quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:53 schreef Bart het volgende:
http://wiki.openttd.org/Hidden_features
Signal Autocomplete hebben we het over.
Ook dát is handig.quote:Cancel build
When you click and drag to build an object but it is in the wrong place, it will be built when you release the mouse button. Instead hold the mouse button and press Esc to cancel the build.
Dit ook, maar kan iemand me vertellen waarom hetzelfde stuk spoor op het ene vakje duurder is dan op het andere vakje (twee identieke vakjes, dus niet een schone en een ruwe). Heeft dit iets te maken met de gemeente waarin het vakje ligt.quote:Cost estimation
Hold Shift key while performing a build action. Works almost everywhere. Also allows you to cancel construction if you have already clicked (eg. about to build track in wrong place, just hold down Shift and release mouse button).
Woestijngrond, en tropische grond? Bomen? Oneffen ondergrond?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
Ook dát is handig.
[..]
Dit ook, maar kan iemand me vertellen waarom hetzelfde stuk spoor op het ene vakje duurder is dan op het andere vakje (twee identieke vakjes, dus niet een schone en een ruwe). Heeft dit iets te maken met de gemeente waarin het vakje ligt.
niemand weet wat te doen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:40 schreef knappert_ het volgende:
hee hallo!
Ik heb een vraagje, ik heb gisteren Open TTD geïnstalleerd, maar als ik aan het spelen ben dan verkleurd het scherm opeens heel vaag, in het paars/roze en lichtblauw. heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Mijn OS is W7 64bit.
bvd.
Probeer anders hamachi eens. VPN-tooltje.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:48 schreef Houzer het volgende:
Hoi,
Nu heb ik gister weeer openttd gedownload versie 1.0.5. om samen tegen mijn broer online te gaan spelen. Hij heeft ook versie 1.0.5. gedownload en geinstalleerd, alleen kunnen we elkaar niet vinden in de MP optie, als ik zelf een server start kan hij hem niet vinden en vice versa.
Is dit een bekend probleem? Wie kan mij helpen?
Heb je een oil well op het land, of een boorplatform op zee? En wat wil je nou precies van waar naar waar vervoeren? Want je maakt gewoon een station bij de oil well en een station bij een refinery en dan spoor ertussen en een trein laten rijden, of een boot van je boorplatform naar een dok bij de refinery...quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:57 schreef cherrycoke het volgende:
ik kom er niet uit ik heb maar een oil well {!!!"} op me map staan nou wil die graag van trein naar dock doen maar dat lukt me niet hoe krijg ik het voor me kaar?
http://img201.imageshack.us/img201/1986/69161204.png plaatje 1quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:06 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
het probleem is meer dat ie altijd ook bij onloaden ook take cargo zegt
en zo
[ afbeelding ]
wil ik het hebben! maar hij pakt hem niet mede omdat (denk ik) de trein gelijk de olie weer mee terug neemt en ik de melding krijg dat die trein weer lost is
Inderdaad, dat mensen dat nog gebruiken .quote:
Of ctrl ingedrukt houden tijdens het plaatsen, dan kan je hem linken aan de dok.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:32 schreef Bart het volgende:
Je moet je station natuurlijk wel tegen het dok aanplaatsen he, zodat die hetzelfde stationsnaam krijgt.
Mijn server doet de laatste tijd een beetje raar...quote:
dank u! eindelijk weet ik hoe transfers werkenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Of ctrl ingedrukt houden tijdens het plaatsen, dan kan je hem linken aan de dok.
Wat ik met transferstations wel balen vind, is dat één van de transporten niks verdient. Als je bijvoorbeeld van 3 kolenmijnen vrachtwagens laat rijden naar één centraal kolenstation, en de kolen van daar uit verder vervoert, dan verdienen die vrachtwagens niks. Zo blijf je dus altijd verliesgevende voertuigen hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:30 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dank u! eindelijk weet ik hoe transfers werken
Nee, inflatie is niet terug te draaien. Ik snap überhaupt niet waarom mensen het aan hebben staan, het voegt werkelijk niets toe .quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:38 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wat ik met transferstations wel balen vind, is dat één van de transporten niks verdient. Als je bijvoorbeeld van 3 kolenmijnen vrachtwagens laat rijden naar één centraal kolenstation, en de kolen van daar uit verder vervoert, dan verdienen die vrachtwagens niks. Zo blijf je dus altijd verliesgevende voertuigen hebben.
Heeft iemand trouwens enig idee of je inflatie kunt terugdraaien? Ik heb namelijk een paar vette grf's maar nu zijn de gebruikskosten 266 miljoen per jaar. Terwijl de winst 250 miljoen is. Balen dus.
edit: godver, die inflatie is echt, maar dan ook ECHT kut. Geen enkele trein maakt meer winst. Kan ik dat echt niet terugdraaien? Anders is heel de map verneukt!
Da's dan mooi kut. Nu maakt er zelfs geen enkel voertuig meer winst. Operatiekosten van een bus: 2,4 miljoen per jaar. Omzet: 1,5 miljoen. Winst... kut!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, inflatie is niet terug te draaien. Ik snap überhaupt niet waarom mensen het aan hebben staan, het voegt werkelijk niets toe .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |