abonnement Unibet Coolblue
pi_91839970
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:26 schreef Kreator het volgende:
Gisteren weer eens in de 'grootste dierenwinkel ter wereld' geweest, bij Duisburg. Indrukwekkend blijft het wel, hoeveel ze daar hebben. Alhoewel het me toch een beetje tegenviel hoeveel soorten vissen ze hebben (soms een paar soorten in 1 bak en dan 20 bakken hetzelfde).
Wel even een uurtje rustig langs alle aquaria gelopen en gezien dat een 190liter hoekbak nog wel moet lukken bij mij, qua gewicht. Zag een Jewel (ik heb wat tegen dat werk) die wel redelijk netjes was....voor maar 450 euro ofzoiets.
Hoe is de kwaliteit? Las op 2 andere forums dat de vissen er slecht bij zaten, mager, weinig kleur en sommige lagen dood in de bak. Is er ook een zoutwaterafdeling?

Volgende week me nieuwe aquarium ophalen :)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 januari 2011 @ 11:08:47 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91840105
De zoutwaterafdeling is vrij groot, maar er zijn niet echt heeeeeeeeeel veel soorten vissen. Wel veel bakken met dezelfde soort. Ik vind het bij Velda overzichtelijker, maar in Duitsland is het veel groter.

Ik vind de kwaliteit prima. De zoetwaterbakken staan er allemaal heel prima bij. Sommige zoutwaterbakken waren een beetje vies. Ik heb maar 1 dood diertje gezien en dat was een heremietkreeftje. Maar het is sowieso de moeite waard om te kijken, want ze hebben een paar prachtige demo-bakken.
pi_91840447
Klinkt toch wel goed dus, als me bak een tijdje draait zal ik is kijken voor wat koraal.
pi_91842636
quote:
5s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Staal het volgende:
PS. Syd, foto's maken he? Ik wil altijd zo graag babyplatys zien. Is Perry niet gelukt maar ik zou ze zo graag willen zien.
Zal het proberen :P zie nu net dat ze iets minder dikker is maar geen babyplaty;s ;(

En volgens mij heb ik wel genoeg beschutting.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:22:03 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91842743
Baby platy's zijn tof O+ Na een paar dagen al mini versies van de ouders.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_91843802
Moeten ze het wel overleven :P enige tips ? Staal gaf aan om een kweekbakje te kopen, enkel op internet las ik dat dit niet verstandig is ivm stress.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:38:46 #257
80089 kres
Komt goed...
pi_91848122
2 a 3 bosjes (ik weet niet hoe groot je bak is) Cabomba halen en aan de oppervlakte laten drijven. Het is niet mooi maar ze kunnen daar schuilen en water wordt van extra zuurstof voorzien..
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_91853907
/ahh okay, zal dat eens even halen :) het is "maar" een 40liter bak.
pi_91868322
Ff snel wat foto's gemaakt van een paar jonkies (en een aparte blauwe mickey mouse minder jonge) die enigsinds gefotograffeerd wilde worden :P
Wel alles onbewerkt bij elkaar gegooid, omdat ik even geen bewerkingssoftware bij de hand heb.

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:33:18 #260
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91868587
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:08 schreef Kreator het volgende:
De zoutwaterafdeling is vrij groot, maar er zijn niet echt heeeeeeeeeel veel soorten vissen. Wel veel bakken met dezelfde soort. Ik vind het bij Velda overzichtelijker, maar in Duitsland is het veel groter.

Ik vind de kwaliteit prima. De zoetwaterbakken staan er allemaal heel prima bij. Sommige zoutwaterbakken waren een beetje vies. Ik heb maar 1 dood diertje gezien en dat was een heremietkreeftje. Maar het is sowieso de moeite waard om te kijken, want ze hebben een paar prachtige demo-bakken.
Zoo Zajac O+
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:43:44 #261
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91869249
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ff snel wat foto's gemaakt van een paar jonkies (en een aparte blauwe mickey mouse minder jonge) die enigsinds gefotograffeerd wilde worden :P
Wel alles onbewerkt bij elkaar gegooid, omdat ik even geen bewerkingssoftware bij de hand heb.

[ afbeelding ]
Wat lief van je, Per. Wat zijn ze tof. Inderdaad al helemaal net hun ouders maar dan mini's.

Kan nu nog niet maar hang toch ook al weer twee jaar in deze reeks, wellicht kan ik er t.z.t. een paar van je overnemen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:46:13 #262
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91869378
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:46 schreef Syd het volgende:
/ahh okay, zal dat eens even halen :) het is "maar" een 40liter bak.
Dat doe je goed. Heb je al een plan met de babies?

Klinkt misschien cru maar ik zou in jouw geval gewoon kijken wat er groot wordt en helemaal niets aan je bak doen. Tenzij je wilt kweken en verkopen, dan is het een ander verhaal maar dan kun je er beter een bakje bijkopen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:51:10 #263
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91869718
Vergeet ik verdorie mijn eigen ontdekking. Dacht aanvankelijk dat het luchtbelletjes zouden zijn maar ik heb kikkerdril aan de onderkant van mijn interne filter zitten. (Afrikaanse dwergklauwkikkertjes.)

De kikkers wonen nl. overdag onder het filter en komen pas tevoorschijn in de schemer. (Als ik de lamp naast de bak uitzet en er rode muggenlarven ingooi.) Weet nog niet wat ik ga doen, in de bak gaan ze het iig niet overleven als ik het op z'n beloop laat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91869957
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat lief van je, Per. Wat zijn ze tof. Inderdaad al helemaal net hun ouders maar dan mini's.

Kan nu nog niet maar hang toch ook al weer twee jaar in deze reeks, wellicht kan ik er t.z.t. een paar van je overnemen.
Als het gaat lopen met de jonkies zoals ik hoop, heb ik over een tijdje heel veel verschillende kleur/keus :P Natuurlijk mag je er dan overnemen.

Maar jij hebt kikkerdril ja? :D Heb je daar foto's van? Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:45:00 #265
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91873586
Het zit onder het interne filter. Zal morgen even mijn lader zoeken en dan hopen dat ik er 1 fatsoenlijke foto van kan maken.

Volgens mij zijn ze te vroeg. Maar ja, dat leuke lokzoemen dat bleef afgelopen zomer ook al uit.
Geen idee wat ze sjouwen maar ik zag vanavond dat het echt geen luchtbelletjes waren. Wat dikker ziet het eruit. Lastig te omschrijven.

Wordt vervolgd met foto. ;).

Even zien hoe het loopt maar ben inmiddels door mijn eigen joekel van een platy, dol op die visjes. Ze zijn zo gemoedelijk, weten zich aan te passen en zijn daarom echte overlevers.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91875026
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:46 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat doe je goed. Heb je al een plan met de babies?

Klinkt misschien cru maar ik zou in jouw geval gewoon kijken wat er groot wordt en helemaal niets aan je bak doen. Tenzij je wilt kweken en verkopen, dan is het een ander verhaal maar dan kun je er beter een bakje bijkopen.
Plan nog niet echt, heb gevoel dat niet veel zullen overleven :P

Heb op dit moment 4 panda's en 2 (oranje) platy's. Daarnaast nog 2 algeneters en 2 andere waar ik even de naam niet van weet.

Ik had er meer in maar deze heb ik terug gebracht naar de winkel omdat ik me wil richten op de platy;s :D en dan vooral de panda's.

Kameraden vinden het niks maar ik vind het fantastisch beesten. Mooie vind ik nog dat wanneer ik op de bank zit zijn ze een beetje aan het "grazen" maar op moment dat ik er al naar toe loop komen ze meteen snel mij kant op en vooral dat snelle zwemmen :D haha te mooi.

Wil over half jaartje ongeveer een grotere bak halen en dan echt gaan richten op het kweken. Het is toevallig dat 1 panda nu zwanger is.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 januari 2011 @ 23:07:53 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91875161
Ik vind platy's echt megasaai. Da's net een goudvis.
pi_91875350
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Gebruik je ook plantenvoeding?
En wat zijn je waterwaardes?

Want anders worden die bruine punten steeds meer natuurlijk.
sorry zag nu pas je bericht, maar plantenvoeding volgens mij wel, heb 3 potjes van Sera (rood, lichtblauw en donkerblauwe dopje)

En ik gebruik de quicktest van Sera en deze geven de waardes heel iets te hoog aan, maar volgens de winkelmedewerker voldoende voor mijn platy's. De rest van me vissen zien er nog gezond en "gelukkig" uit deze zitten er vanaf begin erin.
pi_91875526
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef Kreator het volgende:
Ik vind platy's echt megasaai. Da's net een goudvis.
Haha :P nouja, opzich 2 platy panda's die ik vanaf begin al had zijn niet zo bang dan de 2 platy baby's die ik 1,5week geleden heb gekocht. De kleintjes zijn opzich wel saai omdat ze zo schrikkerig zijn.

Mooie vis vind ik trouwens ook de killivis.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:24:20 #270
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91876176
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef Kreator het volgende:
Ik vind platy's echt megasaai. Da's net een goudvis.
Toen ik het visje kreeg vond ik er ook echt geen donder aan. Net wat je zegt, vond het net een goudvis zonder sluiers, ook nog.

Kan me wel voorstellen dat je op het eerste gezicht niet kiest voor een Platy maar het zijn echt coole beestjes en heel anders dan goudvissen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91877619


Zag deze op google, je moet er van houden maar dit vind ik wel vet. Me volgend "project".

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2011 23:53:19 ]
pi_91881932
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:10 schreef Syd het volgende:

[..]

sorry zag nu pas je bericht, maar plantenvoeding volgens mij wel, heb 3 potjes van Sera (rood, lichtblauw en donkerblauwe dopje)

En ik gebruik de quicktest van Sera en deze geven de waardes heel iets te hoog aan, maar volgens de winkelmedewerker voldoende voor mijn platy's. De rest van me vissen zien er nog gezond en "gelukkig" uit deze zitten er vanaf begin erin.
Ahh ok. Die met de groene dop is Sera Florena. Dat is de plantenvoeding :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:05 schreef Syd het volgende:

[..]
Wil over half jaartje ongeveer een grotere bak halen en dan echt gaan richten op het kweken. Het is toevallig dat 1 panda nu zwanger is.
Valt mee hoor.. Platy's zijn echt snelle kwekers als het mee zit. Gelukkig niet zoals bij Guppy's, maar wel vlug :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91881957
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Syd het volgende:
[ afbeelding ]

Zag deze op google, je moet er van houden maar dit vind ik wel vet. Me volgend "project".
Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.
Kheb het al eerder voorbij zien komen, maar best grappig om te zien.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:05:50 #274
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91886299
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Syd het volgende:
[ afbeelding ]

Zag deze op google, je moet er van houden maar dit vind ik wel vet. Me volgend "project".
Naast het fatsoenlijk leren typen bedoel je? :7
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_91886812
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.
Kheb het al eerder voorbij zien komen, maar best grappig om te zien.
Nah wil niet echt een bonzaiboompje, denk aan stukje nep boomstam, en daar een soort van plant erin. Beetje improviseren.

En zal vanmiddag even wat plantenvoeding halen, opzich is het niet nodig denk ik aangezien de planten verder nog prim groen zijn, op paar bruine punten na (maar dat is al paar weken zo)

En kweken komt pas echt later. Eerst een grotere bak hierna en dan opnieuw beginnen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2011 11:25:53 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')