abonnement Unibet Coolblue
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 maart 2011 @ 08:56:43 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93945190
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 01:40 schreef Diabox het volgende:

[..]

Dat stukje van dubbelfris, bloedprikken en 11 boven 45 volg ik even niet helemaal.
Ben ik gelukkig niet de enige :P

Hoe is het bij jou Diabox?

Hier ben ik nog steeds zo blij dat ik uiteindelijk toch de stap gezet heb 1,5 jaar geleden!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93952646
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 08:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ben ik gelukkig niet de enige :P

Hoe is het bij jou Diabox?

Hier ben ik nog steeds zo blij dat ik uiteindelijk toch de stap gezet heb 1,5 jaar geleden!
Je moet nuchter zijn wanneer je laat bloedprikken anders krijg je geen goed bloedbeeld. Ik liep 's ochtends automatisch naar de koelkast en dronk wat dubbelfris wat veel suiker bevat en je lever hard aan het werk zet wanneer je roaccutane slikt. De leverwaarde moet normaal tussen de 0 en 45 liggen en deze keer zat ik er 11 boven wat dus hoogstwaarschijnlijk door de dubbelfris komt
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 maart 2011 @ 13:11:02 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93952961
en welke waarde bedoel je dan? Tryglyceriden, cholesterol of gamma?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93954189
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:03 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Je moet nuchter zijn wanneer je laat bloedprikken anders krijg je geen goed bloedbeeld. Ik liep 's ochtends automatisch naar de koelkast en dronk wat dubbelfris wat veel suiker bevat en je lever hard aan het werk zet wanneer je roaccutane slikt. De leverwaarde moet normaal tussen de 0 en 45 liggen en deze keer zat ik er 11 boven wat dus hoogstwaarschijnlijk door de dubbelfris komt
Na dat ik een grote big mac menu op had en me liet bloedprikken was het ook gewoon goed. dus lijkt me sterk dat het door de dubbelfris komt.
pi_93962672
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:03 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Je moet nuchter zijn wanneer je laat bloedprikken anders krijg je geen goed bloedbeeld. Ik liep 's ochtends automatisch naar de koelkast en dronk wat dubbelfris wat veel suiker bevat en je lever hard aan het werk zet wanneer je roaccutane slikt. De leverwaarde moet normaal tussen de 0 en 45 liggen en deze keer zat ik er 11 boven wat dus hoogstwaarschijnlijk door de dubbelfris komt
Dubbelfris zet jouw lever niet hard aan het werk, of jouw definitie botst met de mijne. In ieder geval, welke leverwaarde bedoel je precies? ALAT, ASAT, GGT? En je komt er echt niet 11 boven door dubbelfris hehe. Ik hoefde overigens nooit nuchter te zijn voor bloedprikken, sterker nog, ik at er meestal vlak voor omdat ik om de 2 uur eet ongeveer.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 08:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ben ik gelukkig niet de enige :P

Hoe is het bij jou Diabox?

Hier ben ik nog steeds zo blij dat ik uiteindelijk toch de stap gezet heb 1,5 jaar geleden!
Enkele puistjes, hoop dat het daar bij blijft.

[ Bericht 23% gewijzigd door Diabox op 11-03-2011 21:29:26 ]
pi_93968199
Maandagochtend tijdens het ontbijt is mijn linkermondhoek ingescheurd toen ik een hap van een stokbroodje nam. Had mijn lippen nog niet ingevet omdat ze niet zo droog aanvoelde. Wel irritant zo'n klein wondje (kloofje) in je mondhoek. Ik moet er steeds goed op letten tijdens het eten/lachen/gapen et cetera dat mijn mond niet te ver open gaat, anders springt het weer open. Ik houd het sindsdien steeds vet, maar het wil niet echt genezen. Weet iemand hier nog een handig zalfje of iets dergelijks voor?
pi_94008230
Ohh dat in mijn mondhoek heb ik ook. Ik smeer maar gewoon vaseline en etos labello. Zal wel weer weggaan. Heb er nu 1,5 week last van, gewoon uit t niets. balen..

Gisteren ben ik uitgegaan. Kon deze keer de verleiding niet weerstaan en heb me aardig vergrepen aan drankjes haha. Ik voel me nou echt schuldig. Wat kan er gebeuren als je echt over de grens gaat? Wat voel je dan of wat gebeurd er?
pi_94010447
Dan gaan je leverwaarden de lucht in en dit zal je dermatoloog terugzien in je bloedwaarden, en je zodoende van de kuur afhalen.

Maar 1x drinken boeit niet zoveel.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:38:21 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_94010680
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:54 schreef Durnstic het volgende:
Maandagochtend tijdens het ontbijt is mijn linkermondhoek ingescheurd toen ik een hap van een stokbroodje nam. Had mijn lippen nog niet ingevet omdat ze niet zo droog aanvoelde. Wel irritant zo'n klein wondje (kloofje) in je mondhoek. Ik moet er steeds goed op letten tijdens het eten/lachen/gapen et cetera dat mijn mond niet te ver open gaat, anders springt het weer open. Ik houd het sindsdien steeds vet, maar het wil niet echt genezen. Weet iemand hier nog een handig zalfje of iets dergelijks voor?
S.O.S. Lip & Skin Repair van Dr. Swaab.
pi_94039151
@ Mylene: Thanks, heb het even gegoogle'd en het lijkt precies wat ik nodig heb :)

@ Smokkeltje: Zelf ben ik eigenlijk gewoon door blijven drinken sinds ik aan de kuur begon. Ik houd er wel rekening mee dat ik niet grenzeloos tot het uiterste ga, maar drink wel behoorlijk door (ong. 10 drankjes per avond, 2 avonden per weekend). Bloedwaardes zijn altijd nog goed geweest. Wel heb ik soms het idee dat ik iets sneller aangeschoten raak en dat mijn lichaam iets eerder een seintje geeft dat het even genoeg is geweest.
pi_94047346
hallo allemaal,

ik bekijk de laatste tijd al verschillende forums, dat komt denk ik ook omdat ik dan weet dat ik niet de enigste ben met acne. Dat gevoel heb ik meestal wel, ik kan je vertellen dat ik er persoonlijk erg door leid door mijn acne. Bij ons zit acne in de familie, mijn vader heeft het doorgegeven aan ons. Ik en mijn zus en (broer*) hebben het allemaal maar wel in verschillende maten, mijn zus heeft het het minst en heeft nu de diane 35 pil, ze heeft nu geen 1 puistje meer, ik ben er dus ook erg jaloers op. Mijn broer had het tot nu toe het ergst, hij is langs de dermatoloog gegaan en heeft daar roaccutane gekregen, hij heeft dat ongeveer 4 maanden gehad en het was bijna volkomen weg, hij had last van droge ogen en een droge huid, zon beetje de bijwerkingen die het meest voorkomen. Maar nadat zijn kuur klaar was pleegde hij zelfmoord, Niemand weet wat precies de reden was maar we weten wel zeker dat het door meerdere situaties kwam en niet alleen door de acne. Maar het erge voor mij nu is dus dat mijn ouders bij mij nu geen roaccutane toestaan. Ze zijn nu als het ware een beetje tegen medicijnen vanwege dat incident met mijn broer. Ik wil echt heel graag aan de roaccutane maar het mag dus niet, ik weet de gevolgen en ik zal ook alles willen doen voor de roa omdat het bij iedereen zo goed geholpen heeft. Ik heb matige tot ernstige acne, ook heb ik het in mindere hoeveelheid op mijn borst en rug. Het enigste wat ik over een maand wel mag is de diane 35 pil maar ik denk dat die niet goed gaat helpen omdat ik meer acne heb dan mijn zus, waar het wel bij werkte. Ik weet nu dus niet wat te doen want binnekort moet ik stoppen met de fruitzuren omdat ik er dan al teveel heb gehad. Dan gaat mijn huidconditie dus weer achteruit terwijl het er nu stukken beter uitzag, ik heb veel last van rode/paarse vlekken op mijn wangen, met sommige stukken waar dan puistjes/ontstekingen zitten. De fruitzuren hebben goed geholpen maar als je ermee stopt verslechterd het resultaat. Als je mijn gezicht van voren ziet valt de acne niet goed op omdat ik weinig puistjes heb op mijn neus, voorhoofd, en kin, het is voor het merendeel alleen maar op mijn wangen.
Weet iemand iets wat voor medicijn ik misschien kan halen wat niet zo heftig is als de roa zodat ik mijn ouders kan overhalen om dan toch dat ene medicijn te gaan halen
alvast bedankt!

groetjes
pi_94052087
@lieveliesje, echt een super resultaat je ziet er dubbeldrie niks meer van!
@dumstic, heb sinds de roa altijd van die hoekjeswondjes die openbarsten: goed smeren!
@n-beekje, poe heftig snap je ouders, snap jou: neem ze mee naar iemand die er verstand van heeft dan kunnen ze horen over hun ervaringen met roaccutane, sterkte!

Hier weer een week wat rode plekken gehad, inderm erop gedaan en nu weer echt veel wondjes en pijnlijke plekken. Ik ga daar echt mee stoppen! Mijn huid zag er echt goed uit(vanaf begin 2e maand eigenlijk) maar er ontstaan de laatste tijd echt weer puistjes.. Zit nu 3,5 maand op 30 mg/dag... Iemand tips, en uppeppersssss. Oo ik kan móet als ik een bultje voel gewoon krabben echt slecht.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:47:10 #288
208466 southboy
Haha hoi!
pi_94064307
Ik ben nu net bijna 5 weken gestopt met de ROA. Het was m'n derde kuur en het was 20mg/p. Ik heb het 3 maanden geslikt en het is nu ook dan zowat helemaal weg. Het enige probleem waar ik mee zit is m'n droge gezicht.

Het is wel ietsje minder droog geworden, maar zodra er iemand aan m'n gezicht zit of ik zelf, dan komen er kleine schilfertjes.

Voor de kuur was het ook al droog, waarschijnlijk ook door de ROA. Maar ik blijf maar schilfers houden, kom ik hier ooit nog vanaf?

Ik smeer wel met Vaseline crème (van de huisarts), maar dat helpt niet voor een langdurig effect. Ik smeer het twee keer per week en ik kan niet normaal met m'n gezicht onder de douche, want dan hangen m'n schilfers er helemaal aan. Iemand tips of ervaringen dat dit nog een tijdje duurt voor dit weggaat?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!
pi_94123020
Zie dat meerdere mensen last hebben van gescheurde mondhoekjes. Ook ik ben nu een van de gelukkige...begon eerst links en nu ook rechts :S maar die SOS skin repair helpt dus wel goed daartegen..? Vandaag dag 118 gehad. Waarvan ehm iets van klein weekje op 70 mg e.d. bloedwaardes nog altijd prima. Verder binnenkant neus erg droog..als je bijv je binnenkant in wil vetten met vaseline is er wel bloed te zien alleen geen lopende bloedneus. Hoe hoger de dosis hoe groter de kans is dat het wegblijft toch mensen?
pi_94123161
Hoe hoger de dosis, des te sneller ben je er vanaf, als je aimt op een bepaalde cumulatieve dosis. Echter sommige dermatologen houden een bepaalde tijdsspanne aan met een daarbij zo hoog mogelijke dosis. Op die manier is het natuurlijk wel zo dat de kans groter is dat het wegblijft bij gebruik van een hogere dosis.
pi_94123513
2 weken medicijnen geslikt.
Mijn lippen zijn nou heel erg droog en deels kapot. Ook veel schilfers op mijn huid.
Smeer wel vaseline op mijn lippen dat helpt wel.
Ook zie ik af en toe wat bloed als ik snuit in een zakdoek en heb ik redelijk wat haarverlies. Komt iemand dat bekend voor?

Voor de rest nog geen verbetering.

Ik slik overigens sochtends 10mg en savonds 20mg.

[ Bericht 12% gewijzigd door pgrferrari op 14-03-2011 23:21:05 ]
pi_94123904
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:46 schreef Soulagement het volgende:
Huh, ik dacht dat ik gereageerd had. Maar hmm, ik weet het nu niet meer zo goed, lees overal verschillende dingen.. Met alcohol heb ik overigens totaal geen extra reactie ofzo. Was trouwens sowieso van plan om het dan een beetje mild te doseren. Als ik het dus nog ga doen.
Heb het uiteindelijk gedaan en geen spijt gehad van m'n keuze.
Ben nu alweer 6 maanden bezig met m'n 2e kuur. Nog 2 maanden slikken en hopelijk ben ik er dan écht voorgoed vanaf.
pi_94191519
Hallo beste mensen,

Al ooit een keer eerder gepost in dit topic maar dat was alweer in oktober aan het begin van mijn kuur. Ik ben nu bijna klaar en het leek me wel handig voor andere om mijn bevindingen te delen :-)

Ik ben eind september begonnen en heb sinds toen 60mg per dag geslikt (3 pillen bij het avondeten), ik weeg 90 kilo. Volgens mijn dermatoloog ben ik bijna op de cumulatieve dosis, ik hoef alleen nog de pilletjes die ik over heb op te maken en dan ben ik klaar. Ik heb dan ongeveer 7 maanden ROA gebruikt.

Letterlijk alle puistjes die ik had zijn helemaal weg, ik heb alleen nog wat rode vlekjes/littekens op mijn rug, maar dat is alleen een kwestie van geduld voor die weg zijn :-). Het duurde overigens ongeveer 4 maanden voor ik echt resultaat zag.

Ik heb gelukkig nooit echt hele erge last van bijwerkingen gehad behalve van (extreem) droge lippen en de laatste maanden droge ogen; als ik fiets huil ik echt tranen met tuiten. Andere bijwerkingen heb ik sporadisch gehad:
- Vermoeidheid: had ik in het begin sporadisch last van maar dan was ik ook echt HEEL erg moe
- Spierpijn: geen last van gehad, alleen leek mijn onderrug wat gevoeliger
- Droge huid: alleen mijn gezicht was echt super droog, ik heb "Shiseido Moisturizing Recovery Cream" gekocht bij de Douglas en dat was echt mijn redding, sinds ik dat gebruik is mijn gezicht eerder "vochtig" dan droog. Qua lip verzorging heb ik ongeveer alle merken geprobeerd en ik kan de volgende aanraden: Burt's Bees Wax (verkrijgbaar bij de Tuinen), Vichy Lippenbalsem. Die 2 werkte voor mij het beste.
- Droge neus: gehele kuur last van, ik gebruik "Nisita" (verkrijgbaar bij de apotheek) dat is een soort neus vaseline, ik smeer dit elke avond in mijn neus en heb vrijwel nergens last meer van.
- Misselijk: alleen in het begin een paar keer last van gehad

Ik ben ook een actief bodybuilder/powerlifter en heb vrijwel geen last gehad van de ROA tijdens mijn training. Het enige was dat mijn onderrug wat zwakker/gevoeliger leek dus ik ben een tijd van de zware deadlifts afgestapt, de laatste weken deadlift ik weer maar dan meer gericht op volume dan gewicht en dat gaat mijn onderrug prima af.

Hier nog een lijstje van supplementen die ik zonder problemen gebruik/heb gebruikt tijdens mijn kuur (mocht je je daar zorgen over maken):
- Proteine poeder - Dymatize of Optimum (let op dat je geen poeder koopt met extra vitamine's!)
- Jack3d of Hemo Rage Black
- Creatine Mono
- Vitamine C
- Vitamine B
- Vitamine D
- ZMA
- Cal/Mag/Zinc
- Omega-3
- Lecithine
- Pygeum

Ik hoop dat de gene die nog lang moeten hier iets aan hebben! :)
pi_94191650
Oh! Vergeet ik mijn alcohol bevindingen erbij te zetten!

Ik heb ongeveer 4x gedronken tijdens mijn kuur en het die 4x gehouden op 6-8 biertjes. Ik had het gevoel dat ik wat misselijker werd dan normaal, maar dat kon natuurlijk ook komen omdat ik heel lang niet heb gedronken... Verder geen problemen van ondervonden.

Ik weet niet of je een bericht kan editten, dus excuses voor de eventuele "dubbel-post".
pi_94229803
@EatMyBeat: jouw verhaal geeft moed aan de burger :)

Afgelopen maand was mijn ALAT waarde 51. De dermatoloog vond dit niet heel erg en liet mij dan ook op 60mg/d.

Gister weer bloed geprikt en nu is mijn ALAT waarde 69. Nu wilde de dermatoloog mijn dosis verlagen naar 40. Ik heb haar gezegd dat ik liever op 60 blijf en over een maand weer mijn bloed laat meten. Hiermee ging ze met tegenzin akkoord.

Overigens heb ik de hele kuur nog niets gedronken.

Heeft hier ook iemand last van een verhoogde ALAT waarde? En duurt het lang voordat je ALAT waarde weer onder de 40 komt wanneer je stopt met ROA?
pi_94235793
Een ALAT waarde van 69 is net buiten referentie, iemand met een leverontsteking zit in de duizendtallen, dus valt reuze mee.

Wanneer je gestopt bent met roa herstellen je leverwaarden vrij snel, denk dat je na 2 weken al wel weer binnen referentie zit.
pi_94237286
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:25 schreef Diabox het volgende:
Een ALAT waarde van 69 is net buiten referentie, iemand met een leverontsteking zit in de duizendtallen, dus valt reuze mee.

Wanneer je gestopt bent met roa herstellen je leverwaarden vrij snel, denk dat je na 2 weken al wel weer binnen referentie zit.
Ja maar ik heb geen leverontsteking, dus daar mag ik het natuurlijk niet mee vergelijken. Ik las ergens dat een huisarts je bij een ALAT-waarde van 1,5 al naar de internist stuurt voor een screening. Nu is dat niet nodig, omdat we wel weten waardoor de verhoging komt, maar tot hoever moet mijn lichaam goed blijven functioneren? 80, 100, 150, 200?
pi_94248334
Ben zelfstandig verhoogd naar 70 mg e.d bloedwaardes perfect gelukkig!
pi_94255151
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:06 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Ja maar ik heb geen leverontsteking, dus daar mag ik het natuurlijk niet mee vergelijken. Ik las ergens dat een huisarts je bij een ALAT-waarde van 1,5 al naar de internist stuurt voor een screening. Nu is dat niet nodig, omdat we wel weten waardoor de verhoging komt, maar tot hoever moet mijn lichaam goed blijven functioneren? 80, 100, 150, 200?
1,5 zegt vrij weinig, waarschijnlijk 'n andere eenheid dan gebruikelijk is (dus geen U/l). Anders kon ie iedereen ter wereld naar een internist sturen.

Jouw dermatoloog heeft de waarde U/l voor zich, alles onder de 50 is binnen de referentie waarde. Dus met 69 zit je daar echt heel weinig boven.
pi_94258152
Jullie moeten dat Auqapor vergeten en voor de Lypsyl gaan. Das pas goed spul! Heb allebei gebruikt maar Lypsyl is echt een lekker stevige lippenbalsem die erg lang blijft zitten je lippen instant zacht maakt :) En je hebt er maar heel weinig van nodig (zit in een potje).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')