abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:37:07 #251
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92964582
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:50 schreef Messina het volgende:
Ik was net wat plantjes aan het terugzetten (De Garra Rufa's trekken die graag uit de grond, daarom staan planten dus ook af en toe op een andere plek op de foto's :')). Toen ik klaar was wilde ik de afdekplaat terugleggen... laat 'm vallen... Een stuk breekt af en valt in het aquarium, boven op twee corydorassen ;(
Er is niet zoveel met ze aan de hand, ze gingen gewoon verder met door het zand wroeten, maar ik schrok me dood :@ |:(
Scheelt dat ze onder water zitten en het niet zo hard aankomt. :+ .
Maar je afdekplaat is nu dus kapot?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92964712
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:37 schreef Staal het volgende:

[..]

Scheelt dat ze onder water zitten en het niet zo hard aankomt. :+ .
Maar je afdekplaat is nu dus kapot?
Das waar :D
Jep, maar het is maar een hoekje, rijd morgen wel even langs de glashandel hier in de buurt :)
Ben allang blij dat er niets dood/gewond/stuk is naast de glasplaat :)
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:45:31 #253
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92964993
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik zou ook nog eventjes wachten tot het iig stabiel een graad of 7/8 graden is in de nacht, dan kunnen ze het wel hebben ;) Officieel zouden geloof ik op +12 ofzo moeten zitten, maar met 7/8 overleven ze het ook wel.

Mocht je trouwens over een tijdje interesse hebben, heb ik nog wat platys voor je :P

@Messina; ik zou me ook doodschrikken :P
Oh ja, wil er graag over een poosje een paar van je overnemen. Eigenlijk gaat nu langzaam alles dood. (Ouderdom, niet schrikken.) zoals de tetra's. Ik vul niets aan en dan wil ik wat bewuster voor vissen kiezen. Ik heb natuurlijk ook een paar jaar terug de typische beginnersfouten gemaakt.

Als ze voor het eerst gaan zoals bij Jort dan zou ik zeker wel wachten. Maar zelf dus ook.
Maar ik heb me laten vertellen dat als je een redelijke vijver hebt ze gewoon de vrieskou prima doorstaan. In een wijnton gaat dat helaas niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:46:50 #254
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92965056
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Das waar :D
Jep, maar het is maar een hoekje, rijd morgen wel even langs de glashandel hier in de buurt :)
Ben allang blij dat er niets dood/gewond/stuk is naast de glasplaat :)
True, een beest uit zijn lijden verlossen blijft naar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92966631
Dag dames en heren.

Ik en mijn pa zijn weer bezig een 60 cm bakje op te stellen, waar we voorlopig even de kroos van onze blauwe rivierkreeften in gaan opslaan voor verkoop (bij interesse, pm).

Als deze weg zijn ben ik van plan kleine puffers erin te doen. Echter de vraag waar ik deze koop (die in het filmpje in de OP)? Vind ze te cool om niet te hebben namelijk :D Zou Hilversum ze hebben?

Anders misschien een Axilotl.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:29:44 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_92966757
Axolotl.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_92966797
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:29 schreef Samzz het volgende:
Axolotl.
Ja, ik zat te twijfelen :') Maar je hebt gelijk, zo had ik 'm eerst en toen veranderd naar Axilotl.

Maargoed, weet je waar ze die verkopen?

Ik wil sowieso van alle kreeften af eigenlijk, want ze hebben al mijn dure planten tot gort geknipt :( Had een lotus met zelfs een bloem :D knippen ze 'm stuk :( Pestbeesten, zoveel planten gekocht dat er nu plasticen in zitten en die zijn lelijk :{w maar gaan tenminste niet kapot. Wil de Juwel Vision die we hebben weer mooi maken, dus echte planten en iets minder hout ook denk ik.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:34:25 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_92966941
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:30 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ja, ik zat te twijfelen :') Maar je hebt gelijk, zo had ik 'm eerst en toen veranderd naar Axilotl.

Maargoed, weet je waar ze die verkopen?
Meestal hebben de grotere aquariumzaken ze wel of kunnen er iig aan komen, reptiel/amfibie winkels en anders Zoo Zajac in Duitsland zeker weten. :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:34:40 #259
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92966949
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:30 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ja, ik zat te twijfelen :') Maar je hebt gelijk, zo had ik 'm eerst en toen veranderd naar Axilotl.

Maargoed, weet je waar ze die verkopen?
Zit er een water/aquariumwinkel in Hilversum? Zo ja, kunnen ze die gewoon voor je bestellen hoor.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92967036
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:34 schreef Staal het volgende:

[..]

Zit er een water/aquariumwinkel in Hilversum? Zo ja, kunnen ze die gewoon voor je bestellen hoor.
Oke oke, dan ga ik ze eerst maar even bellen (is nogal een stukje treinen/rijden).

Ze hebben daar een water en aqua winkel ja, en die is niet klein! Linker gedeelte is zee aquaria en rechts tropisch. Dacht volgens mij ook haaien daar gezien te hebben maar dat kan ook in een andere zaak geweest zijn.

Maar het liefst neem ik van die puffers, die oogjes :@

Vind normaal gesproken helemaal niets schattig maar die ogen O+
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:42:50 #261
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92967318
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:36 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Oke oke, dan ga ik ze eerst maar even bellen (is nogal een stukje treinen/rijden).

Ze hebben daar een water en aqua winkel ja, en die is niet klein! Linker gedeelte is zee aquaria en rechts tropisch. Dacht volgens mij ook haaien daar gezien te hebben maar dat kan ook in een andere zaak geweest zijn.

Maar het liefst neem ik van die puffers, die oogjes :@

Vind normaal gesproken helemaal niets schattig maar die ogen O+
Bellen is beter maar het is geen straf om in een mooie aquawinkel rond te lopen. Moet er iedere week heen en verveelt nooit.

Die oogjes zijn tof. Net alsof ze ontworpen zijn door Disney.
Messina in dit topic heeft dwergjes.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92967436
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:42 schreef Staal het volgende:

[..]

Bellen is beter maar het is geen straf om in een mooie aquawinkel rond te lopen. Moet er iedere week heen en verveelt nooit.

Die oogjes zijn tof. Net alsof ze ontworpen zijn door Disney.
Messina in dit topic heeft dwergjes.
Ik zoek een beetje rond op internet en ben alvast aan het kijken hoe ik de bak in ga richten. Er zit nu licht grind in, wroeten deze visjes of is zand dan toch beter? Ga er ook een paar Otocinclus en Khuli's bij doen. Heb ik beide al gehad, Khuli's nog steeds maar dat zijn echt monsters geworden en laat ik lekker in de grote bak.

Het is zeker geen straf om daar rond te lopen, ik zou er graag willen werken zelfs maar geen in de buurt :(
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:48:45 #263
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92967593
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik zoek een beetje rond op internet en ben alvast aan het kijken hoe ik de bak in ga richten. Er zit nu licht grind in, wroeten deze visjes of is zand dan toch beter? Ga er ook een paar Otocinclus en Khuli's bij doen. Heb ik beide al gehad, Khuli's nog steeds maar dat zijn echt monsters geworden en laat ik lekker in de grote bak.

Het is zeker geen straf om daar rond te lopen, ik zou er graag willen werken zelfs maar geen in de buurt :(
Ik heb er geen verstand van. ;).

Faith, kom er maar in!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92968206
En nogmaals bij interesse in Blauwe Florida kreeften pm! We hebben er een stuk of 5 die weg kunnen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 februari 2011 @ 16:28:26 #265
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92969377
Maandag komt de constructeur. En daarna mag ik dan hopelijk met de big boys (en girls) meespelen.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 februari 2011 @ 16:29:06 #266
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92969416
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:02 schreef Phantomesse het volgende:
En nogmaals bij interesse in Blauwe Florida kreeften pm! We hebben er een stuk of 5 die weg kunnen.
Het maakt mij geen drol uit hoor, maar het is wel verboten om levende waar aan te bieden/verkopen op de fok.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_92970299
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het maakt mij geen drol uit hoor, maar het is wel verboten om levende waar aan te bieden/verkopen op de fok.
Ah, dat wist ik niet :) In dat geval, laat maar haha.

Anyways, de kreeftenbak is klaar. Mijn pa vond het nodig om ze er nu al in te gooien, stuk ongeduld.

pi_92971293
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik zoek een beetje rond op internet en ben alvast aan het kijken hoe ik de bak in ga richten. Er zit nu licht grind in, wroeten deze visjes of is zand dan toch beter? Ga er ook een paar Otocinclus en Khuli's bij doen. Heb ik beide al gehad, Khuli's nog steeds maar dat zijn echt monsters geworden en laat ik lekker in de grote bak.

Het is zeker geen straf om daar rond te lopen, ik zou er graag willen werken zelfs maar geen in de buurt :(
Wit (licht) zand/grind is prima, ze wroeten niet door de bodem. Ik zou er geen vissen bij doen, ze eten vinnen, pootjes van garnalen, etc, etc, etc. Ik heb hier drie kogeltjes in 60 liter. Ze zijn echt adorable <3

Let wel; Ze accepteren niet al het voer. Hier wordt alleen levend voer en rode muggenlarven geaccepteerd. Die moet ik dan wel laten ontdooien en met de hand (pincet) geven, want anders gaat het liggen rotten op de bodem. Trek dus eens in de twee dagen minimaal 10 minuten per dwergkogelvis uit. Als je die tijd niet hebt zou ik er niet aan beginnen. Geldt ook als je perse andere vissen in die bak erbij wilt :P

Hier in Groningen verkopen ze dwergkogelvissen gewoon bij de LFS. Ook de Axolotl trouwens, maar die vind ik stiekem eng :@

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van. ;).

Faith, kom er maar in!
U roept, wij draaien! :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_92971443
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:28 schreef Kreator het volgende:
Maandag komt de constructeur. En daarna mag ik dan hopelijk met de big boys (en girls) meespelen.
Oe spannend! Houd ons op de hoogte, ben echt benieuwd wat er gaat komen en wat je ervan gaat maken!

Leuke bak trouwens, Phantomesse! :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_92971590
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:04 schreef Messina het volgende:

[..]

Wit (licht) zand/grind is prima, ze wroeten niet door de bodem. Ik zou er geen vissen bij doen, ze eten vinnen, pootjes van garnalen, etc, etc, etc. Ik heb hier drie kogeltjes in 60 liter. Ze zijn echt adorable <3

Let wel; Ze accepteren niet al het voer. Hier wordt alleen levend voer en rode muggenlarven geaccepteerd. Die moet ik dan wel laten ontdooien en met de hand (pincet) geven, want anders gaat het liggen rotten op de bodem. Trek dus eens in de twee dagen minimaal 10 minuten per dwergkogelvis uit. Als je die tijd niet hebt zou ik er niet aan beginnen. Geldt ook als je perse andere vissen in die bak erbij wilt :P

Hier in Groningen verkopen ze dwergkogelvissen gewoon bij de LFS. Ook de Axolotl trouwens, maar die vind ik stiekem eng :@

Die tijd trek ik er wel voor uit, vind ik ook leuk om te doen :) Mijn neefje heeft een shotload aan slakjes in zijn bak 'omdat hij die leuk vindt' dus dat is geregeld. Vriesvoer heb ik hier ook liggen, en in de zomer vis ik levende muggenlarven uit de achtertuin en af en toe haal ik ze bij de dierenwinkel. Enge dingen zijn dat trouwens die rode muggenlarven ;(

Axolotls zijn niet eng die zijn schattig :D Mits roze natuurlijk, ik wil alleen een roze :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:07 schreef Messina het volgende:

Leuke bak trouwens, Phantomesse! :)
Dankje :D Vind hem ook wel redelijk geslaagd, morgen alleen nog even met de stenen spelen denk ik.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:17:20 #271
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92971893
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:11 schreef Phantomesse het volgende:

Enge dingen zijn dat trouwens die rode muggenlarven ;(
Ik vind het wel geinig spul. Het ligt voor dood in een krant en zodra je het in het water gooit gaat het leven.

quote:
Axolotls zijn niet eng die zijn schattig :D Mits roze natuurlijk, ik wil alleen een roze :')

Net alsof ze uit de ruimte zijn gevallen. Aparte diertjes. Jij houdt waarschijnlijk ook wel van Pixarfilms?

Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92971965
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:11 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Die tijd trek ik er wel voor uit, vind ik ook leuk om te doen :) Mijn neefje heeft een shotload aan slakjes in zijn bak 'omdat hij die leuk vindt' dus dat is geregeld. Vriesvoer heb ik hier ook liggen, en in de zomer vis ik levende muggenlarven uit de achtertuin en af en toe haal ik ze bij de dierenwinkel. Enge dingen zijn dat trouwens die rode muggenlarven ;(

Axolotls zijn niet eng die zijn schattig :D Mits roze natuurlijk, ik wil alleen een roze :')

[..]

Dankje :D Vind hem ook wel redelijk geslaagd, morgen alleen nog even met de stenen spelen denk ik.
En slakjes, uiteraard eten ze slakjes! _O-
Die hebben dwergkogeltjes overigens niet nodig voor hun tandjes, dat geldt alleen voor grote kogelvissen, dus geen nood als er een keer geen slakjes voor handen zijn! ;) Voordeel is dat ik nog een groot aquarium heb staan waar ik makkelijk slakken uit kan halen, maar dat doe ik ook maar eens in de week/twee weken.
Ik heb de kogeltjes een tijdje naast mijn monitor gehad (ik leef achter de PC), maar dat vonden ze niet zo'n succes, schrokken als ik iets wilde pakken wat voor het aquarium lag etc, dus toen heb ik ze verplaatst naar een andere locatie. Sindsdien gaat het weer goed en komen ze direct naar het glas zwemmen als ik in de buurt ben.

Roze, dat zijn toch albino's? Want die heeft mijn LFS altijd. En dan liggen ze daar maar een beetje te liggen, alsof ze dood zijn. Brrr :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:17 schreef Staal het volgende:

Net alsof ze uit de ruimte zijn gevallen. Aparte diertjes. Jij houdt waarschijnlijk ook wel van Pixarfilms?

[ afbeelding ]
Okay, das wel een schattige foto, ja O+
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:21:12 #273
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92972076
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:18 schreef Messina het volgende:

Okay, das wel een schattige foto, ja O+
Die andere zijn enger. Wel mooi, net draken.
Maar als dat alleen maar voor dood op de bodem ligt lijkt er mij ook niets aan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92972173
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:21 schreef Staal het volgende:

[..]

Die andere zijn enger. Wel mooi, net draken.
Maar als dat alleen maar voor dood op de bodem ligt lijkt er mij ook niets aan.
Tot je langs de bak loopt, dan schieten ze ineens weg! :{
Maar misschien heeft het ook wel met m'n grote-vissen-fobie te maken! _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_92972180
Haha Pixarfilms zijn leuk maar dan vanwege de droge humor en niet vanwege de schattigheid. Zoals ik al zei, ik vind dingen nooit echt schattig ofzo maar dit.. Ja :P Dingen die echt zijn wel haha, pixels niet :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')