abonnement Unibet Coolblue
pi_91548848
Ik heb vorige maand deze 2.5E Monza opgehaald.

Het ouwe beestje deed niet veel meer, maar ff nieuwe accu en boegies erin en blazen maar!

back to the future :P

Zit een gastankje in en ik rij lekker wegenbelastingvrij :+

Afgelopen week even flink aan het klussen geweest met de Monza.



Lelijke uitgeleefde blauwe interieur eruit roppen. Alles wordt zwart.


Bekleding verwisselen.


Nieuwe hoedeplank gemaakt.


Zwart skai interieur gevonden + origineel sportstuur.


Middenconsole ook zwart maken.


Maat van me bezig met de deurpanelen.


"Nieuw" dashboard op de kop getikt. Wel jammer van die scheur, maar beter dan dit vind je ze niet...


Overbodige dradenmeuk verwijderen.


En dan de boel er weer netjes in zetten.. alles werkt inmiddels weer behalve de achteruitverwarming.


Monza schokbrekers worden niet meer geleverd, van de Senator nog wel. Stuk eruit zagen om passend te maken.


Voorbumper vervangen.


Draagarm bleek krom. Rechts is de nieuwe, ook weer van een Senator.


Wel eerst even wat roest camoufleren :)



6 uur bezig geweest met dat rotding, alles zat muurvast maar het past *)

Volgende stap is een nieuwe motor erin, dit is nog met de oude ~O>

[ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 30-01-2011 14:55:17 ]
pi_91548869
tvptje voor deze bazenauto! Wat doe je met de motor?
Feel the fuzz!
pi_91548898
Er komt een wat moderner blok (C30NE, 180 pk) uit een Senator in te liggen.

De oude 2.5 motor is op zich nog prima maar toch wat te licht (136 pk) voor een dergelijke auto.
  woensdag 19 januari 2011 @ 03:23:11 #4
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_91548971
ik moet zeggen dat ik dit wel een vet autotje vind , voor hoeveel heb je zoiets op de kop getikt?
pi_91549033
Qua aanschaf zijn ze niet heel duur, er stond zelfs laatst een op Marktplaats voor maar 500 euro. Rond de 1000 euro kun je zeker wat rijdbaars vinden. Die van mij reed niet eens toen ik hem kocht, gewoon de gok maar gewaagd. Maar je moet er sowieso wel tijd insteken en minimaal datzelfde bedrag ook nog eens neerleggen voor onderdelen om hem echt goed te krijgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bananenbennie op 19-01-2011 04:05:49 ]
pi_91549036
quote:
Overbodige dradenmeuk verwijderen.
quote:
alles werkt inmiddels weer behalve de achteruitverwarming.
Weet je meteen waarom :+
Wel mooi project btw.
  woensdag 19 januari 2011 @ 04:22:19 #7
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_91549072
Wat een ongelooflijk vette bak! ^O^

Dit ga ik even volgen :P
'sup.
pi_91549283
Dashboard kun je nog wel laten flocken denk ik.
Scheur is weg en ziet er naar mijn mening echt superstrak uit.
pi_91549348
Tof. Ik heb hem in ons overzicht gezet en de tag [PROJECT] mee gegeven: Overzicht Projecten
  woensdag 19 januari 2011 @ 07:22:52 #10
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_91549405
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 03:06 schreef Bananenbennie het volgende:
Er komt een wat moderner blok (C30NE, 180 pk) uit een Senator in te liggen.

De oude 2.5 motor is op zich nog prima maar toch wat te licht (136 pk) voor een dergelijke auto.
Mijn opa en oma hadden tot hun dood een Senator uit dat tijdperk van die Monza. Ook met een 2.5E en dan een automaat.
Als er iets machtigs klinkt is het dat wel als je hem open trok.
  woensdag 19 januari 2011 @ 07:24:15 #11
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_91549413
Gaaf! Een Monza gered van de ondergang, good job!

Aardig klushok ook.
pi_91550049
Monza! Die zie je niet zoveel meer... (alhoewel, hier in Almelo wel :D ).
Geen last van roest?

Ik lees mee. :)
pi_91550095
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 07:24 schreef GTIMk1 het volgende:
Gaaf! Een Monza gered van de ondergang, good job!

Aardig klushok ook.
Hier sluit ik me bij aan, en in wat voor "garage" ben je aan de gang, waar nog meer "project"auto's staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gurb op 19-01-2011 09:15:35 ]
pi_91550739
Tering man. Mooie bak. Helemaal goed van je dat je een swap doet naar een 3 liter blok.
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:26:26 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91554291
Oeh, een jaartje of 2 geleden had ik er ook bijna eentje gekocht, die was al netjes en gerestaureerd, en een 3 liter automaat; dik projekt _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:52:35 #16
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91557420
Controleer of het spruitstuk geen valse lucht trekt, was destijds een veel voorkomend probleem als ie backfire-de, in en uitlaatspruitstuk zit aan dezelfde kant, en maar met een paar bouten vast, deze hebben nogal de neiging om los te lopen.

Bij de nieuwe motor zeker spruitstukpakking vernieuwen, en als tip geef ik je mee om ook de kleprubbers te vernieuwen en de oliepompdeksel, deze slijten nl. wel eens uit waardoor de oliedruk bij warme motor teveel daalt, hierdoor krijg je dan een olielampje wat knippert tijdens stationair toerental, soms zelfs een continue brandend lampje!

:)

Oja.. kleppen stellen met lopende motor!!, ook de hydrolisch gestelde kleppen!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:16:38 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_91563568
Wow, wat een geweldige bak!
Blijft hij trouwens dezelfde kleur, of wordt het iets anders?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_91563848
Mooi project hoor!

Zit je al op het Opel-forum?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:31:27 #19
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91602878
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mooi project hoor!

Zit je al op het Opel-forum?
Ja, had hem daar al gezien. Daar staan ook wel foto's van de terugreis... ;)
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:12:47 #20
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_91616620
geweldig ding ! ben toch wel van de oude big opels (en klasieke kleine ;)).

3.0 24V zou ook een leuke motor zijn ! Dat gsi instrumentenpaneel zit dat nog een beetje netjes ingebouwd ?
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_91617294
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:52 schreef Herr.Flick het volgende:

Oja.. kleppen stellen met lopende motor!!, ook de hydrolisch gestelde kleppen!
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_91619081
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Die dingen hebben geen bovenliggende nokkenas, wat wij tegenwoordig gewend zijn. Daar kun je als het kleppendeksel eraf haalt direct bij de kleppen.
pi_91620529
Mooi project. dit ga ik volgen
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:46:45 #24
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_91623145
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Simpel, met die OHV motoren met onderliggende nokkenas kan dat zowiezo makkelijk. Klepdeksel demonteren, motor starten en de voelermaatjes tussen de stoters halen en vaster of losser draaien. Gewoon met lopende motor dus.

Zijn meer autos waarbij dit is, mijn eigen mustang voor ik hem omgebouwd had naar roller rockers moest dit ook zo. Alleen dan luisteren naar het geluid van de stoters en daar vandaan los of vast zetten.
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:51:37 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91623368
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Kleppendeksel eraf, vacuum slangetje afdoppen, spatkap over het nokkenastandwiel plaatsen, extra kartonnetje plaatsen langs de tuimelaars tegen het lekken op de uitlaat, starten, stationair zo laag mogelijk zetten, en je voelermaat ertussen zetten. Stellen doe je met de grote centrale moer die boven op de tuimelaar zit.

Het klinkt erg raar, maar zo moet het echt, ook met de ouwe 1.0, 1,2, 1.6,1.9, 2.0

De 3.0E heeft dan wel hydrolische klepstoters, maar je moet hem eerst een goede basisafstelling geven, dit door de tuimelaar steeds losser te draaien totdat de klep echt tikt, daarna zet je de centrale moer langzaam 3/4e slag vaster.

Bij al deze motoren dien je de motor warm te stellen.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')