abonnement Unibet Coolblue
pi_90875948
Om even te laten zien wat ik bedoel met de TT zal ik beginnen.

Dingen die zo bedoeld zijn, maar welke ik redelijk irritant vind:
- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Nog zo'n irritante piep, wanneer het zo'n 4 graden of minder is.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.

Dingen die niet zo bedoeld zijn, maar eigenlijk nog gemaakt dienen te worden :'):
- Stoel die in standje achterover staat.
- ABS + TCS lampjes die blijven branden

* Anne rijdt een Seat Ibiza Cupra (2000).

Ik ben benieuwd naar de mensen met veel elektronica in hun auto. Daar zitten altijd van die heerlijk irritante stomme onbenullige dingen in >:) (denk aan die irritante piep als je je gordels niet omdoet. Of zelfs niet kunnen wegrijden zonder je gordel om te doen. Etc).
pi_90875983
Wat voor auto heeft TS?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_90876014
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:20 schreef Sam-x het volgende:
Wat voor auto heeft TS?
Ow ja. Op zich handig erbij te vermelden. Toegevoegd aan de OP.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:23:53 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_90876102
Jeep Wrangler JK:

- Geeft KVS-uitleeswaarde-onlogisch melding bij gebruik standkachel.
- Geeft direct piepje van geen gordel om als je de deur open doet en op de stoel gaat zitten.
- Tankpistool schiet vaak vroegtijdig af vanwege slechte ontluchting in de tank.
- Tank is te snel leeg ( :') )
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:25:39 #5
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_90876164
geen thermometer hoewel het een wagen is uit 2010 en full option ... jaja
boordcomputer kan vanalles weergeven bv hoe ver ik nog kan rijden vooraleer de tank leeg is maar hij kan niet weergeven hoeveel ik nu daadwerkelijk of gemiddeld gebruik

Hyundai H1 People Executive
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_90876259
Ford Focus 1999
Snelheidsmeter die uitvalt als je een bepaalde snelheid voor langere tijd vast houdt. Snelheidsmeter valt terug naar 0. Soms erg vervelend als er veel flitsers staan, maar dan rij ik gewoon extra langzaam. Je schijnt het te kunnen maken, maar dan moet heel de versnellingsbak er uit.Totaal iets van 500 euro.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:31:55 #7
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_90876404
Opel Astra uit 2005

Hoort zo:
Wel een sportknop, maar geen motortemperatuuraangeefdinges.
Wel stuurbediening voor de audio, maar in dat grote scherm was geen ruimte voor een aanduiding hoe hard de radio nu eigenlijk staat?

Zou niet zo moeten horen:
Start altijd pas na 2 seconden de sleutel omgedraaid houden, soms zelfs pas na 4 of 5, maar hij start wel ALTIJD. Koud of warm, dat maakt niets uit.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_90876448
Grande Punto 2007

Onbedoeld:
- Gordel piepje als er een tas van een paar kilo op de passagiersstoel ligt
- Als ik bij een snelheid hoger dan 3 km/u mijn ruiten sproei komt er maar ongeveer 20% van de vloeistof op mijn ruit.
- Druk bij het starten soms perongeluk op de ontgrendelknop van de achterklep waarna ik weer uit moet stappen om hem dicht te doen.
- Als de middenarmsteun voorin omlaag is kan ik niet meer schakelen of de handrem aantrekken.

Bedoeld:
- Keihard plastic op het dashboard
- Achterklep alleen met afstandbediening op de sleutel of met knopje van binnenuit te ontgrendelen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_90876512
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:31 schreef ElectricEye het volgende:
Opel Astra uit 2005

Start altijd pas na 2 seconden de sleutel omgedraaid houden, soms zelfs pas na 4 of 5, maar hij start wel ALTIJD. Koud of warm, dat maakt niets uit.
Is het een diesel? Dan heeft het misschien met het voorgloeien te maken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:35:57 #10
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_90876549
Elke auto

Onbedoeld:
- Vrouwelijke politieagent op de bijrijdersstoel die overal commentaar op geeft
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:42:57 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90876801
Ehm, de Benz heeft een heel irritant piepje als je de airco aanzet 's zomers, gaat na een minuutje of 2 -3 vanzelf weer weg; geen idee wat het is, maar het is bíjna irritant genoeg om het dash voor uitelkaar te rukken.. verder kraakt alles wat van plastic is in het interieur, en hoe kouder, hoe harder het kraakt :r goed spul zo'n Benz, vooral als je erbij vertelt dat er ooit een idioot 70 roodjes voor het ding heeft afgetikt :')

De Astra is altijd lief voor me geweest, eigenlijk kan ik daar weinig over zeiken, behalve dat om de haverklap de veerschotellagers eruit lopen en dat ie 12.000 km met een setje voorbanden doet, maar dat kan iets te maken hebben met rijstijl *)

De Lincoln heeft eigenlijk maar één rare makke, en dat is dat hij de deuren nog wel eens wil locken als je uitgestapt bent terwijl de motor draait, op zich geen punt, als je de door unlock code maar uit je hoofd weet zodat hij met de pincode weer open gaat, owja, en de tankmeter gaat bijna altijd veel te snel naar de leeg stand :+

De Transit (werkhok) heeft dezelfde irritante rotneiging als de Seat van Anne; na wiswassen geeft hij een slag na, na een seconde of 3 - 4 , en dan zijn idd je ramen weer wit van het zout; helemaal ruk, dit kun je overigens voorkomen door direkt na het sproeien de wissers een tikje op de interval te geven en één keer te laten wissen ;)
Nog zoiets geks; als je hem start, hoor je na een seconde of 20 een soort toetertje afgaan onder het dash rechts, geen idee wat daarvan het nut is, maar ik gok dat het iets met de GPS tracker ( :r ) te maken heeft
Tevens is het helemaal ruk dat als je de deuren opent met de AB, dat hij de achterdeur niet opent, moet je een keertje extra voor op een apart knoppie drukken..

Verder zou ik zo rap niks weten.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:44:03 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90876831
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:35 schreef Kwezel het volgende:
Elke auto

Onbedoeld:
- Vrouwelijke politieagent op de bijrijdersstoel die overal commentaar op geeft
_O-

Die kun je uitzetten; indien niet figuurlijk, dan wel letterlijk >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90876873
Hij verbruikt teveel brandstof.
pi_90876900
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
De Lincoln heeft eigenlijk maar één rare makke, en dat is dat hij de deuren nog wel eens wil locken als je uitgestapt bent terwijl de motor draait, op zich geen punt, als je de door unlock code maar uit je hoofd weet zodat hij met de pincode weer open gaat, owja, en de tankmeter gaat bijna altijd veel te snel naar de leeg stand :+
En als de zekering er maar niet uit flikkert, toch?
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:47:50 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90876958
Honda Jazz 2009

- het vervelende getuut als je niet meteen je gordel aandoet.

onbedoeld:
- het uurwerk loopt na verloop van tijd telkens achter, een minuut per maand of zo, hoe dwaas is dat niet!
- de geluidskwaliteit van de boxen

verder nog wel wat dingen, (te kleine tank, te weinig vermogen), maar dat zijn natuurlijk budgettaire keuzes die we moesten maken bij aanschaf.
pi_90877035
Corolla 1994:

Ruitenwissers gaat niet automatisch wissen als je de ruitensproeier gebruikt. Ik weet niet of dat zo hoort of dat er iets kapot is. Daarnaast ontbreekt de mogelijkheid om de wissers één keer te laten wissen, dan moet je hem eerst op interval zetten en dan gelijk weer terug ( = moeite :') )

Ook zitten de stoelen echt afschuwelijk slecht :r En geen lampje in het dashboardkastje, best irritant 's avonds.

Verder prima ^O^
pi_90877053
Seat ibiza 1.4 2003
hoort zo:
- geen cupholder
- 1 keer op ontgrendelknop drukken ontgrendeld alleen bestuurdersdeur, voor de rest moet je er vlak na nog 1 keer drukken..
- Om uit te stappen moet je 2 keer de deur "openen"
Hoort niet zo, is er toch:
- Motormanagementlampje brand regelmatig
- kan op LPG verder rijden als benzine, tanken c.a. even groot, maar als ik benzine tank, terwijl de meter nog op 1/4e staat, gaat er 38 liter in; tankinhoud is 45 liter....
- kofferklep sluit niet altijd even goed, rammelt soms onderweg...
- vering kraakt soms als je over hobbels rijd; bekend Seat-kwaaltje...
- oh, en vocht in de lichtunits; ook bekend kwaaltje...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90877102
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:50 schreef Marco001 het volgende:
Seat ibiza 1.4 2003
hoort zo:
- geen cupholder
Oh ja, die ook :D.
pi_90877227
Mijn Toyota Auris diesel is op zich best ok, maar:

- heeft een irritante, onvindbare kraak ergens rechts bij het dashboardkastje
- sproeit de helft van de ruitenwisservloeistof over het dak heen. :')
- mist een trekhaak en cruisecontrol (maar dat is te wijten aan de vorige collega die er in reed, en dat niet nodig vond)
- heeft zulke gevoelige stoelsensoren dat het gordel-los lampje + zoemertje al begint als er een zak chinees op de bijrijdersstoel staat :')
- Als ik bij verkeerslichten hard afrem, en nog tijdens het remmen van de 2 in de 1 schakel, dan hoor je geratel wat ik normaal associeer met op de snelweg in zn achteruit schakelen. Alleen als ik helemaal stilsta, en van de 2 in de 1 schakel, gaat het probleemloos. En ook als ik niet rem.
- na een aanrijding in 2009, toen een buschauffeur de geparkeerde auto aanreed en daarbij het linkervoorwiel + deel stuursysteem verwoestte, trekt ie altijd een klein beetje naar rechts. Na diverse reparaties zelfs nog steeds.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:00:12 #20
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_90877383
2006 Renault Clio III:
- de 12-volt aansluiting zit op een onhandige plek (bij de versnellingspook en handrem), waardoor een kabel naar iets wat je op je voorruit of dashboard plakt, in de weg kan zitten bij het schakelen
- de stoelen willen niet zo gemakkelijk naar voren klappen (om iemand achterin te kunnen laten zitten, 't is een driedeurs)

Verder kan ik eigenlijk geen minpunten verzinnen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:01:03 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90877408
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:45 schreef Anne het volgende:

[..]

En als de zekering er maar niet uit flikkert, toch?
Owja, da's ook minder idd _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90877639
Fiat brava 96'

Hoort zo:

-geen airco op mijn model

Ooit waren deze problemen er nog niet:
-achterklep gaat vanzelf weer dicht als je hem opendoet zolang de hoedenplank bevestigd zit. daarom rijd ik nu met een afgekoppelde hoedenplank
-rubber om de deurklinken is gescheurd, boeit weinig want alles werkt nog, alleen het ziet zo slordig uit
-airbag lampje blijf branden. altijd. Dit na een reparatie aan de stuurkolom, blijkt een veel voorkomende issue te zijn.

Al met al valt het mee
<hr>
pi_90877758
Mijn Renault super 5 uit 1986 doet het nog, komt nog door de APK heen, en brengt me nog steeds overal braaf waar ik moet zijn.

Hoort zo:
Geen rechter buitenspiegel
Geen achteruitrijlicht
Geen intervalstand op de ruitenwisser
Geen achteruitverwarming
Geen andere elektronica standaard ingebouwd

Hoort niet zo:
De verwarming-knop blijft niet op de juiste stand staan. Gevolg: of het is er ijskoud binnen, of bloedheet.
De verwarmingventilator piept superirritant, en op willekeurige momenten
Een deel van de dashbordverlichting is stuk, de brandstofmeter kan ik alleen bij daglicht zien. Maar als het oranje lampje gaat branden weet ik dat er daar ook niet iets goed aan is.
Het halve interieur is echt versleten, stof laat echt los.
Starten in de winter is een gedurige oefening; goed dat er een zware accu inzit!

En toch.. hij rijdt nog steeds, al gaat ie er denk ik wel uit als ie niet meer door de APK komt. Anders rij ik nog een jaartje door.
pi_90878143
Suzuki Swift uit 2007:

Rariteiten:

• Deel van het dashboardverlichting wilt er wel eens mee ophouden, dit wordt opgelost door een klap op het dashboard te geven
• Het binnenverlichtingslapje in het dak gaat soms op vakantie. soms doet het lampje het een paar weken niet, om opeens een volgende keer braaf weer aan te gaan (ja het schuifje staat op de goede stand...)
• 1x in de maand moeilijk starten. nadat de motor (na een seconde of 10) gestart is en ik druk het gaspendaal in schiet ie bijna de toerenbegrenzer in.
• Als het vochtig weer is kraakt de voorvering als de heupen van mijn oma.
• Als er harder dan 80 KM/h gereden wordt en ik wil de ruiten sproeien heeft de straal niet genoeg kracht om het hele raam te besproeien.
• Het aanzetten van de Airco resulteert in het halveren van het motorvermogen.

ehm dat was het wel zo'n beetje
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:41:18 #25
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90878900
Signum 1.9CDTI uit 2008

hoort zo:
-2,5 liter tankje ruitenwisservloeistof, veul te klein.

Rariteiten:
-irritant geschud bij stationair als het roetfilter zich weer eens schoonbrand.
-bij vorst hoor ik af en toe een kraakje in de dempers achter
-portier linksachter lijkt wel vacuüm te zuigen, krijg je vrij moeilijk open.

Voor de rest een heerlijke auto, bergen van ruimte. Auto is niet snel, maar rijdt heerlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')