abonnement Unibet Coolblue
pi_92961403
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:13 schreef T.O.P het volgende:
Ik zie Silberbauer niet bijtekenen, hij kan in de Championship al meer verdienen dan in Utrecht.
Hij wil heel graag blijven heeft ie afgelopen maandag nog gezegd, hopelijk komen ze er alsnog uit.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_92961506
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:13 schreef T.O.P het volgende:
Ik zie Silberbauer niet bijtekenen, hij kan in de Championship al meer verdienen dan in Utrecht.
Maar wat moet je in de championship? Dat is toch geen stap hoger?
Dan kiest hij echt alleen maar voor het geld.
Ik hoop inderdaad ook dat ie blijft, maar dan zal Utrecht wel europees moeten halen denk ik.
pi_92974195
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 08:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, bij thuiswedstrijden ben ik er altijd bij.

Vanavond neem ik mijn vriendin mee die nog nooit bij een 'echte' voetbalwedstrijd is geweest, hopelijk wordt het een spektakelstuk. ;)
Hier gaat de vrouw ook weer is mee. Maar dat is alleen maar omdat ik business seat kaarten heb en de koffie en snacks gratis zijn :')
pi_92974236
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hij wil heel graag blijven heeft ie afgelopen maandag nog gezegd, hopelijk komen ze er alsnog uit.
Wat mij betreft is het ingerukt mars. Type van der Gun, grote waffel maar uiteindelijk loopt hij in zjn eigen messen.

Iemand moet graag voor de FC willen spelen, en anders is het doei op naar de volgende.
pi_92975823
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:08 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het ingerukt mars. Type van der Gun, grote waffel maar uiteindelijk loopt hij in zjn eigen messen.

Iemand moet graag voor de FC willen spelen, en anders is het doei op naar de volgende.
Hij wil heel graag blijven, maar heel logisch ook erop vooruit gaan in salaris, dit zal zijn laatste contract worden nml.

En je kunt zeggen wat je wil, een Silberbauer in goede doen is ontzettend belangrijk voor dit team.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_92991060
Jezus wat was dat slecht zeg... aardig wat kansen nog maar wat slecht. Het liep niet, leek alsof ze niet wilden, niet konden.

Blijf het (persoonlijk) uitfluiten van eigen spelers erg matig vinden. Die nijholt voegt idd niks toe maar kom op, dat fluiten maakt t alleen maar erger.

[ Bericht 13% gewijzigd door m0ridin op 18-02-2011 22:51:17 ]
pi_92995659
Zo typisch weer. Van Ajax winnen en punten verliezen van WM2 en vandaag weer.
pi_92996019
Ik sluit me aan bij m0ridin. Hoewel, in de eerste helft vier 100 procent kansen, als je met 3-0 de rust in gaat (wat gewoon kon) was het een geweldige eerste helft geweest. Uiteindelijk roep je die 1-1 gewoon over jezelf af want vooral het laatste deel van de tweede helft was slecht, de spelers leken op hun laatste benen te lopen. Nesu trouwens de terechte man of the match, maar dat zegt ook veel over de wedstrijd. Mertens en Duplan vond ik niet in goede doen, daardoor mis je veel dreiging. Wolfswinkel vind ik weinig toevoegen, leuk dat ie scoort maar verder passief. Doe mij maar Demouge, als die er weer bij kan zijn.
Maarja, uiteindelijk speel je met een middenveld met Maguire en Nijholt en die twee kunnen het allebei niet aan. Maguire deed z'n stinkende best maar komt gewoon te kort en wat heeft ie toch een trage handelingssnelheid... En Nijholt.. je voelt de spanning bij elke bal die op 'm afkomt, ik heb medelijden. Al kiest ie te vaak de moeilijke oplossing, dan verovert ie prima een bal maar dan gaat ie kappen en draaien ipv een simpel passje opzij. Balverlies, gefluit.. Viel me ook of dat hij als enige speler direct na afloop de spelerstunnel in sprintte, de rest bleef op het veld.
Laten we concluderen dat die drie punten tegen Ajax de laatste weken alweer weggegooid zijn. Ik had liever van Ajax met 0-5 verloren en gewoon van De Graafschap, WII en Heracles gewonnen.
pi_92996966
Klopt helemaal jongens. Je ziet dat je met het uitvallen van Lensky, Asare en van der Maarel en het niet meedoen van Silberbauer, Demouge en Cornelisse wel heel veel ervaring in het elftal mist om wedstrijden naar je hand te zetten. Overigens kreeg Mertens niet veel voor elkaar omdat hij totaal geen ondersteuning kreeg in de tweede helft. Iedereen bleef maar achter de bal om te verdedigen. Zodra Mertens de bal had groepeerde Heracles 3 man om hem heen. Dan is er niets aan te beginnen. Die ingevallen rechtsback was een verschrikking. Bah.

En dan vergeet ik nog te zeggen dat je met Van Wolfswinkel in de spits gedwongen bent om heel ander voetbal te spelen. Lange ballen op hem werken niet, die verliest hij toch en als hij de bal toch onder controle heeft, probeert hij te kaatsen in een oogwenk waardoor je meteen de bal kwijt bent. Dan moet alles via Mertens en die kan niet alles alleen. Vrees dat we dit jaar in de middenmoot eindigen en dat Mertens weggaat voor een schijntje. :'(
  zaterdag 19 februari 2011 @ 01:00:43 #260
335927 Daddy__Cool
Crazy like a fool
pi_92998877
FC Poepstad
House-muziek maakt jongeren kapot!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 01:01:37 #261
335927 Daddy__Cool
Crazy like a fool
pi_92998907
sorrry maar die Dom, dat is toch geen kerk, sorry maar ik vind t poep kan er niks aan doen daar ben je toch niet trots op met je gracht weet je waar ze ook grachten hebben in amsterdam kenne jullie die stad?

Rivers of Babylon
House-muziek maakt jongeren kapot!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 01:01:57 #262
335927 Daddy__Cool
Crazy like a fool
pi_92998920
Die Brother van Heracles schoot m spang in
House-muziek maakt jongeren kapot!
pi_93001528
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:06 schreef Stampie22 het volgende:
Ik sluit me aan bij m0ridin. Hoewel, in de eerste helft vier 100 procent kansen, als je met 3-0 de rust in gaat (wat gewoon kon) was het een geweldige eerste helft geweest. Uiteindelijk roep je die 1-1 gewoon over jezelf af want vooral het laatste deel van de tweede helft was slecht, de spelers leken op hun laatste benen te lopen. Nesu trouwens de terechte man of the match, maar dat zegt ook veel over de wedstrijd. Mertens en Duplan vond ik niet in goede doen, daardoor mis je veel dreiging. Wolfswinkel vind ik weinig toevoegen, leuk dat ie scoort maar verder passief. Doe mij maar Demouge, als die er weer bij kan zijn.
Maarja, uiteindelijk speel je met een middenveld met Maguire en Nijholt en die twee kunnen het allebei niet aan. Maguire deed z'n stinkende best maar komt gewoon te kort en wat heeft ie toch een trage handelingssnelheid... En Nijholt.. je voelt de spanning bij elke bal die op 'm afkomt, ik heb medelijden. Al kiest ie te vaak de moeilijke oplossing, dan verovert ie prima een bal maar dan gaat ie kappen en draaien ipv een simpel passje opzij. Balverlies, gefluit.. Viel me ook of dat hij als enige speler direct na afloop de spelerstunnel in sprintte, de rest bleef op het veld.
Laten we concluderen dat die drie punten tegen Ajax de laatste weken alweer weggegooid zijn. Ik had liever van Ajax met 0-5 verloren en gewoon van De Graafschap, WII en Heracles gewonnen.
Mjah, kweetnie hoor... Als je er 4 had gemaakt was t nog van "We hebben iig gewonnen, maar wat was t matig". En heb wel te doen met zo'n Nijholt ook, kom je zo'n wedstrijd in en het eerste wat je hoort is n fluitconcert naar je persoontje. Moet je wel heel sterk zijn wil je dat kunnen negeren en gewoon je ding doen.

Neemt niet weg dat ie dan nog alles verkeerd doet (moeilijke oplossing kiezen idd, rennen als n kip zonder kop, hoewel meer daar vandaag last van hadden) maar dan nog... sneu.

Maar he tblijft een ploeg met een hoop mogelijkheden MITS er volle inzet is... Is die inzet er niet dan zakt alles toch aardig in elkaar. Dat merk je tegen de 'mindere' clubs keer op keer weer... zo frustrerend.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 06:23:50 #264
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_93002971
Ben nu al wakker. Heb er gewoon slecht van geslapen.
Utereg, me stadje daar gebeurt van allerhand
`t bruis an alle kant, in `t hartje van `t land
de Sterrenwijk, `t Houtplein en `t lange Rozendaal
Utereg, `t mooist van allemaal
pi_93004497
Het was bedroevend, zelden zo'n slappe instelling gezien, het leek wel een bejaarden-elftal.

Ook erger ik me kapot aan dat kansloze gefluit tegen Nijholt, die mensen ben ik liever kwijt dan rijk, wat een '''supporters''.... :{
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_93005862
Tsjah, het is een reactie op fout op fout op fout van die jongen. Die jongen moet door Du Chat in bescherming genomen worden en eerst maar eens groeien in een lager elftal. Ik ben het ook niet eens met uitfluiten bij invallen, maar ik kan het me wel voorstellen. Maar je weet hoe erg ik tegen het spel van Nijholt ben.

En dan vond ik hem gisteren nog niet eens echt slecht spelen eerlijk gezegd. Maguire speelde voor het eerst ook weer eens een beetje mee. Niet goed, maar hard werken en gewoon aantal keer ongelukkig in zijn acties. Mertens wilde weer alles alleen doen, Duplan en Strootman kwamen ook niet tot hun recht. Vorstemans en Wuytens ging dan wel weer aardig, al vind ik het duo Wuytens/Schut toch sterker verdedigend. Ricky speelde aardig in het begin, ging daarna over in vermoeidheid en wedstrijdritme wat hij mist.

Collectief falen, ze vonden het weer prima bij 1-0 en dan krijg je dit. Je hebt kansen genoeg gehad, en hoewel slecht gespeeld gaf je praktisch niets weg in je 16. Middenveld mocht Heracles meedoen, maar daar had je het dan ook mee gezegd. Op individuele klasse hebben ze een punt gepakt.

Snel vergeten, volgende week naar de kuil bij NEK en daarna Roda thuis. Zijn ook niet de makkelijkste potten.
pi_93007809
Ik vond Nijholt soms ook aardig (andere momenten weer minder, maar niet minder dan de rest). Maguire vond ik eigenlijk wel redelijk spelen. Mertens is natuurlijk gek gemaakt door de coach van België; ik weet niet wat daar allemaal speelt.

Verder was het gewoon kut; twee minuten na de goal zei ik al tegen een maat van me dat het maar goed was dat ze 1-0 voorstonden, anders was ik niet zo blij geweest met hoe ze speelden...

Misschien dat je vijf minuten goed spel van Utrecht uit de wedstrijd kon halen tegen 90 minuten van Heracles; ik vond ze veel beter...
pi_93008131
quote:
Wangedrag

19-02-2011

4 reacties

Hoewel het vertoonde spel en daarop volgende uitslag mijn hele weekend zouden moeten verpesten, is er iets dat een nog grotere negatieve schaduw over dit weekend werpt. Toen in de 60ste minuut de zwaar tegenvallende Lensky geblesseerd gewisseld werd en daarvoor Gianluca Nijholt het veld in mocht komen, ging mij het gefluit van een gedeelte van het zichzelf onterecht supporters noemende publiek door merg en been.

Dat de linkermiddenvelder geen best seizoen draait, dat zal ik niet ontkennen. Helaas vrees ik voor hem dat hij net het laatste stapje naar een vaste plek in de basis niet kan maken. Maar dat mag geen enkele reden zijn om één van de weinige spelers met een echt Utrecht hart zo te behandelen. Je mag het de trainers kwalijk nemen dat ze hem inbrengen omdat je van mening bent dat hij niet goed genoeg is. Maar iemand die zich nooit en te nimmer slecht over ZIJN cluppie heeft uitgelaten, verdient zo'n onthaal niet.

Waar wij echte Utrechters in ons hart zouden moeten sluiten in deze tijd van voetballers zonder clubliefde, jagen wij deze spelers het stadion uit. Vaak hoor je van supporters dat voetballers passanten zijn en FC Utrecht enkel zien als een leuk springplankje naar het grotere geld bij topclubs of buitenland, maar als we dan weer eindelijk een Utrechtse jongen hebben lopen, behandelen we die als stront. Tenenkrommend hoor je op de tribune de fluitconcerten aan.

Nijholt, hij wilde niet verhuurd worden want hij wilde zo graag proberen een plekje in de selectie af te dwingen. Toen op jonge leeftijd grote binnenlandse en buitenlandse clubs hem wilde halen, droomde hij van een plekje in de Galgenwaard. Twee loodzware blessures deden hem niet twijfelen, hij vocht terug en ging voor het mooiste dat er was: spelen voor zijn publiek en zijn club. Toen hij een paar jaar geleden al zijn minuten in het eerste maakte, maar nog wel aanvoerder van Jong FC Utrecht was, was hij (en Maguire) de enige speler die overliep van teleurstelling toen Jong FC Utrecht degradeerde uit de eredivisie. Minutenlang aangeslagen, zittend op het gras, zijn FC Utrecht dat het niet haalde. Het beeld staat nog altijd op mijn netvlies. Vaak op zaterdag bij de A1 kijken om te zien hoe jonge jongens proberen de club te vertegenwoordigen op jacht naar de status van profvoetballer.

Maar vanavond lieten diverse personen blijken dat Gianluca Nijholt een 'persona non grata' is voor hun. Maar ik kan ze één ding vertellen. Gianluca is een echte Utrecht supporter. Zij kunnen daar allemaal nog heel veel van leren. Het zou ze sieren als zij op een positieve manier zouden proberen om hem uit de vormdip te halen in plaats van deze jongen met angst en beven het veld op te laten komen. Als je de club in een kwaad daglicht zet, je er met de pet naar gooit of naast je schoenen gaat lopen en je speelt dan wekenlang niet naar behoren, dan begrijp ik het gefluit iets meer. Maar als je altijd je stinkende best doet, maar het is blijkbaar even niet meer, dan dien je ook het respect terug te krijgen van de fans.

Vanavond speelden o.a. Mertens, Duplan en Lensky als een drol, maar de hoon die Nijholt trof, bleef hun bespaard. Terwijl ook genoemde spelers al de nodige tijd onder hun kunnen spelen. Maar blijkbaar hebben deze spelers meer krediet dan spelers van Utrechtse bodem. Ik hoop dat de fluiters van vanavond ooit kunnen laten zien dat zij ook de benaming supporter mogen voeren en ervoor zorgen dat spelers die de vorm of de kwaliteit niet hebben toch boven zichzelf uitstijgen door de positieve ondersteuning van het publiek dat achter een ieder in een rood-wit shirt staat met hartstochtelijke aanmoedigingen. Zodat nog meer spelers supporter worden van onze club.

Een ding weet ik wel, Gianluca Nijholt is dat wel.

Midvoor
van fcufans.nl
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_93009888
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

van fcufans.nl
Mooi stuk, helemaal mee eens. Heel sneu voor zo'n jongen, heb gewoon medelijden met m...
pi_93015587
Doet me denken aan Emiel van Eijkeren, die werd op een gegeven moment ook uitgefloten door een deel van het publiek. Het rare was dat dat op een gegeven moment omkeerde, hij werd een soort cultheld. Emiel oh oh! Nu is Nijholt natuurlijk een stuk jonger dan Emiel toen was, je ziet de angst bij hem en eigenlijk kan hij weinig meer goed doen. Of in ieder geval: elke foute pass wordt onder een vergrootglas gelegd.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:31:54 #271
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_93016133
quote:
Du Chatinier baalt van fans: "Wij zijn Barça niet"

Trainer Ton du Chatinier van FC Utrecht reageerde vrijdagavond nuchter op de vierde remise op rij. "Ik ga niet recht praten wat krom is", zei hij na de onnodige 1-1 tegen Heracles Almelo

"Het was gewoon slecht", zegt Du Chatinier. "Vorige week maakten wij tegen Willem II (3-3) laat gelijk, nu deed Heracles dat. Ik vond dat gezien het spelbeeld vrij terecht."

Du Chatinier baalde natuurlijk toch wel van het nieuwe puntenverlies, waardoor zijn ploeg op de achtste plaats op de ranglijst bleef steken. "Maar aan de andere kant, wij zijn Barcelona niet", merkte hij op. "De lat ligt hier in Utrecht best hoog. Het groeiproces gaat gepaard met vallen en opstaan. Het is niet anders."

Het publiek in de Galgenwaard was vrijdagavond niet blij met invaller Gianluca Nijholt. Nog voordat de 21-jarige middenvelder een bal had geraakt, werd hij uitgefloten door de eigen supporters. Hij kon ook in het laatste half uur van de wedstrijd geen goed doen bij de Utrechtse aanhang, die zich toch al ergerde aan het weinig trefzekere spel van de thuisclub.

Du Chatinier kon na afloop geen begrip opbrengen voor de negatieve houding van de fans ten opzichte van Nijholt. "Ze lopen hier altijd te zeuren dat er geen of te weinig Utrechtse spelers in de ploeg zitten. Gianluca is nu zo'n Utrechts jochie. Hij verdient meer respect van de supporters. Hij vergat nu te voetballen, omdat hij meer bezig was met de reacties uit het publiek. Gianluca is jong en heeft juist steun nodig. Die wil ik hem graag geven."

bron: Voetbalprimeur
Het valt mij de laatste tijd ook op dat het Utrecht-publiek wel érg veeleisend en kritisch is. Ik hoor mensen al dingen roepen over schalen op pleinen volgend jaar. Doet me een beetje denken aan het Ajax-publiek.

Feit is natuurlijk dat Utrecht gewoon een omhoog gevallen middenmotor is, net als bijvoorbeeld Groningen en Heerenveen. Als het even tegenzit sta je zo weer op plaats elf of twaalf. Als je over een periode van twee, drie jaar goed blijft presteren dan pas komt een club als Twente in beeld. Maar als de supporters niet eens een half jaar geduld kunnen hebben, dan wordt het heel erg lastig.
Look behind you! It's your ass!
pi_93019973
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:31 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Het valt mij de laatste tijd ook op dat het Utrecht-publiek wel érg veeleisend en kritisch is. Ik hoor mensen al dingen roepen over schalen op pleinen volgend jaar. Doet me een beetje denken aan het Ajax-publiek.

Feit is natuurlijk dat Utrecht gewoon een omhoog gevallen middenmotor is, net als bijvoorbeeld Groningen en Heerenveen. Als het even tegenzit sta je zo weer op plaats elf of twaalf. Als je over een periode van twee, drie jaar goed blijft presteren dan pas komt een club als Twente in beeld. Maar als de supporters niet eens een half jaar geduld kunnen hebben, dan wordt het heel erg lastig.
Mwah, denk dat de meesten gewoon vooral inzet willen zien hoor... Dat niet alles lukt is een ding, maar dat er gewoon niks wordt geprobeerd is wat anders.

Zie je ze tegen twente en ajax gewoon vol opjagen en druk zetten, zo is het tegen een mindere club gewoon niet. Het lijkt of ze dan denken 'we redden het wel', wat dus zeker niet het geval is.
pi_93080715
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:31 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Het valt mij de laatste tijd ook op dat het Utrecht-publiek wel érg veeleisend en kritisch is. Ik hoor mensen al dingen roepen over schalen op pleinen volgend jaar. Doet me een beetje denken aan het Ajax-publiek.
Dat verwachtings patroon wordt door de technische staf en bestuur aangewakkerd door te roepen dat ze structureel in de top5 willen voetballen.

Het klinkt hard, maar ik het wordt tijd dat we spelers als Nijholt, Sarota en Maquire moeten laten gaan na dit seizoen en nieuwe spelers moeten zoeken (misschien jeugd). Deze spelers hebben genoeg kansen gehad en ze niet gepakt, dan is het tijd om stappen te nemen. Onze selectie is gewoon veel te klein nu, de spelers op de bank komen niet in de buurt bij de vaste waardes en dit nekt je om stappen te kunnen maken richting de top5.
Zeker als bepalende spelers als Silberbauer en Mertens (misschien) na dit seizoen vertrekken. Wellicht dat je Duplan en van Wolfswinkel ook nog wel kwijt raakt. Mocht dat gebeuren dan zie ik het toch erg somber in voor volgend seizoen, want wie moet hun gaan vervangen?
pi_93081577
Als die gaan, dan hebben we 20m te besteden. Dan komen er snel weer anderen hoor.

Ik zal alleen Duplan echt missen. Silberbauer en Ricky zijn al ingecalculeerd en hebben ze ongetwijfeld vervangers voor op de lijst. Het is echter wel zaak om europees te halen en hoog te eindigen, anders komen spelers weer niet omdat ze het geen hogere stap vinden.
pi_93083746
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef Tha_Duck het volgende:
Als die gaan, dan hebben we 20m te besteden. Dan komen er snel weer anderen hoor.
Voor Mertens en van Wolfswinkel krijg je echt geen 20m samen, misschien 10, maar dan houdt het wel op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')