abonnement Unibet Coolblue
pi_93051271
Helaas verloren gisteravond tegen Heerenveen, maar toch een leuke wedstrijd gezien. Bruinsma en Tummers hadden er wel zin in. :Y
Flesje bier
pi_93051387
50:31: PEN A6.NL Flyers Heerenveen: 44: Marcel BRUINSMA 25 min Fisticuffs
50:31: PEN Ruijters Eaters Geleen: 19: Erik TUMMERS 25 min Fisticuffs

Wie won?
pi_93051972
Volgens mij lag Tummers als eerste op het ijs. Ze hebben echter beide wat mooie klappen uit kunnen delen. Toch jammer dat men voor dit soort matpartijtjes zo streng wordt bestraft. :N Volgens mij was RTL 7 erbij dus zal om half 4 terug zijn te zien.
Flesje bier
pi_93052335
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:05 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij lag Tummers als eerste op het ijs. Ze hebben echter beide wat mooie klappen uit kunnen delen. Toch jammer dat men voor dit soort matpartijtjes zo streng wordt bestraft. :N Volgens mij was RTL 7 erbij dus zal om half 4 terug zijn te zien.
RTL laat meestal (helaas) alleen de doelpuntjes zien. Ik vind het ook jammer dat dit zwaar wordt gestraft. Sowieso komt het korfbalachtige fluiten van de referees de publieke belangstelling niet ten goede. Er komen meer mensen voor harde actie dan dat er thuis blijven omdat er hard wordt gespeeld.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:15:42 #80
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_93052498
Maandagavond is via de site van L1 (Limburgse televisiezender) of via de site van de eaters een samenvatting van de wedstrijd te zien.
Tics van je petten.
pi_93053582
Met nog twee speeldagen te gaan, is nog niet duidelijk welke teams het tegen elkaar op gaan nemen in de kwartfinales van de play-offs. Heerenveen won zaterdag in Geleen, terwijl Nijmegen tegen Kemphanen de winst uit het vuur sleepte.

Geleen Eaters - Heerenveen Flyers
Heerenveen Flyers moet uit de laatste twee wedstrijden van de North Sea Cup nog één punt halen om de derde plek binnen te slepen. Op zaterdagavond was het team van Justin Bekkering in Geleen met 4-1 te sterk voor de thuisclub. Vassili Titarenko scoorde twee keer.

Die laatste twee wedstrijden zal Flyers het moeten doen zonder Marcel Bruinsma. Halverwege de derde periode raakte de Nederlandse-Canadees slaags met Erik Tummers. Wellicht geïnspireerd door het aanstekelijke trommelen van een grote sambaband uit Maastricht zorgden de twee spelers op hun eigen manier voor slagwerk.

Wegens fisticuffs mochten ze beiden inrukken. Eaters heeft nog maar één wedstrijd in het reguliere seizoen en zal dus in de eerste wedstrijd van de kwartfinales Tummers moeten missen. Op het moment van de, anderhalve minuut durende, vechtpartij stond Flyers al met 3-1 voor, een stand die kort voor tijd nog verder werd uitgebreid.

Hoogstaand ijshockey was er niet te zien in de met ruim 1100 toeschouwers goedgevulde hal, wel veel strijd en enkele prima doelpunten. Flyers was het grootste deel van de wedstrijd de betere ploeg, maar nam pas in de slotfase definitief afstand van een Geleen dat dit seizoen nogal wisselvallig presteert.

Het team heeft vol passie gespeeld en meer kan ik in deze fase niet van ze verwachten', zei coach Chris Eimers van Geleen na de wedstrijd. Hij anticipeerde vast op het feit dat zijn ploeg het in de kwartfinale moet opnemen tegen Flyers. Dan zullen we compacter moeten spelen vanuit de eigen defensie. Mijn team is wel kwetsbaar. We hebben de minste imports en de jongste derde lijn van Nederland. Wat dat betreft, komt de straf voor Tummers extra hard aan. Bruinsma mag met de play-offs weer spelen, wij missen in de eerste wedstrijd een international.'

In de derde lijn van Eaters was een opvallende rol weggelegd voor Bob de Pont, de zeventienjarige zoon van Hein. Een makkelijk schaatsende speler die zich goed staande hield tegen de fysiek sterkere Flyers. Die deden het zaterdag weer zonder Paul Vincent die nog niet helemaal fit is. Het was Marcel Bruinsma die Heerenveen na tien minuten spelen op voorsprong bracht.

Michael Nason won het duel achter het doel en Bruinsma kon van dichtbij scoren. Flyers greep acht minuten later de complete controle over de wedstrijd. Vassili Titarenko mocht moederziel alleen voor het doel goalie Sami Heinonen dollen met een mooi staaltje stickhandling en scoren.

De tweede periode was de beste voor Eaters. Ondersteund door de drumband en het thuispubliek begon de aanval wat beter te lopen. Dat leverde halverwege de wedstrijd de aansluitingstreffer op. Nadat eerst Jason Tejchma een enorme kans had laten liggen, profiteerde Bjorn Willemse van een rebound na een schot van Marc Lefebvre.

Het vormde uiteindelijk niet de inleiding voor een glorieuze comeback. In de derde periode zorgde eerst Bert van den Braak met een deflectie na een goed schot van de blauwe lijn voor de 1-3. Vervolgens stuurde Alexandrs Terjohins met een weergaloze pass zijn teamgenoot Vassili Titarenko weg. Die maakte geen fouten en scoorde zijn tweede van de avond.

Flyers speelt zondag thuis tegen Eindhoven en moet woensdag nog naar Den Haag om de eerder afgelaste wedstrijd te spelen. De Friezen hebben een voorsprong in het onderlinge resultaat met Nijmegen, dus één punt uit die twee wedstrijden is genoeg voor de derde plek.

Eindhoven Kemphanen - Nijmegen Devils
Voor de tweede keer in twee dagen werkte Nijmegen Devils een flinke achterstand weg, om vervolgens met één goal verschil de winst naar zich toe te trekken. Dan McGoff scoorde twee keer in de 4-5 overwinning voor Devils.

Daarmee hield Nijmegen in ieder geval de druk op Flyers in de strijd om de derde plek. Via een shorthanded goal van Adam Krug en de eerste goal van McGoff stond Devils na 7,5 minuut al met 2-0 voor tegen Eindhoven. Beide ploegen hebben een grote kans elkaar tegen te komen in de kwartfinales en dus moest Kemphanen zijn tanden laten zien.

Vier goals op rij lieten Nijmegen zien dat Eindhoven geen walk-over gaat worden. Akim Ramoul, Travis Banga, Ryan Lang en Bohuslav Subr scoorden de goals. Net als een dag eerder tegen Den Haag was het Raphael Joly die Nijmegen weer op het goede spoor zette, door de marge kort voor de tweede pauze terug te brengen tot één.

De slotperiode was daarna voor Nijmegen. Eerst was het Dan McGoff die voor de gelijkmaker zorgde. Vervolgens scoorde Kevin Bruijsten zes minuten voor tijd de winnende goal. Daarmee zit voor Nijmegen de NSC erop. Eindhoven moet zondag nog naar Heerenveen.

http://www.ijshockey.com/(...)erde-plek-nog-levend
pi_93076744
Bedroevend om te zien dat Eaters tegen Turnhout ook weer op achterstand staat na een 2-0 voorsprong.
Flesje bier
  maandag 21 februari 2011 @ 08:48:58 #83
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_93091069
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

RTL laat meestal (helaas) alleen de doelpuntjes zien. Ik vind het ook jammer dat dit zwaar wordt gestraft. Sowieso komt het korfbalachtige fluiten van de referees de publieke belangstelling niet ten goede. Er komen meer mensen voor harde actie dan dat er thuis blijven omdat er hard wordt gespeeld.
Zwaar gestraft? Ze hebben bijna anderhalve minuut staan vechten. De enige straf die daar volgens het spelregelboek voor gegeven kan worden is een matchpenalty. Dat die dan hard aankomt, zo vlak voor de play-offs, is niet iets waar de scheidsrechter aan moet denken. Daar moeten de spelers gewoon lekker zelf rekening mee houden.

Het korfbalachtige fluiten herken ik overigens al helemaal niet. Tuurlijk worden (zware) overtredingen bestraft, als je vechtpartijen wil zien ga je maar naar een bokswedstrijd kijken. IJshockey is een mooie, technische sport, geen 'kloppartij met een puck'. In de Nederlandse competitie is plaats genoeg voor een harde, maar faire, check of een gevecht om de puck, maar het spel draait nog altijd om dat ronde, zwarte schijfje dat in die netjes moet verdwijnen en niet om wie elkaar het vaakste, hardste en smerigste voor z'n pan kan rijden.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_93113444
quote:
13s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:39 schreef Gezicht het volgende:
Bedroevend om te zien dat Eaters tegen Turnhout ook weer op achterstand staat na een 2-0 voorsprong.
Geleen was dan ook heel erg slecht. Na de 0-2 voorsprong hebben ze nauwelijks nog kansen gehad. Laten we het er op houden dat het voor Geleen een wedstrijd om de keizers baard was...
pi_93114759
Jammer jammer. De PO's zullen ook wel niks meer worden nu. Op naar volgend seizoen!
Flesje bier
pi_93119595
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:48 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Zwaar gestraft? Ze hebben bijna anderhalve minuut staan vechten. De enige straf die daar volgens het spelregelboek voor gegeven kan worden is een matchpenalty. Dat die dan hard aankomt, zo vlak voor de play-offs, is niet iets waar de scheidsrechter aan moet denken. Daar moeten de spelers gewoon lekker zelf rekening mee houden.

Het korfbalachtige fluiten herken ik overigens al helemaal niet. Tuurlijk worden (zware) overtredingen bestraft, als je vechtpartijen wil zien ga je maar naar een bokswedstrijd kijken. IJshockey is een mooie, technische sport, geen 'kloppartij met een puck'. In de Nederlandse competitie is plaats genoeg voor een harde, maar faire, check of een gevecht om de puck, maar het spel draait nog altijd om dat ronde, zwarte schijfje dat in die netjes moet verdwijnen en niet om wie elkaar het vaakste, hardste en smerigste voor z'n pan kan rijden.
Mooi toch? Is een onderdeel van het ijshockey. Publiek vind het prachtig en de spelers ook. Natuurlijk moeten er geen 20 fights per wedstrijd zijn, maar nu is het helemaal niet interessant om bv. 1 a 2 keer per wedstrijd er flink op te slaan.

Ik wel. Ik zie heel wat wedstrijden en het niveau van de Nederlandse arbiters is bedenkelijk. Voor correcte, maar stevige checks wordt al gauw 2 minuten uitgedeeld.
pi_93119628
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:09 schreef Gezicht het volgende:
Jammer jammer. De PO's zullen ook wel niks meer worden nu. Op naar volgend seizoen!
Het kan alle kanten op natuurlijk, maar als Geleen zo speelt als gisteren, dan wordt het niks inderdaad. Waar was jullie eerste goalie trouwens?
pi_93120712
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het kan alle kanten op natuurlijk, maar als Geleen zo speelt als gisteren, dan wordt het niks inderdaad. Waar was jullie eerste goalie trouwens?
Ik had ergens gelezen dat Eimers Sami wat rust gunde voor de play-offs, waarschijnlijk ervan uitgaande dat Turnhout niet veel voor zou stellen. Grote vergissing dus.
Flesje bier
pi_93120902
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat Eimers Sami wat rust gunde voor de play-offs, waarschijnlijk ervan uitgaande dat Turnhout niet veel voor zou stellen. Grote vergissing dus.
Eimers heeft zich al vaker denigrerend uitgelaten over Turnhout. Toch verliest Geleen twee keer kansloos in Turnhout.

Schrijnend overigens hoe slecht de meeste Nederlandse goalies zijn. Meiderdres is van vergelijkbaar niveau als de meeste importgoalies, maar verder is er bar weinig. Ook zo'n Schotel, die eerste goalie was bij Zoetermeer, kon er weinig van. Als jongens als Idzenga en Hrelja eens ijstijd krijgen, dan is het ook meteen prijs schieten.
  maandag 21 februari 2011 @ 21:35:42 #90
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_93123610
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat Eimers Sami wat rust gunde voor de play-offs, waarschijnlijk ervan uitgaande dat Turnhout niet veel voor zou stellen. Grote vergissing dus.
Nee, niet omdat Turnhout niet veel voor zou stellen. Omdat hij Sami wil sparen, om blessures te voorkomen nu de PO's beginnen.

Heinonen is m.i. ook de beste goalie van de gehele selectie. Af en toe z'n ups en downs, maar over het algemeen vind ik hem echt de beste.
Tics van je petten.
pi_93123810
quote:
1s.gif[b] Op maandag 21 februari 2011 21:35

Heinonen is m.i. ook de beste goalie van de gehele selectie. Af en toe z'n ups en downs, maar over het algemeen vind ik hem echt de beste.
Het is lastig oordelen op basis van 30 minuten ijstijd, maar echt een goede indruk lieten die twee die nu in de goal stonden niet achter.
  maandag 21 februari 2011 @ 21:39:22 #92
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_93123887
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is lastig oordelen op basis van 30 minuten ijstijd, maar echt een goede indruk lieten die twee die nu in de goal stonden niet achter.
Jongens van Geleense afkomst, met ik denk allebei samen nog geen 3 uur ijstijd tijdens de hele competitie. Jammer.
Tics van je petten.
pi_93124325
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:39 schreef nattermann het volgende:

[..]

Jongens van Geleense afkomst, met ik denk allebei samen nog geen 3 uur ijstijd tijdens de hele competitie. Jammer.
IJstijd moet je afdwingen. Niveau van de meeste Nederlandse goalies is gewoon niet best. Als bij Heerenveen zo'n Idzenga mee mag doen, dan heeft hij binnen 3 minuten twee grote blunders gemaakt. Schotel is een hele slechte doelman en deze jongens vond ik ook niet best overkomen.

Als zo'n jongen gelijkwaardig is aan een import, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar 'n Nederlandse keeper uit de eigen opleiding, maar dat is niet het geval. Het verschil tussen jongens als Anthony, Knudsen en Heinonen enerzijds en jongens als Idzenga, Schotel en Hrelja anderzijds is schrijnend.

Zelfs de Belgen hebben betere keepers. Van Looveren is 'n prima doelman, Steijlen is nog steeds een goede doelman en 'n van Poucke is ook beter dan de gemiddelde Nederlandse goalie.
pi_93128726
De halve finales hangen af van de resultaten van de kwartfinales. Den Haag speelt tegen de laagstgekwalificeerde ploeg die de openingsronde overleeft, Tilburg tegen de overgebleven tegenstander. Opvallend is dat één van de kwartfinales op dezelfde dag wordt gespeeld als de finale om de North Sea Cup.

Vrijdag 25-2
20.00 Heerenveen - Geleen
20.30 Nijmegen - Eindhoven

Zaterdag 26-2
20.30 Eindhoven - Nijmegen

Zondag 27-2
19.00 Geleen - Heerenveen

Woensdag 02-03
19.45 Heerenveen - Geleen (indien noodzakelijk)
20.00 Nijmegen - Eindhoven (indien noodzakelijk)
  maandag 21 februari 2011 @ 23:29:52 #95
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_93131973
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mooi toch? Is een onderdeel van het ijshockey. Publiek vind het prachtig en de spelers ook. Natuurlijk moeten er geen 20 fights per wedstrijd zijn, maar nu is het helemaal niet interessant om bv. 1 a 2 keer per wedstrijd er flink op te slaan.

Ik wel. Ik zie heel wat wedstrijden en het niveau van de Nederlandse arbiters is bedenkelijk. Voor correcte, maar stevige checks wordt al gauw 2 minuten uitgedeeld.
Het zou een mooie aanvulling op een wedstrijd zijn, als je spelers hebt die ermee om kunnen gaan. De meeste spelers in de Nederlandse competitie kunnen dat niet, kijk maar naar de nasleep van het vechtpartijtje tussen Joly en van Biezen enkele weken geleden. De eerstvolgende keer dat ze elkaar op 't ijs weer tegenkwamen lagen ze al tijdens de warming up met elkaar te rollebollen.

Voor correcte en stevige checks worden geen straffen uitgedeeld. Het probleem met veel spelers in de Nederlandse competitie is echter dat ze niet kunnen checken en dus altijd met een elleboogje, knietje of een paar handjes op de verkeerde plaats zitten.

Ik zie ook heel wat wedstrijden, ik gok op ongeveer 2 per weekend. Het niveau van de Nederlandse scheidsrechters is prima. Vooral als je kijkt naar wat voor een klein ijshockeylandje we eigenlijk zijn en waar het niveau van onze competitie ongeveer ligt. Nederlandse scheidsrechters staan internationaal een stuk hoger aangeschreven dan ons Nederlands nationaal team.

Overigens zag ik je nog een opmerking maken over Nederlandse goalies. Het grote probleem met Nederlandse goalies (en hiermee direct het belangrijkste verschil met de Belgische collega's) is dat de betere Nederlandse goalie na zijn tijd in de U17 direct op de bank komt te zitten bij een eredivisieteam, waar hij tweede viool mag spelen voor een buitenlander. Van op een bankje zitten en het deurtje openen wordt je als goalie niet veel beter. Goalies hebben, meer nog dan een gewone speler, wedstrijdritme en vertrouwen nodig. Een goalie die dus hooguit een paar keer in is mogen vallen gedurende het seizoen kan dus vrijwel onmogelijk een goeie indruk achterlaten in de eerste de beste wedstrijd waarin hij wat langer mee mag doen. Daarbij zijn de door jou genoemde Nederlandse goalies allemaal een stuk jonger dan de buitenlanders waarmee ze vergeleken worden.. Er zit nogal een verschil tussen een jochie van 18-19 en een volwassen vent van 32.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_93166745
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:29 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Het zou een mooie aanvulling op een wedstrijd zijn, als je spelers hebt die ermee om kunnen gaan. De meeste spelers in de Nederlandse competitie kunnen dat niet, kijk maar naar de nasleep van het vechtpartijtje tussen Joly en van Biezen enkele weken geleden. De eerstvolgende keer dat ze elkaar op 't ijs weer tegenkwamen lagen ze al tijdens de warming up met elkaar te rollebollen.

Voor correcte en stevige checks worden geen straffen uitgedeeld. Het probleem met veel spelers in de Nederlandse competitie is echter dat ze niet kunnen checken en dus altijd met een elleboogje, knietje of een paar handjes op de verkeerde plaats zitten.

Ik zie ook heel wat wedstrijden, ik gok op ongeveer 2 per weekend. Het niveau van de Nederlandse scheidsrechters is prima. Vooral als je kijkt naar wat voor een klein ijshockeylandje we eigenlijk zijn en waar het niveau van onze competitie ongeveer ligt. Nederlandse scheidsrechters staan internationaal een stuk hoger aangeschreven dan ons Nederlands nationaal team.

Overigens zag ik je nog een opmerking maken over Nederlandse goalies. Het grote probleem met Nederlandse goalies (en hiermee direct het belangrijkste verschil met de Belgische collega's) is dat de betere Nederlandse goalie na zijn tijd in de U17 direct op de bank komt te zitten bij een eredivisieteam, waar hij tweede viool mag spelen voor een buitenlander. Van op een bankje zitten en het deurtje openen wordt je als goalie niet veel beter. Goalies hebben, meer nog dan een gewone speler, wedstrijdritme en vertrouwen nodig. Een goalie die dus hooguit een paar keer in is mogen vallen gedurende het seizoen kan dus vrijwel onmogelijk een goeie indruk achterlaten in de eerste de beste wedstrijd waarin hij wat langer mee mag doen. Daarbij zijn de door jou genoemde Nederlandse goalies allemaal een stuk jonger dan de buitenlanders waarmee ze vergeleken worden.. Er zit nogal een verschil tussen een jochie van 18-19 en een volwassen vent van 32.
Eens, men moet er mee om kunnen gaan. Rivaliteit is prima, maar men moet weten dat het primair gaat om het winnen van een wedstrijd en niet om het winnen van een gevecht. Ik hoop wel op een wedstrijd tussen Nijmegen en Tilburg, want dat gaat er stevig op en dat zie ik graag.

Net zoals de Nederlandse ijshockers mondiaal gezien geen toppers zijn, zijn de Nederlandse scheidsrechters dat ook niet. Eens dat veel checks matig zijn, maar veel arbitrale beslissingen zijn dat ook.

Ik vind het echt matig. Al verschillende wedstrijden gezien die compleet kapotgefloten werden en/of waar hele rare beslissingen werden genomen.

Eerlijk is eerlijk: een 18-jarige goalie is doorgaans niet rijp voor de Eredivisie. De meeste jongens komen dan gewoon tekort. Speeltijd moet je afdwingen. Het aantal plekken in de goal is beperkt (er zijn er 6) en kan me prima voorstellen dat als 'n club mee wil doen voor de prijzen, dat ze dan een import invliegen in plaats van een Idzenga of een Schotel in de goal te zetten. Een oplossing heb ik niet. De Nederlandse goalies zijn echt te zwak om veel ijstijd te krijgen in de Eredivisie. De 1e divisie zou een optie zijn. Laat ze daar wekelijks spelen. Wel is het zo dat het niveauverschil tussen de 1e divisie en de Eredivisie erg groot is.
pi_93167660
Herinner me nog een keer dat Geleen thuis tegen Den Haag moest, Mulally werd correct maar lekker hard gecheckt, kon die niet hebben, ging 'ie meteen achter degene die hem checkte aan om hem een paar tikken te geven. :') Zielig gedrag.
Flesje bier
pi_93167756
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:24 schreef Gezicht het volgende:
Herinner me nog een keer dat Geleen thuis tegen Den Haag moest, Mulally werd correct maar lekker hard gecheckt, kon die niet hebben, ging 'ie meteen achter degene die hem checkte aan om hem een paar tikken te geven. :') Zielig gedrag.
Ach, bij elk team lopen wel een paar jongens met een heel kort lontje. Vanschagen, Bertje v/d Braak, Vercammen, Van Buren, etc... Het is natuurlijk wel klasse als iemand zowel kan uitdelen als kan incasseren.
pi_93265028
Hoop dat Heerenveen wat emotionele schade heeft opgelopen na gisteren. Dat zou zeker in ons (Geleen) voordeel werken!
Flesje bier
pi_93272716
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:00 schreef Gezicht het volgende:
Hoop dat Heerenveen wat emotionele schade heeft opgelopen na gisteren. Dat zou zeker in ons (Geleen) voordeel werken!
Heerenveen speelde met een veredeld 2e team, dus dat zal wel net.

Idzenga kreeg er 13 om z'n oren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')