abonnement Unibet Coolblue
pi_90903715
Zijn er hier meer mensen die quilten?

Ik ben momenteel een quilt aan het maken voor op het bed van mijn dochter





De top is nu af en nu wordt het spannend want ik ben nog nooit verder gekomen dan een top (vorige keer vondik 'm niet mooi genoeg om verder te gaan :P )

Afgelopen week vulling en achtergrondstof gekocht dus het weekend maar weer eens verder gaan
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:08:15 #2
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_90938878
Hoe zit dat in mekaar als ik vragen mag? :@
Het ziet er leuk uit maar zie totaal niet hoe dat in mekaar is gezet :o
Kaleidoscopiklimax
pi_90939595
Leuke stofjes ook!
Kom zelf zelden dat soort lieve printjes tegen eigenlijk.
pi_90947902
Het zijn allemaal reststofjes van dekbedovertrekjes/hoeslakens en kussentjes die op het bed van mijn dochter liggen. Zo past het dekentje straks overal leuk bij.

In elkaar zetten is heel simpel als je het eenmaal weet.

Je zet eerst de blokken in elkaar die uit 9 lapjes bestaan. Daarna zet je er een roze rand tussen zodat je een lange reep krijgt en die zet je allemaal weer aan elkaar. Soort van puzzel eigenlijk :)
pi_90950659
Ziet er wel erg leuk en lekker vrolijk uit! :D En het lijkt me ook niet moeilijk om te maken :s)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_90965594
Leuk gedaan Stiemie... als ik jouw deken zo zie lijkt het me fantastisch om zelf ook te maken, beetje jammer alleen dat ik echt een randebiel ben met een naaimachine en met de hand naaien ben ik veels te onsecuur voor. Gaat hem denk ik neit worden, maar toch ga ik hier mee spieken en misschien es wat proberen... Zag op een ander forum ook al eens een deken met video-spelletjes-figuren-op-deken-gequilt. Dat lijtk me wel eens heel tof om te doen. Hmmm.. twijfel,twijfel... Denk alleen dat ik een andere man moet gaan zoeken als ik nog een hobby begin... :@
pi_90968248
Meld! Ik quilt al bijna 20 jaar *)
Heb een tijdje in een quiltwinkel gewerkt en ben momenteel mede-moderator van een Yahoo groep over quilten.
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_91043562
Welke quiltwinkel werkte je Aiko_? Lijkt me een erg leuke baan! Wat heb je allemaal al gemaakt? Ik ben erg benieuwd

Lijnloos gewoon doen joh! Anders maak je eerst een dekentje voor het poppenbed of een kussenovertrek. Kan je mooi kijken of het leuk is

Ik heb gisteren de top en achtergrondstof gestreken en aan elkaar geregen. Wat een klus nog zeg! Achtergrondstof op de grond plakken met schilderstape, vulling er netjes op en dan de top en dan maar doorrijgen, doorrijgen en doorrijgen :) Maar nu dus begonnen met doorquilten. Ik moet zeker meer dan 100 hartjes quilten, heb er nu 5 af en een blaar op mijn vinger :D Dus dat beloofd nog wat. Maar het wordt wel erg mooi O+
pi_91198309
Mijn moeder quilt en heeft mij ermee aan gestoken. Top doen we machinaal en pitten lekker ouderwets met de hand. Alleen de productie van mijn mams en vriendinnen is niet bij te houden. Afgelopen jaar 2 1 persoonsdekens, 4 kerstlopers, 2 persoons, verschillende met haar vriendinnen voor hospice en ga zo maar door. Ik vind het geweldig mooi en hoop zelf mijn voorraad stofjes op te maken. Quilten is O+
pi_91199045
Hebben jullie ook iets van een tutorial of zo ergens? Want dingen als "top", "doorquilten", "pitten" en zo zeggen mij echt geen ene fluit... is het niet gewoon vlakjes aan elkaar naaien? :? *sorry, ontzettende quiltnoob is.
pi_91501914
Nee dat is patchwork lijnloos ;)
De top is de bovenkant, de vlakjes die je aan elkaar naait. Dan krijg je een laagje fyberfill en dan de achter kant. Als je die hebt leg je ze op elkaar en span je hem. Daarna als je het pitten met de hand doet, heb je een enorme borduurring waar je deel in spant en naai (pit) je met de hand figuurtjes of lijnen door alle 3 de lagen. Het kan ook met de machine, maar dat vind ik iig niet leuk. Pas als je de hele quilt gepit hebt maak je de randen en voila u heeft een quilt
pi_91502063
Maar als je niet allerlei figuurtjes erin maakt, maar gewoon vlakjes aan elkaar, is het dan geen quilt of heet het dan patchwork? Nou ja, ik moet het geloof ik nog maar even laten, maar als ik dat van Stiemie zie wordt ik enorm ijverig... En volgende maand naar de handwerkbeurs, wellicht dat ik dan es wat stofjes ga scoren om es te beginnen...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:39:59 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91505033
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:03 schreef Stiemie het volgende:
Welke quiltwinkel werkte je Aiko_? Lijkt me een erg leuke baan! Wat heb je allemaal al gemaakt? Ik ben erg benieuwd

Lijnloos gewoon doen joh! Anders maak je eerst een dekentje voor het poppenbed of een kussenovertrek. Kan je mooi kijken of het leuk is

Ik heb gisteren de top en achtergrondstof gestreken en aan elkaar geregen. Wat een klus nog zeg! Achtergrondstof op de grond plakken met schilderstape, vulling er netjes op en dan de top en dan maar doorrijgen, doorrijgen en doorrijgen :) Maar nu dus begonnen met doorquilten. Ik moet zeker meer dan 100 hartjes quilten, heb er nu 5 af en een blaar op mijn vinger :D Dus dat beloofd nog wat. Maar het wordt wel erg mooi O+
Heb je foto's gemaakt van het proces van het quilten?
Ik ben er erg benieuwd naar. Ik ben es half half met een top begonnen, maar het schiet niet zo op :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_91505203
Helaas geen foto's ondertussen gemaakt. Was veel te hard bezig :P

Wel net een foto gemaakt van het quiltresultaat. Ik ben in een ring aan het doorpitten nu. Allemaal hartjes. Volgens mij moet ik er zeker nog een stuk of 150 :X Maar hetw ordt wel leuk volgens Linde



  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:48:02 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91505300
Holy moly wat een werk :X _O_
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:48:59 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91505332
Teken je die hartjes zelf erop dan? En hoe werkt je al die hartjes netjes af? En wat is die ring precies voor een ding?
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_91505407
Wow Stiemie, wat mooi! Wat zal Linde daar blij mee zijn uiteindelijk zeg. Wat een topmoeder die dat gewoon zelf voor haar maakt! O+

Hoe doe je dat met die vlakjes aan elkaar? Gewoon met de hand of met een machine? Wat dat is natuurlijk al een leuk beginnetje (Nu nog tijd vinden...)
pi_91507594
Die hartjes teken ik erop met een potlood van de quiltwinkel. Dat is uitwasbaar (wel eerst testen!)

Je maakt een knoopje in je begindraad en trekt die in de tussenvulling. Dan quilt je het hartje en werkt ook weer zo af. Zo is er nergens een af- of aanhechting te zien.

En die lapjes aan elkaar kunnen met de hand of met de machine. Ik doe dat met de hand want dat kan lekker bij de tv :@
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:53:23 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91507735
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:49 schreef Stiemie het volgende:
Die hartjes teken ik erop met een potlood van de quiltwinkel. Dat is uitwasbaar (wel eerst testen!)

Je maakt een knoopje in je begindraad en trekt die in de tussenvulling. Dan quilt je het hartje en werkt ook weer zo af. Zo is er nergens een af- of aanhechting te zien.

En die lapjes aan elkaar kunnen met de hand of met de machine. Ik doe dat met de hand want dat kan lekker bij de tv :@
Wow, helemaal met de hand dus, wat een werk _O_
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_91507827
Ja maar heerlijk om te doen. Ben er ook al een jaar mee bezig nu. En het is echt heel ontspannend O+
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:59:32 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91507986
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:55 schreef Stiemie het volgende:
Ja maar heerlijk om te doen. Ben er ook al een jaar mee bezig nu. En het is echt heel ontspannend O+
Het is ook wel iets waar je eeuwig zuinig op bent als je moeder zoiets voor je maakt natuurlijk O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_91508058
uh ik weet niet of dat helemaal zo werkt bij een peuter, maar ik hoop dat ie wel even mee kan :P En anders maak ik weer een nieuwe. Ik ga er in ieder geval ook nog een voor mijn andere dochter maken. Kunnen ze later in de winter allebei met een eigen quiltje op de bank 's avonds O+
pi_91509039
Wauw Stiemie, met de hand allemaal! Maar inderdaad lekker voor de tv is dat goed te doen natuurlijk. Dat doe ik ook met borduren, gewoon half meekijken en luisteren en ondertussen lekker steken!

Maar dan teken je eerst de lijntjes waar je overheen moet? Want ik ken mezelf, dan wordt het natuurlijk nooit recht of zo.
pi_91509786
Je maakt eerst een patroon en daar teken ik dan op karton malletjes van. Zo kan je het patroon makkelijk op de stof overnemen
pi_91647060
Quilten is echt ontspanning. Het doorpitten is zo leuk! En je kan er zoveel mee.
Zal vd week een foto maken van de quilts die hier in huis te vinden zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')