abonnement Unibet Coolblue
pi_92529760
Fijn zonnig vandaag ja. En ik heb het raam nu nog open, niks te koud.
full stops and exclamation marks
pi_92532869
quote:
14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:08 schreef krioro het volgende:
Fijn zonnig vandaag ja. En ik heb het raam nu nog open, niks te koud.
Ik heb mn raam altijd open 's nachts. Ben vorig jaar een keer wakker geworden terwijl er een centimeter sneeuw op m'n voeteneind lag :')...
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_92533184
quote:
14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 02:54 schreef SpeCulaes het volgende:

[..]

Ik heb mn raam altijd open 's nachts. Ben vorig jaar een keer wakker geworden terwijl er een centimeter sneeuw op m'n voeteneind lag :')...
Hehe, heb hem het liefst ook altijd open, maar met die vrieskou gaat hij toch echt dicht omdat het anders boven te koud wordt.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_92533195
Nog uurtje of 2,5/ 3 en dan mag ik weer naar me mandje :7
Tevens, vanmiddag cosmetische chirurgie boven me oog.. hopelijk vanavond nergens last van :@
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_92533203
Ik zit me weer eens een beetje te ergeren aan sommige users hier op fok. Maar doordat ik me erger komen er wel vragen naar boven... Gaat over het roken.
Als je iedereen zo hoort hier ben je alles wat slecht is, als je rookt. Het is de grootste zonde die de mensheid heeft voortgebracht als je sommige mag geloven.
Elke keer als er een nieuwsbericht is over de prijsstijging van een pak peuken, is het gejuig niet te zuinig!

Vooropgesteld; ikzelf ben roker en zie het liefst dat een pak peuken 15 euro gaat kosten, en het liefst nog morgen. MAAR, wat gaat NL doen als er idd die prijsstijging zou gaan komen en ineens 80% afhaakt van alle rokers? Eerlijk is eerlijk, dat lijkt met die prijs best een reeel aantal?
Rokers zijn de makkelijkste melkkoe die NL kent, er komt jaarlijk zoveel miljoenen binnen aan accijns op roken. Maar als ineens de prijs -heel veel- omhoog gaat en er -hoogstwaarschijnlijk veel- mensen ineens gaan stoppen, hoe komt NL dan aan zijn geld? Want dan komt er een groot gat lijkt mij?
En nu niet alles gooien op: De ziektenkosten zijn lager, dus dat heft elkaar wel op. Want daar geloof ik niet zo in, gezien kanker niet perse meteen na 1 pakje peuken op hoeft komen te zetten, en ook als je al jaren gestopt bent, nog op kan komen zetten.

Ik snap het niet.. want zoals ik het zie gaat de belastingbetaler dan straks vele malen meer belasting betalen om het gemis aan accijns op te vangen?
Wie kan mij helpen zo vroeg op de morgen? :+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_92533366
quote:
5s.gif Op woensdag 9 februari 2011 05:32 schreef theKiD het volgende:
knip
Snap niet echt je probleem, maar denk globaal gezegd verbaast dat mensen juichen op cigaretten die duurder worden.

Mij boeit het echt niet hoe duur cigaretten zijn, rook zelf niet en hou me ook niet met de prijs bezig. En een goedkope manier van roken:

Koop doos van 100 vloeitjes (of meer) met filter, koop een bus shag. maak je eigen cigaretten.
heb je voor 7 euro 100 cigaretten ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_92533457
quote:
6s.gif Op woensdag 9 februari 2011 07:01 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Snap niet echt je probleem, maar denk globaal gezegd verbaast dat mensen juichen op cigaretten die duurder worden.

Mij boeit het echt niet hoe duur cigaretten zijn, rook zelf niet en hou me ook niet met de prijs bezig. En een goedkope manier van roken:

Koop doos van 100 vloeitjes (of meer) met filter, koop een bus shag. maak je eigen cigaretten.
heb je voor 7 euro 100 cigaretten ;)
Dat bedoel ik niet :{

;)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_92533475
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 07:26 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet :{

;)
Dan ga ik later op de dag nog een poging doen :P
nu nog vroeg he :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 9 februari 2011 @ 07:32:57 #234
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_92533500
Ik denk (als roker zijnde) dat je gelijk hebt Kid. Het gat zal toch opgevuld moeten worden als pakjes ineens 15 euro zouden gaan kosten. Waar zouden ze het anders vandaan moeten trekken? En juist mensen die niet roken zouden dan de dupe zijn.. Er zijn dus geen winnaars :')
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_92533669
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 07:32 schreef Stuurloos het volgende:
Ik denk (als roker zijnde) dat je gelijk hebt Kid. Het gat zal toch opgevuld moeten worden als pakjes ineens 15 euro zouden gaan kosten. Waar zouden ze het anders vandaan moeten trekken? En juist mensen die niet roken zouden dan de dupe zijn.. Er zijn dus geen winnaars :')
begint me nu te dagen wat hij bedoeld :P

Kijk als voorbeeld naar de benzine prijs: Wordt ook elke keer duurder maar mensen blijven tanken (ze hebben het nodig). Rokers blijven ook wel cigaretten kopen, alleen voor mensen die niet roken wordt de kloof enorm groot om zo maar te zeggen.

Je krijgt dus inderdaad uiteindelijk een gat, die denk ik pas op langere termijn merkbaar is.
En dan zullen die kosten weer ergens vandaan gehaald moeten worden.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_92534715
Op de LT zullen er minder uitgaven aan de gezondsheidszorg zijn als iedereen ineens zou stoppen met roken. Bovendien kun je dan ophouden met allerlei anti-rook campagnes waar de overheid nu lekker aan meebetaald.
En op korte termijn vindt men vast wel weer iets anders in Den Haag om extra te belasten, aardgas of zo (fijn excuus, de bel raakt uitgeput, dus gaan we meer vragen).

Ik heb zelf jarenlang gerookt en doe dat nog af en toe wel eens met stappen of op feestjes of zo (ja ik koop dan mijn eigen peuken, ik biets niet ;) ). Maar ik vind wel dat de rokers niet moeten doen alsof ze een (groter) begrotingstekort aan het voorkomen zijn door te roken. Als die inkomensstroom ophoudt met te bestaan voor de overheid, dan vinden ze echt wel iets anders.
En bovendien, de overheid weet gewoon dat men niet stopt met roken als ze een duppie extra accijns heffen per keer. Dus dat blijven ze gewoon doen, en de rokers (incl moi sprak de gek) blijven toch wel kopen, dus die hele discussie is wmb vrij irrelevant.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_92536704
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:11 schreef Guard het volgende:
Op de LT zullen er minder uitgaven aan de gezondsheidszorg zijn als iedereen ineens zou stoppen met roken.
Er was toch gebleken dat rokers uiteindelijk gemiddeld minder kosten omdat ze korter leven? Of is dat een broodje aap ingebracht door de rooklobby?
pi_92537717
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:27 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er was toch gebleken dat rokers uiteindelijk gemiddeld minder kosten omdat ze korter leven? Of is dat een broodje aap ingebracht door de rooklobby?
Daar geloof ik niet zo in (in de gemiddeld lagere kosten dan)
Maar ik heb hier geen (gemanipuleerde :o ) wetenschappelijke onderbouwing hiervoor....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_92539765
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 07:32 schreef Stuurloos het volgende:
Ik denk (als roker zijnde) dat je gelijk hebt Kid. Het gat zal toch opgevuld moeten worden als pakjes ineens 15 euro zouden gaan kosten. Waar zouden ze het anders vandaan moeten trekken? En juist mensen die niet roken zouden dan de dupe zijn.. Er zijn dus geen winnaars :')
Daarom verhogen ze de prijs ook maar met een paar centen per keer, zodat de domme rokers (ja sorry, ik heb er geen goed woord voor over, het zijn gewoon meelopers eerste klas) het niet merken.

Mja, uiteindelijk maak ik me altijd meer druk over het, sociaal geaccepteerde, alcoholgebruik
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_92547342
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:27 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er was toch gebleken dat rokers uiteindelijk gemiddeld minder kosten omdat ze korter leven? Of is dat een broodje aap ingebracht door de rooklobby?

Het zou theoretisch mogelijk moeten zijn.. (Vanaf 6:35min.)

:+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_92551867
zo was lekker druk vandaag :o
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_92552127
quote:
14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 02:54 schreef SpeCulaes het volgende:

[..]

Ik heb mn raam altijd open 's nachts.
quote:
6s.gif Op woensdag 9 februari 2011 05:12 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Hehe, heb hem het liefst ook altijd open, maar met die vrieskou gaat hij toch echt dicht omdat het anders boven te koud wordt.
Oh ik heb het sowieso altijd op een kier, dag en nacht, het hele jaar. Met open bedoel ik wagenwijd open. :Y)

quote:
14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 02:54 schreef SpeCulaes het volgende:
Ben vorig jaar een keer wakker geworden terwijl er een centimeter sneeuw op m'n voeteneind lag :')...
:D!
full stops and exclamation marks
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:28:00 #243
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_92553255
Crazy bedankt dat je tegen dat spoorweg viaduct bent gereden, nou was ik vandaag vrij. :D
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_92553466
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:28 schreef Graseter het volgende:
Crazy bedankt dat je tegen dat spoorweg viaduct bent gereden, nou was ik vandaag vrij. :D
Geen dank :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_92568136
:? Walvis zonder W, is al vis........ toch? :? :+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:14:34 #246
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_92568629
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:08 schreef theKiD het volgende:
:? Walvis zonder W, is al vis........ toch? :? :+
Precies, want Rookworst zonder R is ook worst
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_92569186
Ik snapte hem pas nadat ik PierreTT's post las ;(.
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:04:25 #248
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_92572026
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik snapte hem pas nadat ik PierreTT's post las ;(.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_92578216
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:08 schreef theKiD het volgende:
:? Walvis zonder W, is al vis........ toch? :? :+
whehehe, die kende ik nog niet :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_92578257
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 05:16 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

whehehe, die kende ik nog niet :P
:D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')