abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:23:30 #1
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91546252

Hier keuvelen we verder.. *O*

Laatste post:
Modelspoor, deel VII

Deze beurs vooral niet vergeten!!
Intermodellbau Dortmund

[ Bericht 36% gewijzigd door Herr.Flick op 19-01-2011 00:28:46 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_91546460
tvp in de hoop dat ik ooit weer ruimte voor een spoor krijg. ;(
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:30:57 #3
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91546548
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:28 schreef drumstickNL het volgende:
tvp in de hoop dat ik ooit weer ruimte voor een spoor krijg. ;(
Hier hetzelfde verhaal, heb mijn baan moeten ruimen omdat de kids ook slaapkamers moesten hebben, sinds een jaartje of 4 staat alles in dozen stof te happen.. -O-
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_91547098
Eigenlijk zou ik die ouwe van mij op deze topic-reeks moeten wijzen. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_91556249
Nog even reageren op snoekiesnoek in het vorige topic:

quote:
Het enige nadeel is nu dat mijn vrouw van mening is dat de Lima Hema baan in de verkoop moet en mijn idee om twee treinbanen te maken vielen in minder goede aard
Je krijgt er tegenwoordig niks meer voor, dus bewaar maar voor de kinders :P
hula
pi_91559544
In het vorige topic stond dat er in Houten altijd een lima standje staat. Weet iemand of men daar ter plekke ook mijn lima 1220 kan maken?

ik heb wel wat mensen op marktplaats gemaild, er staat een kilometer van mijn werk een lima trein te koop die onderdelen mist, maar ik dacht dat ik die wel kon kopen en dan mijn pantograven kan overzetten enzo. Dat wil ik eerst even proberen, anders ga ik een keer naar Houten toe. Of iemand moet een naam of mailadres van die standhouder hebben, misschien kan ik het dan per post regelen (woon namelijk 150km van Houten af).

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog even reageren op snoekiesnoek in het vorige topic:
Je krijgt er tegenwoordig niks meer voor, dus bewaar maar voor de kinders :P
precies, en ik vind het wel mooi spul, maar dat kan ook omdat ik er vroeger mee gespeeld heb. Ik wil mijn oude huisjes van vroeger ook niet wegdoen en die zien er niet echt uit, maar als 12 jarige huisjes plakken viel ook niet mee :P

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:30 schreef Herr.Flick het volgende:
Hier hetzelfde verhaal, heb mijn baan moeten ruimen omdat de kids ook slaapkamers moesten hebben, sinds een jaartje of 4 staat alles in dozen stof te happen.. -O-
Mijn vrouw wil nog wel een 3e, maar ik laat er mooi een knoop inleggen. Anders ben ik mijn zolder kwijt :P En nu de kids nog klein zijn maak ik er snel mijn hobbyzolder van, anders zal je zien dat ze in de puberteit opeens op zolder willen gaan wonen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:04:22 #7
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91560397
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Mijn vrouw wil nog wel een 3e, maar ik laat er mooi een knoop inleggen. Anders ben ik mijn zolder kwijt :P En nu de kids nog klein zijn maak ik er snel mijn hobbyzolder van, anders zal je zien dat ze in de puberteit opeens op zolder willen gaan wonen.
Zolang je vrouw er geen knoop in laat trekken bied die knoop van je weinig garantie's!

:+
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_91560905
Wat zouden jullie kiezen als uitje samen met je niet treinliefhebbende partner. Dus naar de treinen kijken (niets kopen) en nog ergens uit eten of wandelen enzo.

1) Naar Miniatur Wunderland in Hamburg (745 km reizen in totaal) met een hotelovernachting

2) Naar Intermodellbau in Dortmund (604 km reizen in totaal) met een hotelovernachting
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:18:11 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91561126
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Wat zouden jullie kiezen als uitje samen met je niet treinliefhebbende partner. Dus naar de treinen kijken (niets kopen) en nog ergens uit eten of wandelen enzo.

1) Naar Miniatur Wunderland in Hamburg (745 km reizen in totaal) met een hotelovernachting

2) Naar Intermodellbau in Dortmund (604 km reizen in totaal) met een hotelovernachting
Intermodellbau is zo groot dat je echt na de beurs niet meer gaat wandelen, ik ben gebroken als ik daar een dag ben geweest! Wel kun je daar net als in Houten.. kopen..kopen en nog eens kopen!

Ze hebben er echt van alles, van treinen tot vliegtuigen die daar indoor rond vliegen, boten (zelfs rc roeiboten), poppenhuizen, vrachtwagens, grondverzetmachines, auto's, ect ect.

Als je gewoon met je partner een keertje een weekendje weg wilt en 'even' treintjes wilt gaan kijken, dan zou ik richting Hamburg vertrekken.

:)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_91561387
intelmodellbau is dus meer een koopbeurs? Of vinden vrouwen dat ook leuk om te zien?
Het klinkt wel goed namelijk wat je verteld, misschien kan ik wel 100 euro meenemen. Een lachertje natuurlijk, maar mijn zakgeld voor hobby's is al op (mediaplayer met harde schrijf gekocht en dus net een marklin treinbaan en nog een lima treintje op het oog).
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:30:06 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91561653
Ik weet niet wat je vrouwtje leuk vind, maar ik laat de mijne altijd thuis als ik daar heen ga.
Het is een geweldig mooie beurs waar echt van alles te bezichtigen is, heb daar ooit eens met een man gepraat die daar met lokomotieven stond waar je zelf op kon gaan zitten. Deze waren helemaal zelf gemaakt tot de sluiting van de deuren toe, geen fantasielok, maar volgens bestaand voorbeeld.

Al neem je 1000 euro mee, dan kom je nog geld te kort, je weet de 1e keer echt niet wat je ziet zoveel staat er te kijk/koop!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_91562854
ik wil kaarten kopen voor dordmunt, maar nu heb ik de keuze uit een normale kaart en een combikaart. Is die combikaart aan te raden als je met de auto komt? Volgens mij niet? Of kan je niet echt in de buurt parkeren?

Of komt er hier een gezamenlijke inkoop van kaarten om als bijv. groep met korting naar binnen te gaan?
pi_91563983
Nog een andere vraag: is het aanschaffen van een nieuwe marklin trafo met afstandsbediening aan te raden of gebruik blijven maken van een oude marklin trafo (die werkt) met zo'n draaischrijfje? Een nieuwe kost ongeveer 15 a 20 euro meen ik.
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:55:29 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_91565275
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ik wil kaarten kopen voor dordmunt, maar nu heb ik de keuze uit een normale kaart en een combikaart. Is die combikaart aan te raden als je met de auto komt? Volgens mij niet? Of kan je niet echt in de buurt parkeren?

Of komt er hier een gezamenlijke inkoop van kaarten om als bijv. groep met korting naar binnen te gaan?
http://www.westfalenhalle(...)ndeplan_Jan_2009.pdf
Parkeerplaatsen genoeg

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:25 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Nog een andere vraag: is het aanschaffen van een nieuwe marklin trafo met afstandsbediening aan te raden of gebruik blijven maken van een oude marklin trafo (die werkt) met zo'n draaischrijfje? Een nieuwe kost ongeveer 15 a 20 euro meen ik.
Een oude trafo doet niets meer dan een nieuwe(re), ik zou zelf eerder een digitaal kastje kopen ipv een nieuwe trafo.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_91568123
Als je een dagje met het vrouwtje naar de treinen wilt gaan kijken ga je volgens mij beter naar Railz in Rotterdam, of Modelbahnwelt Oberhausen. Daar loop je enkele uren rond. In Oberhausen is er trouwens een shoppingcenter en pretpark vlakbij...
pi_91573262
waarom is Dortmund dan niet handig om je vrouw mee naar toe te nemen? Te groot?
pi_91574307
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:49 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
waarom is Dortmund dan niet handig om je vrouw mee naar toe te nemen? Te groot?
Inderdaad. Op een dag kun je daar niet alles gezien hebben.
En als het vrouwtje het dan vindt tegenvallen, ben je niet zo ver van huis.

Als je in Duitsland bent en je vrouw wilt echt naar huis dan zit je met een probleem.
Ga je naar Rotterdam, dan kan je gemakkelijk later (alleen) nog eens terugkomen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:41:49 #18
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_91612589
Bij dat soort happenings kun je je vrouw beter thuis laten inderdaad :Y
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_91616342
Volgens mij vertrouwt mijn vrouw het nooit als ik met een zakje geld naar een treinenbeurs ga :P

Ik heb een treinenman gevonden die naar mijn haperende Lima Hema treinen gaat kijken en ze kan repareren. Fantastisch! Dan heb ik morgen een Marklin baan die al vrij groot is en een grote Lima Hema baan die al vele meters lang is.

Iedereen is onder de indruk van mijn ruime zolder die ik kan gebruiken. Heeft toch wel flinke voordelen om in Friesland te wonen, ik had gewoon een hele zolder (met dak op 6 meter vanaf de grond, dus niet met een schuin dak waar je last van hebt) voor mijn treinenhobby.

Ik ga volgende maand beginnen met een project waarbij ik geen idee heb hoe het gaat aflopen. Ik wil dit station zelf gaan bouwen:

Geen idee of dat gaat lukken, maar als het ooit lukt heb ik wel een meesterlijk station te pakken. En ik heb foto's van de binnenkant, ik wil die ook gelijkend maken.

Ik zal dit weekeinde een filmpje op youtube zetten van mijn eerste stappen op treinengebied. Misschien krijg ik ook nog wel mijn electrische treinbrug aan het werk, die kwam ik tegen in een doos en ik wist niet eens dat ik die vroeger (30 jaar geleden) van sinterklaas had gekregen :@
pi_91616520
Gaan er nog mensen naar de beurs in Joure aanstaande zaterdag?

[ Bericht 87% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 20-01-2011 16:33:39 ]
pi_91710041
Modelspoorfabrikant komt met themaset "vertraging op het spoor" :D

quote:
Modelspoor-fabrikant Märklin heeft zijn assortiment uitgebreid met een interessant pakket aan ‘vertragings-accessoires’. De problemen van NS en Prorail kunnen hiermee uitstekend worden nagespeeld, aldus Märklin. In het pakket zijn ondermeer opgenomen: minisneeuw en bladeren voor op de rails, koperdiefjes, kapotte bovenleidingen en lege informatiebordjes.
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:36:28 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91712346
De Speld, altijd goed. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91721693
Zo, heb de halve zolder volgebouwd. Vandaag op de beurs nog een loc gekocht voor 5 euro die nog niet heel denderend aan het rijden is, maar dat krijg ik denk ik wel voor elkaar.

Het is nu wat donker om foto's te maken, zal morgen even wat hier neerzetten. Maar eerst nog even een rangeerterreintje voor mijn marklin baan eraan maken morgenochtend.

Ik dacht dat ik veel ruimte had, maar heb al 5 x 5 meter volgebouwd :X

De pokertafel staat helaas wat in de weg, daar kwam ik pas achter toen ik al 2 uur gebouwd had, dat doe ik een volgende keer even anders.

En ik heb me ingeschreven voor een cursus werken met styreen, ik hoop dat dat gaat lukken zodat ik station Harlingen kan namaken straks.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:44:45 #24
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_91752511
quote:
Idee ís natuurlijk een beetje gejat. In Madurodam hangt een ingelijste brief van Youp van 't Hek, met globaal de zelfde strekking.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:46:32 #25
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_91752590
Even een vraagje:

als occasion heb ik een locomotief gekocht, die ik al lang wilde hebben maar regulier niet meer verkrijgbaar is. Jaja, plaatje volgt.

Maar deze locomotief heeft nogal vuile wielen, en neemt dus niet heel geweldig stroom op.

Wat is de beste manier om die wielen (loopvlak) weer goed schoon te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')