abonnement Unibet Coolblue
pi_93077704
Ja, prima! Ik kan beide dagen.

Wat meer info die ik hier nu uit een foldertje haal:

26 & 27 maart 2011 - Grote Tweedaagse Modelspoorbeurs
Purmerend
Clusius Collega - Aletta Jacobslaan 1
Toegang 3 euro (kinderen tot 12 gratis)

Ter gelegenheid van de NMF Landelijke Modelspoordagen hebben vier Noord-Hollandse Modelspoorclubs de handen ineengeslagen om op 26 en 27 maart tussen10:00 en 16:00 uur een uniek tweedaags evenement op te zetten.

- Tal van demonstratie modelbanen van de clubs
- Koopjesmarkt met groot aantal handelaren
- Demonstraties en workshops
- Speciale kinderbanen
- Voor jong en oud

Ik rij vanaf Harlingen (Friesland) en er kunnen wel mensen meerijden als er geen eigen vervoer is (moet je natuurlijk wel een beetje op de route wonen).
  maandag 21 februari 2011 @ 07:43:50 #102
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_93090556
Ik ga vrijdag naar Ontrax toe *O*
Toch fijn zo'n museum-jaarkaart 8-)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_93153809
Ja, ontrax, daar wil ik ook heen...

kan je daar goed parkeren met de auto?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:49:34 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93154150
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ja, ontrax, daar wil ik ook heen...

kan je daar goed parkeren met de auto?
Nee. Je kunt beter met de trein gaan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93154918
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:49 schreef Duvel het volgende:
Nee. Je kunt beter met de trein gaan!
Dan ben ik 4 uur langer onderweg (heen en terug).
Ik kan natuurlijk bij Amersfoort parkeren en dan per trein verder of is een ander station handiger (ik kom vanaf Friesland en kan over de afsluitdijk naar beneden of door de polder of via zwolle via de a28)?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:22:01 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93158824
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:05 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Dan ben ik 4 uur langer onderweg (heen en terug).
Ik kan natuurlijk bij Amersfoort parkeren en dan per trein verder of is een ander station handiger (ik kom vanaf Friesland en kan over de afsluitdijk naar beneden of door de polder of via zwolle via de a28)?
Dan zou ik vroeg proberen te gaan, er zijn niet veel parkeerplaatsen. Elders op de trein stappen maakt dat je in Utrecht ook nog een keer moet overstappen op de bus of de trein naar het NSM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93161444
Ik ben vorig jaar geweest (vanuit België dan nog wel...)
Wij waren er toch 30-40 minuten voor het openging, en we konden nog net in een omliggende straat parkeren.

Kan je op zondag niet gratis parkeren?
pi_93169137
Ik denk dat ik utrecht dan maar oversla als het inderdaad zo lastig is, zal nog even uitzoeken hoe het precies met de treintijden zit, maar hoopvol klinkt het niet.
pi_93539523
Zondag ga ik een cursus wagonladingen maken volgen en een workshop itrain volgen.

Zometeen even een paar lege wagonnetjes kopen. Die heb ik niet meer.
pi_93540142
Het was echt druk bij Ontrax. Veel ouders met kleine kinderen en baby's vraag me af wat die mensen dachten.

Wel paar mooie banen gezien.
pi_93540466
heb je ook die fietsen gezien? Ik zag een filmpje op youtube met fietsers die rondreden op een baan. Ik wil gaag weten wat dat precies was en welke maat baan.

Ik neem ook vaak de kids mee, vinden ze te gek. Die van mij zijn 3 en 1,5. Probleem is alleen wel dat er nu ook geld naar de Thomas de Trein spoorbaan gaat, maar die vind ik stiekem ook leuk :P
pi_93558693
Vanmiddag bij de winkel de treinenpassage in Leeuwarden geweest. Geen aanrader, de man achter de balie is me toch een stugge Fries, onvoorstelbaar. Een service van 0,0. Daar kom ik niet meer. Gewoon telefoongesprek gaan voeren als hij bezig is met mij, niet goed helpen, niet luisteren en tijdens mijn vraag of ik een model moet reserveren komt een andere klant bezig en gaat hij die gewoon helpen. Hoe lomp kan je zijn?

Ik weet dat er mensen zijn met deze hobby die veel, heel veel van treinen weten, maar de sociale vaardigheden van sommige hobbygenoten...
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:44:31 #113
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_93581653
Dat was een invaller dan, want ik ben de man van de treinenpassage gister tegengekomen in de supermarkt een stuk buiten Leeuwarden....

Kom zelf heel graag bij de treinenpassage, nooit problemen, topwinkel,goed assortiment en goede service....
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_93583071
De eigenaar was er inderdaad niet. Maar van een invaller of niet, een leuke ervaring was het niet.

Ik ga nu af en toe als ik in de buurt bij een zaak ben kijken hoe het er is, wat ze hebben en hoe de service is. In Sneek zit een modelwinkel, maar daar slaag ik niet echt omdat ze niet alle merken hebben. In Leeuwarden was de ervaring bij mij niet zo goed, nu heb ik Heerenveen nog en ik meen Alkmaar.

Beste ervaringen heb ik met de winkel in Apeldoorn. Die is volgens mij ook vrij bekend omdat ze een goede internetsite / internetwinkel hebben.

Heb deze aan mijn verlanglijst toegevoegd (nog niet beschikbaar):


Aanstaande zaterdag ga ik naar een spoormuseum met mijn zoon. Hij wil graag naar Sneek ,maar nu hoorde ik op de modelspoorclub in Alkmaar dat er in Groningen ook een museum zit?

[ Bericht 11% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 03-03-2011 10:52:30 ]
pi_94689004
Ik heb nu alleen nog maar een modelstad in 1:87 maar ik denk er over om ook een baan erbij aan leggen. Hoeveel ruimte heeft een bocht van 180 gr nodig, oftewel hoe breed moet de plank / tafel zijn voor een bocht?
  zondag 27 maart 2011 @ 21:56:03 #116
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_94690347
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:36 schreef springer1980 het volgende:
Ik heb nu alleen nog maar een modelstad in 1:87 maar ik denk er over om ook een baan erbij aan leggen. Hoeveel ruimte heeft een bocht van 180 gr nodig, oftewel hoe breed moet de plank / tafel zijn voor een bocht?
Ruim 80 cm. Maar dan heb je wel een lelijke, onnatuurlijk scherpe bocht. Indien je er ruimte voor hebt, kun je beter wat meer ruimte nemen. :Y
pi_94698207
Misschien een wat malle vraag maar ;) Marklin M-rails van een jaar of 25 oud, daar is vroeger analoog over gereden is daar ook digitaal op te rijden of is er dan weer nieuwe rails nodig?

Nu las ik dat om digitaal te gaan er voor de locomotief er een nieuwe decoder nodig is, inclusief de inbouw zou dit zo'n 50 euro kosten.
Klopt dat?
De dieselloc 3078 (?) is een gele diesel uit de starterkit, gekregen in 1988 :)

Wat is er nog meer nodig en wat moet dat kosten? niet super geavanceerd, geen Mercedes maar umm een Volkswagen zeg maar ;)
  maandag 28 maart 2011 @ 01:06:08 #118
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_94699254
Met M rails kun je gewoon digitaal rijden, alleen moet je wel goed kijken of je rails niet beschadigd is door roest, hierdoor blijft de trein dan vaak staan.

Decoders zijn er in allerlei soorten en maten incl verschillende prijzen, maar 50 euro incl inbouw lijkt mij niet echt de hoofdprijs.

Wat heb je nog meer nodig.. een digitaal besturings kastje incl voeding, alles wat je meer wilt kan, maar moet niet. (denk aan wissels, seinen ed aansturen, PC koppelen ect)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 28 maart 2011 @ 08:30:25 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94702415
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 00:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien een wat malle vraag maar ;) Marklin M-rails van een jaar of 25 oud, daar is vroeger analoog over gereden is daar ook digitaal op te rijden of is er dan weer nieuwe rails nodig?

Nu las ik dat om digitaal te gaan er voor de locomotief er een nieuwe decoder nodig is, inclusief de inbouw zou dit zo'n 50 euro kosten.
Klopt dat?
De dieselloc 3078 (?) is een gele diesel uit de starterkit, gekregen in 1988 :)

Wat is er nog meer nodig en wat moet dat kosten? niet super geavanceerd, geen Mercedes maar umm een Volkswagen zeg maar ;)
En vergeet niet de ontstoorcondensator uit de aansluitrail te knippen, anders gaat je digitale systeem niet werken.

Er zijn verschillende decoders zoals Flick al zegt, voor Märklin locs zoals de jouwe zijn er speciale die je kunt inbouwen zonder de motor aan te passen (bijvoorbeeld de Uhlenbrock 76200).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94736368
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ruim 80 cm. Maar dan heb je wel een lelijke, onnatuurlijk scherpe bocht. Indien je er ruimte voor hebt, kun je beter wat meer ruimte nemen. :Y
Oke thanks. Dan laat ik mijn idee maar varen, mijn plank is slechts 62 cm breed. Als ik de plank breder maak tot ongeveer 1 meter kom ik niet alleen in de knel met de deur van de kamer maar hou ik nog niets eens een meter over tot mijn bureau die tegen de andere muur aan staat. Zo groot is mijn hobby kamer niet :(
pi_94859428
Bedankt voor de antwoorden mensen :)
Paar andere vraagjes:

M-rail kan gewoon aangesloten worden op K-rails of dat dan weer niet?
Oude Marklin wagonnetjes rijden net zo goed op een digitale baan als een analoge toch?

Zijn er andere merken die ook wagonnetjes produceren die ook zonder verdere aanpassing kunnen rijden op een Marklin baan? dit daar bv Roco en Fleischman echt een stuk goedkoper lijken te zijn in verhouding tot Marklin.
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:43:01 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94862621
Tussen M en K-rails heb je een verlooprail nodig, die is te koop bij modelspoorwinkels.

Oude wagons rijden inderdaad ook gewoon op een digitale baan. Alleen de locs hoef je om te bouwen.

Wagons van Roco en Fleischmann rijden ook op een Märklin-baan, alleen op M-rails wissels zouden ze kunnen ontsporen omdat de wielflens (het opstaande randje) bij Roco en Fleischmann kleiner is. Gelukkig kun je, als je ze nieuw in de winkel koopt, de asjes gratis laten vervangen door asjes die geschikt zijn voor Märklin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 21:07:28 #123
42184 crew  DaMart
pi_98623181
Na 2 weken geleden al bij Huider te zijn geweest, vandaag weer teruggegaan... zo raken ze toch aardig hun Zwitserse materieel kwijt :D.

De oogst van de vorige keer:

Een rangeerloc (zo een had ik al in het rood, dus nu voor bij beide stations eentje, wel zo makkelijk) en een openbakwagen :).


En vandaag:

Vier silowagens. Hiervan had ik er al 2 in het geel, dus dat is bij elkaar alweer een leuk stammetje aan het worden.



En verder nog een drietal losse goederenwagons, die ook allen een of meer soortgenoten hebben gevonden op mijn baan.


En samen maakt dat deze trein:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:18:28 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_98623683
Ha, mooi man!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_98624400
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:07 schreef DaMart het volgende:
Na 2 weken geleden al bij Huider te zijn geweest, vandaag weer teruggegaan... zo raken ze toch aardig hun Zwitserse materieel kwijt :D.

De oogst van de vorige keer:

Een rangeerloc (zo een had ik al in het rood, dus nu voor bij beide stations eentje, wel zo makkelijk) en een openbakwagen :).

[ afbeelding ]
En vandaag:

Vier silowagens. Hiervan had ik er al 2 in het geel, dus dat is bij elkaar alweer een leuk stammetje aan het worden.

[ afbeelding ]

En verder nog een drietal losse goederenwagons, die ook allen een of meer soortgenoten hebben gevonden op mijn baan.
[ afbeelding ]

En samen maakt dat deze trein:

Alleen jammer dat we je horen ademen in het filmpje. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')