..landelijke spotlights menen te moeten pushen.Zojuist werd ik in NWS geconfronteerd met het volgende artikel:
quote:
Nederlands Blytes 'beter dan Hyves en Facebook'
Uitgegeven: 23 januari 2011 13:13
Laatst gewijzigd: 23 januari 2011 13:54
AMSTERDAM – Tim van Elsloo is pas zestien jaar maar is er van overtuigd dat hij over een jaar tot honderdduizend leden heeft op zijn nieuwe sociale netwerk Blytes. Hyves en Facebook gaat hij het nakijken geven.
© NU.nl
Dat laat Van Elsloo weten aan NU.nl.
Zijn sociale netwerk, Blytes.nl, werd afgelopen week gelanceerd en had vrijdagmiddag zeshonderd leden.
Verouderd
Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben. Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo ‘verouderd’ en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes.
“De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren zoals gezichtsherkenning en spots, een lokale dienst”, legt de 16-jarige initiatiefnemer uit. “Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.”
Simpele versie
Twee jaar geleden begon Van Elsloo met het ontwikkelen van een sociaal netwerk. Hij vindt dat Blytes een toegevoegde waarde heeft omdat het een versimpelde versie van Hyves en Facebook is: “Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.”
“Blytes is een combinatie van alle goede functies van Twitter, Facebook en Hyves”, aldus Van Elsloo. Momenteel runt hij de website in zijn eentje en stopt hij, naast zijn schoolwerk, zo’n twintig uur per week in het netwerk. “Ik heb alleen tips gekregen van mijn informaticadocent.”
Apple en Microsoft
Van Elsloo vergelijkt Blytes met Apple en Hyves met Microsoft: “Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is. Zo is het met Blytes ook.”
Op korte termijn wil de scholier reclame gaan maken voor zijn netwerk door middel van bijvoorbeeld sticker, “maar dan op een coolere manier.” Hoe dat dan precies zal zijn, kan hij nog niet verklappen.
http://www.nu.nl/internet(...)ves-en-facebook.htmlNieuwswaarde?Wat mij direct opviel was de geringe nieuwswaarde; 600 leden stelt geen fuck voor en er zijn genoeg jochies van die leeftijd, die ervan dromen de volgende grote succesvolle site bedacht te hebben. Helemaal in Nederland vrijwel onuitgezonderd ten onrechte.
Verder is er niets waarin deze jongen zich onderscheidt. Z'n praatjes zijn dan wel erg hoogdravend maar inhoudelijk wordt er (ogenschijnlijk) vooral onzin uitgekraamd. Tekenend is ook dat Blytes inmiddels al enige tijd onbereikbaar is.
Waarom?Wat is er gebeurd met het kritische oog van de journalist? Waarom wordt dit gepubliceerd? Waarom is er uberhaupt aan dit artikel begonnen?
..in godsnaam?
Nou, dat zal ik jullie vertellen! Tim van Elsloo is
de Doc John onder de webontwikkelaars, geen noemenswaardig talent maar wel een rijke succesvolle pappa die dat succes wel even voor hem regelt! Wat leert een bezoekje aan
de website van Tim mij namelijk?
quote:
<title>Stage Entertainment // Tim van Elsloo</title>
Tim blijk op één of andere manier verbonden aan Stage Entertainment, een groot bedrijf dat zich bezighoudt met live entertainment, betrokken is bij de grootste musicalproducties. Een bezoekje aan
hun website onthult de rest:
quote:
Board of Directors![siebevanelsoo140res.jpg]()
Siebe van Elsloo
Chief Finance Officer

Tip aan papa van Elsloo: Talent is niet te koop en niet alle succes kun je forceren.