pi_91462464
Ik hoor iedereen hier over optivo, maar wat is dat nou precies? Op de postvestigingen waar ik werk hebben we al een tijdje van die stickerlijnen op de grond, 'nieuwe' gespoten kasten, de rolcontainers met de wijken staan in het midden en de kasten staan er in een U-vorm omheen. Is dat optivo of is dat weer wat anders?

Rijd vrijwel alleen maar steunpunten/aangetekenden/collectie dus ben niet meer zo bekend met de reorganisatie van de voorbereidingen :+
  maandag 17 januari 2011 @ 14:30:05 #52
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91462576
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:31 schreef TokenW het volgende:

[..]

Of je meer uren gaat maken hangt er van af, bij ons heeft iedere teamcoach 2 DVG's en die delen zelf de ZDW-diensten in. Bij 2 teamcoaches worden gewoon vaste medewerkerdiensten op de zaterdag helemaal zaterdagbestellerdiensten als het normaal roulatiediensten zijn of volledige klapdiensten als de vaste medewerkers een vaste dienst hebben (dan draai je om de week een andere dienst maar wel altijd dezelfde 2 diensten). Bij mijn teamcoach worden diensten naar contracturen gemaakt, dan worden roulatiediensten die niet voor vaste medewerkers zijn in delen geknipt en heb je een kleine dienst. Zo heb ik zelf een geknipte dienst die bij mijn contract past en wat iets meer dan een halve normale dienst is.

Alleen bij DVG's waar weinig post valt zijn de diensten haalbaar, afhankelijk van hoe ruim de uitvoering staat en hoeveel en wat voor HAH er is. Zit je in een DVG met veel post, dan redt je het alleen als je snel bent in de rustige week, in de makroweek is het sowieso niet te doen, behalve in de zomer. Heb je een "normaal werktempo", dan heb je al een probleem.
Bij ons in het gebied heb je voor de kombestellingen meestal niet veel post, behalve voor de "rijkere" buurten, die hebben vaak veel tijdschriften en bol.com pakketten etc. Ook de buitenlopen, waar we best veel van hebben, hebben vaak veel post. Elke boerderij krijgt meestal een stapel boerenkrantjes, rekeningen etc.
Kan me herinneren dat ze bij de optivo - bijeenkomst afgelopen vrijdag gemeld hebben dat alle werkpakketten op de zaterdag zoveel mogelijk hetzelfde blijven.
Ik ga het zeker in het begin qua uren goed controleren, ben benieuwd of het hier ook zo zal gaan zoals bij jullie.
Nothing is what it seems
pi_91463401
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Onze wijken hebben wel een eigen naam, wat ook op bordjes bovenop de zetkasten is aangegeven. Maar op de bakkenkarren die we tijdens het vossen gebruiken staan alleen postcodes.

Betekent dat bij jullie dan ook dat je elke wijk helemaal uit je hoofd moet kennen om te kunnen vossen? Als dat zo is valt het bij ons nog wel mee na de invoering van optivo. :P
Je wil zeggen dat je bij jullie niet alle straatnamen van elke wijk moet weten? :o Ik dacht dat dat normaal was :')
  maandag 17 januari 2011 @ 14:48:51 #54
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91463551
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:45 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat je bij jullie niet alle straatnamen van elke wijk moet weten? :o Ik dacht dat dat normaal was :')
Nee. :P Je hoeft bij ons alleen naar de postcode te kijken en het dan in de goede bak te gooien. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing is what it seems
pi_91464116
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:23 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Oke, dan hoor je mij niet meer klagen. :P
Per DVG zijn het al snel 5- 10 pagina's A4 met straatnamen die je moet kennen. Is vooral leuk als je om de 3-4 jaar van DVG wisselt ;). Ik ken nu van 4 DVG's een fors deel van de VOS, van twee andere een deel. Is wel makkelijk als ik aangetekenden moet controleren, ik kan niet alleen controleren of ze aanwezig zijn en of op de GOBAL lijst het juiste adres staat, ik weet meestal ook of ze in de goede loop liggen.
pi_91464486
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:21 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Als het op het moment bij jullie net zo is als bij ons dan zal Optivo niet veel uitmaken want wij hebben al Optivo :P
mm das dan weer beter x)
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de verlofuren. Ik heb er over 2010 100 opgebouwd, raak ik deze kwijt in 2011? Wat kan ik er precies mee? Zijn er nu nog mogelijkheden om die verlofuren allemaal te gebruiken of uit te laten betalen of ben ik er al te laat mee? (hou me nooit zo bezig met verlofuren maar toen ik zag dat ik er 100 had keek ik toch wel even op :P )
als het goed is kan je ze gewoon uit laten betalen gaat alleen flink wat belasting over heen... Een iemand had dat laten doen hier maar die stopte ook met het werk(geen idee of het dan alleen kan).

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Onze wijken hebben wel een eigen naam, wat ook op bordjes bovenop de zetkasten is aangegeven. Maar op de bakkenkarren die we tijdens het vossen gebruiken staan alleen postcodes.

Betekent dat bij jullie dan ook dat je elke wijk helemaal uit je hoofd moet kennen om te kunnen vossen? Als dat zo is valt het bij ons nog wel mee na de invoering van optivo. :P
Ook nog hetzelfde hiero de wijk wordt meestal naar de grootste straat vernoemt. De kleine wijken hebben meestal een postcode. De grotere meestal 2 postcodes maar dan ook weer 2 vakjes/bakken om het in te gooien. Alles wordt gewoon op postcode gesorteerd. Alleen een industrie wijk is eigenwijs waar dat niet zo is :P waarvan je straatnamen wel weer moet weten dat ze daar in moeten. dacht dat dat eigenlijk normaal was x)

optivo is hier gepland voor april. En eind Januari wordt al een tijdelijk ander rooster ingevoerd.

Geen idee of hier blijf werken... uren die ik extra kan draaien is zeer afwisselend(daarvoor altijd ongeveer hetzelfde). plus ik ben mijn vaste zaterdags wijk waar 5 uur en drie kwartier voor staan kwijt aan een nieuwe en niks in de ruil ervoor terug gekregen(zou maar tot eind januari duren zei de baas weet alleen nog steeds niet wat ik dan mag doen..)mag tot eind deze maand vliegende keep spelen op zaterdag.. Zijn ook nog een paar zaterdagwerkers die nu niks vast hebben. Ik heb echt geen idee wat ze daar willen mee doen. we hebben nu gewoon teveel man. Morgen hem maar is bellen wat allemaal de bedoeling is. Heb het gevoel dat een paar man naar een andere vestiging mogen gaan...

Ontslag moet toch aan het eind van een maand ingeleverd worden. En die maand daarna meot je toch nog gewoon werken?
pi_91465121
Een wijk van 5:45? Dat slaat ook helemaal nergens op. Als je teveel mensen hebt net als bij ons in het begin dan worden mensen in postbezorgerlopen geplaatst of als reserve. Binnendiensten zijn in principe alleen voor mensen met een contract voor onbepaalde tijd. extra wijken lopen is geen probleem om meer uren te kunnen draaien, na het begin van optivo is het verloop vaak erg hoog.

Als je ontslag neemt, dan moet na de maand waarin je opzegt nog 1 maand werken.
pi_91466906
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:20 schreef TokenW het volgende:
Een wijk van 5:45? Dat slaat ook helemaal nergens op. Als je teveel mensen hebt net als bij ons in het begin dan worden mensen in postbezorgerlopen geplaatst of als reserve. Binnendiensten zijn in principe alleen voor mensen met een contract voor onbepaalde tijd. extra wijken lopen is geen probleem om meer uren te kunnen draaien, na het begin van optivo is het verloop vaak erg hoog.

Als je ontslag neemt, dan moet na de maand waarin je opzegt nog 1 maand werken.
Dat laatste wordt vrijwel nooit gedaan, met vaste bezorgers is dit natuurlijk geen probleem maar de jongere gastjes die net een jaar hebben gewerkt worden meestal gewoon verlofuren uitbetaald die laatste maand. Kan teveel misgaan als je die nog een maand door laat werken.
pi_91467016
oops even verkeerd verwoord.... voor de totale dienst(tis wel maar een wijk :P ) staat 5:45 . half 7 beginnen en kwart voor 1 klaar. Bij ons staan nu drie mensen op de reserve lijst zaterdag. En ook genoeg doordeweeks. heb ook een contract voor onbepaalde tijd(voor de 3de keer al) wat in juni afloopt.

Het halve probleem is ook mijn schoolrooster wat precies tijdens de looptijden vallen en voorbereidingswerk :P kan alleen Dinsdag/vrijdag extra werken(wisselt van 6 uur op een dag draaien tot 2 nu..). Heb geen rijbewijs dus autodiensten kan ik niet doen. Dus ik wil graag nog meer extra werken maar bij de TNT is dat niet meer mogelijk. En het duurt nog een behoorlijke tijd voor optivo ingevoerd word. De tijd heb heb ik ook niet om daar op te wachten. En het geld heb ik erg nodig dus jah...

Misschien ga ik ook wel doordeweeks ergens ander werken. En zaterdag blijf ik dan met TNT maar dat is ook weer dan gedoe met de belasting.. dus jah dubbele redenen. De leiding wordt ook steeds belabberder imo terwijl het normaal nog prima te doen was.

mijn verlofuren zitten ook ver in de 50+ even nog een keer een uitdraai van vragen.. Dus met alleen verlofuren uitbetalen redden ze het ook niet...
pi_91467267
Dat met de belasting KUN je haast niet als reden gebruiken, is een kwestie van een formulier invullen en de rest gaat vanzelf.
pi_91467496
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:56 schreef loonytik het volgende:
oops even verkeerd verwoord.... voor de totale dienst(tis wel maar een wijk :P ) staat 5:45 . half 7 beginnen en kwart voor 1 klaar. Bij ons staan nu drie mensen op de reserve lijst zaterdag. En ook genoeg doordeweeks. heb ook een contract voor onbepaalde tijd(voor de 3de keer al) wat in juni afloopt.

Het halve probleem is ook mijn schoolrooster wat precies tijdens de looptijden vallen en voorbereidingswerk :P kan alleen Dinsdag/vrijdag extra werken(wisselt van 6 uur op een dag draaien tot 2 nu..). Heb geen rijbewijs dus autodiensten kan ik niet doen. Dus ik wil graag nog meer extra werken maar bij de TNT is dat niet meer mogelijk. En het duurt nog een behoorlijke tijd voor optivo ingevoerd word. De tijd heb heb ik ook niet om daar op te wachten. En het geld heb ik erg nodig dus jah...

Misschien ga ik ook wel doordeweeks ergens ander werken. En zaterdag blijf ik dan met TNT maar dat is ook weer dan gedoe met de belasting.. dus jah dubbele redenen. De leiding wordt ook steeds belabberder imo terwijl het normaal nog prima te doen was.

mijn verlofuren zitten ook ver in de 50+ even nog een keer een uitdraai van vragen.. Dus met alleen verlofuren uitbetalen redden ze het ook niet...
Als je geen vast contract hebt zit binnendienst er waarschijnlijk niet in en ze nemen nog wel zaterdagbestellers aan, maar onbepaalde tijdcontracten worden niet verlengt, dan moet je 3 maanden in de wachtkamer en dan kan je weer opnieuw beginnen.

50 uur valt wel mee, laatst mijn lijst laten uitdraaien zit nu op 372:16 uur. Maar die willen ze waarschijnlijk niet uitbetalen, maar wat moet ik met meer dan 90 vrije weken. Volgens de vestigingsmanager moet ik om mijn uren te laten uitbetalen ontslag nemen en vervolgens opnieuw solliciteren over 3 maanden. Maar ik ga geen contract voor onbepaalde tijd inleveren om dat uitbetaald te krijgen.
pi_91467777
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:00 schreef sk888er het volgende:
Dat met de belasting KUN je haast niet als reden gebruiken, is een kwestie van een formulier invullen en de rest gaat vanzelf.
daarom moet ik er even naar kijken. Heb nooit twee banen tegelijkertijd gehad dus nog nooit mee te maken gehad. Vind het tot nu toe nog steeds hier leuk om te werken. Marrja uren nodig ^^'
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:03 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als je geen vast contract hebt zit binnendienst er waarschijnlijk niet in en ze nemen nog wel zaterdagbestellers aan, maar onbepaalde tijdcontracten worden niet verlengt, dan moet je 3 maanden in de wachtkamer en dan kan je weer opnieuw beginnen.

50 uur valt wel mee, laatst mijn lijst laten uitdraaien zit nu op 372:16 uur. Maar die willen ze waarschijnlijk niet uitbetalen, maar wat moet ik met meer dan 90 vrije weken. Volgens de vestigingsmanager moet ik om mijn uren te laten uitbetalen ontslag nemen en vervolgens opnieuw solliciteren over 3 maanden. Maar ik ga geen contract voor onbepaalde tijd inleveren om dat uitbetaald te krijgen.
Afgelopen paar jaren gewoon binnen gezeten hoor met die ene wijk.heb mijn contract even nagekeken.... En ik faal maar weer is. Want het is een contract voor bepaalde tijd wat nu voor mijn derde jaar is) 0.0 werk er al bijna weer drie jaar o.0). Hierna zou ik dan een vaste moeten krijgen.

en jezus 372:16 hoe kom je daaraan...
pi_91467937
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:03 schreef TokenW het volgende:

[..]

Even tussen twee haakjes. Een contract voor onbepaalde tijd dat een op een bepaald tijdstip afloopt zou er niet moeten zijn :P

Het is dus een contract voor bepaalde tijd en die worden niet meer verlengd, waardoor je er 3 maanden tussenuit moet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91468117
ah jij had ook al mijn fout gespot :P ze verlengen die dus niet meer... mmm Ja dan sowieso ander werk nodig voor de zomervakantie.
pi_91479839
Het beleid is een per vestiging, maar als er een overschot is dan is de kans bijna 0. Hier hebben ze nog wel eens mondjesmaat wat weggegeven toen het tekort heel erg groot was.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:54:23 #66
266393 BarneyStinsonn
It's going to be legendar
pi_91492690
Wanneer krijgen we trouwens uitbetaald in januari?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 17 januari 2011 @ 22:56:24 #67
198417 Lastpost
Rotterdammer!
pi_91492821
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:54 schreef BarneyStinsonn het volgende:
Wanneer krijgen we trouwens uitbetaald in januari?
21ste gok ik zo. :P
pi_91503338
zo daar ben ik ook weer. Was dit topic effe kwijt

gisteren met knallende koppijn gaan werken. Ging nog wel aardig met sorteren, maar toen ik de auto inging zat ik bijna te kotsen.. ik had het echt niet meer. Heb maar gebeld en ik mocht gelukkig alleen rouwkaarten en agt doen. Was net op tijd terug haha. Gelukkig nu weer opgeknapt! Voelde me wel een beetje stom maar ja... als ik de post onderspuug zijn ze ook niet blijd enk ik :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91511891
Bij ons worden de brievenbussen vervangen. Opzich wel mooi en het werkt soepel allemaal.

Maar ik vind er niet goed over nagedacht. Er blijven altijd 1 of 2 brieven inliggen, omdat het er niet goed uitglijd. En de buslichtingrekken die wij hebben kunnen er niet helemaal in, dus die schuift er iets uit als er gewicht in valt.

Open en dicht en de lichtingindicator veranderen werkt wel fijn! :)
pi_91521718
Vandaag bezorgd in een oude wijk met allemaal veel te kleine brievenbussen. }:| Er zat een dikke envelop bij met kartonnen rug, die ik door stevig in de lengte te vouwen er net doorheen kon duwen. Ik heb wel aangebeld, ook bij verschillende buren, maar in de hele straat leek er niemand thuis. :{

Toen het al op de mat lag bedacht ik me dat er misschien foto's of fotopapier in zou kunnen zitten, of iets anders wat niet gevouwen hoorde te worden. Ik voel me er nu best wel schuldig over als dat zo is. :@
Aan de andere kant, die mensen hebben een te kleine brievenbus, en op de brief zelf stond geen "niet vouwen". Niet mijn verantwoordelijkheid toch?
pi_91522206
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:51 schreef Balisto het volgende:
Vandaag bezorgd in een oude wijk met allemaal veel te kleine brievenbussen. }:| Er zat een dikke envelop bij met kartonnen rug, die ik door stevig in de lengte te vouwen er net doorheen kon duwen. Ik heb wel aangebeld, ook bij verschillende buren, maar in de hele straat leek er niemand thuis. :{

Toen het al op de mat lag bedacht ik me dat er misschien foto's of fotopapier in zou kunnen zitten, of iets anders wat niet gevouwen hoorde te worden. Ik voel me er nu best wel schuldig over als dat zo is. :@
Aan de andere kant, die mensen hebben een te kleine brievenbus, en op de brief zelf stond geen "niet vouwen". Niet mijn verantwoordelijkheid toch?
Als iets niet past schrijf ik gelijk een kennisgeving nadat ik op de bel hebt gedrukt. Kost je alleen maar tijd die je toch niet uitbetaald gaat krijgen. Vroeger deed ik nog wel moeilijk bij buren aanbellen enz maar vaak willen ze het niet of zijn ze niet thuis. Laat ze maar een normale brievenbus kopen, hebben zij ook geen gezeik. Het zijn niet voor niets busstukken i.p.v. belstukken.
lama
pi_91527824
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:00 schreef lbeew het volgende:

[..]

[quote]1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:39 schreef rub3n het volgende:
Bij ons worden de brievenbussen vervangen. Opzich wel mooi en het werkt soepel allemaal.

Maar ik vind er niet goed over nagedacht. Er blijven altijd 1 of 2 brieven inliggen, omdat het er niet goed uitglijd. En de buslichtingrekken die wij hebben kunnen er niet helemaal in, dus die schuift er iets uit als er gewicht in valt.

Open en dicht en de lichtingindicator veranderen werkt wel fijn! :)
Hier beginnen ze volgende week met vernieuwen maar hier hebben we al 10 nieuwe buslichtingszakken staan.
quote:
Als iets niet past schrijf ik gelijk een kennisgeving nadat ik op de bel hebt gedrukt. Kost je alleen maar tijd die je toch niet uitbetaald gaat krijgen. Vroeger deed ik nog wel moeilijk bij buren aanbellen enz maar vaak willen ze het niet of zijn ze niet thuis. Laat ze maar een normale brievenbus kopen, hebben zij ook geen gezeik. Het zijn niet voor niets busstukken i.p.v. belstukken.
Haha ik loop alleen vaak in andere postcodegebieden, waarvan ik de kennisgevingen vaak niet bij mij heb,
pi_91529080
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:06 schreef carboni het volgende:

[..]

Hier beginnen ze volgende week met vernieuwen maar hier hebben we al 10 nieuwe buslichtingszakken staan.

[..]

Haha ik loop alleen vaak in andere postcodegebieden, waarvan ik de kennisgevingen vaak niet bij mij heb,
Neem je toch van elke kennisgeving een paar mee? Ik heb ook alle kennisgevingen (bijna) altijd bij me. Nou zijn dit er maar 4, maar toch :p
lama
pi_91529220
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:25 schreef lbeew het volgende:

[..]

Neem je toch van elke kennisgeving een paar mee? Ik heb ook alle kennisgevingen (bijna) altijd bij me. Nou zijn dit er maar 4, maar toch :p
Zijn een stuk of 9 en ik krijg het voor elkaar om het constant diegene die ik nodig heb niet mee te hebben. Of ze liggen helemaal onderaan een volle tas :(.
Maar het komt ook bijna nooit voor, 90% van de brievenbussen hier is van het goede formaat. Alleen die brievenbussen waar de brief meteen een hoek van 90 graden moet maken.
pi_91529718
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:28 schreef carboni het volgende:

[..]

Zijn een stuk of 9 en ik krijg het voor elkaar om het constant diegene die ik nodig heb niet mee te hebben. Of ze liggen helemaal onderaan een volle tas :(.
Maar het komt ook bijna nooit voor, 90% van de brievenbussen hier is van het goede formaat. Alleen die brievenbussen waar de brief meteen een hoek van 90 graden moet maken.
Hier zijn aardig wat brievenbussen waar niet eens een vierkante, kleine belastingdienst envelop in past zonder te vouwen.
lama

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')