abonnement Unibet Coolblue
pi_90681376
Beste iedereen,

Ik heb in de afgelopen weken / maanden een aantal dezelfde producten besteld op ebay. Het gaat hier om action figures van een game (starcraft). Een aantal vrienden en ik spelen die game en het leek me tof een aantal van zulke dingen te bestellen.

De waarde van de pakketten liggen uiteen van, 26 dollar tot zo'n 45 dollar, afhankelijk van de ebay bidding. De eerste twee kwamen zonder problemen aan bij me, de laatste 2 echter moest ik rembours kosten betalen van de douane. Respectievelijk 24 euro en 31 euro.

Iemand enig idee waarom dat precies is? De kosten die ik bij de douane kwijt ben zijn net zo hoog als de totale waarde van het item. Is hier niet onder uit te komen? Het is nou niet zo dat ik er 1000 bestel om hier in nld door te verkopen ofzo.
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:30:45 #2
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_90681424
Dat is belasting. 19%, plus inklaringskosten (die rond de 15-20 euro liggen) Belasting wordt berekend over de waarde van de inhoud en de verzendskosten bij elkaar opgeteld. Je kunt ze laten versturen als gift, sample of returned goods maar na een tijdje loopt de douane daar ook niet meer in.
Goed dat ik er ben.
pi_90681691
mnja precies.. zoiets begreep ik al inderdaad. Wel zonde, als ik dit had geweten had ik het niet besteld op deze manier. Vind het wel redelijk belachelijk dat het zo werkt. Overigens had de laatste joker van paypal aangegeven dat het pakket 100 dollar waard is , terwijl ik het voor 26 dollar van hem kocht.
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:38:37 #4
225540 Pugg
Friends forever
pi_90681737
rembours :') sukkel.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:41:47 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90681846
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:38 schreef Scorp.AM het volgende:
Vind het wel redelijk belachelijk dat het zo werkt.
Hoe zou het dan moeten werken?
Als je goederen invoert moet daar belasting over betaald worden.

Als het goed is zit er ook een factuur/bonnetje bij met de verklaring van de kosten.
So we just called him Fred
pi_90682637
ja.. dat snap ik ook wel, maargoed, als ik iets op marktplaats ofzo bestel, iets waar ik totaal geen geld mee ga verdienen, maar gewoon een leuke hebbedingetje is. dan hoef ik niets te betalen. maar als het uit amerika komt kost het ineens wel een paar tientjes.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hoe zou het dan moeten werken?
Als je goederen invoert moet daar belasting over betaald worden.

Als het goed is zit er ook een factuur/bonnetje bij met de verklaring van de kosten.
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:05:26 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90682900
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:59 schreef Scorp.AM het volgende:
ja.. dat snap ik ook wel, maargoed, als ik iets op marktplaats ofzo bestel, iets waar ik totaal geen geld mee ga verdienen, maar gewoon een leuke hebbedingetje is. dan hoef ik niets te betalen. maar als het uit amerika komt kost het ineens wel een paar tientjes.
Voor dat hebbedingetje is al BTW betaald toen het door de vorige eigenaar werd ingevoerd (of door de importeur/winkel waar de vorige eigenaar het gekocht heeft)
So we just called him Fred
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:06:06 #9
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_90682924
De persoon die die dingen op Marktplaats aanbiedt heeft die belasting al betaald. Als jij iets kleins koopt in de winkel betaal je ook belasting. Als je importeert betaal je geen belasting binnen Nederland, dus zorgt de belastingdienst dat je dat alsnog doet.

Verder is er binnen Europa vrij verkeer van goederen dus probeer voortaan te importeren vanuit een land in de EU.
Goed dat ik er ben.
pi_90684456
allright!
thanx voor de antwoorden iig. het klinkt ook vast niet logisch voor mij omdat ik de "gedupeerde" ben in dit geval. happy new year ppl!
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')