abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_136438485
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:39 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

2,20 voor 1000 euro aan aandelen ipv 6 euro?

de goedkoopste broker ter wereld...
Niiiiice, zeer goedkoop inderdaad en wel een groot bereik aan wereldwijde beurzen! Hoewel er daarbij een catch is: van het merendeel van die beurzen wordt pas "medio 2014" verwacht dat je er daadwerkelijk op kunt handelen via DeGiro. De app voor mobiel traden is ook nog niet af. Ik wacht dat dus nog even af, maar als ze het allemaal waarmaken maak ik binnenkort een accountje aan.

Die mobiele app van Binck (gebruik ik nu) is namelijk ook echt één van de slechtste producten ooit gemaakt. :')
pi_136438680
quote:
"BELEGGEN IN FRACTIES (BINNENKORT BESCHIKBAAR)

Order FractiesUniek bij DEGIRO is het beleggen in fracties van aandelen en afgeleide producten. Beleggen in fracties is ideaal voor beleggers met een kleine portefeuille die toch gespreid willen beleggen. Zo kunt u bijvoorbeeld 0,1000 aandeel Koninklijke Olie kopen. Doet u dit voor alle aandelen in de AEX Index, dan heeft u dus 0,1000 van de AEX Index in portefeuille."
https://www.degiro.nl/trader/
Huh, kan dat tegenwoordig ook? Deel je het aandeel dan met andere mensen? Is dat met dividend ontvangen, stemrecht etc. dan allemaal gewoon proportioneel verdeeld?

Trouwens, ook dit is weer "binnenkort beschikbaar". DeGiro lijkt momenteel wel sterk afhankelijk van allerlei beloftes. Iets zegt me dat ze zich nu snel de markt willen invechten op basis van lage prijzen en veel beloftes voor de toekomst en dat indien daar iets van wordt waargemaakt, de prijzen omhoog zullen gaan. Iemand al ervaring met deze broker? Heb er vooralsnog vast wat extra informatie aangevraagd, dus ze zullen me binnenkort wel bellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kaas- op 07-02-2014 14:58:21 ]
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:24:17 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_136441408
Traders only :D

Open een gratis rekening en profiteer van de Laagste Transactiekosten.
Volgens een kostenonderzoek uitgevoerd in Maart 2012 door de VEB is geen enkele broker goedkoper voor actieve beleggers dan TradersOnly. :D

Via ons handelsplatform krijgt u toegang tot meer dan 100 beurzen wereldwijd en kunt u realtime koersen en relevante informatie bekijken, met enkele muisklikken handelen en uit meer dan 50 verschillende soorten orders kiezen.

U krijgt ook toegang tot de TradersAcademy waar u nuttige tips en video's over het handelsplatform, opleidingen over interessante beleggingstrategieën en zelfs concreet beleggingsadvies zal vinden.

http://www.tradersonly.nl/info/rekeningopenen

Iemand ervaring mee :?
pi_136453944
tradersonly = lynx = todays = ib toch

trouwens degiro kosten zijn 103 tegen 110 lynx ongeveer voor USA futures ;(

lijkt erop dat de meeste winst vooral wordt behaald door Europa traders. :(

jammer
pi_136459053
Zijn er hier nog mensen die gebruik maken van Plus 500? Laatste berichten in dit topic over Plus500 zijn van 2012, dus ben benieuwd hoe ze vandaag de dag zijn.

Zelf ben ik begonnen bij Binck, maar overgestapt naar De Giro vanwege de lage kosten. Toch niet geheel tevreden over De Giro, omdat het nog een beetje in de kinderschoenen staat. Zo kan je bijvoorbeeld niet eens gebruik maken van een stop-loss :') 'Komt binnen een paar maanden' aldus de helpdesk.
pi_136474091
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 00:37 schreef ohjajohh het volgende:
Zelf ben ik begonnen bij Binck, maar overgestapt naar De Giro vanwege de lage kosten. Toch niet geheel tevreden over De Giro, omdat het nog een beetje in de kinderschoenen staat. Zo kan je bijvoorbeeld niet eens gebruik maken van een stop-loss :') 'Komt binnen een paar maanden' aldus de helpdesk.
Daar was ik dus al een beetje bang voor. Verder wel prima? Als de kosten gelijk blijven en ze tegen de tijd dat het "medio 2014" is hopelijk alle functies ingevoerd hebben (vind het persoonlijk vooral belangrijk dat die stop-loss het doet, dat er meer buitenlandse beurzen beschikbaar zijn, die mobiele app werkt en dat je percentages van aandelen kopen kunt vanwege mijn lage budget), zou het bijna de perfecte broker moeten zijn als je het vergelijkt met de concurrentie in Nederland.
pi_136475080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Daar was ik dus al een beetje bang voor. Verder wel prima? Als de kosten gelijk blijven en ze tegen de tijd dat het "medio 2014" is hopelijk alle functies ingevoerd hebben (vind het persoonlijk vooral belangrijk dat die stop-loss het doet, dat er meer buitenlandse beurzen beschikbaar zijn, die mobiele app werkt en dat je percentages van aandelen kopen kunt vanwege mijn lage budget), zou het bijna de perfecte broker moeten zijn als je het vergelijkt met de concurrentie in Nederland.
Wat ik ook een nadeel vind van De Giro is dat je niet de 'ticker' kunt gebruiken, maar je altijd de hele naam van het aandeel moet schrijven... dus als je bijvoorbeeld aandelen van '3D systems' wil kopen kun je niet even snel 'DDD' intikken.

Verder is De Giro helaas niet realtime, zit een paar minuten vertraging in. Geld overmaken gaat via Ideal en dat staat er echt binnen de minuut op. Van De Giro terug storten naar je bankrekening werkt ook prima, duurt een dag of 2.

Een account bij De Giro is binnen aan paar minuten aangemaakt. Geen documenten die je moet ondertekenen en terugsturen o.i.d.. Maak een cent over en je kunt zelf kijken of het systeem je bevalt.

Wie kan mij nog een goedkope realtime broker adviseren? Als ik het zo zie lijkt het dat Lynx de beste keus is?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:29:34 #83
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_136475768
DeGiro stopt je cash in een beleggingsvehikel. Staat in de voorwaarden. *Ril*
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:47:13 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_136476382
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:29 schreef monkyyy het volgende:
DeGiro stopt je cash in een beleggingsvehikel. Staat in de voorwaarden. *Ril*
Dat kan ook in orde zijn dat gebeurt in de VS heel vaak ;)
Maar dan wel een money market fund een obligatiefonds
Zo niet dan idd hard weghollen :P
pi_136504474
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:29 schreef monkyyy het volgende:
DeGiro stopt je cash in een beleggingsvehikel. Staat in de voorwaarden. *Ril*
Wat is daar zo erg aan dan?
  zondag 9 februari 2014 @ 15:18:53 #86
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_136506334
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat is daar zo erg aan dan?
DeGiro heeft geen bankvergunning, daarom mogen ze geen geld in bewaring houden.

Ze stoppen het geld dus rechtstreeks in een Moneymarket fund. Het komt erop neer dat die dingen alleen beleggen in staats- en bedrijfsobligaties met een zeer hoge credit-rating. (in 2007 zouden daar alle subprimehypotheken pakketten uit de US dus ook onder vallen, wie vertrouwt creditrating bureau's nu nog?)

Ze hedgen dit alles met derivaten en streven naar een rendement van een spaarrekening. Dan zou het risico dus ook vergelijkbaar moeten zijn met een spaarrekening.

Het is teveel door hoepels heen moeten springen voor mij om maar geen bankvergunning te hoeven hebben. Als ik cash wil, dan wil ik cash, niet schijncash. De kosten van DeGiro zien er op het eerste moment goed uit, maar als je de kleine lettertjes leest, wordt je niet vrolijk.

Zo ook dit: aandelen uitlenen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf bij Binck (Die gewoon cash mag bewaren en geen aandelen uitleent) en betaal wel een paar tientjes meer in de maand voor transactie kosten. Een ieder moet natuurlijk voor zichzelf bepalen of hij hiermee vrede heeft en zaken wil doen met DeGiro. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_136506502
Binck mag van mij wel rente gaan betalen op cash, dat is het grote nadeel t.o.v ing en rabobank.. daar staat geld dat je niet in aandelen hebt op een spaarrekening, bij binck doen ze dat niet, dus moet je het eerst overboeken, als je dan ff niet weet wat te kopen krijg je niets.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 9 februari 2014 @ 17:33:37 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136512973
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:23 schreef arjan1112 het volgende:
Binck mag van mij wel rente gaan betalen op cash, dat is het grote nadeel t.o.v ing en rabobank.. daar staat geld dat je niet in aandelen hebt op een spaarrekening, bij binck doen ze dat niet, dus moet je het eerst overboeken, als je dan ff niet weet wat te kopen krijg je niets.
Ik heb ooit weleens een spaarrekening aan Binck gekoppeld (Binck dus als tegenrekening) zodat je cash gemakkelijk heen en weer kunt swappen naar een betere rente. Ik weet niet of dat met elke spaarrekening kan maar het is de moeite waard om te proberen. En anders is het één stapje extra via een betallrekening (no big deal).

De rente van ING en Rabo = shit, dus als het geld daar langer dan enkele dagen staat zul je dat toch ook willen verplaatsen naar een fatsoenlijke spaarrekening.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136538401
Ook een vraag hier.
Zit nu bij de rabo met een beleggers rekening echter als ik de vernieuwde structuur eens doorlees rijzen mijn inziens de kosten de pan uit.

Zit nu dus aan een andere broker te denken en zie twee keuzes.
1. Binck
2. IB.

Ik wil later vooral indextrackers kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 februari 2014 @ 09:34:00 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136538513
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ook een vraag hier.
Zit nu bij de rabo met een beleggers rekening echter als ik de vernieuwde structuur eens doorlees rijzen mijn inziens de kosten de pan uit.

Zit nu dus aan een andere broker te denken en zie twee keuzes.
1. Binck
2. IB.

Ik wil later vooral indextrackers kopen.
Da's een makkie: Binck

Bij Binck basic heb je geen kosten (bij IB $10 per maand) en je krijgt ¤200 transactiekosten gratis als je een rekening opent. En dat is voor een buy & hold belegger die eens in de zoveel jaar wat bijkoopt een hoop geld waar je jarenlang mee vooruit kunt (als dat tenminste zolang geldig blijft).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 februari 2014 @ 09:50:43 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136538794
Ik heb zelf trouwens zowel Binck als Interactive Brokers: Binck voor beleggen en IB voor trading. Die accounts wil je uiteraard gescheiden houden.

IB heeft voor trading het voordeel dat je de laagste transactiekosten hebt, toegang tot heel veel instrumenten en markten en een API waarmee je kunt autotraden met Ninjatrader.

Maar als belegger kan ik weinig verzinnen waar ik lange termijn in zou willen beleggen en dat niet wordt aangeboden door Binck. Dus gewoon lekker Buy&hold zonder kosten in een Binck Basic account.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136553273
Maar Binck handelt toch niet in aandelen aan Nasdaq en S&P500?
pi_136553570
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:37 schreef Robuustheid het volgende:
Maar Binck handelt toch niet in aandelen aan Nasdaq en S&P500?
Tuurlijk wel; dat zit allemaal onder 'overig nyse'
  maandag 10 februari 2014 @ 17:35:28 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_136556179
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:23 schreef arjan1112 het volgende:
Binck mag van mij wel rente gaan betalen op cash, dat is het grote nadeel t.o.v ing en rabobank.. daar staat geld dat je niet in aandelen hebt op een spaarrekening, bij binck doen ze dat niet, dus moet je het eerst overboeken, als je dan ff niet weet wat te kopen krijg je niets.
Dat is dan weer een voordeel bij SNS ;) Daar krijg je op de beleggersrekening 1.6% als je er even niets mee doet of als het op margin staat voor geschreven opties ofzo
Provisie is wel hoog daar :{
  maandag 10 februari 2014 @ 17:38:07 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_136556276
Iemand bekend met https://www.tradzster.com/nl/ :?

Tradzster kent zeer scherpe tarieven en behoort tot één van de goedkoopste online brokers van de Benelux. U handelt zonder verborgen kosten op het grootste marktaanbod van Nederland.

Kijk en vergelijk :7
https://www.tradzster.com/nl/tarieven/handmatig_beleggen/
pi_136556279
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat is dan weer een voordeel bij SNS ;) Daar krijg je op de beleggersrekening 1.6% als je er even niets mee doet of als het op margin staat voor geschreven opties ofzo
Provisie is wel hoog daar :{
SNS is nu toch Binck ?
Blijft fundcoach bestaan dan ?
  maandag 10 februari 2014 @ 17:42:09 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_136556408
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:38 schreef arjan1112 het volgende:
SNS is nu toch Binck ?
.....
SNS heeft het hele backoffice gedeelte uitbesteed aan Binck ;) Maar is nog steeds van SNS
daarom werkt de koers alert sms ook nog steeds niet van sns :') |:(
pi_136563498
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb zelf trouwens (...) Binck voor beleggen. (...) Maar als belegger kan ik weinig verzinnen waar ik lange termijn in zou willen beleggen en dat niet wordt aangeboden door Binck. Dus gewoon lekker Buy&hold zonder kosten in een Binck Basic account.
Bedoelde je misschien iets anders te zeggen dan je typte? Lees het nu 3x en snap nog steeds niet wat je mening over Binck is. Misschien ben ik gewoon moe. :Z
pi_136564167
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Da's een makkie: Binck

Bij Binck basic heb je geen kosten (bij IB $10 per maand) en je krijgt ¤200 transactiekosten gratis als je een rekening opent. En dat is voor een buy & hold belegger die eens in de zoveel jaar wat bijkoopt een hoop geld waar je jarenlang mee vooruit kunt (als dat tenminste zolang geldig blijft).
Dit ziet er ook wel interessant uit:
https://www.brandnewday.nl/Beleggen.html

Gezien de lage kosten als je steeds kleine bedragen inlegt. Jammer dat de tijd er niet naar is.
Overigens zie ik bij Binck niet hoeveel het kost om dividend uit te keren :?
https://www.binck.nl/files/docs/Binck_Tarieven_2014.pdf

[ Bericht 13% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 10-02-2014 20:44:37 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 10 februari 2014 @ 20:46:37 #100
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_136564747
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens zie ik bij Binck niet hoeveel het kost om dividend uit te keren :?
https://www.binck.nl/files/docs/Binck_Tarieven_2014.pdf
Kosteloos.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_136565084
Op de dag van betaalbaarstelling, word het op je rekening gestort , dan zie je dat in je porto staan en naar een tijdje veranderd het in geld, dacht ik, dan staat het niet meer in je porto
pi_136672216
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:50 schreef SeLang het volgende:

IB heeft voor trading het voordeel dat je de laagste transactiekosten hebt, toegang tot heel veel instrumenten en markten en een API waarmee je kunt autotraden met Ninjatrader.
Dus ipv het platform van IB te gebruiken kun je ook gewoon Ninjatrader gebruiken? Zijn er behalve het autotraden nog andere voordelen aan Ninjatrader?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 februari 2014 @ 18:15:09 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136673041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:46 schreef ohjajohh het volgende:

[..]

Dus ipv het platform van IB te gebruiken kun je ook gewoon Ninjatrader gebruiken?
Je moet wel nog steeds IB TWS opstarten (tenzij dat recentelijk is veranderd) maar in principe hoef je daar verder niks mee te doen. Als je wilt kun je al je trades vanuit Ninjatrader initiëren.

quote:
Zijn er behalve het autotraden nog andere voordelen aan Ninjatrader?
Je kunt strategieën bouwen en testen, o.a. op data die je download uit de IB database. Je kunt nog steeds zelf de trigger overhalen als je dat liever zelf doet, maar je kunt dus in realtime de meest complexe strategieën laten meelopen die jou vertellen wat je moet doen.

Dit soort dingen heb ik met Ninjatrader getest, met wat externe data en databewerking achteraf (voor plaatjes):
AEX / TA: Steun en weerstandsniveaus, werken ze echt?
AEX / Macrocijfers traden: winstgevend of niet?
AEX / Technical trading: een geometrische benadering

Je kunt Ninjatrader ook met diverse andere brokers gebruiken (maar geen Nederlandse).
Ninjatrader is trouwens gratis zolang je het niet voor autotrading gebruikt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136673123
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je moet wel nog steeds IB TWS opstarten (tenzij dat recentelijk is veranderd) maar in principe hoef je daar verder niks mee te doen. Als je wilt kun je al je trades vanuit Ninjatrader initiëren.

[..]

Je kunt strategieën bouwen en testen, o.a. op data die je download uit de IB database. Je kunt nog steeds zelf de trigger overhalen als je dat liever zelf doet, maar je kunt dus in realtime de meest complexe strategieën laten meelopen die jou vertellen wat je moet doen.

Dit soort dingen heb ik met Ninjatrader getest, met wat externe data en databewerking achteraf (voor plaatjes):
AEX / TA: Steun en weerstandsniveaus, werken ze echt?
AEX / Macrocijfers traden: winstgevend of niet?
AEX / Technical trading: een geometrische benadering

Ninjatrader is trouwens gratis zolang je het niet voor autotrading gebruikt
Thanks! Ik zit sinds deze week bij Lynx(maakt gebruik van IB platform) en hoewel ik het eerst een beetje warrig vond, vind ik het nu een verademing. Er zijn zo veel mogelijkheden, en het is ook zo snel! Vanavond eens naar Ninjatrader kijken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 februari 2014 @ 18:20:41 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136673192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:18 schreef ohjajohh het volgende:

[..]

Thanks! Ik zit sinds deze week bij Lynx(maakt gebruik van IB platform) en hoewel ik het eerst een beetje warrig vond, vind ik het nu een verademing. Er zijn zo veel mogelijkheden, en het is ook zo snel! Vanavond eens naar Ninjatrader kijken.
Ninjatrader is een software pakket, geen broker zoals Lynx!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136673263
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ninjatrader is een software pakket, geen broker zoals Lynx!
I know, maar bij Lynx maak ik wel gebruik van IB TWS.
pi_136936014
Ik heb nu binck aangevraagd maar is het nodig dat je alles ondertekend?
Inc overeenkomst effecten krediet?
Daar heb ik alleen maar een kopie voor uw administratie van.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136940013
Ok, even een vraag van mij. Ik heb totaal geen ervaringen met beleggen. Ik heb nu wat spaargeld over en wil, omdat de spaarrente dramatisch is, toch eens wat aandelen kopen. Ik weet dat ik hier niet actief mee zal zijn, en daarom gaat mijn voorkeur uit naar een stabiel aandeel wat nog wat dividend oplevert.

Wat ik wil is eenmalig voor ca. ¤ 5.000 één soort aandelen kopen, om die vervolgens lange tijd aan te houden. Via wat is het (gezien de kosten) verstandig dit te doen? Ik heb het idee dat ik voor Binck Basis zou moeten gaan. Geen service fee en de aankoop transactie-kosten zijn gratis i.v.m. de actie (edit: gezien de actie zou ik er ook voor kunnen kiezen om verschillende aandelen te kopen, dat worden toch als losse transacties gezien?). Zoals ik op de site zie rekenen ze geen bewaarloon e.d. Waar moet ik verder aan verborgen kosten aan denken? Worden er bijvoorbeeld bij dividenduitkeringen ook kosten in rekening gebracht? Hebben jullie andere suggesties?

Alvast bedankt voor jullie input!
pi_136941004
Ik ben ook sinds korte tijd begonnen met beleggen en gebruik ook Binck Basis. Ik heb dus geen ervaring met andere brookers maar het bevalt tot nu toe prima. Ik heb ook in januari een rekening aangevraagd bij de Rabobank. Nu, drie weken verder, nog steeds geen reactie terug, ook niet na telefoneren. :{ Maar Rabobank is ook veel duurder kwam ik later achter, dus dat wordt 'm sowieso niet.

Je krijgt inderdaad 200 euro transactietegoed, maar houd er wel rekening mee dat dit slechts 3 maanden geldig is. Dividend uitkeren kost bij Binck geloof ik niets. Verborgen kosten hebben ze voor zover ik weet ook niet. Je kunt natuurlijk wel aan- en verkoopkosten hebben bij bijv. een fonds en bij aandelen is er sprake van een zogeheten spread.

Verder adviseer ik je niet alles in te zetten op één effect, ook al is het ''maar'' 5000 euro. Zeker niet als je doel van beleggen is om wat meer opbrengst te krijgen dan de spaarrente. Dat geeft in mijn ogen teveel risico tov het doel. Wil je er weinig gedoe mee dan adviseer ik je te kijken naar trackers en/of beleggingsfondsen. En een weloverwogen mix maken tussen obligaties en aandelen.
Dag iedereen.
pi_136956342
Bedankt voor je tips. Ik zal over spreiding eens nadenken. Het gratis transactie tegoed van ¤ 200 kan toch ingezet om bijvoorbeeld 10 verschillende aandelensetjes van ¤ 500 aan te schaffen? Bij verkoop komt er vervolgens wel 10 * ¤ 6,50 in rekening (omdat het transactietegoed van 200 slechts 3 maanden geldig is)?

De aan-en verkoopkosten die je noemt bij fondsen zijn neem ik aan toch de transactiekosten? En wat bedoel je precies met een zogeheten spread bij aandelen?
pi_136965200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:32 schreef Jopen het volgende:
Bedankt voor je tips. Ik zal over spreiding eens nadenken. Het gratis transactie tegoed van ¤ 200 kan toch ingezet om bijvoorbeeld 10 verschillende aandelensetjes van ¤ 500 aan te schaffen? Bij verkoop komt er vervolgens wel 10 * ¤ 6,50 in rekening (omdat het transactietegoed van 200 slechts 3 maanden geldig is)?
Het is ¤ 6,50 plus 0,10 procent van de waarde met een minimum van 10 euro, dus bij 10 aandelen zou dat 100 euro zijn. Dat is dus al 2 procent van 5000 euro. Daarom is het dus interessant om te kijken naar b.v. trackers of beleggingsfondsen, omdat je dan in honderden bedrijven kunt beleggen met weinig transacties.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:32 schreef Jopen het volgende:
De aan-en verkoopkosten die je noemt bij fondsen zijn neem ik aan toch de transactiekosten? En wat bedoel je precies met een zogeheten spread bij aandelen?
Nee, je hebt bij bijv. beleggingsfondsen naast transactiekosten soms ook nog aan- en verkoopkosten die soms ook aardig oplopen.
De spread is het verschil tussen de biedprijs en de laatprijs.
Dag iedereen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:39:17 #112
382342 SomeDuder
Zuiderlijke import
pi_137495853
Één tip van een mede nieuweling in de beleggingswereld - STOP! Kwam ik heel snel achter toen ik mn Binck.nl accountje had :)

Kijk eerst even goed rond, lees je in. Lees een boek zoals "The Intelligent Investor", lees artikelen op IEX.nl en Morningstar.nl. Ga NIET al je geld in 1 keer aan allerlei dingen uitgeven die er "wel leuk uitzien" (Voor je het weet ga je nog op IEX.nl posten...).

En zoals GeenHelpdesk zegt - SPREID je portfolio. Niet al je geld achter 1 ticker zetten. 20-30 Verschillende fondsen, en dan niet de smallcaps. Beleggingsfondsen, ook een goed idee (Morningstar.nl heeft een zeer goede vergelijkingstool).

Daarnaast kun je bij Binck (En andere, neem ik aan) spelen met nep-aankopen (Schaduwportefeuille). Zo kun je zien of je een goede beslissing hebt genomen (Korte termijn). Ook tools zoals Finance.Google.com en Finance.Yahoo.com zijn waardevol - Binck toont veel informatie voor Euronext beurzen, maar alles daarbuiten zul je zelf moeten opzoeken.

Succes!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:44:44 #113
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_137498610
Laatste tijd zie ik telkens beleggingsfondsen waar ik als Nederlander schijnbaar niet in kan beleggen.

Deze bijvoorbeeld:

Vanguard Health Care Inv
Ticker: VGHCX

Moringstar link: http://quotes.morningstar(...)on=USA&culture=en-US

Benieuwd of iemand dit bij zijn broker wel kan, of eventueel weet waar dit wel kan.

Hoor graag waar de mogelijkheden liggen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:04:05 #114
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_137499372
quote:
5s.gif Op maandag 20 februari 2012 01:20 schreef monkyyy het volgende:
Er zijn wat aandelen die ik op auto-DRIP wil zetten, DRIPpen zou mooi provisie schelen. Weet iemand die een broker weet die DRIP aanbiedt?

Zit even te zoeken voor een buitenlands account, kwam dit tegen:
http://www.brokerage-revi(...)tional-investor.aspx

Free DRIP: dividend reinvestment plan (contact customer service to set up) - See more at: http://www.brokerage-revi(...)sthash.sTb3pdAv.dpuf
  woensdag 9 april 2014 @ 16:46:06 #115
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_138694236
Ik zit bij IB en bij DeGiro.

Waar ik me bij IB enorm aan erger is de gebrekkige mogelijkheden om mijn performance te zien. Hoeveel heb ik dit jaar verdiend met SPY opties? Niet te achterhalen. Hoe heb ik mijn RDSA positie opgebouwd in de loop der jaren? onduidelijk..
Overal verstand van.
  woensdag 9 april 2014 @ 17:49:24 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_138696376
Ik zit sinds gister ook bij DeGiro. Simpele site, maar tot nu toe geen problemen. Openen van een rekening gaat binnen 10 min. Ideaal.
Bedankt Hans.
pi_138696619
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:39 schreef SomeDuder het volgende:
Één tip van een mede nieuweling in de beleggingswereld - STOP! Kwam ik heel snel achter toen ik mn Binck.nl accountje had :)

Kijk eerst even goed rond, lees je in. Lees een boek zoals "The Intelligent Investor", lees artikelen op IEX.nl en Morningstar.nl. Ga NIET al je geld in 1 keer aan allerlei dingen uitgeven die er "wel leuk uitzien" (Voor je het weet ga je nog op IEX.nl posten...).

En zoals GeenHelpdesk zegt - SPREID je portfolio. Niet al je geld achter 1 ticker zetten. 20-30 Verschillende fondsen, en dan niet de smallcaps. Beleggingsfondsen, ook een goed idee (Morningstar.nl heeft een zeer goede vergelijkingstool).

Daarnaast kun je bij Binck (En andere, neem ik aan) spelen met nep-aankopen (Schaduwportefeuille). Zo kun je zien of je een goede beslissing hebt genomen (Korte termijn). Ook tools zoals Finance.Google.com en Finance.Yahoo.com zijn waardevol - Binck toont veel informatie voor Euronext beurzen, maar alles daarbuiten zul je zelf moeten opzoeken.

Succes!
Wat je vooral moet doen, is je eigen weg volgen. Een flinke portie verstand + kennis van het lezen van jaar verslagen etc. Ik ken beleggers die goed geld verdienen met small caps. Al jaren lang, in goede en slechte jaren.

De beste tip (in mijn optiek) is, volg je eigen neus. Gewoon goed onderzoek doen en daarmee beleggen. Er zijn elke dag genoeg mogelijkheden om met de beurs geld te verdienen.

Spreiden? Spreiden heeft vooral te maken met je vermogen. Als je slechts 4000,- hebt zou ik niet snel gaan spreiden. Mocht je 2 ton hebben is het een ander verhaal. En hoe hoger je komt te zitten, dan wordt currency spreiding ook een stuk belangrijker en dan is het handig om wat verschillende brokers te hebben.

Vanwaar die interesse in DeGiro? Hebben die 1) geen bankvergunning? 2) zitten die niet vasst aan HIQ? Ik heb die tent eens gezien bij de beleggingsdag, ik zou die gasten geen stuiver willen geven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_138698009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat je vooral moet doen, is je eigen weg volgen. Een flinke portie verstand + kennis van het lezen van jaar verslagen etc. Ik ken beleggers die goed geld verdienen met small caps. Al jaren lang, in goede en slechte jaren.

De beste tip (in mijn optiek) is, volg je eigen neus. Gewoon goed onderzoek doen en daarmee beleggen. Er zijn elke dag genoeg mogelijkheden om met de beurs geld te verdienen.

Spreiden? Spreiden heeft vooral te maken met je vermogen. Als je slechts 4000,- hebt zou ik niet snel gaan spreiden. Mocht je 2 ton hebben is het een ander verhaal. En hoe hoger je komt te zitten, dan wordt currency spreiding ook een stuk belangrijker en dan is het handig om wat verschillende brokers te hebben.

Vanwaar die interesse in DeGiro? Hebben die 1) geen bankvergunning? 2) zitten die niet vasst aan HIQ? Ik heb die tent eens gezien bij de beleggingsdag, ik zou die gasten geen stuiver willen geven.
Wel ook met ¤4000 zou ik niet alles in 1 aandeel willen stoppen als dat je hele vermogen is.
En wat betreft beginners denk ik wel dat hij enigsinds gelijk heeft.
Die hebben de tijd niet om zich zo intensief in zoveel aandelen in te lezen.

Ik zelf zie mij dat ook niet doen, dat kost gewoon te veel tijd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 9 april 2014 @ 20:12:42 #119
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_138701423
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:57 schreef sitting_elfling het volgende:

Vanwaar die interesse in DeGiro? Hebben die 1) geen bankvergunning? 2) zitten die niet vasst aan HIQ? Ik heb die tent eens gezien bij de beleggingsdag, ik zou die gasten geen stuiver willen geven.
Lage/geen transactiekosten. Bankvergunning hebben ze inderdaad niet. Geld zit in een geldmarktfonds.
Eén van de oprichters van DeGiro is inderdaad ook één van de oprichters van HIQ, maar dat lijkt mij niet zo boeiend.
Bedankt Hans.
pi_138702620
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wel ook met ¤4000 zou ik niet alles in 1 aandeel willen stoppen als dat je hele vermogen is.
En wat betreft beginners denk ik wel dat hij enigsinds gelijk heeft.
Die hebben de tijd niet om zich zo intensief in zoveel aandelen in te lezen.

Ik zelf zie mij dat ook niet doen, dat kost gewoon te veel tijd.
Het is ook maar net wat je wil natuurlijk. Wil je winst trekken uit je vermogen om eerder te stoppen moet je er wel veel tijd in stoppen. Wil je net die ene % meer ivg met de spaarrekening dan zou ik netjes gaan voor een ETF.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:12 schreef bascross het volgende:

[..]

Lage/geen transactiekosten. Bankvergunning hebben ze inderdaad niet. Geld zit in een geldmarktfonds.
Eén van de oprichters van DeGiro is inderdaad ook één van de oprichters van HIQ, maar dat lijkt mij niet zo boeiend.
Ik zie het maar zo, stel je loopt langs een haven en je ziet een roekeloze kapitein op een dure speedboot allerlei stuntjes uithalen en je denkt, WOW!, maar niet voor mij! Dan ga jij met je eigen vriendin een boot-tochtje doen en hij blijkt de kapitein te zijn! Dat heb ik dan toch liever niet.

Het argument lage transatie kosten is een goed argument. Maar die % of wat wil ik best inleveren voor een betere brokere.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_138702821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is ook maar net wat je wil natuurlijk. Wil je winst trekken uit je vermogen om eerder te stoppen moet je er wel veel tijd in stoppen. Wil je net die ene % meer ivg met de spaarrekening dan zou ik netjes gaan voor een ETF.

[..]

Ik zie het maar zo, stel je loopt langs een haven en je ziet een roekeloze kapitein op een dure speedboot allerlei stuntjes uithalen en je denkt, WOW!, maar niet voor mij! Dan ga jij met je eigen vriendin een boot-tochtje doen en hij blijkt de kapitein te zijn! Dat heb ik dan toch liever niet.

Het argument lage transatie kosten is een goed argument. Maar die % of wat wil ik best inleveren voor een betere brokere.
Dan zitten we op dezelfde lijn. Het meer selectiever aankopen van aandelen levert idd meer op als je er de tijd in stopt.

Echter veel mensen kunnen niet eens een jaarverslag lezen. Overigens zou ik zelf niet weten of ik wel in etf's moet stappen. Zoals in het eerdere topic gezegd is de winst boven spaarrekeningen nu ook weer niet spectaculair hoog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_138706578
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan zitten we op dezelfde lijn. Het meer selectiever aankopen van aandelen levert idd meer op als je er de tijd in stopt.

Echter veel mensen kunnen niet eens een jaarverslag lezen. Overigens zou ik zelf niet weten of ik wel in etf's moet stappen. Zoals in het eerdere topic gezegd is de winst boven spaarrekeningen nu ook weer niet spectaculair hoog.
Het hangt ook allemaal net af wat je wil. Ik wil eerder stoppen met werken. 20k is 1 jaar vrijheid. Ik hoef geen dure auto, 10 jaar oude Honda is ook prima, heb geen hoge maandelijkse lasten en heb ook geen hypotheek. Ik ga liever in Mei op vakantie voor de helft van de prijs ipv op vakantie in Juli met heel Nederland op 1 klein stukje grond strand in Spanje. Ik geloof in dagelijkse controle en investeren in een mix van allerlei instrumenten. De vraag is, wat wil je? Ik vind het bijv. best leuk om 5 uur op 1 dag te spenderen in de pink sheets van Amerika en 'rommel op te zuigen'. Beetje de pump & dump fora lezen zoals deze.

Van binaire opties tot CFDs, tot (small/large cap) aandelen, obligaties en wat opties. Evt. een ETF (uranium bijv) of een BDC (main/pennant).

En daar gezien dit topic heb je een specifieke broker voor nodig. IG bijv. voor CFDs, IB voor een breed scala aan aandelen, Binck voor (NL) obligaties.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 11 april 2014 @ 10:08:51 #123
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_138755782
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:12 schreef bascross het volgende:

[..]

Lage/geen transactiekosten. Bankvergunning hebben ze inderdaad niet. Geld zit in een geldmarktfonds.
Eén van de oprichters van DeGiro is inderdaad ook één van de oprichters van HIQ, maar dat lijkt mij niet zo boeiend.
Ik ga niet al mijn geld bij DeGiro beleggen. Zeker niet. Maar ze zijn erg goedkoop en vooral met opties is dat cruciaal. Vooral bij opties met lage waarde. Bijvoorbeeld opties Imtech. Wat opties geven op 10 cent, dat maakt veel uit of de kosten 0.85 zijn of 1.50.
Overal verstand van.
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:23:03 #124
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_138767360
Ik heb ook nog niet veel geld bij DeGiro belegd. Eerst kijken hoe ze zich gaan ontwikkelen.
Bedankt Hans.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:53:51 #125
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_138781527
Ik zit bij Today's Groep , bij Binckbank en rechtstreeks bij een vermogensbeheerder in het buitenland.

Bij DeGiro moet ik nog een rekening openen voor opties. Ik had bij Binck nog transactietegoed over , echter verkocht ik laatst 50 optiecontracten toen mijn actietegoed op was en met BinckBasic was dat 140 euro. Achterlijk duur.

Waarom bij Today's Groep?
Goedkope tarieven als Nederlands broker (je betaalt bijv. maar 5$ voor een order in de VS) , geen bewaarloon en veel mogelijkheden (waarom dan niet direct bij IB? Ik handel niet zo veel, en hoef bij Today's geen 10'tje inactive fee te betalen per maand).
pi_138789260
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef ikjijallebei het volgende:
(waarom dan niet direct bij IB? Ik handel niet zo veel, en hoef bij Today's geen 10'tje inactive fee te betalen per maand).
Waived Activity Fee
We no longer charge a monthly activity fee to any customer with a net liquidation value greater than or equal to USD 100,000 (or non-USD equivalent).
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:30:23 #127
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_138798858
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 07:32 schreef jaco het volgende:

[..]

Waived Activity Fee
We no longer charge a monthly activity fee to any customer with a net liquidation value greater than or equal to USD 100,000 (or non-USD equivalent).
Ik ben 23 en net klaar met studeren, zo veel geld heb ik niet. ;)
pi_138816832
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:30 schreef ikjijallebei het volgende:
Ik ben 23 en net klaar met studeren, zo veel geld heb ik niet. ;)
Maar je hebt wel een vermogensbeheerder ?
pi_138873208
Is bij binck ergens te zien hoeveel transactie kosten je betaald hebt?

Verder viel mij op dat bij de koers van shell de koers plus een opslag stond is dat het dividend?

Zelfde bij mijn us aandelen. Kijk ik bij orderhistorie dan zie ik andere koersen dan bij portefeuille.

En gebruikt hier iemand Google finance om de recente koersen in een spreadsheet te krijgen?
Zo ja hoe doe je dat met aex aandelen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141302695
Trouwens ook aan het rondneuzen en nu het transactie tegoed op is lijkt binck wel aan de hoge kant.
Ik besteed vaak maar 1000 per maand die ik in 2 aandelen stort. Maar 11e per aankoop is nogal hoog.

Is degiro ondertussen verbeterd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141316915
(Ik zit niet bij Binck)

quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En gebruikt hier iemand Google finance om de recente koersen in een spreadsheet te krijgen?
Zo ja hoe doe je dat met aex aandelen?
Als je =GoogleFinance("AMS:DSM","price") gebruikt, dan zie je een melding dat de AEX niet ondersteund wordt. Ik denk dat je hier tegenaan loopt? Google heeft de rechten niet bedongen om dit in haar spreadsheets te mogen doorgeven.

Er zijn twee trucjes om aex data toch in je spreadsheet te krijgen. Als de ticker achter het AMS: voorvoegsel uniek is, dan kun je de ticker zelfstandig gebruiken. Bijvoorbeeld =GoogleFinance("AALB","price") voor Aalberts Industries, omdat AALB op geen enkele andere beurs wordt gebruikt.

Als dat niet werkt, dan kun je de volgende truc ook proberen

1=ImportXml("http://www.google.com/finance?q=AMS:DSM", "//span[@class='pr']//*[1]" )

Met dit commando wordt de Google Finance pagina opgehaald en de gewenste data uit de html 'geparsed'. Dit is ietwat traag en in principe niet robuust (de html van de pagina kan gewijzigd worden), maar het werkt al jaren in mijn sheets.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:29:43 #132
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141318691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 04:24 schreef jaco het volgende:
(Ik zit niet bij Binck)

[..]

Als je =GoogleFinance("AMS:DSM","price") gebruikt, dan zie je een melding dat de AEX niet ondersteund wordt. Ik denk dat je hier tegenaan loopt? Google heeft de rechten niet bedongen om dit in haar spreadsheets te mogen doorgeven.

Er zijn twee trucjes om aex data toch in je spreadsheet te krijgen. Als de ticker achter het AMS: voorvoegsel uniek is, dan kun je de ticker zelfstandig gebruiken. Bijvoorbeeld =GoogleFinance("AALB","price") voor Aalberts Industries, omdat AALB op geen enkele andere beurs wordt gebruikt.

Als dat niet werkt, dan kun je de volgende truc ook proberen
[ code verwijderd ]

Met dit commando wordt de Google Finance pagina opgehaald en de gewenste data uit de html 'geparsed'. Dit is ietwat traag en in principe niet robuust (de html van de pagina kan gewijzigd worden), maar het werkt al jaren in mijn sheets.
Dankje ik zal dat eens controleren.
Ik heb nu alleen rds, rabobank en een Vanguard etf die genoteerd zijn aan de aex.
Die van de rabo kan ik denk ik wel vergeten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141318755
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die van de rabo kan ik denk ik wel vergeten.
Als het product niet via http://www.google.com/finance te vinden is, kun je het tevens vergeten in de spreadsheet.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:35:17 #134
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141322162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 04:24 schreef jaco het volgende:
(Ik zit niet bij Binck)

[..]

Als je =GoogleFinance("AMS:DSM","price") gebruikt, dan zie je een melding dat de AEX niet ondersteund wordt. Ik denk dat je hier tegenaan loopt? Google heeft de rechten niet bedongen om dit in haar spreadsheets te mogen doorgeven.

Er zijn twee trucjes om aex data toch in je spreadsheet te krijgen. Als de ticker achter het AMS: voorvoegsel uniek is, dan kun je de ticker zelfstandig gebruiken. Bijvoorbeeld =GoogleFinance("AALB","price") voor Aalberts Industries, omdat AALB op geen enkele andere beurs wordt gebruikt.

Als dat niet werkt, dan kun je de volgende truc ook proberen
[ code verwijderd ]

Met dit commando wordt de Google Finance pagina opgehaald en de gewenste data uit de html 'geparsed'. Dit is ietwat traag en in principe niet robuust (de html van de pagina kan gewijzigd worden), maar het werkt al jaren in mijn sheets.
Ik krijg een parse error. Werkt de link bij jouw wel?

EDIT:
Nu werkend moest ; gebruiken.
Maar ik krijg nu een tekst value ipv een nummer (hij lijnt helemaal links uit).
Ik gok dat dat met de punt ipv de komma te maken heeft. Valt dat nog te veranderen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:59:55 #135
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141327163
Bij mij werkt het wel gewoon, met AMS:DSM bv. Wel in google sheets en niet geprobeerd in excel.
Overal verstand van.
pi_141335338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar ik krijg nu een tekst value ipv een nummer (hij lijnt helemaal links uit).
Ik gok dat dat met de punt ipv de komma te maken heeft. Valt dat nog te veranderen?
Ik heb een English / United States omgeving voor mijn Google account ingesteld. Dit kun je doen via https://www.google.com/settings/language

Ik vermoed dat het bovenstaande probleem dan verholpen is.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:12:25 #137
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141346246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:27 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb een English / United States omgeving voor mijn Google account ingesteld. Dit kun je doen via https://www.google.com/settings/language

Ik vermoed dat het bovenstaande probleem dan verholpen is.
Was dat idd. Ik heb hem op NL staan omdat ik dat fijner vind.
Heb dat nu omgebouwd via een split en samenvoegfunctie van de tekst.
Werkt erg goed alleen de rabo obligaties zijn niet zichtbaar. Maar die fluctueren toch niet zoveel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144542751
Ik heb een vraag over de hefboom van bijvoorbeeld plus500. Je kan hiermee in de - komen te staan doordat je meer aandelen koopt dan dat je je account eigenlijk kan veroorloven. Ik lees overal dat je niet meer geld kwijt kan raken dan op je account staat.
Stel je voor je stort 1000 euro en neemt een hefboom effect van 50. Dus voor 50.000 koop ie aandelen in feite. De aandelen stijgen na een periode met 10%: jij hebt dan 5000 euro winst terwijl ie maar 1000 heb ingelegd. Of klopt hier niks van? :+
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144544857
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 09:50 schreef eend112 het volgende:
Ik heb een vraag over de hefboom van bijvoorbeeld plus500. Je kan hiermee in de - komen te staan doordat je meer aandelen koopt dan dat je je account eigenlijk kan veroorloven. Ik lees overal dat je niet meer geld kwijt kan raken dan op je account staat.
Stel je voor je stort 1000 euro en neemt een hefboom effect van 50. Dus voor 50.000 koop ie aandelen in feite. De aandelen stijgen na een periode met 10%: jij hebt dan 5000 euro winst terwijl ie maar 1000 heb ingelegd. Of klopt hier niks van? :+
Ja je kunt met een hefboom idd dus een grotere beweging krijgen dan de onderliggende waarde zelf.
Iedere koers beweging word zeg maar gewoon vergroot dat geld natuurlijk zo wel naar boven als naar beneden, besef dat altijd goed.
Soms is het idd zo dat je niet meer kan verliezen als je inleg, je max verlies is dan dus 100% van je inleg. Feit is dan vaak dat de andere partij dit risico blijft dragen.
Vaak betekend dit dan ook dat de ander partij je positie eerder zal beëindigen dan bij -100% van je hefboom product. Dit om de kans dat ze worden aangesproken om het het verschil op te vangen in geval dit meer dan 100% zou zijn zo klein mogelijk te houden.

Ken voor de rest plus 500 niet goed genoeg om je exact te vertellen wat daar de exacte voorwaarde zijn.
pi_144546114
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 09:50 schreef eend112 het volgende:
Ik heb een vraag over de hefboom van bijvoorbeeld plus500. Je kan hiermee in de - komen te staan doordat je meer aandelen koopt dan dat je je account eigenlijk kan veroorloven. Ik lees overal dat je niet meer geld kwijt kan raken dan op je account staat.
Stel je voor je stort 1000 euro en neemt een hefboom effect van 50. Dus voor 50.000 koop ie aandelen in feite. De aandelen stijgen na een periode met 10%: jij hebt dan 5000 euro winst terwijl ie maar 1000 heb ingelegd. Of klopt hier niks van? :+
Klopt helemaal, maar omdat je met een margin-account werkt, heb je ook een minimaal bedrag nodig om dit product te (blijven) gebruiken. Bij een daling (en niet genoeg geld op je rekening) zal alles automatisch verkocht worden.

http://www.plus500.nl/Help/HelpMargins.aspx
pi_144547274
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:28 schreef Nimtex het volgende:

[..]

Ja je kunt met een hefboom idd dus een grotere beweging krijgen dan de onderliggende waarde zelf.
Iedere koers beweging word zeg maar gewoon vergroot dat geld natuurlijk zo wel naar boven als naar beneden, besef dat altijd goed.
Soms is het idd zo dat je niet meer kan verliezen als je inleg, je max verlies is dan dus 100% van je inleg. Feit is dan vaak dat de andere partij dit risico blijft dragen.
Vaak betekend dit dan ook dat de ander partij je positie eerder zal beëindigen dan bij -100% van je hefboom product. Dit om de kans dat ze worden aangesproken om het het verschil op te vangen in geval dit meer dan 100% zou zijn zo klein mogelijk te houden.

Ken voor de rest plus 500 niet goed genoeg om je exact te vertellen wat daar de exacte voorwaarde zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:19 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar omdat je met een margin-account werkt, heb je ook een minimaal bedrag nodig om dit product te (blijven) gebruiken. Bij een daling (en niet genoeg geld op je rekening) zal alles automatisch verkocht worden.

http://www.plus500.nl/Help/HelpMargins.aspx
Op die manier. Ik begrijp het, zij zijn ook niet achterlijk natuurlijk :P
Hou het maar bij binck, zonder hefboom
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_145878465
Hee mensen. Het is al een tijdje geleden dat er voor het laatst gepost is in dit topic, ben wel benieuwd naar jullie kijk op dit moment. Ik wil gaan beginnen met beleggen (spaarrente drastisch laag verhaal, daarnaast wil ik vermogen gaan opbouwen omdat ik geen pensioen aan het opbouwen ben als zzp'er).

Geinspireerd door bijvoorbeeld MrMoneyMustache en DividendMantra vind ik het idee van langetermijn-beleggingsn in "saaie" maar stabiele dividendaandelen wel interessant.

Een paar jaar geleden had ik een informatiepakket van Lynx aangevraagd. Binck was toen populair en gebruikersvriendelijk voor beginners, maar Lynx was goedkoper en uitgebreider. Ik merk dat men tegenwoordig vooral over DeGiro praat maar ik heb het liefst een "echte" broker waar je geld ook echt op een rekening staat. Hoe staat Lynx er nu voor, zijn er nu nog mensen hier die Lynx gebruiken?

Ik zit verder bij de ING maar volgens mij is een beleggingsrekening van de ING gewoon te duur.
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:14:14 #143
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_145994302
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:43 schreef Morphs het volgende:
Ik zit verder bij de ING maar volgens mij is een beleggingsrekening van de ING gewoon te duur.
Valt erg mee me dunkt.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:47:28 #144
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146167629
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:14 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Valt erg mee me dunkt.
Ik zit te kijken naar ING als ETF broker want ik ben daar al "gewone" klant, maar even een vraag over de beleggingsrekening wat mij niet geheel duidelijk is.

Bij de ING heb je ten eerste de basisfee a 4 euro per kwartaal dus 16 per jaar. Daarnaast een servicefee van 0,24% over het belegde vermogen tot 75000 euro (volgens mij per kwartaal af te tikken). transactiekosten zijn er niet voor ETF's.

Zijn dit alle kosten of zitten er nog verborgen kosten bij ING?
  maandag 3 november 2014 @ 23:17:17 #145
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_146276618
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:47 schreef RedFever007 het volgende:
Zijn dit alle kosten of zitten er nog verborgen kosten bij ING?
Je betaalt uiteraard ook nog de spread, naast de basisfee van 16 euro per jaar en de vermogensafhankelijke service fee.

Verder gewoon zonder commissie instappen in de indexfondsen/beleggingsfondsen
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:41:24 #146
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146292073
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:14 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Valt erg mee me dunkt.
Je bent gek als je bij ING gaat beleggen. Op lange termijn tikken de kosten hard aan, ook de beheerfee (fee voor wát? beheren? dat doe ik zelf)
Overal verstand van.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:46:16 #147
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_146306683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:41 schreef macondo het volgende:

[..]

Je bent gek als je bij ING gaat beleggen. Op lange termijn tikken de kosten hard aan, ook de beheerfee (fee voor wát? beheren? dat doe ik zelf)
Het is wat mij betreft ook alleen gunstig voor kleinere bedragen / vermogenden. Het goedkoop aan -en verkopen is wel een grote pré, sterker nog, een betere optie zie ik zo 1, 2, 3 niet als Nederlander.

Dus je moet het ook niet voor lange termijn doen, maar als start is het een prima aangelegenheid!
  woensdag 5 november 2014 @ 11:23:31 #148
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146323883
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:46 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Het is wat mij betreft ook alleen gunstig voor kleinere bedragen / vermogenden. Het goedkoop aan -en verkopen is wel een grote pré, sterker nog, een betere optie zie ik zo 1, 2, 3 niet als Nederlander.

Dus je moet het ook niet voor lange termijn doen, maar als start is het een prima aangelegenheid!
Ik wil mij binnenkort eens "op de beurs" begeven met een relatief klein bedrag. Ik zat te denken aan ETF's om daar eens wat mee te experimenteren in het begin via de ING vanwege redenen in mijn eerdere post. Nu heb ik het één en ander in een Excelbestand gezet en kom tot de ontdekking dat de kosten toch relatief hoog (kunnen) zijn bij kleinere bedragen. Maar misschien heb ik ergens een reken/denkfout gemaakt, zou goed kunnen :P Zou iemand die wel de kennis heeft het onderstaande eens kunnen bekijken en zeggen of en waar ik de mist in ga met de berekening? Tnkx :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, misschien zit ik er faliekant naast en kraam ik enkel onzin uit hier :D

Mijn dank is groot :)
  woensdag 5 november 2014 @ 13:08:24 #149
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146327109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:23 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik wil mij binnenkort eens "op de beurs" begeven met een relatief klein bedrag. Ik zat te denken aan ETF's om daar eens wat mee te experimenteren in het begin via de ING vanwege redenen in mijn eerdere post. Nu heb ik het één en ander in een Excelbestand gezet en kom tot de ontdekking dat de kosten toch relatief hoog (kunnen) zijn bij kleinere bedragen. Maar misschien heb ik ergens een reken/denkfout gemaakt, zou goed kunnen :P Zou iemand die wel de kennis heeft het onderstaande eens kunnen bekijken en zeggen of en waar ik de mist in ga met de berekening? Tnkx :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, misschien zit ik er faliekant naast en kraam ik enkel onzin uit hier :D

Mijn dank is groot :)
Lijkt mij dat je de service fee van 0.24% op jaarbasis moet betalen. Is 12 euro.

Plus servicekosten = 28 euro.

Transactiekosten zullen ze wel elders stiekem doorberekenen.

Ga gewoon naar DeGiro. Aankoop kosten 1 euro (oid), verkoopkosten idem.
Overal verstand van.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:06:13 #150
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_146329373
Veel trackers zijn gratis bij DeGiro. Aankoop en verkoopkosten ¤ 0,- dus.
Bedankt Hans.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')