abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_109349866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:14 schreef Bastard het volgende:
Zo, oud topic is oud. :D
Was ik nog mod.. goeie ouwe tijd. O+
Hmm... sponsoring door het bedrijfsleven van politieke partijen zou sowieso verboden moeten zijn. Een politieke vereniging hoort ook transparant te zijn.

offtopic:
En nu ben je prijswinnaar in de Yvonne-awards. Maar waarom ben je opgehoudenmet moderren, eigenlijk?
pi_109350470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hmm... sponsoring door het bedrijfsleven van politieke partijen zou sowieso verboden moeten zijn. Een politieke vereniging hoort ook transparant te zijn.
Vind ik dus ook; volledige transparantie. Al is het maar een euro; ik wil elk klein beetje in een dagelijks bijgewerkt pdfje zien op de thuiswebsite van een politieke organisatie. Democratie vereist transparantie. w/
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:51:24 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109350577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

offtopic:
En nu ben je prijswinnaar in de Yvonne-awards. Maar waarom ben je opgehoudenmet moderren, eigenlijk?
Ja ben ik met je eens hoor, maar kom dat vraagt nogal wat.
Blijkt straks dat het bedrijfsleven vuistdiep in de politiek zit en mogelijk ook aan de touwtjes trekt, maar dan ook echt zwart op wit! :o

offtopic: Het nam teveel tijd in beslag en de lol van het posten ging er af. Ik nam het werkje serieus.
En nu lach ik overal gewoon weer om. :P
The truth was in here.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:45:02 #54
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_109352489
Van hierboven:

quote:
Dat de islam vaak de zondebok is ben ik met je eens. Maar hoe komt de islam aan dat imago?
Misschien vanwege de bijna wekelijkse aanslagen? Dan schep je toch een bepaald beeld.
Wat heel erg is voor de 'gewone' moslims. Die lijden daar heel erg onder.
Dat is dus juist wat - volgens de samenzwering uit de OP - Wilders en zijn zionistische companen verzorgen. De Islam als focuspunt en zondebok.

Over WOII en de Jodenvervolging van destijds mag je overigens dezelfe vraag stellen: wat was de reden dat men destijds zo'n hekel aan Joden kreeg?
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:51:49 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109352770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:45 schreef GoedeVraag het volgende:

Over WOII en de Jodenvervolging van destijds mag je overigens dezelfe vraag stellen: wat was de reden dat men destijds zo'n hekel aan Joden kreeg?
Dat is een goeie vraag Goedevraag.
The truth was in here.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:57:42 #56
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_109353001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Vind ik dus ook; volledige transparantie. Al is het maar een euro; ik wil elk klein beetje in een dagelijks bijgewerkt pdfje zien op de thuiswebsite van een politieke organisatie. Democratie vereist transparantie. w/
Onzin. Mijn donatie gaat mijn buurman geen zak aan. Ik vind dat burgers het recht moeten hebben om anoniem een gift te kunnen doen. Pas als het om forse bedragen gaat (in de orde van >10k) zou ik voor openbaarheid willen pleiten.
Op woensdag 28 december 2016 16:02 schreef Lambiekje het volgende:
je bent echt volkomen geschift. Krankzinnig krankjorum. Nog een stap erger dan ATuin-hek
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:06:39 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109353366
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:57 schreef Terecht het volgende:

[..]

Onzin. Mijn donatie gaat mijn buurman geen zak aan. Ik vind dat burgers het recht moeten hebben om anoniem een gift te kunnen doen. Pas als het om forse bedragen gaat (in de orde van >10k) zou ik voor openbaarheid willen pleiten.
Dus 100 of 1000 x een klein bedrag geven, dan valt het niet op.
The truth was in here.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:09:38 #58
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_109353485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dus 100 of 1000 x een klein bedrag geven, dan valt het niet op.
Dus kijk je naar het totaal op jaarbasis.
je bent echt volkomen geschift. Krankzinnig krankjorum. Nog een stap erger dan ATuin-hek
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:18:49 #59
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_109353851
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:45 schreef GoedeVraag het volgende:
Van hierboven:

[..]

Dat is dus juist wat - volgens de samenzwering uit de OP - Wilders en zijn zionistische companen verzorgen. De Islam als focuspunt en zondebok.

Dat is een veelvoud van factoren. De kerk heeft een grote rol gespeeld. Maar ook hun status als relatieve outcasts en de associatie met criminaliteit: dieven (jatten = Jiddisch), sjacheraars (een van oorsprong Jiddisch woord), penoze (ook Jiddisch). Daarnaast zijn er met name in de 19e eeuw veel antisemitische schotschriften geschreven die de jodenhaat hebben aangewakkerd (men nam die smaadschriften nl veelal voor waar aan).
pi_109359496
Toen ik de TT las kon ik maar ťťn ding denken:

Duh.
pisvlek
pi_109361128
Als eerste, puntje voor -jos-! ^O^ ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan het binnenkort zien denk ik wanneer er openheid gegeven wordt (of is dat niet meer zeker nu Brinkman opgestapt is?)

Heb er nu al zin in, dagje lekker puzzelen met google en geldstromen nalopen!

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:13 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Toen ik de TT las kon ik maar ťťn ding denken:

Duh.
Nou, meestal komt er vrij weinig van wat in BNW besproken wordt uit. Vind het wel wat waard dat iets dat jaren geleden al in bnw leefde ineens actueel is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_109364492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:57 schreef Terecht het volgende:

[..]

Maar wat heb je te verbergen? ;)
pi_109365573
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar wat heb je te verbergen? ;)
De geldstroom vanuit het CIDI rechtstreeks op zijn rekening.
pisvlek
pi_109377733
nm ik ben een schele aap
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:47:10 #65
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_109378121
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:18 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

De geldstroom vanuit het CIDI rechtstreeks op zijn rekening.
Dit lijkt me sterk, het CIDI denkt bepaald niet hetzelfde over Moslims. Maar ach, dat zijn details, niet?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_109565513
quote:
'Kennis Brinkman over PVV bom onder kabinet'
AMSTERDAM - De kennis van Hero Brinkman over de partijfinanciering van de PVV is levensgevaarlijk voor de stabiliteit van de partij en dus een bedreiging voor het kabinet-Rutte.

Dat zegt oud-VVD-Kamerlid Arend-Jan Boekestijn.

In een interview met NU.nl nam Brinkman vorige week afstand van de PVV-lijn om de partijfinanciering niet openbaar te maken. Volgens hem wordt de PVV gefinancierd door Amerikaanse lobbykantoren.

"Stel dat bekend wordt voor welk bedrag de Joodse lobby de PVV steunt of dat de buitenlandse politiek die Wilders voorstaat, wordt gefinancierd vanuit het buitenland", vraagt Boekestijn zich af. "Ik denk niet dat iedereen daar nu zo juichend over is."

Wetsvoorstel
In de Tweede Kamer ligt nu een wetsvoorstel om partijen te verplichten hun partijfinanciering openbaar te maken.

Boekestijn verliet in 2009 de Tweede Kamer nadat hij uit de school klapte over een onderhoud met koningin Beatrix.

Polen-meldpunt
Volgens Boekestijn is de kritiek van Brinkman, die vorige week uit de PVV-fractie stapte, op het Polen-meldpunt een sterk voorbeeld van hoe Brinkman Wilders in de wielen kan rijden.
"Hij heeft het populistisch opzetje van Wilders over het meldpunt virtuoos doorgeprikt. Dat leidt tot zetelverlies voor Wilders en dwingt hem om meer van zulk soort dingen te doen om gewoon aan de bal te blijven. En die zullen vervolgens worden doorgeprikt door Brinkman."
Dat kan Wilders en de PVV op de lange termijn schaden, stelt de VVD'er. "We hebben de moslims gehad, we hebben de moe-landers (Midden- en Oost-Europeanen, red.) gehad; er moet weer wat nieuws worden verzonnen. Maar op een gegeven moment wordt dat trucje toch een beetje sleets."

Voorzichtig
Maar de macht van Hero Brinkman ten opzichte van zijn voormalig fractievoorzitter kan zich ook tegen hem keren, verwacht Boekestijn. Er wordt namelijk veel gevraagd van het beheersingsvermogen van het afvallige PVV-Kamerlid,.

"Brinkman moet ontzettend voorzichtig zijn. Hij moet zich niet te veel afzetten, maar ook niet te weinig want dan is hij onzichtbaar en kan hij zijn politieke toekomst vergeten", aldus de oud-VVD-parlementariŽr.

"Daarvoor moet je iemand hebben die niet ijdel is en die ontzettend goed op een pad kan blijven. En het is de vraag of Hero dat kan opbrengen natuurlijk. Ik denk dat dat heel moeilijk wordt."
Ik hoop al zo lang op transparantie van partijgelden... Ik hoop dat het wetsvoorstel doorkomt.

Mocht het niet doorkomen, dan zou ik ook opvallende geldschieters verwachten bij andere partijen, aangezien dan een meerderheid zou stemmen tegen een democratisch grondbeginsel: transparantie van informatie over de regering.

Gezien de uitspraken van Boekestijn kan dit topic inmiddels naar NWS. ;) :P
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 22:28:15 #67
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_159423197
Even een levensschop in tegenstelling tot een doodschop.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:04:08 #68
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_159424780
Maar waar blijft die nieuwe informatie?

CNAE_VgUAAAt0aE.jpg
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:05:51 #69
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159424836
heeft een Keppel met grijs haar te maken ...tja klagen heh

edit tegen die muur
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:06:07 #70
132191 -jos-
Money=Power
pi_159424847
Er is een zeer uitgebreid artikel over dit onderwerp verschenen waarin veel informatie uit dit topic wordt genoemd maar ook nieuwe informatie:

quote:
Geert Wilders is de Mol..!

In 2010 maakten de filmmakers Joost van der Valk en Mags Gavan een documentaire over Geert Wilders.. Want wie is deze vreemde, voor velen controversiŽle man toch, die man met dat radicaal geblondeerde haar..? De documentaire is gebaseerd op uitspraken van Geert Wilders in 1991… De PVV-leider en ‘aanvoerder’ van extreem-rechts Nederland, was toen 28 jaar en zou toen op een VVD-kerstborrel, (de partij waarvan hij toen nog lid was), na een stevige borrel uit de school hebben geklapt.. Hij zou verteld hebben dat hij is getrouwd met een IsraŽlische, zelf een IsraŽlisch paspoort bezit en.. let op, dat hij is getraind in IsraŽl.
http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/geert-wilders-is-de-mol/
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:07:29 #71
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159424893
lol da was nie de Keppel he :D :D
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:10:18 #72
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159425015
Wat een leuke Kat !
Δημοσθένης
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:14:15 #73
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_159425138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:10 schreef DeMolay het volgende:
Wat een leuke Kat !
Dat was de kat van Geert Lola is inmiddels overleden.22jaar geworden die kat.

Heb dat verhaal wel meegekregen over die na-borrel maar werd niet echt serieus genomen, hij zou israelische liedjes gezongen hebben en het een en ander gezegt hebben waarvan een akte is opgemaakt, maar over de echtheid en waarheid daarvan schijnen de meningen verdeeld te zijn.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:18:50 #74
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159425303
lol...wist ik nie ...eens

Mooi verhaal !

Tja........mijn rijst is ook op anders :P
Δημοσθένης
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:25:40 #75
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159425587
Tja mijn sa :D rcasme mag we minder
Δημοσθένης
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')