abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_90954795
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zoals ook in de OP staat, beperken we ons hier tot de originele taal- en spelfouten zoals die worden gemaakt op fok.
Ok, sorry.
(ondanks dat je niet blauw bent :P)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:52:38 #27
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90956839
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef Loll het volgende:

[..]

Pure bangmakerij! Trouwens firefox vondt bic ook weer safe.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:00:59 #28
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_90957306
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:48 schreef LikeEmDead het volgende:
In een eerdere post vertelde je dat je een andere vriend had genomen na hem, heeft die toen der tijd er niks aan gedaan?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_90962492
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:55 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Euh, het is een taalregel. De officiële afgesproken (of als je wilt: opgelegde) schrijfwijze dus. Waarom moet dat onderbouwd worden? De wet is ook de wet, en dit zijn de "taalwetten".
Er wordt mij door diverse mensen swel eens gevraagd naar de eigenaardigheden van onze taal.
Wanneer gebruik je geen en wanneer gebruik je niet? Wat is het eigenlijke verschil tussen een werkwoord en de vorm met ver- ervoor? (bergen en verbergen, leggen en verleggen)
Ik weet het antwoord meestal niet meteen en ga dan in mijn geheugen zoeken naar voorbeelden. En kom zo tot een soort regel.
In de link wordt gesteld dat we het zo schrijven. Maar niet waarom.
En zoals ik al eerder zei: ik beschouw de ij als samengesteld uit twee aparte letters, net zoals de oi, de ei of de ae. De y is een heel andere letter en die wordt ook heel anders gebruikt.

Overigens worden wetten niet voorgeschreven, dat lijkt maar zo. Wetten wortelen als het goed is in het rechtsgevoel van de bevolking waarvoor ze gelden.
Gewoonterecht is dan ook een erkende bron van wetten.
quote:
[..]

Volgens mij is het wel correct: puberteit (met klemtoon op de laatste lettergreep ook) is het fenomeen (de fysieke/psychische ontwikkelingsfase), en pubertijd (met de klemtoon op de eerste lettergreep) de tijd waarin men pubert. Zie ook: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/683/
Dat ben ik met je eens. Maar ik vrees dat de meeste gebruikers dat onderscheid niet maken en dus gewoon maar wat schrijven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90963457
Topictitel wat help tegen de kouw, creatieve sugesties

Een kouw:
  vrijdag 7 januari 2011 @ 02:38:38 #31
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_90963480
Dat is een kauw, geen kouw. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_90963486
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 02:38 schreef Xaryna het volgende:
Dat is een kauw, geen kouw. :)
Wat een faal, je hebt gelijk.

Naja, toch een mooie vogel in dit topic ;)
pi_90963505
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 02:34 schreef Nemephis het volgende:
Topictitel wat help tegen de kouw, creatieve sugesties

Een kouw:
[ afbeelding ]
Je vergeet help en sugesties.
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_90963513
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 02:43 schreef Iuc het volgende:

[..]

Je vergeet help en sugesties.
Nog dommer van mij - naja dan heb ik 'm tenminste niet voor niks gepost :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:50:46 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_90967968
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:04 schreef Big-Ern het volgende:
De korpscheffen hebben natuurlijk helemaal gelijk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:25:10 #36
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90969090
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:
Foto's van het grote geheel vallen zowieso niet onder het portretrecht. Dat zijn slechts impressiefoto's van de sfeer ter plaatse, en daar horen de aanwezigen ook bij. Als jij toevallig vooraan staat en daardoor goed herkenbaar bent op de foto heb je pech.

Met een close-up van 1 persoon begeef je je denk ik wel op glad ijs. Want wat is de nieuwswaarde van die ene persoon in zwemkleding, terwijl er in werkelijkheid duizenden aanwezigen zijn? De nieuwswaarde is juist dat er zo veel deelnemers zijn, en dat die het gezellig maar koud hebben.

Overigens wordt een en ander bij veel evenementen al geregeld in de deelnemersvoorwaarden / algemene voorwaarden. Meedoen met het evenement of aanwezig zijn op het (besloten) evenemententerrein betekend instemmen met mogelijke publicatie van foto's.
Er stond nog geen foute spelling van sowieso op de eerste pagina dus bij deze :)

quote:
99s.gif Op maandag 3 januari 2011 08:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

das echt een poep-argument.
Ik wil ook geen belasting betalen zodat ambtenaren betaald krijgen, toch zou ik het moeten.
verleden tijd / tegenwoordige tijd*

*doorhalen wat WEL van toepassing is

[ Bericht 18% gewijzigd door numero_uno op 07-01-2011 11:33:22 ]
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_90971994
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:25 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Er stond nog geen foute spelling van sowieso op de eerste pagina dus bij deze :)

[..]

verleden tijd / tegenwoordige tijd*

*doorhalen wat WEL van toepassing is
Is toch okee? "Ik zou dit moeten doen, maar ik doe het niet"? Ik weet niet, ik heb de context niet gezien, maar de zin op zich lijkt zo niet fout, ook al is ie ook niet mooi. Of zie ik iets anders over het hoofd?

't Is een trend, twee keer in hetzelfde topic door verschillende posters:
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:08 schreef Anatool het volgende:
Was blootvoets aan het voetballen en in duel mijn voet serieus omgeslaan.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:20 schreef iplaynaked het volgende:
veel moord gezien ergste was toen iemand zijn hoofd was opengeslaan
pi_90972072
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:25 schreef numero_uno het volgende:

Er stond nog geen foute spelling van sowieso op de eerste pagina dus bij deze :)

Hij is niet erg origineel hoor, maar het moet 'bij dezen' zijn.
pi_90972267
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef Taaie-Neuskoek het volgende:

Er wordt (IIRC) van het belastbaar inkomen uitgegaan, en als ik de blabla op woningnet goed begreep dan gaan ze bij een nieuwe inschrijving van je huidige contract uit... Geen idee welk jaar ze als pijljaar nemen. Ik ga het eens uitzoeken. :)
pi_90972906
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:00 schreef FB-aight het volgende:
net zoals oncologie... duur woord voor "plek voor stervende kankerleijers"
pi_90982663
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er wordt mij door diverse mensen swel eens gevraagd naar de eigenaardigheden van onze taal.
Wanneer gebruik je geen en wanneer gebruik je niet? Wat is het eigenlijke verschil tussen een werkwoord en de vorm met ver- ervoor? (bergen en verbergen, leggen en verleggen)
Ik weet het antwoord meestal niet meteen en ga dan in mijn geheugen zoeken naar voorbeelden. En kom zo tot een soort regel.
In de link wordt gesteld dat we het zo schrijven. Maar niet waarom.
En zoals ik al eerder zei: ik beschouw de ij als samengesteld uit twee aparte letters, net zoals de oi, de ei of de ae. De y is een heel andere letter en die wordt ook heel anders gebruikt.

Overigens worden wetten niet voorgeschreven, dat lijkt maar zo. Wetten wortelen als het goed is in het rechtsgevoel van de bevolking waarvoor ze gelden.
Gewoonterecht is dan ook een erkende bron van wetten.
Je hebt op zich wel gelijk hoor, want waarom voor -ij- wel deze uitzondering geldt en voor -ei- niet, terwijl het allebei een tweeklank is en allebei op dezelfde wijze wordt uitgesproken, is mij ook niet duidelijk. Zal wel historisch zo gegroeid zijn of zo? Het enige wat ik kan bedenken is dat "Ij" er wat lullig uitziet en eerder als aparte letters gezien kan worden of zo. Dus dan wordt het eerder als [ijmuiden] in plaats van [iejmuiden] uitgesproken, terwijl iedereen wel weet dat -ei- altijd een ij-klank (of ei-klank) heeft. Misschien wel omdat alle andere tweeklanken bestaan uit twee klinkers en deze uit een klinker en een medeklinker?
* Pandora73 denkt even hardop hoor
quote:
[..]

Dat ben ik met je eens. Maar ik vrees dat de meeste gebruikers dat onderscheid niet maken en dus gewoon maar wat schrijven.
Wederom eens!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90997261
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:28 schreef Chocomousje het volgende:
ik zelf vind het niet ordinair als het maar niet te jongen kinderen ermee rondlopen en natuurlijk met maten. en de kleuren moeten gepast dus vind make up totaal niet ordie!
pi_90997960
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:12 schreef htctouch2 het volgende:
Hij zij "houd het wel netjes, heb geen zin in gezeik.." en we moesten keihard lachen toen die weg was..
Later wilde ze echt sex in het openbaar waar mensen ons ook gewoon mochten zien, dit ging mij iets te ver en niet veel later heeft ze het uitgemaakt omdat ik niet exobionistisch genoeg was :(
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_91003635
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:59 schreef Ratelbak het volgende:
Weet je wat mij de neus uit hangt?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_91003655
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die is leuk :D
pi_91003874
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:03 schreef Sosha het volgende:

[..]

Die is leuk :D
Jatog, jeweets?

Ik hoef echt niet te weten wat er uit zijn neus hangt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_91011253
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:39 schreef Sosha het volgende:

[..]

Is toch okee? "Ik zou dit moeten doen, maar ik doe het niet"? Ik weet niet, ik heb de context niet gezien, maar de zin op zich lijkt zo niet fout, ook al is ie ook niet mooi. Of zie ik iets anders over het hoofd?

Ik was ook in verwarring.
Maar "ik zou moeten" betekent, dat je iets eigenlijk moet doen, maar niet doet.
Daarentegen hoort hier "ik zal moeten" te staan: ondanks mijn tegenzin ontkom ik er niet aan.

Subtiliteiten van de vervoegingen, waar ik de namen al lang niet meer van kan bedenken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91011422
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:41 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Je hebt op zich wel gelijk hoor, want waarom voor -ij- wel deze uitzondering geldt en voor -ei- niet, terwijl het allebei een tweeklank is en allebei op dezelfde wijze wordt uitgesproken, is mij ook niet duidelijk. Zal wel historisch zo gegroeid zijn of zo? Het enige wat ik kan bedenken is dat "Ij" er wat lullig uitziet en eerder als aparte letters gezien kan worden of zo. Dus dan wordt het eerder als [ijmuiden] in plaats van [iejmuiden] uitgesproken, terwijl iedereen wel weet dat -ei- altijd een ij-klank (of ei-klank) heeft. Misschien wel omdat alle andere tweeklanken bestaan uit twee klinkers en deze uit een klinker en een medeklinker?
[me=Pandora73] denkt even hardop hoor
[/me]

[..]

Wederom eens!
In kruiswoordraadsels en zelfs in slechte versies van Scrabble wordt de ij ook in een vak geschreven.
Grappig vind ik wel, dat de klank die in het Nederlands als ij geschreven wordt, in het Saksisch als ie en in het Frankisch als è uitgesproken wordt.
Maar dat is slechts een eerste indruk, ik vraag me af of iemand zich daar echt in verdiept heeft.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 02:13:01 #49
285174 Evienne
never odd or even
pi_91012717
Quiten uit een privéforum, niet doen.

[ Bericht 93% gewijzigd door yvonne op 08-01-2011 09:45:18 ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  Admin zaterdag 8 januari 2011 @ 09:44:13 #50
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91015585
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 08:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mag je wel quoten uit een forum met privé-toegang?
Nee, daar mag niet uit gequote worden, private is private.
Acces verwijderd en opgeschoond hier.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')