abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 24 januari 2011 @ 21:35:05 #1
296595 foodlover
live and learn
pi_91820929
In mei 2010 en in december 2010 hebben wij een cruise gemaakt in het Caribisch gebied. Dit is ons erg goed bevallen. Hieronder de details:

Mei 2010:
Cruise Line: Carnival Cruise Lines
Cruise Ship: Carnival Glory
Departure Date: Sunday, May 16, 2010
Departure Port: Miami, Florida
Length of cruise: 7 days

Route
Departure Port Date Arrival Time
MIAMI, FL DOCK
FUN DAY AT SEA FUN AT SEA
COZUMEL, MEXICO DOCK
BELIZE TENDER
ISLA ROATAN DOCK
GRAND CAYMAN, CAYMAN ISLANDS TENDER
FUN DAY AT SEA FUN AT SEA
MIAMI, FL DOCK

December 2010
Cruise Line: Princess Cruises
Cruise Ship: Emerald Princess
Departure Date: December 18, 2010
Departure Port: Fort Lauderdale, Florida
Length of cruise: 11 days

Route
Fort Lauderdale
Princess Cays (Bahamas)
Zeedag
St. Thomas US Virgin Islands
Antigua
St. Kitts
Barbados
St. Lucia
Zeedag
Zeedag
Fort Lauderdale

Wie cruist er nog meer graag en waar ben je geweest???
  maandag 24 januari 2011 @ 21:36:47 #2
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_91821052
lijkt me wel leuk om een keer te doen maar van de andere kant ben ik bang dat je je gaat vervelen op het schip... en jammer dat je niet "even" weg kan
Wat doe ik hier?
pi_91822911
'Minicruise' naar Newcastle :')
  maandag 24 januari 2011 @ 22:03:19 #4
104963 ETA
European Travel Author
pi_91822984
ik heb ook 2 (expeditie) cruises gemaakt, 1 richting zuidpool, 1 richting noordpool. Was wel leuk, alleen beetje koud.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_91859585
Ik ben tegenwoordig ook helemaal fan van cruisen, in 2009 ben ik 11 dagen in de middellandse zee geweest met de Norwegian Gem (Athene, griekse eilanden, alexandrie, turkse kust en istanbul) en vorig jaar een kleine cruise vanuit Dubai gemaakt met Costa (Bahrein, Muscat, etc).

Zelf was ik ook bang me te gaan vervelen, maar daar had ik totaal geen last van, je komt 's ochtends ergens aan, bekijkt de hele dag dingen of gaat een beetje winkelen etc, 's avonds weer aan boord, lekker eten en misschien een show pakken of een uurtje de sportschool/sauna etc in, nog even een drankje in een bar of nachtclub, lekker slapen en de volgende ochtend ben je in een nieuwe plaats. Wel heb ik pas 1 keer een volle zeedag gehad, ik weet niet hoe ik bijvoorbeeld een transatlantisch oversteek met 6 dagen op zee zou vinden.....

In augustus/september ga ik het andere deel van de middellandse zee doen, Barcelona, Monte Carlo, Rome, Venetie ongeveer. Moet de precieze cruise nog boeken maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Nieuw Amsterdam van de HAL, in ieder geval kwa route. Ik ben alleen een beetje bang dat ik een schip van de HAL te stijf/formeel ga vinden......

Carribbean staat voor 2012 op het programma waarschijnlijk....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_91910073
Cruiselines zijn nogal verschilend! Zo is Carnival wat meer op entertainment gericht, Princess had een wat serieuzer publiek, HAL ook.

Ik zou dit jaar nog graag een trans-Atlantische oversteek willen maken, via Spanje naar USA bv.

Wij hebben ons tot nu toe geen moment verveeld, ook wel 2 zeedagen achter elkaar gehad.
pi_91931528
Serieus publiek vind ik niet zo'n probleem, maar ik heb weinig zin om op vakantie 2 weken lang in pak rond te moeten lopen bijvoorbeeld.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_91947548
Ik ga in maart mijn eerste cruise maken: vanuit Dubai in 7 dagen langs Oman, Bachrein, en VAE met Costa Cruises. Heb geen idee of het wat voor me is, dus dat zal ik dan zien :)
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 19:27:08 #9
45833 crew  Fogel
pi_98075812
Nadat ik deze week al twee keer een cruiseschip in de haven gezien heb, en bootreizen op zich wel bevallen, ben ik maar eens begonnen om me te orienteren op de cruisemarkt om misschien volgende zomervakantie eens voor het eerst een "echte" cruise te maken. (een "cruise" tussen HvH-Hull, Oslo-Hirtshals/Kopenhagen/Kiel en dat soort korte stukjes tellen wat mij betreft niet als "echte" cruise)

Maargoed, er zijn enorm veel rederijen en nog meer bestemmingen. Online zoeken is niet altijd even handig -al is het maar om het practische feit dat je niet overal meer dan 2 kinderen aan kan geven, en ik heb er 3, en bij anderen kan je 2012 nog niet in de kalender zien- als je niet weet wat je wil...
Een paar practische vragen:
- welke rederij heeft "kindvriendelijke" schepen? (misschien is TRV niet de juiste doelgroep :P)
- hoeveel dagen is ideaal voor een eerste cruise?
- welk gebied is ideaal voor een eerste cruise? (eens in de twee dagen aan land is waarschijnlijk al voldoende)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98078700
Op je vraag over kindvriendelijk: Ik weet dat Disney eigen cruises heeft vanuit Miami / Fort Lauderdal (heb dat zelf niet gedaan maar wel leuke verhalen over gehoord als je kinderen hebt). Is het hele disney concept alleen dan op een boot :)
pi_104401991
Wij gaan een cruise maken in januari 2012 met de Oasis of the Seas.

- Fort lauderdale
- dag varen
- Haïti (Labadee)
- Jamaica (Falmouth)
- dag varen
- Mexico (Cozumel)
- dag varen
- Fort lauderdale

Zijn hier mensen die nog tips hebben voor dingen die je wel of niet moet doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jolige_Joffer op 15-11-2011 17:59:02 (Typo) ]
pi_104523906
Ik heb twee cruises gemaakt en vind het een geweldige manier van vakantie vieren. Je pakt één keer je koffer uit en je hotel brengt je naar verschillende landen en bestemmingen.

De eerste was in 2005 met Carnival op de Carnival Victory. De cruise vertrok vanuit Miami en ging naar Puerto Rico, St. Thomas en St. Maarten.

De tweede was in de zomer van 2010, ook met Carnival op de Carnival Valor. Deze vertrok ook vanuit Miami en ging naar Grand Cayman, Isla Roatan (Honduras), Belize en Cozumel (Mexico).

@Fogel: Beetje laat, maargoed: Carnival is ook erg kindvriendelijk met ook entertainment voor kinderen, zowel overdag als 's avonds. Voor een eerste cruise zou ik een cruise van 6-7 dagen proberen, dat is vaak lang genoeg. En het gebied hangt van jezelf af. Hou je van een zonnige en warme omgeving? Dan is het Caribisch gebied erg mooi en het is er vrijwel altijd mooi weer. Hou je meer van uitzichten? Dan zou je kunnen kijken naar een cruise richting Alaska of Canada...
Zelf vind ik cruises die vanuit Miami vertrekken erg prettig: het is niet te lang vliegen en Miami is een prettige stad om een nacht voor en na de cruise te verblijven.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
pi_105315188
Ik heb tot op heden 2 cruises gemaakt en de 3de staat inmiddels gepland voor volgend jaar december.

De eerste was in 2000 met Carnival.
Port Canaveral - Nassau - Freeport - Port Canaveral

De tweede was afgelopen oktober met Royal Caribbean.
Miami - Nassau - Coco Cay - Key West - Miami

Beiden waren in combinatie met een andere bestemming, vandaar niet zo lang. De cruise die ik in december 2012 ga maken wordt als volgt (met Royal Caribbean wederom)
San Juan (Puerto Rico), St Croix, Philipsburg (St.Maarten), St.John´s (Antigua), Castries (St.Lucia), Bridgetown (Barbados), zee, San Juan (Puerto Rico)
Heb er nu al weer zin in!!

Cruisen is voor mij eigenlijk de beste manier van reizen.

Oh ja, en nog even voor de mensen die denken dat cruisen duur is. Onzin! Het is niet duurder dan de meeste andere zon/zee/strand vakanties.
Voor mijn laatste vakantie was ik voor de cruise 275 euro pp kwijt en dat is dus al inclusief eten. De cruise voor volgend jaar december kost 400 euro pp. En ja, natuurlijk is het vliegen er naar toe niet goedkoop, maar dat is altijd zo als je naar de caribbean vliegt.

[ Bericht 21% gewijzigd door mirannie op 07-12-2011 21:54:07 ]
  donderdag 8 december 2011 @ 00:44:35 #14
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_105324998
Hmmmm let's see waar ik overal gecruised heb...

1 jaar op de Silver Wind - noord-zuid europa, noord-zuid amerika - Amazone, Chile, Argenina, je kent het wel...
toen een jaar op de Seabourn Spirit - ook veel Europa, midden oosten, Afrika en Azie - Zanzibar, Seychellen, Bali, je kent het wel...

Maar als crew natuurlijk
pi_105327371
quote:
12s.gif Op donderdag 8 december 2011 00:44 schreef wiijntje het volgende:
Hmmmm let's see waar ik overal gecruised heb...

1 jaar op de Silver Wind - noord-zuid europa, noord-zuid amerika - Amazone, Chile, Argenina, je kent het wel...
toen een jaar op de Seabourn Spirit - ook veel Europa, midden oosten, Afrika en Azie - Zanzibar, Seychellen, Bali, je kent het wel...

Maar als crew natuurlijk
Leuk!! En wat een goede plekken ook!
Wat deed je voor werk?
  Moderator donderdag 8 december 2011 @ 09:43:03 #16
45833 crew  Fogel
pi_105329115
Bedankt Robertable, daar kan ik wat mee.
Het zit er dit jaar niet in, eerst een huis bouwen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_105331048
quote:
12s.gif Op donderdag 8 december 2011 00:44 schreef wiijntje het volgende:
Hmmmm let's see waar ik overal gecruised heb...

1 jaar op de Silver Wind - noord-zuid europa, noord-zuid amerika - Amazone, Chile, Argenina, je kent het wel...
toen een jaar op de Seabourn Spirit - ook veel Europa, midden oosten, Afrika en Azie - Zanzibar, Seychellen, Bali, je kent het wel...

Maar als crew natuurlijk
Niet de minste schepen ook :P Als je die trips als passagier maakt denk ik dat je een miljoen mee moet brengen....

Inmiddels ook weer een cruise gemaakt, in september met de Carnival Magic (uiteindelijk toch voor deze gekozen omdat het prijsverschil door een leuke aanbieding wel erg groot werd tov van de HAL) 13 dagen westelijke Middellandse zee gedaan, Barcelona, Monte Carlo, Marseille (ivm met italiaanse staking toegevoegd ipv Napels helaas), Rome, Livorno (Florence/Pisa), Venetie, Dubrovinic, Sicilie en weer terug naar Barcelona.
Wederom zeer goed bevallen, had nu ook wat meer zeedagen erbij zitten en me geen seconde verveeld.

voor 2012 ga ik in ieder geval weer bij Dubai een cruise maken, even voor een habbekrats het rotweer in februari ontsnappen *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door LordLynx op 08-12-2011 11:17:00 ]
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  donderdag 8 december 2011 @ 12:17:23 #18
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_105333136
"Leuk!! En wat een goede plekken ook!
Wat deed je voor werk? " - gewoon in de bediening: restaurant en room-service.

"Niet de minste schepen ook :P Als je die trips als passagier maakt denk ik dat je een miljoen mee moet brengen...." - valt wel mee: toendertijd (1995/1996/1997) betaalde men gemiddeld $1000,- per persoon per dag. Exclusief vliegreis. Maar dan had je ook ALLES inclusief!
pi_105424844
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:47 schreef mirannie het volgende:
Ik heb tot op heden 2 cruises gemaakt en de 3de staat inmiddels gepland voor volgend jaar december.

De eerste was in 2000 met Carnival.
Port Canaveral - Nassau - Freeport - Port Canaveral

De tweede was afgelopen oktober met Royal Caribbean.
Miami - Nassau - Coco Cay - Key West - Miami

Beiden waren in combinatie met een andere bestemming, vandaar niet zo lang. De cruise die ik in december 2012 ga maken wordt als volgt (met Royal Caribbean wederom)
San Juan (Puerto Rico), St Croix, Philipsburg (St.Maarten), St.John´s (Antigua), Castries (St.Lucia), Bridgetown (Barbados), zee, San Juan (Puerto Rico)
Heb er nu al weer zin in!!

Cruisen is voor mij eigenlijk de beste manier van reizen.

Oh ja, en nog even voor de mensen die denken dat cruisen duur is. Onzin! Het is niet duurder dan de meeste andere zon/zee/strand vakanties.
Voor mijn laatste vakantie was ik voor de cruise 275 euro pp kwijt en dat is dus al inclusief eten. De cruise voor volgend jaar december kost 400 euro pp. En ja, natuurlijk is het vliegen er naar toe niet goedkoop, maar dat is altijd zo als je naar de caribbean vliegt.
Ik begrijp dus dat Royal Caribbean je goed bevallen is? Nog 4 weekjes geduld :)
pi_105425250
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:43 schreef Jolige_Joffer het volgende:

[..]

Ik begrijp dus dat Royal Caribbean je goed bevallen is? Nog 4 weekjes geduld :)
Ja zeker! Heb alleen de vergelijking met Carnival, maar dan gaat mijn voorkeur toch echt uit naar Royal Caribbean.
Moet wel zeggen dat het toeval is dat ik nu weer met Royal Caribbean ga hoor, heb gewoon gekeken welke cruise me qua bestemmingen en kosten het beste beviel.

Maar zie dat jij met de Oasis gaat. Heb daar toevallig vanmiddag foto's van zitten kijken. Wat een gigantisch mooi schip is dat!!
pi_105449048
Het wordt voor mij de eerste keer, dus nog geen vergelijking mogelijk.
Het is het grootste passagiersschip ter wereld, dus het zal best indrukwekkend zijn :-)
pi_106831387
Cruisen is na het ongeluk (of de ramp...) met de Costa Concordia gelijk helemaal in het nieuws, maar helaas niet positief.... Hoe zal dit de markt beinvloeden, en zijn er hier misschien al mensen die bedenkingen bij hun cruise hebben?

Zelf ga ik in maart in ieder geval weer vanuit Dubai een cruise maken, ditmaal met Royal Caribbean.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_106849775
Ik ben vandaag terug gekomen van mijn cruise in het Caribisch gebied.
In een woord: ONGELOFELIJK!

Volgend jaar hoogst waarschijnlijk weer.
Dan ook weer met de oasis of met de allure en dan het andere rondje.

Ik laat me in ieder geval niet beïnvloeden door een ramp cq ongeluk.
pi_107119520
Ik heb zojuist mijn cruise geboekt voor september dit jaar...
Wederom met Carnival, gewoon omdat deze rederij mij erg goed bevalt.
Miami - St. Thomas - Antigua - Tortola - Nassau - Miami.

Kan niet wachten!
pi_107136873
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:43 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Ik ben vandaag terug gekomen van mijn cruise in het Caribisch gebied.
In een woord: ONGELOFELIJK!

Volgend jaar hoogst waarschijnlijk weer.
Dan ook weer met de oasis of met de allure en dan het andere rondje.

Ik laat me in ieder geval niet beïnvloeden door een ramp cq ongeluk.
Vertel, vertel, vertel!! En foto's graag :)
pi_107176736
Heb met vrienden een weekend cruise gemaakt, met de Monarch of the seas, in 2010.

Port Canaveral
Nassau
coco cay
Port Canaveral

Geweldige tijd gehad, veel feesten en heerlijk weer! Wat ik alleen niet begreep is de stapel (7 geloof ik) envelopjes die op je bed werd gegooid de laatste dag met een briefje waarop stond: Wij vinden het normaal als u 20 dollar per dag per persoon per envelop geeft.Dat zou betekenen dat ik 4*7*20*3= $ 1680,- fooi zou moeten geven.. Ik heb ze netjes versnipperd op het bed terug gelegd..
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:45:14 #27
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107177586
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
'Minicruise' naar Newcastle :')
Me too!
pi_107179193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:22 schreef itastar het volgende:
Heb met vrienden een weekend cruise gemaakt, met de Monarch of the seas, in 2010.

Port Canaveral
Nassau
coco cay
Port Canaveral

Geweldige tijd gehad, veel feesten en heerlijk weer! Wat ik alleen niet begreep is de stapel (7 geloof ik) envelopjes die op je bed werd gegooid de laatste dag met een briefje waarop stond: Wij vinden het normaal als u 20 dollar per dag per persoon per envelop geeft.Dat zou betekenen dat ik 4*7*20*3= $ 1680,- fooi zou moeten geven.. Ik heb ze netjes versnipperd op het bed terug gelegd..
misschien had je iets beter moeten lezen, het komt neer op 12$ pppd. Maar maak je geen illusies, als het goed is hebben ze dit nu met je board account verrekend.
pi_107180839
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:29 schreef mirannie het volgende:

[..]

misschien had je iets beter moeten lezen, het komt neer op 12$ pppd. Maar maak je geen illusies, als het goed is hebben ze dit nu met je board account verrekend.
Nee, dat hebben ze zeker niet met mijn board account verrekend. Rekening was $760,- voor ons 3'en. Wat perfect overeenkwam met de bonnetjes die ik kreeg van alle drankjes!

Het bedrag zal kloppen, maar de rest is een aanname van je.. -O- Maar dat maakt niet uit, dat bedrag vind ik nog steeds schandalig..
pi_107181007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef itastar het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze zeker niet met mijn board account verrekend. Rekening was $760,- voor ons 3'en. Wat perfect overeenkwam met de bonnetjes die ik kreeg van alle drankjes!

Het bedrag zal kloppen, maar de rest is een aanname van je.. -O- Maar dat maakt niet uit, dat bedrag vind ik nog steeds schandalig..
Dan heb je mazzel. Die fooien zijn wel een soort van verplichting helaas. Ben het zelf alleen niet zo eens met de bedragen. Zo betaal je voor je vaste ober tijdens het diner een bedrag, maar ook voor de leidinggevende ober die rond loopt en praatjes maakt en overzicht houdt en dan nog voor de obers die broodjes brengen en water inschenken. Dat gaat mij wat te ver.
En sorry voor de aannames, maar zo ging het bij een aantal andere passagiers tijdens mijn laatste trip ook. Zelf heb ik gewoon aangegeven dat het op mijn board account moest.
pi_107181459
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:19 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel. Die fooien zijn wel een soort van verplichting helaas. Ben het zelf alleen niet zo eens met de bedragen. Zo betaal je voor je vaste ober tijdens het diner een bedrag, maar ook voor de leidinggevende ober die rond loopt en praatjes maakt en overzicht houdt en dan nog voor de obers die broodjes brengen en water inschenken. Dat gaat mij wat te ver.
En sorry voor de aannames, maar zo ging het bij een aantal andere passagiers tijdens mijn laatste trip ook. Zelf heb ik gewoon aangegeven dat het op mijn board account moest.
Ach, ik vind 12 dollar pppd best netjes, zeker gezien de toch wel goede service die je krijgt (tenminste, wat ik tot nu toe altijd heb ervaren op de cruises die ik gemaakt heb). Verder is het natuurlijk niet alleen voor de obers, zit ook het schoonmaken van je hut in, de entertainers, sportschoolbegeleiding etc...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_107181820
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:19 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel. Die fooien zijn wel een soort van verplichting helaas. Ben het zelf alleen niet zo eens met de bedragen. Zo betaal je voor je vaste ober tijdens het diner een bedrag, maar ook voor de leidinggevende ober die rond loopt en praatjes maakt en overzicht houdt en dan nog voor de obers die broodjes brengen en water inschenken. Dat gaat mij wat te ver.
En sorry voor de aannames, maar zo ging het bij een aantal andere passagiers tijdens mijn laatste trip ook. Zelf heb ik gewoon aangegeven dat het op mijn board account moest.
Dan doe ik dit keer een aanname :) Ik moest voor elke bestelling mijn handtekening zetten op hun bon. Waarmee ze aan kunnen tonen bij problemen dat jij getekend hebt voor de transactie. Ik heb geen enkel briefje of envelop ondertekend waarmee zij geen goedkeuring konden hebben voor een transactie op de creditcard. Daarbij komt dat fooien nooit verplicht kunnen worden :)

Overigens betaalde ik graag fooien voor de obers in de barren en restaurants per bestelling want die service is idd top, ze rennen nog net niet.

Waarschijnlijk doen we over 2 jaar weer een keer zo'n cruise *O*
pi_107181878
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:34 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ach, ik vind 12 dollar pppd best netjes, zeker gezien de toch wel goede service die je krijgt (tenminste, wat ik tot nu toe altijd heb ervaren op de cruises die ik gemaakt heb). Verder is het natuurlijk niet alleen voor de obers, zit ook het schoonmaken van je hut in, de entertainers, sportschoolbegeleiding etc...
I know, dat is op zich ook logisch, maar vond de fooien voor de restaurants wat aan de hoge kant. Maar goed, is wel iets wat je van te voren weet, dus is ok.

Service was inderdaad zeer goed verder.
pi_107182957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:46 schreef itastar het volgende:

[..]

Dan doe ik dit keer een aanname :) Ik moest voor elke bestelling mijn handtekening zetten op hun bon. Waarmee ze aan kunnen tonen bij problemen dat jij getekend hebt voor de transactie. Ik heb geen enkel briefje of envelop ondertekend waarmee zij geen goedkeuring konden hebben voor een transactie op de creditcard. Daarbij komt dat fooien nooit verplicht kunnen worden :)

Overigens betaalde ik graag fooien voor de obers in de barren en restaurants per bestelling want die service is idd top, ze rennen nog net niet.

Waarschijnlijk doen we over 2 jaar weer een keer zo'n cruise *O*
Staat gewoon in de reisgids vermeld, dat de prijs excl. fooien is.....
pi_107715205
Over de fooien: voor zo ver ik weet worden de fooien automatisch aan je onboard account toegevoegd ($11,50 per persoon per dag), maar deze kun je ten alle tijden weer van je account af laten halen, laten verlagen als je de service niet naar wens vond of verhogen als de service boven verwachting was. Maar het is dus zeker geen verplichting!
pi_107726710
Vraagje aan de ervaren cruisegangers: hoe zit het met de zeegang van zo'n schip?
Een cruisevakantie lijkt me geweldig maar helaas ben ik één van die mensen die nogal snel zeeziek wordt. ;(
Om even aan te geven: overtocht naar de UK lukt nog wel met tabletten, letten op mijn eten en rustig doen aan boord ('vooruit' blijven varen, ogen op de horizon etc.). Een klein speedbootje op zee staat garant voor minimaal een draaiende maag en helaas soms ook vissen voeren.

Nu vind ik het geen enkel probleem om tijdens zeedagen reistabletten te slikken om het voor te zijn (werkt in een vliegtuig altijd prima voor me), maar ik vraag me af hoeveel zo'n boot nu daadwerkelijk schommelt. Als ik me er de hele tijd van bewust ben weet ik nu al dat ik er ziek van word en dat maakt ook geen leuke vakantie natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107743738
Ik ben ook snel zeeziek. Heel snel. Zelfs op een waterfiets kan ik al goed ziek worden, maar aan boord van zo´n groot schip heb ik nergens last van.
pi_107749873
Ik heb er ook wel eens 1 gemaakt, een tijdje geleden al, ook met Carnaval Cruises , net als TS.
Hij ging door het Caribisch gebied.
Ik vond het best leuk, aan boord is veel te doen, en vaak is het in de nacht varen, en overdags aan een Caribisch eiland aanmeren.
Het enige nadeel is dat ik soms wel wat langer op een eiland zou willen blijven , en die wat verder te zien, ipv 1 dag.
pi_107751465
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:18 schreef Cat22 het volgende:
Vraagje aan de ervaren cruisegangers: hoe zit het met de zeegang van zo'n schip?
Een cruisevakantie lijkt me geweldig maar helaas ben ik één van die mensen die nogal snel zeeziek wordt. ;(
Om even aan te geven: overtocht naar de UK lukt nog wel met tabletten, letten op mijn eten en rustig doen aan boord ('vooruit' blijven varen, ogen op de horizon etc.). Een klein speedbootje op zee staat garant voor minimaal een draaiende maag en helaas soms ook vissen voeren.

Nu vind ik het geen enkel probleem om tijdens zeedagen reistabletten te slikken om het voor te zijn (werkt in een vliegtuig altijd prima voor me), maar ik vraag me af hoeveel zo'n boot nu daadwerkelijk schommelt. Als ik me er de hele tijd van bewust ben weet ik nu al dat ik er ziek van word en dat maakt ook geen leuke vakantie natuurlijk.
Verschilt natuurlijk per situatie, het ene schip zal minder schommelen dan het andere en hoe rustig de zee is speelt ook erg mee. Persoonlijk heb ik er totaal geen last van maar over het algemeen kun je stellen dat zo'n cruiseliner veel rustig is dan een overtocht met de ferry naar engeland, dus als je dat lukt zal cruisen ook geen probleem moeten zijn.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_111667158
Ook weer terug, 3 weken vanaf Dubai naar Amsterdam gedaan met de Brilliance of the Seas (Royal Caribbean). Mooie cruise, fantastisch weer (iig t/m Rome), redelijk schip (wel aan groot onderhoud toe), moet alleen zeggen dat ik het eten wel behoorlijk tegen vond vallen ten opzichte de eerdere cruises die ik gemaakt heb (Norwegian, Carnival).
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_111670414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:50 schreef LordLynx het volgende:
Ook weer terug, 3 weken vanaf Dubai naar Amsterdam gedaan met de Brilliance of the Seas (Royal Caribbean). Mooie cruise, fantastisch weer (iig t/m Rome), redelijk schip (wel aan groot onderhoud toe), moet alleen zeggen dat ik het eten wel behoorlijk tegen vond vallen ten opzichte de eerdere cruises die ik gemaakt heb (Norwegian, Carnival).
Goed om te horen dat je het goed hebt gehad! Dat van het eten hoor je wel vaker... (Wat ik heb gehoord is dat het eten van Carnival beter is dan dat van Royal Caribbean).
  vrijdag 25 januari 2013 @ 15:59:09 #42
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_122033583
Ha, cruise-experts die mij hopelijk kunnen helpen met het volgende:
My Time Dining of Vaste Tijd?

In juni gaan mijn vrouw en ik een cruise maken met Royal Caribbean vanuit Rome door de Middellandse zee (Navigator of the Seas). Nu zit ik bij het boeken met de vraag of ik nou dat My Time Dining moet kiezen of een vaste shift. Met beide heb ik weinig problemen, maar wat ik dus niet begrijp: Er zijn toch meerdere restaurants aan boord? Ik wil helemaal niet iedere avond in de main diningroom zitten! Dat is toch niet verplicht en je kan toch gewoon je eigen gang gaan? Of zie ik iets over het hoofd? HELP!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_122041822
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 15:59 schreef flipsen het volgende:
Ha, cruise-experts die mij hopelijk kunnen helpen met het volgende:
My Time Dining of Vaste Tijd?

In juni gaan mijn vrouw en ik een cruise maken met Royal Caribbean vanuit Rome door de Middellandse zee (Navigator of the Seas). Nu zit ik bij het boeken met de vraag of ik nou dat My Time Dining moet kiezen of een vaste shift. Met beide heb ik weinig problemen, maar wat ik dus niet begrijp: Er zijn toch meerdere restaurants aan boord? Ik wil helemaal niet iedere avond in de main diningroom zitten! Dat is toch niet verplicht en je kan toch gewoon je eigen gang gaan? Of zie ik iets over het hoofd? HELP!
Je hebt 1 'main' restaurant (of misschien 2, afhankelijk van hoe groot het schip is) waarbij je ingedeeld wordt. Wanneer je hier niet wilt eten kun je hier gewoon niet naartoe gaan en ergens anders gaan eten (je hebt ook een buffetrestaurant waar je gewoon altijd binnen kunt lopen en enkele speciliteitenrestaurants waarvoor je moet reserveren en meestal moet bijbetalen).

My Time is gewoon dat je in dat main restaurant op elk moment binnen kan komen en dan kan gaan eten, vaste tijd dan kun je in het hoofdrestaurant alleen terecht op de tijd die je reserveerd bij het boeken.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:37:36 #44
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_122042210
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:26 schreef LordLynx het volgende:
Je hebt 1 'main' restaurant (of misschien 2, afhankelijk van hoe groot het schip is) waarbij je ingedeeld wordt. Wanneer je hier niet wilt eten kun je hier gewoon niet naartoe gaan en ergens anders gaan eten (je hebt ook een buffetrestaurant waar je gewoon altijd binnen kunt lopen en enkele speciliteitenrestaurants waarvoor je moet reserveren en meestal moet bijbetalen).

My Time is gewoon dat je in dat main restaurant op elk moment binnen kan komen en dan kan gaan eten, vaste tijd dan kun je in het hoofdrestaurant alleen terecht op de tijd die je reserveerd bij het boeken.
Dus dat "6 restaurants" moeten we met een korreltje zout nemen en zijn waarschijnlijk 1 restaurant en 5 verederlde snackbars :) Ik had al ergens gelezen dat er een sushi-restaurant zou zijn, waarvoor je niet hoefde bij te betalen. In dat geval eten we dus 7 avonden dáár _O- Dan ga ik niet voor het My Time Dining, want daar zit de fooi bij inbegrepen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_122046222
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:37 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dus dat "6 restaurants" moeten we met een korreltje zout nemen en zijn waarschijnlijk 1 restaurant en 5 verederlde snackbars :) Ik had al ergens gelezen dat er een sushi-restaurant zou zijn, waarvoor je niet hoefde bij te betalen. In dat geval eten we dus 7 avonden dáár _O- Dan ga ik niet voor het My Time Dining, want daar zit de fooi bij inbegrepen :P
Ik weet niet precies hoe het op jouw schip zit maar op de Brilliance had je een hoofdrestaurant, een buffetrestaurant, 1 steakhouse (met bijbetaling), 1 italiaan (ook met bijbetaling) en nog een sushibar (niet echt een restaurant), een healthy restaurant (salades en gezonde broodjes, maar dit was geloof ook alleen overdag op) en een çasual' pizza/pasta/broodjes/burgers tent. Verder nog een pub, koffiebar, champagnebar, discotheek, bar in het casino en natuurlijk roomservice.

Fooien zijn overigens bij het maken van cruises wel min of meer verplicht, hoewel ik me kan voorstellen dat als je niet in het hoofdrestaurant eet je deze wel van je boordrekening af kan laten halen....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_122111368
Wij zijn dit jaar ook van plan om een cruise te maken. Onze eerste keer! We twijfelen heel erg tussen de Caribbean of de Middelandse zee (tussen Spanje en Italie). Onze liefde gaat uit naar het eerste, maar omdat het de eerste keer is kunnen we het natuurlijk ook eerst een wat dichterbij huis proberen.

Nou zijn we heel erg nieuwsgierig wat er nu gemiddeld overheen komt? Dus buiten de prijs van de cruise, transfer en vliegreis om. Wat ben je gemiddeld kwijt aan de boordrekening? Ik weet dat er nog dagelijks een fooi verschuldigd is. Wij zijn geen enorme drinkers. Ik drink af en toe een wijntje bij het eten en mn reispartner ook. Verder zal het gewoon bij fris of water blijven denk ik. Natuurlijk is dit per rederij verschillend, maar gewoon gemiddeld. Zodat we een idee hebben.

Daarnaast zie ik dat jullie ervaring hebben met Royal Caribbean qua cruisen. Bijvoorbeeld op de Freedom of the Seas of Oasis of the Seas. Wat is daar nu inclusief en exclusief? Ik heb filmpjes gezien met Ben and Jerry, Starbucks etc. Neem aan dat dit allemaal apart betaalt moet worden?
pi_122158140
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij zijn dit jaar ook van plan om een cruise te maken. Onze eerste keer! We twijfelen heel erg tussen de Caribbean of de Middelandse zee (tussen Spanje en Italie). Onze liefde gaat uit naar het eerste, maar omdat het de eerste keer is kunnen we het natuurlijk ook eerst een wat dichterbij huis proberen.

Nou zijn we heel erg nieuwsgierig wat er nu gemiddeld overheen komt? Dus buiten de prijs van de cruise, transfer en vliegreis om. Wat ben je gemiddeld kwijt aan de boordrekening? Ik weet dat er nog dagelijks een fooi verschuldigd is. Wij zijn geen enorme drinkers. Ik drink af en toe een wijntje bij het eten en mn reispartner ook. Verder zal het gewoon bij fris of water blijven denk ik. Natuurlijk is dit per rederij verschillend, maar gewoon gemiddeld. Zodat we een idee hebben.

Daarnaast zie ik dat jullie ervaring hebben met Royal Caribbean qua cruisen. Bijvoorbeeld op de Freedom of the Seas of Oasis of the Seas. Wat is daar nu inclusief en exclusief? Ik heb filmpjes gezien met Ben and Jerry, Starbucks etc. Neem aan dat dit allemaal apart betaalt moet worden?
Je kan erop rekenen dat dingen als 'gewoon' water en koffie en thee gratis zijn, a merk dranken (blikjes cola, flesjes water etc) zijn zo'n 3 dollar per stuk, speciale koffie ook (met natuurlijk uitlopers naar een 4-5 dollar voor mocha's enzo. Starbucks is dus bijbetalen. Biertje een dollar of 5. Ben en Jerry's weet ik niet, maar gewoon ijs bij de buffetten is gratis. Wijn en andere alcohol (sterke drank en cocktails) ga je zo naar de 10 dollar per stuk, ook dit kun je veel gekker maken met 60 jaar oude whisky's en flessen wijn van honderden of duizenden dollars). Wij lusten graag een bakje koffie, een cocktailtje en een goede wijn, bij mijn laatste cruise had ik voor 28 dagen een boordrekening voor eten en drinken van iets van 2000 dollar. Nu zaten daar veel zeedagen bij waar de boordrekeningen natuurlijk harder oplopen dan wanneer je een hele dag aan land bent.

Ik zou persoonlijk gewoon de cruise maken waar je voorkeur naar uit gaat, hoeveel de caribbean misschien duurder is kwa vliegen zijn de cruises zelf daar weer een stuk goedkoper dus je totale kosten zal niet eens zoveel verschillen denk ik.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 28 januari 2013 @ 13:16:23 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_122159351
Nog een vraagje (en geen zin om Royal Caribbean te mailen): Ik las in de boekingsvoorwaarden dat "non-residents of the USA" moeten beschikken over een Visum om de US te mogen betreden. Nu is onze cruise in de Middellandse zee, ik neem aan dat dat dus niet geldt? Anders kan ik de boel annuleren (nogal lastig voor mijn Argentijnse vrouw om een US visum aan te vragen).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_122164698
Ik heb nooit een visum aangevraagd maar ik durf dit echt niet met zekerheid te zeggen... Ik zou dit toch echt bij RC zelf neerleggen (of bij een specialist als Cruisetravel). En als het wel zo is is een andere rederij dan geen optie? HAL, Norwegian, MSC, Costa bijvoorbeeld?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:07:48 #50
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_122211105
De kogel is door de kerk, van 11 tm 18 mei zit ik met de familie op de Rotterdam van Holland America voor een rondje langs de Noorse Fjorden *O*
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_122369679
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij zijn dit jaar ook van plan om een cruise te maken. Onze eerste keer! We twijfelen heel erg tussen de Caribbean of de Middelandse zee (tussen Spanje en Italie). Onze liefde gaat uit naar het eerste, maar omdat het de eerste keer is kunnen we het natuurlijk ook eerst een wat dichterbij huis proberen.

Nou zijn we heel erg nieuwsgierig wat er nu gemiddeld overheen komt? Dus buiten de prijs van de cruise, transfer en vliegreis om. Wat ben je gemiddeld kwijt aan de boordrekening? Ik weet dat er nog dagelijks een fooi verschuldigd is. Wij zijn geen enorme drinkers. Ik drink af en toe een wijntje bij het eten en mn reispartner ook. Verder zal het gewoon bij fris of water blijven denk ik. Natuurlijk is dit per rederij verschillend, maar gewoon gemiddeld. Zodat we een idee hebben.

Daarnaast zie ik dat jullie ervaring hebben met Royal Caribbean qua cruisen. Bijvoorbeeld op de Freedom of the Seas of Oasis of the Seas. Wat is daar nu inclusief en exclusief? Ik heb filmpjes gezien met Ben and Jerry, Starbucks etc. Neem aan dat dit allemaal apart betaalt moet worden?
Ik ben vorig jaar januari met de Oasis of the Seas weggeweest en twee weken geleden met de Allure of the Seas. Hier kan je zien wat er allemaal aan eten bij zit.

Ook kun je een soda package aanschaffen, dan kun je onbeperkt frisdrank drinken gedurende je reis.
Dit is er ook te krijgen voor bier/wijn/cocktails. Ik betaalde voor een fles bier $4,50









[ Bericht 10% gewijzigd door Jolige_Joffer op 02-02-2013 09:49:26 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:27:17 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_122383483
Leuke foto´s :Y Mbt een soda-package, op de engelstalige site staat iets als "unlimited refill", maar je hoeft dus niet eerst 8 dollar af te tikken voor je eerste glas? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_122384960
Nee, ik heb 1 keer (ik meen) 30 euro betaald. En dat is het.
pi_122419196
Ik heb 2x een cruise gemaakt in de Middellandse Zee. De eerste keer met MSC, en de tweede keer met Norwegian Cruise Line. In beide gevallen was dat zeer geslaagd, en smaakte het naar meer, maar ik moet wel zeggen dat ik de sfeer bij MSC een stuk aangenamer vond dan bij Norwegian.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_122430495
Bedankt voor de informatie. Plaatselijke reisbureau heeft woensdag een voorlichtingsavond over cruisen! We gaan daar ook eens kijken :)
  zondag 3 februari 2013 @ 19:38:26 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122431082
Wil deze graag nog eens doen.. Misschien volgend jaar maart?
http://www.lidl-reizen.nl(...)d_strand_HRG328.html
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122553074
Sja, zo;n riviercruise bootje is toch niet te vergelijken met een cruiseschip.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_122555380
Iemand ervaring met http://www.aferry.nl/
  vrijdag 15 februari 2013 @ 07:21:33 #59
296595 foodlover
live and learn
pi_122903128
Vorig jaar in maart met de Carnival Valor naar La Romana, Aruba, Curacao en Grand Turk geweest.

Daarna in november met HAL Statendam vanuit San Diego, Mexico, Guatemala door Panamakanaal en via Colombia naar Ft. Lauderdale. Was super!

Voor dit jaar staat Chili, Argentinië en Brazilië op het programma weer met de HAL.

Betaal uit principe de fooi niet aan de cruiseline, vraag deze terug van onboard account en geef naar eigen inzicht fooi aan staf.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:08:10 #60
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_122907143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 07:21 schreef foodlover het volgende:
Voor dit jaar staat Chili, Argentinië en Brazilië op het programma weer met de HAL.
Een vriendin van me werkte vorig jaar bij Royal Carribean en zit nu op de Veendam van de HAL, die die tocht maakt. Ook langs de Malvinas/Falklands, was voor haar bijzoner emotioneel om daar rond te (kunnen) lopen. Heel wat minder luxe dan die varende torenflats van RC, maar de foto´s die ik heb gezien van de reis zijn écht geweldig. Als je boekt en ene Marcela Vela werkt er nog (Customer Service ofzo), doe haar de groeten van me 8-)

Oh ja, hou er wel rekening mee dat het niet zo lekker weer is als in het Caribisch gebied _O-

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:35:03 #61
296595 foodlover
live and learn
pi_122911797
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:08 schreef flipsen het volgende:

[..]

Een vriendin van me werkte vorig jaar bij Royal Carribean en zit nu op de Veendam van de HAL, die die tocht maakt. Ook langs de Malvinas/Falklands, was voor haar bijzoner emotioneel om daar rond te (kunnen) lopen. Heel wat minder luxe dan die varende torenflats van RC, maar de foto´s die ik heb gezien van de reis zijn écht geweldig. Als je boekt en ene Marcela Vela werkt er nog (Customer Service ofzo), doe haar de groeten van me 8-)

Oh ja, hou er wel rekening mee dat het niet zo lekker weer is als in het Caribisch gebied _O-

[ afbeelding ]
Nice!
De HAL heeft relatief kleine schepen, Statendam iets van 1200 passagiers, Veendam geloof ik rond de 1500. De service aan boord is uitmuntend, eerder dus 2x met Carnival en 1x met Princess geweest, had daar aan boord ook niks te klagen :) maar de HAL is gewoon goed, de Nederlandse "touch" in de zin van veel NL personeel (hogere staf, officieren) is ook wel leuk. Wel veel oudere gasten maar ik stoor me daar niet aan. Werd door de oudjes diverse keren gevraagd of ik personeel was i.v.m. "Dutch" en mijn leeftijd. w/

Tevens van de zomer een dagje meegelopen op de Costa Favolosa. Zou echt nooit met Costa gaan, leek wel een discoschip, overal felle kleuren, kreeg gewoon pijn aan mijn ogen toen ik er rondliep. Gym en saunafaciliteiten matig, betalen voor de sauna (!) en alles gericht op Italianen. Personeel van andere afkomst of rang wordt gewoon afgesnauwd waar je als passagier bijstaat.
Heb er bij het buffet gegeten, producten zijn niet vers, te veel prefab.

[ Bericht 5% gewijzigd door foodlover op 15-02-2013 13:43:00 ]
pi_123089135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:18 schreef Cat22 het volgende:
<Verhaal>
Inmiddels een jaar verder en het lijkt er eindelijk van te komen! Vraagje aan de ervaren cruisers: wat
is een leuke bestemming voor midden september? We willen een week tot anderhalve week gaan (incl. reistijd naar het schip)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 19-02-2013 20:52:25 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:07:44 #63
296595 foodlover
live and learn
pi_123135288
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Inmiddels een jaar verder en het lijkt er eindelijk van te komen! Vraagje aan de ervaren cruisers: wat
is een leuke bestemming voor midden september? We willen een week tot anderhalve week gaan (incl. reistijd naar het schip)
Heel veel keuze, in september behoren ook relatief goedkope trans-Atlantische oversteken tot de mogelijkheden.

Scheelt overigens ook geld om via de amerikaanse sites (brokers) te boeken, met name Carnival, Celebrity en RC zijn dan voordeliger en je krijgt vaak ook on-board credit voor drankjes...
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:08:03 #64
296595 foodlover
live and learn
pi_123135316


[ Bericht 100% gewijzigd door foodlover op 20-02-2013 21:08:32 (foutje) ]
pi_123268621
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Inmiddels een jaar verder en het lijkt er eindelijk van te komen! Vraagje aan de ervaren cruisers: wat
is een leuke bestemming voor midden september? We willen een week tot anderhalve week gaan (incl. reistijd naar het schip)
Ik zou in deze periode de Middellandse Zee pakken, Barcelona tot Rome of Venetie tot Istanbul in die tijd?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_123268978
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:05 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ik zou in deze periode de Middellandse Zee pakken, Barcelona tot Rome of Venetie tot Istanbul in die tijd?
Was ik zelf ook aan het denken. Lekker weer en qua aanreistijd ook niet te ver, gezien de tijdsperiode die we willen gaan. Nu kijken of mijn reisgezelschap er ook zo over denkt. :+
En dan echt richting Italië, Griekenland of die streken.

Hoe zit het eigenlijk met het midden oosten? Daar zag ik ook wat leuke reizen voor staan maar hoe onrustig is het daar nu?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123269210
Daarom, goed aan te vliegen (zou persoonlijk voor 1 week niet langer dan 3 uur vliegen) en ideaal weer om te sightsee-en.

Midden oosten... die cruises vanuit Dubai naar Abu Dhabi, Muscat en dergelijke bedoel je dan? Volgens mij valt het daar wel mee met hoe onrustig het is, maar in september is het daar nog stikheet natuurlijk....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_123269449
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:38 schreef LordLynx het volgende:
Daarom, goed aan te vliegen (zou persoonlijk voor 1 week niet langer dan 3 uur vliegen) en ideaal weer om te sightsee-en.

Midden oosten... die cruises vanuit Dubai naar Abu Dhabi, Muscat en dergelijke bedoel je dan? Volgens mij valt het daar wel mee met hoe onrustig het is, maar in september is het daar nog stikheet natuurlijk....
Dubai zal inderdaad nog niet goed te doen zijn. Jammer, want dat lijkt me ook gaaf, maar met de data kan niet geschoven worden. Maar Israël en Jordanië, hoe zou het daar zijn?
Uiteraard gaan we ons ook laten informeren op een reisbureau. En dan evt. online boeken want dat scheelt vak een smak geld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 24 februari 2013 @ 11:57:22 #69
104963 ETA
European Travel Author
pi_123269669
Mijn ex-schip is teruggevonden :) Na een heel drama in Canada werd het eindelijk weggesleept, echter knapten de sleepkabels en raakte op drift in de Atlantische Oceaan. Na enkele weken vermist te zijn, is deze op een satelietfoto weer terug gevonden. Nu door de media al omgedoopt tot een spookschip.

Toch een beetje raar om te realiseren dat het schip, dat eens je huis/veilige haven was in een extreem afgelegen gebied, nu helemaal alleen ronddobbert op de oceaan. Alles donker, alles stil, alleen het gepiep van de ratten aan boord...

http://news.nationalpost.(...)-of-canadian-waters/

edit: en nu blijkt dat gisteravond ineens een emergency beacon is afgegaan aan boord van het verlaten schip... misschien toch echt een spookschip?

Hier filmpje van mijn wandeling door het schip voordat het aan haar lot werd overgelaten, achtergrond natuurlijk iets aangepast:

[ Bericht 31% gewijzigd door ETA op 24-02-2013 13:20:30 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 24 februari 2013 @ 15:38:12 #70
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_123280609
Ik durfde het filmpje bijna niet te kijken, door die achtergrondmuziek :P Wel bizar inderdaad, is er nog een rechtmatige eigenaar en is die er niet naar op zoek? Zag er op de video toch allemaal best goed uit... voor een Russisch onderzoeksschip ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door flipsen op 25-02-2013 13:40:29 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 24 februari 2013 @ 16:41:48 #71
104963 ETA
European Travel Author
pi_123284123
er is nog redelijk discussie wie er verantwoordelijk voor is. Sommigen zeggen zelfs dat iedereen het schip mag claimen, finders keepers.

Toen ik op het schip zat, zag je wel dat het nodig aan verjonging toe was. Meubilair dat net iets te wiebelig was voor een stampend schip, totaal vastgeroest apparatuur her en der, van die kleine dingetjes. Maar het had wel zo zijn charmes. Vooral de 2 jaar dat het aan de ketting heeft gelegen in Canada heeft het niet veel goeds gedaan, er is toen totaal geen onderhoud gepleegd.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 24 februari 2013 @ 19:37:27 #72
296595 foodlover
live and learn
pi_123292805
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:41 schreef ETA het volgende:
er is nog redelijk discussie wie er verantwoordelijk voor is. Sommigen zeggen zelfs dat iedereen het schip mag claimen, finders keepers.

Toen ik op het schip zat, zag je wel dat het nodig aan verjonging toe was. Meubilair dat net iets te wiebelig was voor een stampend schip, totaal vastgeroest apparatuur her en der, van die kleine dingetjes. Maar het had wel zo zijn charmes. Vooral de 2 jaar dat het aan de ketting heeft gelegen in Canada heeft het niet veel goeds gedaan, er is toen totaal geen onderhoud gepleegd.
Heb je met dit schip gereisd of heb je er gewerkt?
  zondag 24 februari 2013 @ 20:19:43 #73
104963 ETA
European Travel Author
pi_123295516
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:37 schreef foodlover het volgende:

[..]

Heb je met dit schip gereisd of heb je er gewerkt?
mee op reis geweest, retourtje Antarctica eind 2009.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 12:34:54 #74
45833 crew  Fogel
pi_123320477
Vandaag stond er een artikel in de (Noorse) krant over cargo ship cruises.
Een heel ander type cruise dan wat hier voorbij komt, maar misschien toch de moeite waard?

http://www.cma-cgm.com/Ab(...)ainership_14766.aspx
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:12:05 #75
296595 foodlover
live and learn
pi_123417966
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:34 schreef Fogel het volgende:
Vandaag stond er een artikel in de (Noorse) krant over cargo ship cruises.
Een heel ander type cruise dan wat hier voorbij komt, maar misschien toch de moeite waard?

http://www.cma-cgm.com/Ab(...)ainership_14766.aspx
Als je op het schip meewerkt, prima. Ik denk dat je je anders snel gaat vervelen, heel veel zeedagen. Ook erg afhankelijk van de crew aan boord, te afhankelijk naar mijn idee.
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:07:58 #76
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_123424195
Ben vorig jaar mee geweest met de Favolosa van Costa naar de VAE en Oman. Leuke route alleen wel heel druk programma. Een zeedag zou wel lekker zijn maar daarvoor zijn de afstanden te klein. :)
Het is patat.
  zaterdag 6 april 2013 @ 09:54:25 #77
296595 foodlover
live and learn
pi_124944815
Jaaa, de kogel is door de kerk!

We willen toch nog even weg in juni, konden via Arkefly mooie tickets kunnen boeken naar Orlando Sanford (913 euro voor 2 pers.).

In verband met vertrek vanuit Orlando (Port Canaveral) hebben we gekozen voor een 8 daagse cruise met de Carnival Dream naar Cozumel, Belize, Isla Roatan en Costa Maya.
Dit wordt onze 5e cruise, de genoemde bestemmingen hebben we al eens aangedaan maar voor ons is het relaxen en het cruisen an sich nu belangrijker dan de bestemmingen.

Entertainment en eten is prima bij Carnival maar las dat ze een aantal verbeteringen hebben doorgevoerd, ben benieuwd en kan niet wachten...
.
pi_124973329
Wij gaan volgend jaar januari met de familie een cruise door het panamakanaal maken met HAL.

We starten in San Diego en eindigen in Ft. Lauderdale. Nu al onwijs veel zin in.

Iemand die de zelfde cruise gemaakt heeft? Tips?
  zondag 7 april 2013 @ 00:02:44 #79
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_124973543
Tip die ik kreeg van een vriendin die op een schip werkt (maar dat had ik zelf eigenlijk ook al wel bedacht): Mocht je last krijgen van diarree, vooral NIET naar de scheepsarts gaan anders zit je de rest van je reis opgesloten in je hut :) Ze hebben het niet zo op mogelijke virusverspreiders 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_124973617
Ik heb inmiddels ook een cruise geboekt. *O*
8 dagen oost Middellandse zee met de Navigator of The Seas. Nog een paar maanden wachten en dan is het zover!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_124984758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:57 schreef lichtknopje het volgende:
Wij gaan volgend jaar januari met de familie een cruise door het panamakanaal maken met HAL.

We starten in San Diego en eindigen in Ft. Lauderdale. Nu al onwijs veel zin in.

Iemand die de zelfde cruise gemaakt heeft? Tips?
Vrienden van mijn vader hebben zo'n cruise gedaan, zal wel eens vragen. Mijn vader was in ieder geval enthousiast over hun verhalen en wil die cruise ook gaan maken....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 7 april 2013 @ 14:11:48 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_124986051
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 00:04 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb inmiddels ook een cruise geboekt. *O*
8 dagen oost Middellandse zee met de Navigator of The Seas. Nog een paar maanden wachten en dan is het zover!
Vanuit Rome? Wanneer vertrek je? Wij 8 juni :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_124990487
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:11 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vanuit Rome? Wanneer vertrek je? Wij 8 juni :)
Ja, ga jij ook met de Navigator? Wij gaan half september. Lekker nazomeren, mocht dat hier niet lukken. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_124998482
Ik ga eind september op cruise nummer 3!
18 dagen cruisen van Los Angeles naar Miami (via het panamakanaal) en daarna nog een weekje chillen in Miami 8-)
  zondag 7 april 2013 @ 21:06:27 #85
296595 foodlover
live and learn
pi_125004949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:57 schreef lichtknopje het volgende:
Wij gaan volgend jaar januari met de familie een cruise door het panamakanaal maken met HAL.

We starten in San Diego en eindigen in Ft. Lauderdale. Nu al onwijs veel zin in.

Iemand die de zelfde cruise gemaakt heeft? Tips?
Wij hebben dit oktober-november 2012 gedaan met de Statendam.
Was super!

Laat maar even weten naar wat voor info je op zoek bent.
pi_125033637
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:06 schreef foodlover het volgende:

[..]

Wij hebben dit oktober-november 2012 gedaan met de Statendam.
Was super!

Laat maar even weten naar wat voor info je op zoek bent.
Hoeveel dagen ben je geweest.
Wat zijn de must sees qua plaatsen waar je aanmeert.
Wat zijn de leukste excursies.
  maandag 8 april 2013 @ 16:44:48 #87
296595 foodlover
live and learn
pi_125035545
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 16:00 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Hoeveel dagen ben je geweest.
Wat zijn de must sees qua plaatsen waar je aanmeert.
Wat zijn de leukste excursies.
Het was een 14-daagse cruise vanuit San Diego.
De HAL is ons zeer goed bevallen, ondanks de hoge leeftijd van de medepasagiers.
Het eten, zowel buffet, Pinnacle Grill als in de MDR was erg goed, nog beter dan met Princess en Carnival.
Een tip: In de MDR hebben ze "regular water" uit een zilverkleurige kan en "filtered water" uit een glazen karaf met anderskleurige stolp. Voor de laatstgenoemde moet je betalen. :?
Daarnaast is er ook nog flessenwater, hiervoor moet je tevens betalen (logisch).

De meeste obers proberen het betaalde water aan je te slijten en dan met name die glazen karaffen, zou het alleen nemen als je erg gesteld bent op "gefilterd water"...

In de lockerroom van de gym is een gratis sauna, deze wordt bijna niet gebruikt en die heb je dus eigenlijk altijd voor jezelf, vraag wel aan de dame van de spa om deze voor je aan te zetten, zodat 'ie goed warm is. Oh ja en niet raar opkijken als er ineens een amerikaan(se) volledig gekleed de sauna binnenkomt, dat doen ze daar...

Op de dag dat je door het Panamakanaal gaat is het voordek geopend. Medewerkers plaatsen dan "out of order" bordjes bij de watertaps op dit dek, dit om de omzet van flessenwater te bevorderen.
De taps doen het gewoon, ondanks de suggestie die gewekt wordt op de bordjes...

Ze zullen zien dat je uit Holland komt en je krijgt waarschijnlijk een uitnodiging om een borrel te drinken met de (Nederlandse) kapitein, doen! Is een leuke bijeenkomst met gratis champagne, andere drankjes en... bitterballen!

Wij boeken nooit excursies bij de cruisemaatschappij, we huren zelf een chauffeur of boeken een tour in de haven. Als de afstand naar het stadje te lopen is dan lopen we en nemen we een lokale bus terug. Taxis zijn vele malen voordeliger buiten de poort van de cruiseterminal, zeker als je Spaans spreekt.
Over het algemeen goed te doen, we hebben ons overal veilig gevoeld, heb zelf niets tegen Amerikanen maar weet dat je bij Mexicanen, Guatemalen, Colombianen etc. een streepje voor hebt als ze horen dat je geen Amerikaan bent, maak daar positief gebruik van.

Hier wat zaken die ik me herinner qua plaatsen waar je aanmeert.
Puerto Vallarta: leuk om even doorheen te lopen, betaal de taxichauffeur niet meer dan $5 per enkele reis.

Puerto Quetzal: Busje gehuurd naar Antigua, mooie oude stad en hele mooie rit langs o.a. koffieplantages.

Panama Stad: Duur om daar aan te leggen dus de boot tendert daar, gevolg is dat de tijd op bestemming te kort is en in de avond. We zijn toch even van boord gegaan en hebben een drankje gedronken in de haven.

Cartagena Colombia: Oud centrum, we lopen best veel maar hebben toch onderweg een taxi genomen, was best nog een stuk lopen richting centrum en heel erg benauwd.

In Ft.Lauderdale (en eigenlijk overal) ligt de boot alweer vroeg in de haven, ze willen de passagiers z.s.m. van boord hebben.
Ik weet natuurlijk niet hoe laat jouw vlucht vertrekt of misschien heb je nog enkele dagen in Florida?

Je kunt kiezen voor "self assist debarkation" dat betekent dat je als eerste van boord kan, moet je wel je eigen koffer meenemen. Zo sta je om 07:30-08:00 alweer aan land. Er is ook geen lange rij bij customs, enkel een paar Canadezen aangezien je in de non-US-rij moet.

Huur je een auto? In Ft. Lauderdale rijden er gratis shuttles naar de verhuurstations op de luchthaven, scheelt je de kosten voor een taxi. In San Diego is dat overigens niet zo, daar geen shuttle van rental car naar de cruiseterminal. In San Diego is de terminal heel dicht bij de luchthaven, 15 USD voor de taxi moet genoeg zijn, neem geen genoegen met het verhaal dat die taxi niet over de weg langs de haven kan rijden, vaak gehoorde scam!
pi_125044261
Bedankt voor je uitgebreide advies. We kijken er erg naar uit en zullen je tips meenemen. Zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad.

2 jaar terug zijn we met costa naar de noordkaap geweest dus ook erg benieuwd hoe de verhouding Hal - Costa is. Ik heb het idee dat Hal wat meer high end is.

We proberen nog een verlenging er aan vast te plakken in Ft. lauderale. Wil graag van de gelegenheid gebruik maken om merkkleding goedkoper te kopen.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:21:08 #89
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_125174003
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 16:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja, ga jij ook met de Navigator? Wij gaan half september. Lekker nazomeren, mocht dat hier niet lukken. :')
Jup, Navigator of the Seas. Ben erg benieuwd :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_125177258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:21 schreef flipsen het volgende:

[..]

Jup, Navigator of the Seas. Ben erg benieuwd :)
Zou erg leuk zijn als je hier een review post en wellicht wat handige tips. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_127875938
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:11 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vanuit Rome? Wanneer vertrek je? Wij 8 juni :)
(Lokpost)

Stomtoevallig dat ik deze nog eens aanklik, maar volgens mij ben je net terug. O-)

Hoe was het? :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 17 juni 2013 @ 09:41:16 #92
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_127892861
In1woord?Geweldig :) Maar als je niet van het typische "all-inclusive" volk houdt (je weet vast wat ik bedoel), betaal dan die paar honderd dollar extra voor een kamer met balkon. Was voor mij het extra bedrag dubbel en dwars waard. Zit nu even snel in een internetcafe in Rome (vergeet internet aan boord: 0,75 per minuut!!), maar veel te warm hier. Binnenkort wel even een wat uitgebreider verslag.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_127893224
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:41 schreef flipsen het volgende:
In1woord?Geweldig :) Maar als je niet van het typische "all-inclusive" volk houdt (je weet vast wat ik bedoel), betaal dan die paar honderd dollar extra voor een kamer met balkon.
Hoe bedoel je dat? Je zit toch op hetzelfde schip, zit in dezelfde restaurants, maakt gebruik van dezelfde zonnedekken?

Ik ben zelf een groot fan van binnenhutten omdat ik HEEL erg slecht slaap met licht en die gordijnen op cruiseschepen echt geen licht buiten de hut houden....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_127893776
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:41 schreef flipsen het volgende:
In1woord?Geweldig :) Maar als je niet van het typische "all-inclusive" volk houdt (je weet vast wat ik bedoel), betaal dan die paar honderd dollar extra voor een kamer met balkon. Was voor mij het extra bedrag dubbel en dwars waard. Zit nu even snel in een internetcafe in Rome (vergeet internet aan boord: 0,75 per minuut!!), maar veel te warm hier. Binnenkort wel even een wat uitgebreider verslag.
Bedankt voor je snelle reactie! O+
Plak je er nog een paar dagen rome aan vast? Geniet ervan!
Wij hebben binnenhutten, ik zie wel hoe het loopt. Uiteindelijk kom je er toch alleen maar om te slapen. :P Internet aan boord daar rekende ik al niet op, alle technologie (muv telefoon) blijft lekker thuis.

Ik wacht de rest van je verslag af. Hoeft niet a la minute, wij gaan pas in september. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 17 juni 2013 @ 10:38:26 #95
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_127894035
Ik twijfel steeds. Als ik een cruise zou gaan doen, dan zijn er een paar opties. De nijlcruise, Dubai combineren met een cruise of een middellandse zeecruise.

Ik blijf het hier volgen.
pi_127938217
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:38 schreef hexje het volgende:
Ik twijfel steeds. Als ik een cruise zou gaan doen, dan zijn er een paar opties. De nijlcruise, Dubai combineren met een cruise of een middellandse zeecruise.

Ik blijf het hier volgen.
Ik zou een nijlcruise alleen niet echt willen vergelijken met een cruise op een 'echt' cruiseschip.... wel mooi al die dingen in egypte maar niet het echte 'cruisegevoel'
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:14:37 #97
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_127938664
Ik ben bang dat ik mij ga vervelen.
pi_127939102
Ligt erg aan wat voor cruise je boekt, tussen de dagen dat je ergens aangemeerd ligt is de kans op verveling gewoon nihil, je gaat na het ontbijt van boord en komt tegen het avondeten terug.

Op zeedagen is er echt wel genoeg te doen, alleen wanneer je inderdaad 5 zeedagen achter elkaar hebt (had ik van Dubai naar Amsterdam door de Golf van Aden) dan kan je het weleens gezien hebben op zo'n schip.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:33:07 #99
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_127939510
Op zich lijkt het idee van een cruise me wel mooi, alleen mijn vrees is om opgesloten te zitten op een schip waar de gemiddelde leeftijd 60+ is. Hoe is dat in de praktijk? Veel oude mensen?
pi_127942270
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:24 schreef LordLynx het volgende:
Ligt erg aan wat voor cruise je boekt, tussen de dagen dat je ergens aangemeerd ligt is de kans op verveling gewoon nihil, je gaat na het ontbijt van boord en komt tegen het avondeten terug.

Op zeedagen is er echt wel genoeg te doen, alleen wanneer je inderdaad 5 zeedagen achter elkaar hebt (had ik van Dubai naar Amsterdam door de Golf van Aden) dan kan je het weleens gezien hebben op zo'n schip.
Hier ben ik het wel mee eens.
Ik had op mijn laatste cruise 1 zeedag. Prima vermaakt voor 1 dag, maar zou voor mij geen 2 dagen achter elkaar moeten zijn. Tenzij je normaal ook rustig meerdere dagen achter elkaar aan een zwembad ligt op vakantie, dan moet dit ook geen probleem zijn. Ik kan dat niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')