abonnement Unibet Coolblue
pi_90773740
Heren,
(ik weet niet of dit in TRV of PTA moet, dacht dat dit het beste was)

Op het moment ben ik mijn motorrijbewijs aan het halen en ben van plan een motor te kopen. Nu heb ik wel eens gereisd en heb o.a. enkele landen in Azië aangedaan. Daar zijn motoren erg goedkoop vergeleken met Europa.

Nu bracht dit mij op het volgende idee: ik boek een ticket naar bijvoorbeeld India, koop daar een motor, maak daar een mooi ritje van enkele weken en verscheep de motor vervolgens naar Nederland. Nu klinkt dit natuurlijk rooskleuriger dan het is; invoerrechten en vervoerskosten komen er ook nog eens boven op.

Zijn er hier mensen die met iets soortgelijks ervaring hebben, danwel met het vervoeren van een motor van Azië naar Nederland? Ik zou graag wat ideeën hebben van prijzen.
pi_90774389
Totaal niet rendabel voor een moderne motorfiets. :)
pi_90774559
Ik mis mijn Yamaha Nouvo uit Vietnam :'( terug-vind-pimpmotor.

edit:
rice rice baby tututututedudududum
  maandag 3 januari 2011 @ 00:22:05 #4
282763 Puntenslijpers
Ik zoek nog potloden!
pi_90775520
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:05 schreef Rijstkoker het volgende:
Ik mis mijn Yamaha Nouvo uit Vietnam :'( terug-vind-pimpmotor.

edit:

Wat een kanker lelijk ding. Pardon.
  maandag 3 januari 2011 @ 00:23:54 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_90775601
Die Top Gear aflevering was ook wel geinig. Klinkt als een mooi plan.
  maandag 3 januari 2011 @ 00:28:21 #6
53151 T42
Pinball Wizard
pi_90775818
type goedkeuring
onderdelen
pi_90775910
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:22 schreef Puntenslijpers het volgende:

[..]

Wat een kanker lelijk ding. Pardon.
:( Lekker met 120 door de bergen heen vlammen jonguh!

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:23 schreef Scuidward het volgende:
Die Top Gear aflevering was ook wel geinig. Klinkt als een mooi plan.
Die heb ik nog zien rijden in Saigon :)
rice rice baby tututututedudududum
  maandag 3 januari 2011 @ 00:30:28 #8
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_90775947
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:05 schreef Rijstkoker het volgende:
Ik mis mijn Yamaha Nouvo uit Vietnam :'( terug-vind-pimpmotor.

edit:
[ afbeelding ]
Mooie roze helm ook...
Are you wanking?
  maandag 3 januari 2011 @ 00:30:39 #9
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_90775957
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:29 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

:( Lekker met 120 door de bergen heen vlammen jonguh!

[..]

Die heb ik nog zien rijden in Saigon :)
Vet :D
pi_90776284
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:30 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Mooie roze helm ook...
Helm was van mijn meid, we zaten bij een tentje een drankje te doen en toen besloot ik naar Dalat te gaan met haar de volgende dag om 7 uur 's ochtends. Een rit van 12 uur met de motor door het aller mooiste landschap. Door de bergen met een gloednieuwe asfaltweg en overal watervallen om ons heen. Een aanrader als je in Vietnam bent, lekker door de bochtjes heen zoefen. ^O^
rice rice baby tututututedudududum
  maandag 3 januari 2011 @ 11:07:32 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90784207
Ik heb ook een motorbrommert gehad in indonesie, echt super vet, die dingen lopen ook behoorlijk hard. :D

Rijbewijs konden we kopen bij het politiebureau _O-
pi_90784440
Bij het kopen van een jong-gebruikte VAG auto in zeg Duitsland is het netto voordeel ~20%, maar dan heb je een tank benzine als vervoerskosten, en het voordeel van een europese type-goedkeuring.

Het lijkt me sterk dat je als het om een motor gaat, je erg veel meer voordeel dan dat zal kunnen halen binnen de EU. En als je dan alle meerkosten van het importeren en vervoeren vanuit Azië optelt, verdwijnt dat voordeel als sneeuw voor de zon.

Vul anders hier eens je gegevens in, en zie maar met wat voor prijzen ze komen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:40:58 #13
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90785406
quote:
99s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:49 schreef mrkanarie het volgende:
Heren,
(ik weet niet of dit in TRV of PTA moet, dacht dat dit het beste was)

Op het moment ben ik mijn motorrijbewijs aan het halen en ben van plan een motor te kopen. Nu heb ik wel eens gereisd en heb o.a. enkele landen in Azië aangedaan. Daar zijn motoren erg goedkoop vergeleken met Europa.

Nu bracht dit mij op het volgende idee: ik boek een ticket naar bijvoorbeeld India, koop daar een motor, maak daar een mooi ritje van enkele weken en verscheep de motor vervolgens naar Nederland. Nu klinkt dit natuurlijk rooskleuriger dan het is; invoerrechten en vervoerskosten komen er ook nog eens boven op.

Zijn er hier mensen die met iets soortgelijks ervaring hebben, danwel met het vervoeren van een motor van Azië naar Nederland? Ik zou graag wat ideeën hebben van prijzen.
Welke motoren zijn er dan goedkoop in vergelijking met europa?

Over het algemeen rijden ze er op 100-150 cc motorscooters (honda wave/dylan/sh, yamaha nouvo, Piaggio PS/LS, SYM's,etc.) maar die kun je ook prima in Nl kopen en zijn hier over het algemeen nog een stuk goedkoper ook. Nou ja, de honda wave's en zo kan je hier niet echt kopen maar die zijn ook niet geschikt voor de Nederlandse weg (kan er de snelweg niet fatsoenlijk mee op maar hebt er wel een motorrijbewijs voor nodig).

Wat er eventueel wel goedkoop is zijn klassieke Piaggio's en Vespas. Ontzettend leuke dingen en je koopt ze in (bv) vietnam voor zo'n 1000 dollar. In Nederland zijn ze een stuk duurder maar aan de andere kant die aziatische vespas ook weer vrij gaar omdat er met een 50 jaar oude vespa in Vietnam ook echt 50 jaar lang dagelijks is gereden door een dampende verkeerschaos.

Er zijn overigens websites die die dingen verkopen en verschepen. Dan zijn ze heel netjes opgeknapt en gespoten en zien ze er als nieuw uit. Hou er echter wel rekening mee dat ze worden opgeknapt met lokaal gefabriceerde onderdelen en dergelijk en dat je zelf handig zal moeten zijn om ze langdurig rijdend te houden.

bv:
http://www.allvespa.com/
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')