abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:16:31 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98535724
Je zou eens op marktplaats kunnen kijken voor een lek aquarium, die kun je vaak voor een prikkie wel ophalen en zijn vaak ook nog prima te gebruiken voor een hamster. De duna die je postte is groot, heel groot :D. Maar dat kan natuurlijk ook heel leuk zijn.
pi_98536170
Misschien heb je wat aan deze info?
http://www.dehamster.nl/kooi2.html
http://www.dehamster.nl/kooi.html

Grote kooi is leuk hoor, als je er de ruimte voor hebt, doen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_98536194
Leek me wel leuk voor de hamster zo'n groot hok :@ Alleen jammer dat er niet een klein plateau bij zit.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_98536998
Kan je zelf maken. Of een hangmat maken, is ook leuk.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_98539556
Plateau kun je zelf maken met een dun stukje hout of spaanplaat ofzo. Ik heb de kleinere versie van die kooi en had een lichtblauwe duna-verdieping uit de mini-duna erin gezet. Wel wat ondergezet zodat het niet instortte :P En hangmatjes enzo, altijd leuk.
Tap tap tap
pi_98557884
Met grotere kooien moet je wel oppassen dat de tralieafstand niet te groot is! Anders is hammie zo foetsie :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_98560904
Inderdaad, maar die grote ferplastkooi van Fretten.nl heeft smalle tralies tegenwoordig O+ Ik wil daar graag de blauwe versie van hebben maar ze hebben overal alleen de witte. En ik weet dat ze bestaan :P
Tap tap tap
pi_98562588
Bij fretten.nl kan de kleur van de onderbak niet aangegeven worden. Je kan vragen welke kleur ze nu er hebben liggen. Maar ze sturen niet op -O-
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_98569692
De iets kleinere versie sturen ze wel op, maar die is geen één meter :P
Tap tap tap
pi_103210859
Even een schopje, was net de mormels aan het schoonmaken en heb eens foto's gemaakt. De heren zijn een paar weken geleden verhuisd naar een wat groter optrekje :)

Daantjes kooi:




Keesjes kooi:

Tap tap tap
pi_103214695
Ah wat mooooooooooooi. Bobje is nu 1,5 jaar oud, en mn moeder zorgt er wel voor dat ik weet dta ie binnenkort dood kan gaan.
Baby darling doll face honey
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:26:19 #212
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_103240786
Mijn bijna 1 jaar oude mannetje Nibbles.


Vrouwtje van 8 maanden ong Pixie.
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_103380070
Ik zou bijna weer een rusje willen :D O+

Toffe kooien trouwens, CherryLips! Mijn verdiepingen zijn nog saai grijs :P

Wieltjes tip: http://www.zooplus.nl/sho(...)ng/loopwielen/206397 erg stil :D

Van de week is mijn Munchkin doodgegaan :{ ik weet niet eens meer wanneer ik hem gekocht had :o maar hij was ongeveer 2. Mijn oude ventje Wimpie die nu volgens mij minstens 2,5 is (overgenomen, weet niet wanneer ie geboren is), die houdt nog vol :o

En een plaatje van mijn Papoi O+

Veldhoven hammie doet het nog altijd goed *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_103380550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zou bijna weer een rusje willen :D O+

Toffe kooien trouwens, CherryLips! Mijn verdiepingen zijn nog saai grijs :P

Wieltjes tip: http://www.zooplus.nl/sho(...)ng/loopwielen/206397 erg stil :D

Van de week is mijn Munchkin doodgegaan :{ ik weet niet eens meer wanneer ik hem gekocht had :o maar hij was ongeveer 2. Mijn oude ventje Wimpie die nu volgens mij minstens 2,5 is (overgenomen, weet niet wanneer ie geboren is), die houdt nog vol :o

En een plaatje van mijn Papoi O+
[ afbeelding ]
Veldhoven hammie doet het nog altijd goed *O*
O, wat goed! Mijn Veldhovenhammies doen het ook goed, al heeft er een toch echt wel behoorlijke klap van de molenwiek door gekregen. Die van jou is niet een broertje of zusje van die van mij, toch? Was een beetje een hectische dag toen, ik weet het allemaal niet meer zo heel goed..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_103380895
Hmm kan me dat niet zo herinneren :P ik weet wel dat je het over een ventje had, maar ik kan er geen balletjes aan ontdekken _O- (die waren bij mijn andere ventjes duidelijk te zien iig)

Maar dit is echt een schatje, komt aanlopen als ik de kamer in kom, of als ik ergens mee bezig ben of zo *;
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_103381022
Oooh! Is het niet de papa van dat ene nestje? Die zaten nog allemaal bij elkaar en het grut is toen met hun mama in Zeist gebleven en toen heb ik deze voor jou mee terug genomen. Volgens mij tenminste. Als die het is ziet ie er echt enorm goed uit! ^O^ Lieve oogjes :)

Dan zou het deze zijn. Linksboven mama, rechtsonder jouw Papoi dan, denk ik? En de rest hun grut O+
http://img811.imageshack.us/img811/6093/sl371957.jpg (copy/paste deze link)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_103381199
Aah ja dat klopt. En zo te zien is ie dat wel ja !
Als ie papa was, dan moet ie toch wel echt een mannetje zijn lol :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_103381391
Ja, moet wel. Degene waar het gros van wat ik heb meegenomen toen heen is gegaan in Zeist is dierenarts, die heeft van allemaal het geslacht bekeken en zij zag echt in een opslag wat het was, dus moet haast wel, zeker omdat die andere zeker de moeder was.

Mijn Veldhovenmannetjeshamster heeft trouwens wel énorme ballen. Zo groot dat het soms bijna een beetje ongepast is, haha.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_103381746
Sommige hamsters zijn beter bedeeld dan anderen :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_103391286
Hier in de opvang ook nog wat nageslacht van veldhovenhammies, zijn er al een aantal geplaatst maar ook een aantal met serieuze gedragsproblemen. Van die lekkere gillerds. Morgen dus even wat pijnboompitjes meenemen die kant op :s). Ik zou er erg graag 1 willen hebben (een gele syr die inmiddels al een huisje heeft) maar nu nog even geen plaats voor...
pi_103408793
Ik krijg misschien nog een dwerghamster erbij, een moeilijk geval. M'n nicht had begin dit jaar een hamster gekocht voor de leuk, ik weet niet of ze er lang over heeft nagedacht, ook voor dr kinderen (die toen nog geen 3 en 1 waren). De eerste hamster was al vrij snel dood en die ze nu hebben is blijkbaar hartstikke vals. Heeft de jongste al een paar keer gebeten enzo en ze wil er eigenlijk vanaf. Ik kan het niet aanzien maar m'n veestapel hier begint een beetje uit de klauwen te lopen :P
Tap tap tap
pi_103414349

Zit in de opvang te wachten op een nieuw huisje en eigenlijk wil ik haar meenemen :@. Maar geen plek... pfff.
pi_103481342
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:58 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Zit in de opvang te wachten op een nieuw huisje en eigenlijk wil ik haar meenemen :@. Maar geen plek... pfff.
Is dat een syrische? Die zijn wel groot he. Ik ken eigenlijk geen andere hamsters dan de doodnormale kleine grijze.

Foto's van de mijne, ze zijn helaas niet scherp












aanval op de camerakoord


Ik heb een badje gekocht. Hier gaat Obi vaak in. En hij heeft ook een soort schommel, ook favoriet. Verder is het een nieuwsgierig en actief hamstertje. Redelijk tam als je hem op je hand houdt. Als ik mijn hand in de kooi doe en ik leg hem plat loopt die in mijn hand. En als ik hem lekkers geef en ik hou mijn vinger iets gespreidt dan bijt ze er zachtjes in.Op zoek naar nog meer lekkers.
Het enige wat niet zo leuk is, is de combi katten en hamsters. Mijn oudste kat geeft er niets om, maar de twee jongsten zijn echt gefocust op die kooi en vallen dan ook met regelmaat de kooi aan. Maar ach ja katten blijven roofdieren en de kooi is stevig genoeg.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_103482277
Ik hoor toch veel verhalen waarbij het mis is gegaan, dus ik zou bij die kooi de bovenkant nog iets beter beveiligen :@
Tap tap tap
pi_103482437
De hamsterkooi staat op de logeerkamer die altijd dicht is. Dus als de katten op de kamer zijn, ben ik er altijd bij. Don't worry :)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_103482618
Oké, gelukkig :) Ik heb die kooi ook gehad en je krijgt die klipjes heel makkelijk open.
De kat van de buren glipt hier weleens naar binnen, dat vind ik echt niet tof -O- Gelukkig heb ik rattenkooien die ze niet zo 1 - 2 - 3 open krijgen maar je moet maar net zo'n handige harry hebben.
Tap tap tap
pi_103565876
Sammy, mijn kat is best handig. Kan deuren openmaken enzo, maar dit is hem nog niet gelukt. Die kat die telkens binnenglipt moet je een bak water voor klaar hebben staan en hem daar mee onder gooien. Dan zie je hem nooit meer terug :D
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_109551439
Filmpje van Obi.


Let niet op de katten. Die eten liever hamstervoer dan dat ze de hamster als voer zien.

En normaal loopt Obi wel op mijn hand. Maar nadat er in het weekend kinderen waren die hem ook wilden vasthouden is hij wat schuwer.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_109999749
Mijn kat heeft inderdaad de hamsterkooi opengekregen.

Ik ging naar het toilet om 'snachts toen de kat met een gordijn zat te spelen. Normaliter ligt daar dan een speeltje dat ik dan naar de woonkamer gooi. Alleen ging dit speeltje lopen, ik dacht eerst dat het een muis was.

Lola zat er gewoon naar te kijken, en ineens besefde ik dat het geen muis was, maar Simon. Toen ik Simon optilde gilde hij gewoonweg.. ;( Ik zette hem in de kooi, en hij ging direct in het molentje rennen. Ik heb hem er toen nog eens uitgetild om te kijken of hij gewond was, maar hij had niets.

Maar ik denk dat het toch best bijzonder is dat het beestje nog leeft.. Ik verwachtte ergens nog dat hij misschien van pure stress dood zou gaan maar dat gebeurde niet. Het is een bikkel, onze Simon :7
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:50:53 #230
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_110275515


Weet niet of deze foto hier echt thuis hoort, maar het is zo schattig. (gevonden op een blog)
pi_111533096
Zo, even schoppen want dan staat dit topic in mijn AT aangezien wij onze 6 jarige dochter vorige week een dwerghamster hebben gegeven nadat ze een hamster van een vriendinnetje te logeren hebben gehad. Papa en mama zijn stiekum allebei ook hamsterfans (beide 'vroeger' hamsters gehad, plus dat we toen we net samen woonden ook dwerghamsters hadden (2)) dus we hadden weinig nodig om overgehaald te worden ;).

Zelf ben ik meer van de goudhamsters maar voor mijn dochter was een hamster nu eenmaal een dwerghamster dus zoéén moest het er worden ;).

(onscherpe) Foto van het mormel:



Hij (het is een mannetje van ruim 6 weken) moet nog een beetje wennen, maar komt steeds meer tevoorschijn en laat zich redelijk makkelijk pakken. Af en toe een bijtje (meer om te kijken of je eetbaar bent heb ik het idee) en bij m'n dochter is -ie nog het rustigst, met al haar jeugdige onhandigheid en enthousiasme :'). Af en toe houden mijn vrouw en ik ons hart vast maar het gaat goed...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_111542802
Dat is toch niet dat kleine blauwe met oranje kooitje?
All good things are wild and free.
pi_111543178
Jawel maar met extensie units en extra buizen ;). En we hebben een ren :).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_111543462
Dan heb ik niets gezegd :D
All good things are wild and free.
pi_111571793
God wat kan zo'n beest rennen (in een rad dus) zeg! Dat was ik ff vergeten :D.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_120466827
Kick !

Een update:

Veldhoven hammie Papoi is helaas overleden ;(
Was toch wel zo ongeveer de tofste hamster die ik gehad heb, heel tam en lief, kwam altijd kijken als ik de kamer in kwam. Echt een schatje O+



Hier met ventje Fin, die is er nog :)

En de nieuwere aanwinst, Zorah!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_120467903
Papoi ;(

Daantje en Kees leven nog :) Daantje is nu ruim 2, hij is als het goed is van begin oktober/eind september 2010.
Alleen Keesje is een probleembeestje. Na een half jaar merkte ik zat hij niet meer at en steeds meer afviel. Hij was nog wel ontzettend actief, hyper juist. Hup naar de dierenarts: z'n tandjes groeiden niet goed. Ze groeien scheef en slijten daardoor niet, maar de boventanden groeien helemaal rond, terug het gehemelte in -O- Tandjes geknipt, critical care mee omdat hij veel was afgevallen. Hij kan nog steeds niet knagen, als hij je bijt voelt het alsof je een stukje huid met twee nagels vastpakt. Heel sneu, want hij was dol op trosgierst en andijvie ;( Nu maak ik dus prakjes voor hem. Want ik weet niet wat ik hem anders moet geven. Ik heb van science selective hamstervoer, een soort hartjes, en die maak ik soppig met heet water. En dat STINKT. Soms krijgt hij brinta, daar is hij gek op, maar daar zitten helemaal geen vitaminen in dus hij heeft een verrot vachtje en z'n oogje is ook steeds ontstoken en hij is nog steeds heel dun ;( Om de zoveel maanden laat ik z'n tandjes weer bijknippen en dan moeten we hem met z'm drieën vasthouden :')
Tap tap tap
pi_120469737
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Kick !

Een update:

Veldhoven hammie Papoi is helaas overleden ;(

He, die heeft bij mij in de auto gezeten dan, toch? Mijn ene Veldhovenhammie is een paar weken geleden doodgegaan (ook nog in moeten laten slapen bij de dierenarts, hij was érg zielig :'(). Andere Veldhovenhamster gaat het ook niet goed mee, denk dat dat niet heel lang meer gaat duren. Toch wel apart dat ze dan allemaal rond dezelfde tijd gaan. Heeft de slechte start toch z'n invloed, mijn andere hamsters werden altijd een stuk ouder.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_120474908
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:51 schreef Naamah het volgende:

[..]

He, die heeft bij mij in de auto gezeten dan, toch? Mijn ene Veldhovenhammie is een paar weken geleden doodgegaan (ook nog in moeten laten slapen bij de dierenarts, hij was érg zielig :'(). Andere Veldhovenhamster gaat het ook niet goed mee, denk dat dat niet heel lang meer gaat duren. Toch wel apart dat ze dan allemaal rond dezelfde tijd gaan. Heeft de slechte start toch z'n invloed, mijn andere hamsters werden altijd een stuk ouder.
Heb hem toen nog bij jou opgehaald :)

Hm, ja ik weet niet hoe oud hij was. Hij is iig nog ongeveer 1,5 jaar hier geweest :) heb trouwens nooit iets gemerkt qua ouderdom/aftakeling, ineens was ie dood. Maar goed, nog wel een fijn leventje gehad hier, toch een stuk beter dan wat hem anders te wachten stond :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_120477347
Volgens mij was het allemaal klein grut toen, niet meer dan een paar weken oud. Of was het een grote? Die zullen niet heel veel ouder zijn geweest.

Wel beter dat ie gewoon rustig dood is gegaan en inderdaad een mooi leventje heeft gehad. Mijn Molletje was echt zo zielig voor hij doodging, echt vreselijk. Wel weer ironisch dat ik meer geld heb uitgegeven aan 'm dood laten maken, dan ik gedurende zijn leven heb uitgegeven om 'm levend te houden :X Maar ja, hoort er ook bij!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_120485789
Is wel heel sneu om te zien ja, als ze er slecht aan toe zijn ;( mijn hamsters zijn wel allemaal uit zichzelf gegaan, maar heb wel ooit een ratje in laten slapen. Maar je kiest dan iig wel wat het beste is voor zo'n beestje.

Respect trouwens ook voor CherryLips, niet iedereen zou zoveel voor zijn beestje over hebben (zeker niet een hamster :X). Mooi dat Keesje zo goed verzorgd wordt! :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_121084332
Upje. Ik wil meer foto's zien mensen! :)

Hier mijn schatjes:

pi_121084865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Is wel heel sneu om te zien ja, als ze er slecht aan toe zijn ;( mijn hamsters zijn wel allemaal uit zichzelf gegaan, maar heb wel ooit een ratje in laten slapen. Maar je kiest dan iig wel wat het beste is voor zo'n beestje.

Respect trouwens ook voor CherryLips, niet iedereen zou zoveel voor zijn beestje over hebben (zeker niet een hamster :X). Mooi dat Keesje zo goed verzorgd wordt! :)
Ik vraag me soms af of ik wel het juiste doe, maar hij is nog heel actief, staat voor het deurtje te bedelen, rent in z'n wieltje, maar hij eet zo weinig, ik weet niet wat ik hem moet geven ;(
Tap tap tap
pi_121084882
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:28 schreef Hamster. het volgende:
Upje. Ik wil meer foto's zien mensen! :)

Hier mijn schatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste is net Keesje O+ O+

Die onderste is ook een plaatje zeg O+
Tap tap tap
pi_121088449
Echt wat leuk! :) Graag foto's van jouw Keesje!!

Hier nog wat foto's zonder flits van mijn dikzak:
Hier was ze net een paar dagen bij me


Het begin van missie "prop zoveel mogelijk hazelnoten in wangen":


En het eindresultaat *;


Mijn dwergje is trouwens 7 maanden en mijn syrtje twee en een halve maand.
pi_121092165
Kees:





Tap tap tap
pi_121092830
Cherry, woon je nog steeds in Utrecht? Ik heb nog 5kg chinchillazand over. Of iemand anders? Ook m'n andere hammie is vorige week doodgegaan dus heb er niks meer aan.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_121095140
Kees O+ Hij heeft wel meer wit op zijn buik dan mijne.

Ik las wat berichtjes terug dat hij moeite heeft met knagen? Brinta is in ieder geval een goed prakje, zeker ook om aan te sterken. Misschien kan je nog levende meelwormen kopen. Als hij ze niet eet ook een prakje van maken?? ( :') )
pi_121097539
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:19 schreef Naamah het volgende:
Cherry, woon je nog steeds in Utrecht? Ik heb nog 5kg chinchillazand over. Of iemand anders? Ook m'n andere hammie is vorige week doodgegaan dus heb er niks meer aan.
Ik woon niet meer in Utrecht :)
Jammer van je hammie :'( 5 kilo, jemig, daar doe ik vier hamsters mee denk ik.
Tap tap tap
pi_121097589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:09 schreef Hamster. het volgende:
Kees O+ Hij heeft wel meer wit op zijn buik dan mijne.

Ik las wat berichtjes terug dat hij moeite heeft met knagen? Brinta is in ieder geval een goed prakje, zeker ook om aan te sterken. Misschien kan je nog levende meelwormen kopen. Als hij ze niet eet ook een prakje van maken?? ( :') )
Ik heb mezelf nog niet zover gekregen om dikke meelwormen te onthoofden en te prakken, sorry :@
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')