abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 januari 2011 @ 23:12:21 #1
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_91493843
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXXI CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:56:10 #2
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91496210
Ghost Busters (1984, VS, Ivan Reitman)
Hij was beter, leuker en cooler dan ik me herinnerde. Vond hem dit keer natuurlijk wel stukken minder eng en spannend als toen ik jong was. De film heeft dan ook een top cast met Bill Murray, Dan Aykroyd, Harold Ramis, Sigourney Weaver en Rick Moranis.
cijfer: 8
En nu met z'n allen:
If there's something strange
in your neighborhood
Who ya gonna call?....... 8-)
pi_91496299
Doghouse uit het vorige topic is echt briljant..een van de leukste films die ik afgelopen jaar heb gezien :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91496379
Post.
pi_91496599
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:57 schreef Tim86 het volgende:
Doghouse uit het vorige topic is echt briljant..een van de leukste films die ik afgelopen jaar heb gezien :)
ik vind em beter dan shaun of the dead, is echt een aanrader
laat me weten hoe je em vond :)
pi_91496721
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:02 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik vind em beter dan shaun of the dead, is echt een aanrader
laat me weten hoe je em vond :)
Hoe bedoel je dat ik moet laten weten hoe ik hem vond? Zoals ik al zei: Ik heb hem vorig jaar ergens gezien en heb hier toen nog een hele lobby opgestart om meer fans te krijgen :D

edit: En een topic erover gemaakt :D
Doghouse (Danny Dyer vs zombie chicks!)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91496919
The Blues Brothers (1980)



Moet toch wel een jaar of 9 geleden geweest zijn dat ik deze film voor het laatst zag, vandaar dat ik hem besloot te herkijken (720p HDTV, jammer dat ie nog niet uit is op blu-ray).

Wat een film _O_ Sowieso de trendsetter van de overdreven explosies, auto-achtervolgingen, crashes, pile-up's, en wat dan ook.

Vele bijrolletjes van bekende muzieklegendes (Ray Charles, Aretha Franklin, etc.), en een leuke cast.

Naar mijn idee een van de beste komedies ooit. Toffer dan ik me kon herinneren van de laatste keer dat ik hem zag.

8.0/10
pi_91499056
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:08 schreef RacerDKB het volgende:
The Blues Brothers (1980)

[ afbeelding ]

Moet toch wel een jaar of 9 geleden geweest zijn dat ik deze film voor het laatst zag, vandaar dat ik hem besloot te herkijken (720p HDTV, jammer dat ie nog niet uit is op blu-ray).

Wat een film _O_ Sowieso de trendsetter van de overdreven explosies, auto-achtervolgingen, crashes, pile-up's, en wat dan ook.
Vele bijrolletjes van bekende muzieklegendes (Ray Charles, Aretha Franklin, etc.), en een leuke cast.

Naar mijn idee een van de beste komedies ooit. Toffer dan ik me kon herinneren van de laatste keer dat ik hem zag.

8.0/10
En recordhouder (niet meer geloof ik).
En de muziek natuurlijk. Leuke film inderdaad.
pi_91499327
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En recordhouder (niet meer geloof ik).
Verbroken door de sequel :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:10:15 #10
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91504184

Saikaku ichida onna (The LIfe of Oharu) (Kenji Mizoguchi, 1952)
Sterke film over een vrouw in het 17e eeuwse Japan, die terugblikt op een leven wat een serie van vernederingen blijkt te zijn. Mizoguchi gebruikt veel lange takes om het verhaal in beeld te brengen en dat zorgt voor een aangenaam rustige tempo, wat past bij de statigheid van de Japanse tradities. Zeker naar het einde toe worden de scenes steeds indrukwekkender omdat de gebeurtenissen zich steeds meer opstapelen. ****½


Bienvenido Mister Marshall (Luis Garcia Berlanga, 1953)
Na El verdugo de tweede film van Berlanga in korte tijd en deze is leuker. Het begint al bij de fantastische openingsscene waarin de verteller (het sterkste punt van de film) het dorpje waar het verhaal zich af gaat spelen ontleed. Naar de dorpje komen namelijk de Amerikanen om hulp te verlenen ivm het Marshall plan. Wat volgt is een leuke serie van cliches over Amerikanen en Spaanse naïviteit van het dorpse volk. Vooral de droomscenes komen als een leuke verrassing. ****
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:52:36 #11
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_91510067
Ah, zal ook weer dit eens beter gaan volgen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:41:44 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_91514921
Net Doghouse gekeken, en het viel wel mee eigenlijk. Zo bijzonder vond ik het niet en er waren nauwelijks geslaagde grappen. Ik geef hem een 7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91515567
True Grit (2010)


Een meisje van 14 ziet haar vader vermoord worden door een notoire oplichter en gaat op zoek naar de hardste US Marshall die ervoor moet zorgen zodat deze misdadiger voor zijn daden gestraft wordt. Hangen dus. Onderwijl is er een Texas ranger ook op zoek naar deze misdadiger en de prijs op diens hoofd.

Wat een heerlijk sfeertje heeft deze western. De dialogen zijn (zoals praktisch altijd) weer heerlijk geschreven door de Coen broertjes. Jeff Bridges acteert heerlijk als norse lompe schietgrage Marshall. En Hailee Steinfeld maakt een prima debuut op het grote scherm met deze film. Gewoon goed.

Imdb: 8.3
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_91524806
The Green Hornet



Matige actiefilm waarbij het 3D-effect totaal geen meerwaarde heeft en gewoon pure geldklopperij is! Ik heb het wel een beetje gehad met 3D, helaas de filmindustrie nog niet :X :(

5,5
Because simple is bad!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:02:04 #15
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_91525092


http://www.moviemeter.nl/film/5732

http://www.imdb.com/title/tt0115040/

Het verhaal gaat over een man van een jaar of dertig wiens leven op een dood spoor zit. Zijn verhouding met de getrouwde Tereza begint hem te vervelen, hij heeft geen eigen woonruimte, en geen zin meer in zijn baan. Zijn vader, die hem een klaploper vindt, heeft genoeg van hem en zet hem het huis uit. Jakub vertrekt voor een paar dagen naar het verlaten landhuis van zijn overleden opa. In eerste instantie om het te verkopen, maar het huis en vooral de tuin oefenen zo'n aantrekkingskracht op hem uit dat hij zich niet meer los kan maken van die intrigerende plek.

een prachtig, gemoedelijk, sprookjesachtig en filosofisch juweeltje doorspekt met mooie (religieuze) symboliek. _O_
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_91525739
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:02 schreef HAL9000S het volgende:
http://www.moviemeter.nl/film/5732

http://www.imdb.com/title/tt0115040/

-

een prachtig, gemoedelijk, sprookjesachtig en filosofisch juweeltje doorspekt met mooie (religieuze) symboliek. _O_
Prachtige film inderdaad!

Net zelf Monsters gezien en die heeft mij behoorlijk verrast. Ontzettend mooie plaatjes. Hoewel de special effects niet altijd even overtuigend zijn wordt je wel meegezogen in die wereld en dat is heel knap. 7.5
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:26:19 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_91526028
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:18 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Net zelf Monsters gezien en die heeft mij behoorlijk verrast. Ontzettend mooie plaatjes. Hoewel de special effects niet altijd even overtuigend zijn wordt je wel meegezogen in die wereld en dat is heel knap. 7.5
Ziet er vet uit, ga ik ook maar eens kijken!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91528399
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ziet er vet uit, ga ik ook maar eens kijken!
ik raad em je af, ik geef hem een dikke 3
echt een hele slechte spanningloze film
pi_91528924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ziet er vet uit, ga ik ook maar eens kijken!
Verwacht geen actiefilm.
pi_91532584
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:22 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Verwacht geen actiefilm.
Inderdaad geen actiefilm maar hij heeft me wel positief verrast als film.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_91537102
The Social Network
Eindelijk gezien en wat een geweldige film. Niet voor niets de Golden Globe over 2010 gewonnen, het geeft een perfect beeld van het leven van de 21e eeuw. Echt een sterke film met een goed verhaal.
Internet en met name Napster en Facebook (en afgeleiden) hebben ons leven veranderd.
8.8/10

Road Trip
Wat een heerlijke kaasfilm is dit. Verhaal top, grappen super en heerlijk gefilmd.
8.3/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91540024
Season of the witch



Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
113 minuten

geregisseerd door Dominic Sena
met Nicolas Cage, Ron Perlman en Claire Foy

Tijdens de zwarte plaag in de 14de eeuw in Europa krijgt een ridder de opdracht om een meisje te vervoeren, dat ervan verdacht wordt een heks te zijn die verantwoordelijk zou zijn voor de plaag. De ridder denkt echter dat ze valselijk wordt beschuldigd en samen met een groepje aanhangers probeert hij het meisje naar een mysterieuze plaats te brengen, waar haar onschuld bewezen kan worden, en waar ook de plaag gestopt kan worden.

Vanaf 10 februari in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

matige film, hoewel de film nergens echt heel spannend word.. en je komt ook niet veel te weten over de hoofdpersonen, het enige wat je te weten komt is dat het 2 ridders zijn die een opdracht moeten uitvoeren. bleef ik wel naar de film kijken omdat ik wou weten hoe het afliep.
Tis alles behalfe een must see, maar als je een keer 1.5 uur niks te doen heb en je zoekt een beetje vermaakt is het een prima film om even te kijken
klein 6je
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:33:05 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91543876
I Love You Phillip Morris (2009, VS, Glenn Ficarra & John Requa)
Leuk lief filmpje over de liefde tussen twee mannen, waarvan eentje een oplichter is. Jim Carrey trekt gelukkig niet constant gekke bekken, maar acteert ingetogen. De film gaat best ver voor een Amerikaanse film in het tonen van de herenliefde.
cijfer: 7

Winter's Bone (2010, VS, Debra Granik)
Het is een mooi beeld van het "andere" Amerika; de armoede, die daar heerst en de criminaliteit, die daaruit voortkomt. De film laat zich het best omschrijven met woorden als realistisch, hard, rauw, depressief. Het goed acteerwerk van Jennifer Lawrence kan natuurlijk ook niet ongenoemd blijven.
cijfer: 7.5
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:34:49 #24
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_91543967
Cop Out

Bij vlagen hilarisch, maar uiteindelijk toch maar matige buddycopfilm met Bruce Willis en een leuke bijrol van Sean William Scott.

6.5
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:22 #25
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91544584
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:02 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.moviemeter.nl/film/5732

http://www.imdb.com/title/tt0115040/

Het verhaal gaat over een man van een jaar of dertig wiens leven op een dood spoor zit. Zijn verhouding met de getrouwde Tereza begint hem te vervelen, hij heeft geen eigen woonruimte, en geen zin meer in zijn baan. Zijn vader, die hem een klaploper vindt, heeft genoeg van hem en zet hem het huis uit. Jakub vertrekt voor een paar dagen naar het verlaten landhuis van zijn overleden opa. In eerste instantie om het te verkopen, maar het huis en vooral de tuin oefenen zo'n aantrekkingskracht op hem uit dat hij zich niet meer los kan maken van die intrigerende plek.

een prachtig, gemoedelijk, sprookjesachtig en filosofisch juweeltje doorspekt met mooie (religieuze) symboliek. _O_
Ik wil deze film graag nóg een keer zien, hoe ben je er aan gekomen? Kon hem nergens downloaden op usenet en bij bol was ie niet te koop..
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')