abonnement Unibet Coolblue
pi_91475891
Hey,

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een dag of 10 naar Alanya óf Albufeira met een groep vrienden. Nou vroeg ik (of eigenlijk wij) me af hoe het daar is. Is het een beetje te vergelijken met plaatsen als Blanes of Lloret de Mar? Zijn de clubs/drank prijzig? Zijn er veel Nederlanders? etc etc..

Reacties van mensen die er de afgelopen jaren geweest zijn, zijn zeer welkom! :)
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  maandag 17 januari 2011 @ 19:11:49 #2
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_91476794
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:58 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Hey,

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een dag of 10 naar Alanya óf Albufeira met een groep vrienden. Nou vroeg ik (of eigenlijk wij) me af hoe het daar is. Is het een beetje te vergelijken met plaatsen als Blanes of Lloret de Mar? Zijn de clubs/drank prijzig? Zijn er veel Nederlanders? etc etc..

Reacties van mensen die er de afgelopen jaren geweest zijn, zijn zeer welkom! :)
Alanya is best relaxed.
Prijzen zijn wel elk jaar hoger.
Vooral aan de haven weten ze je geld te laten rollen.
Geld ook voor taxi's.

Ik heb daar een eigen taximannetje wat keurig netjes is. Dat zijn sommige dus niet.
Veel te doen, en leuke dingen te ondernemen.

Hou wel rekening met een 3 uur busreis vanaf antalya.
Het is het wel waard, moet ik zeggen.
2x eerder geweest.

Aanraders voor hollanders.
Maren Beach. (groeten aan youssef)
Almera.
Greenpark.

Places to be, igg havana beach overdag.
Haven, in de avond en nacht of de boulevard.
Lekker eten bij Casper, of de hollandse tent (vooral als je eens satesaus wilt).

Dimcay river is ook een must do. Gaaf.

Ben er 2x geweest met het gezin en beide waren geweldig.
Ohja, niet bij de hand doen tegen de politie.
Normaal geen last, maar als een turk je niet moet, heb je echt een probleem daar.

Mijn ervaring als gezin. (m, 39. v 32 en kind 7)

Ik wil nu alweer.

Ohja vergeten. Zelf rijden is daar GEEN optie tenzij je levensmoe bent.
Ze rijden als dwazen daar.

[ Bericht 2% gewijzigd door beware_reageerd op 17-01-2011 19:43:21 (toevoeging.) ]
pi_91478498
Twee jaar geleden Albufeira, met 7 (19-21jaar) anderen.

Prijzen zijn goed te doen, pint voor 2E, 2E20. Veel engelsen, duitsers. Weinig medelanders, de enige die je tegenkomt komen in groepen, voornamelijk gogo, xtravel en beachmasters bunnies. Naast ons hebben we er maar een stuk of 8 gezien eigenlijk.

Scooterverhuur is belachelijk goedkoop, duiken is prima te betalen, net als de taxies.

Albufeira is redelijk verdeeld, er is een 'nieuw' gedeelte, de Strip en oud albufeira. De Strip is echt een aaneenschakeling van bars, cafe's, winkeltjes en restaurants.

Wij hebben ons er 11 dagen prima vermaakt. Waterpark in de buurt enz.
  maandag 17 januari 2011 @ 19:38:59 #4
331515 BobMarleyIsTheBom
niet alles altijd volgens plan
pi_91478696
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:36 schreef erwinjonk het volgende:
Twee jaar geleden Albufeira, met 7 (19-21jaar) anderen.

Prijzen zijn goed te doen, pint voor 2E, 2E20. Veel engelsen, duitsers. Weinig medelanders, de enige die je tegenkomt komen in groepen, voornamelijk gogo, xtravel en beachmasters bunnies. Naast ons hebben we er maar een stuk of 8 gezien eigenlijk.

Scooterverhuur is belachelijk goedkoop, duiken is prima te betalen, net als de taxies.

Albufeira is redelijk verdeeld, er is een 'nieuw' gedeelte, de Strip en oud albufeira. De Strip is echt een aaneenschakeling van bars, cafe's, winkeltjes en restaurants.

Wij hebben ons er 11 dagen prima vermaakt. Waterpark in de buurt enz.
hoe oud moet je er zijn om scooter te mogen rijden dan? heb je 'n idee?
Aaaaah, mensen oet je accepteren zoals ze zijn.
pi_91478852
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:38 schreef BobMarleyIsTheBom het volgende:

[..]

hoe oud moet je er zijn om scooter te mogen rijden dan? heb je 'n idee?
Zover ik weet boven de 18.. Kan me niet meer herinneren of de leeftijd lager was... Zou goed 16 kunnen zijn, maar ik kan het me niet meer herinneren.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:09:01 #6
296595 foodlover
live and learn
pi_91481077
Ben op beide plekken geweest, zou zelf kiezen voor Albufeira in geval van stapvakantie. Vond in Alanya die tenten aan de haven wat gemaakt, Turken zijn zelf niet zo'n stappers. Hoewel er in Albufeira natuurlijk weinig 'echte' Portugezen uitgaan, vond ik de tenten daar incl. hordes Engelsen voor het stappen wel geinig, prijzen zijn qua uitgaan in Albufeira ook betaalbaarder.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:10:24 #7
331515 BobMarleyIsTheBom
niet alles altijd volgens plan
pi_91481139
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:41 schreef erwinjonk het volgende:

[..]

Zover ik weet boven de 18.. Kan me niet meer herinneren of de leeftijd lager was... Zou goed 16 kunnen zijn, maar ik kan het me niet meer herinneren.
Hmm. okée :D . beetje jammer dat ik trouwens vaak naar spanje ga, en daar mits je ouders toestemming geven, je ook scooterrijden mag ;) (dubbelYAY voor mij...) maar weer ontopic verder!
Aaaaah, mensen oet je accepteren zoals ze zijn.
pi_91510897
Bedankt voor de reacties tot zo ver! :) Hoe zit het met het aantal Nederlanders? Ben twee jaar terug naar Lloret geweest en daar kon je in principe tegen iedereen Nederlands praten..
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')