abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91786450
..landelijke spotlights menen te moeten pushen.

Zojuist werd ik in NWS geconfronteerd met het volgende artikel:

quote:
Nederlands Blytes 'beter dan Hyves en Facebook'
Uitgegeven: 23 januari 2011 13:13
Laatst gewijzigd: 23 januari 2011 13:54

AMSTERDAM – Tim van Elsloo is pas zestien jaar maar is er van overtuigd dat hij over een jaar tot honderdduizend leden heeft op zijn nieuwe sociale netwerk Blytes. Hyves en Facebook gaat hij het nakijken geven.
© NU.nl

Dat laat Van Elsloo weten aan NU.nl.

Zijn sociale netwerk, Blytes.nl, werd afgelopen week gelanceerd en had vrijdagmiddag zeshonderd leden.

Verouderd

Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben. Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo ‘verouderd’ en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes.

“De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren zoals gezichtsherkenning en spots, een lokale dienst”, legt de 16-jarige initiatiefnemer uit. “Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.”

Simpele versie

Twee jaar geleden begon Van Elsloo met het ontwikkelen van een sociaal netwerk. Hij vindt dat Blytes een toegevoegde waarde heeft omdat het een versimpelde versie van Hyves en Facebook is: “Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.”

“Blytes is een combinatie van alle goede functies van Twitter, Facebook en Hyves”, aldus Van Elsloo. Momenteel runt hij de website in zijn eentje en stopt hij, naast zijn schoolwerk, zo’n twintig uur per week in het netwerk. “Ik heb alleen tips gekregen van mijn informaticadocent.”

Apple en Microsoft

Van Elsloo vergelijkt Blytes met Apple en Hyves met Microsoft: “Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is. Zo is het met Blytes ook.”

Op korte termijn wil de scholier reclame gaan maken voor zijn netwerk door middel van bijvoorbeeld sticker, “maar dan op een coolere manier.” Hoe dat dan precies zal zijn, kan hij nog niet verklappen.
http://www.nu.nl/internet(...)ves-en-facebook.html

Nieuwswaarde?
Wat mij direct opviel was de geringe nieuwswaarde; 600 leden stelt geen fuck voor en er zijn genoeg jochies van die leeftijd, die ervan dromen de volgende grote succesvolle site bedacht te hebben. Helemaal in Nederland vrijwel onuitgezonderd ten onrechte.

Verder is er niets waarin deze jongen zich onderscheidt. Z'n praatjes zijn dan wel erg hoogdravend maar inhoudelijk wordt er (ogenschijnlijk) vooral onzin uitgekraamd. Tekenend is ook dat Blytes inmiddels al enige tijd onbereikbaar is.

Waarom?
Wat is er gebeurd met het kritische oog van de journalist? Waarom wordt dit gepubliceerd? Waarom is er uberhaupt aan dit artikel begonnen?

..in godsnaam? :')
Nou, dat zal ik jullie vertellen! Tim van Elsloo is de Doc John onder de webontwikkelaars, geen noemenswaardig talent maar wel een rijke succesvolle pappa die dat succes wel even voor hem regelt! Wat leert een bezoekje aan de website van Tim mij namelijk?

quote:
<title>Stage Entertainment // Tim van Elsloo</title>
Tim blijk op één of andere manier verbonden aan Stage Entertainment, een groot bedrijf dat zich bezighoudt met live entertainment, betrokken is bij de grootste musicalproducties. Een bezoekje aan hun website onthult de rest:

quote:
Board of Directors

Siebe van Elsloo
Chief Finance Officer
:')

Tip aan papa van Elsloo: Talent is niet te koop en niet alle succes kun je forceren. :W
Je suis Charlie Sheen
  maandag 24 januari 2011 @ 08:57:12 #2
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_91786472
Doe eens KLB 1.0 een klacht formuleren.

Ik ga dit echt niet lezen.
Are you wanking?
  maandag 24 januari 2011 @ 08:57:59 #3
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91786479
Welkom in de wereld van de media, waar macht en geld domineert en de waarheid verkocht wordt voor een duppie :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_91786526
die site ziet er wel strak uit :o
stand by me
pi_91786584
Onderzoeksjournalistiek in KLB-topics. _O_
  maandag 24 januari 2011 @ 09:05:16 #6
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91786597
Goede vader zeg, die Siebe van Elsloo. Zo zouden er meer moeten zijn.

TS is jaloers omdat zijn papa een werkloze alcoholist was die hem elke dag met de riem sloeg. ;(
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  maandag 24 januari 2011 @ 09:10:08 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_91786695
hahaah blytes :')

en waarom maakt hij 600 nep-accounts aan ?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91786698
Super site. Jezus wat is hij traag. :6
  maandag 24 januari 2011 @ 09:10:21 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_91786701
Dat vind ik dan wel weer cute.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_91786705
Die site is hier zo traag als stront....
pi_91786707
Talent is niet te koop nee, maar met een idee en een hoop geld waarmee je talent in kunt huren kom je wel ver ;)
pi_91786725
Goed onderzoek dude, dat die vader platgestampt mag worden onder de hoeven van stampende kamelen. Heel ranzig wat hij gedaan heeft.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:13:31 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91786781
Sneaky, die Siebe.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_91786810
quote:
99s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:10 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Talent is niet te koop nee, maar met een idee en een hoop geld waarmee je talent in kunt huren kom je wel ver ;)
Laat ze dan eerst eens voor een kundige serverbeheerder gaan of de hosting gewoon uitbesteden aan een bedrijf waar zoiets schaalbaar geregeld is voor ze wereldkundig maken dat hyves en facebook er wel even aan zullen gaan. :') Insane. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_91786835
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:13 schreef Id_do_her het volgende:
Sneaky, die Siebe.
Klinkt wel cool: Sneaky Siebe
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 24 januari 2011 @ 09:16:24 #16
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_91786842
Mensen die nog niet op Blytes zitten. :')
  maandag 24 januari 2011 @ 09:18:21 #17
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91786866
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Klinkt wel cool: Sneaky Siebe
Iemand die een Siebe fantopic wil openen?
pi_91786878
Blytes groeit met de dag en is natuurlijk een heerlijk fris initiatief dat prachtig vormgegeven wordt door middel van top of the line netwerkverbindingen in combinatie met een gemotiveerde knul om het succes van deze formule tot ongekende hoogte te laten stijgen. Ja, ik zie dit wel wat worden.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:19:25 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_91786890
TS'en die sluikreclame maken voor nieuwe profielen sites! :')

Als dat niet sneaky is. Volgens mij zit TS bij Esloo in de klas. :{w
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:19:27 #20
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_91786891
Hoogstaand stukje onderzoeksjournalistiek.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:20:06 #21
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91786901
Leuk dat sarcasme...maar ik heb serieus een Blytes account geopend. Hopelijk komen mijn vrienden ook.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:22:20 #22
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91786946
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:18 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Iemand die een Siebe fantopic wil openen?
Ja, Tim waarschijnlijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:22:43 #23
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_91786955
Trouwens het is niet zo raar dat die gepubliceerd is.

Nu.nl is een gratis nieuwssite als er dan iemand komt met een paar duizend euro om een artikeltje te publiceren over zijn zoontjes nieuwe "hyves" site dan zou ik het ook doen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_91786961
Mensen die nu op Blytes zitten maar dalijk niet meer omdat het te commercieel is :')
Metal :')
WoW :')
pi_91786978
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:19 schreef SicSicSics het volgende:
TS'en die sluikreclame maken voor nieuwe profielen sites! :')

Als dat niet sneaky is. Volgens mij zit TS bij Esloo in de klas. :{w
TS = Sneaky Siebe :Y
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')