abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:36:48 #1
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91157345


Het centrale FOK! topic over de Noord-Amerikaanse National Hockey League, de grootste en bekendste IJshockey League ter wereld. Bespreek hier je favoriete team(s), wedstrijden, en alles omtrent de sport IJshockey in de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

:? Wat is de NHL?

De NHL staat voor National Hockey League, en is de voornaamste hockeycompetitie in Noord Amerika, en bevat teams uit zowel de Verenigde Staten van Amerika als Canada.

:? Hoe steekt de competitie in elkaar?

Bron: Wikipedia.

De National Hockey League bestaat uit 30 teams, verdeeld over twee conferences (Western Conference en Eastern Conference). Deze twee conferences zijn weer verdeeld over drie divisies. Elke conference bestaat dus uit 15 teams en elke divisie bestaat uit vijf teams. In het eerste gedeelte speelt een team in de competitie, zestien teams gaan dan verder in de play-offs.

Competitie opzet:

Elk team speelt in de competitie 82 wedstrijden, waarvan 41 thuis en 41 uit. Deze wedstrijden zijn niet gelijk verdeeld, een team speelt niet even vaak tegen elk team. Je speelt namelijk 24 wedstrijden in je divisie, zes wedstrijden per divisieteam. Dan speel je 40 wedstrijden tegen conferencegenoten die niet in je divisie zitten, vier wedstrijden per conferenceteam. De 18 wedstrijden die overblijven speel je tegen teams van de andere conference. Er wordt een keer tegen ieder team uit de andere conference gespeeld. De drie overblijvende wedstrijden worden gespeeld tegen random gekozen teams uit de andere conference. Voor de wedstrijden tegen de teams uit de andere conference wordt elk jaar afwisselend thuis en uit gespeeld. Dus de ploeg die het vorige seizoen op bezoek moest bij een team uit de andere conference, speelt het seizoen erop een thuiswedstrijd tegen datzelfde team. Deze opzet is van toepassing sinds het seizoen 2008 - 2009.

Play-offs opzet:

Na de competitie volgen de play-offs. Hieraan doen de beste acht teams van elke conference mee. Deze acht teams worden als volgt berekend: plaats 1-3 zijn gereserveerd voor de drie divisiewinnaars en plaats 4-8 voor de niet-divisiewinnaars met de meeste punten. Het kan dus voorkomen dat er een team negende is geworden, dus niet geplaatst voor de play-offs, terwijl het team meer punten heeft dan een divisiewinnaar.

De play-offs zijn eigenlijk het beste te zien als twee conferenceplay-offs, waarvan de beide winnaars tegen elkaar strijden om de Stanley Cup. Elke ronde bestaat uit een best of seven serie. In de eerste ronde van de conferenceplay-offs, de kwartfinale, speelt de nummer één van de conference tegen de nummer acht, twee tegen 7, drie tegen zes en vier tegen vijf. In de halve finale wordt er opnieuw geplaatst: het hoogst overgebleven team wordt al eerste geplaatst enzovoort. Nummer één speelt dan tegen nummer vier en twee tegen drie. De winnaars van deze serie spelen tegen elkaar in de conferencefinale. Het team dat deze serie wint krijgt alvast een prijs, maar die prijs is niet veel waard vergeleken met de prijs waarom de twee conferencewinnaars spelen. De winnaar van deze tweestrijd wint namelijk de Stanley Cup.

Het hoogst geplaatste team speelt eerst twee keer thuis en dan twee keer uit. Als de serie dan nog niet beslist is, zullen het hoogst geplaatste team eerst thuis spelen, indien noodzakelijk nog een wedstrijd uit en als de serie dan nóg niet beslist is, vindt de beslissing plaats in het stadion van het hoogstgeplaatste team.

Puntentelling:

Het team dat een wedstrijd wint, verdient twee punten. Het maakt voor de punten niet uit, of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd, in de verlenging of tijdens een shootout. Als je de wedstrijd verliest in de reguliere speeltijd, krijg je nul punten. Als je de wedstrijd verliest in de verlenging of tijdens een shootout, krijg je één punt. In de play-offs zijn er geen punten zoals in de competitie, de winnaar krijgt een punt in de best of seven serie. In de play-offs maakt het niet uit of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd of in de verlenging.

:? Wat zijn de spelregels van IJshockey?

Voor een goede doch beknopte uitleg van de spelregels, zie deze Wikipedia pagina.

Team overzicht:

met alle teams.



Atlantic Division:

New Jersey Devils
New York Islanders
New York Rangers
Philadelphia Flyers
Pittsburgh Penguins

Northeast Division:

Boston Bruins
Buffalo Sabres
Montreal Canadiens
Ottawa Senators
Toronto Maple Leafs

Southeast Division:

Atlanta Thrashers
Carolina Hurricanes
Florida Panthers
Tampa Bay Lightning
Washington Capitals



Central Division

Chicago Blackhawks
Columbus Blue Jackets
Detroit Red Wings
Nashville Predators
St. Louis Blues

Northwest Division

Calgary Flames
Colorado Avalanche
Edmonton Oilers
Minnesota Wild
Vancouver Canucks

Pacific Division

Anaheim Ducks
Dallas Stars
Los Angeles Kings
Phoenix Coyotes
San Jose Sharks

Links:

Officiële NHL Site.
NHL Wikipedia Nederlands
NHL Wikipedia Engels
Eastern Conference Wiki (Engels)
Western Conference Wiki (Engels)

OUDE NHL Topics:

NHL - Season 2005/2006
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 2
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 3
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 4
[NHL] - Season 2005/06 - Deel 5
[NHL] Season 2005/2006, Deel 6
[NHL] Season 2005/2006 Deel 7
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 8
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 2: Playoffs!
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 3: Playoffs!

HUIDIGE Reeks:

[NHL] Season 2007 - 2008
[NHL] Season 2007-2008 Part II
NHL Part 3: Battle for the Cup
[NHL] Part 4 - Working Overtime!
[NHL] Part 5 - Winter Special!
[NHL] Part 6 - Let the playoffs begin!
[NHL] Part 7 - Waar de playoffs in volle gang zijn..
[NHL] Part 8 - Seven Game series and Conference finals
[NHL] Part 9 - Met octopussen op het ijs
[NHL] Part 10 - Game 7, Stanley Cup Final!
[NHL] Part 11 - Het lange wachten is weer begonnen
[NHL] Part 12 - En we zijn weer los
[NHL] Part 13 - Waar de Canes eindelijk weer eens winnen
[NHL] Part 14 - Met de NHL Winter Classic achter de rug...
[NHL] Part 15 - Met de Olympic Break in het vooruitzicht....
[NHL] Part 16 - Eindsprint richting playoffs
[NHL] Part 17 - Playoffs!
[NHL] Part 18 - Met razendspannende playoffs
[NHL] Part 19 - Live vanuit Montréal
[NHL] Part 20
[NHL] Part 21 - Met alweer een Game 7
[NHL] Part 22 - Met de Stanley cup 2010 en een baby!
[NHL] Part 23 - Waar het seizoen weer gaat beginnen
[NHL] Part 24 - Met Stamkos op weg naar records

En hier gaat het uiteindelijk allemaal om:


*O* Game On! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Katth op 11-01-2011 21:00:39 ]
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_91157663
Oi :W Ik ben niet inactief in de fantasy league en volg ook nog geregeld wedstrijdjes. Vergeet alleen de laatste tijd wat vaker op FOK! te komen :P Zal eens kijken of ik nog een voorstel gehad heb van je.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_91164174
Vicariously I live while the whole world dies
pi_91207253
Vanavond eindelijk eens op eigen veld tegen de Caps.. hopen dat de goede lijn doorgezet wordt.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:00:33 #5
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91212944
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:59 schreef Saviola het volgende:
Vanavond eindelijk eens op eigen veld tegen de Caps.. hopen dat de goede lijn doorgezet wordt.
Ik hoop het niet. Van mij mogen de Caps wel weer eens winnen ^^
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:13:27 #6
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91222203
Nyny, moet je Bruce Boudreau ff lenen voor een speech daar in San Jose? :P
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_91225254
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:13 schreef Katth het volgende:
Nyny, moet je Bruce Boudreau ff lenen voor een speech daar in San Jose? :P
Het wordt er godverdomme wel ff tijd voor ja. Tering wat een slump.
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:23:48 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91242827
Het moet wel heel moeilijk zijn om een New Jersey fan te zijn momenteel..... :D

4 wedstrijden gewonnen..... in de laatste 20 die ze gespeeld hebben. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:11:57 #9
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91252081
Gz Saviola, heb er nog niets van gezien, maar weet niet of ik dat wel wil :P
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_91254184
2de shutout voor Rollie the goalie tegen de Caps :D
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_91254539
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:27 schreef Saviola het volgende:
2de shutout voor Rollie the goalie tegen de Caps :D
Lekker voor mn fantasy team, had hem gelijk opgepikt toen ie naar Tampa ging :P Nittymaki was een verkeerde gok van mij helaas, dus die maar gedumpt voor hem.
Vicariously I live while the whole world dies
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:47:54 #12
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91254888
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:38 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Lekker voor mn fantasy team, had hem gelijk opgepikt toen ie naar Tampa ging :P Nittymaki was een verkeerde gok van mij helaas, dus die maar gedumpt voor hem.
Daardoor heb ik weer 2 punten verloren in fantasy league. Mijn goaltenders speelde niet gisteren, maar mijn defesive duo Letang en Goligoski waren weer geweldig samen 2 goals en 4 assists, waarvan 5 tijdens de PP.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_91255113
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:47 schreef Katth het volgende:

[..]

Daardoor heb ik weer 2 punten verloren in fantasy league. Mijn goaltenders speelde niet gisteren, maar mijn defesive duo Letang en Goligoski waren weer geweldig samen 2 goals en 4 assists, waarvan 5 tijdens de PP.
Haha mijn verdedigers zijn 1 grote grap.
- Duncan Keith: presteert behoorlijk onder verwachting met -4, weinig hits en nog minder punten
- Paul Martin: had veel powerplay-points van hem verwacht, presteert ondermaats
- Jay Bouwmeester: zie Paul Martin
- Erik Johnson: had een breakout jaar van hem verwacht, presteert ondermaats
- Ryan Suter: doet het wel goed, maar die heb ik pas.
- Dan heb ik Jason Demers, Brad Stuart, Roman Hamrlik en Andrei Markov nog gehad. Demers presteert ook ondermaats, Stuart genereert net iets te weinig punten (maar dat had ik wel verwacht), Hamrlik en Markov waren geblesseerd geraakt.

Idem met goalies. Begon met Cam Ward, Kiprusoff en Backstrom. Drie uitstekende goalies, maar ze presteerden in het begin waardeloos. Net op het moment dat ik Backstrom en Ward gedumpt heb gaan ze weer eens wat leuks doen. Zit nu met Rinne (die het goed doet), Kipper (nog steeds waardeloos, maar raak hem maar eens kwijt) en Roloson.

Forwards doen het over het algemeen wel aardig, alleen jammer dat mijn best presterende spelers bijna allemaal right wings zijn en de beste nog beschikbare spelers ook.
Vicariously I live while the whole world dies
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:47:11 #14
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91257054
Mijn slechts presterende speler is mijn 1st round pick en mijn lagere picks doen het juist uitstekend.

- Verdedigers doen het goed. Letang, Goligoski en Edler zijn perfect, veel +/- en PPP.
- Pronger/Montador zijn matig, maar Montador heeft veel PIM. Mezsaros heb ik als vervanger van Pronger nu die op IR staat.
- Goaltenders is hele seizoen nog drama voor mij geweest. Begon met Lundqvist, Leighton en Khabibulin. Heb nu Lehtonen en Backstrom opgepikt naast Lundqivst. Gaat wel wat beter nu, maar Backstrom is geblesseerd op het moment.
- Van mijn forwards zijn Perry, Zetterberg,Toews en Ribeiro goed bezig. Burrows en Hossa lang geblesseerd geweest, maar doen het nu goed. Plekanec en Neal zijn aangename verassingen. Fleischmann is nog wisselvalig, maar haalt zijn puntjes binnen.

Maar over het algemeen heb ik weinig risicospreiding over mijn spelers. Heb 3 spelers van Dallas, 2 van Chicago, 2 van Vancouver, 2 van Pittsburgh. Dus ik ben wel bereid te traden, maar het blijft lastig om een goede combinatie te vinden.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_91279946
Vannacht staat er een mooie pot op het programma :)

Bruins vs Flyers
pi_91303597
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:09 schreef Mata het volgende:
Vannacht staat er een mooie pot op het programma :)

Bruins vs Flyers
Leuke uitslag ook :D [NHL] Bruins winnen thriller van Flyers

Sharks nu zelfs verloren van de fucking Oilers :') Het gaat echt de verkeerde kant op nu, ik verwacht wel wat trades binnenkort. Vooral de verdediging kan een upgrade gebruiken imo.

[ Bericht 7% gewijzigd door nyny83 op 14-01-2011 11:17:12 ]
Vicariously I live while the whole world dies
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:24:52 #17
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91307468
Lundqvist *O*
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_91310201
Brad Marchand is ook goed bezig!
Laatst tegen de Pens een belangrijke goal maken en nu weer!
pi_91408965
Een paar geweldige matches laatste tijd. Flyers - Bruins onder andere. De leukste wedstrijden zijn toch die van de Red Wings, Bruins, Leafs, Blackhawks, Flyers en de Pens.

Je merkt toch dat het in die regio's echt leeft. De TV-coverage is professioneler en de sfeer is beter.
pi_91417881
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:06 schreef Freak188 het volgende:
Een paar geweldige matches laatste tijd. Flyers - Bruins onder andere. De leukste wedstrijden zijn toch die van de Red Wings, Bruins, Leafs, Blackhawks, Flyers en de Pens.

Je merkt toch dat het in die regio's echt leeft. De TV-coverage is professioneler en de sfeer is beter.
Vergeet je de Habs niet een beetje? Als het ERGENS leeft is het daar wel :D
Vicariously I live while the whole world dies
  zondag 16 januari 2011 @ 23:30:59 #21
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91442740
Caps weer gelijk met Tampa in punten, Tampa heeft wel een wedstrijd meer gewonnen dus staan nog 1e.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_91455905
Vicariously I live while the whole world dies
pi_91489842
Zdeno Chara _O_
pi_91510755
Morgenavond eindelijk weer eens ijshockey op de Nederlandse tv *O*
Eerst de film Sudden Death en daarna wordt de bekerfinale tussen HYS Den Haag en Tilburg Trappers uitgezonden ^O^
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:12:30 #25
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_91513465
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:09 schreef Mata het volgende:
Morgenavond eindelijk weer eens ijshockey op de Nederlandse tv *O*
Eerst de film Sudden Death en daarna wordt de bekerfinale tussen HYS Den Haag en Tilburg Trappers uitgezonden ^O^
Waar en hoe laat?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')