abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_91360398
Hallo hallo!

Hier nog een project topic([PROJECT] Golf MK1 1.8 GTI 1982) van mij, hopelijk loopt heb ik dit topic sneller iets te melden. Want ik hoop deze zomer toch nog een paar circuits te pakken.

Een paar jaar geleden ging ik met een ander stel jongens mee richting Spa Francorchamps, zij hadden een Golf II 16V. Dankzij een door de BMW Circuit Club georganiseerde vrij rijden dag hebben wij de hele dag op Spa mogen rijden. Sindsdien liep ik al met het idee om zelf ook een circuit auto te bouwen. In december van vorig jaar was het eindelijk zover. Samen met een kameraad kochten wij deze VR6. Waarom een VR6? Eigenlijk waren we opzoek naar een Ibiza met een ABF motor, uiteraard om dat deze veel lichter zijn. Maar na een zoektocht op internet kwamen we er achter dat ze voor deze auto's nog te veel geld vragen. Via via kregen we te horen dat deze VR6 wel te koop was. Hij kwam niet door de APK keuring heen omdat er een barst in de voorruit zit en de koppeling versleten is. Zodoende konden we de auto voor een schappelijke prijs overnemen.

Genoeg geschreven, de foto's:

Zo stond hij er bij toen we hem kochten in december.








Vanmiddag ben ik begonnen met het strippen van het interieur. De auto heeft een dakraam en uiteraard is die lek, met het weer van de afgelopen dagen betekend dat, dat de auto een beetje nat is van binnen. Ik weet niet of je het goed kunt zien op de foto:


Maargoed, er zit dus een kacheltje in de boel te drogen en de stoelen staan inmiddels op marktplaats.

Als eerst willen we met de veiligheid bezig van de auto, later de is wegligging en misschien vermogen aan de beurt.

Eerst maar zorgen dat de auto circuit waardig wordt, dit houd in:
- Beugel plaatsen.
- 2 Kuipstoelen.
- 2 4-puntsgordels plaatsen.
- Koppeling vervangen.

Als er weer iets verandert is, zal ik het hier posten.
pi_91360407
De Op : [PROJECT] Golf III VR6 Circuit bak

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 11:58:40 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:02:28 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_91360516
Ik zou voor min. 5 punts gordels gaan en 3" breed. 4 punts zijn kut (kun je onderdoor schuiven).

Wat voor rolkooi neem je? Schroef of laskooi?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_91360603
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:02 schreef daNpy het volgende:
Ik zou voor min. 5 punts gordels gaan en 3" breed. 4 punts zijn kut (kun je onderdoor schuiven).

Wat voor rolkooi neem je? Schroef of laskooi?
Las eigenbouw. :P

Is een 5 punts niet gevaarlijk voor het nageslacht? :X
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:05:52 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_91360619
Je hebt toch al 2 auto's?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_91360684
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:05 schreef daNpy het volgende:
Je hebt toch al 2 auto's?
idd, dat zijn 10 zitplaatsen :X
pi_91360789
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 12:05 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Las eigenbouw. :P


Stoer ,wat voor pijp en lasmethode?
pi_91360959
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:11 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Stoer ,wat voor pijp en lasmethode?
Geen idee, en geen idee. Bij mijn crossauto ben ik geholpen door iemand die ik heb leren kennen bij een cross in Tjechië, die heeft een fatsoenlijk buigapparaat en pijpen bij huis. Bij hem heb ik toen de beugel gemaakt, daar is hij gebogen en op de plek gezet en alleen een beetje vastgepikt. Bij mij thuis heeft mijn broer hem afgelast, volgens mij zelfs met de pin.
Hetzelfde willen we nu ook met deze auto doen.
pi_91367815
Toegevoegd aan: Overzicht Projecten

Tevens verkapte TVP.
pi_91367971
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:09 schreef Anne het volgende:
Toegevoegd aan: Overzicht Projecten

Tevens verkapte TVP.
Dank u. :)
pi_91384770
Tof project,. het geluid van zon vr6 is stiekem toch wel echt bruut :)
I are Baboon
pi_91388978
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 12:16 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Geen idee, en geen idee. Bij mijn crossauto ben ik geholpen door iemand die ik heb leren kennen bij een cross in Tjechië, die heeft een fatsoenlijk buigapparaat en pijpen bij huis. Bij hem heb ik toen de beugel gemaakt, daar is hij gebogen en op de plek gezet en alleen een beetje vastgepikt. Bij mij thuis heeft mijn broer hem afgelast, volgens mij zelfs met de pin.
Hetzelfde willen we nu ook met deze auto doen.
Als je echt serieus het circuit op wil zou ik het FIA boek er eens op naslaan .
Er worden nogal wat eisen aan een kooi gesteld ,zou jammer zijn als hij niet door de technische inspectie komt.
Gekeurd voorbeeld: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WKRJDM3L.jpg
  zondag 16 januari 2011 @ 11:47:23 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_91403425
Aan de instelling van Broes te merken gaat hij niet voor een evt race-opbouw.

Jammer, ik houd er zelf ook rekening mee, maar van sommige mensen hoeft dat niet... :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_91404293
quote:
Op zondag 16 januari 2011 11:47 schreef daNpy het volgende:
Aan de instelling van Broes te merken gaat hij niet voor een evt race-opbouw.

Jammer, ik houd er zelf ook rekening mee, maar van sommige mensen hoeft dat niet... :)
Met je DAF?
Bouw je hem op als ''Het Bultje ""?
  zondag 16 januari 2011 @ 12:33:53 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_91404864
Nee niet mijn (huidige) DAF, heb nog een Golf racertje :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_91405544
quote:
Op zondag 16 januari 2011 12:33 schreef daNpy het volgende:
Nee niet mijn (huidige) DAF, heb nog een Golf racertje :P
he ,jammer.
pi_91450589
We bouwen de auto idd voor vrij-rijden dagen. Vaak is een beugel niet eens verplicht. Er komt wel een kooi in, zoals we die normaal ook voor de cross gebruiken en die voldoet aan de KNAF eisen.

Gisteren was er open dag bij Snippe in Nieuwlande.
We hebben 2 van deze stoeltjes gekocht:


en 2 4-punts gordels (wel met mogelijkheid om uit te breiden naar 5 of 6-punts.). Deze zijn igg FIA goedgekeurd t/m 2015. Kan ik hem eventueel nog in de crossauto gebruiken.
pi_91462224
Leuk project, wel een zware auto voor het circuit misschien?

En wat ga je doen met de achterdeuren?
pi_91462800
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:22 schreef Gurb het volgende:
Leuk project, wel een zware auto voor het circuit misschien?

En wat ga je doen met de achterdeuren?
Is idd een zware auto voor het circuit, maar zoals ik al zei, deze konden voor een zeer schappelijke prijs overnemen. en aangezien we voor eigen plezier rijden en niet in wedstrijdverband vind ik het gewicht niet zo heel belangrijk, hoewel de auto denk ik wel zwaar onderstuurd is.

Achter deuren laten we gewoon zo, is wel makkelijk als je er mee aan het werk bent.
pi_91462828
Grip is een gebrek aan vermogen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:48:03 #21
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_91623193
leuk project dit ! Is verslavend circuit dagen, heb zelf ook een circuit klare kadett gsi met c20let.
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_91629337
Eens 6 Pitter, altijd 6 pitter.. Alleen het aandrijving zit op de verkeerde wielen.. :@
ehehhehe

Succes Broes!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_93242414
Gisteravond eindelijk weer verder gegaan met de VR6. Trekhaak verwijderd en verder gestript. Hemel, dakraam, alles der uit. Ook begonnen om overbodige kabels te verwijderen. Het was alleen niet zo slim om de kabels van de elektrische ramen door te knippen terwijl we de ramen nog open hadden..... 8)7
pi_93242483
Ik weet niet of dit zo'n beste keuze is. Een vr6 is wel topzwaar aan de voorkant en echt snel is ie niet. Maar zeker wel een leuk project.
pi_93243110
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:52 schreef -moppie- het volgende:
Ik weet niet of dit zo'n beste keuze is. Een vr6 is wel topzwaar aan de voorkant en echt snel is ie niet. Maar zeker wel een leuk project.
We waren eigenlijk ook op zoek naar een ibiza met een ABF motor. Maargoed, zoals ik al zei, deze konden we voor een zeer schappelijke prijs overnemen en een VR6 heeft natuurlijk wel een mega geluid. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')