abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 januari 2011 @ 18:20:52 #1
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91075439
Laatste post vorige topic:

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:18 schreef Vortix het volgende:

[..]

Zien er inderdaad een stuk handiger uit dan gewone haken. Maar aangezien de meeste Natressers geen MOLLE vesten hebben... ;)
Lul verder!
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 9 januari 2011 @ 18:51:33 #2
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91076680
quote:
Militairen van 30 Natresbataljon hebben begin januari 2011 geholpen bij de evacuatie van bewoners die te kampen hadden met hoog water in de Zuid-Limburgse dorpen Borgharen en Itteren.
pi_91082256
update:

onze inzet is 'waarschijnlijk' morgenvroeg, wanneer de Maas in Venlo op het hoogste punt staat
Nastresser
  zondag 9 januari 2011 @ 20:56:13 #4
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91084946
Denk dat het spreekwoord 'Van uitstel komt afstel' hier wel van pas is. -O-
pi_91095149
quote:
Op zondag 9 januari 2011 18:20 schreef Vortix het volgende:
Laatste post vorige topic:

Zien er inderdaad een stuk handiger uit dan gewone haken. Maar aangezien de meeste Natressers geen MOLLE vesten hebben
En kun/mag je die haken zo gebruiken in het kader van eenheid van tenue?

[ Bericht 8% gewijzigd door wiver op 09-01-2011 23:25:33 ]
pi_91098474
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:13 schreef wiver het volgende:

[..]

En kun/mag je die haken zo gebruiken in het kader van eenheid van tenue?
Bij onze ALO1 wel, iedereen had verschillende soorten haken. Zolang ze maar niet glimmen is het goed.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91098964
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:56 schreef Schild het volgende:
Denk dat het spreekwoord 'Van uitstel komt afstel' hier wel van pas is. -O-
gelijk heb je. heb te horen gekregen dat ik mag uitslapen
Nastresser
pi_91099678
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:37 schreef Leopaard het volgende:

[..]

gelijk heb je. heb te horen gekregen dat ik mag uitslapen
-O-
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  maandag 10 januari 2011 @ 14:25:54 #9
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91114145
@Leopaard; vanochtend is er 1x MB en 2x 4tonner vertrokken vanaf NDK, waar ze heen gingen weet ik niet, maar met jouw informatie verwacht ik toch wel dat ze een hoogwater inzet hebben.
pi_91114176
PP ook present op AMO1 2011, maar ik heb mijn spulletjes al in nov gehaald. Geen opsvest maar bokketuig (wat in mijn beleving nu gewoon volstaat, wellicht verandert mijn mening daarover na de AMO maar ik verwacht het niet). Zelfs een DT gekregen (minus zwarte lage schoenen)! Alleen tent, handschoenen GVT, sokken GVT en veldpet niet, maar dat verschilde per maat (ik had redelijk veel geluk).

Ga zelf nog een hoofdlampje, horloge, handschoenen en muts (al) aanschaffen. Wacht alleen nog op de meldinstructie van het SBat.

Zin in!
pi_91115659
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef PugaPyga het volgende:
PP ook present op AMO1 2011, maar ik heb mijn spulletjes al in nov gehaald. Geen opsvest maar bokketuig (wat in mijn beleving nu gewoon volstaat, wellicht verandert mijn mening daarover na de AMO maar ik verwacht het niet). Zelfs een DT gekregen (minus zwarte lage schoenen)! Alleen tent, handschoenen GVT, sokken GVT en veldpet niet, maar dat verschilde per maat (ik had redelijk veel geluk).

Ga zelf nog een hoofdlampje, horloge, handschoenen en muts (al) aanschaffen. Wacht alleen nog op de meldinstructie van het SBat.

Zin in!
Tot de 24ste dan! :D

Veldpet schijnt erg handig te zijn. Die zou ik zelf nog even kopen. Ben benieuwd of ik alles krijg.

Hoe zit het inmiddels met de gevechtslaarzen? Worden die weer uitgereikt?
pi_91120945
Ik heb contact met een aantal mensen die tegelijk met mij gekleed zijn en de AMO van nov 2010 gelopen hebben en één ervan zegt dat ze geen veldpetten gebruikt hebben (want niet verstrekt) en dus al vanaf dag 1 noodgedwongen met baret rondgelopen hebben. Geen noodzaak om die te kopen dus. Begreep wel dat een zwarte/groene/bruine muts aan te raden is (voor de momenten dat je geen helm op hoeft, alternatief is toch je helm ophouden). Eigen handschoenen (indien niet verstrekt) zijn een absolute must.

Toen ik ging kleden waren er zwarte gevechtslaarzen op voorraad, weet niet hoe het nu is. Handschoenen waren er in een hoop maten nog wel, maar niet in de mijne.

Overigens hebben sommige andere kandidaten nog een vooropkomst in Assen, maar dat verschilt per Bat denk ik (20NatResBat had ook geen vertegenwoordiger naar de kleeddag gestuurd terwijl drie andere Bats (haha) dat wel hadden.

Ik zie je in Assen de 24e!
pi_91125293
ik heb mijn gevechtslaarzen ook pas 3 maanden later gekregen, waren toen ook op. Maakt me verder niet uit want ze liggen nu fijn op zolder. Ik had nog 3 paar M90's staan die ik nu gebruik. Vele malen beter vind ik.

@schild,

dat zou heel goed kunnen. Lijkt erop dat ze alleen wat chauffeurs opgeroepen hebben om mensen/materieel te vervoeren bij hoogwater inzet
Nastresser
pi_91125307
Je hebt wel je baret op de kazerne, maar niet in het veld. Daar mochten de mensen met een veldpet, de veldpet ophebben en de mensen zonder de helm. Geloof me, dat gaat na een tijdje echt vervelend zitten..

-edit- wat ik dus wil zeggen, zou er maar wel een aanschaffen! Was ik toendertijd erg blij meegeweest.
pi_91126252
Morgen na een jaar wachten eindelijk de voorlichting in breda *O*
Wie nog meer?
buzz buzz buzz
pi_91127181
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:35 schreef StinsonB het volgende:
Je hebt wel je baret op de kazerne, maar niet in het veld. Daar mochten de mensen met een veldpet, de veldpet ophebben en de mensen zonder de helm. Geloof me, dat gaat na een tijdje echt vervelend zitten..

-edit- wat ik dus wil zeggen, zou er maar wel een aanschaffen! Was ik toendertijd erg blij meegeweest.
Vandaar de muts ;)

-edit- Kanttekening is wel dat de AMO in november bij SBat Zuid plaatsvond, wij gaan naar Noord. Wellicht gelden daar andere richtlijnen. Wederom: meldinstructie afwachten...
pi_91136370
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:11 schreef PugaPyga het volgende:

[..]

Vandaar de muts ;)

-edit- Kanttekening is wel dat de AMO in november bij SBat Zuid plaatsvond, wij gaan naar Noord. Wellicht gelden daar andere richtlijnen. Wederom: meldinstructie afwachten...
[quote]1s.gif[b] Op maandag 10 januari 2011 19:11 schreef

Helemaal over de muts heen gelezen haha, exuses! Dat is misschien ook een alternatief, maar wie weet is het een stuk warmer de komende tijd. In oktober toen ik mijn AMO had was het in ieder geval te warm voor de muts en ook veel te warm voor een helm de hele tijd :P.

Geluk doen ze bij mijn bataljon niet zo moeilijk over wat je op moet hebben tijdens patrouilles/wachtlopen.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:01:51 #18
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91141241
Heb vandaag inderdaad mijn SLD1 strepen ontvangen. Ik mag ze welgeteld vier weken dragen :')
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91141609
*O* Ik mag morgen weer, heb er zin an! Hopelijk in maart/april de AMO+ doen, hebben we dat ook weer gehad ;)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91142297
Even een tvp.

Wordt hopelijk deze week nog teruggebeld over mijn opkomstdatum.
Gr. Gr.
pi_91144302
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:01 schreef Vortix het volgende:
Heb vandaag inderdaad mijn SLD1 strepen ontvangen. Ik mag ze welgeteld vier weken dragen :')
En dat is omdat?
pi_91144852
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:02 schreef TMartina het volgende:

[..]

En dat is omdat?
meneer verkast naar de parel van t zuiden :)
Blood Sugar Sex Magik
pi_91144903
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

meneer verkast naar de parel van t zuiden :)
Je bedoelt Utrecht? Ja dat is inderdaad de Parel van het zuiden :).

* Vronsky weigert alles onder de rivieren te erkennen.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:19:17 #24
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91144938
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

meneer verkast naar de parel van t zuiden :)
*O*
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91145695
lucky bastard :P
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:43:05 #26
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91145733
Whehe. Tja, wordt ondertussen ook al eens tijd, ik zou eigenlijk tegelijk met jou begonnen zijn :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91145798
Bah, mazzelpik :P, als de VVD niet zo hard had staan liegen over de bezuinigingen terugdraaien begon ik over 2 weken in de AMO haha.
Maar toch, veel plezier in Nederlands-België ;)
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:49:56 #28
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91145926
:D Thanks :)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91149771
Toch maar een veldpetje en handschoenen regelen dus als ik ze niet krijg uitgereikt.

Verder nog twee weken rustig aan doen en niet hardlopen. Heb verdomme scheenbeenirritatie als gevolg van het hardlopen :s, dat wordt twee weken rustig aan doen dus tot aan de Amo en koelen met ijs en ontstekingsremmers.
pi_91151357
Het KNMI zegt (vooruitzichten lange termijn tot 25 januari): "Grote kans op aanhouden van het wisselvallige weertype met daarbij temperaturen die dalen naar ongeveer normale waarden". Aangezien 'normaal' rond die tijd nog geen graad boven nul is laat ik die veldpet tot nader order of tot de vooruitzichten veranderen lekker zitten ;)

Vervelend van die scheenbeenirritatie, succes d'rmee!
pi_91152942
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:43 schreef PugaPyga het volgende:
Het KNMI zegt (vooruitzichten lange termijn tot 25 januari): "Grote kans op aanhouden van het wisselvallige weertype met daarbij temperaturen die dalen naar ongeveer normale waarden". Aangezien 'normaal' rond die tijd nog geen graad boven nul is laat ik die veldpet tot nader order of tot de vooruitzichten veranderen lekker zitten ;)

Vervelend van die scheenbeenirritatie, succes d'rmee!
Ja, zo ff naar de dok. Hardlopen deed gisteren onwijs veel pijn. Echt butt dat dit nu gebeurt. Hopelijk kan hij me iets geven waarmee ik er in twee weken vanaf ben.
pi_91153199
mee uitkijken! kan een beginnende scheenbeenvliesontsteking zijn. En als je dat hebt, ben je verder van huis. Ask Bouke ;)
Nastresser
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:53:07 #33
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91153291
Ja daar moet je inderdaad mee oppassen. Ik heb vorige week bij kickboxen ook een flinke poeier op mijn rechterscheen gehad, en daar ben ik momenteel ook behoorlijk zuinig op... Dus ;)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91153362
Had er al wat over gelezen op internet. Het is (waarschijnlijk) shin splint, als ik mijn symptomen vergelijk met wat erover wordt geschreven. De oorzaken kloppen ook, helaas....

Los van wat de dok zegt sowieso rust tot start AMO. Als de pijn weg is kom ik die twee weken wel door.
pi_91158191
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:50 schreef Leopaard het volgende:
mee uitkijken! kan een beginnende scheenbeenvliesontsteking zijn. En als je dat hebt, ben je verder van huis. Ask Bouke ;)
Klopt, dat wil je niet chronisch hebben. En het is geen scheenbeenvliesontsteking maar compartiment syndroom. Shin splints is een verzamelnaam voor alle onderbeenklachten.

Compartimentsyndroom houd min of meer in dat het zakje waar (in dit geval) je scheenbeenspier in zit de groei van je spier niet bij kan houden en niet mee rekt. Je krijgt dan overdruk en dat doet echt pijn.
ben je een eigenwijze lul en loop je (op pijnstillers) door dan ontwikkel je bovenstaande chronisch en dan ben je echt ver van huis.
Ik ben 2x geopereerd en heb een tijdje in het MRC in doorn door mogen brengen. En geloof me, dat is t allemaal echt helemaal niet waard!
pi_91165164
Nou, terug van de doc. Zijn conclusie is een geirriteerd scheenbeenvlies. Ik heb diclofenac (ontstekingsremmer) gekregen om vlak voor en deels tijdens de AMO te nemen. Aangezien ik er echter eerder vanaf wil sowieso rust en zelf al maar wat aspirine slikken. Aspirines als ontstekingsremmer kan in dit geval geen kwaad denk ik.

Verder op verscheidene hardloopsites iets hierover gelezen en ik zie vrijwel overal in min of meer gelijke mate het verhaal van Bouke terug. Het is ook precies een plekje op de binnenzijde van mijn scheenbeen, zo'n 8cm boven de enkel. Van die sites haal ik dat koelen met ijs ook verstandig kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door CpV op 11-01-2011 16:26:22 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:04:05 #37
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91165309
Hmprf. Succes ermee, behoorlijk irritante blessure.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91165668
Dankje!

Ik hoop vooral dat het nog niet ontstoken is. Ik lees vaak dat als dat het geval is de huid rood en verdikt is, en dat de plek warm aanvoelt. Niks van dat alles is gelukkig het geval. Dan zou het nog onder overbelasting vallen en zou ik er wel in twee weken vanaf moeten zijn denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door CpV op 11-01-2011 16:25:24 ]
pi_91172500
Slim, ibu nemen tijdens de amo. loop jezelf direct ongeschikt voor de dienst :P

Veel koelen, en straks belasting rustig opbouwen. en fatsoenlijke schoenen dragen.
pi_91173666
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:43 schreef Bouke-p het volgende:
Slim, ibu nemen tijdens de amo. loop jezelf direct ongeschikt voor de dienst :P

Veel koelen, en straks belasting rustig opbouwen. en fatsoenlijke schoenen dragen.
Daarom wil ik er ook al vanaf zijn, of in ieder geval tot een aanvaardbaar niveau, voordat ik aan de AMO begin ;).

Had ook al bedacht dat de AMO doorrennen op pijnstillers niet zo'n goed idee was. :Y
pi_91178665
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:07 schreef CpV het volgende:

[..]

Daarom wil ik er ook al vanaf zijn, of in ieder geval tot een aanvaardbaar niveau, voordat ik aan de AMO begin ;).

Had ook al bedacht dat de AMO doorrennen op pijnstillers niet zo'n goed idee was. :Y
Mocht je overwegen de AMO1(neem ik aan) Toch niet te kunnen doen, maakt niet uit; meld het gerust. Dan neem ik wel je plek over hehehe:)
pi_91189937
Vanavond voorlichting gehad.
30e bataljon here we come! 8-)
buzz buzz buzz
pi_91191143
Ik heb de avond maar met de hakken over de sloot overleefd... Wat een koppijn :(
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91192683
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:26 schreef laptoptas het volgende:
Vanavond voorlichting gehad.
30e bataljon here we come! 8-)
yeaaah good luck with that
pi_91226027
Vandaag meldingsinstructie ontvangen! *O*

Scheenbeen voelt gelukkig alweer beter aan dan maandag. Pijn is een stuk minder, dat gaat zeker goedkomen binnen 1,5 week. Misschien nog wat conditie bijhouden op een cross-trainer, toch een soort hardlopen maar niet zo heftig voor de benen.
pi_91262977
hallo,

Weet iemand iets af van die keuringsstop waar ze het over hebben voor de natres? Want ik zou op 19 oktober 2010 gekeurd worden. Alleen ging ik een week daarvoor door mijn enkel, enkelband ingescheurd. Dus moest ik afbellen en terugbellen als ik genezen was. Toen ik dus genezen was (half december) belde ik op om een nieuwe datum te maken. Alleen vertelde ze mij dat er voorlopig niemand gekeurd ging worden. Alleen nu lees ik her en der dat er toch opkomsten zijn? Ik heb de AMO voor beroepsmilitair al ooit volbracht (in 2008).

Gr Twan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twann... op 13-01-2011 14:39:45 ]
pi_91312328
Net belletje gehad van het 50e natres batt.: wordt daar per 1 februari aangesteld als Reservist *O* *O*
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:27:32 #48
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91312873
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:17 schreef hoogvlieger het volgende:
Net belletje gehad van het 50e natres batt.: wordt daar per 1 februari aangesteld als Reservist *O* *O*
Mooi. :)
En, keuring, AMO, AMO+ etc. allemaal niet nodig? ^O^
pi_91313102
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:27 schreef Schild het volgende:

[..]

Mooi. :)
En, keuring, AMO, AMO+ etc. allemaal niet nodig? ^O^
Schijnbaar niet. Word gelijk aangesteld bij het 50e. Zou natuurlijk kunnen dat ze even contact hebben gehad met Breda om te checken wat ik allemaal al gedaan had ofso.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:40:41 #50
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91313510
Als het kan moet je eens, na een tijdje Sld, proberen of je bij de Natres een plava functie kan draaien.
Zodra je dan terug wilt naar de KMA kan je al aantonen dat je leidinggevende functie hebt gedraaid. ;)
pi_91314044
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:17 schreef hoogvlieger het volgende:
Net belletje gehad van het 50e natres batt.: wordt daar per 1 februari aangesteld als Reservist *O* *O*
Gefeliciteerd! Welke compagnie?
pi_91314102
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:50 schreef Druid het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Welke compagnie?
geun idee, krijg later nog meer info.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91314126
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef Schild het volgende:
Als het kan moet je eens, na een tijdje Sld, proberen of je bij de Natres een plava functie kan draaien.
Zodra je dan terug wilt naar de KMA kan je al aantonen dat je leidinggevende functie hebt gedraaid. ;)
Zou idd erg mooi zijn.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91317326
Gefeliciteerd! Goed werk :).
pi_91418072
^O^
pi_91425790
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:52 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Zou idd erg mooi zijn.
klinkt inderdaad erg mooi. Maar als ik dan even naar de realiteit kijk bij mij in compagnie/peloton dan duurt het wel even voordat dat lukt. De doorstroom is niet erg groot want de functies komen pas vrij als er iemand weggaat en er zijn vaak wachtlijsten. Bij ons zijn de meeste plava's een jaartje of 10 soldaat geweest.

En ik heb het vage vermoeden dat jij niet zo lang wil wachten.
  zondag 16 januari 2011 @ 20:43:10 #57
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91429039
Bij 50Natresbat zoeken ze 7 plava's, even snel gekeken. :s)

[ Bericht 6% gewijzigd door Schild op 16-01-2011 22:05:15 ]
pi_91465510
Net even met het schoolbataljon gebeld en geregeld dat ik daar kan tukken van zondag op maandag. Kan ik in alle rust en (hopelijk) zonder files richting Assen tuffen, en heb ik geen risico op te laat komen maandag :).

Scheenbeen voelt een stuk beter en heb er vrijwel geen last meer van. Vanaf morgen even kijken hoe het voelt zonder diclofenac. In ieder geval tot en met zondag rust met het beentje... en dan maandag er tegenaan!
pi_91511587
quote]1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:27 schreef CpV het volgende:
Net even met het schoolbataljon gebeld en geregeld dat ik daar kan tukken van zondag op maandag. Kan ik in alle rust en (hopelijk) zonder files richting Assen tuffen, en heb ik geen risico op te laat komen maandag :).

Scheenbeen voelt een stuk beter en heb er vrijwel geen last meer van. Vanaf morgen even kijken hoe het voelt zonder diclofenac. In ieder geval tot en met zondag rust met het beentje... en dan maandag er tegenaan!
[/quote]

Ik blijf zondag op maandag ook slapen in Assen!
Dan zie ik jullie daar :-)

Ben ontzettend nerveus.. Ik kijk hier al zolang naar uit dat ik heel bang ben
dat ik me niet genoeg voorbereid heb! Ik kan nu 4 km hardlopen,
me 25 keer opdrukken en een aantal sit-ups doen.
pi_91512538
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:27 schreef CpV het volgende:
Net even met het schoolbataljon gebeld en geregeld dat ik daar kan tukken van zondag op maandag. Kan ik in alle rust en (hopelijk) zonder files richting Assen tuffen, en heb ik geen risico op te laat komen maandag :).

Scheenbeen voelt een stuk beter en heb er vrijwel geen last meer van. Vanaf morgen even kijken hoe het voelt zonder diclofenac. In ieder geval tot en met zondag rust met het beentje... en dan maandag er tegenaan!
Vrijwel geen last. Ik hoop voor je dat het goed gaat, maar let op, want je wil geen scheenvliesontsteking krijgen.
pi_91512793
Ik overnacht ook zondag al in Assen, 't is toch een aardig stuk rijden. Heb er vooral heel veel zin in nu het eindelijk gaat beginnen! Ben nu m'n gevechtslaarzen aan het inlopen, dienst-Nikes mochten er gisteren aan geloven tijdens een rustig rondje.

@Reverz: ik zou me niet al te nerveus maken als ik jou was :) Gewoon goed uitgerust opkomen, extra trainen deze week werkt alleen maar averechts...
pi_91513586
@PugaPyga

Thnx.. Hopelijk geeft me dat iets meer nachtrust :-)
Maar hebben jullie je spullen al op kunnen halen dan?
Ik mag deze pas donderdag ophalen!
pi_91516161
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:32 schreef R3V3RZ het volgende:
quote][ afbeelding ] Op maandag 17 januari 2011 15:27 schreef CpV het volgende:
Net even met het schoolbataljon gebeld en geregeld dat ik daar kan tukken van zondag op maandag. Kan ik in alle rust en (hopelijk) zonder files richting Assen tuffen, en heb ik geen risico op te laat komen maandag :).

Scheenbeen voelt een stuk beter en heb er vrijwel geen last meer van. Vanaf morgen even kijken hoe het voelt zonder diclofenac. In ieder geval tot en met zondag rust met het beentje... en dan maandag er tegenaan!
quote:
Ik blijf zondag op maandag ook slapen in Assen!
Dan zie ik jullie daar :-)

Ben ontzettend nerveus.. Ik kijk hier al zolang naar uit dat ik heel bang ben
dat ik me niet genoeg voorbereid heb! Ik kan nu 4 km hardlopen,
me 25 keer opdrukken en een aantal sit-ups doen.
het is 2 weken amo, en ook niet de meest fanatieke variant. Niet de eco ;)
en het is 2400m in 12 minuuten, 20 push ups en30 situps :P Valt allemaal best wel mee, gewoon dr heen gaan en alles beleven.

Tip: als je een wachtmeester als instructeur hebt, blijf m sergeant noemen. Vinden ze leuk :+
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:06:22 #64
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91516211
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:05 schreef Bouke-p het volgende:

Tip: als je een wachtmeester als instructeur hebt, blijf m sergeant noemen. Vinden ze leuk :+
_O-
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91516830
w/
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91517355
Zijn er nog mensen voor de AMO van 21 februari hier?

Hebben jullie al meer gehoord over waar wanneer etc?
pi_91517862
Ik denk in Zuid, aangezien de volgende in Noord is...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91517973
Staat ook op de website van defensie:

http://www.defensie.nl/la(...)n/aanmeldingstraject

AMO1: start 24 januari (week 4-5), Sbat Noord
AMO2: start 21 februari (week 8-9), Sbat Zuid
AMO3: start 11 april (week 15-16), Sbat Noord
AMO4: start 20 juni (week 25-26), Sbat Zuid
AMO5: start 27 juni (week 26-27), Sbat Noord
AMO6: start 22 augustus (week 34-35), Sbat Zuid
AMO7: start 7 november (week 45-46), Sbat Zuid
AMO8: start 5 december (week 49-50), Sbat Noord
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91528303
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:58 schreef PugaPyga het volgende:
Ik overnacht ook zondag al in Assen, 't is toch een aardig stuk rijden. Heb er vooral heel veel zin in nu het eindelijk gaat beginnen! Ben nu m'n gevechtslaarzen aan het inlopen, dienst-Nikes mochten er gisteren aan geloven tijdens een rustig rondje.

@Reverz: ik zou me niet al te nerveus maken als ik jou was :) Gewoon goed uitgerust opkomen, extra trainen deze week werkt alleen maar averechts...
Leuk!

Zie jullie allemaal zondag :).

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vrijwel geen last. Ik hoop voor je dat het goed gaat, maar let op, want je wil geen scheenvliesontsteking krijgen.
I know. Ik let erop. Ik stop vanaf morgen met de Diclofenac, dan kan ik even kijken hoe het voelt zonder pijnstillers. Hardlopen zal ik mee uit moeten kijken tijdens de AMO. Ik denk dat het al een boel helpt als ik niet gelijk vol ga ;). Even goed opletten.

En R3V3RZ, jou zie ik donderdag dan. Ik moet ook donderdag m'n spullen ophalen.
pi_91557264
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:14 schreef CpV het volgende:

[..]

Leuk!

Zie jullie allemaal zondag :).

[..]

I know. Ik let erop. Ik stop vanaf morgen met de Diclofenac, dan kan ik even kijken hoe het voelt zonder pijnstillers. Hardlopen zal ik mee uit moeten kijken tijdens de AMO. Ik denk dat het al een boel helpt als ik niet gelijk vol ga ;). Even goed opletten.

En R3V3RZ, jou zie ik donderdag dan. Ik moet ook donderdag m'n spullen ophalen.
Tot morgen! Ben benieuwd of het allemaal in mijn golfje past :P
pi_91558148
Mag 18 feb mn spullen gaan halen in soesterberg. Bewaar je je pgu eigenlijk thuis of word het allemaal naar amersfoort gestuurt?
Blood Sugar Sex Magik
pi_91558231
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:49 schreef R3V3RZ het volgende:

[..]

Tot morgen! Ben benieuwd of het allemaal in mijn golfje past :P
Imperial mee O-) ...
pi_91558448
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 13:10 schreef hoogvlieger het volgende:
Mag 18 feb mn spullen gaan halen in soesterberg. Bewaar je je pgu eigenlijk thuis of word het allemaal naar amersfoort gestuurt?
Alles thuis
pi_91560178
Idd alles mee naar huis en het past goed in een Clio, dus een Golf zonder imperiaal moet ook lukken ;-) Ik heb voor zondag een beetje herpakt thuis en heb nu 1 volle plunjebaal, 1 volle goederentas en 4 paar schoenen (paste niet meer in de tassen, dus neem een extra sporttas mee voor de schoenen). Ik hoop dat jullie het meeste mee kunnen krijgen morgen.

DT kan je natuurlijk thuis laten en dat scheelt wel iets (maar wellicht krijg je die nog niet, was bij ons eigenlijk ook niet gepland). Als je nog geen DT hoeft te passen (+ naar de kleermaker voor aanpassingen en emblemen) scheelt dat wel in de eindtijd.

Heb er echt heel veel zin in. Weet iemand trouwens of we het Hamil in Assen krijgen uitgereikt? Staat namelijk op de uitnodiging als puntje meenemen, maar heb ik nooit verstrekt gekregen. Wij hebben ook geen vooropkomst gehad terwijl sommige andere Bataljons dat wel hebben.

Succes morgen en tot zondag!
pi_91560494
Misschien een beetje stomme vraag; Maar wat is een DT? Dagelijks Tenue?
En hebben jullie dat dingetje van de Tandarts voor elkaar gekregen? Volgens de mijne was dat nog iets van voor de oorlog (beetje overdreven maar ach, aardige vent).
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:06:19 #76
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91560495
Hamil krijg je dan in Assen als het goed is.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91560651
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:06 schreef R3V3RZ het volgende:
Misschien een beetje stomme vraag; Maar wat is een DT? Dagelijks Tenue?
En hebben jullie dat dingetje van de Tandarts voor elkaar gekregen? Volgens de mijne was dat nog iets van voor de oorlog (beetje overdreven maar ach, aardige vent).
Hier hetzelfde. Werken ze al 10 jaar niet meer mee kreeg ik te horen.

Heb nu een overzicht gekregen van wanneer ik ben geweest. Lijkt me niet bepaald hetzelfde, maargoed.. dat zien we wel bij opkomst.
pi_91560779
Heb begrepen dat bij de vorige AMO in Oirschot niet naar een saneringskaart gevraagd is. Heb er ook geen, geen tijd om dat zo snel te regelen ook.

Het Hamil is trouwens al wel als pdf te downloaden op het intraweb.
pi_91561251
Mooi!

Intraweb kan ik nog niet op.
pi_91561399
Wat is een DT nou? :P
pi_91561469
Dagelijks Tenue ;). Je mooie pakkie zegmaar.
pi_91561490
Dagelijks Tenue oftewel je nette pak ;-) hoeft dus niet mee naar Assen maar misschien krijg je het ook nieteens uitgereikt, was bij ons zoals gezegd ook niet gepland.
pi_91561699
Okay thnx! Had ik het toch aardig goed gegokt ;)
pi_91561814
@PugaPyga:

Heb je al een baret uitgereikt gekregen, of krijgen we die dus echt pas na voltooiing van de AMO?
pi_91562489
Ik heb 2 stuks baret, maar nog zonder embleem ;-) In principe mag je dat ding volgens mij pas na de AMO dragen, maar als de veldpetten nog steeds op zijn (niet in alle maten trouwens) maken ze misschien weer een uitzondering. Ik heb voor de zekerheid een zwarte Cdo-muts mee ;-)
pi_91562761
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:40 schreef hcwp het volgende:
Staat ook op de website van defensie:

http://www.defensie.nl/la(...)n/aanmeldingstraject

AMO1: start 24 januari (week 4-5), Sbat Noord
AMO2: start 21 februari (week 8-9), Sbat Zuid
AMO3: start 11 april (week 15-16), Sbat Noord
AMO4: start 20 juni (week 25-26), Sbat Zuid
AMO5: start 27 juni (week 26-27), Sbat Noord
AMO6: start 22 augustus (week 34-35), Sbat Zuid
AMO7: start 7 november (week 45-46), Sbat Zuid
AMO8: start 5 december (week 49-50), Sbat Noord
Even ter verduidelijking, AMO3 is in maart, waardoor ik zelf ook van een koude kermis thuiskwam toen ik hoorde dat er "helemaal geen AMO in april is."
mompelmompel :( ...
pi_91563099
24 januari (Assen)
21 februari (Oirschot)
14 maart (Assen)
20 juni (Oirschot)
27 juni (Assen)
22 augustus (Oirschot)
21 november (Assen)
5 december (Oirschot)
pi_91563174
Saneringskaart heb je als Natres niet nodig...

Beroeps gaan naar de tandarts op de kazerne, daarvoor zullen ze die wel nodig hebben.
pi_91563381
Zoiets verwachtte ik al, we hebben natuurlijk een standaard meldinstructie gekregen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:29:22 #90
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91564134
Volgens mij staat bij de meldinstructie ook nog iets van een bloedgroepenkaart ofzo..?
Die is ook niet nodig. ;)
pi_91564319
Maar daar staat ook achter 'indien in bezit' ;-)
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:10:25 #92
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91566081
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:12 schreef PugaPyga het volgende:
Zoiets verwachtte ik al, we hebben natuurlijk een standaard meldinstructie gekregen.
Ook voor beroeps geldt 'indien in bezit.'
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91566469
Dat bevestigt mijn vermoeden dat het om een standaard meldinstructie gaat ja
pi_91568085
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:29 schreef Schild het volgende:
Volgens mij staat bij de meldinstructie ook nog iets van een bloedgroepenkaart ofzo..?
Die is ook niet nodig. ;)
is allemaal verouderd, tegenwoordig staat de bloedgroep ook niet meer op je hepla. ik zag hierboven nog iets over de saneringskaart van de tandarts, das ook niet meer nodig. Je kunt bij de militaire tandarts nog wel een dentalfit verklaring krijgen maar dat is eigenlijk alleen nodig als je op uitzending gaat. De arts geeft dan aan dat er de komende Xtijd geen problemen verwacht worden met je gebit.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:02:49 #95
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91568788
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 16:48 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

is allemaal verouderd, tegenwoordig staat de bloedgroep ook niet meer op je hepla
? :{

quote:
. ik zag hierboven nog iets over de saneringskaart van de tandarts, das ook niet meer nodig. Je kunt bij de militaire tandarts nog wel een dentalfit verklaring krijgen maar dat is eigenlijk alleen nodig als je op uitzending gaat. De arts geeft dan aan dat er de komende Xtijd geen problemen verwacht worden met je gebit.
Een gesaneerd gebit is ook niet alleen voor uitzendingen hoor?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91569950
Nee, maar die kaart krijg je alleen nog als je op uitzending gaat. Of anders gezegd, dan heb je m echt nodig.

Wbt de bloedgroep op de hepla, ik hoef jou niet uit te leggen dat je niet zomaar bloed krijgt en dat indien je het nodig hebt ze eerst bepalen welke bloedgroep je hebt alvorens je vol te gieten met wat je op je helm/kleding gekalkt hebt.
pi_91570097
wanneer is dat dan ingevoerd? want op mijn hepla van 1,5 jaar oud staat het nog wel. Werd tijdens de amo bloed voor geprikt.
edit: schiet me zelfs te binnen dat we de hepla op de schietbaan verplicht bij moeten hebben ivm de bloedgroep in het geval van een ongeluk.
pi_91570348
Sinds een half of 3kwart jaar ofzo. De nieuwelingen bij ons hebben alleen nog naam, geloof en reg nummer op t plaatje staan.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:50:15 #99
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91570870
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 17:28 schreef Bouke-p het volgende:
Nee, maar die kaart krijg je alleen nog als je op uitzending gaat. Of anders gezegd, dan heb je m echt nodig.
Heb je het nog steeds over gebitssannering? Want ik werd zelfs nog een keer het veld uitgetrokken om met een gesaneerd gebit te gaan parachutespringen..

quote:
Wbt de bloedgroep op de hepla, ik hoef jou niet uit te leggen dat je niet zomaar bloed krijgt en dat indien je het nodig hebt ze eerst bepalen welke bloedgroep je hebt alvorens je vol te gieten met wat je op je helm/kleding gekalkt hebt.
Ik heb natuurlijk geen verstand van de tijdsduur die nodig is om de bloedgroep te bepalen, maar zelfs als de militair nog het oude valdoodplaatje mét bloedgroep heeft, dan wordt alsnog de bloedgroep bepaald?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91571729
Voor parachutespringen heb je ook een goed gebit nodig ja, en een bewijsje dus. Mij is verteld dat je die kaart alleen nog krijgt als je m nodig hebt, voor de meeste mensen dus uitzending.
Verder moet je nog wel elk (half)jaar op controle maar dat word dan bijgehouden in de alwetende computer. wederom, verteld voordat ik op uitzending ging. Ik had namenlijk wat bijzonderheden, ik stond niet in de pc.

En mbt bloedgroep, die word altijd bepaald ja. Omdat men er niet vanuit wil gaan wat er op een plaatje danwel kleding van een persoon staat. het schijnt dat eea erg makkelijk en snel te bepalen is.

Wat ze je allemaal voor nutteloze informatie verstrekken voordat je op safari gaat :P
pi_91585749
hmm oke, dan is dat inderdaad veranderd. En met een veldtestje is binnen een minuut een bloedgroep te bepalen dat is inderdaad erg makkelijk.

En er bestaat ook nog iets als een universele bloeddonor. Dit bloed kan aan iedereen worden gegeven zonder dat er stollings reacties ontstaan. Nu weet ik er niet meer alles van maar het lijkt mij dat ze dat dan wel bij de hand houden.
pi_91594368
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:47 schreef Hubs het volgende:

En er bestaat ook nog iets als een universele bloeddonor. Dit bloed kan aan iedereen worden gegeven zonder dat er stollings reacties ontstaan. Nu weet ik er niet meer alles van maar het lijkt mij dat ze dat dan wel bij de hand houden.
O negatief?
pi_91599589
Zo, voor de files vertrokken dus reeds present bij het KPU. Nog even wachten en dan alle spulletjes ophalen.
pi_91600015
Alle spulletjes? hehehe duidelijk nog nooit bij t kpu geweest :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:34:47 #105
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91601391
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef TMartina het volgende:

[..]

O negatief?
In principe wel, maar er zijn een hoop uitzonderingen op die regel. O- is de zeldzaamste bloedgroep. Ik heb 'm, dus eigenlijk zou ik eens bloed moeten doneren.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91602022
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 06:55 schreef CpV het volgende:
Zo, voor de files vertrokken dus reeds present bij het KPU. Nog even wachten en dan alle spulletjes ophalen.
Gelukkig is de koffie gratis ;-) Is er dit keer wel een vertegenwoordiger voor het 20e? Laat ff weten straks wat je niet verstrekt gekregen hebt.
pi_91602300
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 06:55 schreef CpV het volgende:
Zo, voor de files vertrokken dus reeds present bij het KPU. Nog even wachten en dan alle spulletjes ophalen.
Nou dat "even" wachten zal wel meevallen :P

Ik was op een dagje KPU rond 8 uur aanwezig en 4 uur kon ik weer naar huis :') en dan had ik nog niet eens alles....

Ohja en een keertje een DT ophalen, 10uur aanwezig en 4 uur later was ik pas klaar :')
pi_91607265
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:10 schreef zipta het volgende:

[..]

Nou dat "even" wachten zal wel meevallen :P

Ik was op een dagje KPU rond 8 uur aanwezig en 4 uur kon ik weer naar huis :') en dan had ik nog niet eens alles....

Ohja en een keertje een DT ophalen, 10uur aanwezig en 4 uur later was ik pas klaar :')
Werd dat terplekke op maat gemaakt dan??
pi_91608910
Het DT is er gewoon in verschillende maten, net als het GVT. Indien nodig kunnen het jasje en de pantalon wel vermaakt worden door de kleermaker, maar bij mij werden er alleen emblemen op genaaid omdat alles al redelijk goed zat.
pi_91615946
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:59 schreef PugaPyga het volgende:

[..]

Gelukkig is de koffie gratis ;-) Is er dit keer wel een vertegenwoordiger voor het 20e? Laat ff weten straks wat je niet verstrekt gekregen hebt.
Ik ben weer thuis met alle spulletjes.. nouja, alles :). Een aantal zaken op nalevering.

Niemand van het 20ste aanwezig, van andere bataljons wel.

Ik mis zaken als een veldpet, handschoenen, sokken voor in de kisten, eigenlijk alle sportkleding behalve sportschoenen en tot slot nette schoenen voor bij het DT.
pi_91616521
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:59 schreef CpV het volgende:

[..]

Ik ben weer thuis met alle spulletjes.. nouja, alles :). Een aantal zaken op nalevering.

Niemand van het 20ste aanwezig, van andere bataljons wel.

Ik mis zaken als een veldpet, handschoenen, sokken voor in de kisten, eigenlijk alle sportkleding behalve sportschoenen en tot slot nette schoenen voor bij het DT.
Kistensokken is niet zo erg, je zult zoiso toch bij moeten kopen. (ik kreeg 2 paar verstrekt voor kma, toch maar even 5 paar bijgekocht), handschoenen deden ze bij ons niet moeilijk over, zolang ze maar zwart zijn en niet van die ski/motor dingen. Alleen veldpet is wel vreemd.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91616718
Dan mis je eigenlijk precies dezelfde zaken als ik, al heb ik alle sportkleding (op kort broekje na) wel verstrekt gekregen. Ik had van een kennis nog 3 paar ongebruikte kistsokken liggen en heb 2 paar hikingsokken extra gekocht bij de hema.

Heb jij wel het Hamil (al denk ik dat die pas in Assen verstrekt wordt) en het pubtentje gekregen (niet dat we die gaan gebruiken trouwens :P)?
pi_91616954
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:34 schreef Vortix het volgende:

[..]

In principe wel, maar er zijn een hoop uitzonderingen op die regel. O- is de zeldzaamste bloedgroep. Ik heb 'm, dus eigenlijk zou ik eens bloed moeten doneren.
AB- is de minst voorkomende bloedgroep (0,5%). :) (het is trouwens 0 ("nul"); komt in NL bij 7,5% van de mensen voor)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_91618817
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:14 schreef PugaPyga het volgende:
Dan mis je eigenlijk precies dezelfde zaken als ik, al heb ik alle sportkleding (op kort broekje na) wel verstrekt gekregen. Ik had van een kennis nog 3 paar ongebruikte kistsokken liggen en heb 2 paar hikingsokken extra gekocht bij de hema.

Heb jij wel het Hamil (al denk ik dat die pas in Assen verstrekt wordt) en het pubtentje gekregen (niet dat we die gaan gebruiken trouwens :P)?
krijg je trouwens wel weer gewoon een m90 + accesoire?
Blood Sugar Sex Magik
pi_91619807
De slaapzak of de gevechtslaars M90?
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:33:54 #116
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91620446
Maar goed dat je die sokken van de baas niet hebt gekregen. ;)
Vooral die beige dingen zijn echt een ramp, soort van jute zak...

Die groene (winterversie) zijn al iets beter maar nogsteeds niet super :N
pi_91621810
Geen HAMIL gekregen. Wel een tentje ;), aangezien ik een van de eerste was. De rest van de groep heeft hem niet. Dat wordt dus lekker tukken onder je poncho :D!

Sokken ga ik nog even voor naar de dump, idem voor handschoenen (zwart dus) en een muts / veldpet.

Gevechtslaars is de M107. Slaapzak schijnt 'de oude' te zijn volgens een ex-beroeps ;).
pi_91621824
Wat een willekeurige boel daar. Ik was, net al vele anderen, er om half 8. Omdat ik door toeval wat eerder kon, kon ik om half 12 al naar huis terwijl een meisje achter me nog niet eens een kwart van haar wagentje vol had. Maargoed, die tenten waren ook 2 minuten na mij weg en het schijnt dat ik de zowat de enige ben die sokken heeft =D Vraag me af of het altijd zo'n drama daar is.
pi_91621885
Ja, sokken was drama. Vooral in de redelijk gangbare maat 44/45.

Heb je goed gedaan trouwens! Ik reed half 3 weg ofzo |:(.
pi_91621904
Voor die paar dagen dat je t bos in gaat in de amo is een poncho makkelijker. "paraat" gaat de natres ook weinig 3 weken achterelkaar weg denk ik dus dan is die tent ook overbodig. Is alleen maar extra zooi die je meesleept.
pi_91622012
Baretten zitten inmiddels nat tussen de verwarming :)!
pi_91622082
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:12 schreef CpV het volgende:
Ja, sokken was drama. Vooral in de redelijk gangbare maat 44/45.

Heb je goed gedaan trouwens! Ik reed half 3 weg ofzo |:(.
Ach ik weet zeker dat al er een woodland koppel, lage schoenen, regenjas,sportbroek,sporthemd,zwembroek,wittesokken,trainingsbroek,trainingsjack, leren handschoenen en woodland pet er geweest waren, dat ik toch iets vrolijker zou zijn. Nu worden die producten later nog geleverd aan het 50natresbat, terwijl ik er zelf pas in Juni bij zit. Niet leuk.
Half 3, is iig nog voor de spits!
pi_91624446
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:19 schreef PugaPyga het volgende:
De slaapzak of de gevechtslaars M90?
slaza
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:16:45 #124
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91624750
Tijdens de AMO één iemand die geen tent heeft? Dan kan de rest de tent ook gewoon op de kazerne laten. :W

Soort van eenheid van tenue zeg maar... ;)
pi_91624982
Moet eerlijk zeggen dat ik liever zonder dan met tent sliep. Elke keer met een aanval weer dat ding platgooien en opzetten, geen ruimte om behoorlijk je spullen te stouwen als je ook nog beetje redelijk wil liggen, en je moet hem elke keer schoonmaken. Doe mij maar gewoon de poncho met wat stokken/haringen. Zeiltje dr onder, slaapzak dr op en klaar.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91625203
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:16 schreef CpV het volgende:
Baretten zitten inmiddels nat tussen de verwarming :)!
Owja, das ook zo

Slaza is idd M90
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:33:22 #127
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91625743
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:20 schreef hoogvlieger het volgende:
Doe mij maar gewoon de poncho met wat stokken/haringen. Zeiltje dr onder, slaapzak dr op en klaar.
Heb een tijdje geleden z'n 'tarp' gekocht, is soort van pocho zeiltje maar dan net iets groter. Op de hoekpunten zitten ook van zn versterkte ogen.
Voor op de grond nog voor weinig z'n groen grondzeil bij het KPU bestelt..

Veel sneller op te zetten als zn tent, en ook veel lichter. :Y
pi_91626095
die grondzeilen kregen wij standaard bij ons opblaasbare matje, dat ik overigens ook nooit gebruikt heb.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91634582
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:16 schreef Schild het volgende:
Tijdens de AMO één iemand die geen tent heeft? Dan kan de rest de tent ook gewoon op de kazerne laten. :W

Soort van eenheid van tenue zeg maar... ;)
Of; het kader regelt dat de mensen zonder tenten die zooi in bruikleen krijgen uit voorraad ^O^ :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91639296
Hamil krijg je in Assen
Volgens mij slaap je maar 1 nacht in t veld dat overleef je wel onder je poncho :-)
Geen veldpet = klote het is pet of helm dus 3x raden waar jullie mee lopen onder de noemer; eenheid van tenue. Het mag de pret niet drukken, veel plezier !

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdev op 20-01-2011 23:20:29 ]
pi_91640780
Ik had begrepen dat vorige lichtingen die ene nacht bivak sowieso onder de poncho lagen, tent of geen tent. Scheelt iig een hoop gesjouw als je er geen hebt ;-)
En die veldpet, ach... De vorige lichting mocht een muts, maar als dat nu niet mag dan is dat maar zo. Vind het niet de moeite waard om speciaal voor naar een dump te gaan. Niet klagen maar dragen (krijg je goeie nekspieren van).
pi_91641136
Net terug van voorlichting voor 30e, weekend maar eens alle papieren invullen en dan zullen we zien hoe snel het gaat. Ben benieuwd
pi_91646503
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:39 schreef hoogvlieger het volgende:
die grondzeilen kregen wij standaard bij ons opblaasbare matje, dat ik overigens ook nooit gebruikt heb.
heb jij nooit in de kou buiten geslapen? Dat matje maakt echt verschil als de grond koud is! en het ligt een stuk lekkerder.
pi_91647113
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:45 schreef PugaPyga het volgende:
Ik had begrepen dat vorige lichtingen die ene nacht bivak sowieso onder de poncho lagen, tent of geen tent. Scheelt iig een hoop gesjouw als je er geen hebt ;-)
En die veldpet, ach... De vorige lichting mocht een muts, maar als dat nu niet mag dan is dat maar zo. Vind het niet de moeite waard om speciaal voor naar een dump te gaan. Niet klagen maar dragen (krijg je goeie nekspieren van).
Geloof mij, daar ga je spijt van krijgen :). Helm is niet alleen zwaar maar wordt ook vies en plakkerig als je hem lange tijd op hebt.
pi_91652527
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 05:23 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

heb jij nooit in de kou buiten geslapen? Dat matje maakt echt verschil als de grond koud is! en het ligt een stuk lekkerder.
De laatste keer was eind november, toen lagen we op een geasfalteerde parkeerplaats in zeeland. Het was maar voor 2 uur ofso en iedereen was zo kapot van de geforceerde mars van 8km daarvoor dat je gewoon met dikke kleding aan ging tukken. Voor de vorige bivaks vond ik het altijd wel prima zonder.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91655008
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:47 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

De laatste keer was eind november, toen lagen we op een geasfalteerde parkeerplaats in zeeland. Het was maar voor 2 uur ofso en iedereen was zo kapot van de geforceerde mars van 8km daarvoor dat je gewoon met dikke kleding aan ging tukken. Voor de vorige bivaks vond ik het altijd wel prima zonder.
Als het vriest maakt dat matje echt veel verschil. Daarnaast weegt dat ding niks, waarom zou je m niet meenemen dan?
pi_91656563
nam hem altijd wel mee, maar hij bleef gewoon lekker onder mijn rugzak hangen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91664510
Dus de paar uur slaap die je krijgt maak je het jezelf bewust ongemakkelijker? :P Zou ik niet doen, maar ik ben dan ook een laffe verbindelaar :+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:30:09 #139
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91665132
Zonder laffe verbindelaars zouden stoere infanteristen geen kut kunnen doen dus wat dat betreft :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:45:54 #140
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91670605
Jullie bedoelen dat zelf opblaasbare matje wat zich niet zelf opblaast? _O-
pi_91670883
Die ja, of de voorloper daarvan: een oprolbaarschuimrubber ding.
pi_91671165
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:16 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Geloof mij, daar ga je spijt van krijgen :). Helm is niet alleen zwaar maar wordt ook vies en plakkerig als je hem lange tijd op hebt.
Hm nouja, het is nu voor mij toch al te laat om nog naar een dump te gaan. Zouden ze geen veldpetten te leen hebben? :P

[ Bericht 7% gewijzigd door PugaPyga op 21-01-2011 19:07:53 ]
pi_91692912
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 18:45 schreef Schild het volgende:
Jullie bedoelen dat zelf opblaasbare matje wat zich niet zelf opblaast? _O-
Is het geen palesteinse?
Die blaast zichzelf op...
pi_91715899
Zo weer een lange maar nuttige dag achter de rug ^O^ :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91719936
geen blauwe plekken?
pi_91720166
was n prima dagje!
pi_91721005
Woodland en plunjebaal staan gepakt voor de reis naar Assen morgen. Verder nog de tent, slaza en een eigen sporttas met meuk. Best veul... ik snap niet hoe sommigen denken dit met de trein te gaan doen 8)7 .
pi_91723700
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:16 schreef CpV het volgende:
Baretten zitten inmiddels nat tussen de verwarming :)!
tip, koop je een Noorloos baret, deze zijn al voorgevormd. geen gezeur meer met baret natmaken, voering eruit knippen, vormen etc. Zijn ook een stuk dunner dus handig voor de zomer.

http://www.noorloos-se.co(...)s/baretten.html]klik
Nastresser
pi_91729321
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:33 schreef Leopaard het volgende:

[..]

tip, koop je een Noorloos baret, deze zijn al voorgevormd. geen gezeur meer met baret natmaken, voering eruit knippen, vormen etc. Zijn ook een stuk dunner dus handig voor de zomer.

http://www.noorloos-se.co(...)s/baretten.html]klik
voering eruit knippen bij de hassing baretten? waarom zou je? Helemaal nat maken, oprollen en tussen de verwarming leggen werkt prima voor het vormen. Voordeel van de noorloos baret is wel dat ze wat dunner en lichter zijn, maar vind de vorm wat minder.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91730523
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 20:21 schreef slashdev het volgende:
geen blauwe plekken?
Jawel, hier en daar . Maar dat mag geen naam hebben :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91739005
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

voering eruit knippen bij de hassing baretten? waarom zou je? Helemaal nat maken, oprollen en tussen de verwarming leggen werkt prima voor het vormen. Voordeel van de noorloos baret is wel dat ze wat dunner en lichter zijn, maar vind de vorm wat minder.
Als je de voering uit je baret haalt zitten ze beter.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:53:40 #152
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91752955
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

voering eruit knippen bij de hassing baretten? waarom zou je? Helemaal nat maken, oprollen en tussen de verwarming leggen werkt prima voor het vormen. Voordeel van de noorloos baret is wel dat ze wat dunner en lichter zijn, maar vind de vorm wat minder.
Liepen er bij jouw lichting lui rond met Engels model baret? Werd dat toegestaan?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91755056
Overal zijn die veldpetjes weg, maar online heb ik deze besteld:

waar trouwens 6 euro bezorgkosten bijkomen(!). Zou deze de juiste zijn?
pi_91755928
Lijkt mij van Fostex, en geen KL camo.
Heb je www.militairwarenhuis.nl geprobeerd? Daar haal ik alles vandaan. Welke petmaat heb je?
  zondag 23 januari 2011 @ 16:54:34 #155
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91755953
Het is volgens mij sowieso geen DPM inderdaad, en het model is ook anders.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91756772
topsite die net gegeven is.
Jammer dat die krengen nergens normaal te vinden zijn.
pi_91757983
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:53 schreef Vortix het volgende:

[..]

Liepen er bij jouw lichting lui rond met Engels model baret? Werd dat toegestaan?
Zelfs mn sergeant liep met een noorloos baret, en geloof 2 pltn maten
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 23 januari 2011 @ 18:29:21 #158
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91759685
Hmm, okay. Vind Brits model eigenlijk wel mooier, misschien zelf ook maar een paar gaan bestellen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91760073
quote:
Op zondag 23 januari 2011 17:11 schreef TMartina het volgende:
topsite die net gegeven is.
Jammer dat die krengen nergens normaal te vinden zijn.
Als je hen een mailtje stuurt en er naar vraagt, hebben deze het wel wel. Probeer maar. Ik heb altijd prima contact met hen.
pi_91760147
Ik heb er ook een via hen. Mt 59
  zondag 23 januari 2011 @ 19:23:34 #161
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91761996
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:36 schreef TMartina het volgende:
Overal zijn die veldpetjes weg, maar online heb ik deze besteld:
[ afbeelding ]
waar trouwens 6 euro bezorgkosten bijkomen(!). Zou deze de juiste zijn?
dat petje gaat hopelijk nooit getolereerd worden....

voor de goede petjes, ga langs legerdumps...
meer kans.

betreft voering uit baret knippe, bouke heeft daarin gelijk.
heb zelf inmiddels wel een noorloos.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_91763753
Ok zal over een maand eens proberen als ik mijn twee nieuwe baretten krijg. Wel ander kleurtje dan nu :P kan nog gaan verzamelen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91764483
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:23 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat petje gaat hopelijk nooit getolereerd worden....

voor de goede petjes, ga langs legerdumps...
meer kans.

betreft voering uit baret knippe, bouke heeft daarin gelijk.
heb zelf inmiddels wel een noorloos.
Met overal, bedoelde ik de legerdumps in Utrecht,
Aangezien ik geen idee heb hoe die petjes eruit zien en het woord "standaard veldpet" er stond had ik de hoop dat het de juiste was. Helaas. Als ik voor de AMO geen veldpet hebt, dan wordt het veel de helm dragen geloof ik. Maar es een mailtje sturen naar die andere site:)
pi_91787051
http://www.militaria4you.com/artikelen.details.php?id=2133

Hier hebben ze nog wel gebruikte veldpetten...
pi_91807364
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:36 schreef TMartina het volgende:
Overal zijn die veldpetjes weg, maar online heb ik deze besteld:
[ afbeelding ]
waar trouwens 6 euro bezorgkosten bijkomen(!). Zou deze de juiste zijn?
Als ik jou hier mee zou tegen komen zou ik je toch vriendelijk verzoeken om iets anders op je hoofd te zetten.
Puddi
  maandag 24 januari 2011 @ 18:07:14 #166
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91809055
En terecht. Dat soort grappenmakerij doe je maar als oefenvijand :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91812720
Ook als ik je als oefen vijand zou tegen komen zou ik je vriendelijk verzoeken om die veldpet van je hoofd te verwijderen.

Sterker nog, zelfs als vijand in een operationeel gebied zou ik... Affijn.. :P
Puddi
  maandag 24 januari 2011 @ 19:24:06 #168
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91812893
:D
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91818169
Hmm, ik denk dat ik min of meer nu doorheb dat er slechts 1 pet is die toegestaan is.
Waarom elke site ook andere petjes heeft is verwarrend :(
  maandag 24 januari 2011 @ 21:07:59 #170
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91819024
Omdat airsoft en paintball.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91819270
Er zijn mensen die zich als militair verkleden tijdens een potje paintball?

:')
pi_91819361
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef Sloggi het volgende:
Er zijn mensen die zich als militair verkleden tijdens een potje paintball?

:')
Well, er zijn mensen die dat ook over de Natres zeggen...
pi_91819399
Tsja, als je het zo stelt...
pi_91819517
Ach ik heb maar besloten om er niet te diep op in te gaan met mensen. "Defensie" en dan houdt 't wel op eigenlijk. Lijkt me dat andere, die dit al jaren doen er meer last van hebben?
pi_91837954
Met het verschil dat de mensen van de NatRes wel echte militairen zijn :P.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:18:19 #176
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91838513
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef Sloggi het volgende:
Er zijn mensen die zich als militair verkleden tijdens een potje paintball?

:')
Vast wel. There are idiots everywhere ;)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91838665
En bij de natres loopt met doorgaans met helm of barret.
Petje af hoor ;) ;)
pi_91838790
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Vortix het volgende:

[..]

Vast wel. There are idiots everywhere ;)
Mwah, idiots. Het is toch leuk om even militair te spelen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:31:05 #179
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91838896
Jawel, maar bij het paintballen zou ik toch liever een helm op mijn hoofd hebben :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:12:14 #180
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91855049
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 09:59 schreef StinsonB het volgende:
Met het verschil dat de mensen van de NatRes wel echte militairen zijn :P.
Wait whut? :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91855384
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:12 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wait whut? :')
Haha, had ik wel verwacht zo'n reactie. Ik voel mij ook echt geen militair hoor, maar officieel is het wel zo toch? Heb zelfs een leip pasje.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:37:16 #182
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91856240
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:12 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wait whut? :')
Officieel wel in elk geval. Als ik op zaterdagavond iemand in elkaar beuk (niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar goed) dan wordt daar toch echt de mareschaussee bij gehaald. Dus voor het systeem zijn reservisten gewoon 'echte' militairen. Dat ze zich niet kunnen meten met beroeps op veel vlakken, well duh ;)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91887356
Vanavond een voorlichting in Amersfoort, ik ben benieuwd :D
pi_91888293
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:37 schreef Vortix het volgende:

[..]

Officieel wel in elk geval. Als ik op zaterdagavond iemand in elkaar beuk (niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar goed) dan wordt daar toch echt de mareschaussee bij gehaald. Dus voor het systeem zijn reservisten gewoon 'echte' militairen. Dat ze zich niet kunnen meten met beroeps op veel vlakken, well duh ;)
Ja joh? Dus als je opgepakt word moet je melden dat je reservist bent?
Was mij nooit echt duidelijk...
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:03:30 #185
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91888327
Officieel wel volgens mij. En ze komen er heus wel achter hoor ;)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91889541
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef PugaPyga het volgende:
PP ook present op AMO1 2011, maar ik heb mijn spulletjes al in nov gehaald. Geen opsvest maar bokketuig (wat in mijn beleving nu gewoon volstaat, wellicht verandert mijn mening daarover na de AMO maar ik verwacht het niet). Zelfs een DT gekregen (minus zwarte lage schoenen)! Alleen tent, handschoenen GVT, sokken GVT en veldpet niet, maar dat verschilde per maat (ik had redelijk veel geluk).

Ga zelf nog een hoofdlampje, horloge, handschoenen en muts (al) aanschaffen. Wacht alleen nog op de meldinstructie van het SBat.

Zin in!
Hebben ze tegenwoordig nieteens meer veldpetten?
Komen bij ons wel nu een aantal mensen binnenrollen vanuit de nieuwe lichtingen die inderdaad zelf hun kisten hebben moeten aanschaffen, maar veldpetten?

ach, het meeste krijg je toch wel verstrekt als je uiteindelijk bij je compagnie zit.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_91893837
Welke gvt handschoenen gebruiken jullie? Groene?
pi_91894385
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:02 schreef zipta het volgende:

[..]

Ja joh? Dus als je opgepakt word moet je melden dat je reservist bent?
Was mij nooit echt duidelijk...
Alleen als je in je bloemenpak rond loopt. Je wordt ook bij elke oefening opgeroepen in werkelijke dienst.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:22 schreef wiver het volgende:
Welke gvt handschoenen gebruiken jullie? Groene?
Van die zwarte. Groen is voor de peppie eenheden.
pi_91900369
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:22 schreef wiver het volgende:
Welke gvt handschoenen gebruiken jullie? Groene?
je krijgt (normaal gesproken :P) die zwarte leren, maar voor in het veld kan je beter iets stevigere kopen, zwarte motorcross handschoenen (oakley, fox etc) of dunne ski handschoenen kopen. Maakte bij ons niet heel erg uit als ze maar effen zwart waren.
Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:05:11 #190
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91912993
Ik heb zwarte schiethandschoenen. Toch een stuk beter dan die leren dingen waardoor je geen flikker meer kan met je handen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:08:05 #191
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91913201
Avund.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:25:40 #192
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91914448
O wacht dit is niet de SC :')
pi_91916248
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 21:05 schreef Vortix het volgende:
Ik heb zwarte schiethandschoenen. Toch een stuk beter dan die leren dingen waardoor je geen flikker meer kan met je handen.
Waar kun je die krijgen?
pi_91916855

in combinatie met zwarte dunne thermo handschoenen van de bever zwerfsport. Lekker warm, kunt alles prima bedienen/doen en allemaal snel droog.

Ohja en

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:19 schreef StinsonB het volgende:

[..]

...

Heb zelfs een leip pasje.
Niet doen..
Puddi
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:46:10 #195
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91919771
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 21:54 schreef wiver het volgende:

[..]

Waar kun je die krijgen?
Gekocht bij Victory Outdoor in Amsterdam, van Fostex. Niet echt peppy of zo, maar het doet wat het moet doen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91936093
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:02 schreef Transmittendus het volgende:
[ afbeelding ]
in combinatie met zwarte dunne thermo handschoenen van de bever zwerfsport. Lekker warm, kunt alles prima bedienen/doen en allemaal snel droog.

Ohja en

[..]

Niet doen..
Wat heb ik verkeerd gedaan?
pi_91952948
Gister een sollicitatie pakket meegekregen en man... het kan niet onduidelijker.
bijlage 3 moet je in laten vullen door iemand van de banenwinkel maar blijkt dus niet meer te bestaan toen ik de uwv binnenstapte.

En die kut ambtenaren die om 16:30 al klaar zijn met werken terwijl ik een gemeente stempel nodig heb :(
pi_91953860
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:05 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Gister een sollicitatie pakket meegekregen en man... het kan niet onduidelijker.
bijlage 3 moet je in laten vullen door iemand van de banenwinkel maar blijkt dus niet meer te bestaan toen ik de uwv binnenstapte.

En die kut ambtenaren die om 16:30 al klaar zijn met werken terwijl ik een gemeente stempel nodig heb :(
u was ook in A'foort?
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:33:27 #199
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91954290
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:02 schreef Transmittendus het volgende:
in combinatie met zwarte dunne thermo handschoenen van de bever zwerfsport.
Link please :s)
pi_91955098
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 19:33 schreef Schild het volgende:

[..]

Link please :s)
Doe eens sorteren op prijs, ze zijn niet zo duur. :)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91955241
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:38 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Wat heb ik verkeerd gedaan?
Het heet een Defensie pas en geen ''leip pasje''
Puddi
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:01:56 #202
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91955757
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:02 schreef Transmittendus het volgende:
[ afbeelding ]
in combinatie met zwarte dunne thermo handschoenen van de bever zwerfsport. Lekker warm, kunt alles prima bedienen/doen en allemaal snel droog.

Ohja en

[..]

Niet doen..
Ik heb wel meer leipe pasjes :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_91960685
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:01 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik heb wel meer leipe pasjes :p
Ik had er ook een paar, vooral zo een pas met striping erop. Regelmatig meegenomen met stappen om zo verschillende kroegen in te komen. Natuurlijk waren ook de dames onder de indruk als ik weer een secret undercover missie aan het doen was...
Puddi
pi_91963442
Voor SBS6?
;p
pi_91968355
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:25 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

u was ook in A'foort?
Ja, ik was diegene die weer eens veel te laat aan kwam strompelen.
Morgen maar eens naar de gemeente en meteen mijn sollicitatie opsturen.
pi_91977556
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:51 schreef Transmittendus het volgende:

[..]

Het heet een Defensie pas en geen ''leip pasje''
Excuses als het vervelend overkwam.. was gewoon om aan te geven dat we ook hetzelfde pasje hebben.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:46:34 #207
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91982902
quote:
12s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:30 schreef Transmittendus het volgende:

[..]

Ik had er ook een paar, vooral zo een pas met striping erop. Regelmatig meegenomen met stappen om zo verschillende kroegen in te komen. Natuurlijk waren ook de dames onder de indruk als ik weer een secret undercover missie aan het doen was...
heul integer
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_91984826
Weten jullie misschien welke Bataljon "beter" is?
De 20ste of de 50ste?

Ik woon in zuidholland maar naar de 50ste ben ik al een keer geweest en hoef ik maar 1 keer over te stappen terwijl ik naar de 20ste op 9292 zie dat het altijd verschilt qua reizen.
Ik zie ook dat de 20ste 2 keer zo groot is?
pi_91985993
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:25 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ja, ik was diegene die weer eens veel te laat aan kwam strompelen.
Morgen maar eens naar de gemeente en meteen mijn sollicitatie opsturen.
Vond die SMi echt wel een baas met zn verhaal _O-

"dr zijn zegmaar 4 fysieke niveau's: 4 is het laagst, dat is genoeg voor admini. en td., 1 is het hoogst, dat is voor KCT en Lumbl, en daar zitten wij ook zo'n beetje wel tegenaan."

"Wij zijn het enige natres-bat. dat maar op éen kazerne zit, dus we zijn zegmaar de elite natres eenheid" ^O^
Blood Sugar Sex Magik
pi_91986034
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Weten jullie misschien welke Bataljon "beter" is?
De 20ste of de 50ste?

Ik woon in zuidholland maar naar de 50ste ben ik al een keer geweest en hoef ik maar 1 keer over te stappen terwijl ik naar de 20ste op 9292 zie dat het altijd verschilt qua reizen.
Ik zie ook dat de 20ste 2 keer zo groot is?
Als je in ZH woont kun je alleen voor het 20e. Ik woon in Utrecht en kan ook alleen maar naar 50e.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:15:40 #211
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91986082
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Weten jullie misschien welke Bataljon "beter" is?
De 20ste of de 50ste?
Als ik naar oefeningen en steunverleningen kijk, zou ik zelf voor 50 kiezen.
50 Natresbat heeft vaak erg toffe steunverleningen voor OTCMan. :Y
pi_91986773
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:14 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Als je in ZH woont kun je alleen voor het 20e. Ik woon in Utrecht en kan ook alleen maar naar 50e.
Ze zeiden toch ook dat het misschien verstandiger te gaan waar we studeerden? Ik studeer in Utrecht en het is qua reizen ook makkelijker om bij 50ste te gaan.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:39:08 #213
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91986903
Als jij een goede reden hebt om in Amersfoort aangestelt te willen worden, dan is dat gewoon mogelijk hoor.
pi_91987718
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:35 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ze zeiden toch ook dat het misschien verstandiger te gaan waar we studeerden? Ik studeer in Utrecht en het is qua reizen ook makkelijker om bij 50ste te gaan.
als je in Utrecht studeerd is het natuurlijk een ander verhaal. Dan is het 50e wel aan te raden. Vanaf utrecht cs 20 min met de trein en nog kwartiertje lopen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91987892
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:00 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

als je in Utrecht studeerd is het natuurlijk een ander verhaal. Dan is het 50e wel aan te raden. Vanaf utrecht cs 20 min met de trein en nog kwartiertje lopen.
:Y
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91988002
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:00 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

als je in Utrecht studeerd is het natuurlijk een ander verhaal. Dan is het 50e wel aan te raden. Vanaf utrecht cs 20 min met de trein en nog kwartiertje lopen.
Echte mannen nemen de bus :P
pi_91988249
15 mins auto :')
pi_91988320
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 13:12 schreef hoogvlieger het volgende:

"dr zijn zegmaar 4 fysieke niveau's: 4 is het laagst, dat is genoeg voor admini. en td., 1 is het hoogst, dat is voor KCT en Lumbl, en daar zitten wij ook zo'n beetje wel tegenaan."
Dan heb je zeker niet goed opgelet.
Cluster 1 is namelijk het laagst, en 4 het hoogst.
NaTres is cluster 1

[ Bericht 10% gewijzigd door wiver op 28-01-2011 15:25:55 ]
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:13:47 #219
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91988358
Natres en OV is trouwens een combinatie die (bij mij iig) niet echt super werkt.
Vaak ben je tijdens avonden pas later klaar en dan rijden er al minder treinen/bussen.

Bij oefeningen moet je vaak ook zoveel spul meenemen, dat na een paar keer overstappen de lol er wel vanaf is...

Ook moet je bij veel inzetten en oefeningen met eigen vervoer naar inzet/oefen locatie komen. En die locaties zijn meestal niet gelijk langs een bushalte. ;)
pi_91990347
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef wiver het volgende:

[..]

Dan heb je zeker niet goed opgelet.
Cluster 1 is namelijk het laagst, en 4 het hoogst.
NaTres is cluster 1..

Naja dat dan. Maakt voor mij toch nie uit. DCP en FIT tijdje terug makkelijk gehaald, niet dat dat heel veel zegt maargoed.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91990417
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:13 schreef Schild het volgende:
Natres en OV is trouwens een combinatie die (bij mij iig) niet echt super werkt.
Vaak ben je tijdens avonden pas later klaar en dan rijden er al minder treinen/bussen.

Bij oefeningen moet je vaak ook zoveel spul meenemen, dat na een paar keer overstappen de lol er wel vanaf is...

Ook moet je bij veel inzetten en oefeningen met eigen vervoer naar inzet/oefen locatie komen. En die locaties zijn meestal niet gelijk langs een bushalte. ;)
ah, naja dan misschien toch maar een karretje kopen, en van het salaris van def de verzekering en belasting betalen :)
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:06:34 #222
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91990625
Alle reiskosten die je bij de Natres maakt krijg je ook vergoed als dienstreis. ^O^
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:22:54 #223
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91991368
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef wiver het volgende:

[..]

Dan heb je zeker niet goed opgelet.
Cluster 1 is namelijk het laagst, en 4 het hoogst.
NaTres is cluster 1..

:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91991397
sarcasme is moeilijk!
pi_91991654
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 15:23 schreef Druid het volgende:
sarcasme is moeilijk!
Natres is danwel cl1, maar die moet ik ook maar weer zien te halen in augustus ;) ;)
(Als ik mijn survival-vakantie overleef.. Met, jawel: een echte veldpet op!)

[ Bericht 3% gewijzigd door wiver op 28-01-2011 15:42:44 ]
pi_91992350
zonder veldpet is je survival niet echt natuurlijk
pi_91992744
Yep, idd. Net als de rest van de uitrusting.
Alleen het wapen ontbreekt, ha ha!
Maar die krijg je weer met pain(t)ballen ;)
Maar dit terzijde..
pi_91992783
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:29 schreef wiver het volgende:

[..]

Natres is danwel cl1, maar die moet ik ook maar weer zien te halen in augustus ;) ;)
(Als ik mijn survival-vakantie overleef.. Met, jawel: een echte veldpet op!)
Tzou wel echt klote zijn als je vervolgens afgekeurd word voor iets totaal lichaamlijks of psychologisch , wat gebeurd.
pi_91992887
Goed voor je geestelijke uithoudingsvermogen
pi_91999470
Ik hoop dat ik van mijn ouders de auto mag pakken als ik voor natres moet gebruiken.

Binnenkort maar eens beginnen met rondjes rennen. 2 minuten van mijn huis heb ik een mooi meertje waar je 50 minuten over loopt en 30-20 minuten over rent.
Mijn broer heeft ook zo'n backpack :)

Ik doe aan sport maar ik merk wel dat de extra kilo's een beetje te extra is...
pi_92010113
Conditie opbouwen voor keuring=spinnen na keuring=hardlopen
Morgen eerste training voor Nijmegen, ik heb er zin in :-) sjok sjok!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:23:52 #232
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92013898
Of gewoon sowieso allebei.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_92015309
Ze bezuinigen nu al op de enveloppen die ze meegeven. Ik heb heel dat envelop dicht gelikt en meer speeksel geproduceerd dan Lassie maar het wilt niet plakken
pi_92018191
VFB-test is voor natres best wel een eitje, als je een beetje fietst en een redelijke basisconditie bezit zou je er geen problemen mee moeten hebben.
pi_92030692
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 22:46 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ze bezuinigen nu al op de enveloppen die ze meegeven. Ik heb heel dat envelop dicht gelikt en meer speeksel geproduceerd dan Lassie maar het wilt niet plakken
Je kan ook plakband gebruiken.
(Als die opgedroogd is ;) )
pi_92172532
Vanavond weer! na een hele dag college, nog meer les op de kazerne ;(
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:35:15 #237
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_92172641
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:23 schreef Vortix het volgende:
Of gewoon sowieso allebei.
Ach.. als je veel hardloopt zit het met die fiets conditie ook wel goed.
Het gaat er ook helemaal niet om hoe hard je fietst, die hartslag van je en hoe belastbaar je bent is veel belangrijker!

Bouw je gewoon ook op met hardlopen.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_92180448
Gister een mail gehad en 20 juli begin ik aan de AMO. Nog iemand anders die er dan ook is?
Wordt de AMO trouwens maar op 1 kazerne gedaan?
Gr. Gr.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:11:27 #239
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92180659
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:07 schreef unox_worst het volgende:
Wordt de AMO trouwens maar op 1 kazerne gedaan?
Natres AMO's worden bij School Zuid (Oirschot) en School Noord (Assen) gegeven.
Deze rouleren de AMOs steeds.
pi_92344485
Mag je het weekend van de AMO trouwens naar huis? Het valt net tegelijk met defqon :9
Gr. Gr.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:23:53 #241
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92344585
Zolang je niks uitgevreten hebt, ja dan mag 't. :P
pi_92346791
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:23 schreef Schild het volgende:
Zolang je niks uitgevreten hebt, ja dan mag 't. :P
Op de voorlichting zeiden ze ook als je bepaalde handelingen niet onder de knie had. Is de eerste week moeilijk dat je kans hebt dat je moet blijven?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:59:38 #243
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92347057
_O- _O- Welke voorlichter is dat dan geweest :')
Natres AMO stelt sowieso niet zoveel voor, en in het weekend gaan alle instructeurs ook lekker naar huis.

Is dus gewoon onmogelijk om in het weekend te blijven. ;)
pi_92347259
Gelukkig, ik heb mijn papieren vorige week zaterdag op de bus gedaan. WAAROM IS HET ZO LANGZAAM ;(
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:02:45 #245
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92347293
Omdat overheid.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:20:03 #246
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_92348376
gaat alleen snel als je naar de Infanterie wil..
dan gaan deuren voor je open...

tenminste.. enkele jaren geleden ;)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_92363544
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:20 schreef Pumatje het volgende:
gaat alleen snel als je naar de Infanterie wil..
dan gaan deuren voor je open...

tenminste.. enkele jaren geleden ;)
Drie of vier werkdagen nadat ik mijn papieren op de post had gedaan kreeg ik per e-mail een uitnodiging voor de VFB, dus ze kunnen het wel inderdaad.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:54:26 #248
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_92370801
Brief gekregen dat ze me definitief niet willen hebben komende tijd ;/
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_92370931
Naar! Met een reden?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 15:48:42 #250
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_92372315
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:54 schreef Iska het volgende:
Brief gekregen dat ze me definitief niet willen hebben komende tijd ;/
;(
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_92374471
CpV en ik hebben gisteren de AMO Natres afgerond :) Had wat mij betreft nog heel wat langer mogen duren, was erg leuk. Nu dinsdag een intakegesprek en dan vrijdag al met mijn nieuwe peloton kennismaken.

Om terug te komen op een eerder punt: ipv veldpetten mochten we al vanaf dag 3 de baret dragen en evt zelf meegebrachte mutsen (zwart, groen of bruin) tijdens bivak...
pi_92390408
Vanaf dag drie al de baret?
Die mochten wij pas op toen we de AMO daadwerkelijk hadden afgerond. Voor die tijd was je nog gewoon in opleiding, dus hop je veldpet op..
..non est vivere sed valere vita est ..
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:04:15 #253
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92390798
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:56 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Vanaf dag drie al de baret?
Die mochten wij pas op toen we de AMO daadwerkelijk hadden afgerond. Voor die tijd was je nog gewoon in opleiding, dus hop je veldpet op..
Ja da's leuk... Totdat die veldpet niet verstrekt wordt door het KPU.

Anyway, ik heb vandaag mijn laatste oefenzaterdag gedraaid, leuke dag gehad. Veel groene scenario's op groepsniveau gedraaid.

Morgenavond op naar Breda *O*
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_92404697
Ik meld me hier ook maar weer even!

Zoals PugaPyga al schreef afgelopen vrijdag de AMO in Assen afgerond. Super tijd gehad, twee weken waren zo voorbij. Prachtige belevenis, veel geleerd en een leuke groep gasten. Ook erg gelachen met het kader. Prachtige lui.

Ik heb nog niks gehoord van mijn peloton, maar dat komt als het goed is deze week nog.
pi_92452897
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef Vortix het volgende:

[..]

Ja da's leuk... Totdat die veldpet niet verstrekt wordt door het KPU.

Anyway, ik heb vandaag mijn laatste oefenzaterdag gedraaid, leuke dag gehad. Veel groene scenario's op groepsniveau gedraaid.

Morgenavond op naar Breda *O*
Veel succes met je nieuwe uitdaging !
pi_92455603
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef Vortix het volgende:
Anyway, ik heb vandaag mijn laatste oefenzaterdag gedraaid, leuke dag gehad. Veel groene scenario's op groepsniveau gedraaid.

Morgenavond op naar Breda *O*
Goed bezig, succes!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:23:04 #257
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_92494806
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:58 schreef Druid het volgende:
Naar! Met een reden?
Geen plekken vrij en sollicitatiestop
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_92495869
Ik kreeg hetzelfde te horen, tegelijkertijd met de mededeling dat er rond maart/april uitsluitsel komt voor het effect van de bezuinigingen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:08:42 #259
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_92500457
Precies, ben benieuwd... Denk dat het dan sowieso geen zin meer heeft gezien ik zomer 2012 wil beginen @ KIM. Betekend dat ik dus nog geen half jaar @ NatRes zou zitten
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_92500593
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:23 schreef Iska het volgende:

[..]

Geen plekken vrij en sollicitatiestop
Ik kreeg vorige week een uitnodigingsbrief thuis gestuurd dat ik 31 maart op psychologisch onderzoek moet komen... Misschien dat het eraan ligt dat ik 3 jaar geleden de AMO al afgerond had?

[ Bericht 3% gewijzigd door Twann... op 08-02-2011 14:19:10 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:26:58 #261
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_92501152
Wat!! Na AMO kom je toch gewoon bij een peloton??
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_92501747
Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn ;) ik heb 3 jaar geleden mijn AMO afgerond voor beroeps militair. Ik besloot toen om eerst een HBO diploma te halen, ik was toen der tijd nog maar 17, en dan later als nog beroepsmilitair te worden. Dus was toen der tijd gestopt. Nu wil ik bij de natres, omdat ik nog studeer. Mij was verteld dat mijn AMO 4 (of 6, weet niet zeker meer) jaar geldig bleef om te solliciteren bij de natres zonder dat ik de AMO opnieuw moet doen, maar wel opnieuw gekeurd moet worden. Vandaar dat ik 31 maart voor de psychologische keuring ben uitgenodigd.

Vandaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twann... op 08-02-2011 17:32:19 ]
pi_92583378
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:23 schreef Iska het volgende:

[..]

Geen plekken vrij en sollicitatiestop
Om welk bataljon gaat het dan? Want volgens mij was er bij ons nog geen stop...
pi_92591794
voor mij is het 20bat iig
pi_92593393
Ik werd gister nog gebeld door de man die de voorlichting gaf. Hij vroeg of ik die sollicitatie had opgestuurd. Ik had hem 2 dagen na de voorlichting al meteen opgestuurd en hij heeft het nog niet gezien :/
pi_92605624
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:58 schreef sportsok het volgende:
voor mij is het 20bat iig
Mij ook verteld een jaar geleden dat er een wachtrij is van meer dan een jaar ivm de drukte. Toen suggesteerde ze dat ik naar Amersfoort moest. Misschien is er voor jou ook een alternatief?
pi_92606227
50 (a'foort) kan volgens mij nog wel wat lui gebruiken
pi_92635179
Zijn hier nog mensen voor de amo van 21 februari? Zo ja heb je al nader bericht ontvangen?
pi_92636106
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:54 schreef JaFFe het volgende:
Zijn hier nog mensen voor de amo van 21 februari? Zo ja heb je al nader bericht ontvangen?
Die AMO is in Oirschot neem ik aan?

Veel plezier in ieder geval! Ben benieuwd wat jullie allemaal krijgen, m.a.w. of het programma veel afwijkt van OCIO Noord.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:06:55 #270
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92638508
@CpV; Jullie waren van de 'Dixie-lichting' zoals ze in de wandelgangen genoemd worden? _O-
pi_92639119
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:06 schreef Schild het volgende:
@CpV; Jullie waren van de 'Dixie-lichting' zoals ze in de wandelgangen genoemd worden? _O-
leg uit? De Dixie discussie is bij onze lichting ook uitgebreid gevoerd en er zaten altijd mooie verhalen aan vast dus...
Blood Sugar Sex Magik
pi_92639579
quote:
Van 24 januari tot 4 februari hebben 34 deelnemers aan de AMO te Assen hun spijkerbroek ingeruild voor het bloemetjespak. Met acties nabij de Dixi vanwege griep.
pi_92639853
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:13 schreef CpV het volgende:

[..]

Die AMO is in Oirschot neem ik aan?

Veel plezier in ieder geval! Ben benieuwd wat jullie allemaal krijgen, m.a.w. of het programma veel afwijkt van OCIO Noord.
Het is niet voor mij maar voor mn vriendin. Ik ben er al van.
Vroeg het me af omdat zij na een eerste email nooit meer wat gehoord heeft.
pi_92643284
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef zipta het volgende:

[..]

:{w

Dixi's die overstromen, en Dixi's die op een tactisch onverantwoorde manier in het bos staan. Dat zijn pas verhalen.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:51:37 #275
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_92646348
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 16:48 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

:{w

Dixi's die overstromen, en Dixi's die op een tactisch onverantwoorde manier in het bos staan. Dat zijn pas verhalen.
Noem jij dát verhalen over dixi's?? :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_92648836
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:51 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Noem jij dát verhalen over dixi's?? :')
Naja das uit mijn korte ervaring. Met 160 man 4 dagen met 4 dixies doen zonder dat ze geleegd worden :X . En midden op de dag met een kako tocht naar je nieuwe bivak zoeken, zie je van meer dan een km afstand zo'n dixi midden op de hei staan :)

als je iets beters hebt?

[ Bericht 15% gewijzigd door hoogvlieger op 11-02-2011 18:52:57 ]
Blood Sugar Sex Magik
pi_92654834
;( Morgen weer natressen, kost me toch een mooie vrimibo ;(
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_92667435
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:34 schreef TMartina het volgende:

[..]

Mij ook verteld een jaar geleden dat er een wachtrij is van meer dan een jaar ivm de drukte. Toen suggesteerde ze dat ik naar Amersfoort moest. Misschien is er voor jou ook een alternatief?
Helaas niet, heb het nog overwogen om voor 30 of 50 te gaan, maar aangezien ik studeer in Leiden is het niet bepaald praktisch, het is dus een simpele kwestie van conditie op peil houden en geduld hebben voor mij.
pi_92667572
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 01:36 schreef sportsok het volgende:

[..]

Helaas niet, heb het nog overwogen om voor 30 of 50 te gaan, maar aangezien ik studeer in Leiden is het niet bepaald praktisch, het is dus een simpele kwestie van conditie op peil houden en geduld hebben voor mij.
Ik kom uit alphen en ik heb me opgegeven voor de 50ste.
het is wel zod at ik studeer in utrecht maar ik woon nog thuis.

Reizen is imo handiger, trein naar utrecht, trein naar amersfoort en dan lopen of met de bus.
Naar Den haag is echt elk uur anders (de ene keer die ene bus, de andere weer zus en zo).

ik ben ongeveer anderhalf uur bezig met reizen dus daar ligt het niet aan.
pi_92667773
Hmm ja, ik zie dat de reistijd inderdaad wel meevalt, maar moet je niet weer helemaal achterin de rij aansluiten als je nu 'overboekt' en weet je ook hoelang die wachtrij voor 50bat is dan?
pi_92668593
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 01:54 schreef sportsok het volgende:
Hmm ja, ik zie dat de reistijd inderdaad wel meevalt, maar moet je niet weer helemaal achterin de rij aansluiten als je nu 'overboekt' en weet je ook hoelang die wachtrij voor 50bat is dan?
26 Januari voorlichting bijgewoond en 2 dagen erna sollicitatie opgestuurd. Ik werd 2 dagen geleden gebeld door de man die de voorlichting gaf of ik mijn papieren had opgestuurd. Mijn sollicitatie dwaalt dus ergens rond.

Ik wacht dus nog steeds.
pi_92675590
Volgens mij belde ze zoiso iedereen. Ik ben al aangenomen (hoef geen amo te doen) en werd ook gebeld met de vraag of ik mn solicitatie al had ingestuurd ^O^
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:24:17 #283
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_92676751
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 18:47 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Naja das uit mijn korte ervaring. Met 160 man 4 dagen met 4 dixies doen zonder dat ze geleegd worden :X . En midden op de dag met een kako tocht naar je nieuwe bivak zoeken, zie je van meer dan een km afstand zo'n dixi midden op de hei staan :)
:')

quote:
als je iets beters hebt?
It pays to be a winner met dixi's. Optillen en een paar honderd meter speren met dat ding. Verliezers moesten de dixi compleet onder het maaiveld afcamoufleren. Lees een gat graven inclusief trap om tactisch te kunnen schijten. De winnaars toch wel.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_92677882
Tufla naar binnen gooien via de "schoorsteen" terwijl iemand zit te kakkenof ff een duwtje geven met een 4tonner :W
pi_92678442
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:24 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

:')

[..]

It pays to be a winner met dixi's. Optillen en een paar honderd meter speren met dat ding. Verliezers moesten de dixi compleet onder het maaiveld afcamoufleren. Lees een gat graven inclusief trap om tactisch te kunnen schijten. De winnaars toch wel.
ok das best wel vet ja :P
Blood Sugar Sex Magik
pi_92681639
Brief ontvangen dat mijn sollicitatie is aangekomen ^O^
Nu weer weken wachten tot een berichtje :P
pi_92687686
Net weer een geweldige opkomst gehad... Dat men mij hiervoor betaalt! ^O^
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:14:14 #288
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92688044
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:02 schreef hcwp het volgende:
Net weer een geweldige opkomst gehad... Dat men mij hiervoor betaalt! ^O^
Verklaar u nader. :o
pi_92688738
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:01 schreef hcwp het volgende:
;( Morgen weer natressen, kost me toch een mooie vrimibo ;(
Vent, wees blij dat je opkomst hebt.
pi_92698135
Idd. Zat die met je willen ruilen!
pi_92755699
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef zipta het volgende:

[..]

Haha, klopt wel ja... er waren wat mannen ziek. Waarvan ook in ieder geval 1 tijdens het bivak. Griepje, verder niet heel ernstig. Geen kotspartijen onder de poncho ofzo ;).

Maar, waar komt die quote vandaan dan? Op de defensie site heb ik nog niks over 'onze' AMO gezien.
  maandag 14 februari 2011 @ 10:47:57 #292
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92759203
Die tekst staat op de Nates site, achter het inlog gedeelte. ;)
Informatie die vaak niet voor niks achter een inlog deel staat, en dus niet bedoeld is om zomaar te plaatsen. :N
pi_92761528
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:47 schreef Schild het volgende:
Die tekst staat op de Nates site, achter het inlog gedeelte. ;)
Informatie die vaak niet voor niks achter een inlog deel staat, en dus niet bedoeld is om zomaar te plaatsen. :N
Hmm ok.

Over het inloggedeelte gesproken. Heb 1,5 week geleden een inlog aangevraagd... en nogsteeds niks gehoord. Gestelde termijn om de inloggegevens te ontvangen was 3 dagen.
pi_92761900
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:47 schreef Schild het volgende:
Die tekst staat op de Nates site, achter het inlog gedeelte. ;)
Informatie die vaak niet voor niks achter een inlog deel staat, en dus niet bedoeld is om zomaar te plaatsen. :N
:')

Ik weet echt wel wat kan of niet kan hoor...
  maandag 14 februari 2011 @ 12:08:29 #295
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92762327
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:56 schreef zipta het volgende:

[..]

:')

Ik weet echt wel wat kan of niet kan hoor...
Maakt niet uit. Als iets voor intern gebruik is (achter inlogdeel dus) dan ga je zoiets niet zomaar plaatsen. Ook al is 't maar zoiets simpels.
pi_92762379
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:08 schreef Schild het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Als iets voor intern gebruik is (achter inlogdeel dus) dan ga je zoiets niet zomaar plaatsen. Ook al is 't maar zoiets simpels.
lol :') Doe niet zo moeilijk man...
pi_92806954
Gisteren eerste opkomst gehad bij mijn eigen eenheid.

Gesprekje gehad met de GPC, verder wapens poetsen ivm de oefening van afgelopen weekend en een lesje geweldsinstructie. Erg goed bevallen!
pi_92811072
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:02 schreef CpV het volgende:
Gisteren eerste opkomst gehad bij mijn eigen eenheid.

Gesprekje gehad met de GPC, verder wapens poetsen ivm de oefening van afgelopen weekend en een lesje geweldsinstructie. Erg goed bevallen!
Oefenavonden hebben vaak die invulling ja. Oefenzaterdagen, schietkampen en MDO's hebben toch mijn voorkeur:)

Vooral omdat het nog wel een gedoe is om daar te komen voor die paar uurtjes..
pi_92811607
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:05 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Oefenavonden hebben vaak die invulling ja. Oefenzaterdagen, schietkampen en MDO's hebben toch mijn voorkeur:)

Vooral omdat het nog wel een gedoe is om daar te komen voor die paar uurtjes..
Gelukkig is de kazerne niet ver van mijn werk... dat scheelt. Kan me inderdaad wel voorstellen dat het vervelend is als dat niet zo is.
pi_92812099
Hoe lang zijn jullie onderweg dan?
pi_92813519
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:34 schreef Druid het volgende:
Hoe lang zijn jullie onderweg dan?
Drie kwartier ofzo. Maar het probleem is dat je er met het OV eigenlijk niet kan komen, in ieder geval niet terug. Omdat ik zelf geen auto heb moet ik altijd met iemand meerijden, is meestal geen probleem maar soms toch nog even uitzoeken hoe en wat, bovendien moet ik daar heen fietsen en weer terug, dus in totaal ben ik toch wel 1.5 - 2 uur bezig met reizen, en dat voor drie uurtjes.

Ik doe het graag hoor, ben hartstikke blij dat ik er bij zit, maar baal er wel flink van dat een opkomstavond van vier naar drie uur is gegaan. Dan was het wel wat meer waard geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')