FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / T-Mobile family
NeverNooitVriendjedonderdag 27 januari 2011 @ 16:16
Ik heb sinds vorige week T-Mobile family afgesloten, hiermee kun je volgens de website:

quote:
Met Family creëer je een eigen 'familie', die bestaat uit zes T-Mobile nummers en één vaste lijn. Elk Family-lid krijgt maandelijks 1000 belminuten en 1000 sms'jes om gratis onderling te bellen en sms'en met de andere Family-leden. En dat terwijl slechts één familielid ¤ 14,95 per maand betaalt.
Goed, ik heb dus T-mobile family ingesteld en er een vast nummer ingezet. Deze ben ik gaan bellen, nu blijkt dat er door een of andere fout hij wel in rekening wordt gebracht, als ik nu inlog op T-mobile komt er namelijk te staan, overige kosten: ¤127,- Ik heb hierover met T-Mobile klantenservice gebeld en zij zeggen niet meer te kunnen doen dan de rekening aan het eind van de maand af te wachten. Ook ben ik langs een T-Mobile winkel gegaan en die gaven ook aan niets te kunnen doen. Het nummer wat ik bel komt overeen met het nummer wat in ingesteld heb binnen mijn 'family' bundel, dus geen typfout gemaakt o.i.d.

Vanochtend toen ik inlogde waren de overige kosten nog ¤103,- dus ik heb net 45 minuutjes gebeld en nu is het ¤127,-. Hij factureert dus echt gewoon alsof ik geen family pakket heb.

Ik heb dit pakket op 21-01-2011 geactiveerd, en 3 medewerkers hebben mij bevestigd, zowel aan de telefoon als in de winkel, dat ik er gelijk gebruik van kan maken.

Overigens houdt T-Mobile zelf niet bij hoeveel je van die 1000 minuten besteed, dus dat moet je zelf maar narekenen (goede service), ik heb het net even bekeken en heb nu 481 minuten verbruikt van de totale 1000.

Aangezien T-Mobile zegt de rekening af te wachten (die komt 22 februari), gaat dit een vette rekening worden, ik kan nu er van uitgaan dat zij het bedrag gaan crediteren, maar dan doe ik een aanname.. of dat verstandig is? Wat kan ik hier tegen doen? Kan ik dit op een of andere manier vastleggen? De medewerkers die ik gesproken heb zeggen allemaal een notitie te hebben gemaakt, en dat klopt opzich ook wel want de medewerker die ik net sprak wist al een beetje wat er aan de hand was.. maar goed, dat blijven ook maar notities.

Iemand die dit ook heeft meegemaakt? En is het niet heel erg achterlijk dat je als gebruiker zelf moet gaan bijhouden hoeveel je van de 1000 minuten gebruikt?
NeverNooitVriendjevrijdag 11 februari 2011 @ 10:53
Kick, oh en girlfriend zit met nieuw mobiel nummer (prepaid t-mobile) ook in familie maar haar beltegoed wordt gewoon afgeschreven. Dus dat moeten ze ook nog gewoon gaan vergoeden neem ik aan?
Keukenprinsesjevrijdag 11 februari 2011 @ 10:57
Wij hebben dit vorig jaar ook gehad, er was iets niet goed gegaan. Is allemaal teruggedraaid en vergoed door T-Mobile, maar het heeft wel een aantal telefoontjes gekost.
NeverNooitVriendjevrijdag 11 februari 2011 @ 11:07
Hmm ok, ja ik heb er inmiddels met 3 telefoonmedewerkers over gesproken en met een medewerker in een winkel. Iedereen zegt, je zult de rekening moeten afwachten. Laatste keer toen ik keek stond die rekening op 350e, ik durf niet meer te kijken maar deze zal nu ergens @ 500e staan. (Ik gebruik de t-mobile family optimaal zegmaar). Nou goed, ik had eerst een machtiging voor automatisch afschrijven maar heb nu maar even een acceptigro gedaan. Ik wacht het af!
Swindlervrijdag 11 februari 2011 @ 11:19
Ik krijg nog 360 euro terug van T-mobile door dit gezeik , ene gesprek werkt het goed , en andere keer zien ze niet dat het een t-mobile nummer is. Inmiddels maar opgezegd.
Keukenprinsesjevrijdag 11 februari 2011 @ 11:24
Straks op je factuur kun je inderdaad zien (dmv een ' f ' ) welk gesprek onder je Family account valt
Wel kun je hen vragen te bevestigen dat je family account inderdaad is geactiveerd (Per mail is het beste, want dan heb je dat zwart op wit) om te voorkomen dat de kosten nog hoger oplopen. Bij mij wat het namelijk gereset, maar niet goed geactiveerd daarna.

Mbt de kosten van diegenen met prepaid die onder de family vallen, zij moeten zelf contact opnemen met T-Mobile.
NeverNooitVriendjevrijdag 11 februari 2011 @ 12:39
Hmm oke. Ik heb meerdere medewerkers gevraagd of de instellingen goed stonden, en dit was inderdaad zo. Maar slimme tip om het nog even per e-mail na te vragen, ga ik zeker doen. De medewerkers vertelde mij ook dat wanneer er een "f" achter het nummer op de rekening staat dit juist is. Weet iemand nog in hoeverre T-mobile de tijd neemt om de correctie te doen? Ik ga er denk ik nu alvast een aangetekende brief naartoe sturen. En verder is de family een leuk concept maar crap dat je zelf moet bijhouden hoebeel minuten je verbruikt aangezien je gewoon op deze manier geen hard bewijs hebt. En 1000 min lijkt veel maar ik heb het er met 4/5 dagen doorheen, dus best lastig gedoe allemaal. Naja ik ga de brief + mail sturen! Dank
SvenMvrijdag 11 februari 2011 @ 13:30
Holy shit. Bel jij 200 minuten per dag o_O
Swindlervrijdag 11 februari 2011 @ 13:45
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:39 schreef NeverNooitVriendje het volgende:
Hmm oke. Ik heb meerdere medewerkers gevraagd of de instellingen goed stonden, en dit was inderdaad zo. Maar slimme tip om het nog even per e-mail na te vragen, ga ik zeker doen. De medewerkers vertelde mij ook dat wanneer er een "f" achter het nummer op de rekening staat dit juist is. Weet iemand nog in hoeverre T-mobile de tijd neemt om de correctie te doen? Ik ga er denk ik nu alvast een aangetekende brief naartoe sturen. En verder is de family een leuk concept maar crap dat je zelf moet bijhouden hoebeel minuten je verbruikt aangezien je gewoon op deze manier geen hard bewijs hebt. En 1000 min lijkt veel maar ik heb het er met 4/5 dagen doorheen, dus best lastig gedoe allemaal. Naja ik ga de brief + mail sturen! Dank
3 maanden , en veel telefoontjes/mailtjes.

Trouwens ga je slapen met je telefoon nog in gesprek ofzo :')
Keukenprinsesjevrijdag 11 februari 2011 @ 13:51
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:39 schreef NeverNooitVriendje het volgende:
En 1000 min lijkt veel maar ik heb het er met 4/5 dagen doorheen, dus best lastig gedoe allemaal. Naja ik ga de brief + mail sturen! Dank
Dan heb jij meer tijd dan wij, bij ons is er nog niemand in de family overheen gegaan, zelfs mijn zoon + vriendinnetje van zoon niet die allebei in de family zitten
Kun je dan niet beter skypen?