#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 08:10 |
Verbouwde stukjes van Nederland. Hele bekende winkelpanden waar inmiddels iemand anders in huist. Gevels van nog bestaande winkels van bekende ketens, die inmiddels een heel andere huisstijl hebben (van die kleine dingetjes waaraan je kunt zien dat tijden veranderen). Dat soort dingen. Post ze hier. Bij voorkeur van de laatste 30 jaar, ongeveer. Dit voor de herkenbaarheid. Ik begin alvast; wie heeft er meer? Stukjes van Amsterdam Centraal Station, net voordat het op de schop ging (circa 2000): Het pandje waar platenzaak Boudisque in huisde zal je nooit meer zo zien. Dat van platenzaak Boembox in Rotterdam ook niet. Déze markante platenzaak,in Den Bosch, ook niet meer, trouwens (helaas was de zaak al gesloten toen ik de foto nam). Een aantal jaren geleden zag je nog dít als je door Station Arnhem heen liep. De Free Record Shop-huisstijl, vrij lang geleden. De (bijna onleesbare) woorden op de gevel: 'video, cassette, compact discs, grammafoonplaten' en 'zo'n platenwinkel'. Ik heb die foto opgezocht na voor dit Arnhemse filiaal gestaan te hebben, en te hebben moeten glimlachen om de gedateerdheid (zo'n vijf jaar terug). Tot voor kort stond er nog het een en ander aan troep op het plein voor de Eindhovense Bijenkorf. ...en eveneens wat troep op Plein 1944 in Nijmegen. Hoewel ik het vermoeden heb dat het gezelliger oogde dan het strakke, gestileerde plein wat er in de toekomst gaat komen. En ik vind het zo'n zonde dat ik me niet kan herinneren ooit door het oude station van Den Bosch heen gelopen te hebben, en dat terwijl ik er redelijk dichtbij woon. Volgens mij was het van binnen ook prachtig, maar de enige foto's die ik van de binnenkant kan vinden komen uit de jaren 50 (wie heeft nieuwere, laten we zeggen uit de 80's of vroege 90's???) 1994, inclusief leuke gedateerde busjes: Een iets duidelijker foto van hetzelfde station, maar wel uit 1980: [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 23:06:38 ] | |
DroogDok | woensdag 19 januari 2011 @ 08:37 |
Rotterdam CS | |
Stokstaart | woensdag 19 januari 2011 @ 09:11 |
Rotterdam Blaak, de situatie voor het station ondergronds gesitueerd werd in 1993. En de situatie nu: | |
DroogDok | woensdag 19 januari 2011 @ 09:20 |
Het ondergronds gaan van de spoorlijn bij de Blaak is wel een flinke verbetering geweest. | |
admiraal_anaal | woensdag 19 januari 2011 @ 09:35 |
De Grotemarkt in Den Haag (winkelgebied) Vroeger (1983) Nu | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 09:37 |
Wat oogde dat allemaal lekker primitief. Edit: Ik zie dat de foto's in de OP opeens alleen maar kruisjes zijn. Ik mag toch hopen dat dat tijdelijk is. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 09:40:04 ] | |
admiraal_anaal | woensdag 19 januari 2011 @ 09:53 |
Om ook even het station mee te nemen: Den Haag CS door de tijd 1913 1973 Nu | |
Stokstaart | woensdag 19 januari 2011 @ 09:54 |
Ben uit jouw geboortejaar en kan me die situatie nog wel herinneren. Was wel vet gaaf destijds als je met de trein ging keek je over de stad uit en de Maas. Beter dan zo'n saaie spoortunnel. Maar natuurlijk totaal niet praktisch. Nog maar even wat overzichtsfoto's: Overigens is alles rechts van de spoorlijn op foto 1 inmiddels gesloopt. De oude pandjes op de Hoogstraat en het schooltje. Oude spoorbrug lijkt me logisch, en exact op de locatie waar het oude station Blaak te zien is staat inmiddels een woontoren. In 2014 moet het totaalplaatje met Markthal er zo uit komen te zien: De appartementjes naast de Laurenskerk en het complex ter hoogte van de Pannekoekstraat (pal naast de bibliotheek) zijn reeds voltooid | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 22:51 |
Eens kijken naar wat er nog meer in de archieven zit. Excuses voor de lelijke kleuren van de foto's: Ze zijn op de laatste na zelfgemaakt, en op het moment dat dat gebeurde had ik nog niet zo'n goede camera. Het zeer herkenbare Bijenkorf-Chill-Out-gebouwtje, lang onderdeel van het Rotterdamse straatbeeld, dat sinds enige tijd niet meer aan de rest van de Bijenkorf vast zit. Het busstation van Oss een paar jaar geleden, sinds kort in puin (en over een aantal maanden herken je het totaal niet meer, naar het schijnt): De Vrijstraat in Eindhoven: De linkerkant is inmiddels een stuk mooier geworden. Het busstation in Eindhoven zag er in de eighties duidelijk anders uit dan nu: [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 23:12:33 ] | |
TheFreshPrince | woensdag 19 januari 2011 @ 22:55 |
Vet topic | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 23:11 |
Ik heb even de foto's op m'n eigen webspace gezet. Anders vrees ik dat dit topic spoedig dicht gaat, dankzij het momenteel nogal haperende Tinypic, dat halve tijd niets laat zien. | |
LeeHarveyOswald | donderdag 20 januari 2011 @ 10:32 |
Dat is wel een understatement ja Het ding is gesloopt, en het nieuw te bouwen gebouw op die plek is tijdens de bouw ingestort. | |
#ANONIEM | donderdag 20 januari 2011 @ 10:49 |
Hmmm, dat wist ik niet eens. Ik wist dat de Chill Out inmiddels weg was, maar ben al een eeuwigheid niet meer in Rotterdam geweest. Vroeger kwam ik er om de paar maanden wel. | |
LeeHarveyOswald | donderdag 20 januari 2011 @ 10:54 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)trum-Rotterdam.dhtml | |
#ANONIEM | donderdag 20 januari 2011 @ 10:57 |
Alles zo snel en goedkoop mogelijk proberen te maken heeft zo z'n keerzijde. Wat is Den Haag Centraal toch gruwelijk lelijk trouwens, als ik nog eens naar die foto's kijk. Een grote grauwe doos met raampjes, meer niet. [ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2011 11:10:42 ] | |
Giertje | donderdag 20 januari 2011 @ 12:51 |
oew de boudisque die mis ik wel heb daar enorm veel van mijn cd gehaald | |
Disavowed | donderdag 20 januari 2011 @ 20:14 |
Oude V&D-warenhuis tegenover de HEMA aan de Veestraat in Helmond Nu: | |
Gummibeer79 | zaterdag 22 januari 2011 @ 11:27 |
Helmond is inderdaad enorm opgeknapt de laatste jaren. Eindhoven is opgeknapt, maar weet nou niet zeker of ik het écht beter vind. | |
Document1 | zaterdag 22 januari 2011 @ 11:33 |
Leuk topic. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 januari 2011 @ 11:44 |
Die 2e foto vind ik wel erg mooi. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 januari 2011 @ 12:01 |
Die Mediamarkt, die grote zwarte doos met al die (als ik me niet vergis 18) knalrode verlichte logo's op de gevel, is een redelijke puist in de stad. Maar er valt in ieder geval veel meer te doen, in het centrum. Daar líjkt de komst van de Mediamarkt wel weer aan bijgedragen te hebben. Maar aan de andere kant zijn er in Eindhoven meerdere leuke platenzaakjes gesneuveld sinds 'ie er zit... Eind jaren 90 was dat nieuwe stuk tussen de Bijenkorf en de Vrijstraat (waar o.a. de nieuwe Selexyz zit) er nog niet, en was er wel een Piazza, maar een hele andere dan nu. Eentje die het bezoeken vermoedelijk nauwelijks waard was. Zie hieronder. Ik moet tot m'n schaamte bekennen dat het me destijds nooit opgevallen is dat er uberhaupt winkels in zaten. Draaide als ik voor de Bijenkorf stond altijd meteen naar links, de Demer (de hoofdwinkelstraat) in, en liet 'dat ene vage gebouw naast de Bijenkorf' links liggen zonder er aandacht aan te schenken. De kleding doet me vermoeden dat de foto uit de jaren 70 zou kunnen komen, dat wel. Ik kan geen foto's vinden waarvan ik zeker weet dat ze van de laatste 30 jaar zijn. Nijmegen is eveneens opvallend opgewaardeerd sinds eind jaren 90, als je het over het winkelaanbod hebt. De Marikenstraat, zeg maar de Nijmeegse Koopgoot, was er toen nog niet. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 14:39:25 ] | |
Disavowed | zaterdag 22 januari 2011 @ 13:49 |
Kanaalzone rond '70/'80, gelet op de auto's. | |
Disavowed | zaterdag 22 januari 2011 @ 13:52 |
Begemann-terrein in Helmond, 1989 Nu . | |
Disavowed | zaterdag 22 januari 2011 @ 14:17 |
1987 - Nu. . | |
CafeRoker | zondag 23 januari 2011 @ 13:57 |
Wat in de jaren 80 met veel van die oude stations gedaan is, is inderdaad wel een drama zeg. Station Heerlen lang geleden, maar het is tot de sloop in de jaren 80 niet zo heel veel veranderd En nu ( ) Wat wel weer heel erg mooi geworden is, is het oude VSL gebouw dat achter het station lag. Ik kan er even geen foto van vinden, ik zal later nog eens zoeken. | |
CafeRoker | zondag 23 januari 2011 @ 14:05 |
Toch nog gevonden: Het gaat om deze afzichtelijke grindtegel. Het gebouw is blijven staan maar ze hebben er nu een nieuwe buitenkant tegenopgeplakt. Echt erg mooi geworden | |
#ANONIEM | zondag 23 januari 2011 @ 14:22 |
Station Heerlen had midden jaren 00 nog wat leuke felroze en felgroene kleurtjes in die tunnel binnenin (volgens mij op een gegeven moment overgeschilderd, maar dat weet ik niet zeker). Was (of is) in ieder geval één leuk aspect aan een voor de rest matig station. *heeft zwak voor zowel roze als limegroen, eventueel gecombineerd* | |
ad0rable | dinsdag 25 januari 2011 @ 10:37 |
De oude Piazza was inderdaad onwijs bagger. Maar dat was nog wel de tijd dat je bij de Bijenkorf buiten op een terras kon zitten. Nu heeft de la place dat stukje overgenomen en zit er bovendien een dakkie op dus er is niks meer aan. De Demer is zo mogelijk nog lelijker geworden, maar de Bergen worden wel steeds beter naar mijn idee. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 januari 2011 @ 10:50 |
Ik kwam er pas achter dat dat gebouw 'de Piazza' heette en dat er winkels in gezeten hebben, toen 'ie al was gesloopt, en de níeuwe versie was aangekondigd (circa 2004). Dat is echt heel erg, gezien het aantal keren dat ik eind jaren 90/begin jaren 00 in Eindhoven ben geweest. En dat terrasje van La Place vind ik nou juist wel leuk, dat je zo uit kunt kijken op de mensenmassa. Maar ja, ik houd dan ook niet van de zon direct op m'n kop, dat je haar helemaal verschroeid lijkt te worden. Prima, dat dakje erboven. [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2011 10:52:37 ] | |
eefje801 | dinsdag 25 januari 2011 @ 11:56 |
Oude station van Assen: Station nu Echt geen verbetering, wat mij betreft | |
eefje801 | dinsdag 25 januari 2011 @ 11:57 |
Die duim naar beneden moest natuurlijk bij de nieuwste foto staan | |
#ANONIEM | dinsdag 25 januari 2011 @ 15:26 |
Dat in Oss, ook zoiets. 1980: Een paar jaar terug (en eigenlijk nog steeds): Echt een verschrikkelijk kutstation, waar ik helaas regelmatig moet zijn. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2011 15:28:18 ] | |
Iemand91 | dinsdag 25 januari 2011 @ 15:36 |
Gatver die stations. Echt eenheidsworst nu. Ik vond die oude stations veel meer charme hebben. Echt iets 'centraals' in de stad zeg maar. Ik snap dat die oude gebouwen vaak niet meer kunnen voldoen maar je kunt het wel beter oplossen dan dit... | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 25 januari 2011 @ 15:40 |
Gelukkig staat een aantal van die stationsgebouwen ondertussen wel op de monumentenlijst en zullen dus hopelijk wel blijven bestaan. Bijvoorbeeld Amsterdam Centraal (als ze daar ooit klaar zijn met bouwen...), Zwolle, Groningen | |
CafeRoker | woensdag 26 januari 2011 @ 08:37 |
Inderdaad. Tegelijkertijd vind ik het wel een beetje dubbel om die nieuwe oude jaren 70-80 stations op hun beurt nu weer te slopen. Die dingen opruimen gebeurt eigenlijk vanuit hetzelfde idee als 40 jaar geleden oude stations gesloopt werden 'tja, die ouwe meuk ziet er niet uit en die hebben we ook niet meer nodig, weg ermee'. Want hoe je het ook wend of keert, die moderne stations horen wel echt bij de 70/80 stijl van bouwen. Wie weet hoe we daar over 40 jaar over denken. | |
Q. | woensdag 26 januari 2011 @ 08:48 |
Utrecht: Voor: Na: Vooruitgang! | |
Q. | woensdag 26 januari 2011 @ 08:53 |
Nog meer Utrecht: | |
#ANONIEM | woensdag 26 januari 2011 @ 08:53 |
Ik hoop dat je een grap maakt. [ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2011 08:54:36 ] | |
Q. | woensdag 26 januari 2011 @ 08:54 |
Q. | woensdag 26 januari 2011 @ 08:54 |
Was het maar zo. | |
Q. | woensdag 26 januari 2011 @ 08:55 |
En nog eentje: | |
#ANONIEM | woensdag 26 januari 2011 @ 08:55 |
Van charmante geveltjes naar viezig bruine... tja hoe noem je zoiets eigenlijk? Yummie, wat een vooruitgang. [ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2011 08:56:24 ] | |
Q. | woensdag 26 januari 2011 @ 08:56 |
"Hoog Catharijne". Aangenaam. Welkom in de geest van de jaren 60. | |
ImMaxa | donderdag 27 januari 2011 @ 10:35 |
Het kutte is dat je er vaak niet aan denkt om foto's te maken van dingen die je dagelijks ziet. Waarom zou je? Je ziet het toch elke dag? En als het weg is danwel veranderd word besef je je pas dat je er geen beeldmateriaal (of vrijwel geen) van hebt. Mijn middelbare school bijvoorbeeld. Verbouwd tussen 2004 en 2006. Kan me nog goed herinneren hoe het er eerst uitzag, maar helaas vrijwel geen foto's ervan. Toch jammer. | |
LeeHarveyOswald | donderdag 27 januari 2011 @ 10:55 |
Die charmante geveltjes zijn alleen niet erg praktisch bij het verwerken van bijna een half miljoen passagiers per uur in de spits. Hopen dat met de huidige verbouwingen de grindtegels door iets mooiers en tijdlozers worden vervangen. | |
#ANONIEM | vrijdag 28 januari 2011 @ 06:48 |
Daar denk ik zelf wel af en toe aan, om af en te eens een loos plaatje te schieten in de omgeving (laat de omgeving maar lachen). Juist vanwege zulke ervaringen in het verleden. Genoeg plekken waar ik geen (goede) foto's van heb, helaas. Bij sommige heb ik werkelijk het hele internet al afgezocht. Nou was het vóór de digitale camera ook moeilijker om dingen vast te leggen. Alles moest je laten ontwikkelen, en je kon niet op de gok zomaar wat schieten omdat je rolletje dan vol raakte. Dat was wel zo. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2011 06:48:39 ] | |
ImMaxa | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:27 |
Uiteraard waar. Het is tegenwoordig zoveel makkelijker om veel foto's te maken. Vroeger met de familie op vakantie schoten mijn ouders soms wel 3 rolletjes vol. Dat vonden wij erg veel. Tegenwoordig met de digitale camera en goedkope geheugenkaarten maak je zo een paar honderd foto's. Al zit daar dan wel aardig wat loze rommel tussen. Vroeger moest je veel meer je best doen om een goede foto te maken, omdat je immers met een rolletje zat en gemaakte foto's niet zomaar konden worden gewist. En zelf probeer ik ook soms wat foto's van de omgeving e.d. te maken. Ik merk nu al dat ik blij ben met zulke foto's die ik pas 6 jaar terug geschoten heb, toen om op uitwisseling in de VS mijn school en stad te laten zien. Nu al leuk om terug te kijken. | |
#ANONIEM | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:46 |
Het is zelfs al leuk om ze van je eigen húiskamer te zien, en daar hoeven niet eens mensen voor op de foto te staan. En die ruimte hoeft ook niet persé volledig verbouwd te zijn. Kan ik nog eens terug kijken hoe de oude pc eruit zag, een inmiddels weggegooid tafelkleedje of weet ik veel wat voor inmiddels gesneuvelde objecten. Van die typische kleine dingetjes die je doen realiseren dat de foto alweer een paar jaar oud is. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2011 10:47:31 ] | |
gebrokenglas | zondag 6 februari 2011 @ 11:27 |
Sommige veranderingen zijn echt geen verbetering inderdaad. Neem Groningen bijvoorbeeld. Dat is toch ontzettend lelijk? Is het oude stationgebouw intakt gebleven, staat er zo'n foeilelijk fietsding voor. | |
Stokstaart | zondag 6 februari 2011 @ 11:29 |
Waarom hebben ze dat dan weer gedaan | |
Chandler | zondag 6 februari 2011 @ 11:36 |
Zie dat het er steeds mee op achteruit ga | |
Rucky | zondag 6 februari 2011 @ 13:01 |
Om in de stations sfeer te blijven Van: Naar: | |
CafeRoker | zondag 6 februari 2011 @ 17:25 |
Omdat het lelijk en aftands was. Het is de bedoeling om het hele station in een nieuw jasje te steken, en dit kantoorgebouw staat min of meer bovenop een ondergronds deel van het station. Maareh, vind je het het geen verbetering dan | |
Thorgar | dinsdag 8 februari 2011 @ 16:18 |
Het was eigenlijk de bedoeling om het hele pand naar de vlakte te gooien maar het bleek uiteindelijk goedkoper te zijn om het een opknapbeurt te geven. Het ziet idd een stuk beter uitmaar het is wel een stuk gevaarlijker in de winter. Tijdens de invallende dooi na de afgelopen vorstperiode zijn er zulke stukken ijs naar beneden gedonderd dat je blij kon zijn dat op dat moment de bus niet door de sluis reed. Die waren geheid door het dak gegaan. | |
rubbereend | dinsdag 8 februari 2011 @ 17:21 |
Veel van die oude stations zagen er mooier uit, maar ze zouden nu echt veel te krap zijn voor de huidige verkeersstromen. Verder erg leuk topic | |
henkde_j | dinsdag 8 februari 2011 @ 20:39 |
Kunnen ze die nieuwe stations niet om oude stations heen bouwen? | |
sportfreak | dinsdag 8 februari 2011 @ 20:40 |
Station Den Bosch omstreeks 1900, vernield tijdens de Tweede Wereldoorlog: Het 'nieuwe' station: In 1998 vervangen door het huidige gebouw: Overigens zijn de perronkappen uit 1896 er nog steeds en behoren nog altijd tot de langste perronoverkappingen in Nederland. | |
henkde_j | dinsdag 8 februari 2011 @ 21:02 |
[ Bericht 18% gewijzigd door rubbereend op 09-02-2011 22:16:07 ] | |
rubbereend | woensdag 9 februari 2011 @ 22:16 |
even de link van het plaatje gerepareerd | |
Disavowed | woensdag 9 februari 2011 @ 23:20 |
Den Bosch heeft een van de mooiere stadions in mijn ogen, vloeit mooi over in het Paleiskwartier dat daar vlak achter ligt. Tevens een mooi voorbeeld van een modern station waarbij oude elementen bewaard zijn gebleven . Wel jammer van dat hele oude station . Gelukkig is er nog genoeg bewaard gebleven in Den Bosch, ondanks de puinhoop na de oorlog . | |
rubbereend | woensdag 9 februari 2011 @ 23:28 |
Hier ben ik het wel erg mee eens, de hele omgeving is vrij modern | |
borisz | donderdag 10 februari 2011 @ 00:15 |
Is nu Station hetzelfde, maar er om heen is totaal veranderd. Al is het busstation nu weer nieuw dus deze foto klopt ook niet helemaal meer . | |
quirigua | donderdag 10 februari 2011 @ 00:28 |
In Utrecht is ontzettend veel gesloopt. Dat oude gebouw (eerste foto, zwart wit) was Jugendstil, daar hebben en hadden we in NL niet veel van. Die hele wijk is plat getrokken, en wat er nu staat is horrendous. B&W Utrecht heeft niet goed voor het erfgoed gezorgd ; ook niet in de binnenstad of aan de grachten. En nu (in oktober a.s.) laten die idioten zelfs de Domtoren verpakken als melkpak, weliswaar tijdelijk (tot de melk zuur wordt, zullen we hopen). Ze noemen dat "kunst". Wat een sukkels daar ! | |
Q. | donderdag 10 februari 2011 @ 06:46 |
Dat wel maar god, wat is het een naar tochtgat in de winter zeg. . Geen enkele plek met fatsoenlijke beschutting te vinden. | |
Disavowed | donderdag 10 februari 2011 @ 21:57 |
En de perrons zijn daar ook zo lekker geregeld . | |
Robin__ | zondag 13 februari 2011 @ 13:35 |
Niet de beste foto's maar de Phoenixstraat en het station van Delft zit nu midden in zo'n transformatie 1965 Paar jaar terug http://maps.google.nl/map(...)006168,0.013797&z=16 nu enkele jaren geleden http://maps.google.nl/map(...)bp=12,253.02,,1,6.54 nu Inmiddels staat er weer 'kiss and ride' op dat bord trouwens Heel dat spoor viaduct (en heel veel woningen en andere gebouwen) zijn of worden gesloopt. De trein gaat door een tunnel onder de phoenixstraat. Dit is een van de weinige punten uit dit topic wat volgens mij wel een grote verbetering is, want dat spoorviaduct is echt ongelooflijk lelijk.. weg met die jaren 60 bende. Dit stukje oud delft blijft wel behouden, tijdelijk even verplaatst. de roos heeft ook betere tijden gezien.. maar zal na het bouwen weer worden hersteld. | |
bas-beest | maandag 14 februari 2011 @ 02:27 |
Het grappige is dat je op die eerste drie foto's die 'Fluitketel' al op de achtergrond ziet. | |
bas-beest | maandag 14 februari 2011 @ 02:36 |
Misschien wel interessant voor Hagenezen... Hier een 3d-rendering filmpje van hoe de Nieuwe Passage er uit moet gaan zien: | |
Omniej | maandag 14 februari 2011 @ 03:07 |
Interessant topic. Het Musiskwartier in Arnhem zou hier ook goed passen, alleen heb ik jammer genoeg totaal geen foto's van de oude situatie kunnen vinden. Alleen hier is nog een héél klein deel van de oude situatie te zien, het gaat om het gebouw dat helemaal links half uit beeld verdwijnt (helaas): Dit gebouw dus, hier al tijdens de verbouwing: En de nieuwe situatie ziet er zo uit, wederom het pand links natuurlijk: Eigenlijk is dit maar een heel klein deel van het totale project, het gaat in totaal om een heel blok achter dit pand dat totaal verbouwd is (inclusief de vernieuwde V&D), maar aangezien ik van alle andere straten alleen maar foto's van de nieuwe situatie kan vinden, moet ik het hier maar mee doen. Ik kom in dit topic wel veel voorbeelden tegen van slechte verbouwingen zeg... Ongelofelijk dat soms prachtige panden worden platgegooid om ruimte te maken voor een ongeïnspireerd betonblok. | |
mschol | dinsdag 15 februari 2011 @ 11:48 |
1) wat verschrikkelijk ugly.. 2) de handige doorgang naast de V&D verdwijnt dus (waardoor je vanuit de tramtunnel direct de spuistraat in kon) | |
mschol | dinsdag 15 februari 2011 @ 11:51 |
toen nu: heeft iemand meer plaatjes van grote markstraat zelf (zo tussen 1990 en 2000?) | |
Frollo | dinsdag 15 februari 2011 @ 11:56 |
Een geschiedkundige vereniging in Nijmegen dacht zoiets waarschijnlijk ook en daarom hebben vrijwilligers in 2006 de hele stad gefotografeerd. En dan bedoel ik ook echt de hele stad: elke straat vanaf elke kruising. Ruim 12000 foto's! http://www.noviomagus.nl/Stadsbeeld/Stadsbeeld.htm Nog geen vijf jaar geleden en ik zie nu al dingen die anders zijn. | |
bas-beest | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:20 |
@1, het gaat nogal. Het detoneert ook helemaal niet met de omgeving. @2, die gaat idd. weg. Doorgang komt nu tegenover de Oude Passage. En je kan evt. via de V&D. Niet dat die er blij mee gaat zijn, maar het kan. | |
Yorrit | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:03 |
de 'nu' is alweer verouderd er ligt nu andere bestrating | |
Disavowed | dinsdag 15 februari 2011 @ 20:59 |
Groot stedelijke blokkendoos. Jammer. | |
beehaa | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:48 |
wow! ik ben toen ik in amersfoort in dienst zat menig keer door dat oud gebouw gelopen (1990). wanneer is dat nieuwe station er gekomen ? | |
ImMaxa | vrijdag 4 maart 2011 @ 17:46 |
Mijn kleine bijdrage. Twee foto's genomen vlakbij het station van Nijmegen. De eerste is van de openlucht fietsenstalling, de ander iets verderop langs de Van Schaeck Mathonsingel. Foto's zijn gemaakt in juni 2005. Anno maart 2011 is het een grote bouwput voor een parkeergarage. Daar heb ik momenteel geen foto's van. | |
rubbereend | zaterdag 5 maart 2011 @ 01:07 |
De Van Schaeck Mathonsingel in verbouwing. Maar het gaat best wel weer mooi worden | |
Cobra4 | zaterdag 5 maart 2011 @ 04:09 |
Station Weesp Vroeger Nu: | |
Ralphmeister | dinsdag 8 maart 2011 @ 17:18 |
En zo wordt het station: Van: Naar: | |
mschol | dinsdag 8 maart 2011 @ 17:29 |
are you kidding? hoe bedoel je we verruineren een nog ouderwets ogende stad met een godsafzichelijk lelijk gebouw... | |
Q. | dinsdag 8 maart 2011 @ 18:26 |
Het wordt het stadskantoor waarin toevallig ook een roltrap naar het perron zit. | |
Rucky | dinsdag 8 maart 2011 @ 18:42 |
Het nieuwe station is in stappen gebouwd vanaf 1993. Het gebouw zelf is in 1995 gesloopt. | |
GooseFM | dinsdag 8 maart 2011 @ 23:59 |
Van heekplein en boulevard 1945 in Enschede 1999 Nu. | |
ACT-F | donderdag 10 maart 2011 @ 02:26 |
Dat valt wel mee | |
ACT-F | donderdag 10 maart 2011 @ 02:35 |
De oude situatie kan ik me levendiger herinneren dan nu. Simpelweg omdat de hele sfeer eruit is en ik er daardoor niet meer kom Vroeger was het gewoon knus en parkeren kostte op een zaterdag slechts éénmalig 2 gulden op het parkeerdek. De vismarkten zaten vooraan zonder dat men zeikte over stank. Ik vond die geur heerlijk. Vroeger..... (foto uit 1980) | |
ACT-F | donderdag 10 maart 2011 @ 03:02 |
Almelo Haven Noordzijde, toen je nog gratis dichtbij het centrum kon parkeren: Oriënteer je op de voorste schoorsteen en op het kleine gebouwtje helemaal rechts in beeld wat nu voor het gerechtsgebouw staat. Nu: http://maps.google.nl/?ie(...)bp=12,245.19,,1,2.44 | |
MOD | donderdag 10 maart 2011 @ 06:41 |
Leuk topic, wat een schande dat ze dat met Delft willen doen zeg. Ik snap die wijsneuzen echt niet. Dit is toch gewoon Hollands erfgoed of zit ik nou verkeerd? En dat doen ze overal. Vernieuwing snap ik wel, maar waarom altijd zo super futuristisch. Anyway, hier mijn bijdrage: Middelburg omstr 1897: Middelburg 1987, bijna 100 jaar later: Foto van uit andere hoek, hoe de parkeerplaats hier boven nu is: Vlissingen Aagje Dekenstraat: Vlissingen Aagje Dekenstraat andere kant: Vlissingen Coosje Buskens Straat: Vlissingen Walstraat: Luchtfoto van de havens in Vlissingen. | |
Q. | donderdag 10 maart 2011 @ 06:54 |
Ja, die 4-baanssnelweg dwars door het centrum was geweldig. . | |
ACT-F | donderdag 10 maart 2011 @ 11:51 |
Ik heb dat nooit als een probleem ervaren Gewoon met z'n allen wachten bij de verkeerslichten om over te kunnen steken naar de V&D, net als in Almelo toen (ik zal later een voor en na foto plaatsen). De doorstroming van het verkeer was vroeger veel beter. | |
EenzameFietser | donderdag 10 maart 2011 @ 13:44 |
Dat valt wel mee. Het oude stationsgebouw blijft gewoon staan. Het doet straks alleen niet meer als zodanig dienst. Op de plaats waar het stadskantoor/station komt stond niet heel veel bijzonders. Hooguit het pand waar dansschool Wesseling in zat was de moeite waard. Verder was het een vervallen zooitje en spoorviaduct. Overigens ligt het station wel tegen het oude centrum aan, maar er zeker niet in. Dus het tast het oude centrum ook niet aan. | |
Q. | donderdag 10 maart 2011 @ 13:56 |
Dat is natuurlijk ook het enige dat telt. . | |
ACT-F | donderdag 10 maart 2011 @ 14:21 |
Zonder verkeer geen bezoekers Het verkeer was het probleem niet, men maakte er een probleem van. En zie nu impopulair het centrum is geworden. Nou gefeliciteerd Een verandering is niet altijd een verbetering, en dat hebben zowel Enschede, Hengelo als Almelo wel bewezen. | |
mschol | donderdag 10 maart 2011 @ 14:26 |
oude gebouw blijft staan, wauw.. (had ik niet uit et plaatje gehaald) daarnaast, tja het is wellicht beter als wat er nu staat maar het past niet in de stad (dus niet alleen centrum, maar een bredere schaal daar om heen, dat is grotendeel nog oude stijl... en dan vind ik zo'n glazen kas erbij erg lelijk staan.. | |
Rensjebree | donderdag 10 maart 2011 @ 16:06 |
1865 tot 1958 (zo ver ik weet) 1958 tot heden | |
Iemand91 | donderdag 10 maart 2011 @ 16:16 |
Die auto's! Dat waren nog eens auto's. Heel wat mooier en gaver dan auto's van nu. | |
Disavowed | donderdag 10 maart 2011 @ 19:18 |
WTF? | |
DrMarten | donderdag 10 maart 2011 @ 21:51 |
Vroeger toen je nog gewoon kon kiezen tussen Lumiere en Alhambra..... goeie ouwe tijd. Wat de Boulevard betreft was het wel lekker om gewoon door te kunnen rijden, de kastanjebomen langs de boulevard is ook wel jammer dat die weg zijn. Ik moet zeggen dat ik de overdekte dagmarkt en de oude Twentec-torens dingen zijn die ik toch echt niet mis in het centrum. | |
jappy-b | maandag 14 maart 2011 @ 15:40 |
Zoetermeer ooit de stad met de meeste NS Stations van Nederland (14!), waarvan de meest "vreemde" toch wel Centrum West was. foto zal van eind jaren 90 zijn denk ik in 2006 is het station verbouwd doordat de HTM de Zoetermeer stadslijn heeft over genomen | |
Q. | maandag 14 maart 2011 @ 17:06 |
Dat is niet bepaald dezelfde plek hè? Valt niet te vergelijken zo. | |
Doodkapje | dinsdag 22 maart 2011 @ 11:45 |
Ik ben benieuwd wat ze met plein '44 gaan doen | |
rubbereend | dinsdag 22 maart 2011 @ 14:04 |
Nouja echt mooi was het al niet | |
DJKoster | woensdag 23 maart 2011 @ 18:32 |
Ergens vlak na 1938: Nu: (Google Maps rip ) [ Bericht 3% gewijzigd door DJKoster op 23-03-2011 18:39:12 (plaatje jpg'd ) ] | |
ACT-F | woensdag 23 maart 2011 @ 18:36 |
Maak er dan JPG van i.p.v. PNG. Het duurt een eeuwigheid voordat het plaatje opgebouwd is. | |
mschol | woensdag 23 maart 2011 @ 18:43 |
dat ligt echt aan jou, hier issie er instant... | |
Bart | donderdag 24 maart 2011 @ 10:18 |
Bergerweg Alkmaar: | |
Straatcommando. | donderdag 24 maart 2011 @ 15:24 |
Steenstraat, vanaf Velperpoort gezien, geen idee welk jaar maar erg oud iig. Huidige situatie, alhoewel de weg nu veranderd word.. | |
Omniej | donderdag 24 maart 2011 @ 15:37 |
Mooie straat was het vroeger zeg, is er (zoals in veel gevallen in dit topic) dus ook niet beter op geworden. Als je in een topic als dit al die oude straten weer ziet, valt het je pas op wat een eenheidsworst het huidige straatbeeld in Nederland eigenlijk is. Nogal karakterloos allemaal... | |
Iemand91 | donderdag 24 maart 2011 @ 15:46 |
Wat mij vooral opvalt is de veranderde samenstelling van vervoer. Vroeger was het ook druk op de straten maar dat was een mix van wandelaars, fietsers e.d. Nu is alles aan de kant geschoven voor de auto's die het straatbeeld domineren en bepalen. | |
Danny | donderdag 24 maart 2011 @ 15:55 |
Borneostraat Zwolle rond 1940 Borneostraat Zwolle rond 15:45 vanmiddag | |
rubbereend | donderdag 24 maart 2011 @ 17:20 |
De Steenstraat was vroeger één van de straten van Arnhem.... maar die glorie is er wel dik vanaf | |
Straatcommando. | donderdag 24 maart 2011 @ 19:13 |
Haagje van 't oosten was het, kan dat nu niet meer zeggen nee | |
ZwartmetSuiker | maandag 4 april 2011 @ 09:48 |
Dit is echt een enorm gaaf topic! Ik mag ook graag foto's maken van de buurt hier (niet veel ofzo). Dan is het zeker gaaf om te zien wat er zoal verandert in vijf jaar, maar de foto's die jullie posten zijn echt geweldig. | |
CafeRoker | maandag 4 april 2011 @ 09:52 |
mooie timing dat net die T1 bus op de nieuwe foto langskomt. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 april 2011 @ 20:01 |
Mooi. Heeft iemand nog fotos van Denhaag 70'e jaren of vroeger? Wat heb ik hiervan genoten. [ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2011 20:12:24 ] | |
Glijdt_licht | zaterdag 30 april 2011 @ 20:36 |
Station Groningen vroeger: En nu: Fietsenstalling is ondergronds gegaan Ziet er imo nu een stuk cleaner uit. Binnenkant is ook fantastisch gerestaureerd enzo | |
Glijdt_licht | zaterdag 30 april 2011 @ 20:44 |
Of deze: Station Grijpskerk: In de jaren 80 ofzo vervangen voor: hierna gebeurde het volgende: Waarna dit het gevolg is: | |
mschol | zaterdag 30 april 2011 @ 20:47 |
geen belangrijk station dus wordt ie kleiner zodat de kosten lager liggen, logisch an sich | |
Glijdt_licht | zaterdag 30 april 2011 @ 20:48 |
Maar niet mooier om te zien. | |
rubbereend | zaterdag 7 mei 2011 @ 16:12 |
Dat was ook in de tijd dat die oude stationnetjes ook gewoon plat werden gegooid, tegenwoordig wordt er vaker een andere bestemming voor gezocht zoals in Tiel, daar is een grandcafé in de stationshal gekomen. | |
Ericr | maandag 9 mei 2011 @ 14:34 |
gebouw van de Hoge Raad op het Plein in Den Haag Nu de ingang van het tweede kamergebouw op het Plein : De sloopzucht voor 1980 was in Den Haag veel groter overigens en voor die tijd zijn echt heel veel mooie gebouwen verdwenen. Huize Groenestein aan de Loosduinseweg, wat overigens wel een katholiek pedoparadijs was. Het gebouw van de Haagse dierentuin. Staat nu het provinciehuis. Om nog maar niet te spreken over alle gedempte grachten in Den Haag die veel van de allure van de binnenstad heeft weggehaald. 1 straat herinnert er nog aan in naam, de Gedempte Gracht. [ Bericht 7% gewijzigd door Ericr op 09-05-2011 14:42:45 ] | |
Pleasureman_Gunther | maandag 9 mei 2011 @ 14:38 |
Wilhelminapier Rotterdam, jaren '90: Nu: [ Bericht 23% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 09-05-2011 14:49:22 ] | |
rubbereend | maandag 9 mei 2011 @ 15:17 |
mooi voorbeeld hoe de haven uit het centrum van Rotterdam verdwijnt | |
T42 | vrijdag 13 mei 2011 @ 11:35 |
ze willen het kanaal weer gedeeltelijk in gebruik nemen voor pleziervaart en jachthaven alleen laarbeek doet moeilijk en wil de aarlerixtelse brug niet openen. ze zijn wel de sluis aan het "verouderen" zoals hij ongeveer vroeger was hoe hij moet worden | |
T42 | vrijdag 13 mei 2011 @ 11:39 |
vroeger gingen mensen ook vaak expres op de foto staan omdat dit iets speciaals was | |
Glijdt_licht | vrijdag 13 mei 2011 @ 17:12 |
Grote markt in 1810: Grote markt Groningen 1962: Grote markt nu: | |
Bosbeetle | vrijdag 13 mei 2011 @ 17:16 |
Dat doen ze netjes die grunningers | |
Glijdt_licht | vrijdag 13 mei 2011 @ 17:24 |
Martinitoren 1920: Martinitoren jaren 50: Vanuit zelfde hoek nu: Alles wat je links ziet op de 1e foto is in de oorlog platgebombardeerd. | |
Omniej | vrijdag 13 mei 2011 @ 18:31 |
Veel veranderd, maar nog niet eens zozeer in slechte zin. Is in elk geval voor het eerst in dit topic dat ik een plek tegenkom die op een goede manier geëvolueerd is. In sommige andere steden was dat karakteristieke gebouw gewoon platgegooid voor één of ander kantoorpand van glas en beton. | |
du_ke | vrijdag 13 mei 2011 @ 18:46 |
Hierbij helpt de richting van de foto nogal . De noord en oostwand zijn aardig verpest . De oostzijde met Scholtenshuis (voor de oorlog) Nu | |
Glijdt_licht | vrijdag 13 mei 2011 @ 18:47 |
Jup, maar blame dat maar op de Duitsers | |
Omniej | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:45 |
Ah, ja dat is wat minder inderdaad... Platgebombardeerd en in alle haast weer wat neergeplempt zeker. | |
Verbodsbord | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:49 |
Wow, de hal op Amsterdam Centraal is wel flink veranderd zeg Wel matig dat het nog steeds niet af is daar | |
heiden6 | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:59 |
Mooi topic! | |
totebel | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:24 |
Grote Markt in Gorcum Dit was t dit is t nu, toch nog redelijk hetzelfde gebleven eigenlijk. Wel wat aanpassingen, maar toch | |
Bosbeetle | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:40 |
Bosbeetle | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:44 |
en de vechtbrug lag eerst aan de andere kant van de zon | |
borisz | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:09 |
Stadhuis Velsen 1950 Nu | |
du_ke | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:01 |
In alle haast viel mee, pas in 54 na flinke discussie werd er aan die kant weer wat opgetrokken. | |
Pleasureman_Gunther | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:14 |
Rotterdam Blaak, ca. 1980: 2015: | |
Dannare | zondag 5 juni 2011 @ 17:16 |
Weet niet of het helemaal van toepassing is in dit topic maar vond het zelf wel heel erg gaaf.. Rijsoord (Ridderkerk 1940) Capitulatie van Nederland aan Duitsland: Die zelfde school rond 2009: Is nu een capitulatie museum waar ook een beeld staat van Generaal Winkelman | |
#ANONIEM | maandag 13 februari 2012 @ 18:50 |
Ik trap dit topic na bijna een jaar weer omhoog, omdat ik een aan dit topic gerelateerde vraag heb waarvoor waarschijnlijk beter geen nieuw topic geopend kan worden. Toen ik weer eens oude blaadjes aan het uitzoeken was ('wat kan weg, wat niet, en wat ga ik inscannen?'), kwam ik in een Nieuwe Revu van maart 1991 onderstaande foto tegen. Mooie foto, en ergens intrigeert 'ie me. Heeft iemand enig idee welke straat dat eigenlijk is, en in welke plaats? Ik kom er niet uit... (Ja, jammer van die splitsing in het midden, maar Nieuwe Revu had destijds pagina's die nét te groot waren voor onder de gemiddelde scanner.) [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 18:51:50 ] | |
Q. | maandag 13 februari 2012 @ 19:33 |
Dat is de Leidsestraat in Amsterdam, dat witte gebouw op de achtergrond staat op het Koningsplein. | |
Piles | maandag 13 februari 2012 @ 20:24 |
http://g.co/maps/kx5te Tof topic trouwens | |
#ANONIEM | dinsdag 14 februari 2012 @ 02:28 |
Dankjewel. Edit: Precies dezelfde plek opgezocht in Google ('recent' komt uit 2008, tijd voor een update?), het is er wel veel rustiger uit gaan zien. [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2012 02:52:05 ] | |
seto | dinsdag 14 februari 2012 @ 09:12 |
Ik word echt droevig als ik zie wat er voor dat Provinciehuis stond | |
Document1 | dinsdag 14 februari 2012 @ 11:15 |
Oude station Gorinchem De troep die er nu staat. | |
2cv | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:08 |
Mooi topic ! Heel jammer dat dat mooie spul van vroeger nu vervangen is door moderne 'architectuur'. | |
Darkbrowneyes | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:10 |
Wauw tof topic! .. ga zelf ook eventjes zoeken | |
Luco | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:38 |
Pardon ? Dat spuuglelijke Stadsbalkon wat aan 1 kant omhoog komt en zicht op dat gebouw ontneemt, gecombineerd met alle bouw om dat station heen en een niet praktisch busstation maken juist dat het een stuk killer en klinischer is geworden. Niemand loopt tegenwoordig door het stationsgebouw, dat gaat allemaal of via de oostkant het station in vanaf het busstation. Zonde in mijn ogen, je kan zoveel meer doen met dat gebied. Oostkant Westkant Alle passagiersstromen gaan vrijwel om het gebouw heen, in plaats van erdoorheen. In het gebouw zitten nu een AH to go, een StarBucks en een Burger King, nou niet echt etablissementen om over naar huis te schrijven. Owh, het Busstation ook maar even, met op de achtergrond nog een glimp van het stationsgebouw. | |
Fredo55 | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:33 |
Station Bergen op Zoom vroeger: En nu: | |
Fredo55 | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:36 |
Sint Josephplein Bergen op Zoom vroeger:En nu: | |
rubbereend | zaterdag 10 maart 2012 @ 00:04 |
Daar hebben ze een lelijk station gesloopt voor de verandering | |
kevin33 | zaterdag 10 maart 2012 @ 08:44 |
Dat ziet er stukken beter uit! | |
TC03 | zaterdag 10 maart 2012 @ 08:51 |
De jaren '80. Als je zoekt kan je zulke foto's ook veel in Rotterdam vinden. Veel is er door het bombardement gesloopt, maar volgens mij is er bijna net zoveel gesloopt na de oorlog. | |
Fredo55 | zaterdag 10 maart 2012 @ 14:05 |
Inderdaad, de auto's zijn in een parkeergarage gepropt. De flat is gesloopt, plaats gemaakt voor de mediamarkt,C&A etc. | |
Skitzofrenix | zaterdag 10 maart 2012 @ 22:27 |
Het oude station van Houten: [img]http://media.nu.nl/m/m1cz302avohs.jpg [/img] Houten station zoals het een paar jaar geleden was; Net nieuw: | |
rubbereend | zondag 11 maart 2012 @ 02:47 |
vooruitgang! | |
Skitzofrenix | zondag 11 maart 2012 @ 21:14 |
Ja zeker, sowieso is het hele centrum er heel erg op vooruitgegaan, veel winkels erbij enzo! | |
Miendientje | maandag 12 maart 2012 @ 13:39 |
Iedereen ging in de situatie daarvoor ook al om het gebouw heen. Dit is in 1993: (met het groninger museum in aanbouw) Het zicht werd toen deels ontnomen door de overkapping van het busstation dat toen trouwens een stuk onpraktischer was, veel te krap daardoor regelmatig ongelukken (er liep een soort van 'veilig' zebrapad voor voetgangers dwars doorheen). En die winkels/horeca, tja zonder dat kan zo'n gebouw waarschijnlijk niet uit, dan had het waarschijnlijk leeg gestaan (wachtkamers worden immers niet meer op die manier gebruikt) en had je nooit dat stuk van het gebouw kunnen bekijken. Ik denk dat wel de mooiste Starbucks van Nederland is en ik denk dat deze AH to go ook wel vrij ver komt bij mooiste AH's van Nederland. Hier een foto van de ruimte met het de-café (kon geen goede foto van de Starbucks vinden, maar die ziet er ongeveer net zo uit), dat is toch een prachtige ruimte zo? Ze hadden er ook een verlaagd plafond in kunnen maken: [ Bericht 4% gewijzigd door Miendientje op 12-03-2012 13:49:31 ] | |
NoXia | donderdag 15 maart 2012 @ 19:51 |
Leuk topic. Hier wat Toen en Nu foto's van locaties die zijn gebruikt in mijn favoriete jeugdserie 'Bassie en Adriaan'. Voor veel mensen hier in Memory Lane herkenbare locaties (denk ik). Vlaardingen: Voorhout: Naarden: Hier nog wat meer foto's voor de geïnteresseerde [ Bericht 1% gewijzigd door NoXia op 15-03-2012 20:18:16 ] | |
2cv | donderdag 15 maart 2012 @ 20:10 |
Bedankt voor de hint/tip/link ! Ik ken de locaties niet persoonlijk, maar het is tof om te kijken hoe het veranderd is (minder tof dat alles volgebouwd wordt, al snap ik dat dat nodig is). | |
Jorian29 | donderdag 15 maart 2012 @ 21:13 |
Station Apeldoorn 1910: Station nu: imho één van de weinige stations waar ze het uiterlijk intact hebben gehouden. [ Bericht 1% gewijzigd door Jorian29 op 15-03-2012 21:16:17 (Betere foto) ] | |
Fredo55 | zaterdag 24 maart 2012 @ 15:43 |
Kwam wat oude foto's tegen van Rotterdam: | |
Fredo55 | zaterdag 24 maart 2012 @ 15:44 |
ZwartmetSuiker | zaterdag 24 maart 2012 @ 15:51 |
Hahahaha briljante post! | |
EenzameFietser | donderdag 29 maart 2012 @ 17:13 |
Super! Ik was een echte B&A fan en daarnaast ken ik vlaardingen ook redelijk goed. Leuk om zo eea terug te zien op de foto's. | |
Triptamine2 | zaterdag 31 maart 2012 @ 17:12 |
De stad is nog erger dan het station | |
Kentekenplaat | dinsdag 3 april 2012 @ 11:04 |
Alsjeblieft niet, dat heeft er al ingezeten en dat was lelijk. | |
Flodder450 | maandag 9 april 2012 @ 00:18 |
Uit de omgeving bierum/holwierde Bierum: Magnolia, de eerste foto is vóór de oorlog Rond 2009 | |
rubbereend | woensdag 9 januari 2013 @ 14:19 |
Station Nijmegen en ze hebben er een nieuwe hal tegenaan geplakt, het busstation verhuist en een nieuw plein voor gelegd | |
#ANONIEM | zaterdag 12 januari 2013 @ 14:22 |
Station Driebergen Zeist. Dit laatste beeld is vertekenend want waar vroeger alleen een klein stationnetje stond is het nu omringd door allerlei gebouwen/kantoren waardoor het een drukte van jewelste is geworden. | |
Karina | zaterdag 12 januari 2013 @ 15:56 |
Station Sloterdijk in Amsterdam: 1981 Heden: | |
rubbereend | maandag 14 januari 2013 @ 10:35 |
ze hebben die kleinere stations rond Amsterdam flink aangepakt. Bijlmer is ook enorm geworden. | |
mschol | maandag 14 januari 2013 @ 11:36 |
een zooi foto's van het Den haag centraal station vanaf 1870, bij die eerdere foto's heb ik het idee dat het holland spoor is.. http://www.stationsweb.nl/gebouw.asp?rec=46 | |
de_boswachter | maandag 14 januari 2013 @ 14:00 |
Mooi topic ! | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 15:46 |
Leuk topic, nog een uit Utrecht: Er zijn plannen om het gebouw weer in de oude staat te herstellen, dus weg met die lelijke blauwe panelen. | |
rubbereend | maandag 14 januari 2013 @ 15:47 |
dat zou het wel mooier maken | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 15:49 |
Utrecht Centraal nu: Utrecht Centraal straks: | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 15:52 |
Watertoren Den Helder Na opknapbeurt in de oude staat hersteld: | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 15:56 |
De oude Hojelkazerne in Utrecht: Wat er nu staat: | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 16:01 |
Muziekcentrum Vredenburg eerst: Muziekcentrum Vredenburg straks: | |
rubbereend | maandag 14 januari 2013 @ 16:01 |
en nu is het vooral een bouwput | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 16:04 |
Catharijnesingel Utrecht eerst: Catharijnesingel Utrecht tot voor kort: Catharijnesingel Utrecht straks: | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 16:04 |
Klopt, al is de buitenkant bijna af... | |
Fides | maandag 14 januari 2013 @ 16:09 |
Ingang station Bijlmer 1980 Zoals sinds 2011. | |
Fides | maandag 14 januari 2013 @ 16:20 |
Leiden Centraal (1980) Nu | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 16:21 |
Bijlmer is een stuk beter geworden inderdaad. | |
Fides | maandag 14 januari 2013 @ 16:32 |
Amsterdam Zuid 1981 2010 Aardig om te zien hoe de omgeving ook is veranderd. | |
de_boswachter | maandag 14 januari 2013 @ 19:26 |
Foto van exact dezelfde locatie genomen? | |
2cv | maandag 14 januari 2013 @ 19:31 |
Bovenste foto is op z'n vroegst in 1997 genomen. | |
de_boswachter | maandag 14 januari 2013 @ 19:35 |
Bestelbus | |
2cv | maandag 14 januari 2013 @ 19:35 |
Peugeot Partner/Citroën Berlingo ja | |
Kentekenplaat | maandag 14 januari 2013 @ 20:10 |
| |
gijs412 | maandag 14 januari 2013 @ 21:04 |
Station Tilburg vóór 1965: Station Tilburg ná 1965: Dit noemt men verbetering, maar ik zou denk ik vaker mee de trein gaan als ze 't ouwe station hadden laten staan | |
rubbereend | maandag 14 januari 2013 @ 21:08 |
maar het hele spoor is toch omhoog gelegd? | |
Nielsch | maandag 14 januari 2013 @ 21:19 |
Een hoop klassieke stations zijn inderdaad verdwenen omdat de sporen verlegd of verhoogd zijn. Jammer, maar in zo'n geval enigszins begrijpelijk. Gelukkig hebben we nog Amsterdam Centraal, Dordrecht, Haarlem, Utrecht Maliebaan, Valkenburg, Groningen, Den Haag HS, Naarden Bussum eva. | |
#ANONIEM | maandag 14 januari 2013 @ 22:12 |
Niet helemaal de laatste 30 jaar maar toch leuk vond ik! Zevenaar, Marktstraat 1940: En nu: | |
OProg | zondag 20 januari 2013 @ 21:24 |
Het is wel wat betonnig geworden. | |
OProg | zondag 20 januari 2013 @ 21:27 |
Het lijkt wel of ze hem gepelt hebben. | |
mschol | zondag 20 januari 2013 @ 21:28 |
ik vind het jammer van Den Haag CS, dat was best een mooi station gebouw... nu is het echt een graf lelijk ding, al helemaal met die betonnen kolos ernaast | |
rubbereend | maandag 21 januari 2013 @ 21:42 |
ze zijn het toch nu weer helemaal aan het aanpakken? | |
Nielsch | maandag 21 januari 2013 @ 21:48 |
Gelukkig hebben ze in Den Haag ook nog HS, is wel een mooi station. Behalve als je Rishi heet. | |
Piles | zaterdag 26 januari 2013 @ 14:52 |
Dit topic to the max: http://www.nu.nl/cultuur-(...)-grachtengordel.htmlWeet dat dit topic voor de laatste 30 jaar is, maar toch | |
detulp050 | zaterdag 26 januari 2013 @ 15:34 |
Ziekenhuis Bethesda in Hoogeveen: En is nu: Station Hoogeveen (lijkt er op Assen), was: Is nu: En de Hoofdstraat (winkelstraat). Was met een kanaal in het midden, is nu drooggelegd... Was" Is nu: Geheel kapotgemaakt door vernieuwingswoede. | |
Fred_B | zondag 27 januari 2013 @ 19:19 |
Dordrecht had ooit een heel mooi postkantoor. Helaas is dat in de jaren '70 gesneuveld voor de Hema: | |
OProg | zondag 27 januari 2013 @ 19:21 |
Dat is nog steeds heel erg. | |
CafeRoker | zondag 27 januari 2013 @ 19:38 |
oude stadhuis sittard: heeft plaatsgemaakt voor dit pareltje: En dan staat deze grindtegel dus als enige gebouw jonger dan een jaar of 100 op de markt. Dat vond met destijds in alle wijsheid nodig omdat men hoe dan ook een aantal grote ketens zoals de V&D moest binnenhalen. Ik geloof dat dat ook voor de C&A en nog een paar andere gold maar dat uiteindelijk de rest afgehaakt was en men daardoor met een flinke strop zat omdat elders in de stad nog een en ander aan mooie oude gebouwen gesloopt was. | |
Individual | zondag 27 januari 2013 @ 22:14 |
Bestaan er mooie Hema's? | |
rubbereend | donderdag 17 november 2016 @ 16:41 |
Kijktip:
| |
Cobra4 | donderdag 17 november 2016 @ 16:56 |
Thx! | |
Eightyone | zaterdag 20 mei 2017 @ 03:52 |
Weer een schopje: Ik zat nostalgische Blokker-plaatjes te bekijken, en vroeg me af waar dit is. Het stond er niet bij. Van deze weet ik het wel, dat is in Leek. Zal waarschijnlijk ergens eind jaren 70/begin jaren 80 zijn (er stond 1967 bij, maar dat geloof ik niet direct). | |
#ANONIEM | vrijdag 26 mei 2017 @ 15:11 |
NU | |
hhh38 | dinsdag 30 mei 2017 @ 15:35 |
En na de verbouwing HEEL erg vooruitgegaan imo Ook vooral door goed gebruik van verlichting 's avonds, maar dat is ook een belangrijk aspect van architectuur. | |
Cobra4 | dinsdag 30 mei 2017 @ 15:37 |
9 maanden daar gelegerd geweest. Finke veranderingen op het kazerneterrein. Wel mooi dat de legeringsgebouwen er nog staan. | |
rubbereend | maandag 4 december 2017 @ 23:48 |
wel mooi dat ze op veel plekken dergelijke oude gebouwen proberen te behouden tegenwoordig | |
rubbereend | dinsdag 5 december 2017 @ 14:27 |
de spoorlijn Uithoorn - Nieuwersluis-Loenen kruiste bij Loenersloot tot 1986 nog de A2, dit kunnen we ons nu bijna niet meer voorstellen: | |
Bosbeetle | dinsdag 5 december 2017 @ 14:33 |
| |
Cobra4 | dinsdag 5 december 2017 @ 14:34 |
Dat weet ik nog wel ja. | |
Bosbeetle | dinsdag 5 december 2017 @ 14:35 |
Ook wel een spectaculaire verandering | |
rubbereend | dinsdag 5 december 2017 @ 14:36 |
wel erg mooi geworden | |
Bosbeetle | dinsdag 5 december 2017 @ 14:43 |
Ik vind het een prima museum en snapte dat ze extra ruimte nodig hadden maar echt mooi kan ik dat ei niet vinden. | |
rubbereend | dinsdag 5 december 2017 @ 14:53 |
ik twijfelde, tot ik het in het echt zag, toen vond ik het echt heel geslaagd | |
Bosbeetle | dinsdag 5 december 2017 @ 15:14 |
Ik kom er ongeveer wekelijks maar ik vond het leuker toen het ei er nog niet zat. Op sommige plekken in zwolle zijn ze wel goed bezig (bijv. waar de wezenlanden vroeger zat) maar op andere plekken maken ze toch wel onbegrijpelijke keuzes Bijv wat ze met de bibliotheek hebben gedaan | |
rubbereend | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:36 |
| |
nogeenoudebekende | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:52 |
Station Heerlen. | |
rubbereend | vrijdag 28 februari 2020 @ 23:03 |
om te huilen | |
rubbereend | woensdag 18 maart 2020 @ 16:10 |
| |
zakjapannertje | woensdag 18 maart 2020 @ 16:12 |
Wat zondWat zonde. |