quote:Overbodige dradenmeuk verwijderen.
Weet je meteen waaromquote:alles werkt inmiddels weer behalve de achteruitverwarming.
Mijn opa en oma hadden tot hun dood een Senator uit dat tijdperk van die Monza. Ook met een 2.5E en dan een automaat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:06 schreef Bananenbennie het volgende:
Er komt een wat moderner blok (C30NE, 180 pk) uit een Senator in te liggen.
De oude 2.5 motor is op zich nog prima maar toch wat te licht (136 pk) voor een dergelijke auto.
Hier sluit ik me bij aan, en in wat voor "garage" ben je aan de gang, waar nog meer "project"auto's staan?quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:24 schreef GTIMk1 het volgende:
Gaaf! Een Monza gered van de ondergang, good job!
Aardig klushok ook.
Ja, had hem daar al gezien. Daar staan ook wel foto's van de terugreis...quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mooi project hoor!
Zit je al op het Opel-forum?
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Oja.. kleppen stellen met lopende motor!!, ook de hydrolisch gestelde kleppen!
Die dingen hebben geen bovenliggende nokkenas, wat wij tegenwoordig gewend zijn. Daar kun je als het kleppendeksel eraf haalt direct bij de kleppen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Simpel, met die OHV motoren met onderliggende nokkenas kan dat zowiezo makkelijk. Klepdeksel demonteren, motor starten en de voelermaatjes tussen de stoters halen en vaster of losser draaien. Gewoon met lopende motor dus.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Kleppendeksel eraf, vacuum slangetje afdoppen, spatkap over het nokkenastandwiel plaatsen, extra kartonnetje plaatsen langs de tuimelaars tegen het lekken op de uitlaat, starten, stationair zo laag mogelijk zetten, en je voelermaat ertussen zetten. Stellen doe je met de grote centrale moer die boven op de tuimelaar zit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |