abonnement Unibet Coolblue
pi_91274211
Voor het VARA televisieprogramma De Ombudsman, is de redactie op dit moment bezig met een onderwerp over preventief fouilleren. Wij kregen klachten binnen van mensen die zich gediscrimineerd of onprettig behandeld voelden en wij vroegen ons af of deze klachten op zichzelf staan.

Zijn er meer mensen die ook problemen hebben ervaren met preventief fouilleren, of die er een uitgesproken mening over hebben? Dan zou de redactie van De Ombudsman graag met je in contact willen komen. Wij willen graag van je horen wat je ervaringen zijn. Ben je vaak preventief gefouilleerd? Waarom werd je gefouilleerd? En wat waren je ervaringen?

Heb jij ervaring met preventieve fouilleringen en mag de redactie van De Ombudsman je hierover benaderen, neem dan contact met ons op; ombudsman@vara.nl

[ Bericht 93% gewijzigd door yvonne op 13-01-2011 18:23:37 ]
  Admin donderdag 13 januari 2011 @ 18:24:40 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91274972
Toegestaan, en ja het is de echte Ombudsman :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_91275097
Geen problemen mee als ik niets bij me heb wat het daglicht niet kan verdragen.
pi_91275232
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:28 schreef Opperkwal het volgende:
Geen problemen mee als ik niets bij me heb wat het daglicht niet kan verdragen.
En als je dat wel hebt? Ook al is het maar bijvoorbeeld 1,5 gram weed?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_91275324
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:31 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

En als je dat wel hebt? Ook al is het maar bijvoorbeeld 1,5 gram weed?
wat een treurnis :X
nederland is aan het afglijden naar een zeer bedenkelijk niveau :r
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_91275505
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 18:31 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

En als je dat wel hebt? Ook al is het maar bijvoorbeeld 1,5 gram weed?
Dan zou ik me daar minder gemakkelijk bij voelen omdat ze toch altijd iets zoeken om bijvoorbeeld de bonnenquotum te halen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:41:13 #7
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_91275615
Lastige discussie vind ik dit altijd. Aan de ene kant denk je: ik heb niets te verbergen, ze fouilleren maar een eind weg. Aan de andere kant is het natuurlijk een enorme inbreuk op de privacy ....
Smell the flowers while you can....
pi_91275695
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:38 schreef Opperkwal het volgende:

[..]

Dan zou ik me daar minder gemakkelijk bij voelen omdat ze toch altijd iets zoeken om bijvoorbeeld de bonnenquotum te halen.
Bijvoorbeeld. Of je hebt net leuk inkopen gedaan bij Christine le D.

Het is natuurlijk een delicate kwestie. Als er iemand neergestoken wordt en dat had voorkomen kunnen worden omdat er niet preventief gefouilleerd is, zijn de rapen ook gaar.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:46:14 #9
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_91275831
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:43 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of je hebt net leuk inkopen gedaan bij Christine le D.
Dan nog heb je toch niets te verbergen? Is niet wereldschokkend of zo (een wapen vind ik persoonlijk schokkender). Maar goed, is natuurlijk ook persoonlijk.....
Smell the flowers while you can....
pi_91276113
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:46 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Dan nog heb je toch niets te verbergen? Is niet wereldschokkend of zo (een wapen vind ik persoonlijk schokkender). Maar goed, is natuurlijk ook persoonlijk.....
Voor de wet misschien niet, maar wel voor de mensen.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:54:11 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_91276164
Als ze op een festival bij een voetbalwedstrijd willen controleren op wapens, dan mogen ze van mij best selectief fouilleren. In alle andere gevallen niet, ik wens niet als verdachte behandeld te worden.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:54:33 #12
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_91276182
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:53 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Voor de wet misschien niet, maar wel voor de mensen.
Klopt, daarom zeg ik ook dat het per persoon verschillend is.
Smell the flowers while you can....
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:54:57 #13
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_91276203
Iedereen heeft iets te verbergen. 'Je hebt toch niets te verbergen' is zo'n dooddoener en een non-argument.

Betere vraag zou moeten zijn waarom de overheid iedereen als verdachte zou moeten bestempelen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_91276618
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:41 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
<knip> Aan de ene kant denk je: ik heb niets te verbergen,
Deze opmerking kon niet uitblijven maar het blijft een ontzettend domme opmerking (niet specifiek aan jouw gericht hoor Miss-MacPhisto maar ik leen je reaktie even) dat je niets te verbergen hebt.

Er is daar maar een juist antwoord op:

Dat bepaal jij niet, maar dat wordt voor je bepaald.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_91276966
stel ik heb een zwarte band karate, ze kunnen me niet mijn ledematen afnemen en toch zou ik er, in enkele seconden, dodelijk letsel mee kunnen aanbrengen.
Als iemand snode plannen heeft voert hij die toch wel uit.
.
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:13:40 #16
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_91277027
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:04 schreef Sakura het volgende:

[..]

Deze opmerking kon niet uitblijven maar het blijft een ontzettend domme opmerking (niet specifiek aan jouw gericht hoor Miss-MacPhisto maar ik leen je reaktie even) dat je niets te verbergen hebt.

Er is daar maar een juist antwoord op:

Dat bepaal jij niet, maar dat wordt voor je bepaald.
No offence. Je hebt inderdaad een punt bedenk ik nu, helemaal toen je het voorbeeld aanhaalde van standaard potlood, pen, schroevendraaier, etc..
Smell the flowers while you can....
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:13:42 #17
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_91277030
Zwitsers zakmes bij je? MASSAMOORDENAAR! Dat zijn wel tien (20+ bij de duurdere modellen) mensen die je er mee neer kan steken!
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_91277075
Bij een rechtbank waar ik eens moest zijn voor mijn werk (service monteur) mocht ik dit mesje van 5cm lang niet meenemen en moest het bij de bewaking inleveren.



Een schroevendraaier van 30cm lang mocht echter probleemloos mee naar binnen. :')

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:15:54 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_91277137
Is deze vraag niet meer iets voor GC of WGR?

Ben zelf nooit preventief gefouilleerd, dus ook geen ervaring mee. Denk dat dit soort acties zich op een specifieke groep richten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_91277311


[ Bericht 100% gewijzigd door Ferdo op 13-01-2011 21:03:27 (De fipo lezen hoeft niet moeilijk te zijn.) ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_91277363
Ik zou me behoorlijk klote voelen als ik zomaar op het station ineens met de billen bloot moest.

Ook al zou het m'n eigen schuld zijn, dat ik bijvoorbeeld onderweg naar een vriendin ben met 1 xtc pil op zak omdat we samen een leuke avond gaan hebben zonder overlast te veroorzaken, zonder dat iemand ook maar merkt dat er iemand in dat huis aanwezig is. Ook al weet iedereen dat het verboden is het te bezitten, dan kan je je nooit meer vertrouwd de weg op gaan. Maar ja, misschien dat dat de bedoeling is, dat het mensen afschrikt. Zou alleen niet veel nut hebben.

Wapens vind ik dan weer een ander verhaal, maar met preventief fouilleren kan je dat niet echt voorspellen.
pi_91277625
Ja, ik heb er een probleem mee. Ik ben van mening dat sommige beroepsbeoefenaars je heel erg vies staan aan te randen bijna alles in de naam van dat fouilleren. Ik had er zelfs een kerel mijn broekriem omlaag proberen te doen, en ik voelde me alles behalve lekker toen hij met z'n hand ergens in de buurt van mijn achterwerk begon te tastten.

Ik denk dat diegenen die de controles uitvoeren duidelijk moet zijn dat ze op een bepaalde manier moeten handelen, en dat er wel strafmaatregelen voor hen gelden als ze iets fout doen. Dat er dus een duidelijke systeem van aansprakelijkheid en klachten wordt opgericht om misbruik te voorkomen.

Anders vergeten die boel.
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:42:11 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91278464


[ Bericht 100% gewijzigd door Ferdo op 13-01-2011 21:10:06 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_91278588
Geen problemen mee.
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:47:16 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_91278704
Ik geloof niet dat ik ooit iets op zak heb dat niet is toegestaan, dus geen problemen mee.

Tenzij ze de inhoud van m'n telefoon en usb-stick ook meteen gaan scannen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')