Hier ben ik het wel erg mee eens, de hele omgeving is vrij modernquote:Op woensdag 9 februari 2011 23:20 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Den Bosch heeft een van de mooiere stadions in mijn ogen, vloeit mooi over in het Paleiskwartier dat daar vlak achter ligt. Tevens een mooi voorbeeld van een modern station waarbij oude elementen bewaard zijn gebleven .
Wel jammer van dat hele oude station . Gelukkig is er nog genoeg bewaard gebleven in Den Bosch, ondanks de puinhoop na de oorlog .
In Utrecht is ontzettend veel gesloopt. Dat oude gebouw (eerste foto, zwart wit) was Jugendstil, daar hebben en hadden we in NL niet veel van. Die hele wijk is plat getrokken, en wat er nu staat is horrendous.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:48 schreef Q. het volgende:
Utrecht:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Vooruitgang!
Dat wel maar god, wat is het een naar tochtgat in de winter zeg. . Geen enkele plek met fatsoenlijke beschutting te vinden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:20 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Den Bosch heeft een van de mooiere stadions in mijn ogen, vloeit mooi over in het Paleiskwartier dat daar vlak achter ligt. Tevens een mooi voorbeeld van een modern station waarbij oude elementen bewaard zijn gebleven .
En de perrons zijn daar ook zo lekker geregeld .quote:Op donderdag 10 februari 2011 06:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat wel maar god, wat is het een naar tochtgat in de winter zeg. . Geen enkele plek met fatsoenlijke beschutting te vinden.
Het grappige is dat je op die eerste drie foto's die 'Fluitketel' al op de achtergrond ziet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:11 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rotterdam Blaak, de situatie voor het station ondergronds gesitueerd werd in 1993.
En de situatie nu:
[ afbeelding ]
1) wat verschrikkelijk ugly..quote:Op maandag 14 februari 2011 02:36 schreef bas-beest het volgende:
Misschien wel interessant voor Hagenezen...
Hier een 3d-rendering filmpje van hoe de Nieuwe Passage er uit moet gaan zien:
Een geschiedkundige vereniging in Nijmegen dacht zoiets waarschijnlijk ook en daarom hebben vrijwilligers in 2006 de hele stad gefotografeerd. En dan bedoel ik ook echt de hele stad: elke straat vanaf elke kruising. Ruim 12000 foto's!quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:35 schreef ImMaxa het volgende:
Het kutte is dat je er vaak niet aan denkt om foto's te maken van dingen die je dagelijks ziet. Waarom zou je? Je ziet het toch elke dag? En als het weg is danwel veranderd word besef je je pas dat je er geen beeldmateriaal (of vrijwel geen) van hebt.
@1, het gaat nogal. Het detoneert ook helemaal niet met de omgeving.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:48 schreef mschol het volgende:
[..]
1) wat verschrikkelijk ugly..
2) de handige doorgang naast de V&D verdwijnt dus (waardoor je vanuit de tramtunnel direct de spuistraat in kon)
de 'nu' is alweer verouderd er ligt nu andere bestratingquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:51 schreef mschol het volgende:
toen
[ afbeelding ]
nu:
[ afbeelding ]
heeft iemand meer plaatjes van grote markstraat zelf (zo tussen 1990 en 2000?)
Groot stedelijke blokkendoos.quote:Op maandag 14 februari 2011 02:36 schreef bas-beest het volgende:
Misschien wel interessant voor Hagenezen...
Hier een 3d-rendering filmpje van hoe de Nieuwe Passage er uit moet gaan zien:
wow! ik ben toen ik in amersfoort in dienst zat menig keer door dat oud gebouw gelopen (1990). wanneer is dat nieuwe station er gekomen ?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:01 schreef Rucky het volgende:
Om in de stations sfeer te blijven
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
En zo wordt het station:quote:Op zondag 13 februari 2011 13:35 schreef Robin__ het volgende:
Niet de beste foto's maar de Phoenixstraat en het station van Delft zit nu midden in zo'n transformatie
1965
[ afbeelding ]
Paar jaar terug
http://maps.google.nl/map(...)006168,0.013797&z=16
nu
[ afbeelding ]
enkele jaren geleden
[ afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,253.02,,1,6.54
nu
[ afbeelding ]
Inmiddels staat er weer 'kiss and ride' op dat bord trouwens
Heel dat spoor viaduct (en heel veel woningen en andere gebouwen) zijn of worden gesloopt. De trein gaat door een tunnel onder de phoenixstraat. Dit is een van de weinige punten uit dit topic wat volgens mij wel een grote verbetering is, want dat spoorviaduct is echt ongelooflijk lelijk.. weg met die jaren 60 bende.
[ afbeelding ]
Dit stukje oud delft blijft wel behouden, tijdelijk even verplaatst.
[ afbeelding ]
de roos heeft ook betere tijden gezien.. maar zal na het bouwen weer worden hersteld.
are you kidding? hoe bedoel je we verruineren een nog ouderwets ogende stad met een godsafzichelijk lelijk gebouw...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:18 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
En zo wordt het station:
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Het wordt het stadskantoor waarin toevallig ook een roltrap naar het perron zit.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:18 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
En zo wordt het station:
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Het nieuwe station is in stappen gebouwd vanaf 1993. Het gebouw zelf is in 1995 gesloopt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:48 schreef beehaa het volgende:
wow! ik ben toen ik in amersfoort in dienst zat menig keer door dat oud gebouw gelopen (1990). wanneer is dat nieuwe station er gekomen ?
Dat valt wel meequote:Op zondag 13 februari 2011 13:35 schreef Robin__ het volgende:
[ afbeelding ]
de roos heeft ook betere tijden gezien.. maar zal na het bouwen weer worden hersteld.
De oude situatie kan ik me levendiger herinneren dan nu. Simpelweg omdat de hele sfeer eruit is en ik er daardoor niet meer kom Vroeger was het gewoon knus en parkeren kostte op een zaterdag slechts éénmalig 2 gulden op het parkeerdek. De vismarkten zaten vooraan zonder dat men zeikte over stank. Ik vond die geur heerlijk. Vroeger.....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:59 schreef GooseFM het volgende:
Van heekplein en boulevard 1945 in Enschede
Nu.
[ afbeelding ]
Ja, die 4-baanssnelweg dwars door het centrum was geweldig. .quote:Op donderdag 10 maart 2011 02:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De oude situatie kan ik me levendiger herinneren dan nu. Simpelweg omdat de hele sfeer eruit is en ik er daardoor niet meer kom Vroeger was het gewoon knus en parkeren kostte op een zaterdag slechts éénmalig 2 gulden op het parkeerdek. De vismarkten zaten vooraan zonder dat men zeikte over stank. Ik vond die geur heerlijk. Vroeger.....
[ afbeelding ]
(foto uit 1980)
Ik heb dat nooit als een probleem ervaren Gewoon met z'n allen wachten bij de verkeerslichten om over te kunnen steken naar de V&D, net als in Almelo toen (ik zal later een voor en na foto plaatsen). De doorstroming van het verkeer was vroeger veel beter.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:54 schreef Q. het volgende:
Ja, die 4-baanssnelweg dwars door het centrum was geweldig. .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |