quote:bremermark #Dakar - BREKEND: Tonnie van Deijne schijnt een kapotte motor te hebben (Via @LarsTH)
quote:8:50 arjan: geen telefoon,geen doorkomst,da's een irritrack probleem
Frans complotquote:Op maandag 10 januari 2011 21:08 schreef jpjedi het volgende:
Kutzooi! Wat een ellende voor de Nederlanders dit jaar
Oh, excuus, ik wist niet dat dat in dit subforum gehandhaafd wordtquote:Op maandag 10 januari 2011 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
heywood: daar is de VOLG knop voor. Of je draagt iets bij, of je gebruikt de volg knop..
Binnen WOS vrijwel nooit, hoewel een post als "TVP, hup Chagin" natuurlijk wel on-topic isquote:
BTW: Hij heeft niet het blok van Goncalves gepakt, maar met hulp van team nieuw blok geplaatst. Kan hem nog straf opleveren (site verhoeven).quote:Het laatste wat we van Frans weten is dat hij WP5 (CP3) heeft bereikt als 109e. Omdat IRItrack bij Frans niet werkt, kijken we niet van WP naar WP, maar van CP naar CP. CP4 is nog wel een stukje rijden...
Mja, straftijd maakt nu ook niet meer uit...quote:Op maandag 10 januari 2011 22:38 schreef sasquatsch het volgende:
Van omroepbrabant
[..]
BTW: Hij heeft niet het blok van Goncalves gepakt, maar met hulp van team nieuw blok geplaatst. Kan hem nog straf opleveren (site verhoeven).
Staat nu ook in het artikel van Omroep Brabant:quote:Op maandag 10 januari 2011 22:38 schreef sasquatsch het volgende:
Van omroepbrabant
[..]
BTW: Hij heeft niet het blok van Goncalves gepakt, maar met hulp van team nieuw blok geplaatst. Kan hem nog straf opleveren (site verhoeven).
quote:Dakar Rally - Van Loon 15e in zware etappe
ANTOFAGASTA - De organisatie besloot de etappe van zondag in te korten, zodat de deelnemers in de achtste etappe aan een ware slijtageslag mogen beginnen. Hoe slaan de Brabantse deelnemers zich door de meedogenloze duinen? Volg het hier op de voet.
Met een 15e plek in de achtste etappe maandag heeft Erik van Loon goede zaken gedaan voor het algemeen klassement. De coureur uit Riethoven kende problemen tussen WP6 en WP7 waar hij in één keer terugviel van een 11e naar een 25e tijd. Van Loon wist zich te herstellen en vond het goede spoor, waar anderen bleven steken. Hij eindigde als 15e op meer dan drie uur van ritwinnaar Nasser Al-Attiyah die ploegmaat Carlos Sainz in het laatste stuk versloeg. Van Loon komt door dit resultaat op een voorlopig 11e plek in het algemeen klassement terecht.
Tonnie van Deijne
Alsof hij zondag niet al genoeg pech had met een tijdstraf van tien uur, is ook maandag het noodlot toegeslagen bij Tonnie van Deijne. De autocoureur uit Zeeland reed lange tijd in de top 15 van de etappe, maar moest halverwege de klassementsproef toch opgeven. Hij zou over een rots hebben gereden en daarbij een leiding hebben gescheurd. "Tonnie heeft net gebeld vanuit de special. De motor van zijn Mitsubshi MPR 13 is kapot. Het is einde oefening", liet het kamp van Van Deijne weten.
Frans Verhoeven
Frans Verhoeven uit Tilburg is vroeg tijdens etappe 8 in de problemen gekomen. Na WP1 liep het motorblok van Verhoeven vast en hij moest wachten op de assistentie om dit te verhelpen.
Weer onderweg
Verhoeven zelf vreesde toen dat het voor hem voorbij was, liet hij via zijn team weten. Met vier-en-een-half uur achterstand kon Verhoeven toch weer op weg. Hij passeerde als 106e de tweede tijdswaarneming. Hij zal nu proberen voor het donker binnen te komen, zodat hij niet halverwege de etappe moet overnachten.
Verhoeven dacht er eerst aan het motorblok van zijn ploeggenoot Goncalves over te zetten naar zijn motor. De Portugees Goncalves brak in het begin van de etappe zijn sleutelbeen na een val en is naar het ziekenhuis afgevoerd. Later werd duidelijk dat het toch het team was wat voor Frans een eigen motorblok heeft geplaatst.
Achtste etappe
De achtste etappe belooft een ware slijtageslag te worden. Met meer dan 500 kilometer klassementsproef wordt het een etappe die veel zal aankomen op de kunsten van de navigator. Van vallei naar vallei met weinig herkenningspunten is het moeilijk de weg vinden.
Het lijkt mij zo eng, als je ze zo ziet hellen. Ben altijd bang dat ze dan zo hupsakee omkiepen.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef Bruce117 het volgende:
Toch wel weer erg stoere beelden van de trucks door de duinen
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
Verhoeven start vandaag als 26e. Met 6 uur en 26 minuten achterstand op de leider.
Valt nog mee dus...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
Verhoeven start vandaag als 26e. Met 6 uur en 26 minuten achterstand op de leider.
Zonde van zijn klassering natuurlijk, maar wel mooi dat ie nog rijdt!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
Verhoeven start vandaag als 26e. Met 6 uur en 26 minuten achterstand op de leider.
REVENGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef PeeJay1980 het volgende:
Verhoeven heeft op dit moment de snelste doorkomsttijd op WP1.
Met Coma op 7 minuten achterstand
Ik las ergens dat hij bij het oversteken van een rivier met zijn blok rotsen geraakt zou hebben, waardoor het blok de geest gaf.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Hopen dat het nieuwe blok het volhoudt. Gisteren was het (oude) blok er blijkbaar niet tegen opgewassen.
klopt. Scheur in het carter, waardoor de olie wegliep. Hierdoor liep het blok vast.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las ergens dat hij bij het oversteken van een rivier met zijn blok rotsen geraakt zou hebben, waardoor het blok de geest gaf.
Valpartij.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:09 schreef PeeJay1980 het volgende:
En dat met zo'n dikke carter beschermplaat
Daar stond nog iets anders opvallends:quote:Van de verhoeven site:
De motor blijkt gisteren schade te hebben ondervonden bij een verder onbenullige val even voordien. Daar is een barstje ontstaan in het carter door het raken van een rotsblok. Hierdoor is het carter stilletjes leeg gesijpeld waardoor het blok is vast gelopen. Alle verhalen over de slechte blokken zijn gewoon uit de lucht gegrepen. Ze zijn gewoon perfect in orde en ik steek er samen met Frans mijn hand voor in het vuur dat ze de vergelijking met elk ander merk met brio doorstaan.
Zou je bijna door het even niet opletten van Vila uit de race zijn.quote:Er kwamen even spannende berichten binnen over Richard de Groot, hij zou overreden zijn door een vrachtwagen maar zelf zonder kleerscheuren er af zijn gekomen. Ondertussen zijn alle betrokkenen in het bivak en wordt het verhaal wat duidelijker. Richard stond na een duintop uit te rusten, toen plots Pep Vila de duin over kwam. Richard kon nog net op tijd wegspringen, maar hij zag zijn motor onder de vrachtwagen verdwijnen en dacht: "dit is het." Gelukkig door het mulle zand waarin het gebeurde, valt de schade voor Richard hartstikke mee, achterrem en achterspatbord stuk. De mensen van het team De Rooy helpen de dappere kistrijder om de motor te maken en het is zeer waarschijnlijk dat hij morgen gewoon weer van start gaat.
Was in het vorige topic al voorbij gekomenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar stond nog iets anders opvallends:
[..]
Zou je bijna door het even niet opletten van Vila uit de race zijn.
Op dit moment de 2e tijd inderdaadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef Gurb het volgende:
verhoeven als 2e gefinisht volgens de visser site??
Achter een duin staan te rusten is anders ook niet echt slim.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valpartij.
[..]
Daar stond nog iets anders opvallends:
[..]
Zou je bijna door het even niet opletten van Vila uit de race zijn.
quote:@rickwinkelman
Al minstens twee Nederlandse trucks op hun kop vandaag: Paul Verheyden (die weer rijdt) en Eimbert Timmermans (nog geen ander nieuws) #rtlgp
"e:Getergde Frans Verhoeven neemt zoete wraak in negende etappe
Jonah Street heeft verrassend de negende etappe in de Dakar Rally 2011 gewonnen bij de motoren. De Amerikaan hield de sterk rijdende Frans Verhoeven achter zich, die zo revanche nam voor zijn technische problemen van gisteren die hem veel tijdverlies opleverden. De door F1-sponsor Monster gesteunde Nederlander kwam op 3.38 minuten van de winnaar over de streep. David Casteu finishte als derde, voor Gerard Farres Guell en Jordi Viladoms. De top van het algemeen klassement was voor het eerst deze editie niet bovenin de uitslag te vinden.
Cyril Despres eindigde als zevende en liep daarmee weer ruim een minuut in op klassementsleider Marc Coma, die als negende over de streep kwam. De achterstand van de Fransman bedraagt nog zo'n ruime acht minuten. Henk Knuiman eindigde als zeventiende, Teus Visser eindigde op de twintigste positie.
http://www.racexpress.nl/(...)7&utm_medium=Twitter
quote:Autocoureur Erik van Loon uit Riethoven is dinsdag 13e geworden tijdens de negende etappe in de Dakar Rally. Lange tijd leek hij af te stevenen op een positie in de top 10, maar hij moest op de finish toch de nodige tijd toegeven op zijn naaste concurrenten. Uiteindelijk kwam hij 39 minuten en 35 seconden toegeven op ritwinnnaar Carlos Sainz.
Briljant dat shot als hij z'n voorwiel ingraaftquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Deze videocompilatie over Willemsen blijft geniaal:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5624287554125875652
Marcel van Vliet was lang niet te zien op Iritrack maar is als 10e gefinishtquote:Met veel pijn en moeite hebben de Brabantse truckers hun weg naar de finish gevonden. Vooral tussen waypoint 3 en waypoint 4 bleef het lang angstvallig stil waar de Brabanders bleven. De Chileense duinen zijn hoog en het is moeilijk inschatten waar je het beste de duinrug kan passeren. Vastzitten is voor de pechvogel meer regel dan uitzondering. De Brabantse truckers kozen er dan ook voor om vanaf waypoint 4 samen op te trekken, om elkaar zo, waar nodig, te helpen door het oneindige zand te komen.
De eerste Brabander die binnenkwam was Frits van Eerd. De ondernemer uit Veghel werd uiteindelijk 23e op 4 uur, 44 minuten en 53 seconden van ritwinnaar Firdaus Kabirov. De Rus nam daarmee de leiding over van zijn Kamaz-kopman Vladimir Chagin. Eimbert Timmermans is de hele tweede helft van de etappe in het spoor van Van Eerd gereden. Hij kwam daarom maar twee seconden later binnen dan de coureur in de Jumbotruck op de 24e plaats. Ook Peter van den Bosch was bij de twee vrachtwagens in de buurt gebleven. Als 25e kwam Van den Bosch over de streep in Copiapo met een achterstand van 4 uur, 47 minuten en 46 seconden op Kabirov. Alledrie de rijders zien we woensdag terug in de tiende etappe.
Ik zou even kijken op: http://www.passion4images.nl/. Die zijn er bij en maken foto's van de nederlandersquote:Op woensdag 12 januari 2011 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft iemand misschien een hele mooie foto van 523(vd Bosch) die het waard is om ingelijst te worden?
Als het enigsinds zou kunnen een met heel veel zand
Ander nieuws:quote:@ledakar
#Dakar Ales Loprais is out. He was excluded yesterday after missed waypoints due to technical problems with the Tatra.
Nog geen spoor van Marcel van Vliet. Hopelijk een Iritrack probleem zoals gisterenquote:Frans Verhoeven 12e in etappe 10
Motorrijder Frans Verhoeven uit Tilburg is als 12e geëindigd in de 10e etappe van de Dakar Rally. Door een navigatiefout na 97 kilometer verloor hij in het begin hij veel tijd. Verhoeven reed de verkeerde vallei in en kwam daar pas na een paar minuten achter. Hij moest meer dan een half uur op de finish toegeven op winnaar Marc Coma.
Erik van Loon
Al vroeg in etappe 10 kwam autocoureur Erik van Loon in de problemen. Vijf kilometer na de start 'knakte er iets', aldus Van Loon. De coureur heeft het euvel verholpen en is weer onderweg. Hij heeft nu twee uur achterstand op de rest van het veld.
http://www.omroepbrabant.(...)2e+in+etappe+10.aspx
En dat was idd het geval. P3 voor vandaag.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:02 schreef TommyGun het volgende:
Nog geen spoor van Marcel van Vliet. Hopelijk een Iritrack probleem zoals gisteren
quote:@LarsTH
FINISH voor Tim Coronel 22e voorlopig vandaag!!
58 minutes ago
@LarsTH
van Eikeren stunt net als Tim en Tom Coronel in 2009 met een Top 15 positie in deze etappe
1 hour ago
Grappigste is nog wel dat ik eerder die dag een link postte voor iemand (passion4wheels.nl/dakarpress.nl). Hele mooie foto's maken hen, hebben wij vorig jaar ook gebruik van gemaaktquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:21 schreef TommyGun het volgende:
Mooie beelden inderdaad van Labrie met de fotografen. Mooi hoor, zo dicht bij de actie!
quote:Wat een dag! De verbinding was erg lang en ik kreeg nog problemen met de koppeling ook. Daar heb ik weer veel tijd door verloren, maar Pascal [de Baar] en de boys hebben me weer keurig op weg geholpen. Niet veel later kreeg ik de schrik van mijn leven. Er kwam er een hert de weg over rennen en ik kon hem niet meer ontwijken. Het was een enorme klap en de Buggy was aardig beschadigd. Ook die schade heb ik weten te repareren en ik ging ongeveer tegelijk met de laatste truck de etappe op. De etappe was erg zwaar en ik heb de Buggy twee keer moeten uitgraven. Ik was er van overtuigd dat het een slechte dag zou zijn en ik was daarom ook stomverbaasd dat ik als 22ste gefinisht was. Erg blij was ik vandaag met Jos Smink. Ik zag bij de finish dat ik mijn reservewiel was verloren toen ik achter mij iemand hoorde zeggen: Volgens mij heb ik wat van jou! Breed lachend gaf Jos mijn wiel terug. Jos bedankt je bent een topper! Morgen weer een lange dag en hopelijk zonder herten op de proef!
Ik kijk dan ook lekker via eurosport, heeft een aantal voordelenquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:20 schreef Gurb het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)kt_voor_dakartv.html
Een verhaaltje over RTLGP en het betalen voor zendtijd
quote:Dakarlogo_normal ledakarcom RT @AutosportTweets: #Dakar - Helaas, voor Pascal de Baar en zijn team is Dakar voorbij, zij moeten opgeven met schade.
quote:ledakarcom RT @preproloog: Man overlijdt na botsing met Dakar-deelnemer http://bit.ly/i1QZIK #dakar #rtlgp #preproloog
quote:bremermark @AutosportTweets Dit kan lang gaan duren aangezien de snelle assistentie Pascal de Baar uit de wedstrijd is #dakar
quote:bremermark RT @AutosportTweets: #Dakar - Tim Coronel is opnieuw kapot! Zijn auto dan. 12 minutes ago via web
van vliet ookquote:
kut, verkeerd gekekenquote:Op donderdag 13 januari 2011 20:32 schreef motorbloempje het volgende:
dat was gisteren, de trucks vandaag zijn nog niet binnen
al gevonden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:53 schreef gerco94 het volgende:
klasgenoot had het over een gevecht tussen 2 volkswagenrijders? iemand filmpje?
quote:larsth Net Tim gesproken is nog druk bezig!!!
12 minutes ago via web
quote:@rickwinkelman
Bericht gehad van Tim Coronel: Hij geeft niet op, heeft hulp. Dat wordt straks in het bivak een mooi verhaal. #rtlgp
Hopelijk haalt 'ie het op tijdquote:@Bubbelmedia
@timcoronel_ heeft verklaard door te zetten en de sweeper heeft hij afgeslagen. Tim de allerallerlaatste in de proef.
Ik zie hem nog op geeneen tijd staan op de site van Dakar.quote:
.quote:dakar2011nieuws:
RT @LarsTH: TIM CORONEL SMS'T: FINISH!!!! [via Twitter]
Op de RTL site betaal je er 99 cent voorquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:05 schreef Mikkie het volgende:
Dat is de Dakarspirit
Helaas gisteren bijna alles moeten missen, dus vanavond maar even de herhaling + nieuwe uitzending kijken .
Ja, net alsof ik ga betalen voor die kop van Kalff .quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de RTL site betaal je er 99 cent voor
Als je de losse fragmenten op dezelfde site bekijkt zie je ook vrijwel alles en is het gratis
Vandaag reed er een H. Stacey olie truck al toeterend over het bedrijventerrein bij ons. Voorteken?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Hans Stacey gaat mogelijk weer meedoen aan de Dakar Rally. Hij hoopt binnen afzienbare tijd met nieuws te komen
ik heb hem nog geeneen keer genoemd horen worden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Zo te zien rijdt Pascal de Baar ook nog altijd rond
Volgens de livetiming heeft hij op wp1 een achterstand van vijf en een half uurquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:03 schreef Beach het volgende:
[..]
ik heb hem nog geeneen keer genoemd horen worden.
Bronquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Hans Stacey gaat mogelijk weer meedoen aan de Dakar Rally. Hij hoopt binnen afzienbare tijd met nieuws te komen
Bron: http://www.rickwinkelman.nl/quote:De zevende, en daarmee een na laatste Dakarcolumn voor Castrol, over een mogelijke come-back:
In 2007 won Hans Stacey het Dakar-vrachtwagenklassement. Het was een periode dat ik veel contact had met Stacey en zelfs met hem mee heb mogen rijden in zijn Dakartruck. De laatste tijd is Stacey een beetje uit beeld verdwenen. Hoog tijd hem weer eens te bellen.
Ik denk met gemengde gevoelens terug aan 2007, zegt Stacey. Dat komt vooral omdat het team op een vervelende manier uit elkaar is gevallen. Tegelijk ben ik trots op mijn overwinning en wat het teweeg heeft gebracht. Ik word nog steeds herkend en aangesproken. Wat dat betreft lijkt Dakar een beetje op het winnen van de Elfstedentocht. Iedereen kent je.
Hoe mooi de Dakarzege ook was, de competitieve Stacey had meer gewild. Ik had meer etappes willen winnen maar Charly Gotlib werd ziek. Natuurlijk ben ik blij dat ik gewonnen heb maar ik wil altijd meer. Ik heb helaas de knop plezier maken bij mijzelf nog niet gevonden. Ik ben extreem perfectionistisch.
Vandaar dat Stacey niet voor zijn lol wil terugkeren naar Dakar. Hij wil winnen. Ik beslis over een paar maanden of ik er volgend jaar bij ben.
Meer wil Stacey nog niet zeggen, maar hij verklapt nog wel dat hij sinds een paar weken weer veel in de sportschool is te vinden.
Gaaf!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bron: http://www.rickwinkelman.nl/
Stacey en die ouwe De Rooy, het zou wat zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bron: http://www.rickwinkelman.nl/
Haha die halve tranen is dan weer een beetje overdreven.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
!
Ik krijg zowat tranen in m'n ogen èrg he
wat tof!
op 5 seconden, srsly! !
diegene onder hem heeft toch 2 waypoints gemist?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:21 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Haha die halve tranen is dan weer een beetje overdreven.
Maar inderdaad wel supervet. Zo aan het eind van de rally met vele hoogtepunten en tegenslagen toch nog een fantastische eerste plaats.
Alleen ik wacht het nog even af, want misschien komt er straks weer straftijd bij of krijgt iemand die onder hem staat tijd terug ofzo.
Laat het dan even weten op FOK! en ik zal je supporten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
ach, ik ben een vrouw hè, emotioneel en zulks
[/excuus]
Ooit ga ik zelf een Dakar rijden Amsterdam Dakar Challenge ofzo.. niet dé, nou ja, als ik ooit héééél veel geld zou hebben, dan zou ik 't wellicht wel eens willen doen. Gewoon om 'm uit te rijden
Ah stoppen op het hoogtepunt, dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Ze hebben Dakar een aantal jaren met veel succes gedaan en alles gewonnen wat er te winnen valt. Nog 10 jaar deelnemen heeft weinig zin. In 2012 gaan ze deelnemen aan het WRC met, waarschijnlijk, de Scirocco.
Briljant!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe wallpaper....
Linkje naar column?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Verhoeven
Week 1 was erg leuk (op die eerste dag na dan ), week 2 minder vanwege uitvallen Van Deijne en tijdsverlies Verhoeven. Al bij al toch weer genoten van 2 weken Dakar.
Hopen dat we volgend jaar weer kunnen juichen voor de Nederlandse truckers.
En dat Van Loon weer terugkeert met z'n Mitsu en dat Van Deijne het toch niet kan laten.
Verhoeven hopelijk volledige fabriekssteun krijgt. Een geef z'n maatje Knuiman dan ook maar meteen een fabrieks BMW zodat hij kan dienen als backuprijder voor Verhoeven.
Dit was de laatste Dakar voor het fabrieksteam van VW. Volgend jaar dus XRaid BMW die gaat winnen?
Iemand trouwens vandaag het Brabants Dagblad gelezen? Wat een zure column zeg.
Nah hij rijdt onofficieel voor BMW Belgie via een dealer in Turnhout, waar hij woont.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:20 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, Verhoeven komt toch gewoon voor Nederland uit? Niet voor België?
Staat alleen in de papieren versie van BD.quote:
Hij is gewoon Nederlander, echter woont in het Belgische Poppel dus dat is waarschijnlijk de reden dat de Fransen hem als Belg zien.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:20 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, Verhoeven komt toch gewoon voor Nederland uit? Niet voor België?
Uit de beelden die ik bij RTL zag maakte ik op dat de Nederlanders wel even een biertje gaan pakken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net terug, was wel leuk alleen wel erg heet
Aan de gezichten te zien wordt er weinig gefeest vanavond
ze mag een dag aan de lopende band staan bij de fabriek in Jirnsum met 5 van haar vrienden (zonder gekheid)quote:Op zondag 16 januari 2011 14:24 schreef Susi het volgende:
Wat heeft Mirjam Pol gewonnen ? Een jaar lang autodrop ?
een nieuw kapsel (hopelijk)quote:Op zondag 16 januari 2011 14:24 schreef Susi het volgende:
Wat heeft Mirjam Pol gewonnen ? Een jaar lang autodrop ?
En een ontmoeting met Jochem Douwenga, die van de oldtimerdropjes?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ze mag een dag aan de lopende band staan bij de fabriek in Jirnsum met 5 van haar vrienden (zonder gekheid)
Dat wel, eten ook, maar vanavond is het feest, gister rustigquote:Op zondag 16 januari 2011 12:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Uit de beelden die ik bij RTL zag maakte ik op dat de Nederlanders wel even een biertje gaan pakken.
http://www.spitsnieuws.nl(...)_muntz_doet_mir.htmlquote:Op zondag 16 januari 2011 18:54 schreef Waffle het volgende:
Is dat autodrop gebeuren trouwens dikke nepperij? Ik zag het namelijk laatst op geenstijl en ging toen eens bij de stemmen kijken. Pol stond lang niet bovenaan tot de laatste dag..
hij heeft geen offroad ervaring, maar wil wel naar een topteam... Hij doet het goed op het asfalt hoor, maar ik dnek dat ie in Le Dakar net zo veel te zoeken heeft als Jan Lammers. Beetje hobbyen op een servicetruck dus.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:37 schreef Beach het volgende:
Jullie kunnen wel lachen maar zelden lag het aan Joske zelf dat hij in de grindbak zat hoor.
wel mooi bij de rpe proloog voor 2010.... Lammers zou de boertjes wel even laten zien hoe je moet rijden... en word op de baan ingehaald door een slakquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:22 schreef jpjedi het volgende:
Jan Lammers 2
Dakar is naast racen ook gewoon survival van mens en machine.
Sowieso arrogante kutvent trouwens.
Ik denk dat ik hem niet snap... Wie wordt er bedoeld met Henk?quote:
Van de RTL site:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem niet snap... Wie wordt er bedoeld met Henk?
Vergeet Nikolaev ook niet. Is een jong talent dat het gaspedaal zeer goed weet te vinden.quote:
ok, duidelijkquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Van de RTL site:
In een emotionele persconferentie heeft Henk zijn afscheid aangekondigd van de actieve rallysport. De coureur won vorige maand voor de zevende keer de Dakar Rally.
Stoppen
"Ik stop met racen, maar verlaat de sport niet. Ik blijf betrokken bij het team", aldus Henk. "Ik prijs me gelukkig dat ik deze momenten in mijn leven heb gekend, maar niets in het leven is voor altijd. Mijn tijd is voorbij en ben blij dat ik het zo heb kunnen afsluiten. We hebben een uitstekend resultaat geboekt in Dakar en ik kan met een gerust hart stoppen."
Rally
Henk debuteert al in 1990 in de meest prestigieuze woestijnrally. Hij valt uit en in de drie deelnames daarna ziet Henk ook de finish niet. In 1996 haalt hij wel het einde, als zesde. Na een tweede plaats in 1999 pakt Henk een jaar later dan eindelijk de eindzege. Het is het begin van de dominantie van Kamaz in de Dakar Rally. Henk wint de rally niet alleen in 2000, maar ook in 2002, 2003, 2004, 2006, 2010 en 2011. Bovendien is hij met 63 etappezeges veruit de meest succesvolste Dakar-deelnemer ooit.
Henk is Nederlands voor Vladimirquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:43 schreef ArnosL het volgende:
Chagin dus, waarom noemen jullie hem Henk?
Hij heet toch ook Henk?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:43 schreef ArnosL het volgende:
Chagin dus, waarom noemen jullie hem Henk?
Inderdaad , ben ik elke duinetappe ziek. Het is jammer dat we zo weinig te zien krijgen eigenlijk, wat ik destijds las zijn de motieven van RTL ook niet helemaal zuiver: men moet betalen om in beeld te komen, en als je halverwege uitvalt en je hebt nog televisieminuten over, ben je die kwijt, evenals het geld.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:26 schreef Sounddragon het volgende:
Omdat de Dakar organisatie is veranderd in een commerciële bende, en de TV rechten ws goudgeld kosten, en er waarschijnlijk gewoon geen TV zenders zijn die dat ervoor over hebben
Als het round the clock uitgezonden zou worden, zouden de sponsoren nóg meer geld mee moeten brengen denk ik, en het is nu al redelijk gek qua inschrijfgelden enzo; je moet echt serieuze sponsors hebben om de Dakar te kunnen rijden, zelfs al rijd je hem semi pro..
Zou wel überkewl zijn als bijvoorbeeld Eurosport of zo'n soort zender hem live zou uitzenden; dan kom ik 2 weken niet achter de TV vandaan
zin in! Even uitzoeken of er ook andere zenders hier te ontvangen zijn die 't uitzenden dan Sky, want we hebben geen Skyboxquote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zin in! Even uitzoeken of er ook andere zenders hier te ontvangen zijn die 't uitzenden dan Sky, want we hebben geen Skybox
Zal es kijken of ik je kan spotten. Jouw een beetje kennende denk ik dat we ongeveer op dezelfde plaats zullen gaan staanquote:
Uit mijn hoofd o.a.:quote:
Bron: Eindhovens Dagbladquote:SON - Gerard de Rooy rijdt in Dakar 2012. De coureur uit Son heeft dat besloten na zijn deelname aan de zesdaagse Oilibya Rally van Marokko. Dat was voor De Rooy de laatste test of zijn rug sterk genoeg zou zijn voor Dakar 2012, die op 1 januari begint.
Vorig jaar viel hij in de eerste etappe van deze prestigieuze woenstijnrally uit met een rugblessure. "Het ging in Marokko vanaf het begin goed. Ik heb geen moment last gehad. De voortekenen bij trainingen in Frankrijk waren al goed, maar een wedstrijd is andere koek. Dan krijg je onverwachts meer klappen te verduren. Gelukkig ben ik er goed doorheen gekomen", aldus De Rooy.
De Rooy beëindigde de rally op een tweede plaats, achter zijn nieuwe Italiaanse teamgenoot Miki Biasion. "Miki heeft het goed gedaan. Wel hebben wij de hele rally voor hem gezeten. Hadden op de laatste dag een voorsprong van 24 minuten. Toen zijn we verkeerd gereden en hebben we een GPS-point gemist. Dat leverde ons een straftijd van 30 minuten op. Maar goed voor ons was dat een wijze les. We zijn weer wakker geschud. Dit gaat ons in de Dakar-rally niet meer gebeuren."
dat is wel de bedoeling ja. De vorige keer kampte hij met rugproblemen, maar dit proberen ze te ondervangen met de nieuwe auto. Door een vrachtwagen met een neus te nemen wordt niet alleen de gewichtsverdeling beter, het zorgt er ook voor dat de drie in de cabine minder klappen hoeven op te vangen.quote:
veel belovend!quote:
Het kan zijn dat ik vrijdag al weg ga bij mn logeeradres hier in België, dan ga ik niet, is het tochte ver rijden En zo veel mannen met lang haar zullen er niet zijn...quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Zal es kijken of ik je kan spotten. Jouw een beetje kennende denk ik dat we ongeveer op dezelfde plaats zullen gaan staan
Henk Knuiman ook wel weer toch?quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd o.a.:
Auto's
Tonnie van Deijne Mitsubishi
Erik van Loon Mitsubishi
Bernard ten Brinke Mitsubishi
Vrachtwagens
Gerard de Rooy Iveco
Hans Stacey Iveco
Jan Lammers Ginaf
Frits van Eerd DAF
Peter van den Bosch DAF
Eimbert Timmermans DAF
Motoren
Frans Verhoeven Sherco
Yep, ben foto's nog aan het editenquote:Op maandag 7 november 2011 09:43 schreef Dangel het volgende:
nog mensen bij de plee-proloog geweest?
Het zag er goed uit, maar het is vooral de vraag of de Kamazzen consequent zullen presteren dit jaar. De rijders die er nu rijden hebben dat niet altijd gedaan itt Henk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:31 schreef Mikkie het volgende:
Ben benieuwd of De Rooy en Stacey weer eens een potje kunnen breken dit jaar!
Inderdaad, Mijn hart gaat al niet erg snel kloppen van IVECO (lesauto trauma) maar dit is echt niet om aan te zien zeg.. Was schijnbaar voor zijn rug doordat je op deze manier meer tussen de wielen zit en de klappen wat minder zijn.quote:Op maandag 14 november 2011 12:50 schreef Mikkie het volgende:
Gisteren de uitzending van de pre-proloog gezien, ben weer helemaal in de stemming. Kwaliteit van de uitzending was niet veel en wat een lelijke trucks van De Rooij zeg, met die kleurstelling van Petronas. En sowieso de truck van Gerard die er maar vreemd uitziet.
Maar ach, als het hard gaat .
Klopt! Er zijn meer teams die hier over aan het nadenken zijn. Als je "minder bang" hoeft te zijn voor de klappen kan je nog beter doorrijden, het scheelt in de blessures en je bent minder moe aan het eind van de dag (en dus frisser voor de volgende)...quote:Op donderdag 17 november 2011 09:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Was schijnbaar voor zijn rug doordat je op deze manier meer tussen de wielen zit en de klappen wat minder zijn.
Als dat ervoor zorgt dat we Gerard de Rooy weer vaker te zien krijgen vind ik het best .quote:Op donderdag 17 november 2011 09:53 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Klopt! Er zijn meer teams die hier over aan het nadenken zijn. Als je "minder bang" hoeft te zijn voor de klappen kan je nog beter doorrijden, het scheelt in de blessures en je bent minder moe aan het eind van de dag (en dus frisser voor de volgende)...
Is er niet ergens een aftelklok?quote:Op donderdag 17 november 2011 09:46 schreef Black_Ninja het volgende:
Maandag gaan ze allemaal de boot op Dus voor de echte fans... RICHTING FRANKRIJK!
quote:Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag was mijn laatste werkdag, zit nu ff 'tussen twee banen in'.
Vertaling voor dit topic: ik zit maandag in Le Havre
Ik weet het niet precies maar het is wel aardig vroeg dat je er moet zijn...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is er niet ergens een aftelklok?
Ik heb er écht zin in
Hiervoor speciaal je baan opzeggenquote:Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag was mijn laatste werkdag, zit nu ff 'tussen twee banen in'.
Vertaling voor dit topic: ik zit maandag in Le Havre
quote:Op woensdag 23 november 2011 13:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heel toevallig nog foto's gemaakt?
uiteraard... maar mijn uploader is even wat vervelend, maar beloven dat ik binnen 2 werkdagen weer fotos kan postenquote:Op woensdag 23 november 2011 13:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heel toevallig nog foto's gemaakt?
Leuke foto's!quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
We zijn twee werkdagen later
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
complete verslag hier, denk dat niemand er vrolijk van word als ik hier alle 600 foto's neerknal
wat zou het probleem zijn voor motoren op een boot?quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:43 schreef ArnosL het volgende:
Ziet er erg gaaf uit allemaal!
Worden die motoren tijdens de hele bootreis strak in de vering getrokken eigenlijk? Of hoe doen ze dat anders, want het lijkt met niet echt bevorderlijk voor de veren.
Geen idee eigenlijk, maar mij is het verteld dat het niet zo goed is voor de veren als ze lange tijd in de veren getrokken staan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:45 schreef densmee het volgende:
[..]
wat zou het probleem zijn voor motoren op een boot?
en ze worden wel aardig vastgetrokken inderdaad
Volgens De Gelderlander is de aanvraag er wel: http://www.gelderlander.n(...)nendaal-failliet.ecequote:Op vrijdag 25 november 2011 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Damn, hoop dat dit niet waar is: http://www.ttm.nl/nieuws/(...)en-agv-failliet.html
Da's niet zo'n goed nieuws zeg!quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens De Gelderlander is de aanvraag er wel: http://www.gelderlander.n(...)nendaal-failliet.ece
mja, Wuf heeft niet zo heel veel met Ginaf te maken, behalve dan dat hij dealer in die meuk is. Ik denk dat hij vanuit zijn positie weinig kan doen momenteel.quote:Op zondag 27 november 2011 18:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Je zou het wel denken, maar goed als je de Dakar verkiest boven je bedrijf dat zegt misschien wel voldoende...
Als ik in mijn winkeltje spulletjes verkoop die jij produceert, kan ik er weinig aan doen als jij op de fles gaatquote:Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef Waffle het volgende:
Van Ginkel is toch fabrieksteam van Ginaf? Lijkt me dat ze er wel wat mee te maken hebben.
Het is een veel gebruikte smerige opzet die veel vrachtwagen/transport-gerelateerde bedrijven gebruiken om de boel niet volledig op de fles te laten gaan bij mindere tijden... Ene kant niet netjes, aan de andere kant; waarom niet..quote:Op zondag 27 november 2011 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Ginaf hangt aan elkaarvan verschillende BV's. Wuf is van Ginaf Service in Ederveen. Ginaf Rally Service is een aparte BV die weer los stata van de rest. En Ginaf Rally Power is een stichting. En al deze 3 toko's staan los van Ginaf Veenendaal, de vrachtwagenfabriek die failliet is.
Ik denk dat het een groter effect heeft voor de deelname van JB Trading in 2013: die truck word daar op dit moment namelijk gebouwd.
Druk, ivm C1000 overnames? Ik zal morgen eens vragen aan een maatje van me. Vaders rijdt ook mee en kent zodoende van Eerd ook weer goed.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:41 schreef Mikkie het volgende:
[Dakar] Debuut Verstappen nog niet zeker
Iemand die weet waarom Van Eerd niet kan?
Ja, dat is het.quote:Op zaterdag 10 december 2011 02:18 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Druk, ivm C1000 overnames? Ik zal morgen eens vragen aan een maatje van me. Vaders rijdt ook mee en kent zodoende van Eerd ook weer goed.
Hoezo smerige opzet? Dakar heeft in principe niets met productie te maken en service ook niet. Lijkt me verstandig om dat financieel te scheiden... Niets smerig aan.quote:Op maandag 28 november 2011 19:34 schreef existenz het volgende:
[..]
Het is een veel gebruikte smerige opzet die veel vrachtwagen/transport-gerelateerde bedrijven gebruiken om de boel niet volledig op de fles te laten gaan bij mindere tijden... Ene kant niet netjes, aan de andere kant; waarom niet..
na weken lang elke dag veel nieuws is het vandaag wat rustig. Naja, Tim Coronel heeft mij nagedaan en is met zn buggy het water in gereden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoezo smerige opzet? Dakar heeft in principe niets met productie te maken en service ook niet. Lijkt me verstandig om dat financieel te scheiden... Niets smerig aan.
Maargoed, we gaan offtopic. Nog Dakar nieuws?
Afrika Eco Rally? Is nog steeds elk jaar geloof ik, maar niet zo;'n heel groot succes bij gebrek aan media aandacht en 'grote' namen. Doet dit jaar wel een erg gave Porsche 911 mee.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:06 schreef classpc het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die alternatieve rally die i.p.v. Dakar Rally in Afrika werd gereden?
Kostbaar grapje om nu nog af te zeggenquote:Op zaterdag 17 december 2011 13:44 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motor.nl/nieuw(...)or-van-der-beek.html
Jammer.
Toch nog veel afhakers voor aanvang.. Jammerquote:Op woensdag 21 december 2011 17:24 schreef Mikkie het volgende:
David Fretigne is er niet bij ivm een blessure. Zonde, goede coureur wel. Nog anderhalve week tot het begin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |