abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:38:17 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:43:10 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_90966056
Voor degene die deze 'recensie' in het vorige topic gemist hebben:

La Cage Aux Folles was top gisteren....

Bij hoofrolspeler Jon van Eerd moest ik toch altijd aan John Lanting-achtige (= niet leuke) acts denken en hoewel er een hoop (valse...) humor in de voorstelling zit, kon hij ook geloofwaardig een over de toeren zijnde 'moeder' spelen, incl. echte tranen e.d.
Stanley Burleson is absoluut geloofwaardig als George, eigenaar van travestieten-theater La Cage Aux Folles en vriend van Jon 'Albin' van Eerd.

Met name de (echte!!) dames in ons gezelschap waren zeer gecharmeerd van de travestieten op het podium die ieder voor zich meer spieren lijken te hebben dan Yuri van Gelder. Grappig was dat één vande dragqueens gespeeld werd door een dame...

Dr. Rossi (Derek de Lint), Liz Snoijink en Gerrie v.d. Klei spelen kleine rollen, waarbij vooral routinier Gerrie v.d. Klei laat zien dat ze zelfs met een dergelijke rol van zeer toegevoegde waarde is.

Het verbouwde De La Mar theater is ook zeer de moeite waard geworden, met meerdere foyers zodat je vooraf en in de pauze niet uren in de rij hoeft te staan voor een consumptie.
Na afloop in de centrale hal je jas weer ophalen bij de garderobe is echter, logistiek gezien, een minder goed lopend verhaal.

Overall is deze, met multifunctionele, schitterende decors uitgeruste, musical meer dan de moeite waard en voor je het weet is het even over elf uur en heb je ruim 2,5 uur lang een topshow voor je kiezen gehad...
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 09:43:54 #3
42184 crew  DaMart
pi_90966071
TT aangepast.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:46:33 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_90966131
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Evita, Sweet Charity, Shhhh it happens?
Dat moet dan één van de 2 eerste geweest zijn...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:51:29 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_90966244
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Esther?
Heeft die een blauwe navel-piercing? ;)


Ja dus... :D

Door die piercing viel ze me op in het mannengezelschap van La Cage, diverse anderen van ons gezelschap dachten dat ze ook een man was. Weet niet of nou een compliment is of niet...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:15:40 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90989086
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:51 schreef MadMaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja dus... :D

Door die piercing viel ze me op in het mannengezelschap van La Cage, diverse anderen van ons gezelschap dachten dat ze ook een man was. Weet niet of nou een compliment is of niet...
Ze heeft gewoon een mooi lichaam en doet er alles aan om het zo te houden. Ik vind het prachtig in ieder geval en het is echt een heel tof wijf :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:01:42 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_90999381
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon een mooi lichaam en doet er alles aan om het zo te houden. Ik vind het prachtig in ieder geval en het is echt een heel tof wijf :D
Ze heeft een aardig wasbordje inderdaad en ze deed/doet me denken aan één van de Pins van Doris D. (later Risque) vroeger...





Dame rechts(voor)...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:08:01 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91003887
Wheheh, ja! :D Wat grappig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 9 januari 2011 @ 19:01:07 #9
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_91077107
Miss Saigon *O*
Wicked met Chantal :r
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 10 januari 2011 @ 13:01:00 #10
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_91110656
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:01 schreef Patch het volgende:
Miss Saigon *O*
Ja! Ik ben er heeeeel nieuwsgierig naar! :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 10 januari 2011 @ 18:27:57 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91124965
Stanley als Regelaar, ben benieuwd... Ben ook benieuwd of ze deze musical uit de kast trekken zodat hij weer werk heeft volgend seizoen, heheh, maar hij gaat het vast leuk doen. Hopelijk wordt de rest van de cast ingevuld door goeie mensen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91131664
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:27 schreef wonderer het volgende:
Stanley als Regelaar, ben benieuwd... Ben ook benieuwd of ze deze musical uit de kast trekken zodat hij weer werk heeft volgend seizoen, heheh, maar hij gaat het vast leuk doen. Hopelijk wordt de rest van de cast ingevuld door goeie mensen.
Ik ben ook benieuwd, ben in ieder geval blij met Stanley als regelaar.
Baal wel dat WWRY dus al in de zomer gaat stoppen, daar wil ik zeker nog een paar keer heen, maar goed op de Nederlandse markt duren musicals nooit lang.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 04:36:18 #13
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_91148891
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:33 schreef Redster het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd, ben in ieder geval blij met Stanley als regelaar.
Baal wel dat WWRY dus al in de zomer gaat stoppen, daar wil ik zeker nog een paar keer heen, maar goed op de Nederlandse markt duren musicals nooit lang.
Nou, de shows in een vast theater vind ik op zich altijd best lang spelen. Maar dat WWRY zo kort speelt verbaast me wel. Loopt 'ie dan toch niet zo goed als gehoopt?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 05:57:11 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91149012
Korter dan een jaar is te kort (want dan red ik het vaak niet de voorstellingen te zien :P) maar hoe WWRY loopt, weet ik niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:30:11 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_91151036
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 05:57 schreef wonderer het volgende:
Korter dan een jaar is te kort (want dan red ik het vaak niet de voorstellingen te zien :P) maar hoe WWRY loopt, weet ik niet.
Gezien de vele kortingsaanbiedingen die ik krijg vanuit allerlei hoeken vermoed ik dat het geen kassucces is in NL.

Ik krijg die aanbiedeingen wel vaker, mar meestal aan het einde van de looptijd als de rek er wel uit is, maar bij WWRY begon men al snel daarmee.

Een Queen-musical zonder Queen trekt me zelf ook totaal niet, aangezien ik Queen live heb gezien en dan is al het andere surrogaat. Om die reden Mama Mia ook niet bekeken...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:33:24 #16
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_91151117
Ik heb ook Queen live gezien en daarna nog vele andere Queen-shows (tributes, of met Paul Rodgers, of alleen Brian May), maar WWRY is, na Queen live, een erg goede 2e :Y
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_91159244
Ik heb Queen nooit live gezien, dus daar kan ik niet over oordelen, maar WWRY heeft mij echt positief verrast. Ga zelden vaker dan 2 keer naar dezelfde musical, maar deze heb ik inmiddels al 4x gezien.
Al past de show ook niet echt in de genre musical, het is meer een muziekshow waar een flinterdun verhaal rond verzonnen is.

Mary Poppins schijnt ook al te stoppen in de zomer, daar zijn de kortingsacties al helemaal niet voor aan te slepen. Jammer, vind het wel een mooie show, maar het spreekt het grote publiek denk ik niet aan.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:39:11 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_91159643
Ik zag tijdens de promo op de Amsterdamse Uitmarkt Pia Douwes onwennig iets krijsen wat op een Queen-nummer moest lijken en ik wist dat ik zeker niet naar WWRY moest gaan... :P

Moet eerlijk toegeven dat ik toen een zelfde beeld had van Soldaat van Oranje, wat zonder decor ook niet veel voorstelt, maar na een bezoekje aan deze musical bleek dat wel degelijk de moeite waard te zijn, juist vanwege de decors en de toegepaste technieken.
pi_91159693
Pia vond ik inderdaad ook een beetje jammer in de show. Geweldige musicalster, maar totaal niet op haar plek hier. Toch is ook zij wel gegroeid in de rol en de laatste keer dat ik haar zag vond ik het niet onaardig.
Inmiddels is Pia ook al gestopt, dus ben benieuwd hoe Antje het zo gaat doen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:43:19 #20
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_91159772
Pia moet dramatische rollen doen, zoals in Les Miserables en zo, maar het is geen rock bitch... :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:47:47 #21
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_91159912
Zou Nederland misschien een beetje (dure) musical-moe worden? Ikzelf niet, maar ik selecteer wel. Sommige shows ga ik niet heen, omdat ze me niet trekken, terwijl ik andere wel (soms meerdere keren) bezoek.

Komende zaterdag eens zien wat ik van Urinetown vind. :)
pi_91160026
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:47 schreef Twoflower het volgende:
Zou Nederland misschien een beetje (dure) musical-moe worden? Ikzelf niet, maar ik selecteer wel. Sommige shows ga ik niet heen, omdat ze me niet trekken, terwijl ik andere wel (soms meerdere keren) bezoek.

Komende zaterdag eens zien wat ik van Urinetown vind. :)
Het aanbod is de afgelopen jaren ook gewoon omhoog geschoten. Lijkt wel of er van elke artiest of verhaal een musical gemaakt wordt. Ik ga ook lang niet overal naar toe. Mooi Volendam zal bijvoorbeeld hardstikke leuk zijn voor de palingsound liefhebber, maar die laat ik mooi aan me voorbij gaan.
Urinetown vond ik wel leuk, viel wel een klein beetje tegen bij de verwachtingen, maar wel een leuke avond gehad.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:24:53 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91171713
Musical lijdt aan hetzelfde syndroom als literatuur: er moet geld mee verdiend worden, het aanbod gaat omhoog in de hoop die ene bestseller te scoren, waardoor de gemiddelde kwaliteit omlaag gaat en de echte liefhebber met een kater blijft zitten omdat het allemaal commerciele rotzooi wordt, maar het klootjesvolk vindt het heerlijk.

Als ze maar niet phantom gaan reviven...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:16:08 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_91199949
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:24 schreef wonderer het volgende:
Musical lijdt aan hetzelfde syndroom als literatuur: er moet geld mee verdiend worden, het aanbod gaat omhoog in de hoop die ene bestseller te scoren, waardoor de gemiddelde kwaliteit omlaag gaat en de echte liefhebber met een kater blijft zitten omdat het allemaal commerciele rotzooi wordt, maar het klootjesvolk vindt het heerlijk.
Tot nu toe valt hetgeen ik gezien heb (30+ verschillende musicals, deels in buitenland) me over het algemeen wel mee (Cyrano en Elizabeth vond ik wel horror), maar ik ga niet meer blind naar iedere musical. Ik bekijk vooraf trailers, beluister iets van de muziek en op basis daarvan bepaal ik of ik wel of niet ga.
Urinetown is op basis daarvan niet door de selectie heengekomen, WWRY niet en bijv. Evita en Aïda destijds ook niet. Misschien mis je er daardoor éénm die achteraf wel de moeite waard was geweest, maar dan komt er wel weer eens een herkansng...

quote:
Als ze maar niet phantom gaan reviven...
Het was destijds in het Circustheater al genant toen bekend werd gemaakt dat niet Henk Poort, maar Ben Cramer die avond de rol van 'The Phantom' zou spelen en de halve zaal 'Hij was maar een clown' begon te zingen... :')
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:10:03 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91219042
Ik baseer mijn keuze meestal op de cast (en dan dus NIET de grote namen waarmee Joop adverteert), omdat ik weet dat die mensen van zowat alles wel iets aangenaams kunnen maken.

Maar je kunt moeilijk ontkennen dat het steeds commercieler wordt. Ook omdat zowat overal een musical van gemaakt wordt tegenwoordig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')