quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:25 schreef Viper86 het volgende:
Zometeen naar kantoor om uitleg te krijgen over optivo. Wordt bij ons in maart ingevoerd. Ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:21 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Als het op het moment bij jullie net zo is als bij ons dan zal Optivo niet veel uitmaken want wij hebben al Optivo
Hier is het alleen iets meer geordend, niet efficiënter. De postverdeler hier heeft eigenlijk helemaal geen tijd om post te verdelen zodat je bij 1 team nog steeds zelf je tassen op een kar moet zetten en bij elk team het praktisch sneller is om je eigen bakken te pakken.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Optivo hebben wij ook al, maar om nu te zeggen dat er heel erg veel veranderd is, nou nee. Alleen iets efficiënter, maar dat is het dan ook.
Ik rijd mijn auto gewoon vooruit of achteruit de oprit in, afhankelijk van aan welke kant het busje staan. Mijn auto kom ik niet uit!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:03 schreef BirdyMen het volgende:
Grootste nadeel wat bij ons er uit kwam is dat de Geo totaal geen rekening houd met omgeving. Dus bijvoorbeeld dat hij je hele wijk aan de passagier kant zet. Zodat je telkens om de auto heen moet lopen...
Dan moet je voor mijn autoroute hele, maar dan ook hele lange armen hebbenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:14 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik rijd mijn auto gewoon vooruit of achteruit de oprit in, afhankelijk van aan welke kant het busje staan. Mijn auto kom ik niet uit!
Hele route achteruit rijden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:03 schreef BirdyMen het volgende:
Dus bijvoorbeeld dat hij je hele wijk aan de passagier kant zet. Zodat je telkens om de auto heen moet lopen...
Ho ho ho, dus we gaan (al hoewel ik er op mijn vbg nog niks officieel over heb gehoord) iets invoeren wat op de proefvestigingen weer word teruggedraaid? Oh ja ik werk bij TNT, niks nieuwsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:03 schreef BirdyMen het volgende:
Bij ons wordt Geo nu trouwens stop gezet en gaan we terug naar de oude situatie. Over geld verspilling gesproken!
Klinkt als een nieuwe "we-gaan-lekker-toch-tijd-weg-nemen-van-de-wijk-die-toch-al-tekort-staat" reorganisatie.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgende week gaan ze bij ons beginnen met Georoute in te voeren. Volgens de nieuwsbrief houdt dit het volgende in:
"Georoute is een database waarin we alle gegevens gerelateerd aan het uitvoeren van bestelling in vastleggen. Dit doen we door een ervaren medewerker de wijk vanuit een platte grond (sic) te laten checken"
Niets over een computer die jouw looproute voortaan gaat bepalen. Verdacht.
Ook de toevoeging "Overigens heeft het opnemen van deze gegevens op korte termijn geen consequenties voor onze vestiging" weet mij toch niet gerust te stellen
Daar was ik ook al bang voor. En veel wijken staan hier al enorm krap. Wijken die op dinsdag al 6 tot 8 tassen hebben, en waar dan 5 kwartier voor staat. Dat soort grappen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:33 schreef carboni het volgende:
[..]
Klinkt als een nieuwe "we-gaan-lekker-toch-tijd-weg-nemen-van-de-wijk-die-toch-al-tekort-staat" reorganisatie.
Ik hoop wel da ik het dan ooit een keer op m'n bankrekening mag gaan zien Heb niet bepaald behoefte aan een half jaar verlof.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Meestal kun je ze opsparen. Ik heb geen idee wat het beleid van je vestiging met betrekking tot de verlofuren is.
Bij het salarisstrookje van Januari toch? Maar overzicht is toch gelijk aan het rijtje cumulatieven op het strookje van december. Heb mijn aangifte al ingediend.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:25 schreef Dionysiou het volgende:
Gewerkt van 06.15 tot 15.00 best fijn dagje naast de wind en regen.
Weet iemand wanneer we onze jaaroverzicht ontvangen?
Neuh, wss pas over een maand of drie.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:19 schreef Drassss het volgende:
Gistermiddag was heel de vloer leeg. Alle kasten weg en maandag gaan Optivo helemaal los Ik zie het pas zaterdag dus hopelijk zijn de eerste kinderziektes er al uit...
Zal voor de vaste kern flink wennen zijn. Je moet meer doen in minder tijd ...quote:Op zondag 16 januari 2011 13:22 schreef ellenatmars het volgende:
Vanaf maandag wordt er bij ons begonnen met optivo. Gisteren zijn alle oude kasten weggehaald (eigenlijk het hele 'interieur') en nu staat al het nieuwe er...
En gebouwen te koop? Dat is niets nieuws. Vrijwel alle TNT gebouwen staan te koop. Alleen meestal wel voor een zodanig hoge prijs dat ze niet snel verkocht zullen worden.quote:En tegelijk staat het gebouw te koop waar we zitten. Zucht.
Vandaar ook de ....quote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Neuh, wss pas over een maand of drie.
Optivo wordt bij ons in maart ingevoerd. Ze gaan echt de hele zaal compleet omgooien. Waar eerst team 1 zat zit straks team 2 en vice versa.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:19 schreef Drassss het volgende:
Gistermiddag was heel de vloer leeg. Alle kasten weg en maandag gaan Optivo helemaal los Ik zie het pas zaterdag dus hopelijk zijn de eerste kinderziektes er al uit...
quote:Op zondag 16 januari 2011 14:21 schreef xxiessiexx het volgende:
Optivo is meer doen in minder tijd en minder tijd uitbetaald krijgen
Of je meer uren gaat maken hangt er van af, bij ons heeft iedere teamcoach 2 DVG's en die delen zelf de ZDW-diensten in. Bij 2 teamcoaches worden gewoon vaste medewerkerdiensten op de zaterdag helemaal zaterdagbestellerdiensten als het normaal roulatiediensten zijn of volledige klapdiensten als de vaste medewerkers een vaste dienst hebben (dan draai je om de week een andere dienst maar wel altijd dezelfde 2 diensten). Bij mijn teamcoach worden diensten naar contracturen gemaakt, dan worden roulatiediensten die niet voor vaste medewerkers zijn in delen geknipt en heb je een kleine dienst. Zo heb ik zelf een geknipte dienst die bij mijn contract past en wat iets meer dan een halve normale dienst is.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:05 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Optivo wordt bij ons in maart ingevoerd. Ze gaan echt de hele zaal compleet omgooien. Waar eerst team 1 zat zit straks team 2 en vice versa.
Ook krijgen we nieuwe werkpakketten, alle diensten beginnen nog maar op 2 mogelijke tijdstippen, om 6:30 of om 10:00. Mijn oude vaste dienst begint straks, in gewijzigde vorm, om 6:30. Voorheen moest ik een kleine pbz - wijk en m'n autodienst voorbereiden. Dat wordt straks 2 grote pbz - wijken en m'n autodienst. Opzich niet erg, als het maar betekent dat ik dan ook meer uren maak. Heb nog niet gevraagd of dat ook zo is, als ik de vele reacties in dit topic mag geloven, vrees ik het ergste...
En voor de rest krijgen we klapkasten, postverdelers, gekleurde vakjes op de grond etc. hier dan ook allemaal.
Vossen wordt ook anders. Ipv dat je alles, zoals het eerst ging, alleen op postcode in de blauwe bakken gooid, moet je daarnaast een lijst met straten onthouden die bijv. postcode X heeft en bij postcode Y er ingegooid moet worden. Voorheen werd dat tijdens de voorbereiding van X naar Y overgeheveld, straks met de invoering van optivo wordt dat dus al tijdens het vossen gedaan. Op die manier hoef je totaal niet meer van je plaats af tijdens het voorbereiden van je wijken. Erg ingewikkelde oplossing voor iets wat uiteindelijk maar een paar seconden tijdwinst zal opleveren.
Ah die van ons staat nog niet in de verkoop en is nog niet gepland ookquote:Op zondag 16 januari 2011 23:01 schreef carboni het volgende:
http://realestate.tnt.com/
http://realestate.tnt.com(...)n_51.asp?type=tekoop
Die website is een beetje vaag, je komt alleen bij dit kantoor als je op het adres googled. Als je zoekt op de website zelf vind je niks.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ah die van ons staat nog niet in de verkoop en is nog niet gepland ook
Op postcode vossen? Dat werkt toch helemaal niet, de postcodes zijn zeker in oude wijken daarvoor veel te onlogisch.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:05 schreef Viper86 het volgende:
Vossen wordt ook anders. Ipv dat je alles, zoals het eerst ging, alleen op postcode in de blauwe bakken gooid, moet je daarnaast een lijst met straten onthouden die bijv. postcode X heeft en bij postcode Y er ingegooid moet worden. Voorheen werd dat tijdens de voorbereiding van X naar Y overgeheveld, straks met de invoering van optivo wordt dat dus al tijdens het vossen gedaan. Op die manier hoef je totaal niet meer van je plaats af tijdens het voorbereiden van je wijken. Erg ingewikkelde oplossing voor iets wat uiteindelijk maar een paar seconden tijdwinst zal opleveren.
Bij ons hebben praktisch alle wijken een hele postcode. Dus bijv. 01J is een hele wijk bij ons, ook bij de oude wijken. Wel krijgen sommige ( vooral buiten-) wijken een of meerdere straten van een andere postcode omdat dat efficiënter / sneller is. Deze straten moeten we straks uit ons hoofd leren zodat we ze tijdens het vossen al bij de juiste wijk in kunnen gooien.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op postcode vossen? Dat werkt toch helemaal niet, de postcodes zijn zeker in oude wijken daarvoor veel te onlogisch.
Bij ons (dorp dus) worden de wijken (op één heel klein dorp na) ook aangegeven met de straatnaam van de straat die centraal in die wijk ligt.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Juist in de grote steden bestaat de VOS dan weer uit vrijwel alleen maar straatnamen. De straten zijn vaak zo lang dat ze teveel verschillende postcodes hebben. (Soms zelfs 3 verschillende postcodecijfers op een lange straat.)
Onze wijken hebben wel een eigen naam, wat ook op bordjes bovenop de zetkasten is aangegeven. Maar op de bakkenkarren die we tijdens het vossen gebruiken staan alleen postcodes.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Juist in de grote steden bestaat de VOS dan weer uit vrijwel alleen maar straatnamen. De straten zijn vaak zo lang dat ze teveel verschillende postcodes hebben. (Soms zelfs 3 verschillende postcodecijfers op een lange straat.)
Oke, dan hoor je mij niet meer klagen.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moet inderdaad alle straatnamen kennen. En van sommige straatnamen ook de huisnummers die bij de ene of de andere wijk (of zelfs DVG) horen.
Bij ons in het gebied heb je voor de kombestellingen meestal niet veel post, behalve voor de "rijkere" buurten, die hebben vaak veel tijdschriften en bol.com pakketten etc. Ook de buitenlopen, waar we best veel van hebben, hebben vaak veel post. Elke boerderij krijgt meestal een stapel boerenkrantjes, rekeningen etc.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:31 schreef TokenW het volgende:
[..]
Of je meer uren gaat maken hangt er van af, bij ons heeft iedere teamcoach 2 DVG's en die delen zelf de ZDW-diensten in. Bij 2 teamcoaches worden gewoon vaste medewerkerdiensten op de zaterdag helemaal zaterdagbestellerdiensten als het normaal roulatiediensten zijn of volledige klapdiensten als de vaste medewerkers een vaste dienst hebben (dan draai je om de week een andere dienst maar wel altijd dezelfde 2 diensten). Bij mijn teamcoach worden diensten naar contracturen gemaakt, dan worden roulatiediensten die niet voor vaste medewerkers zijn in delen geknipt en heb je een kleine dienst. Zo heb ik zelf een geknipte dienst die bij mijn contract past en wat iets meer dan een halve normale dienst is.
Alleen bij DVG's waar weinig post valt zijn de diensten haalbaar, afhankelijk van hoe ruim de uitvoering staat en hoeveel en wat voor HAH er is. Zit je in een DVG met veel post, dan redt je het alleen als je snel bent in de rustige week, in de makroweek is het sowieso niet te doen, behalve in de zomer. Heb je een "normaal werktempo", dan heb je al een probleem.
Je wil zeggen dat je bij jullie niet alle straatnamen van elke wijk moet weten? Ik dacht dat dat normaal wasquote:Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Onze wijken hebben wel een eigen naam, wat ook op bordjes bovenop de zetkasten is aangegeven. Maar op de bakkenkarren die we tijdens het vossen gebruiken staan alleen postcodes.
Betekent dat bij jullie dan ook dat je elke wijk helemaal uit je hoofd moet kennen om te kunnen vossen? Als dat zo is valt het bij ons nog wel mee na de invoering van optivo.
Nee. Je hoeft bij ons alleen naar de postcode te kijken en het dan in de goede bak te gooien.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:45 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat je bij jullie niet alle straatnamen van elke wijk moet weten? Ik dacht dat dat normaal was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing is what it seems
Per DVG zijn het al snel 5- 10 pagina's A4 met straatnamen die je moet kennen. Is vooral leuk als je om de 3-4 jaar van DVG wisselt . Ik ken nu van 4 DVG's een fors deel van de VOS, van twee andere een deel. Is wel makkelijk als ik aangetekenden moet controleren, ik kan niet alleen controleren of ze aanwezig zijn en of op de GOBAL lijst het juiste adres staat, ik weet meestal ook of ze in de goede loop liggen.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:23 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oke, dan hoor je mij niet meer klagen.
mm das dan weer beter x)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:21 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Als het op het moment bij jullie net zo is als bij ons dan zal Optivo niet veel uitmaken want wij hebben al Optivo
als het goed is kan je ze gewoon uit laten betalen gaat alleen flink wat belasting over heen... Een iemand had dat laten doen hier maar die stopte ook met het werk(geen idee of het dan alleen kan).quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de verlofuren. Ik heb er over 2010 100 opgebouwd, raak ik deze kwijt in 2011? Wat kan ik er precies mee? Zijn er nu nog mogelijkheden om die verlofuren allemaal te gebruiken of uit te laten betalen of ben ik er al te laat mee? (hou me nooit zo bezig met verlofuren maar toen ik zag dat ik er 100 had keek ik toch wel even op )
Ook nog hetzelfde hiero de wijk wordt meestal naar de grootste straat vernoemt. De kleine wijken hebben meestal een postcode. De grotere meestal 2 postcodes maar dan ook weer 2 vakjes/bakken om het in te gooien. Alles wordt gewoon op postcode gesorteerd. Alleen een industrie wijk is eigenwijs waar dat niet zo is waarvan je straatnamen wel weer moet weten dat ze daar in moeten. dacht dat dat eigenlijk normaal was x)quote:Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Onze wijken hebben wel een eigen naam, wat ook op bordjes bovenop de zetkasten is aangegeven. Maar op de bakkenkarren die we tijdens het vossen gebruiken staan alleen postcodes.
Betekent dat bij jullie dan ook dat je elke wijk helemaal uit je hoofd moet kennen om te kunnen vossen? Als dat zo is valt het bij ons nog wel mee na de invoering van optivo.
Dat laatste wordt vrijwel nooit gedaan, met vaste bezorgers is dit natuurlijk geen probleem maar de jongere gastjes die net een jaar hebben gewerkt worden meestal gewoon verlofuren uitbetaald die laatste maand. Kan teveel misgaan als je die nog een maand door laat werken.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:20 schreef TokenW het volgende:
Een wijk van 5:45? Dat slaat ook helemaal nergens op. Als je teveel mensen hebt net als bij ons in het begin dan worden mensen in postbezorgerlopen geplaatst of als reserve. Binnendiensten zijn in principe alleen voor mensen met een contract voor onbepaalde tijd. extra wijken lopen is geen probleem om meer uren te kunnen draaien, na het begin van optivo is het verloop vaak erg hoog.
Als je ontslag neemt, dan moet na de maand waarin je opzegt nog 1 maand werken.
Als je geen vast contract hebt zit binnendienst er waarschijnlijk niet in en ze nemen nog wel zaterdagbestellers aan, maar onbepaalde tijdcontracten worden niet verlengt, dan moet je 3 maanden in de wachtkamer en dan kan je weer opnieuw beginnen.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:56 schreef loonytik het volgende:
oops even verkeerd verwoord.... voor de totale dienst(tis wel maar een wijk ) staat 5:45 . half 7 beginnen en kwart voor 1 klaar. Bij ons staan nu drie mensen op de reserve lijst zaterdag. En ook genoeg doordeweeks. heb ook een contract voor onbepaalde tijd(voor de 3de keer al) wat in juni afloopt.
Het halve probleem is ook mijn schoolrooster wat precies tijdens de looptijden vallen en voorbereidingswerk kan alleen Dinsdag/vrijdag extra werken(wisselt van 6 uur op een dag draaien tot 2 nu..). Heb geen rijbewijs dus autodiensten kan ik niet doen. Dus ik wil graag nog meer extra werken maar bij de TNT is dat niet meer mogelijk. En het duurt nog een behoorlijke tijd voor optivo ingevoerd word. De tijd heb heb ik ook niet om daar op te wachten. En het geld heb ik erg nodig dus jah...
Misschien ga ik ook wel doordeweeks ergens ander werken. En zaterdag blijf ik dan met TNT maar dat is ook weer dan gedoe met de belasting.. dus jah dubbele redenen. De leiding wordt ook steeds belabberder imo terwijl het normaal nog prima te doen was.
mijn verlofuren zitten ook ver in de 50+ even nog een keer een uitdraai van vragen.. Dus met alleen verlofuren uitbetalen redden ze het ook niet...
daarom moet ik er even naar kijken. Heb nooit twee banen tegelijkertijd gehad dus nog nooit mee te maken gehad. Vind het tot nu toe nog steeds hier leuk om te werken. Marrja uren nodig ^^'quote:Op maandag 17 januari 2011 16:00 schreef sk888er het volgende:
Dat met de belasting KUN je haast niet als reden gebruiken, is een kwestie van een formulier invullen en de rest gaat vanzelf.
Afgelopen paar jaren gewoon binnen gezeten hoor met die ene wijk.heb mijn contract even nagekeken.... En ik faal maar weer is. Want het is een contract voor bepaalde tijd wat nu voor mijn derde jaar is) 0.0 werk er al bijna weer drie jaar o.0). Hierna zou ik dan een vaste moeten krijgen.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Als je geen vast contract hebt zit binnendienst er waarschijnlijk niet in en ze nemen nog wel zaterdagbestellers aan, maar onbepaalde tijdcontracten worden niet verlengt, dan moet je 3 maanden in de wachtkamer en dan kan je weer opnieuw beginnen.
50 uur valt wel mee, laatst mijn lijst laten uitdraaien zit nu op 372:16 uur. Maar die willen ze waarschijnlijk niet uitbetalen, maar wat moet ik met meer dan 90 vrije weken. Volgens de vestigingsmanager moet ik om mijn uren te laten uitbetalen ontslag nemen en vervolgens opnieuw solliciteren over 3 maanden. Maar ik ga geen contract voor onbepaalde tijd inleveren om dat uitbetaald te krijgen.
Even tussen twee haakjes. Een contract voor onbepaalde tijd dat een op een bepaald tijdstip afloopt zou er niet moeten zijnquote:Op maandag 17 januari 2011 16:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Als je geen vast contract hebt zit binnendienst er waarschijnlijk niet in en ze nemen nog wel zaterdagbestellers aan, maar onbepaalde tijdcontracten worden niet verlengt, dan moet je 3 maanden in de wachtkamer en dan kan je weer opnieuw beginnen.
21ste gok ik zo.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:54 schreef BarneyStinsonn het volgende:
Wanneer krijgen we trouwens uitbetaald in januari?
Als iets niet past schrijf ik gelijk een kennisgeving nadat ik op de bel hebt gedrukt. Kost je alleen maar tijd die je toch niet uitbetaald gaat krijgen. Vroeger deed ik nog wel moeilijk bij buren aanbellen enz maar vaak willen ze het niet of zijn ze niet thuis. Laat ze maar een normale brievenbus kopen, hebben zij ook geen gezeik. Het zijn niet voor niets busstukken i.p.v. belstukken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:51 schreef Balisto het volgende:
Vandaag bezorgd in een oude wijk met allemaal veel te kleine brievenbussen. Er zat een dikke envelop bij met kartonnen rug, die ik door stevig in de lengte te vouwen er net doorheen kon duwen. Ik heb wel aangebeld, ook bij verschillende buren, maar in de hele straat leek er niemand thuis.
Toen het al op de mat lag bedacht ik me dat er misschien foto's of fotopapier in zou kunnen zitten, of iets anders wat niet gevouwen hoorde te worden. Ik voel me er nu best wel schuldig over als dat zo is.
Aan de andere kant, die mensen hebben een te kleine brievenbus, en op de brief zelf stond geen "niet vouwen". Niet mijn verantwoordelijkheid toch?
Hier beginnen ze volgende week met vernieuwen maar hier hebben we al 10 nieuwe buslichtingszakken staan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:00 schreef lbeew het volgende:
[..]
[quote] Op dinsdag 18 januari 2011 13:39 schreef rub3n het volgende:
Bij ons worden de brievenbussen vervangen. Opzich wel mooi en het werkt soepel allemaal.
Maar ik vind er niet goed over nagedacht. Er blijven altijd 1 of 2 brieven inliggen, omdat het er niet goed uitglijd. En de buslichtingrekken die wij hebben kunnen er niet helemaal in, dus die schuift er iets uit als er gewicht in valt.
Open en dicht en de lichtingindicator veranderen werkt wel fijn!
Haha ik loop alleen vaak in andere postcodegebieden, waarvan ik de kennisgevingen vaak niet bij mij heb,quote:Als iets niet past schrijf ik gelijk een kennisgeving nadat ik op de bel hebt gedrukt. Kost je alleen maar tijd die je toch niet uitbetaald gaat krijgen. Vroeger deed ik nog wel moeilijk bij buren aanbellen enz maar vaak willen ze het niet of zijn ze niet thuis. Laat ze maar een normale brievenbus kopen, hebben zij ook geen gezeik. Het zijn niet voor niets busstukken i.p.v. belstukken.
Neem je toch van elke kennisgeving een paar mee? Ik heb ook alle kennisgevingen (bijna) altijd bij me. Nou zijn dit er maar 4, maar toch :pquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:06 schreef carboni het volgende:
[..]
Hier beginnen ze volgende week met vernieuwen maar hier hebben we al 10 nieuwe buslichtingszakken staan.
[..]
Haha ik loop alleen vaak in andere postcodegebieden, waarvan ik de kennisgevingen vaak niet bij mij heb,
Zijn een stuk of 9 en ik krijg het voor elkaar om het constant diegene die ik nodig heb niet mee te hebben. Of ze liggen helemaal onderaan een volle tas .quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:25 schreef lbeew het volgende:
[..]
Neem je toch van elke kennisgeving een paar mee? Ik heb ook alle kennisgevingen (bijna) altijd bij me. Nou zijn dit er maar 4, maar toch :p
Hier zijn aardig wat brievenbussen waar niet eens een vierkante, kleine belastingdienst envelop in past zonder te vouwen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:28 schreef carboni het volgende:
[..]
Zijn een stuk of 9 en ik krijg het voor elkaar om het constant diegene die ik nodig heb niet mee te hebben. Of ze liggen helemaal onderaan een volle tas .
Maar het komt ook bijna nooit voor, 90% van de brievenbussen hier is van het goede formaat. Alleen die brievenbussen waar de brief meteen een hoek van 90 graden moet maken.
als er niet op staat 'niet vouwen' en het kan er dubbel in, dan gaat het er dubbel in bij mij. Moeten ze maar een normale bus hebben, jammer maar helaas. Voor die bol-pakketjes schrijf ik wel meestal een kennisgeving, maar soms vergeet ik die idd ook..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:51 schreef Balisto het volgende:
Vandaag bezorgd in een oude wijk met allemaal veel te kleine brievenbussen. Er zat een dikke envelop bij met kartonnen rug, die ik door stevig in de lengte te vouwen er net doorheen kon duwen. Ik heb wel aangebeld, ook bij verschillende buren, maar in de hele straat leek er niemand thuis.
Toen het al op de mat lag bedacht ik me dat er misschien foto's of fotopapier in zou kunnen zitten, of iets anders wat niet gevouwen hoorde te worden. Ik voel me er nu best wel schuldig over als dat zo is.
Aan de andere kant, die mensen hebben een te kleine brievenbus, en op de brief zelf stond geen "niet vouwen". Niet mijn verantwoordelijkheid toch?
Haha ik vul de rechterkant van die bezorgrapporten nooit in, eigenwijs als ik ben. Er staat "postbezorger" boven en dat ben ik niet. De begin en eindtijden kijken ze toch niet naar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:22 schreef rub3n het volgende:
In de bezorgersmap kunnen kennisgevingen op. Als je je tijden erop zet: zet erbij: Graag kennisgevingen. Dan kunnen ze er zo een paar erbij in doen.
Ik heb soms helemaal geen postbezorgersmapje erbij!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:22 schreef rub3n het volgende:
In de bezorgersmap kunnen kennisgevingen op. Als je je tijden erop zet: zet erbij: Graag kennisgevingen. Dan kunnen ze er zo een paar erbij in doen.
Heb zelf ook een stapel van die dingen voor 1 DVG, wat een drama, moet je alle bussenfrontjes neerzetten, als ze nou willen bezuinigen, dan moeten ze dit niet invoeren, als je bedenkt dat ieder adres in Nederland gemapt moet worden, daar gaan zoveel uren inzitten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Deze week zijn ze begonnen met Georoute. Ik mocht vandaag wat plattegronden bestuderen die Georoute had gemaakt. Wat een puinhoop! Diverse huisnummers stonden er niet op, of op volkomen de verkeerde plaats! En dat was dan nog een simpele rechtoe rechtaan woonwijk.
Dus een programma dat duidelijk niet eens de adressen weet te vinden moet nu gaan uitrekenen wat de beste route langs die adressen is? Dat wordt ongetwijfeld een succes!
Niet echt. Had vorige maand zelfs een "echt" pakket er tussen zitten (6,75 portokosten + barcode), gelukkig was de bewoner thuis.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:55 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Ik heb soms helemaal geen postbezorgersmapje erbij!
En dan vandaag (2e keer deze week ) post die echt niet door de brievenbus kan!
Een heel dik boekwerk, en één of ander onderdeel (ik denk zo'n gewicht van een klok, het was behoorlijk zwaar en massief, beide heel goed verpakt trouwens) Ik dacht dat dit bij pakketpost hoort, controleert men hier niet op?
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:48 schreef carboni het volgende:
Het is al helemaal leuk om die pakketen dan ook te gaan inleveren bij het servicepunt. Dan staan ze er elke keer op dat ze het inscannen en dat je een overdrachtsbon tekent (net zoals bij agt). Staan ze elke keer te klunzen om die barcode op die bol.com doos te scannen. Als je ze vertelt dat dit post is die geen aanvullende diensten heeft dan kijken ze je aan alsof er water brand.
Groot respect voor je hoor! Ik hoop dat er niets aan de hand is, sterkte!quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:14 schreef Lastpost het volgende:
Vanochtend ineens verrast door de gladheid, schaafpartijen op m'n handen, armen en een pijnlijke pols waarvoor ik morgen foto's moet laten maken en een compleet verscheurde broek en de nodige plekken op een been.
Uitiendelijk nog een deel van m'n ochtendwijk gedaan en m'n middagwijk gelopen, benieuwd hoe de boel morgen voelt na een nachtje rust.
Da's klote en niet om je te sarren, maar kan best zijn dat je je morgen slechter voelt. Toen ik laatst op m'n bek ging had ik in eerste instantie niet zoveel last, maar de 1-2 dagen daarna aan m'n hele linkerkant (spier)pijn. Sterkte ermee iigquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:14 schreef Lastpost het volgende:
Vanochtend ineens verrast door de gladheid, schaafpartijen op m'n handen, armen en een pijnlijke pols waarvoor ik morgen foto's moet laten maken en een compleet verscheurde broek en de nodige plekken op een been.
Wandelde maar naar m'n afhaalpunt en toen ik binnen kwam werd ik me toch een dosis duizelig en misselijk, maar even in de kantine gezeten en wat water op en toen trok het wel weer weg gelukkig.
Uitiendelijk nog een deel van m'n ochtendwijk gedaan en m'n middagwijk gelopen, benieuwd hoe de boel morgen voelt na een nachtje rust.
Jammer, toen heb ik niks gewerktquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:13 schreef sbientje het volgende:
feestdagenuitkering heb je toch vorige maand al gehad
was geen bonus op je uren hoor, gewoon adhv je contract idd.. volgens mij had ik 25 euro ofzo, of 30quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Jammer, toen heb ik niks gewerkt
Godver haha
En 20 voor zaterdagbestellers.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:26 schreef carboni het volgende:
Is maar iets van 35 euro voor een part time contract.
Van zulke valpartijen kan je idd flink naar worden, heel je evenwicht verstoord, herkenbaar. Je zal er morgen volgens mij nog wel wat van voelen helaas.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:14 schreef Lastpost het volgende:
Vanochtend ineens verrast door de gladheid, schaafpartijen op m'n handen, armen en een pijnlijke pols waarvoor ik morgen foto's moet laten maken en een compleet verscheurde broek en de nodige plekken op een been.
Wandelde maar naar m'n afhaalpunt en toen ik binnen kwam werd ik me toch een dosis duizelig en misselijk, maar even in de kantine gezeten en wat water op en toen trok het wel weer weg gelukkig.
Uitiendelijk nog een deel van m'n ochtendwijk gedaan en m'n middagwijk gelopen, benieuwd hoe de boel morgen voelt na een nachtje rust.
0900-0990 (10 ct/min)quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef BaraCuda het volgende:
Ja hoi, ik ben een klant
Als een pakket op een verkeerd adres is afgeleverd en deze persoon is niet eerlijk en besluit de hele rotzooi te houden?
Gaat de TNT de spullen dan weer ophalen of wat gaat er gebeuren?
En hoe kan een verzekerd pakket bij een verkeerd adres geleverd zijn?
Ik ben er zoooo klaar mee
Thanks voor je reactie, ik heb voorlopig even het probleem bij de verzender gelegd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:48 schreef carboni het volgende:
[..]
0900-0990 (10 ct/min)
Ja geen 058-2333 333 meer, mensen moeten nu dokken voor het bespaar van onze bazen.
Je kan ook twitteren naar TNT Post webcare.
TNT zal er wel niet achteraan gaan, maar je kunt altijd aangifte doen bij de politie. Aangezien het een pakket is, is het bezorgd door subcontractors van pakketservice die betaald krijgen per geleverd pakketje. Is goedkoper.
Dat heb ik pas ook nog gehadquote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:17 schreef tntster het volgende:
pas kreeg ik een pakket van selektvracht dat helemaal naar de rook stonk,
Die rookte gewoon in d'r station en alles zal wel gestonken hebben
Doen ze niet sorry, voor bedrijven willen ze nog wel eens uitzonderingen maken maar dat komt omdat MyTNT Businesspost in het sorteercentrum zit bij ons.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:03 schreef FrankRicard het volgende:
Er is vandaag een pakketje onder rembours naar mij verzonden. Die wordt dan maandag pas aangeboden toch? Is het mogelijk om dat pakketje morgen al op te halen bij het sorteercentrum?
Anders heb ik het pakketje pas vrijdag omdat ik gewoon moet werken volgende week.
Pakjegemak is dan een uitkomst. Helaas is dat bij heel veel webwinkels geen optie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:05 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Doen ze niet sorry, voor bedrijven willen ze nog wel eens uitzonderingen maken maar dat komt omdat MyTNT Businesspost in het sorteercentrum zit bij ons.
Als het een verzekerd pakket is lijkt het mij simpel: neem contact op met de afzender en laat weten dat je het nooit gehad hebt. TNT moet dan gaan onderzoeken wat er met het pakket gebeurd is, en bij vermissing een schadebedrag gelijk aan het verzekerde bedrag uitbetalen aan de afzender.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef BaraCuda het volgende:
Ja hoi, ik ben een klant
Als een pakket op een verkeerd adres is afgeleverd en deze persoon is niet eerlijk en besluit de hele rotzooi te houden?
Gaat de TNT de spullen dan weer ophalen of wat gaat er gebeuren?
En hoe kan een verzekerd pakket bij een verkeerd adres geleverd zijn?
Ik ben er zoooo klaar mee
Het kan echt niet slechter dan selekvracht hoor Het meest genaaid is eigenlijk DHL(4You), die internationaal een goede naam heeft maar binnenlands heel via selekvracht bezorgen en dat eigenlijk niet de aan de klant communiceren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het een verzekerd pakket is lijkt het mij simpel: neem contact op met de afzender en laat weten dat je het nooit gehad hebt. TNT moet dan gaan onderzoeken wat er met het pakket gebeurd is, en bij vermissing een schadebedrag gelijk aan het verzekerde bedrag uitbetalen aan de afzender.
Jij hebt iets gekocht bij de afzender, dus met die persoon moet je contact opnemen. De afzender moet het vervolgens zelf maar uitzoeken met TNT.
TNT is helaas niet meer wat het geweest is, maar de concurrentie is nog veel beroerder is mijn ervaring, en/of stukken duurder (DHL, Fedex, UPS). Selektvracht is een amateuristisch zootje, en echt de absolute bottom of the barrel is GLS. Dat is echt een ramp. Ik koop veel via Ebay, voornamelijk uit het buitenland, en heb dus redelijk wat ervaring met deze bedrijven. FedEx en UPS zijn peperduur, dus dan blijven TNT, Selectvracht, DHL en GLS over. En dan is TNT echt nog het minste van deze 4 kwaden. En dat zeg ik niet omdat ik er zelf werk (bij TNT Post overigens, niet bij TNT Pakketservice).
Wat ging er toen fout dan? Ik ga niet terugbetalen hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:05 schreef carboni het volgende:
Als iedereen verrast is dat het zoveel is en de strookjes er nog niet zijn dan is het misschien weer een fout. Hadden we vorig jaar ook niet zo iets?
Als het fout gegaan is wel dus. Maar heb even opgezocht hoe het nou zat: was vorig jaar februari dat ze een fout gemaakt hadden en toen hebben ze een voorschot betaald. Maar dat voorschot klopte meestal precies.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:56 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ging er toen fout dan? Ik ga niet terugbetalen hoor.
Dat heb ik gemerkt inderdaad, kon amper meer gewoon in bed liggen en gek genoeg krijg je na een dag pas door waar je nog meer last hebt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:53 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Da's klote en niet om je te sarren, maar kan best zijn dat je je morgen slechter voelt. Toen ik laatst op m'n bek ging had ik in eerste instantie niet zoveel last, maar de 1-2 dagen daarna aan m'n hele linkerkant (spier)pijn. Sterkte ermee iig
Zo te zien niet, heb vandaag alleen loonstrook (welke bij mij ook prima meeviel, mja best veel gewerkt in de vakantie) en verlofurenoverzicht gekregen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:06 schreef Jesse_ het volgende:
Zijn de jaaropgaven al verstuurd?
Wil hem ondertussen wel eens hebben
Jezus.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:39 schreef Dionysiou het volgende:
Hier lang dagje.. van 05.00 tot 07.00 kranten en van 08.00 tot 17.00 TNT.
Ben helemaal gesloopt haha.
ik heb geloof ik een half uurtje buitengelopen, dus dat gaat me vrees ik niet redden. Tot half 3 binnen zitten voorbereiden, bleh! Had het echt zo gehad vanaf een uur of 1...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
ook een keer gehad ja. Juist doordat ik in de frisse lucht gewerkt had toen zette het niet door
Pff, het beste is als je om tien uur de deur uit bent eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb geloof ik een half uurtje buitengelopen, dus dat gaat me vrees ik niet redden. Tot half 3 binnen zitten voorbereiden, bleh! Had het echt zo gehad vanaf een uur of 1...
dat komt bij ons helaas nooit voor. En aangezien ik nu een van de meer ervaren sorteerders ben, ben ik de sjaak. Ach, normaal vind ik het niet zo erg, maar nu voel ik me al niet zo lekker.. en dan dit nog..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:00 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Pff, het beste is als je om tien uur de deur uit bent eigenlijk.
Nee bij ons ook niet maar t zou wel lekker zijnquote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:02 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat komt bij ons helaas nooit voor. En aangezien ik nu een van de meer ervaren sorteerders ben, ben ik de sjaak. Ach, normaal vind ik het niet zo erg, maar nu voel ik me al niet zo lekker.. en dan dit nog..
Mijn lichaam wel.quote:
Hier beginnen de autodiensten pas om 9:00 met de voorbereiding. De meeste zijn om 10:30 de deur uit. Ik vaak pas om 11:00-11:30 omdat ik ook nog een andere wijk bij de dienst hebquote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:58 schreef Viper86 het volgende:
De autodiensten bij ons zijn meestal rond een uur of 9 de deur uit. De gewone fietswijken beginnen vaak een stukje later. ( 10 - 11 uur )
Loonstrookje ziet er goed uit.
oh das vroeg.. dat is bij ons niet hoor.. de autowijken zijn denk ik zo rond 10 uur klaar, meestal vertrekken die na de koffiepauze en die is om 10 uurquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:05 schreef loonytik het volgende:
De grote loop postwijken(+3 uur lopen) zijn hier in principe om 9 uur de deur uit same voor de autowijken. En dan komen de kleinere wijken binnendruppelen Ik begin meestal gewoon half 7 of tien voor half 7(vaag tijdstip maar dat is gewoon zo ._.) als ik de postbussen in moet.
Dat is echt snel hoor.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:05 schreef loonytik het volgende:
De grote loop postwijken(+3 uur lopen) zijn hier in principe om 9 uur de deur uit same voor de autowijken. En dan komen de kleinere wijken binnendruppelen Ik begin meestal gewoon half 7 of tien voor half 7(vaag tijdstip maar dat is gewoon zo ._.) als ik de postbussen in moet.
Dat hang er vanaf hoe laat je school uit is, als dat vroeg in de middag is in principe wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 04:03 schreef electrocrash het volgende:
Hallo ik zou graag wat willen weten
1. i.v.m. met school,vrienden en andere dingen heb ik niet echt veel tijd, is dit een geschikte bijbaantje als postbezorger voor paar uurtjes door de week na school?
Ja, dat kanquote:2. Kun je kiezen hoeveel dagen je wilt werken?
Dat zou een probleem kunnen zijn, tenzij ze voor jou een wijk hebben die met een karretje (Postboy) gelopen wordt.quote:3. is het erg als je niet wil/kan fietsen?
Nee, het verdient heel erg slecht. Iemand van 18 krijgt EUR 3,74 per uur. Je kunt beter zaterdagbesteller worden, dan krijg je (bij 18 jaar) EUR 6,30 per uur.quote:4. verdient het goed voor een 18 jarige of kun je beter iets anders zoeken voor meer geld minder uren?
Daarna komen nog wel enkele wijken van 2.5 uur en 2 uur. die beginnen dan om 9 uur.. dus die zijn alsnog wel later klaar:<quote:Op zondag 23 januari 2011 10:06 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Dat is echt snel hoor.
Ik heb elke week een grote wijk van 3 uur en ga pas half 12 - 12 uur de deur uit en begin ook 8 uur. En daarna heb ik nog een kleine wijk van 1 uur en een oplosstuk.
Bij ons ook teveel zatedagmedewerkers nu. We hadden gisteren 3 mensen reserve in ons team. Dat was voordat het scenario maatwerk rustig werd, waardoor eigenlijk nog een paar andere mensen ook niks te doen hadden.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:37 schreef loonytik het volgende:
[..]
Daarna komen nog wel enkele wijken van 2.5 uur en 2 uur. die beginnen dan om 9 uur.. dus die zijn alsnog wel later klaar:<
Bij ons hebben je juist een overschot aan zaterdagbestellers x') en binnenkort raakt er een ook zijn autowijk kwijt aan"emotion (mmm schrijf het verkeerd geloof ik x))" zit er nog een extra bij :<
Ja gisteren een uitdraai gekregen, hoe het alleen niet te ondertekenen oid. Ik heb zelf geen idee waar het op gebaseerd is (na 2,5 jaar ).quote:Op zondag 23 januari 2011 15:59 schreef Think_Pad het volgende:
Hebben jullie trouwens ook een uitdraai van verlofuren gekregen? Ik kreeg dat vorige week, en moet het controleren en dan ondertekenen en inleveren.
Maar wat zijn die uren precies? Ik werk nog niet zo heel lang bij TNT dus ik weet niet hoe ik kan controleren of het juist is
Heb 4:25 volgens die uitdraai
In 'mijn' vesting komt er ook een wisseling van de wacht eind januari. Toch even achteraan gaan komende week dan. Bedankt voor de infoquote:Op zondag 23 januari 2011 17:43 schreef Smeich het volgende:
ja, kan soms zelfs wat langer duren. Ik had het gevoel dat mijn TC mijn verlofuren niet direct had laten uitbetalen want er was een wisseling van de wacht en beide wisten niet meer of zij het hadden gedaan..,,uhuh. Dus ik ben er zelf achter aangegaan en naar HR gebeld en inderdaad, die aardige man aan de telefoon kon mij vertellen dat dit inderdaad het geval was en dat ik er maar achter aan moest gaan want het schijnt vaker te gebeuren. Hij wist mij ook te vertellen dat het gehele proces zeker zestig dagen duurt, wat hij ook erg onzinnig vind.
Ik heb nog niks gehad.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:59 schreef Think_Pad het volgende:
Hebben jullie trouwens ook een uitdraai van verlofuren gekregen? Ik kreeg dat vorige week, en moet het controleren en dan ondertekenen en inleveren.
Maar wat zijn die uren precies? Ik werk nog niet zo heel lang bij TNT dus ik weet niet hoe ik kan controleren of het juist is
Heb 4:25 volgens die uitdraai
Een gloednieuwe koga miyata van 3000 euro zou ik anders niet erg vinden hoor.quote:
Moet wel fietstas op kunnen dus...quote:Op zondag 23 januari 2011 21:36 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Een gloednieuwe koga miyata van 3000 euro zou ik anders niet erg vinden hoor.
Hoe geniaal ben je danquote:Op zondag 23 januari 2011 20:07 schreef Taneli het volgende:
Ik zit zelf op 104 verlofuren, kan een half jaar vrij nemen op zaterdag!
Kwam trouwens onderstaande foto tegen op de site van AT5, een Amsterdamse (zaterdag)postbode had blijkbaar niet zoveel zin om te werken en dacht z'n postwijk veilig vast te maken aan een brievenbus ( ):
[ afbeelding ]
En dan hopen dat het er maandag nog staat!quote:
quote:Op zondag 23 januari 2011 23:50 schreef carboni het volgende:
[..]
Moet wel fietstas op kunnen dus...
[ afbeelding ]
Maar misschien zijn die normtijden wel met een racefiets + wielrenner bepaald of deze postbode:quote:Op maandag 24 januari 2011 13:45 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Denk dat zo'n fiets bij 5 keer stoepje op, stoepje af al afgeschreven kan worden.
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef carboni het volgende:
[..]
Maar misschien zijn die normtijden wel met een racefiets + wielrenner bepaald of deze postbode:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:27 schreef rub3n het volgende:
Gisteren was het bij 1 Service Point echt stervens druk (lees: veel pakketten). Had na mijn eerste servicepoint mijn halve bus al vol. Terwijl ik nog 2 servicepoints moest. De andere twee servicepoints maar (geheel tegen mijn principes in) via de zijdeur ingeladen.
Ik heb altijd een systeem in mijn bus. Via de zijdeur liggen netjes 6 buslichtingzakken gestapeld (2x3). En de servicepoints pak ik achterin. Dus netjes gestapeld. Zodat ik bij het lossen niet de halve bus in hoef te kruipen. Dat ging dus niet door gisteren!
[ [url=http://twitpic.com/show/thumb/3t14od.jpg]afbeelding ]*klikbaar[/url]
Nee totaal niet herkenbaar. Gaat hier altijd vloeiend de brievenbus in eigenlijk. Ik heb laatst nog een mail gestuurd aan de H&M of ze meer reclame willen maken, want ik breng graag H&M pakjes rond.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:42 schreef Balisto het volgende:
Vinden jullie die 'zachte' buspakjes waar kleding o.i.d. inzit, zoals van de H&M, ook zo vervelend?
Het zijn er vaak ook meerdere per adres, ik ben dan echt minuten bezig om het er allemaal in te proppen.
Ik ook, heb laatst zelf o.a. 10 H&M pakketjes besteld, de postbode belde zelfs aan om me te bedanken dat ik er voor gezorgd heb dat hij zulke goed passende pakketjes mag bezorgen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:50 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nee totaal niet herkenbaar. Gaat hier altijd vloeiend de brievenbus in eigenlijk. Ik heb laatst nog een mail gestuurd aan de H&M of ze meer reclame willen maken, want ik breng graag H&M pakjes rond.
Verschilt per vestiging of ze mensen nodig hebben. Het is zeker mogelijk met een zaterdagcontract, heb zelf zelfs een half jaar 6 dagen per week gewerkt met een zaterdagcontractquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:06 schreef Denzo het volgende:
Weet iemand of het met een zaterdagcontract mogelijk is om eventueel doordeweeks nog extra wijkjes te lopen (mits die natuurlijk vrij zijn). Ik heb zo heel af en toe dat ik wel eens in moet vallen maar ik bedoel gewoon 2x in de week na school ofzo een wijkje lopen, kan de centen namelijk wel goed gebruiken
Maandag he, hier heb je dus nu ook servicepunten die zaterdag en zondag open zijn. En maar een gedeelte word voorgelicht maandagochtend.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:27 schreef rub3n het volgende:
Gisteren was het bij 1 Service Point echt stervens druk (lees: veel pakketten). Had na mijn eerste servicepoint mijn halve bus al vol. Terwijl ik nog 2 servicepoints moest. De andere twee servicepoints maar (geheel tegen mijn principes in) via de zijdeur ingeladen.
Ik heb altijd een systeem in mijn bus. Via de zijdeur liggen netjes 6 buslichtingzakken gestapeld (2x3). En de servicepoints pak ik achterin. Dus netjes gestapeld. Zodat ik bij het lossen niet de halve bus in hoef te kruipen. Dat ging dus niet door gisteren!
[ [url=http://twitpic.com/show/thumb/3t14od.jpg]afbeelding ]*klikbaar[/url]
Dan ga ik binnenkort maar eens een belletje geven naar mijn TC. Maar ik denk wel dat ik afhaak als het niet een van de twee usual wijken is. Heb wel eens andere gelopen maar door de intelligente mensen die die wijken ingedeeld hebben zijn al die andere echt kut om te lopenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:08 schreef loonytik het volgende:
wat een liefde voor de H&M pakjes <3 ze gaan er zo makkelijk in idd . I WANT MORE
@Denzo kan prima doe ik ook gewoon doorgeven aan de leiding en kijken of het idd mogelijk is
typisch t5 ;dquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:02 schreef carboni het volgende:
Overigens ben ik geen fan van buslichtingszakken bij de schuifdeur, die de schuifdeur sluit minder snel/makkelijk als de achterdeur. Ding blijf vaak klemmen en dan gaat de boordcomputer zeiken in het duits "TUR RECHTS HINTER OFFEN" ipv "SERVICE JETZT"
Jawohl, *piep* bitte service jetzt! *piep* immer gerade ausquote:
Hier gaat de schuifdeur prima. En de enkele keer dat tie open blijft. Ach, ik rijd max. 400-600 meter dusquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:02 schreef carboni het volgende:
Overigens ben ik geen fan van buslichtingszakken bij de schuifdeur, die de schuifdeur sluit minder snel/makkelijk als de achterdeur. Ding blijf vaak klemmen en dan gaat de boordcomputer zeiken in het duits "TUR RECHTS HINTER OFFEN" ipv "SERVICE JETZT"
ik ben op vakantie dan, maar daar hoefde ik dus geen vrij voor te vragenquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:27 schreef carboni het volgende:
Bedenkt me net... 30 apr valt op een zaterdag weer een dag geld krijgen voor feest vieren
heb m in de wikiOP gezet iig..quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:03 schreef gekkewiebel het volgende:
Nieuwe emolumentenschema
[ afbeelding ]
Ja, nogal. Hoop dat het morgen weer wat warmer gaat worden.quote:
Hier is iedereen allang z'n vaste bestelling kwijt, hele nieuwe diensten etc. Raak maar gewend aan continue verandering.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef gekkewiebel het volgende:
Minder leuk nieuws hier vandaag. Het schijnt dat alle postbodes hun vaste bestelling kwijtraken, en dus in principe postsorteerder worden. Hoewel we al een tijd met Optivo werkten (ik weet niet of dat hier erg op van toepassing is) was dit toch wel een klap voor velen. Positief nieuws was iig dat er niet in 2011 maar pas in 2013 wordt begonnen met het opdoeken van VBG's (drie per maand!).
Ben benieuwd wat dit voor effect op mij heeft als zaterdagwerker, ik werk toch vaak zo'n 3 à 4 dagen doordeweeks, ben benieuwd of dat straks nog steeds zo makkelijk gaat, we zullen zien.
Bij mij ging het ook vrij snel. Begon om 07:30 en was om 13:00 klaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:03 schreef Taneli het volgende:
Weer een recordtijd hier, 11.45 al klaar! Weinig post, geen C1000 HaH meer ( ) en vanochtend ook nog een half uur op de auto staan wachten, kortom had nog eerder klaar kunnen zijn!
Long story, maar in het kort:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:19 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier ook mooie tijd klaar, 6:30 tot 13:00.
Hoezo geen C1000 HAH meer Taneli? Hier was het er nog wel
Bij ons komt de AH nog 'gewoon' op dinsdag samen met de Gamma en/of Blokker meestal, dus volgende week zaterdag ietsje drukker hier hooguit door de Makro...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:41 schreef Deezertje het volgende:
Normaal heb ik elke week C1000 op zaterdag, had vandaag alleen AH (die normaal bij VSP folders zit....) Dus geen C1000....
Mag hopen dat volgende week niet Makro + C1000 + AH is....
Ik ook.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:06 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag een enveloppe voor de ECCO-schoenenkorting binnengekregen
Alleen ben ik geen medewerker meerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik ook.
Heb er in 4 jaar tijd nog maar één keer gebruik van gemaakt. Na 2 maanden zaten er al gaten in de zool.
Ik denk dat ik net de verkeerde uitgekozen heb.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Alleen ben ik geen medewerker meer
Maandag ff bellen. Heb ze vorig jaar opgemaakt, ecco's ftw!
Oh, ik bedoelde post die vanuit het buitenland hierheen komt. Dus een brief die in Duitsland of China gepost is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
in principe wordt het tegelijk verwerkt ja. Als het goed is moet de brief in het sorteerproces in het juiste vakje voor het land terecht komen. Daarna wordt deze post richting schiphol gebracht waarna het met vliegtuigen verder vervoerd wordt. Ik weet trouwens niet of er voor de verschillende Europese landen zoals Duitsland en België nog een tussenslag in het sorteren is.
ik heb ook eccos, maar ben er niet zo tevreden over. Ze lopen wel prima, maar ze zijn zo lek als een gieter, al vanaf toen ik ze heb gekocht eigenlijk. En nu laat de zool los ook nog. Maar weer eens nieuwe halen..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:19 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik net de verkeerde uitgekozen heb.
Ze zien er voor de rest qua design enzo wel goed uit.
Same here, lang leve de Slingerweg...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:56 schreef sbientje het volgende:
vandaag was WEER de HSM kapot hier... altijd de 'onze' .
Waarom loop jij dan niet op je handen de post?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik ook.
Heb er in 4 jaar tijd nog maar één keer gebruik van gemaakt. Na 2 maanden zaten er al gaten in de zool.
Ik wacht al een half jaar op de kleding, dus het duurt nog langer?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:26 schreef loonytik het volgende:
ik had pas na een jaar of wel meer mijn TNT kleding ! ahd wel al een tnt jasje gekregen want daar hebben ze een paar van op reserve
Dan heb je nog geluk, zal de laatste nwe auto worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:36 schreef rub3n het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met het bezorgen van post in een woonwijk. Maar ik vind het tijdens haalroutes en mijn boerenwijk toch wel prettig iets van TNT aan te hebben.
Ik gooi nog wel eens gedachteloos post in een brievenbus, en rijd dan terug om dat te herstellen. Dan zit je in dat brievenbusje te vissen. Beetje raar als je dan geen TNT kleding aan hebt!
Vandaag zaterdag 2 in de huurauto Opel Combo gedaan. Echt op het industrie en bungalow park is het een opgave. Dat in en uitstappen steeds. Maar voor de rest rijdt tie wel prima.
We schijnen een (spiksplinternieuwe) VW Caddy ervoor terug te krijgen (met elec. ramen ) of anders een Renault Kangoo.
Beiden hebben zijn voordelen. Electrische ramen is natuurlijk uberhandig in de winter. Maar in de Renault kun je je HAH in een mooi vak leggen. Ook fijn!
Maar ik heb toch liever de Caddy haha. Die HAH leg ik wel in een kratje!
kan wel, niks. Kon altijd al maar 3 jaar geleden moest het nog eerst in een verzamelenvelop.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:01 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Vraagje";
Post gefrankeerd door een frankeerautomaat kan je niet gewoon in een gewone brievenbus gooien toch? Wat kan er misgaan als men dit wel doet?
Da's wel erg snel. Het probleem met die Ecco's is dat de zool een combinatie is van een zachte, poreuze binnenzool (zodat je lekker zacht loopt), en een harde buitenlaag. Op het moment dat de buitenzool versleten begint te raken (bij mij als eerste steevast bij de binnenzijdes van de hak) komt de binnenzool bloot te liggen, en is de zool niet waterdicht meer. En door de samenstelling van de zool is repareren of opnieuw verzolen geen optie.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik ook.
Heb er in 4 jaar tijd nog maar één keer gebruik van gemaakt. Na 2 maanden zaten er al gaten in de zool.
Ik denk niet dat het bij ons veel effect heeft. Van de 6 fulltimers in mijn DVG zijn er 2 chauffeur (dus de raken hun dienst niet aan een pbz kwijt), 3 zijn er 55+ (dus hebben een aangepaste 55+ bestelling) en nr 6 is de postbode-plus (dus die heeft sowieso geen bestelling).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef gekkewiebel het volgende:
Minder leuk nieuws hier vandaag. Het schijnt dat alle postbodes hun vaste bestelling kwijtraken, en dus in principe postsorteerder worden. Hoewel we al een tijd met Optivo werkten (ik weet niet of dat hier erg op van toepassing is) was dit toch wel een klap voor velen. Positief nieuws was iig dat er niet in 2011 maar pas in 2013 wordt begonnen met het opdoeken van VBG's (drie per maand!).
Ben benieuwd wat dit voor effect op mij heeft als zaterdagwerker, ik werk toch vaak zo'n 3 à 4 dagen doordeweeks, ben benieuwd of dat straks nog steeds zo makkelijk gaat, we zullen zien.
Die autodiensten gaan weg, ws. dit jaar alquote:Op zondag 30 januari 2011 01:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het bij ons veel effect heeft. Van de 6 fulltimers in mijn DVG zijn er 2 chauffeur (dus de raken hun dienst niet aan een pbz kwijt), 3 zijn er 55+ (dus hebben een aangepaste 55+ bestelling) en nr 6 is de postbode-plus (dus die heeft sowieso geen bestelling).
Die fulltimers kunnen echt niet zomaar postsorteerder worden, want je kunt niet 8 uur per dag sorteren, zoveel sorteerwerk is er niet. En om 11.00 uur moeten alle wijken af zijn ivm afvoer naar de depots. Nu kun je theoretisch wel om 3 uur 's nachts beginnen, maar dan is de meeste post nog niet binnen.
En zolang de uitstroom van postbezorgers even groot is als de instroom blijft er hier nog zat werk over. Er lopen hier dagelijks tientallen uitzendkrachten en zaterdagwerkers rond.
Ik hoorde ook dat de sluiting van de kantoren is uitgesteld. De komende jaren worden er bij ons nog twee kleinere kantoren bijgepropt, en wij zelf gaan waarschijnlijk pas in 2015 dicht.
Bedankt voor de ophelderingquote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
Vanuit het buitenland is het traject precies andersom. Als het even kan worden ze in Amsterdam in de machines gegooid en kun je die brieven de volgende dag op de mat vinden.
Hoeveel contracten heb je eigenlijk gehad? Je mag nu na je derde tijdelijke contract ook nog een vierde krijgen (=een tijdelijke maatregel)quote:Op zondag 30 januari 2011 16:29 schreef xxiessiexx het volgende:
Zo te zien gaat er weer een nieuwe TC komen. Ben benieuwd of deze TC me nog even een vast contract kan geven (dromen kan altijd ) want anders ga ik de vierde TC in drie jaar niet meer meemaken
Is er bij jullie ook zo vaak een nieuwe TC gekomen?
Die schoenen had ik in een periode dat ik veel extra werkte bij de post. Dus gebruikte ze toendertijd zeer intensief. Tot het moment dat er gaten in ontstonden liepen ze best goed, gewoon degelijke, goedlopende schoenen. Had in eerste instantie ook niet verwacht dat ze na 2 maanden alweer zouden doorslijten.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Da's wel erg snel. Het probleem met die Ecco's is dat de zool een combinatie is van een zachte, poreuze binnenzool (zodat je lekker zacht loopt), en een harde buitenlaag. Op het moment dat de buitenzool versleten begint te raken (bij mij als eerste steevast bij de binnenzijdes van de hak) komt de binnenzool bloot te liggen, en is de zool niet waterdicht meer. En door de samenstelling van de zool is repareren of opnieuw verzolen geen optie.
Op zich zijn het best goede schoenen, maar je moet niet vergeten dat je ze als postbode dermate intensief gebruikt dat met name de zool heel snel slijt. Na twee maanden al gaten is niet normaal (dan zou ik gewoon teruggaan met de bon en reclameren), maar veel meer dan 1,5 jaar gaan ze niet mee, helaas.
Desondanks blijf ik ze kopen, want ze zitten heerlijk. Sommige schoenen moet je eerst inlopen voordat ze goed zitten, maar deze zitten goed vanaf dag 1. Ik loop nu op mijn derde paar Track II, en zelfs met mijn "moeilijke" voeten (klein en breed met hoge wreef) zitten ze top.
1 half jaar contract en 2 jaarcontracten. Hoop dat ik dan een vierde contract kan krijgen Hoe zit dat precies?quote:Op zondag 30 januari 2011 17:57 schreef CihV het volgende:
[..]
Hoeveel contracten heb je eigenlijk gehad? Je mag nu na je derde tijdelijke contract ook nog een vierde krijgen (=een tijdelijke maatregel)
Oke ja dat gaat nog goed dan...quote:Op zondag 30 januari 2011 22:36 schreef Smeich het volgende:
Volgens mij is dat leeftijdsgebonden en voor mensen onder de 25 (?) jaar.
Bij ons krijgen de zaterdagwerkers nog steeds gewoon contracten voor onbepaalde tijd. En elke keer wordt er weer bij gezegd dat dat vrij uniek is en dat ze er hun best voor hebben moeten doen om het voor mekaar te krijgen.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
1 half jaar contract en 2 jaarcontracten. Hoop dat ik dan een vierde contract kan krijgen Hoe zit dat precies?
Jouw verhaal klinkt meer als TC gefaal, die hadden nooit die situatie moeten laten ontstaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:49 schreef rub3n het volgende:
Onze nieuwe vestigingsmanager heeft afgelopen week even een donderpreek gehouden. Heel veel vaste medewerkers hadden donderse min-uren terwijl andere (partime) vaste medewerkers heel veel plus-uren hadden. Van die laatste groep zit nu een stel gedwongen een week thuis. Om zo weer op nul plus-uren te komen.
Zaterdagwerkers mogen ook niet meer zoveel door de week werken. Dat merk ik helaas ook. Ik dacht, na gestopt te zijn met mijn opleiding, lekker te kunnen werken bij TNT. Maar nog geen extra uur gedraaid
Vermoed het niet, in ieder geval niet zo makkelijk. Is ander bedrijf. TNT Post Productie BV. en TNT Post eMotion io.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:11 schreef Viper86 het volgende:
Kan je straks als zaterdagwerker ook uitgeleend worden aan dat eMotion?
Net als nu met collectie.
Bij landelijk was ie op vorige keer op woensdag op dit vbg, europese in 2009 wel op zaterdag.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:36 schreef rub3n het volgende:
Waarom komt die troep altijd op zaterdag? Klote zooi.
Op zaterdag onervaren krachten? Is hier absoluut niet het geval.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:40 schreef carboni het volgende:
[..]
Bij landelijk was ie op vorige keer op woensdag op dit vbg, europese in 2009 wel op zaterdag.
Maar zal wel per vbg verschillen. Zaterdag is meestal niet de meest handige dag met al die onervaren krachten die rondlopen.
Bij de landelijke was ik vrij maar die europese kon ik me nog wel herinneren. Die dingen werkten totaal niet in de HSM dus werd ie er tussen uitgehaald en kon je oldschool handsorteren in de tijd dat je op je bak moest wachten.
Bij ons lopen er wel ervaren zaterdagwerkers tussen maar je zou hier een grote chaos krijgen als je alleen de zaterdagwerkers liet werken op zaterdag. De postbodes zijn best wel nodig.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:49 schreef rub3n het volgende:
[..]
Op zaterdag onervaren krachten? Is hier absoluut niet het geval.
Nou hier issie niet weg iigquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:42 schreef Deezertje het volgende:
Afgelopen zaterdag geen C1000 HAH hoeven bezorgen, vandaag ook geen folder.
Is C1000 weg of een weekje afwezig?
Wij hadden 'm ook niet meer, maar dat had er meer mee te maken dat de dichtsbijzijnste C1000 10 km verderop zitquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:42 schreef Deezertje het volgende:
Afgelopen zaterdag geen C1000 HAH hoeven bezorgen, vandaag ook geen folder.
Is C1000 weg of een weekje afwezig?
Volgens mij komt verkoudheid juist door temperatuurverschillen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:47 schreef rub3n het volgende:
7 graden hier in Kampen
Laat die temperatuur maar omhoog gaan. Misschien kom ik dan een keer van mijn verkoudheid af!
Laten we het dan maar structureel boven de 10 graden houden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:37 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Volgens mij komt verkoudheid juist door temperatuurverschillen.
Bij een stad kan het over meerdere dagen denk ik, maar voor een wijk is alles in één keer.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Worden alle stemkaarten in een keer bezorgd? Of wordt gespreid over een paar dagen?
Volgens mij wordt hier gewoon alles in 1 dag bezorgd, en dit is een grote stad.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een stad kan het over meerdere dagen denk ik, maar voor een wijk is alles in één keer.
is gewoon een virusje hoor, verkoudheid.. heeft in principe niets met de temperatuur te makenquote:Op donderdag 3 februari 2011 15:39 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Laten we het dan maar structureel boven de 10 graden houden.
Dat zal komende zaterdag wel wordenquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:51 schreef BirdyMen het volgende:
Bij ons worden alle stemkaarten altijd op de zaterdag gedaan...
Iemand enig idee of dat aanstaande zaterdag al kan zijn of zullen ze weekje later?
Jij kan gewoon elke zaterdag uitslapenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:42 schreef sbientje het volgende:
morgen pas om half 10 begnnen, na 2 zaterdagen om 8 uur wel weer eens lekker
nou, ik vind 8 uur beginnen echt niet uitslapen hoor moet heel de week vroeg op dus op zaterdag mag het dan wel beetje minder vroeg Op de oude vestiging begon ik altijd pas om 10.15quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:46 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Jij kan gewoon elke zaterdag uitslapen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |