordelijk ben voor het overzien van alle aspecten van de organisatie die niet gerelateerd zijn aan de televisieproductie. Communicatie en nieuwe media vallen daar ook onder. Maar ook accommodatie, transport, accreditatie, promotie, merchandise, recepties, sponsorimplementatie, etc. Het allerleukste is misschien wel het meedenken over de toekomst van het ESF.

Tijdens de show kijk ik met een half oog vanuit mijn kantoor (meestal in het perscentrum of backstage), praat ik wat met journalisten en ben ik met mijn team standby voor het geval er iets mis gaat. Tegen die tijd heb ik de scripts en repetities zo vaak gezien dat dat niet zo erg is. Als het even kan loop ik de zaal in om een paar minuten van de sfeer te genieten. Tegen het einde van de finale sturen we het persbericht met de resultaten eruit, updaten we de website, bereiden we de persconferentie met de winnaar voor en als heel Europa al lekker ligt te slapen (rond 4:00-5:00) proberen we nog even een drankje te drinken op de after-party. En dan is het opeens allemaal voorbij. De week erop beginnen we alweer met voorbereiden van het festival van volgend jaar: Meeting met nieuwe Host Broadcaster plannen!
pi_92052901
Wat een gaaf topic!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_92052998
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden! Leuk, zon kijkje achter de schermen.
Vooral het stukje over hoe het televoten in zijn werk gaat vond ik boeiende info.

Leuk ook dat je er niet van terugschrikt de real life reacties en situaties te beschrijven. ^O^

Komt Putin?' _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:30:37 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92053006
Hallo Sietse, ik ben jarig vandaag. Krijg ik nu een zoen? c_/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 januari 2011 @ 20:32:48 #49
163650 Greys
pi_92053093
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een gaaf topic!
Je kunt nog steeds vragen stellen want hij komt de komende dagen nog meer vragen beantwoorden! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92053123
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:30 schreef Harajuku. het volgende:
Hallo Sietse, ik ben jarig vandaag. Krijg ik nu een zoen? c_/
Ik dacht dat je om een kaartje voor de finale ging vragen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:34:58 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92053176
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je om een kaartje voor de finale ging vragen.
Dit is zeker niet het moment om te vertellen dat ik niets met ESF heb, :').
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_92053546
Is het dit jaar toegestaan om rottend fruit mee de hal in te nemen, voor het geval Jedward de Ierse voorronde wint? :P
pi_92053641
Leuk om die antwoorden te lezen ^O^

Ik heb nog een vraag:

Na de finale worden direct de punten van de halve finales gepresenteerd. Vaak duurt het echter veel langer voordat (meestal mondjesmaat) de punten van de jury's bekend worden. Waarom wordt dit ook niet direct met de uitslag gepubliceerd?

Vorig jaar was er bijvoorbeeld wat Belgische ergernis over de lage Nederlandse punten voor Tom Dice, terwijl pas later bleek dat de Nederlandse jury dat grotendeels veroorzaakt had.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:01:04 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92054289
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:13 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Organiserende landen werken altijd bijzonder goed mee, dus dat is geen probleem. Als er problemen van dien aard zijn, is dat met deelnemende artiesten.

Voorbeeld: In 2009 probeerde Georgi dat met het nummer We Don't Wanna Put In. Dat was rondom de kortstondige oorlog tussen Rusland en Georgi. De Reference Group van het ESF, zeg maar de Raad van Toezicht die bestaat uit een aantal delegatiehoofden, producers en EBU, luistert dan naar zo'n nummer, leest de tekst door, past hoor- en wederhoor toe en houdt dan een stemming. De Georgirs is toen gevraagd de tekst aan te passen of binnen no-time met een nieuw nummer te komen. Ze besloten zich toen terug te trekken voor dat jaar. Ze zijn dus niet, zoals weleens onterecht wordt gezegd, gediskwalificeerd.
Als ik die Georgiers was dan had ik gewoon de orginele versie tijdens de live uitzending gezongen. Je laat zo'n clubje toezichthouders toch niet je recht op vrije meningsuiting ontnemen?

Anyway, nog een vraag: Waarom mag isral telkens meedoen? Het is toch geen europees land?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:10:35 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_92054665
Is er toezicht op medewerkers die inside info hebben en daarmee ontzettend veel geld kunnen verdienen bij (online) bookmakers?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 januari 2011 @ 21:13:23 #56
163650 Greys
pi_92054790
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:10 schreef APK het volgende:
Is er toezicht op medewerkers die inside info hebben en daarmee ontzettend veel geld kunnen verdienen bij (online) bookmakers?
Goeie :Y

Maar tot hoe kort van te voren bij de uitslag kan je inzetten dan bij de bookmakers?
Want tegen de tijd dat de uitslag binnenkomt daar kan je toch al (lang) niet meer inzetten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:17:49 #57
6941 APK
Factual, I think.
pi_92054973
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:13 schreef Greys het volgende:

Goeie :Y

Maar tot hoe kort van te voren bij de uitslag kan je inzetten dan bij de bookmakers?
Want tegen de tijd dat de uitslag binnenkomt daar kan je toch al (lang) niet meer inzetten?
Dat kan live op Betfair, zelfs tijdens het festival en als de punten binnenkomen :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:21:51 #58
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92055113
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:30 schreef Harajuku. het volgende:
Hallo Sietse, ik ben jarig vandaag. Krijg ik nu een zoen? c_/
Gefeliciteerd! 12 points w/
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:25:29 #59
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92055235
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:46 schreef Fred_B het volgende:
Na de finale worden direct de punten van de halve finales gepresenteerd. Vaak duurt het echter veel langer voordat (meestal mondjesmaat) de punten van de jury's bekend worden. Waarom wordt dit ook niet direct met de uitslag gepubliceerd?
We willen na de finale focus op de winnaar. Tegen die tijd dat de media-aandacht weer wat inzakt, maken we ook de jury-punten bekend. Als we dat direct erna zouden bekend maken, zou dat verdwijnen in de massa media-aandacht :)
pi_92055294
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dit is zeker niet het moment om te vertellen dat ik niets met ESF heb, :').
_O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:28:17 #61
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92055324
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:10 schreef APK het volgende:
Is er toezicht op medewerkers die inside info hebben en daarmee ontzettend veel geld kunnen verdienen bij (online) bookmakers?
Er zijn vier mensen die die informatie hebben (twee mensen van de EBU en twee van onze televoting-partner). Ondanks dat ze dat in theorie zouden kunnen doen hebben ze daar in de praktijk geen tijd voor tijdens de live show. Daarnaast zou het onverstandig zijn, want het mag simpelweg niet.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:30:44 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92055399
Wordt de presentatie weer net zo cheesy als alle andere jaren? Met flauwe grapjes en gemaakte vrolijkheid?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:32:19 #63
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92055451
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:27 schreef Harajuku. het volgende:
Hallo, ben je hetero?

Serieus:
Zijn er wel eens hysterische taferelen achter de schermen geweest, een kandidaat die op het laatste moment in huilen uitbarstte voordat hij/zij het podium moest betreden? Of heb je een andere smeuge anekdote?
Hetero, vriendin!

Er zijn weleens taferelen achter de schermen, maar geen hysterische. Een stiekeme keelontsteking bij een artiest, mensen die verliefd worden op elkaar, tranen bij verlies... Het zijn allemaal mensen, zelfs op het songfestival ;).. Overigens zijn de artiesten toch vooral professioneel en zitten er veel leuke, inspirerende mensen tussen!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:35:05 #64
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92055535
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:30 schreef Maanvis het volgende:
Wordt de presentatie weer net zo cheesy als alle andere jaren? Met flauwe grapjes en gemaakte vrolijkheid?
Wat men hier cheesy vindt, vindt men in Rusland leuk. De ironie waar men hier van houdt, wordt in Spanje als hooguit onbeschoft gezien... Aan ons de taak om de presentatie, samen met de Host Broadcaster, zo vorm te geven dat er voor elk wat wils is, zonder dat er iemand op z'n tenen wordt getrapt. Dat is, met +40 deelnemende landen, best een uitdaging. Waar je wl een punt hebt, is dat het soms een beetje gemaakt overkomt. Dat komt omdat die mensen zo vreselijk veel repeteren dat het spontane er tegen die tijd dat ze live gaan wel vanaf is. Daar gaan we wel meer op letten O-)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 januari 2011 @ 21:35:40 #65
163650 Greys
pi_92055561
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:30 schreef Maanvis het volgende:
Wordt de presentatie weer net zo cheesy als alle andere jaren? Met flauwe grapjes en gemaakte vrolijkheid?
De presentatie was vorig jaar anders prima wmb.
Hier trouwens de presentatoren voor dit jaar: Presentatoren ESF 2011
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:41:36 #66
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92055748
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:01 schreef Maanvis het volgende:
Als ik die Georgiers was dan had ik gewoon de orginele versie tijdens de live uitzending gezongen. Je laat zo'n clubje toezichthouders toch niet je recht op vrije meningsuiting ontnemen?
Anyway, nog een vraag: Waarom mag isral telkens meedoen? Het is toch geen europees land?
Dan waren de Georgirs ter plekke gediskwalificeerd en hadden ze een boete moeten betalen, danwel een diskwalificatie voor meerdere jaren aan hun broek gehad. Vrije meningsuiting betekent niet dat het zonder gevolgen is wat je doet. Je kunt als voetballer ook je spandoek meenemen en daarmee tijdens speeltijd rondjes gaan rennen, maar dan moet je niet zeuren als er tegelijkertijd gescoord wordt. Het songfestival is een liedjeswedstrijd, geen politiek forum. Daar zijn we streng in.

Deelname aan het Eurovisie Songfestival mag als Active Member van de European Broadcasting Union. Om lid te worden van de EBU, moet je territorium geheel of gedeeltelijk in de European Broadcasting Area vallen, die weer is gedefinieerd door de International Telecommunications Union, een orgaan van de VN, en/of je als land lid zijn van de Raad van Europa. Daarnaast moet je een (semi-)publieke omroep zijn, en aan een hele rits voorwaarden voldoen. De Israelische omroep IBA voldoet aan die voorwaarden, zodoende.

Het Euro- in Eurovisie refereert dus niet aan de EU of geografisch Europa.

Dit is overigens n van de meest gestelde vragen die ik in mijn carriere heb gekregen ;)
pi_92055990
Wat vind je zo leuk aan FOK! dat je hier ( ongetwijfeld met een ander account) al jaren rondloopt?

En wat vind je van het ESF-forum?
dag
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:53:23 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92056178
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:41 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Dan waren de Georgirs ter plekke gediskwalificeerd en hadden ze een boete moeten betalen, danwel een diskwalificatie voor meerdere jaren aan hun broek gehad. Vrije meningsuiting betekent niet dat het zonder gevolgen is wat je doet. Je kunt als voetballer ook je spandoek meenemen en daarmee tijdens speeltijd rondjes gaan rennen, maar dan moet je niet zeuren als er tegelijkertijd gescoord wordt. Het songfestival is een liedjeswedstrijd, geen politiek forum. Daar zijn we streng in.
Het effect van het zingen van dat liedje, en de diskwalificatie ter plekke, zou een ontzettend sterk signaal geweest zijn dat veel los zou maken in de rest van europa. En zoals jij zegt, het is maar een liedjeswedstrijd. Dus een aantal jaartjes niet mee mogen doen en een boete moeten betalen is niets vergeleken bij de politieke boodschap die je ermee over kunt brengen.

quote:
Deelname aan het Eurovisie Songfestival mag als Active Member van de European Broadcasting Union. Om lid te worden van de EBU, moet je territorium geheel of gedeeltelijk in de European Broadcasting Area vallen, die weer is gedefinieerd door de International Telecommunications Union, een orgaan van de VN, en/of je als land lid zijn van de Raad van Europa. Daarnaast moet je een (semi-)publieke omroep zijn, en aan een hele rits voorwaarden voldoen. De Israelische omroep IBA voldoet aan die voorwaarden, zodoende.

Het Euro- in Eurovisie refereert dus niet aan de EU of geografisch Europa.

Dit is overigens n van de meest gestelde vragen die ik in mijn carriere heb gekregen ;)
Het is ook een logische vraag :P.
Overigens, nu we het toch over israel hebben; Wat vind jij het slechtste songfestival lied ooit?
Ik deze, van israel dus:
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:01:09 #69
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92056557
Oh wat leuk, zo'n kijkje in de wandelgangen en ook nog uitgebreid :D! Een weekje rust na de finale en dan weer aan de slag voor volgend jaar :o. Wat snel!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 januari 2011 @ 22:35:30 #70
163650 Greys
pi_92057952
Hebben jullie Itali moeten overhalen/vragen om na 13 jaar weer terug te komen of hebben zij zichzelf weer aangemeld? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:44:29 #71
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92058350
Goed topic. Leuk om te zien hoe je ster bij het ESF door de jaren heen rijzende is geweest, Sietse. Ik volg ESCtoday al sinds lange tijd, van Danny hoorde ik erover, LANG geleden (2003?). ESF heeft pleitbezorgers nodig in Nederland, soms voel ik me een roepende in de woestijn over de deugden en de waarde van het ESF. Buitengewoon belangrijk positief evenement.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:12:40 #72
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92059320
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:35 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie Itali moeten overhalen/vragen om na 13 jaar weer terug te komen of hebben zij zichzelf weer aangemeld? :)
We hebben 13 jaar alle mogelijke wegen bewandeld om ze er weer bij te krijgen. Uiteindelijk stonden alle sterren gunstig met een terugkomst als resultaat :)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:36:49 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_92060197
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:12 schreef SietseBakker het volgende:

We hebben 13 jaar alle mogelijke wegen bewandeld om ze er weer bij te krijgen. Uiteindelijk stonden alle sterren gunstig met een terugkomst als resultaat :)
Zou je dat iets meer uit kunnen leggen?
Heeft het met politiek of handel te maken?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_92060608
Wat vind je ervan dat bijna alle landen tegenwoordig in het Engels zingen?
Ik , en ik denk vele met mij, vond het vroeger een stuk interessanter om al die prachtige talen te horen. Het hoort ook bij het ESF vind ik. Ook al verstond ik er niets van, toch kon een lied me dan meer raken. Was het zingen in je eigen taal geen kracht van het ESF? Bestaat er een mogelijkheid dat de taalregel terugkomt? ........Ooit? :-)
~The present is all there is~
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:58:51 #75
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92061144
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:46 schreef grazz het volgende:
Wat vind je ervan dat bijna alle landen tegenwoordig in het Engels zingen?
Ik , en ik denk vele met mij, vond het vroeger een stuk interessanter om al die prachtige talen te horen. Het hoort ook bij het ESF vind ik. Ook al verstond ik er niets van, toch kon een lied me dan meer raken. Was het zingen in je eigen taal geen kracht van het ESF? Bestaat er een mogelijkheid dat de taalregel terugkomt? ........Ooit? :-)
Spanje, Servi, Griekenland, Ierland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk, Portugal, Israel, Slowakije, Finland, Malta, VJR Macedoni, Zwitserland, Bulgarije en Kroati zongen vorig jaar in hun eigen taal :) een aantal daarvan hebben Engels als moedertaal, maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat "bijna alle landen tegenwoordig in het Engels zingen". De afgelopen jaren zien we juist weer meer landen die in hun eigen of andere taal zingen dan het Engels.

De kracht van het ESF zit 'em in een aantal dingen. Taalvrijheid is daar juist n van in een tijd waarin de popcultuur vooral wordt bepaald door Engelstalige muziek. Enerzijds geven we de artiesten de ruimte om te kiezen om desgewenst die popcultuur te volgen, ofwel in hun eigen taal te zingen, ofwel op een andere manier creatief met taal om te gaan. We kunnen wel heel star aan die taalverplichting vasthouden, maar dat is wat ons betreft een ouderwetse gedachte die niet meer past in deze tijd. Vergeet ook niet dat er voor een jonge generatie (die wij aan moeten spreken om de toekomst van het ESF veilig te stellen) niet zoiets is als "vroeger" of "sentiment"..
pi_92061831
Bedankt voor je reactie Sietse!
~The present is all there is~
pi_92062084
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:58 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Spanje, Servi, Griekenland, Ierland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk, Portugal, Israel, Slowakije, Finland, Malta, VJR Macedoni, Zwitserland, Bulgarije en Kroati zongen vorig jaar in hun eigen taal :) een aantal daarvan hebben Engels als moedertaal, maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat "bijna alle landen tegenwoordig in het Engels zingen". De afgelopen jaren zien we juist weer meer landen die in hun eigen of andere taal zingen dan het Engels.

De kracht van het ESF zit 'em in een aantal dingen. Taalvrijheid is daar juist n van in een tijd waarin de popcultuur vooral wordt bepaald door Engelstalige muziek. Enerzijds geven we de artiesten de ruimte om te kiezen om desgewenst die popcultuur te volgen, ofwel in hun eigen taal te zingen, ofwel op een andere manier creatief met taal om te gaan. We kunnen wel heel star aan die taalverplichting vasthouden, maar dat is wat ons betreft een ouderwetse gedachte die niet meer past in deze tijd. Vergeet ook niet dat er voor een jonge generatie (die wij aan moeten spreken om de toekomst van het ESF veilig te stellen) niet zoiets is als "vroeger" of "sentiment"..
Het ESF gaat toch om componisten en tekstschrijvers?
Of is dat nu ook in de reglementen veranderd? Dat het nu alleen gaat om de act en de stem van de zanger(es) ?
dag
  zondag 30 januari 2011 @ 00:57:55 #78
6941 APK
Factual, I think.
pi_92063267
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 00:22 schreef Peter het volgende:

Het ESF gaat toch om componisten en tekstschrijvers?
Of is dat nu ook in de reglementen veranderd? Dat het nu alleen gaat om de act en de stem van de zanger(es) ?
Is dat niet heel erg jaren vijftig?
Volgens mij kijken de meeste mensen om een leuke performance te zien...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_92068712
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:28 schreef Pisces29 het volgende:
Aan welk ESF-jaar heb je de leukste / beste herinneringen? En waarom? :)
Hoi Sietse, had je mijn vraag ook nog gezien? :@
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_92069299
Hoe wordt bepaald wie presenteert en wie spokesperson is?
pi_92069483
Wat zijn de eisen van de EBU aan de locatie? (grootte stad, hotelbedden, stadion, hoeveel mensen het podium kunnen zien (Kopenhagen 2001), grootte podium, "uitloopstuk", etc.)
pi_92070930
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:10 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Wat zijn de eisen van de EBU aan de locatie? (grootte stad, hotelbedden, stadion, hoeveel mensen het podium kunnen zien (Kopenhagen 2001), grootte podium, "uitloopstuk", etc.)
Daarop inhakend; tijdens het ESF is er in Dusseldorf ook een ander evenement (verpakkingen ofzo dacht ik? :@ ) waardoor veel hotels al volgeboekt zitten. Was het niet iets handiger geweest om het een ander weekend of in een andere stad te doen? :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 30 januari 2011 @ 12:54:02 #83
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92072773
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:05 schreef tombolafan het volgende:

Daarop inhakend; tijdens het ESF is er in Dusseldorf ook een ander evenement (verpakkingen ofzo dacht ik? :@ ) waardoor veel hotels al volgeboekt zitten. Was het niet iets handiger geweest om het een ander weekend of in een andere stad te doen? :s)
Om zowel jouw vraag als die van Maarten-Pieter te beantwoorden:

We hebben eisen aan het aantal hotelkamers dat beschikbaar dient te zijn voor delegaties en pers. Daarnaast moet een arena of concerthal geschikt zijn voor een dergelijke productie en de daarvoor benodigde faciliteiten bieden, zoals ruimte voor een perscentrum, voldoende kleedkamers, ruimte voor een productiekantoor, parkeerruimte voor de regiewagens, etc. We hebben geen eisen aan grootte of capaciteit.

Een jaar van tevoren zijn veel locaties al volgeboekt, zeker in een land als Duitsland. Vier steden kwamen met een voorstel dat aan de eisen voldeed (Hamburg, Hannover, Berlijn en Dsseldorf). Laatstgenoemde kwam met het beste voorstel, had een uitstekende arena ter beschikking en kon ons het minimaal aantal hotelkamers garanderen, ondanks de Interpack-beurs.

Een andere datum was niet mogelijk in verband met beschikbaarheid van de arena, voetbalwedstrijden (de finale van de Duitse competitie is de week erna). Vandaar dus 10, 12 en 14 mei.

Veel plezier met het Nationaal Songfestival. Om de vragen voor te zijn: Ik ben daar niet bij betrokken omdat ik internationaal opereer, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen.
pi_92073255
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:54 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Veel plezier met het Nationaal Songfestival. Om de vragen voor te zijn: Ik ben daar niet bij betrokken omdat ik internationaal opereer, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen.
Ga je er wel naartoe? Als in: kunnen we samen live wapperen? w/ ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 30 januari 2011 @ 15:54:13 #85
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92080970
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ga je er wel naartoe? Als in: kunnen we samen live wapperen? w/ ;)
Ik zit dan in 't vliegtuig naar Geneve w/
pi_92084418
Peter stelde de vraag al eerder, maar een ESF-orkest, is dat iets wat wel eens bij de brainstormsessies boven komt drijven? Dat landen weer een eigen dirigent meenemen en een supergoed orkest ter beschikking hebben, zonder dat ze verplicht zijn daar gebruik van te maken. Op die manier zal blijken of dat toegevoegde waarde heeft (iets waar ik stellig van overtuigd ben) Het bestaansrecht van een orkest zal al dan niet aangetoond worden na een aantal jaren ESF.
pi_92088478
In de lijn van de vraag van Dirkh; Waarom mogen bands niet live spelen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 30 januari 2011 @ 19:38:44 #88
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92091849
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:01 schreef Dirkh het volgende:
Peter stelde de vraag al eerder, maar een ESF-orkest, is dat iets wat wel eens bij de brainstormsessies boven komt drijven? Dat landen weer een eigen dirigent meenemen en een supergoed orkest ter beschikking hebben, zonder dat ze verplicht zijn daar gebruik van te maken. Op die manier zal blijken of dat toegevoegde waarde heeft (iets waar ik stellig van overtuigd ben) Het bestaansrecht van een orkest zal al dan niet aangetoond worden na een aantal jaren ESF.
Het komt eigenlijk nooit aan de orde, omdat we heel duidelijk weten waarom we het orkest hebben afgeschaft. Hierbij de redenen:

- Vroeger deden er 20-25 landen mee. Een orkest kon dat goed voorbereiden. Nu doen er meer dan 40 landen mee. Dat zijn erg veel liedjes voor een orkest om in korte tijd te repeteren als iedereen dat zou willen (wij moeten er vanuit gaan dat als we het aanbieden, iedereen het in theorie zou kunnen gebruiken)
- De laatste jaren dat er een orkest was (tot 1998) werd een groot deel van de liedjes al direct van de geluidsband gespeeld, geheel of gedeeltelijk
- Een groot deel van de inzendingen is vandaag de dag niet geschikt om door een orkest te laten spelen
- Veel artiesten zijn het tegenwoordig niet gewend om met een orkest te spelen
- Er is nauwelijks vraag naar onder de deelnemende omroepen
- Het orkest is een zeer forse kostenpost op de toch al hoge kosten voor de Host Broadcaster om het ESF te organiseren
- We willen graag een brede doelgroep aanspreken en vooral jongeren weer enthousiast krijgen voor het ESF. Een orkest past daar niet bij

Overigens denken we wel na over de mogelijkheid om bands geheel of gedeeltelijk live te laten spelen, maar die verkenningen zijn nog in een zeer prematuur stadium. Als het zover komt, zal dat pas in 2012 of 2013 gaan gebeuren.
pi_92092472
Leuk topic ^O^
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92092585
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:38 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Overigens denken we wel na over de mogelijkheid om bands geheel of gedeeltelijk live te laten spelen, maar die verkenningen zijn nog in een zeer prematuur stadium. Als het zover komt, zal dat pas in 2012 of 2013 gaan gebeuren.
Mooi! Dat zou ik gaaf vinden
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_92092780
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:54 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Mooi! Dat zou ik gaaf vinden
Zeker. Volgens mij willen de meeste bands dat ook. Een Andrew Lloyd Webber die playback piano speelt kan eigenlijk ook niet. :P
pi_92093416
Hoeveel landen kunnen er ongeveer maximaal meedoen met de huidige opzet, en hoeveel landen kunnen er maximaal in een avond? En hoe gaat het vanaf 2012? Ervan uitgaande dat Duitsland, Spanje, VK, Frankrijk of Itali niet wint en dat ze alle vijf mee blijven doen is er dan een finale van 26? Wat is het maximum, en waarom?
pi_92104799
Heb niet echt een vraag, maar wel respect voor je ondernemingstalent ( als dat een woord is ). Zo kort zo'n succes, dat doe je toch echt goed dan. Dus, diep respect _O_
  zondag 30 januari 2011 @ 23:28:02 #94
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_92107193
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:05 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Daarop inhakend; tijdens het ESF is er in Dusseldorf ook een ander evenement (verpakkingen ofzo dacht ik? :@ ) waardoor veel hotels al volgeboekt zitten. Was het niet iets handiger geweest om het een ander weekend of in een andere stad te doen? :s)
Klopt. Interpack 2011, de grootste verpakkingsbeurs ter wereld.20 hallen vol verpakkingsmachines en volgeboekte hotels van Keulen tot Dortmund
Wie dit leest is gek
pi_92108934
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:05 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Kun je de constatering dat het een "politiek schouwspel" is eerst even onderbouwen? Daarna ga ik er graag op in!
Hah, da's een goeie.
Bevriende landen geven elkaar altijd hoge punten, maakt niet uit hoe slecht het nummer is.
Natuurlijk is het een puur politiek schouwspel.
Welke landen hebben mot met elkaar?, weet je het niet, kijk naar het ESF, buurlanden die elkaar geen punten geven hebben ruzie :').
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_92109170
Kun je niet eens het Nationaal Songfestival organiseren?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb
  maandag 31 januari 2011 @ 09:00:04 #97
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92112661
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 00:21 schreef BasOne het volgende:
Hah, da's een goeie.
Bevriende landen geven elkaar altijd hoge punten, maakt niet uit hoe slecht het nummer is.
Natuurlijk is het een puur politiek schouwspel.
Welke landen hebben mot met elkaar?, weet je het niet, kijk naar het ESF, buurlanden die elkaar geen punten geven hebben ruzie :').
Goedemorgen!

Dank voor je onderbouwing. Helaas klopt er maar bar weinig van. Even zomaar wat argumenten om je stelling te verwerpen:

- Relaties tussen landen veranderen niet zo bar veel van jaar tot jaar. De uitslag van het ESF is elk jaar compleet anders
- Er zijn zat buurlanden die elkaar weinig of zelfs geen punten geven, ondanks uitstekende politieke banden. Het mooiste voorbeeld vind ik Monaco in 2005, dat geen punt over had voor de Franse inzending
- Er zijn genoeg voorbeelden van buurlanden die elkaar, ondanks politieke onenigheid, punten geven. Het mooiste voorbeeld vind ik Griekenland in 2005, dat 12 punten kreeg van aartsvijand Turkije
- Israel staat al jaren onder politieke druk en gaat toch regelmatig door naar de finale. Zelfde verhaal voor Wit-Rusland

Het aantal punten dat kan worden onderbouwd met een politiek argument is waarschijnlijk op twee handen te tellen. Het is statistisch wl te onderbouwen dat buurlanden meer punten uitwisselen dan niet-buurlanden. Dat heeft echter gn politieke achtergrond. Er zijn andere, goed verklaarbare en logische redenen waarom buurlanden of landen in een geografisch blok punten met elkaar uitwisselen. Taalkundig (we zingen in dezelfde taal), cultureel (we maken dezelfde soort muziek), demografisch (we waren vroeger n volk), media-gerelateerd (we lezen dezelfde kranten en kijken naar dezelfde tv-zenders). Daarnaast is er van nature meer aandacht vooraf en tijdens de show voor artiesten uit buurlanden. De Belgische deelnemer heeft in Nederland vaak al veel meer aandacht gekregen voor het ESF dan die uit - zeg - Letland. Soms kennen we de artiest zelfs - Kate Ryan - of zingen ze in het Nederlands. En zeg nou zelf... Als de Belgische kandidaat op het podium staat, let je net iets beter op dan bij - zeg - Georgi.

Als je na 20-25 liedjes beslist op wie je gaat stemmen, dan ga je in je hoofd door een lijstje landen heen die je je herinnert. Je vond Spanje goed, kon de Griekse inzending wel waarderen en oh ja... Belgi herinner je je ook nog, want daar heb je zitten opletten!

Het is verleidelijk om met de massa mee te roepen dat het "n politiek schouwspel is". Wie zich even in de achtergrond verdiept, komt tot andere conclusies.

Ik hoop dat mijn argumenten je tot verhelderende inzichten heeft gebracht. En nu... koffie! c_/
pi_92118941
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 00:27 schreef marcodej het volgende:
Kun je niet eens het Nationaal Songfestival organiseren?
Dit dus, vond het weer een aanfluiting gisteren.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_92120984
Waarom stuurt Nederland in godsnaam geen bekende artiesten en waarom zingen ze verdomme in het Nederlands! :(
pi_92121042
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:51 schreef kdrietjeh het volgende:
Waarom stuurt Nederland in godsnaam geen bekende artiesten en waarom zingen ze verdomme in het Nederlands! :(
Ik denk niet dat Sietse daar antwoord op kan geven. Hij komt in beeld als de selectie al gedaan is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_92121157
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Sietse daar antwoord op kan geven. Hij komt in beeld als de selectie al gedaan is.
Weet ik, maar hopelijk laat hij de ESF-organisatie weten dat het zo niet verder kan, :'(
Volgend jaar moeten we geen Nederlandstalig liedje zingen. We hebben zulke goede artiesten. Ze zijn waarschijnlijk bang dat hun carrire naar de knoppen gaat als ze verliezen, :'(
  maandag 31 januari 2011 @ 14:54:23 #102
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92123198
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:51 schreef kdrietjeh het volgende:
Waarom stuurt Nederland in godsnaam geen bekende artiesten en waarom zingen ze verdomme in het Nederlands! :(
In het verleden zijn tal van Engelstalige nummers ingestuurd, die allemaal ook niet gewonnen hebben. De Toppers waren enorm bekend, Edsilia Rombley ook.

De 3J's zijn trouwens ook erg bekend.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 2 februari 2011 @ 01:01:34 #103
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92207222
Hoi Sietse, is het geen teken aan de wand dat nooit A artiesten meedoen, zoals Borsato, Meeuwis, Emerold, Ilse de Lange? of Jan Smit, ook best een A artiest in zijn genre. en hij is 100 % TROS. En toch doet hij niet mee. (hij heeft nu een poliep maar dat wisten jullie toen nog niet) We hebben talent zat, waarom durven zij hun vingers niet te branden? Is het omdat ze meer te verliezen dan te winnen hebben?

Ik heb het idee dat andere landen wel regelmatig een A artiest afvaardigen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stefan op 02-02-2011 01:09:43 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 01:02:05 #104
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92207234
quote:
3s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:54 schreef Tha_Erik het volgende:

De 3J's zijn trouwens ook erg bekend.
Het zijn geen A artiesten. Rombley ook niet.

Ruth jacott was in haar tijd een A artiest, Joling was in zijn tijd een A artiest. Maar de Toppers (zonder Joling) zijn dan weer geen A artiesten. Ze verkopen 3x de ArenA uit maar scoren nooit hits.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stefan op 02-02-2011 01:10:38 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 01:05:47 #105
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92207352
Sietse, wat vind je van de kritiek die er was nav de uitzending? Zelfs de 3J's hadden kritiek en dan met name op de ondeskundigheid van de Jury. Zoeken mensen een stok om mee te slaan naar de Tros of zitten er ook goede punten bij?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:50:37 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92210269
Stefan, Sietse organiseert ESF, met NSF heeft ie niets van doen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:46:57 #107
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92211316
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:50 schreef Maanvis het volgende:
Stefan, Sietse organiseert ESF, met NSF heeft ie niets van doen.
Dat weet ik, ik vraag gewoon of Sietse er een mening over heeft :)

Edit
Die heeft Sietse natuurlijk ongetwijfeld al denk ik niet dat hij dat hier op zn Cornald Maas zal spuien :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Stefan op 02-02-2011 10:22:31 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:23:37 #108
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92212288
Oja, nieuwe vraag:
De 2 presentatoren die live het ESF gaan verslaan hebben niet de kennis en ESF achtergrond die Van Beusekom en Cornals Maas hadden/hebben.

Is het ontslag van Maas geen gemis of zal de kijker al die feitjes en weetjes een zorg zijn?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:27:15 #109
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92212390
Beste Sietse, al sinds mensenheugenis is er zowel lof als kritiek op het ESF. Dan weer landen die vriendjes zijn, dan weer een lied dat wint met slechts 10 woorden (Nocturne), dan weer een rockband met maskers.

Kortom, ik kan me zo voorstellen dat je telkens weer het ESF moet verantwoorden waarom we er mee doorgaan en dat het een grote poppenkast is. Ergert je dat wel eens, als je weer in de media of op een feestje het ESF moet verdedigen?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 februari 2011 @ 19:03:16 #110
163650 Greys
pi_92237295
Even een gekke vraag, maar alle Nederlanders die in Duitsland aanwezig zijn bij het Eurovisie, kunnen die technisch gezien nou vanuit Duitsland op Nederland stemmen?
Als ze weten wat de nummers zijn om in Duitsland te stemmen, werkt dat dan? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92237749
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:03 schreef Greys het volgende:
Even een gekke vraag, maar alle Nederlanders die in Duitsland aanwezig zijn bij het Eurovisie, kunnen die technisch gezien nou vanuit Duitsland op Nederland stemmen?
Als ze weten wat de nummers zijn om in Duitsland te stemmen, werkt dat dan? :)
Is het niet zo dat je met je mobieltje dan gewoon het NL nummer kunt kiezen? En dat zal toch wel op een scherm vertoond worden denk ik?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 februari 2011 @ 19:13:50 #112
163650 Greys
pi_92237866
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je met je mobieltje dan gewoon het NL nummer kunt kiezen? En dat zal toch wel op een scherm vertoond worden denk ik?
Dat weet ik dus idd niet, of je dan dus het Ned. of het Duitse nr moet hebben ;)
Want je 'mag' als Nederlander niet op Nederland stemmen, behalve als je in het buitenland zit. Maar misschien moet je dan ook wel een buitenlands nr hebben om mee te bellen.

En als je daar zit, dan zie je niet het Nederlandse nr volgens mij op het scherm? Dat is toch per land verschillend, die telefoon/sms nummers die er onder in beeld komen? Elk land werkt volgens mij met een aparte maatschappij die de stemmen telt. Ik ga even dat eerdere antwoord over het stemmen teruglezen! :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92239033
Af en toe is er sprake van de introductie van een Aziatisch Songfestival. Gaat dat ooit nog iets worden?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:40:38 #114
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92242849
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat weet ik dus idd niet, of je dan dus het Ned. of het Duitse nr moet hebben ;)
Want je 'mag' als Nederlander niet op Nederland stemmen, behalve als je in het buitenland zit. Maar misschien moet je dan ook wel een buitenlands nr hebben om mee te bellen.

En als je daar zit, dan zie je niet het Nederlandse nr volgens mij op het scherm? Dat is toch per land verschillend, die telefoon/sms nummers die er onder in beeld komen? Elk land werkt volgens mij met een aparte maatschappij die de stemmen telt. Ik ga even dat eerdere antwoord over het stemmen teruglezen! :+
Je kan niet stemmen voor het land vanwaaruit je belt/smst. Als je in Nederland bent, kun je niet voor Nederland stemmen. Als je in Duitsland bent, via een Duits netwerk, dan kan dat wel door gewoon de Duitse televotingnummers te bellen/smsen. Je kan uiteraard niet vanuit Duitsland naar de Nederlandse nummers bellen.

Er wordt weleens gesuggereerd dat als je maar genoeg mensen over de grens stuurt om te laten bellen, je dan vanzelf die 12 punten binnensleept. Dat is niet alleen erg lastig omdat de televoting maar 50% van het resultaat is, maar je ook onbeschrijflijk veel mensen moet gaan verplaatsen om enig effect te veroorzaken. En zelfs als je dat in n land lukt, ben je nog weinig opgeschoten want voor een plekje in de top-10 moet je van veel landen punten krijgen.

Overigens is het weleens zo dat in landen het nummer om voor je eigen land te bellen gewoon werkt, bijvoorbeeld omdat ze die nummers alleen in blokken kunnen activeren. Stel dat je in Nederland kunt stemmen door te bellen naar 0900-17xx, waarbij xx de startplaats is, en Nederland start als 12e, mensen in theorie dus naar 0900-1712 kunnen bellen. Dit nummer verschijnt uiteraard niet in beeld op televisie. Desalniettemin zijn er elk jaar weer mensen die, ondanks de duidelijke vermelding dat je *niet* op je eigen land kunt stemmen n het nummer niet verschijnt, denken dat het helpt om toch stiekem 0900-1712 te bellen. Die stemmen zijn uiteraard ongeldig.

Uiteraard kan ik geen gedetailleerde mededelingen doen over ons televoting-platform, maar elke poging om de boel te saboteren met robo-calls, bulk sms of dergelijke praktijken wordt naadloos weggefilterd.
pi_92243099
Zijn er wel pogingen bekend om een land flink voor te trekken door de televoting te 'saboteren'?
dag
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:44:44 #116
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92243104
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:23 schreef Stefan het volgende:
Oja, nieuwe vraag:
De 2 presentatoren die live het ESF gaan verslaan hebben niet de kennis en ESF achtergrond die Van Beusekom en Cornals Maas hadden/hebben.

Is het ontslag van Maas geen gemis of zal de kijker al die feitjes en weetjes een zorg zijn?
Ik ga er vanuit dat de Nederlandse commentatoren netjes hun huiswerk gaan doen. Het is geen geheim dat zij niet zoveel van het ESF weten als Cornald Maas en wijlen Willem van Beusekom, maar ze weten wel iets van muziek en show in de brede zin. Ik zeg: Laten we eerst maar eens kijken hoe ze 't doen en dn oordelen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 februari 2011 @ 20:45:39 #117
163650 Greys
pi_92243152
Oke dankjewel voor je uitgebreide toelichting weer!
Goed dat er ook weer zoveel controle is op die mass smsjes enzo!
En het zal idd geen zoden aan de dijk zetten om vanuit Duitsland op de Jees te stemmen, maar het idee is wel leuk, dus ik zal het zeker doen ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:46:28 #118
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92243201
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Peter het volgende:
Zijn er wel pogingen bekend om een land flink voor te trekken door de televoting te 'saboteren'?
Daar doe ik geen mededelingen over. Lees de laatste zin nog maar even en make up your mind ;)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 februari 2011 @ 20:51:46 #119
163650 Greys
pi_92243512
Zou je iets kunnen vertellen over hoe het gaat met repeteren / persconferenties ed.?
Hoe lang voor het Eurovisie komen de artiesten aan in het organiserende land en wat is dan grofweg het schema? Hoe moet ik dat voor me zien, is er dan een soort 'uitleg' in een grote zaal aan alle artiesten en hun gevolg over hoe en wat? Je leest wel eens over die 'feestjes' per land/deelnemer, waarop ze dan pers uitnodigen en wat van hun eigen nummers spelen. Houdt elke deelnemer zo'n feestje of is dat geheel aan hen zelf?
En hoe krijg je het voor elkaar om l die personen op de juiste tijd op het podium voor repetities te krijgen, houdt iedereen zich altijd aan het draaiboek of zijn jullie ook wel eens mensen kwijt, die dan gezellig door de stad dwalen per ongeluk als ze eigenlijk hadden moeten repeteren?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92243741
Sietse, waar zie jij het ESF over zeg 5 tot 10 jaar?
Welke invloeden zijn nu al merkbaar waarvan je weet dat dat onderdeel is van de termijnplanning? Ik bedoel bijvoorbeeld meer internet, Youtube of zelf Live streamen.
Is het ESF over 5 jaar nog op TV of gaan we een nieuw c.q. ander tijdperk in?
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:56:19 #121
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92243802
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:27 schreef Stefan het volgende:
Beste Sietse, al sinds mensenheugenis is er zowel lof als kritiek op het ESF. Dan weer landen die vriendjes zijn, dan weer een lied dat wint met slechts 10 woorden (Nocturne), dan weer een rockband met maskers.

Kortom, ik kan me zo voorstellen dat je telkens weer het ESF moet verantwoorden waarom we er mee doorgaan en dat het een grote poppenkast is. Ergert je dat wel eens, als je weer in de media of op een feestje het ESF moet verdedigen?
Dit vind ik nou een leuke vraag. Als je een programma maakt voor mensen van jong tot oud, van IJsland tot Azerbaijan (en zelfs Australi) dan ontkom je er niet aan dat men er een mening over heeft. Het is een beetje als voetbal... opeens is iedereen bondscoach en vindt iedereen er iets van, heeft een mening, vertelt wel even "hoe het anders moet" of kraamt ongefundeerde onzin uit als "het is n grote Oost-Europese poppenkast" (binnen drie dagen nadat Duitsland won in Noorwegen, enfin...). Maar het is mijn werk n passie daarmee om te gaan en ik doe dat met plezier en toewijding, ook als ik op vakantie op een terrasje zit en een paar wildvreemden zich mengen in een gesprek met mijn vriendin over het ESF. Mijn favoriete moment is wanneer ze dan vragen "goh, wat doe jij eigenlijk voor de kost?" en ik antwoord mag geven _O-. Mensen bekeren in een split second!

Een andere dialoog die ik veel te vaak hoor terugkomen:

Gesprekspartner: "Het songfestival? Da's zo'n ouderwets gedoe! Tijd om de stekker eruit te trekken!"
Ik: "Wanneer heb je voor het laatst gekeken eigenlijk?"
Gesprekspartner: "Toen die travestiet won een paar jaar geleden..."
Ik: "Dat was Dana International. Dat was in 1998."
Gesprekspartner: "Oh... jeetje... is dat alweer zo lang geleden..?"

Daar staat tegenover dat er ook heel veel mensen zijn die het ontzettend leuk vinden. Dat geeft voldoening ^O^
pi_92244118
Hoeveel mensen kijken er in de EBU landen en wereldwijd eigenlijk naar de finale? En is het publiek in de verschillende deelnemende landen in een zelfde categorie ( hokje) te stoppen of verschilt dat echt flink onderling?
dag
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:02:54 #123
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92244251
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:01 schreef Peter het volgende:
Hoeveel mensen kijken er in de EBU landen en wereldwijd eigenlijk naar de finale? En is het publiek in de verschillende deelnemende landen in een zelfde categorie ( hokje) te stoppen of verschilt dat echt flink onderling?
Ja dat laatste vraag ik me ook af. In Nederland bestaat toch het beeld dat het een evenement is wat vooral populair is in de homoscene. Buiten het feit of dit waar of onwaar is (ik denk persoonlijk dat het uiteindelijk wel meevalt maar dat de gemiddelde heteroman er niet voor durft uit te komen dat ie het grappig/leuk vindt om te kijken :P), bestaat dat beeld in de andere deelnemende landen ook zo?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:06:18 #124
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92244491
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:55 schreef Dirkh het volgende:
Sietse, waar zie jij het ESF over zeg 5 tot 10 jaar?
Welke invloeden zijn nu al merkbaar waarvan je weet dat dat onderdeel is van de termijnplanning? Ik bedoel bijvoorbeeld meer internet, Youtube of zelf Live streamen.
Is het ESF over 5 jaar nog op TV of gaan we een nieuw c.q. ander tijdperk in?
We zijn achter de schermen constant bezig met het vinden van antwoorden op die vraag. Er is sowieso niet n juist antwoord en van alle mogelijke lange-termijnscenarios, hangt veel ook af van wat er op de kortere termijn - de komende drie jaar - gebeurt.

We doen sowieso al vrij veel op het gebied van nieuwe media. Die trend gaat zich uiteraard uitbreiden de komende jaren. Live streamen, meerdere backstage streams, samenwerking met Google, YouTube, Facebook en Twitter, toepassing van user generated content... Allemaal dingen waar we de afgelopen jaren energie in hebben gestoken. We hebben nu ruim 200.000 fans op Facebook, ons YouTube kanaal had afgelopen jaar meer dan 100 miljoen bekeken filmpjes en de website genereert ruim 100 miljoen pageviews per jaar. Dat is allemaal in overweging nemend dat veel omroepen ook hun nationale ESF-site hebben (zoals songfestival.nl).

De komende jaren voorzie ik toepassingen zoals app-based voting, implementatie van augmented reality en op korte termijn (misschien al in 2012) een voorzichtige stap richting een simultane productie in 2D en 3D! Multi-platform is de trend: Ja, we gaan voornamelijk voor televisie, maar geloven ook in aanwezigheid op je mobiel, je iPad, je computer, etc.

Overigens: Wil je bijdragen aan de toekomst van het ESF, dan zijn jullie eigen visies op de toekomst meer dan welkom! Wat gebeurt er op het ESF in 2020? Het zal niet de eerste keer zijn dat een briljant idee van n van die ruim 100 miljoen kijkers het haalt... :)
pi_92244725
Ik zou zeggen: schrijf via social media een soort wedstrijd uit voor de 'pauzefilmpjes' om de landen te introduceren. Ik weet dat het gastland er vaak veel werk in steekt, maar een wedstrijd met als beloning een miljoenenpubliek inspireert wellicht een heleboel kunstenaars/tv-makers die het een uitdaging zien hun land origineel in beeld te brengen.
dag
pi_92244758
Fijne antwoorden weer Sietse! Ik lees ze met zeer veel interesse.

Over die nieuwe media, ik was de ESC-site erg dankbaar dat ze het Nationaal songfestival live streamden op hun site. De Tros had het geografisch afgeschermd, maar heb het uit het buitenland gewoon kunnen volgen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:11:33 #127
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92244856
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja dat laatste vraag ik me ook af. In Nederland bestaat toch het beeld dat het een evenement is wat vooral populair is in de homoscene. Buiten het feit of dit waar of onwaar is (ik denk persoonlijk dat het uiteindelijk wel meevalt maar dat de gemiddelde heteroman er niet voor durft uit te komen dat ie het grappig/leuk vindt om te kijken :P), bestaat dat beeld in de andere deelnemende landen ook zo?
Het ESF is een totaal ander evenement in verschillende landen. We hebben daar een paar jaar geleden onderzoek naar laten doen. In Rusland vindt men het hoge kwaliteit, kwestie van landsbelang, eervol. In Griekenland ook. In Nederland helemaal niet. Kortom, het beeld van het ESF is totaal anders van land tot land. Dat proberen we recht te trekken, maar hangt ook deels af van resultaat. Als je als land simpelweg niet scoort, doet dat afbreuk aan de perceptie.

Het evenement is in veel lande populair in de homo-scene, maar het heeft in maar weinig landen een dusdanig imago. In Nederland wordt het weleens een "homo-feestje" genoemd, dat zul je in Zweden echter niet horen. Onze officile visie hierop is tevens mijn persoonlijke overtuiging: De support vanuit de gay-community waarderen n verwelkomen we, maar tegelijkertijd is het ESF een evenement voor iedereen. Jong en oud. Homo en hetero. Wit en zwart. Man en vrouw. Het is die tolerantie die het evenement maakt tot wat het is, en die tolerantie moeten we koesteren!
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:11:59 #128
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92244883
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Fijne antwoorden weer Sietse! Ik lees ze met zeer veel interesse.

Over die nieuwe media, ik was de ESC-site erg dankbaar dat ze het Nationaal songfestival live streamden op hun site. De Tros had het geografisch afgeschermd, maar heb het uit het buitenland gewoon kunnen volgen.
Kijk, daar doen we het voor ^O^
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:13:57 #129
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92245016
Sietse, kun je nog een antwoord geven op waarom er nooit A artiesten gaan de afgelopen pakweg 15 jaar?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:14:35 #130
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92245072
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:09 schreef Peter het volgende:
Ik zou zeggen: schrijf via social media een soort wedstrijd uit voor de 'pauzefilmpjes' om de landen te introduceren. Ik weet dat het gastland er vaak veel werk in steekt, maar een wedstrijd met als beloning een miljoenenpubliek inspireert wellicht een heleboel kunstenaars/tv-makers die het een uitdaging zien hun land origineel in beeld te brengen.
We hebben daar in 2007 eens mee gexperimenteerd. Veel promotie voor gemaakt, fan community bij betrokken, prijzenpakket samengesteld... Resultaat: 28 filmpjes. Over de kwaliteit ervan laat ik me niet uit ;)...

Een andere uitdaging is dat je consistentie wilt in je programma en er toch een soort stramien moet zijn.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:17:35 #131
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92245288
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:13 schreef Stefan het volgende:
Sietse, kun je nog een antwoord geven op waarom er nooit A artiesten gaan de afgelopen pakweg 15 jaar?
In Nederland of daarbuiten? In Nederland hebben we de afgelopen jaren, naast enkele relatief onbekende artiesten, ook grote namen op het ESF gehad. De Toppers (Gordon, Ren Froger en Jeroen van de Boom) zijn, of je ze nu mag of niet, grote namen. Edsilia Rombley heeft een zeer verdienstelijke carriere. Linda Wagemakers (2000) was destijds een rijzende ster in musicalland. Waarom nog grotere namen niet meedoen... Daar heb ik wel een theorie over.

Ik hoop stiekem dat je vraag niet internationaal bedoeld was, want dan moet ik een heel lang antwoord schrijven!
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:21:59 #132
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92245584
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:13 schreef Stefan het volgende:
Sietse, kun je nog een antwoord geven op waarom er nooit A artiesten gaan de afgelopen pakweg 15 jaar?
Sorry, had je eerdere topic niet gezien. Je definitie van A-artiest is een beetje smaakgevoelig, maar enfin...

Dergelijke artiesten laten zich leiden door perceptie van het publiek. In Nederland is meedoen aan het ESF geen erekwestie, je carriere zou kapot gaan als je niet wint, etcetera. Daarnaast wordt er zo enorm op gekakt in Nederland dat ze zich de hoofdpijn besparen. Voordat er ook maar een noot gezongen is hebben 'we' al verloren. Onder die omstandigheden zullen grote namen simpelweg uitblijven. Mijn remedie is simpel: Als het klagende deel van het Nederlandse publiek iets constructiever n positiever zou zijn, is die drempel binnen no-time weg!
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:25:02 #133
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92245806
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:17 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

In Nederland of daarbuiten? In Nederland hebben we de afgelopen jaren, naast enkele relatief onbekende artiesten, ook grote namen op het ESF gehad. De Toppers (Gordon, Ren Froger en Jeroen van de Boom) zijn, of je ze nu mag of niet, grote namen. Edsilia Rombley heeft een zeer verdienstelijke carriere. Linda Wagemakers (2000) was destijds een rijzende ster in musicalland. Waarom nog grotere namen niet meedoen... Daar heb ik wel een theorie over.

Ik hoop stiekem dat je vraag niet internationaal bedoeld was, want dan moet ik een heel lang antwoord schrijven!
Nee, heb het over Nederland. De Toppers zijn beroemd maar scoren geen hits.

Rombley en Wagemakers waren geen A sterren. Een A ster is een Jan Smit, Borsato, Meeuwis of Ilse de Lange.

Laat ik het eens anders stellen. Al deze personen hadden de afgelopen 15 jaar diverse hits die we nu nog kunnen meezingen. Het laatste Nederlandse liedje dat we konden meezingen op Sieneke na was Hemel en Aarde van Rombley.

Nederland heeft sinds 1993 niet meer zijn topartiest van die tijd gehad en sinds 1998 niet meer zijn topproducer/tekstschrijvers. Want we wel wezen, Jan Smit werkt bij de Tros maar gaat niet mee, in plaats daarvan de mindere goden de 3J's.

Waarom zit er geen topteam achter een songfestival act.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:25:47 #134
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92245869
Ha, zie dat je al antwoord hebt gegeven toen ik een antwoord aan jou schreef :)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_92246013
Ik wil die tune van het Eurovisie hebben, niet die standaard versie maar die 'rock' achtige versie die vaak achteraf filmpjes is gezet ( vorig jaar iig ) :P
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:28:05 #136
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92246032
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:21 schreef SietseBakker het volgende:

Voordat er ook maar een noot gezongen is hebben 'we' al verloren.
De laatste zes jaar komen we niet meer in de echte uitzending dus er zit wel een waarheid in.

Maar ik snap je neerwaartse spiraalidee. Daardoor zullen de A merken van Nederland nooit hun handen branden aan het ESF. En gaat er altijd (hoewel jij dat wellicht anders ziet) altijd een B keus. Zowel artiest als liedje.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:29:51 #137
6941 APK
Factual, I think.
pi_92246150
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:27 schreef Hyundai het volgende:
Ik wil die tune van het Eurovisie hebben, niet die standaard versie maar die 'rock' achtige versie die vaak achteraf filmpjes is gezet ( vorig jaar iig ) :P
Vraag je op die manier ook om cadeautjes aan jouw familieleden? :')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:32:52 #138
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92246394
Sietse nog 1 vraag: is er een EFS vloek? Sinds 1989. het jaar na Joling meedeed is elke artiest die toen meedeed nooit meer hoog in de hitparade gestaan / zijn ze sindsdien niet meer echt in de media geweest als artiest. Zie hier lijst: http://nl.wikipedia.org/w(...)urovisiesongfestival

Marlayne heeft natuurlijk een mooie SBS carriere. maar waar zijn Treble, Re-eunion, Hind. Hefet iemand Michelle nog ooit gezien of Glennis Grace?

De enige uitzondering zijn de Toppers die natuurlijk al een songfestival imago hadden voor ze uberhaubt meededen. De Toppers zijn groter dan het ESF en oke, daar geef ik je gelijk in, dus wel een A merk. Als trio/kwartet dan.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_92246417
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:29 schreef APK het volgende:

[..]

Vraag je op die manier ook om cadeautjes aan jouw familieleden? :')
Het viel te proberen :')

Beetje raar geformuleerd wel, sorry daarvoor :P.

Laat ik het zo stellen:
Beste Sietse, heb jij misschien de beschikking over de Eurovision-tune die vorig jaar achter de "reportage" filmpjes waren gezet? Ik vind dat zo'n geweldige tune.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 februari 2011 @ 21:33:16 #140
163650 Greys
pi_92246420
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

De laatste zes jaar komen we niet meer in de echte uitzending dus er zit wel een waarheid in.
Dat ligt denk ik k voor een groot deel aan promotie. Het nummer van Duitsland/Lena had iedereen al tig keer gehoord overal voordat ze ook maar een noot op het ESF had gezongen :)
In Nederland wordt het niet serieus genoeg genomen, de laatste die iets aan buitenlandse promotie van te voren heeft gedaan (je moet het toch hebben van de stemmers daar!) was bij mijn weten Glennis Grace die volgens mij in een Griekse show heeft opgetreden voor het Eurovisie plaats vond.

quote:
Maar ik snap je neerwaartse spiraalidee. Daardoor zullen de A merken van Nederland nooit hun handen branden aan het ESF. En gaat er altijd (hoewel jij dat wellicht anders ziet) altijd een B keus. Zowel artiest als liedje.
Persoonlijk vind ik de Jees vele malen meer geschikt voor het ESF dan Jan Smit. Ook al bestempel je die al dan niet terecht als A-artiest. Een onbekend talent kan minstens zo geschikt zijn voor het Eurovisie - vind ik - als een A-artiest, juist omdat ze die in het buitenland toch niet of amper kennen en het dus geen meerwaarde heeft om stemmen te krijgen. We kunnen net zo goed een zeer getalenteerde onbekende X-factor winnaar sturen bv.
Maar die discussie is misschien beter voort te zetten in dit topic: De artiesten ;) Want Sietse heeft op zich weinig met de Nederlandse afvaardiging te maken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92246469
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

De laatste zes jaar komen we niet meer in de echte uitzending dus er zit wel een waarheid in.

Maar ik snap je neerwaartse spiraalidee. Daardoor zullen de A merken van Nederland nooit hun handen branden aan het ESF. En gaat er altijd (hoewel jij dat wellicht anders ziet) altijd een B keus. Zowel artiest als liedje.
Zie jij de 3 J's ook als B-artiesten? En keer een nr. 1 hit, meerder keren in de top 10.
Gerard Joling destijds, was toen echt bijzonder populair en succesvol.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 februari 2011 @ 21:35:35 #142
163650 Greys
pi_92246582
Even een vriendelijk ( w/ ) verzoek om de 'wat zijn A- of B-artiesten' en wie moeten we wel sturen in een ander topic (bv De artiesten ) voort te zetten. Anders ziet Sietse door alle meningen de vragen niet meer straks. Ik liet me er zelf ook alweer door meeslepen :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92246868
Wat een uitgebreide antwoorden *O* Straks even teruglezen.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:42:20 #145
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92247111
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:33 schreef Greys het volgende:
Want Sietse heeft op zich weinig met de Nederlandse afvaardiging te maken.
Oke duidelijk

SIETSE:
Weet jij van te voren, dus na het NSF al of Nederland uberhaubt kans maakt om te winnen? En hoe frustrerend is het als je nummers van andere landen hoort die echt goed zijn.

Subvraagje: doe je mee aan toto's om de uitslag te gokken?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_92247211
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:42 schreef Stefan het volgende:

Subvraagje: doe je mee aan toto's om de uitslag te gokken?
Ik zou denken dat dat vanuit de EBU-UER verboden is, belangenverstrengeling ofzo? :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 februari 2011 @ 21:44:02 #147
163650 Greys
pi_92247236
Over je subvraag: hier antwoordde hij ook op de gok-vraag van APK :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:48:52 #148
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92247610
Ik kan me wel voorstellen dat er "op kantoor" wel een soort prono is :D. Gewoon, voor de lol. Net als dat er in bedrijven een voetbalprono is als het WK voor de deur staat, maar dan over de kandidaten in het Songfestival.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_92256864
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:11 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

In Nederland wordt het weleens een "homo-feestje" genoemd, dat zul je in Zweden echter niet horen.
Nou.... :+
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:09:11 #150
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92262605
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:42 schreef Stefan het volgende:

[..]

Oke duidelijk

SIETSE:
Weet jij van te voren, dus na het NSF al of Nederland uberhaubt kans maakt om te winnen? En hoe frustrerend is het als je nummers van andere landen hoort die echt goed zijn.

Subvraagje: doe je mee aan toto's om de uitslag te gokken?
Na een paar jaar zo nauw betrokken zijn bij het ESF leer je wel te herkennen wat wel een geen kans maakt. De uitdaging zit 'em in het grijze gebied van nummers waarvan je 't gewoon cht niet kan zien aankomen. We doen binnen ons team voor recreatieve doeleinden (en dus niet voor 't geld) altijd wel even een paar lijstjes... Wie gaan er door naar de finale? Wie gaat er winnen? Ik ben daar - eerlijk is eerlijk - gewoon niet goed in :D.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:20:30 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262846
Nog een vraag:
Wat waren de gevolgen van de vuurwerkramp in Enschede voor Nederland in het ESF? Dat heb ik toen niet echt meer meegekregen omdat mijn aandacht toen uitging naar de ramp.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92265593
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 01:02 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het zijn geen A artiesten. Rombley ook niet.

Ruth jacott was in haar tijd een A artiest, Joling was in zijn tijd een A artiest. Maar de Toppers (zonder Joling) zijn dan weer geen A artiesten. Ze verkopen 3x de ArenA uit maar scoren nooit hits.
Ruth was in haar tijd echt geen A-artiest... die stond wel in de hoofdrol in Cats maar daar had verder het overgrote deel van Nederland nog nooit van gehoord. Ze is mede gevraagd omdat ze het jaar daarvoor in het achtergrondkoor bij haar man Humphrey Campbell stond.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92265636
Nog even een herhaling van mijn meest prangende vraag:

Wat vindt je van het idee om de automatisch gekwalificeerde landen voor de finale alvast in de intervalact van de halve finales op te laten treden buiten mededinging zodat ook zij zich alvast een keer aan het publiek hebben kunnen laten zien?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92280228
Wat kost een Eurovisie Songfestival?
Wat levert het op?
Hoeveel mensen zijn er nodig voor en tijdens het festival?
Hoeveel gasten worden er uitgenodigd voor het festival?
Wie maken die introductiefilmpjes?
Hoeveel camera's draaien er tegelijkertijd?
Hoeveel vermogen aan geluid wordt er geproduceerd?
Hoeveel bandbreedte en data wordt er gebruikt?
Is het 100% live of met een vertraging die ingrijpen toelaat?
Zijn er landen/deelnemers met absurde eisen geweest?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:29:25 #155
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92285305
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:13 schreef TheVulture het volgende:
Nog even een herhaling van mijn meest prangende vraag:

Wat vindt je van het idee om de automatisch gekwalificeerde landen voor de finale alvast in de intervalact van de halve finales op te laten treden buiten mededinging zodat ook zij zich alvast een keer aan het publiek hebben kunnen laten zien?
Dat is niet mogelijk omdat dat (5x4 min) 20 minuten zou duren en dat te lang is voor de interval act. Daarnaast moet je dat ook repeteren en dat valt lastig in te passen. Daarnaast hebben die landen al voordeel door berhaupt direct in de Finale te staan. Blijkbaar hoeft dat je niet beletten om te winnen (zie Duitsland). Wellicht heb je wel gezien dat we in de halve finales een compilatie van die nummers laten zien!
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:40:29 #156
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92285849
Ik ga even in-line antwoorden:

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat kost een Eurovisie Songfestival?
- Dat is niet duidelijk te zeggen, omdat elke Host Broadcaster op een andere manier begroot. Daarnaast worden veel kosten (ook) door derden gedragen, zoals bijvoorbeeld de overheid, de gaststad, etc. en die zijn dan niet zichtbaar. Ik denk dat de totale kosten van het Eurovisie Songfestival voor de gastomroep zo'n 18 25 miljoen euro kost.

Wat levert het op?
- Dat is in financile ook weer moeilijk om helder te beantwoorden, aannemende dat je dat bedoelt. Je hebt inkomsten uit kaartverkoop, sponsoring uit binnen- en buitenland en participation fee van de deelnemende omroepen. In 2006 was het ESF winstgevend, daarna telkens niet. Dat is overigens geen doel. De promotie voor gaststad en land is door Noorse media op een waarde van ruim 100 miljoen euro geschat. Daarnaast is het een zeer waardevolle ervaring voor een organiserende omroep. Wat helemaal onmogelijk is om te schatten is de hele 'economie' erachter. Investeringen en inkomsten van deelnemers die hun liedje uitbrengen, de waarde van sponsor-exposure, etc.

Hoeveel mensen zijn er nodig voor en tijdens het festival?
- Het team groeit van 5 naar ruim 500 gedurende het jaar.

Hoeveel gasten worden er uitgenodigd voor het festival?
- Dit jaar zijn er zo'n 35,000 toeschouwers die een kaartje hebben gekocht (per show). Daarnaast zijn er ongeveer 500 hospitality gasten (sponsors voornamelijk) en 200 gasten van de EBU. Ook krijgt elke deelnemende omroep 15 gratis kaarten voor elke show. De gastomroep nodigt meestal ook de ambassadeurs van alle deelnemende landen uit.

Wie maken die introductiefilmpjes?
- Dat doet de gastomroep, soms in samenwerking met een productiebedrijf

Hoeveel camera's draaien er tegelijkertijd?
- Meestal tussen de 20 en 25

Hoeveel vermogen aan geluid wordt er geproduceerd?
- Geen idee

Hoeveel bandbreedte en data wordt er gebruikt?
- Geen idee. Ik weet wel dat het perscentrum altijd tussen de 2 en 4 terabyte up- en downstream heeft, plus even zo grote back-up verbinding, die op piekmomenten kan worden ingezet

Is het 100% live of met een vertraging die ingrijpen toelaat?
- Er zit sowieso altijd een vertraging van een paar seconden in live transmissie. We hebben een back-up tape meedraaien van de generale repetitie in geval van een probleem. Die hebben we gelukkig nog nooit hoeven gebruiken.

Zijn er landen/deelnemers met absurde eisen geweest?
- Jazeker! Artiesten die dingen uit het plafond willen laten komen, een olifant op het podium willen meebrengen of een gesoleerde kleedkamer willen om in te kunnen repeteren. Dat was drie keer "nee, helaas" van ons

  donderdag 3 februari 2011 @ 18:41:54 #157
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92285910
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:20 schreef Maanvis het volgende:
Nog een vraag:
Wat waren de gevolgen van de vuurwerkramp in Enschede voor Nederland in het ESF? Dat heb ik toen niet echt meer meegekregen omdat mijn aandacht toen uitging naar de ramp.
De NOS heeft de uitzending halverwege gestaakt omdat zij het niet gepast vonden. De meeste mensen in de Nederlandse delegatie hoorde pas na de uitzending wat er in Nederland gebeurd was. Gezien de bijzonder tragische omstandigheden heeft deze eenzijdige beslissing van de NOS uiteraard geen negatieve consequenties gehad vanuit de EBU.
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:46:08 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92286076
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:41 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

De NOS heeft de uitzending halverwege gestaakt omdat zij het niet gepast vonden. De meeste mensen in de Nederlandse delegatie hoorde pas na de uitzending wat er in Nederland gebeurd was. Gezien de bijzonder tragische omstandigheden heeft deze eenzijdige beslissing van de NOS uiteraard geen negatieve consequenties gehad vanuit de EBU.
Ik bedoel wat er toen met de puntentelling gedaan is, want je kon toen niet meer stemmen :). Heeft het nederlandse team wel gestemd?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92286178
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik bedoel wat er toen met de puntentelling gedaan is, want je kon toen niet meer stemmen :). Heeft het nederlandse team wel gestemd?
Ik herinner me dat de stemmen van de jury voor NL zijn geteld en de televoting niet... ( Ik keek door op de Belgische zender die avond omdat mijn regionale omroep al uren met nieuws kwam en de NOS niks nieuws had).
dag
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:15:17 #160
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92287502
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:41 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

De NOS heeft de uitzending halverwege gestaakt omdat zij het niet gepast vonden. De meeste mensen in de Nederlandse delegatie hoorde pas na de uitzending wat er in Nederland gebeurd was. Gezien de bijzonder tragische omstandigheden heeft deze eenzijdige beslissing van de NOS uiteraard geen negatieve consequenties gehad vanuit de EBU.
Wordt er tegenwoordig rekening gehouden met 4 mei? Die paar keer op 4 mei deden wij niet mee.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_92298146
quote:
Dit jaar zijn er zo'n 35,000 toeschouwers die een kaartje hebben gekocht (per show). Daarnaast zijn er ongeveer 500 hospitality gasten (sponsors voornamelijk) en 200 gasten van de EBU. Ook krijgt elke deelnemende omroep 15 gratis kaarten voor elke show. De gastomroep nodigt meestal ook de ambassadeurs van alle deelnemende landen uit.
Huh? Wat bedoel je met per show?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:19:58 #162
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92298226
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:18 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Huh? Wat bedoel je met per show?
Ik denk de halve finale, andere halve finale en finale. Dat is dus drie keer die zaal/arena vol.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_92299586
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:19 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik denk de halve finale, andere halve finale en finale. Dat is dus drie keer die zaal/arena vol.
Ja, dat klinkt logisch
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_92312326
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:40 schreef SietseBakker het volgende:
Allereerst: Heel erg bedankt voor deze snelle en zeer uitgebreide reactie! Top! ^O^

quote:
Dat is niet duidelijk te zeggen, omdat elke Host Broadcaster op een andere manier begroot. Daarnaast worden veel kosten (ook) door derden gedragen, zoals bijvoorbeeld de overheid, de gaststad, etc. en die zijn dan niet zichtbaar. Ik denk dat de totale kosten van het Eurovisie Songfestival voor de gastomroep zo'n 18 25 miljoen euro kost.
Dat valt mij reuze mee. Ik had altijd het idee dat dit een enorm geldverslindend project was rond de honderd miljoen of zo.

quote:
De promotie voor gaststad en land is door Noorse media op een waarde van ruim 100 miljoen euro geschat.
Er spelen natuurlijk erg veel belangen mee.

quote:
Het team groeit van 5 naar ruim 500 gedurende het jaar.
En die 5 sturen die 495 aan? :)

quote:
- Dit jaar zijn er zo'n 35,000 toeschouwers die een kaartje hebben gekocht (per show)
Ik heb nog nooit een kaartverkoop gezien van een ESF. Kan je zo iets gewoon bij een online winkel of zo regelen?

quote:
Jazeker! Artiesten die dingen uit het plafond willen laten komen
Zo als?

quote:
een olifant op het podium willen meebrengen
Ik meen mij te herinneren dat er wel eens een showtje geweest is met dieren erbij. Waar ligt de grens? Wat mag wel en wat mag niet?

quote:
of een gesoleerde kleedkamer willen om in te kunnen repeteren.
Een aparte kleedkamer vind ik eerlijk gezegd niet echt een absurde eis. Maar om die compleet te isoleren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_92312769
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Ik heb nog nooit een kaartverkoop gezien van een ESF. Kan je zo iets gewoon bij een online winkel of zo regelen?

Kaarten halve finales: nu te koop!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_92312912
quote:
Weer wat geleerd! Dank je wel.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_92315649
Hoe vast staat de Big 4? Ik heb uit betrouwbare bron :+ vernomen dat Rusland soms meer betaald dan Spanje, dus eigenlijk zou Rusland dan in de big 4 moeten zitten in plaats van Spanje.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:11:02 #168
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92317547
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:29 schreef Arth_NL het volgende:
Hoe vast staat de Big 4? Ik heb uit betrouwbare bron :+ vernomen dat Rusland soms meer betaald dan Spanje, dus eigenlijk zou Rusland dan in de big 4 moeten zitten in plaats van Spanje.
Over de participation fee van individuele landen doen we geen mededelingen. De Big-Five (inmiddels mt Itali) is gebaseerd op die fee, potentieel aantal kijkers en nog een aantal van dat soort factoren. Natuurlijk kan dat veranderen, maar op korte termijn zie ik dat niet gebeuren.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:23:56 #169
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92318177
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat valt mij reuze mee. Ik had altijd het idee dat dit een enorm geldverslindend project was rond de honderd miljoen of zo.
We maken dit programma (drie shows, 7,5 uur live televisie) voor een doelgroep van 650 miljoen mensen. De deelnemende omroepen betalen samen 5,2 miljoen CHF (4 miljoen euro). Dat is overigens zonder reis/verblijfkosten, dus wat mij betreft mag je alle bedragen die nu volgen verdubbelen. De rest wordt door gastomroep, sponsoren, kaartverkoop en bijdragen van gaststad/land betaalt. Dat komt dus neer op 0,006 euro per potentile kijker. Dat is dus 0,0008 euro per ESF-uur per potentile kijker. Uitgaande van zo'n 100 miljoen daadwerkelijke kijkers kost 't elke kijker minder dan 4 eurocent. Minder, want in veel landen wordt de publieke omroep deels gefinancierd door reclame-inkomsten.

Een 'songfestival-uur' kost een omroep in Europa gemiddeld 12.400 euro. Een gemiddeld uur televisie bij de Nederlandse publieke omroep kost ruim 30.000 euro. Zie http://omroepdatabank.kro(...)stenrtvinvergel.aspx. Door het schaalvoordeel is het ESF dus een bijzonder voordelige productie. Het kost weinig en je krijgt er hoge kwaliteit live entertainment voor terug.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:27:04 #170
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92318316
Mn complimenten voor de uitgebreide antwoorden, ik denk dat velen hier hadden verwacht een hysterische ESF-nicht aan te treffen die alles Geweeeeeeeeeldig vindt. Top. Zelfs de mensen die het EF minachten komen hier vragen stellen en krijgen antwoorden.

^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:17:03 #171
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92320519
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:23 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

We maken dit programma (drie shows, 7,5 uur live televisie) voor een doelgroep van 650 miljoen mensen. De deelnemende omroepen betalen samen 5,2 miljoen CHF (4 miljoen euro). Dat is overigens zonder reis/verblijfkosten, dus wat mij betreft mag je alle bedragen die nu volgen verdubbelen. De rest wordt door gastomroep, sponsoren, kaartverkoop en bijdragen van gaststad/land betaalt. Dat komt dus neer op 0,006 euro per potentile kijker. Dat is dus 0,0008 euro per ESF-uur per potentile kijker. Uitgaande van zo'n 100 miljoen daadwerkelijke kijkers kost 't elke kijker minder dan 4 eurocent. Minder, want in veel landen wordt de publieke omroep deels gefinancierd door reclame-inkomsten.

Een 'songfestival-uur' kost een omroep in Europa gemiddeld 12.400 euro. Een gemiddeld uur televisie bij de Nederlandse publieke omroep kost ruim 30.000 euro. Zie http://omroepdatabank.kro(...)stenrtvinvergel.aspx. Door het schaalvoordeel is het ESF dus een bijzonder voordelige productie. Het kost weinig en je krijgt er hoge kwaliteit live entertainment voor terug.
Wow _O_. Want je hoort zo vaak dat "ons belastinggeld" er zo enorm aan op gaat maar dat valt reuze mee *O*.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:24:58 #172
88233 Steve
Still the best.
pi_92323617
Wat leuk om de antwoorden de lezen hier. :) ^O^.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2011 @ 14:35:05 #173
163650 Greys
pi_92324127
Ik gooi heel eigenwijs mijn vraag (nou goed, het is eerder een kruisverhoor :@ :D ) er ook nog even in:

Zou je iets kunnen vertellen over hoe het gaat met repeteren / persconferenties ed.?
Hoe lang voor het Eurovisie komen de artiesten aan in het organiserende land en wat is dan grofweg het schema? Hoe moet ik dat voor me zien, is er dan een soort 'uitleg' in een grote zaal aan alle artiesten en hun gevolg over hoe en wat? Je leest wel eens over die 'feestjes' per land/deelnemer, waarop ze dan pers uitnodigen en wat van hun eigen nummers spelen. Houdt elke deelnemer zo'n feestje of is dat geheel aan hen zelf?
En hoe krijg je het voor elkaar om l die personen op de juiste tijd op het podium voor repetities te krijgen, houdt iedereen zich altijd aan het draaiboek of zijn jullie ook wel eens mensen kwijt, die dan gezellig door de stad dwalen per ongeluk als ze eigenlijk hadden moeten repeteren?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92330402
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:27 schreef Stefan het volgende:
ik denk dat velen hier hadden verwacht een hysterische ESF-nicht aan te treffen die alles Geweeeeeeeeeldig vindt. Top.
Dat heeft meer met jouw denkbeelden te maken denk ik.

Maar het is inderdaad top om zo een kijkje in de keuken te krijgen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:23:30 #175
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92332301
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat heeft meer met jouw denkbeelden te maken denk ik.


De massa denkt bij het ESF aan hysterische nichten hoor. In Nederland dan :)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_92333174
JA

[ Bericht 52% gewijzigd door Dirkh op 04-02-2011 17:50:23 ]
pi_92333342
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:48 schreef Dirkh het volgende:
JA
Hehehehehe >:)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_92333531
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:38 schreef SietseBakker het volgende:
- We willen graag een brede doelgroep aanspreken en vooral jongeren weer enthousiast krijgen voor het ESF.
Hoi, wat voor dingen ondernemen jullie om jongeren weer enthousiast te maken voor het songfestival?
pi_92333602
Ik denk dat het Juniorsongfestival daar een goed voorbeeld van is :Y.
dag
pi_92333646
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hehehehehe >:)
FOK!en in tabbladen kan zo leuk zijn.
pi_92334060
Hoe is er binnen de organisatie eigenlijk gereageerd op de rel die Paul de Leeuw een paar jaar terug veroorzaakte tijdens de puntentelling?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:09:10 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92334145
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:07 schreef Fred_B het volgende:
Hoe is er binnen de organisatie eigenlijk gereageerd op de rel die Paul de Leeuw een paar jaar terug veroorzaakte tijdens de puntentelling?
enlighten me?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2011 @ 18:10:49 #183
163650 Greys
pi_92334205
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

enlighten me?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92334223
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:07 schreef Fred_B het volgende:
Hoe is er binnen de organisatie eigenlijk gereageerd op de rel die Paul de Leeuw een paar jaar terug veroorzaakte tijdens de puntentelling?
Leuke vraag! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_92334297
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik denk dat het Juniorsongfestival daar een goed voorbeeld van is :Y.
Maar dat is toch populairder bij kids op de basisschool eerlijk gezegd.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2011 @ 18:12:54 #186
163650 Greys
pi_92334299
Was het echt een rel dan? Hij was een beetje stout, maar het programma werd er niet echt door in de war geschopt verder toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92334349
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:12 schreef Greys het volgende:
Was het echt een rel dan? Hij was een beetje stout, maar het programma werd er niet echt door in de war geschopt verder toch?
Maar als je bekijkt hoe strikt en netjes die andere landen allemaal zijn, dan valt dit wel erg uit de toon. Nederlanders kunnen daar wel goed tegen, maar anderen landen?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:16:50 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92334478
quote:
oh dat was een rel geworden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2011 @ 18:19:00 #189
163650 Greys
pi_92334581
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oh dat was een rel geworden?
Volgens mij viel het allemaal reuze mee ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92334779
Laten we op het antwoord van Sietse wachten 8-)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:24:23 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92334830
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:23 schreef Goodbye het volgende:
Laten we op het antwoord van Sietse wachten 8-)
nou je mag er vanuit gaan dat Sietse, als man van de wereld, Paul ook wel kende. Dus dit was te verwachten :D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92336506
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:14 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Maar als je bekijkt hoe strikt en netjes die andere landen allemaal zijn, dan valt dit wel erg uit de toon. Nederlanders kunnen daar wel goed tegen, maar anderen landen?
Ik weet nog dat de Zweedse commentator hem niet zo leuk vond. "Schiet nou maar op", zei hij.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_92336747
Misschien was het geen enorme rel, maar hij hield zich in elk geval niet bepaald aan het protocol... ;)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_92337363
Sietse,
Welke van de festivals waaraan je zelf hebt meegewerkt vond je het leukste? Of welke liep het lekkerst voor jou? Organisatorisch dus.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_92337688
Volgens mij heeft Paul wel eens gezegd dat hij niet meer de punten mag geven. :P
  maandag 7 februari 2011 @ 11:23:43 #196
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92451927
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:07 schreef Fred_B het volgende:
Hoe is er binnen de organisatie eigenlijk gereageerd op de rel die Paul de Leeuw een paar jaar terug veroorzaakte tijdens de puntentelling?
"Wat zet die vent zich voor schut zeg." Meer niet ;)
  maandag 7 februari 2011 @ 11:31:32 #197
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92452231
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Sietse,
Welke van de festivals waaraan je zelf hebt meegewerkt vond je het leukste? Of welke liep het lekkerst voor jou? Organisatorisch dus.
Moskou 2009 was een schoolvoorbeeld van hoe ik graag zie dat een gastomroep met onze sturing omgaat. Normaal is er altijd wel sprake van een beetje zelfoverschatting bij een gastomroep. Om er dan halverwege de rit achter te komen dat zo'n ESF organiseren toch best ingewikkeld is. De Russen luisterden naar onze adviezen, onze verzoeken werden ingewilligd en je kon snel schakelen.

Oslo 2010 was prettig qua planning. Alles was eerder dan gepland klaar en dat geeft een zekere rust.
  maandag 7 februari 2011 @ 11:40:36 #198
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_92452574
Als Nederland wint mag de tros volgend jaar het ESF organiseren en krijgen we Yolanthe die voor Europa de boel vanaf autocue aan elkaar gaat praten. Schrik je daarvan wel eens wakker, snachts?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_92466886
Nieuwe vraag voor Sietse:

Klopt het dat de vakjury's in ieder land uit 5 personen bestaat en is dit niet wat weinig om een professioneel en voldoende gewogen oordeel te vormen die uit de helft van de punten bestaan? Zou een jury van 10 of 15 mensen niet wat meer body geven aan de jurystemmen?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:39:24 #200
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92467010
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:40 schreef Stefan het volgende:
Als Nederland wint mag de tros volgend jaar het ESF organiseren en krijgen we Yolanthe die voor Europa de boel vanaf autocue aan elkaar gaat praten. Schrik je daarvan wel eens wakker, snachts?
Nee hoor! Er zijn ergere dingen. Zonder een waardeoordeel te geven over Yolanthe is het wellicht wel interessant om te weten dat wij de presentator(en) moeten goedkeuren.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:41:07 #201
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92467087
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:36 schreef TheVulture het volgende:
Nieuwe vraag voor Sietse:

Klopt het dat de vakjury's in ieder land uit 5 personen bestaat en is dit niet wat weinig om een professioneel en voldoende gewogen oordeel te vormen die uit de helft van de punten bestaan? Zou een jury van 10 of 15 mensen niet wat meer body geven aan de jurystemmen?
Het moeten allemaal mensen uit de muziekindustrie zijn en die moet je twee avonden in n week bij elkaar zien te krijgen om te jureren. Dat is agenda-technisch vaak moeilijk, zeker als je met bekende mensen wil werken. Daarnaast is 5 mensen per land 215 mensen in heel Europa, en als je het zo bekijkt zijn dat behoorlijk wat jury-punten!
pi_92467253
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:41 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Het moeten allemaal mensen uit de muziekindustrie zijn en die moet je twee avonden in n week bij elkaar zien te krijgen om te jureren. Dat is agenda-technisch vaak moeilijk, zeker als je met bekende mensen wil werken. Daarnaast is 5 mensen per land 215 mensen in heel Europa, en als je het zo bekijkt zijn dat behoorlijk wat jury-punten!
Dank voor de snelle reactie ^O^

Ik snap dat het organisatorisch lastig is... maar ik vind het toch wat weinig als je het per land bekijkt. Is dat iets waar deelnemende landen ook nog bezwaar tegen hebben bijvoorbeeld, het jurysysteem en de manier waarop het nu is ingeregeld?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:54:02 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92467635
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:39 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Nee hoor! Er zijn ergere dingen. Zonder een waardeoordeel te geven over Yolanthe is het wellicht wel interessant om te weten dat wij de presentator(en) moeten goedkeuren.
+ ze moeten meertalig zijn, dus met steenkolenengels en frans kom je dan niet weg ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 7 februari 2011 @ 18:35:46 #204
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_92469026
Is er een regel hoeveel (of liever gezegd hoe weinig) kleding de deelnemende dames moeten/mogen dragen?
Is er al wel eens kleding afgewezen omdat het te hoerig was of gewoon te bloot? Mag je bijvoorbeeld in een bikini het podium op?
Wie dit leest is gek
  maandag 7 februari 2011 @ 18:42:03 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92469263
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er een regel hoeveel (of liever gezegd hoe weinig) kleding de deelnemende dames moeten/mogen dragen?
Is er al wel eens kleding afgewezen omdat het te hoerig was of gewoon te bloot? Mag je bijvoorbeeld in een bikini het podium op?
Volgens mij mag er heel veel :P.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92469315
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er een regel hoeveel (of liever gezegd hoe weinig) kleding de deelnemende dames moeten/mogen dragen?
Is er al wel eens kleding afgewezen omdat het te hoerig was of gewoon te bloot? Mag je bijvoorbeeld in een bikini het podium op?

Al laat dit wel erg weinig zien. :P
pi_92469833
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:41 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Het moeten allemaal mensen uit de muziekindustrie zijn en die moet je twee avonden in n week bij elkaar zien te krijgen om te jureren. Dat is agenda-technisch vaak moeilijk, zeker als je met bekende mensen wil werken. Daarnaast is 5 mensen per land 215 mensen in heel Europa, en als je het zo bekijkt zijn dat behoorlijk wat jury-punten!
Zijn er eigenlijk criteria waar iemand aan moet voldoen om in de jury plaats te nemen? Niet dat ik zelf ambitie heb, maar voor Nederland waren het vorig jaar mensen als B-zanger Vinzzent en de manager van Frans Duijts. Als er in Nederland al in zo'n categorie wordt gevist, vraag ik me af wie het voor Andorra of San Marino doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:09:31 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92470241
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk criteria waar iemand aan moet voldoen om in de jury plaats te nemen? Niet dat ik zelf ambitie heb, maar voor Nederland waren het vorig jaar mensen als B-zanger Vinzzent en de manager van Frans Duijts. Als er in Nederland al in zo'n categorie wordt gevist, vraag ik me af wie het voor Andorra of San Marino doen.
ik kom zelf uit de muziekwereld, en ik kan je vertellen dat het hoe dan ook 1 slag volk is, de manager van franskle duijts is echt niet slechter dan de manager van bijv. marco borsato ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92472480
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:43 schreef Arth_NL het volgende:

[..]


Al laat dit wel erg weinig zien. :P
+ Moldavi 2006, dat vergeet je nog.
pi_92474773
En Roemeni 2004 met haar babydoll. :P
pi_92476801
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:39 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Nee hoor! Er zijn ergere dingen. Zonder een waardeoordeel te geven over Yolanthe is het wellicht wel interessant om te weten dat wij de presentator(en) moeten goedkeuren.
Nou, dan ligt de lat bij jullie ook niet echt hoog. Wat een stoethaspels zijn er voorbij gekomen de laatste jaren.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 7 februari 2011 @ 21:13:45 #212
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92477115
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef Arth_NL het volgende:
En Roemeni 2004 met haar babydoll. :P
ik vond oekraine 2009 ook errug geil!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92492029
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:39 schreef SietseBakker het volgende:

Nee hoor! Er zijn ergere dingen. Zonder een waardeoordeel te geven over Yolanthe is het wellicht wel interessant om te weten dat wij de presentator(en) moeten goedkeuren.
Je hoeft absoluut geen namen te noemen, maar zijn er wel eens presentatoren/trices niet goedgekeurd?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 februari 2011 @ 22:23:33 #214
163650 Greys
pi_92524295
Klopt het dat esctoday dit jaar (of vorige jaren ook al?) in de organisatie zit van Eurovision in Concert op 9 april in Amsterdam?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:53:40 #215
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_92574416
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik vond oekraine 2009 ook errug geil!
Be My Valentine :D
Het is nog steeds 1 van mijn favoriete nummers eigenlijk! Vooral de opbouw naar het solo drum stukje tot einde. Live was het wel verschrikkelijk om naar te kijken. Hadise zag er ook wel sexy uit volgensmij.
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  donderdag 10 februari 2011 @ 00:35:28 #216
333571 verified  SietseBakker
ESF2020 Executive Producer
pi_92576080
Zijn er nog inhoudelijke vragen? Het wordt de komende periode moeilijk om dit topic dagelijks bij te houden, dus vandaag (donderdag) is de laatste kans voor wie een snel antwoord wil! ;)
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:17:48 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92578857
Ja nog 1 dan, het lijkt me leuk om je nog eens terug te zien nadat het ESF is afgelopen, om terug te kijken op het ESF zegmaar ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 februari 2011 @ 08:29:26 #218
163650 Greys
pi_92578962
In elk geval alvast ontzettend bedankt voor het zo uitgebreid antwoorden op onze diverse vragen, we hebben er veel van opgestoken.

Veel succes met alle komende drukte en ik hoop tot ziens!

Douze points! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92588879
Wat Maanvis zegt!

En veel succes de komende tijd!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_92589163
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:39 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Nee hoor! Er zijn ergere dingen. Zonder een waardeoordeel te geven over Yolanthe is het wellicht wel interessant om te weten dat wij de presentator(en) moeten goedkeuren.
Wat voor eisen zijn er dan zoal aan/voor een presentator? :o
pi_92730200
Hoe veel televotes zijn er ongeveer nodig voor n en twaalf punten (jury niet meegerekend)?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 mei 2011 @ 15:20:54 #222
163650 Greys
pi_96840200
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:12 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

We hebben 13 jaar alle mogelijke wegen bewandeld om ze er weer bij te krijgen. Uiteindelijk stonden alle sterren gunstig met een terugkomst als resultaat :)
En wat voor een terugkomst *O*

(Sorry, moest even :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 mei 2011 @ 15:36:48 #223
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96841150
Wat voor sancties zijn er voor grappige flapdrollen die de puntentelling vertragen? Twee van die gasten dit jaar!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96871553
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:36 schreef eleusis het volgende:
Wat voor sancties zijn er voor grappige flapdrollen die de puntentelling vertragen? Twee van die gasten dit jaar!
Sommige deden het al in de generale repetitie, ik neem aan dat het dus wordt toegestaan :+
dag
  maandag 16 mei 2011 @ 10:24:12 #225
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96876826
Komt Sietse nog een keertje buurten binnenkort?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 16 mei 2011 @ 10:44:17 #226
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96877501
Vraagje aan Sietse, hoe leuk is t nog te organiseren als Nederland al zeven jaar niet meer in de finale staat.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 13:07:57 #227
163650 Greys
pi_96882982
Sietse, complimenten allereerst. Ik vond het een van de best georganiseerde Eurovisies. De Duitsers krijgen ook alle lof zie ik overal en terecht :)

Ik ben zelf nog even nieuwsgierig:
Kan en mag een commentator die daar in Dsseldorf zit zomaar "Welkom bij het TROS Muziekfeest" zeggen tegen de kijkers, tot twee keer toe? Niet Welkom bij het Eurovisie Songfestival, maar het TROS Muziekfeest.
Er zijn allerlei regels begreep ik qua uitzenden - alleen door publieke omroep e.d. - maar ik neem aan dat daar iets van gezegd gaat worden tegen de TROS? Ik vond het nogal van misplaatste arrogantie getuigen. Alsof ze er zelf ook maar iets aan georganiseerd hebben verder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 mei 2011 @ 13:09:34 #228
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96883049
Behalve dat, Jan Smit en Daniel Dekker vonden alle inzendingen kut en alleen de 3Dingesen goed, het ging alleen maar om Jan Smit en de tros.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 16 mei 2011 @ 13:10:13 #229
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96883073
Kunnen wij ergens een klacht indienen over deelname van de TROS?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 16 mei 2011 @ 13:11:55 #230
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96883141
NPO?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_96883158
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:07 schreef Greys het volgende:
Sietse, complimenten allereerst. Ik vond het een van de best georganiseerde Eurovisies. De Duitsers krijgen ook alle lof zie ik overal en terecht :)

Ik ben zelf nog even nieuwsgierig:
Kan en mag een commentator die daar in Dsseldorf zit zomaar "Welkom bij het TROS Muziekfeest" zeggen tegen de kijkers, tot twee keer toe? Niet Welkom bij het Eurovisie Songfestival, maar het TROS Muziekfeest.
Er zijn allerlei regels begreep ik qua uitzenden - alleen door publieke omroep e.d. - maar ik neem aan dat daar iets van gezegd gaat worden tegen de TROS? Ik vond het nogal van misplaatste arrogantie getuigen. Alsof ze er zelf ook maar iets aan georganiseerd hebben verder.
Je haalt me de woorden uit de mond.. ik ben ook wel benieuwd of dit wel mag
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 16 mei 2011 @ 13:13:37 #232
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96883185
quote:
3s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:10 schreef eleusis het volgende:
Kunnen wij ergens een klacht indienen over deelname van de TROS?
Ik denk dat Sietse blij is dat de Tros sowieso de uitzendrechten koopt, zal hem niet boeien al noemen ze het de TROS Megamuzieksensatie van het jaar.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_96883191
quote:
3s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:10 schreef eleusis het volgende:
Kunnen wij ergens een klacht indienen over deelname van de TROS?
Je zou het eens via de politiek kunnen proberen... het is natuurlijk wel overheidsgeld waarvan de TROS dit allemaal doet volgens mij
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 16 mei 2011 @ 13:14:23 #234
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96883210
quote:
6sen .gif Op maandag 16 mei 2011 13:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit de mond.. ik ben ook wel benieuwd of dit wel mag
Als het niet mag koopt de tros gewoon geen licentie meer.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 13:14:53 #235
163650 Greys
pi_96883228
quote:
3s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:10 schreef eleusis het volgende:
Kunnen wij ergens een klacht indienen over deelname van de TROS?
Een topic 'Weg met de TROS' openen en dat aan de TROS mailen lijkt me een goed plan.
Daar kan Sietse verder weinig aan veranderen denk ik, want behalve dat 'Welkom bij het TROS Muziekfeest' zullen ze zich wel aan de officile regels houden.
Sietse gaat niet over de Nederlandse inzending verder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 mei 2011 @ 13:15:26 #236
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96883250
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Je zou het eens via de politiek kunnen proberen... het is natuurlijk wel overheidsgeld waarvan de TROS dit allemaal doet volgens mij
Ja, Lingo ook. Er keken 2 miljoen mensen naar de halve finale. Naar gesubsideerde rotzooi bij andere zenders kijken soms nog geen 200.000 mensen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 13:17:56 #237
163650 Greys
pi_96883343
Wat doet de TROS allemaal verkeerd?

Daar over wel of geen TROS alsjeblieft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96883361
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:14 schreef Stefan het volgende:

[..]

Als het niet mag koopt de tros gewoon geen licentie meer.
Ze verzorgen de Nederlandse deelname aan het Eurovisie Songfestival... die merknaam mag je volgens mij dan niet zomaar ombuigen naar je eigen zin.

Als het een reden zou zijn voor ze om te stoppen... graag!
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 13:18:57 #239
163650 Greys
pi_96883396
Sietse, waren er dit jaar nog 'paniek' dingen achter de schermen die wij niet merkten?
Het leek allemaal vlekkeloos te gaan namelijk, maar ik ben benieuwd of het ook zo was :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96883412
Vraag aan Sietse...

Hoeveel ruimte is er nog in het aantal deelnemers... en als het deelnemende aantal landen verder stijgt krijgen we dan een 3e halve finale eventueel?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 13:24:49 #241
163650 Greys
pi_96883642
Nog wat vragen:

- Er werd nog flink gejoeld bij buurlanden die elkaar punten gaven, zou dat ooit nog gaan veranderen?
(Ik snapte persoonlijk bv niet waarom Griekenland steeds zoveel punten kreeg...)

- We lazen in de Telegraaf dat de EBU in gesprek gaat met Azerbeidzjan in verband met de hotelcapaciteit die er (nog) niet is en qua locatie. Verwacht je daar echte problemen of bouwen ze dat er gewoon even bij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96972761
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:11 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

Over de participation fee van individuele landen doen we geen mededelingen. De Big-Five (inmiddels mt Itali) is gebaseerd op die fee, potentieel aantal kijkers en nog een aantal van dat soort factoren. Natuurlijk kan dat veranderen, maar op korte termijn zie ik dat niet gebeuren.
Ik vind het persoonlijk oneerlijk dat o.a. op basis van participation fee (ik weet niet of je hiermee de EBU member fee bedoelt) wordt besloten of je bij de BIG-Five hoort en zodoende direct in de finale komt. Ik vind het absurd dat je door onder meer veel te betalen je als het ware een finale kan "kopen" en enig zins "macht" kan tonen, terwijl dat naar mijn mening niet in verhouding staat. Grote Landen (de BIG-Five behoort tot de top 7 van grootse landen in Europa) hebben nou eenmaal meer geld en inwoners en daarbij zijn de kleine landen in het nadeel. Ik vind dat Grote Rijke Landen een groot bedrag moeten betalen en Kleine Arme Landen een klein bedrag en dat de Big-Five wordt afgeschaft. De BIG-Five is ooit in het leven geroepen toen Duitsland zich niet wist te kwalificeren voor 1996, maar aangezien je nu een Halve Finale hebt en sowieso aanwezig bent vind ik het niet meer relevant om de BIG-Five automatisch te plaatsen voor de Finale.

SPOILER: top7 grootste landen naar inwoner aantal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:24:48 #243
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_96973277
Zal hij nog wel berhaupt reageren?
Feyenoord Rotterdam
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 mei 2011 @ 00:27:35 #244
163650 Greys
pi_96973383
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:24 schreef o.us het volgende:
Zal hij nog wel berhaupt reageren?
Denk ik wel hoor :)
Maar ik denk dat hij even een paar dagen van zijn welverdiende rust na Dsseldorf aan het genieten is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:29:10 #245
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_96973435
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Denk ik wel hoor :)
Maar ik denk dat hij even een paar dagen van zijn welverdiende rust na Dsseldorf aan het genieten is.
Die rust verdient hij zeker!
Feyenoord Rotterdam
pi_96974661
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:23 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

"Wat zet die vent zich voor schut zeg." Meer niet ;)
In 2007 mocht De Leeuw opnieuw de punten voor Nederland voorlezen, maar had een waarschuwing gekregen van de EBU
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_97254600
Hoe kwamen jullie erachter dat hij regelmatig op FOK zit?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2011 @ 18:14:51 #248
163650 Greys
pi_97256462
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:33 schreef G.R.S. het volgende:
Hoe kwamen jullie erachter dat hij regelmatig op FOK zit?
Doordat we hem vroegen om vragen te komen beantwoorden en hij toen zei 'Ja leuk, ik ben elke dag wel een paar keer op FOK!'. :+ En hij dit zelf in de introductie tekst zette die we in de openingspost hebben geplaatst :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97273342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Doordat we hem vroegen om vragen
te komen beantwoorden en hij toen zei 'Ja leuk, ik ben elke dag wel een paar keer op FOK!'. :+ En hij dit zelf in de introductie tekst zette die we in de
openingspost hebben geplaatst :)
Ik wist wel dat ik het kon terugvinden in de OP. Mijn excuses! Anyways, topic is super!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')